Απάντηση: HD D-ILA απο την JVC (HD-1/RS-1) + Mπαμπινος...
Παιδιά, κατά την ταπεινή μου άποψή, δεν έχει κανένα νόημα ένα συγκριτικό ανάμεσα στον JVC RS1 και τον Sharp 21000. Αυτά τα δύο προβολικά δεν απευθύνονται στην ίδια κατηγορία αγοραστών.
Ο JVC απευθύνεται ουσιαστικά σε όλη τη γκάμα αγοραστών, από τη κουτσή Μαρία έως και αρκετά έμπειρους χρήστες. Αποδίδει πολύ καλή εικόνα overall και είναι ουσιαστικά plug and play, τον βγάζεις από την κούτα, τον βάζεις στη πρίζα και καθάρισες! Μπορεί να παίξει σε όλους τους χώρους, από χώρο με ολόλευκους τοίχους έως και το απόλυτο bat cave. Έρχεται ρυθμισμένος πολύ κοντά στο βέλτιστο της απόδοσής του από το εργοστάσιο, αλλά τα ρυθμιστικά του είναι πολύ περιορισμένα, δένοντας ουσιαστικά τα χέρια του τρελαμμένου χομπίστα ή του επαγγελματία ρυθμιστή.
Από τις πολλές αναφορές στο αμερικάνικο forum, έχει γίνει σαφές κατά την προσωπική μου άποψη, ότι το quality control της γραμμής παραγωγής του RS1 βρίσκεται σε χαμηλό επίπεδο. Η JVC για διάφορους λόγους (μείωση κόστους, ανταπόκριση στην ιδιαίτερα υψηλή ζήτηση παγκοσμίως) δεν έχει καταφέρει να κρατήσει την απόδοση του RS1 σε σταθερό επίπεδο σε κρίσιμους τομείς της εικόνας, όπως η σύγκλιση και η χρωματική ομοιομορφία του πάνελ. Έτσι, το τι κομμάτι θα πάρει στα χέρια του ο τελικός καταναλωτής, εναπόκειται σε μεγάλο βαθμό στον παράγοντα τύχη!
Από την άλλη μεριά, ο Sharp 21000 απευθύνεται, κατά την γνώμη μου, αποκλειστικά στους εραστές της μεγάλης εικόνας. Κανά μισάωρο είχαμε την ευκαιρία να παίξουμε με τον Κεφάλα με τα ρυθμιστικά του, και το μηχανάκι κόντεψε να μας στείλει αδιάβαστους! Ο προβολέας ήταν σαν να μας φώναζε διαρκώς: «Ασχοληθείτε πολύ μαζί μου και θα σας πετάξω τα μάτια έξω»! Σαν να έχεις την Ναόμι Κάμπελλ απέναντί σου, με ένα ξέκολο μίνι μέχρι τα αυτιά, να σου κλείνει πονηρά το μάτι!
Τα ρυθμιστικά στο χρώμα άπειρα, μενού, και άλλα μενού, και παραμενού και υπομενού, δηλαδή πιάσε το αυγό και κούρεφτο και πάρε το μαλλί του! Color Management System είναι αυτό, και μπορεί να σου κάνει ότι θέλεις με το χρώμα, αλλά πρέπει να ασχοληθείς πολύ, μα πάααααααρα πολύ! Όπως πολύ σωστά λέει ο Κώστας Κεφάλας, ο Sharp στα χέρια ενός τρελαμμένου εραστή της μεγάλης εικόνας, μπορεί να παίξει μόνο στο High Contrast mode, τελεία και παύλα! Εκεί όμως ο Sharp ΑΠΑΙΤΕΙ συγκεκριμένους χώρους για να παίξει σωστά, δηλαδή αποκλειστικά bat cave, μια και η φωτεινότητά του είναι πολύ πολύ περιορισμένη, θυμίζοντας ουσιαστικά προβολέα CRT! Έτσι το μεγάλο μείον είναι ότι τα ηλιόλουστα φωτεινά πλάνα είναι πολύ ψόφια για τα δικά μου γούστα, με δεύτερο μείον τη χρωματική ανομοιομορφία του πάνελ (ολόκληρο το αριστερό 1/3 του πάνελ καφετίζει), αποκλειστικό μειονέκτημα όμως του High Contrast mode, στο High Brightness mode αυτή η ανομοιομορφία εξαφανίζεται!
Με αυτά τα δεδομένα φωτεινότητας λοιπόν στο High Contrast mode, ο Sharp αδυνατεί να συγκριθεί απευθείας (εννοώ σε παράλληλη θέαση) με οποιονδήποτε προβολέα παρουσιάζει διπλάσια ή τριπλάσια φωτεινότητα από αυτόν, για δύο κυρίως λόγους. Πρώτον, επειδή το ανθρώπινο μάτι έχει τη τάση να δείχνει σαφή προτίμηση στη φωτεινότερη από δύο εικόνες τις οποίες κοιτά ταυτόχρονα.
Δεύτερον, επειδή όπως ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ λέει το μέλος The Lion του αμερικάνικου forum που τον έχει στη κατοχή του αρκετούς μήνες τώρα, σε παράλληλη θέαση ο Sharp χάνει το μεγάλο του όπλο: το φοβερό του ANSI contrast, έχει μετρηθεί μέχρι και 860:1, με διαφορά το υψηλότερο ANSI που έχει μετρηθεί ποτέ σε ψηφιακό προβολέα! Για να κάνετε τις συγκρίσεις, το καλύτερο ANSI contrast που έχει καταγράψει ο RS1 δεν ξεπερνά το 260:1, ενώ έχει μετρηθεί μέχρι και 130:1(!)
Εδώ πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι το on/off contrast είναι πολύ καθοριστικό για τα πολύ σκοτεινά και πολύ φωτεινά πλάνα, ενώ αντίθετα το ANSI contrast παίζει τον πρώτο ρόλο σε όλη τη μεσαία κλίμακα της φωτεινότητας. Επειδή λοιπόν ο Sharp σε παράλληλη θέαση με οποιονδήποτε άλλο φωτεινότερο προβολέα, θα επηρεαστεί από το φως που θα εκπέμπει ο ανταγωνιστής του, θα χάσει σε μεγάλο βαθμό το πλεονέκτημα που του προσφέρει το φοβερό του ANSI contrast. Ο μόνος τρόπος για να συγκριθεί δίκαια ο Sharp με άλλον προβολέα, είναι να διαλέγουμε τη σκηνή και να την παρακολουθούμε σκεπάζοντας πότε τον φακό του ενός και πότε του άλλου.
Το τρίτο μεγάλο μειονέκτημα του Sharp είναι η κακή κίνηση που αποδίδει μέσω της HDMI εισόδου, τουλάχιστον το κομμάτι που είδαμε με τον Κεφάλα, σε σήμα 1080i από το Toshiba XE1 και HD-DVD (δυστυχώς δεν δοκιμάσαμε καθόλου τα προοδευτικά σήματα, ή την component). Φαίνεται όμως ότι μάλλον θα βρεθεί σύντομα λύση σε αυτό το πρόβλημα. Όπως μπορείτε να διαβάσετε στο παρακάτω link, αφού ο The Lion έπρηξε τα α……ίδια στην Sharp για κάμποσους μήνες, στέλνοντάς τους δεκάδες e-mail διαμαρτυρίας, η Sharp δεσμεύτηκε τελικά με δύο ανακοινώσεις της ότι θα ενσωματώσει σύντομα στον Sharp 21000 νέο firmware με την υποστήριξη του σήματος 1080p/24fps και κλείδωμα στα 48Hz!
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=790059