Hi-End AV Show 2013 εντυπώσεις.

Δεν είχε Rockport. Δεν είχε TAD.
Άτιμη κοινωνία!


Βραβείο WAF ο Devialet.
Βάζεις και τα ισοβαρικά με τον ομφάλιο λώρο και τα tweeter στην καρκάλα (Neat) και τέρμα η γκρίνια.


Βραβείο τιμής προς απόδοσης τα Geometric Harmony με τους Τσακιριδαίους.
Και ηχεία σύστημα σουβλάκι για όλα τα γούστα! Ένα με γύρο με διπλή ντομάτα, τζατζίκι πατάτες; Το έχουμε!
Λες και κάθε ηχείο το έχει φτιάξει άλλος κατασκευαστής.


Βραβείο "Τι έχεις Γιάννη τι είχα πάντα" στα B&W - Classe.
Γλυκοκοιτάς τις δίμμετρες με τα μπαλκόνια αλλά πάλι στο στεφάνι σου γυρνάς επειδή σου σιδερώνει το πουκάμισο και φτιάχνει και κανένα σουτζουκάκι.


Μου άρεσαν και τα Naim.
Θα έμεινα πολλές ώρες στην έκθεση φαίνεται και θα σήκωσα πυρετό.
Κάτι θα άλλαξε γιατί ως τώρα δεν...


Στην MF είδα Lamm και μπήκα.
Δεν είδα Rockport και βγήκα.
Ένιωσα σαν φωτογράφος του Hustler που αναγκάζεται να φωτογραφίσει γάμο.


Μεγάλη και δυναμική (όπως κάθε χρόνο) η παρουσία του Orpheus αλλά έτσι που το πάμε η επόμενη έκθεση θα διοργανωθεί στο μαγαζί του.

Ποστ της χρονιάς, εύκολα.
 
Εγώ πάλι τα βρήκα όλα συγκινητικά ... τις γνώριμες φάτσες ανθρώπων με τους οποίους ουδέποτε πραγματικά συστήθηκα, αλλά βλέπω τόσα χρόνια να ''ωριμάζουν'', από έκθεση σε έκθεση ... τις προσπάθειες των αντιπροσώπων, να ξοδευθούν & να κουρασθούν σε μια τέτοια ζοφερή εποχή, όπου είναι αναμενόμενο ότι δεν θα υπάρξει οικονομικό αντίκρυσμα ...

Μια μικρή, ιδιόρρυθμη, παλαβιάρικη και ψυχαναγκαστική κοινότητα ... τόσο ξεχωριστή, τόσο αξιοπρεπής στην αποσύνθεση της, όπως οι αθηναϊκοί φοίνικες που τους κατατρώει το αφρικανικό σκουλήκι ...

Αν η έκθεση ήταν ποίημα, θα ήταν τα εκοκκιστήρια Β' του Ασλάνογλου ...
 
Last edited:
Εμενα μου άρεσαν οι Blues Cargo. Απίστευτη αίσθηση του live! Όλα τα άλλα ήταν ηχογραφήσεις.
 
Μου άρεσαν και εμένα τα Grim πάρα πολύ αλλά σίγουρα δεν θα τα έπαιρνα για εμένα. Προτίμησα τα Lipinski με την metric.

Πάνο μου απολύτως καμία σχέση το ένα με το άλλο και ποιοτικά και σαν υλοποιήσεις/φιλοσοφία. Ίσως τα Grimm να μετράνε καλύτερα, ίσως και με απολύτως νατικειμενικά κριτήρια πάλι κυρίως σχετικά με τις μετρήσεις και με τις προδιαγραφές να είναι και καλύτερα. Πάντως στα αυτιά μου και όλης της παρέας μου ακύστηκαν πολύ χειρότερα.. Τόσο χειρότερα που το δεκάλεπτο φαινόναν άθλος σε αντίθεση με τα lipinski που θα μπορούσα άνετα να έχω στο σαλόνι μου..

Γούστα; Λάθος αυτί;... Aστρωσιά;... Όπως και να έχει ήταν ο χειρότερος ήχος για τα λεφτά του στην έκθεση και ένας ήχος που αν ήταν έστι το HI-END θα άκουγα απο φορητό ραδιοκασετόφωνο..

Αποψή μου και δεν την παίρνω πίσω..
 
