ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΟΓΙΑΤΖΑΚΗΣ
AVClub Enthusiast
- 17 June 2006
- 1,235
Απάντηση: HD D-ILA απο την JVC (HD-1/RS-1) + Mπαμπινος...
Τάκη, χωρίς να θέλω να υποστηρίξω τις απόψεις του Κεφάλα, η σύγκλιση είναι και για μένα από τους βασικότερους παράγοντες στην εικόνα. Προσωπικά φαντάζομαι την εικόνα overall σαν μια πυραμίδα, άλλοι παράγοντές της όπως η σύγκλιση, το μαύρο, η κίνηση κτλ., βρίσκονται στη βάση της πυραμίδας, γιατί θεωρώ ότι επειδή έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα (για μένα), στηρίζουν τις υπόλοιπες παραμέτρους της εικόνας που βρίσκονται στα υψηλότερα επίπεδα της πυραμίδας.
Ας μιλήσουμε λοιπόν για τη σύγκλιση. Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι έχουμε έναν προβολέα ο οποίος έχει καταπληκτική απόδοση σε όλους ανεξαιρέτως τους τομείς (πολύ καλό μαύρο συνδυασμένο με επαρκή φωτεινότητα για τα φωτεινά, πενταψήφιο νούμερο on/off contrast, πολύ καλό greyscale, φοβερή κίνηση κτλ.), αλλά ταυτόχρονα όμως έχει κάκιστη σύγκλιση, δηλαδή τα τρία χρώματα απέχουν ένα δάχτυλο το ένα από το άλλο στην οθόνη, αντί για μία εικόνα δηλαδή βλέπεις τρεις!
Υποστηρίζει κανείς σοβαρά ότι υπάρχει περίπτωση να ευχαριστηθεί κάποιος βιντεοπροβολή σε έναν τέτοιο προβολέα; Η ευκρίνεια της εικόνας πήγε περίπατο, τα περιγράμματα επίσης, η χρωματική ακρίβεια στα σημεία αποκλίσεων των τριών χρωμάτων πήγε επίσης περίπατο κτλ. Φυσικά υπερβάλλω με την απόσταση ενός δακτύλου ανάμεσα στα τρία χρώματα, θέλοντας να τονίσω αυτό που θέλω να πω, ότι δηλαδή αν έχεις κάκιστη σύγκλιση, είναι αδύνατον να δεις εικόνα.
Τα ίδια ακριβώς ισχύουν και για την κίνηση. Αν η εικόνα σταματάει σχεδόν εντελώς και ξαναξεκινάει στα πλάνα με κίνηση, στα panning της κάμερας κτλ., είναι δυνατόν να παρακολουθήσεις ταινία ή πολύ περισσότερο σπορ, αθλήματα κτλ.; Θα ζαλιστείς, θα κάνεις εμετό και τελικά θα πετάξεις τον προβολέα από το παράθυρο! Απλά λοιπόν, αν έχεις κάκιστη κίνηση, είναι αδύνατον να δεις εικόνα!
Αντίθετα, δεν συμβαίνει το ίδιο π.χ., με το greyscale ή την χρωματική ακρίβεια. Φαντάσου έναν προβολέα που σκίζει κ…λους παντού, αλλά το greyscale του είναι εντελώς κουκουρούκου και δεν διορθώνεται, ή το χρωματικό του τρίγωνο είναι εντελώς γεια σου, πάλι χωρίς καμμία δυνατότητα βελτίωσης. Μη μου πεις ότι είναι αδύνατον να δεις εικόνα σε έναν τέτοιο προβολέα. Θα επηρεαστεί ελαφρά η ευκρίνειά του, μπορεί να βλέπεις αντι για μπλε μοβ, αντί για κόκκινο πορτοκαλί κτλ., αλλά βλέπεις όμως, μπορείς να δεις εικόνα. Εξάλλου, πόσοι από εμάς εδώ μέσα είμαστε σε θέση να κρίνουμε σωστά το χρώμα;
Από τα παραπάνω πιστεύω ότι γίνεται εύκολα κατανοητό, ότι δεν επηρεάζουν το ίδιο αρνητικά την εικόνα όλοι οι παράγοντές της. Άλλοι είναι πολύ κρίσιμοι, ζωτικοί που λέμε, άλλοι έχουν μικρότερη βαρύτητα. Και φυσικά αναφέρομαι στη συντριπτική πλειοψηφία από εμάς, δεν αναφέρομαι στο Jo Kane, στον Greg Rogers ή στον William Phelps, που τους είναι αδύνατον να παρακολουθήσουν βιντεοπροβολή αν το RGB τους δεν είναι μια τέλεια ευθεία λευκή γραμμή σε μεγέθυνση του διαγράμματος στο χίλια τοις εκατό!
Εκεί που διαφωνώ με τον Κώστα Κεφάλα, είναι ότι έβγαλε κιόλας την οριστική ετυμηγορία του για τον RS1, κρίνοντας αποκλειστικά από αυτά που είδε στον Στρατηγό μας.
Μα κι εσύ βρε Στρατηγέ μου, που πας ξυπόλυτος στα αγγούρια, φωνάζεις τον Κεφάλα για να δει (που πήγε στην οφθαλμίατρο πριν λίγο καιρό για τσεκάπ, κι η κακομοίρα κόντεψε να σκίσει τα πτυχία της), χωρίς να είσαι τέλειος τουλάχιστον από άποψη εγκατάστασης για να το βοηθήσεις το εργαλείο όσο χρειάζεται; Τα θέλει κι εσένα ο κ…λος σου μου φαίνεται!!!