φέτος ήταν για μένα η πρώτη επίσκεψη σε ανάλογη έκθεση,

δε θα αναφερθώ σε ακουστικές εντυπώσεις μιας και δεν έχω ανάλογη εμπειρία αλλά ούτε πιστεύω ότι μπορώ να κρίνω τα μηχανήματα σε αυτούς τους χώρους και με άγνωστα κομμάτια (αν και άκουσα και λίγα ροκ κομμάτια που ξέρω).

Εντύπωση μου έκανε πόσα μηχανήματα υπήρχαν που αγνοούσα και την ύπαρξή τους σαν όνομα, αν και από ότι κατάλαβα υπήρχανε πολλές απουσίες και από πολυυύ γνωστά ονόματα.


Πολύ καλή η παρουσία των Ελλήνων κατασκευαστών, οι οποίοι ωστόσο θα πρέπει να αναβαθμίσουν την παρουσία τους στο ίντερνετ, το οποίο αποτελεί τη μόνη πηγή πληροφόρησης για πολλούς (καλώς ή κακώς, αλλά έτσι είναι). Πρώτη φορά είδα τα μηχανήματα των Τσακιρηδαίων ζωντανά, και όσο όμορφα είναι από κοντά άλλο τόσο χάλια φαίνονται στο σάιτ τους.
Πολύ καλός επίσης ο ήχος Τσακιρίδη με τα ηχεία του Μπουλ σε αμφότερα τα δωμάτια, αλλά μήπως , λέω μήπως κάνανε καλύτερο promotion και οι δύο, αν έπαιζε ο καθένας με συνοδά μεγαλύτερης κατηγορίας;
 
Παλικάρια, κρατώντας πάντα μια επιφύλαξη ότι κάνω τραγικό λάθος, μάλλον έχετε εκτιμήσει τις άγνωστες ηχογραφήσεις και την καταλληλότητα συστήματος - χώρου οπότε προκύπτουν χειρότερα συστήματα, τα ίδια που για άλλους ήταν καλύτερα και τούμπαλιν. τεσπα... είπαμε μπορεί να κάνω και λάθος....

Kατάρα του μηχανάκια: Grimm μου επιβεβαίωσαν την χθεσινή άποψη - ανέλπιστα μεγάλος ήχος σπο μικρό ηχείο. Προσωπικά θα τα ήθελα λίγο πιο στρογγυλεμένα ψηλά αλλα είπαμε περι ορέξεως...
vfm Τσακιρίδης/Mπουλ και Hydra το μικρό
Έρωτας: Neat (δεύτερη συνεχή χρονιά που με όσους πήγα δεν ακoύστηκε τίποτα αρνητικό) και leben (μπλα μπλα μπλα ε ν ι σ χ υ τ α ρ ε ς)
Σάββατο έτσι - Κυριακή γιουβέτσι: B&W 804 - Classe και amazon, σήμερα κάποιος πέρασε και απο τους δύο και έκλεψε τα μπάσα...
Kαλύτερα μικρά ηχεία Joseph (που έπαιξαν αισθητά χειρότερα απ'οτι πέρσι με viva- μακάρι να πάρει θέση ο Κοψ για αυτό) και neat (που έπαιξαν το ίδιο καλά με πέρσι - άκρως ερωτεύσιμα αν είσαι καθήμενος).

Τα μεγάλα ηχεία και συστήματα δεν με συγκίνησαν, ούτε πολυ ασχολήθηκα. Ευτυχώς.

Συγχαρητήρια σε όλους τους Έλληνες κατασκευαστές για την παρουσία τους. Φιλόξενοι - ευγενικοί - σχεδόν χομπίστες. Τι άλλο να ζητήσει κανείς σε μια έκθεση?
Συγχαρητήρια στον κο Σταματάκο... άνθρωπος με γνώση και μεταδοτικότητα. (μη χάσετε τη παρουσίαση)

Ευχαριστώ θερμά όλα τα φιλαράκια για την παρέα, όλο το διήμερο. Μακάρι να κράταγε περισσότερο.
Περισσότερες ακροάσεις σπίτια μας ;-)
 
Last edited:
Εμενα μου αρεσαν τα ανοιχτης μπαφλας amazon και το συστημα με την metric. Τα Grimm οντως φοβερη σκηνη με το dsp της αρκουδας. Οπως ακουσα τα audeze με τον 4w burson δεν τρελλαθηκα. Τωρα τα audeze "καταπιναν" τα 4 watt;, μεχρι εκει φτανουν τα μαγνητοστατικα;, ο burson δεν ειναι τσαμπουκας;, δεν καταλαβα ακριβως αφου δεν ειχα ακουσει κανενα απο τα δυο πριν. Παντως απο 4 watt στα αυτια περιμενα κατι "μεγαλυτερο".
Αν μου μεινει κατι ειναι το devialet...
 
Εγώ πάλι τα βρήκα όλα συγκινητικά ... τις γνώριμες φάτσες ανθρώπων με τους οποίους ουδέποτε πραγματικά συστήθηκα, αλλά βλέπω τόσα χρόνια να ''ωριμάζουν'', από έκθεση σε έκθεση ... τις προσπάθειες των αντιπροσώπων, να ξοδευθούν & να κουρασθούν σε μια τέτοια ζοφερή εποχή, όπου είναι αναμενόμενο ότι δεν θα υπάρξει οικονομικό αντίκρυσμα ...

Μια μικρή, ιδιόρρυθμη, παλαβιάρικη και ψυχαναγκαστική κοινότητα ... τόσο ξεχωριστή, τόσο αξιοπρεπής στην αποσύνθεση της, όπως οι αθηναϊκοί φοίνικες που τους κατατρώει το αφρικανικό σκουλήκι ...

Αν η έκθεση ήταν ποίημα, θα ήταν τα εκοκκιστήρια Β' του Ασλάνογλου ...

Γειά σου ρε Σπύρο ποιητή με έκανες και γέλασα (γλυκόπικρα..) Κρίμα που δεν συναντηθήκαμε αφου απολαμβάνω ιδιαίτερα την παρέα σου.. Ήθελα να περάσω και τις τρείς μέρες φέτος που οι κόρες μεγαλώσανε και να συναντήσω όσο το δυνατόν περισσότερους φίλους αλλα ας όψεται η γαστρεντερίτιδα που έκανε και την επίσκεψη της Κυριακής άθλο..

Πάντως έχεις δίκιο.. ο χώρος μας είναι σε φάση συρρίκνωσης που δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί.. Η επαφή μου με ανθρώπους της αγοράς πάντως μου δείχνει οτι υπάρχουν πλέον σημάδια σταθεροποίησης αν και σε πολύ χαμηλότερο σημείο απο ότι είχαμε συνηθίσει.. Εκεί θα πρέπει να προαρμοστούμε και να μάθουμε να χαιρόμαστε με αυτό που θα έχουμε απο εδώ και πέρα. Μόνη ελπίδα οτι οι Έλληνες ήρθαν σε επαφή με ένα άλλο επίπεδο ζωής τα πρόσφατα χρόνια που απλά αγνοούσαν στο παρελθόν, τώρα όμως που το ξέρουν υπάρχει ο σπόρος που θα τους κάνει να προσπαθήσουν όσο μπορούν να το επανα προσεγγίσουν μόλις τους δοθεί η ευκαιρία με υγιή τρόπο αυτήν την φορά.. Ο χρόνος θα δείξει..
 
Να είπω κι εγώ τα δικά μου κατά τα ειωθότα...

Πρωτίστως,μ' απογοήτευσε σφόδρα η εκτός πραγματικότητας στάση όλων των εδώ αντιπροσώπων(κι αυτών που ήρθαν κι αυτών πολύ περισσότερο που δεν ήρθαν).Ηγουν κανείς,μ' εξάιρεση τον Μπούλ και τους Τσακιρίδηδες δεν έστησε κάτι πραγματικά καλό και παράλληλα αρκετά προσιτό,για τους κοινούς θνητούς,στους πολύ δύσκολους καιρούς που ζούμε...

Που ήταν τα προσιτά συστήματα δεκάδων εταιρειών σαν την Marantz,Rotel,Nad,Audiolab,MF,Pioneer,Teac,Yamaha,Sony..............ATC, KEF, ΜΑ,JBL,Dali,B&W.................???

Αν περιμένουν κυρίως,να πουλήσουν μερικά ακριβά-πανάκριβα συστήματα,για να βγάλουν την χρονιά προφανώς κάνουν λάθος ή άν ακόμη νομίζουν ότι αρκεί το καλό όνομα μιας εταιρείας,για να πλακώσουν αγοραστές κάνουν μεγαλύτερο...Τα καλά κόποις κτώνται...