Επισης εισαι διπλα λαθος δινοντας τοσο μεγαλη βαρυτητα στην συγκλιση..Ειναι απλα μια παραμετρος της εικονας!
Τάκη, χωρίς να θέλω να υποστηρίξω τις απόψεις του Κεφάλα, η σύγκλιση είναι και για μένα από τους βασικότερους παράγοντες στην εικόνα. Προσωπικά φαντάζομαι την εικόνα overall σαν μια πυραμίδα, άλλοι παράγοντές της όπως η σύγκλιση, το μαύρο, η κίνηση κτλ., βρίσκονται στη βάση της πυραμίδας, γιατί θεωρώ ότι επειδή έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα (για μένα), στηρίζουν τις υπόλοιπες παραμέτρους της εικόνας που βρίσκονται στα υψηλότερα επίπεδα της πυραμίδας.
Ας μιλήσουμε λοιπόν για τη σύγκλιση. Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι έχουμε έναν προβολέα ο οποίος έχει καταπληκτική απόδοση σε όλους ανεξαιρέτως τους τομείς (πολύ καλό μαύρο συνδυασμένο με επαρκή φωτεινότητα για τα φωτεινά, πενταψήφιο νούμερο on/off contrast, πολύ καλό greyscale, φοβερή κίνηση κτλ.), αλλά ταυτόχρονα όμως έχει κάκιστη σύγκλιση, δηλαδή τα τρία χρώματα απέχουν ένα δάχτυλο το ένα από το άλλο στην οθόνη, αντί για μία εικόνα δηλαδή βλέπεις τρεις!
Υποστηρίζει κανείς σοβαρά ότι υπάρχει περίπτωση να ευχαριστηθεί κάποιος βιντεοπροβολή σε έναν τέτοιο προβολέα; Η ευκρίνεια της εικόνας πήγε περίπατο, τα περιγράμματα επίσης, η χρωματική ακρίβεια στα σημεία αποκλίσεων των τριών χρωμάτων πήγε επίσης περίπατο κτλ. Φυσικά υπερβάλλω με την απόσταση ενός δακτύλου ανάμεσα στα τρία χρώματα, θέλοντας να τονίσω αυτό που θέλω να πω, ότι δηλαδή αν έχεις κάκιστη σύγκλιση, είναι αδύνατον να δεις εικόνα.
Τα ίδια ακριβώς ισχύουν και για την κίνηση. Αν η εικόνα σταματάει σχεδόν εντελώς και ξαναξεκινάει στα πλάνα με κίνηση, στα panning της κάμερας κτλ., είναι δυνατόν να παρακολουθήσεις ταινία ή πολύ περισσότερο σπορ, αθλήματα κτλ.; Θα ζαλιστείς, θα κάνεις εμετό και τελικά θα πετάξεις τον προβολέα από το παράθυρο! Απλά λοιπόν, αν έχεις κάκιστη κίνηση, είναι αδύνατον να δεις εικόνα!
Αντίθετα, δεν συμβαίνει το ίδιο π.χ., με το greyscale ή την χρωματική ακρίβεια. Φαντάσου έναν προβολέα που σκίζει κ…λους παντού, αλλά το greyscale του είναι εντελώς κουκουρούκου και δεν διορθώνεται, ή το χρωματικό του τρίγωνο είναι εντελώς γεια σου, πάλι χωρίς καμμία δυνατότητα βελτίωσης. Μη μου πεις ότι είναι αδύνατον να δεις εικόνα σε έναν τέτοιο προβολέα. Θα επηρεαστεί ελαφρά η ευκρίνειά του, μπορεί να βλέπεις αντι για μπλε μοβ, αντί για κόκκινο πορτοκαλί κτλ., αλλά βλέπεις όμως, μπορείς να δεις εικόνα. Εξάλλου, πόσοι από εμάς εδώ μέσα είμαστε σε θέση να κρίνουμε σωστά το χρώμα;
Από τα παραπάνω πιστεύω ότι γίνεται εύκολα κατανοητό, ότι δεν επηρεάζουν το ίδιο αρνητικά την εικόνα όλοι οι παράγοντές της. Άλλοι είναι πολύ κρίσιμοι, ζωτικοί που λέμε, άλλοι έχουν μικρότερη βαρύτητα. Και φυσικά αναφέρομαι στη συντριπτική πλειοψηφία από εμάς, δεν αναφέρομαι στο Jo Kane, στον Greg Rogers ή στον William Phelps, που τους είναι αδύνατον να παρακολουθήσουν βιντεοπροβολή αν το RGB τους δεν είναι μια τέλεια ευθεία λευκή γραμμή σε μεγέθυνση του διαγράμματος στο χίλια τοις εκατό!
Εκεί που διαφωνώ με τον Κώστα Κεφάλα, είναι ότι έβγαλε κιόλας την οριστική ετυμηγορία του για τον RS1, κρίνοντας αποκλειστικά από αυτά που είδε στον Στρατηγό μας.
Μα κι εσύ βρε Στρατηγέ μου, που πας ξυπόλυτος στα αγγούρια, φωνάζεις τον Κεφάλα για να δει (που πήγε στην οφθαλμίατρο πριν λίγο καιρό για τσεκάπ, κι η κακομοίρα κόντεψε να σκίσει τα πτυχία της), χωρίς να είσαι τέλειος τουλάχιστον από άποψη εγκατάστασης για να το βοηθήσεις το εργαλείο όσο χρειάζεται; Τα θέλει κι εσένα ο κ…λος σου μου φαίνεται!!!