Απο μεσαία συστήματα,μου άρεσαν της Stepcom(με τον Αντώνη ως συνήθως να επιλέγει ότι το χειρότερο σε μουσικές για επίδειξη:smash:),ενώ απο τα σούπερ ντούπερ ο μέτρ Φουάσης με τα Lamm του και τα λοιπά συνοδά του,κέρδιζε εύκολα όχι τις εντυπώσεις,αλλά κόσμο στο χόμπυ με την πιό φυσική αναπαραγωγή στην φετινή έκθεση(άν και τα Horning δεν είναι και τόσο του γούστου μου).


Απο μεμονωμένα μηχανήματα,τα Naim-για πρώτη φορά,τα Quad(με συνοδά όμως φανερά πολύ κατώτερα απ' αυτά),τα μικρά στο μάτι ηχεία της Joseph,τα Neat(άν και φώναζαν στο συγκεκριμένο χώρο και σετάπ).Σίγουρα κι άλλα θα μου άρεσαν,κάτω απο άλλλες συνθήκες κι άν είχα κέφια να κάθομαι να τα ακούω,όσο κι όπως θάπρεπε...
 
Last edited:
....Οπως ακουσα τα audeze με τον 4w burson δεν τρελλαθηκα. Τωρα τα audeze "καταπιναν" τα 4 watt;, μεχρι εκει φτανουν τα μαγνητοστατικα;, ο burson δεν ειναι τσαμπουκας;, δεν καταλαβα ακριβως αφου δεν ειχα ακουσει κανενα απο τα δυο πριν. Παντως απο 4 watt στα αυτια περιμενα κατι "μεγαλυτερο"...

Τα αδικούσε πολύ το λάπτοπ που είχε ως τρανσπορτ το σύστημα... κάτι δεν πήγαινε καλά!! Το δίπλα σύστημα με το 2W εν/τη και τον μικρό HiFace DAC έπαιζε καλύτερα!!! ΙΜΟ οπω ς είπα κ πιο πάνω... τα άκουσα και τα δυο με δικό μου υλικό!!
 
Τα συμπεράσματα πολύ δύσκολα νομίζω... Έχω την αίσθηση ότι οι διαφωνίες εδώ δεν οφείλονται μόνο στα γούστα του καθενός. Εγώ τουλάχιστον, απ' όσα δωμάτια πέρασα δύο φορές, άλλαξα γνώμη (κυριότερο παράδειγμα, τα PMC). Βραβείο VFM πάντως, δίνω σε αμφότερους τους συνδυασμούς Τσακιρίδη/Geometric Harmony και στο Hegel/Leema.
 
Οι δικές μου εντυπώσεις είναι λίγο πιο γενικές,δεν θέλω,και δεν επιτρέπω στον εαυτό μου να έχω γνώμη με 15λεπτες ακροάσεις.
Κατ' αρχήν οι χώροι ήταν αναμενόμενο να ευνοήσουν μικρά ηχεία.Και γι' αυτό τα ηχεία βάσης φαίνεται (μόνο φαίνεται όμως) να τα πήγαν καλύτερα.
Επίσης καλά τα πήγαν ηχεία ή συστήματα με DSP ή άλλες τεχνικές που θα έκαναν υποφερτό τον ήχο στα απαράδεκτα δωμάτια.

Υπήρχαν όντως κάποιες εντυπωσιακές κατασκευές που καλό θα ήταν κατά την γνώμη μου να μην παίξουν καν,να είναι μόνο για μπανιστήρι.
Αυτό που δεν είδα όσον αφορά ηχεία ήταν κάποια καινοτομία,κάποια διαφορετική προσέγγιση.
Κι απ' αυτή την άποψη,τα Grimm ήταν ολομόναχα,οπότε κάθε σύγκριση θα ήταν άδικη.

Τα μόνα ηχείο διαφορετικής προσέγγισης εκτός αυτών,ήταν τα T.L. Geometric Harmony και τα μικρά Neat με τα επάνω τουιτερ που δημιουργούσαν αυτόν τον αέρα της ανοιχτής σκηνής.
Κατά τα άλλα οι εξαμισάρες μονάδες πρέπει να είναι οι πιο πολυπουλημένες του χόμπι,νισάφι πια!:flipout:

Θεωρώ κέρδος μου τους ανθρώπους που γνώρισα από κοντά,την εξαιρετική παρουσίαση και διάθεση του κ. Σταματάκου και την προθυμία των εκθετών να εξηγήσουν και λίγα παραπάνω πράγματα πίσω από αυτό που ακούμε.
Στα πλην (αλλά αυτό το ήξερα από πριν) το ότι το 80% των δωματίων έπαιζαν ακριβώς τα ίδια τσίκι-τσίκι κι έπρεπε να ζητήσουμε μια και δυο φορές να ακούσουμε κάτι άλλο.
Θεωρώ πως μια τέτοια συμπεριφορά,υποψιάζει αν μη τι άλλο.
 
Απάντηση: Re: Hi-End AV Show 2013 εντυπώσεις.

Η ταπεινη μου αποψη είναι οτι σε εκθέσεις σαν αυτην δεν κάνεις κριτικη ακροαση με τις συνθήκες που επικρατούν και τον χρονο που σου διατιθεται.
Μια μικρή μονο γευση παιρνουμε απ εξω απ εξω.
Οπότε δεν υπάρχει και λογος να επιμενουμε η να χαλαμε και τις καρδιές μας.

Φιλαράκι Υπέρηχα διαφωνάω σφόδραν.

Οι περισσότερες κλαδικές εκθέσεις γίνονται για πελάτες χονδρικής...
Εδώ αλλά και αλλού η hi-fi γίνεται κύρια για πελάτες λιανικής!
Οι χονδρικάριοι έχουν την κατάλληλη εμπειρία... για τις παραγγελίες τους.
Οι λιανικάριοι δεν την έχουν όπως "ομολόγησαν" μερικά μέλη.
Έτσι το αποτέλεσμα πρέπει να είναι καλό και όχι τσίκι-τσίκι... όπως παλι ματαξαναομολογήθηκε.
Πρέπει δηλαδή κάτι που στήνεται στην έκθεση να έχει προσεχθεί πολύ, να έχει στηθεί αρκετές φορές σε παρόμοιο δωμάτιο και να γίνεται στην "πρόβα" το fine tuning κ.τ.λ ώστε να κατέβουμε στο γήπεδο πλήρεις.
Να είναι σίγουρο άλογο όχι κουτσό...

Με λίγα λόγια θεωρώ τον καλό ήχο στην έκθεση κάτι το πρωταρχικό.
Γι' αυτό τον εκθέτεις!!!
Αν δεν... κάθεσε σπίτι σου, δεν εκτίθεσαι, δεν ξοδεύεσαι και πουλάς από το ίντερνετ τα φόρα τα περιοδικά... ή με ραντεβού.

Τα δωμάτια είναι πάνω κάτω ίδια με τα οικιακά.
Το μόνο ελαφρυντικό ως προς τον χώρο είναι τα άτομα που βρίσκονται σε ένα δωμάτιο καθώς το πλήθος τους επηρρεάζει σημαντικότατα το άκουσμα και μάλιστα στα ξουράφια και τις αντιχήσεις κάνει καλό...!!!
Δεν κάνει καλό στο νεύρο, την ισχύ και την στερ. εικόνα.

Εσύ θα αγόραζες ή να το πω αλλιώς, θα είχες στα υπ' όψιν σου σαν αγορά κάτι που στην έκθεση δεν σου άρεσε???
 
Να πω και εγώ τις εντυπώσεις μου.
Καταρχήν ένα Μεγάλο Μπράβο σε όλους τους Έλληνες κατασκευαστές, εξαιρετική δουλειά από όλους.

Επίσης να πω συγχαρητήρια στον Φίλο και συνφορουμίτη, Θανάση Μωραΐτη που παρουσίασε τα κατακόκκινα ηχεία του, στο δωμάτιο του περιοδικού.

Τώρα τα ηχεία που μου έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση ήταν (η σειρά κατάταξης είναι τυχαία):
• Lipinski & Metric (ο καλύτερος ήχος της έκθεσης).
• ΥΔΡΑΜΑ -το μεγάλο, (μεγάλο από κάθε άποψη).
• Geometric Harmony –Κύκλωπας (απλά εξαιρετικό).
• Duevel - Enterprise (άλλο φρούτο).
• ΥΔΡΑΜΑ - το μικρό (στο μάτι), ίσως το πιο μουσικό ηχείο της έκθεσης.
• SPL - το μικρό με το ribbon tweeter (φοβερή ανάλυση χωρίς να ξυρίζει). Τόσο το ribbon όσο και το woofer κατασκευάζονται στην Ελλάδα!!!!
• Δυστυχώς τα Grimm Audio τα άκουσα για πολύ λίγο, με πρόγραμμα που δεν βοηθούσε για συμπεράσματα, οπότε δεν έχω κατασταλαγμένη άποψη για αυτά, αλλά νομίζω πως ήταν από τα καλά ηχεία αυτής της έκθεσης.

Επίσης +1 στην παρουσίαση – ομιλία του κου Σταματάκου.
 
Πήγα στην έκθεση, έχοντας επίγνωση ότι με αυτά που θα ακούσω, δεν θα πετάξω από το παράθυρο το ταπεινό μου σύστημα, όταν γυρίσω σπίτι. Η επίγνωση προέρχεται από προηγούμενες εκθέσεις. Είχα βέβαια και έναν ενδόμυχο φόβο, μήπως και συμβεί αυτό. Αλλά πάντα συμβαίνει το αντίθετο. Εκτιμώ περισσότερο το σύστημά μου.
Βέβαια σοβαρές ακροάσεις στην έκθεση δεν μπορείς να κάνεις.
Ωστόσο, πιστεύω στην πρώτη εντύπωση, σε αυτό που σου αφήνει έστω και μια πρόχειρη ακρόαση 5 λεπτών. Υπάρχει ή δεν υπάρχει το κάτι που σε προσελκύει; Κατά την εντελώς υποκειμενική και προσωπική μου αντίληψη δεν υπήρχε, δεν το ένιωσα.
Δεν σκέφτηκα ούτε στιγμή, αχ και να είχα αυτόν τον ενισχυτή, αχ και να μπορούσα να αγοράσω αυτό το ηχείο, πράγματα που ίσως σκεφτόμουν αν έβλεπα τα μηχανήματα χωρίς να τα ακούω. Οτιδήποτε άκουσα στεκόταν σε επίπεδο απλού και προσιτού hi-fi.
Το high end είναι hi-fi με ακριβό life style περιτύλιγμα; Για μένα ναι, γιατί με πολλές συσκευές μπορεί να κάνεις «ουάου» βλέποντας , αλλά όχι και ακούγοντας.

Ωστόσο η έκθεση ήταν καλή, οι εκθέτες πολύ πιο ανοιχτοί, σε σχέση με άλλες χρονιές, οι μουσικές τους λιγότερο αδιάφορες και οι εντάσεις προσφορότερες.
(Τουλάχιστον το Σάββατο το πρωί, που πήγα εγώ. Άλλες χρονιές όλοι έπαιζαν κάτι μουντές τζαζ, που τις αναπαράγει άνετα ακόμα και κόμπακτ σύστημα των 70 ευρώ.)

Θετική εντύπωση μου άφησαν τα Duevel, για την πραγματικά τρισδιάστατη σκηνή που δημιουργούσαν καθώς και τα Audio Physic.
 
Φιλαράκι Υπέρηχα διαφωνάω σφόδραν.


Έτσι το αποτέλεσμα πρέπει να είναι καλό και όχι τσίκι-τσίκι... όπως παλι ματαξαναομολογήθηκε.
Πρέπει δηλαδή κάτι που στήνεται στην έκθεση να έχει προσεχθεί πολύ, να έχει στηθεί αρκετές φορές σε παρόμοιο δωμάτιο και να γίνεται στην "πρόβα" το fine tuning κ.τ.λ ώστε να κατέβουμε στο γήπεδο πλήρεις.
Να είναι σίγουρο άλογο όχι κουτσό...

Με λίγα λόγια θεωρώ τον καλό ήχο στην έκθεση κάτι το πρωταρχικό.
Γι' αυτό τον εκθέτεις!!!
Αν δεν... κάθεσε σπίτι σου, δεν εκτίθεσαι, δεν ξοδεύεσαι και πουλάς από το ίντερνετ τα φόρα τα περιοδικά... ή με ραντεβού.

Καλά τα λέει ο Υπερήχας αλλά πρέπει να διαφωνήσεις...
Φαντάζομαι πως ο καθένας μας έχει την εμπειρία του πόσος κόπος
χρειάστηκε για να στήσει το δικό του σύστημα στον δικό του χώρο και να το φέρει
να αποδώσει τα μέγιστα..Σίγουρα κανείς μας δεν αγόρασε τις συσκευές του και τις έστησε
μέσα σε μια μέρα και από τότε δεν ξανασχολήθηκε!!

Οπως ειπώθηκε και από άλλα μέλη, και όπως όλοι μας διαπιστώσαμε
το κυριότερο πρόβλημα σε ένα Εκθεσιακό χώρο( πόσο δε μάλλον σε δωμάτια ξενοδοχείου
που χωρίζονται από κατασκευές γυψοσανίδας) είναι η κακή ακουστική.

Βάσει αυτού, οι εκθέτες επέλεξαν αυτό που ονομάζεις τσικι-τσικι, σαν μια μεση λύση
λύση.Παρ´όλα αυτά δεν συνάντησα κανέναν που να αρνηθεί να παίξει δικό μου γνώριμο υλικό
για να βγάλω όσο το δυνατό πιο ασφαλή συμπεράσματα...

Το πρόταση σου δε, για προσομοίωση δωματίου, σε διαστάσεις και ακουστική,
για να ξέρουν πως θα στήσουν, πριν την έκθεση είναι άνευ σχολίων!



Βέβαια σοβαρές ακροάσεις στην έκθεση δεν μπορείς να κάνεις.
Ωστόσο, πιστεύω στην πρώτη εντύπωση, σε αυτό που σου αφήνει έστω και μια πρόχειρη ακρόαση 5 λεπτών. Υπάρχει ή δεν υπάρχει το κάτι που σε προσελκύει; Κατά την εντελώς υποκειμενική και προσωπική μου αντίληψη δεν υπήρχε, δεν το ένιωσα.
Δεν σκέφτηκα ούτε στιγμή, αχ και να είχα αυτόν τον ενισχυτή, αχ και να μπορούσα να αγοράσω αυτό το ηχείο, πράγματα που ίσως σκεφτόμουν αν έβλεπα τα μηχανήματα χωρίς να τα ακούω. Οτιδήποτε άκουσα στεκόταν σε επίπεδο απλού και προσιτού hi-fi.
Το high end είναι hi-fi με ακριβό life style περιτύλιγμα; Για μένα ναι, γιατί με πολλές συσκευές μπορεί να κάνεις «ουάου» βλέποντας , αλλά όχι και ακούγοντας.


Το βασικό πρόβλημα σε ενα εκθεσιακό χώρο είναι το ηχείο, λόγω ακριβώς των ατελειών και της ακαταλληλότητας του χώρου..Για τις άλλες
συσκευές δεν μπορει να βγάλει κανείς συμπεράσματα, καθώς πχ, ένας ενισχυτής ή ενα phonostage δεν επηρεάζονται από τη ακουστική του δωματίου!!
Οπότε αν για κάποια μηχανή κάνεις «ουάου» βλέποντας, κάνε ένα κόπο να την ακούσεις κι όλας!
 
..Για τις άλλες
συσκευές δεν μπορει να βγάλει κανείς συμπεράσματα, καθώς πχ, ένας ενισχυτής ή ενα phonostage δεν επηρεάζονται από τη ακουστική του δωματίου!!
Οπότε αν για κάποια μηχανή κάνεις «ουάου» βλέποντας, κάνε ένα κόπο να την ακούσεις κι όλας!

Παρανοήθηκε αυτό που έγραψα. Στις συσκευές που άκουσα αναφερόμουνα (...όχι όμως και ακούγοντας). Δεν εννοούσα ότι δεν μπόρεσα να τις ακούσω...

Και με την ευκαιρία ας αναφέρω ότι δεν θα ήθελα να εκληφθούν τα γραφόμενά μου ως ένας γενικός αφορισμός, αλλά ως μια προσωπική γενικότερη εντύπωση, υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες ακρόασης.
 
Κι εγώ στο προηγούμενο -κουρασμένο και βιαστικό- ποστ μου προσπάθησα να πω πως τελεσίδικα συμπεράσματα βγαίνουν πολύ δύσκολα, και γιατί οι συνθήκες δεν είναι οι καλύτερες δυνατές -ακουστική δωματίων, κόσμος μπαινοβγαίνει και σχολιάζει, προσωπική πρεμούρα να πρόλάβεις ό,τι μπορείς- και γιατί το πρόγραμμα δεν ελέγχεται από τους ακροατές, οπότε δεν ξέρεις πρωτ' απ' όλα τι σόι ηχογράφηση είναι αυτή που ακούς.

Παράδειγμα δικό μου από χθες τα PMC, που τα άκουσα δυο φορές με ολόιδιο setup αλλά διαφορετικό πρόγραμμα και, ενώ την πρώτη μου φάνηκαν flat και αδιάφορα, τη δεύτερη σχεδόν μου επιβεβαίωσαν τις διθυραμβικές κριτικές που μαζεύουν από παντού.

Άλλο παράδειγμα από την επιρροή του χώρου, τα ηχεία του Μπουλ. Ενώ στον δικό του χώρο προτιμούσα μακράν τα Tower από τον Κύκλωπα, χθες οι εντυπώσεις μου αντιστράφηκαν (έπαιζαν και με άλλα ενισχυτικά, βέβαια): ο Κύκλωπας ήταν -ειδικά για τα λεφτά του- ένα από τα highlights της έκθεσης για μένα.

Για τον ίδιο λόγο δεν ριψοκινδυνεύω γνώμη για τα Neat: ενώ τα μεσοϋψηλά τους πραγματικά έσκιζαν, με τρομερό αέρα, ανάλυση και γλυκύτητα, μου φάνηκαν τελείως άδεια από μπάσο -τουλάχιστον την ώρα που επισκέφθηκα εγώ το δωμάτιο, μόνο κάτι υποψίες αρμονικών έπιανες- ενώ εδώ διάβασα τα καλύτερα.

Όσο για το τσίκι-τσίκι που λέτε (αν το πιάνω καλά), ένα καλό case study ήταν το φτηνό σύστημα Naim-Focal. Όσο έπαιζε "ελαφρύ" πρόγραμμα, ο συνδυασμός ήταν εξαιρετικός: σχεδόν αναρωτιόσουν γιατί να δώσεις περισσότερα χρήματα από τα πραγματικά λίγα (για τα δεδομένα του χόμπι) που ζητάει. Στο αίτημά μας για κάτι πιο δυναμικό, ο ευγενέστατος κύριος έβαλε Pink Floyd, και τότε το σύστημα άρχισε να δείχνει τους περιορισμούς του, με στρογγύλεμα στα άκρα και "κλείσιμο". Πάντως το ηχείο θα το ξανάκουγα, γιατί πιθανολογώ ότι "ένοχος" ήταν ο μικρός Naim.

Τέλος, αδυνατώ να αντιληφθώ την γκρίνια για τα Wilson (αντίθετα με τα Acapella, που τη συμμερίζομαι). Αφήνοντας στην άκρη το εξωφρενικό κόστος του συστήματος, άρα και την όποια συζήτηση περί VFM, εμένα μου ακούστηκε άψογο: υπερ-αναλυτικό και μαζί ξεκούραστο, απίστευτα ισορροπημένο συχνοτικά, με φοβερή σκηνή που την "ένιωθες" και απ' τη γωνία, φοβερά αεράτο και ασυμπίεστο.
 
Είναι πάντως ενδιαφέρον το ότι οι περισσότεροι θέλουν να ακούσουν σε 15 τετραγωνικά δωμάτιο μεγάφωνα μεγαλύτερα των 6.5''...
Αναλόγως σε έναν χώρο των 40 - 50 τετραγωνικών θα θεωρούσαν λογική την ύπαρξη ενός Grand Utopia ή ενός Infinity IRS V;

Σε αυτές τις διαστάσεις δωματίου είσαι για να φωνάξεις τη Φαραντούρη για να κλάψετε μαζί το "Μπάσσο μου πάει"!
 
Τέλος, αδυνατώ να αντιληφθώ την γκρίνια για τα Wilson (αντίθετα με τα Acapella, που τη συμμερίζομαι). Αφήνοντας στην άκρη το εξωφρενικό κόστος του συστήματος, άρα και την όποια συζήτηση περί VFM, εμένα μου ακούστηκε άψογο: υπερ-αναλυτικό και μαζί ξεκούραστο, απίστευτα ισορροπημένο συχνοτικά, με φοβερή σκηνή που την "ένιωθες" και απ' τη γωνία, φοβερά αεράτο και ασυμπίεστο.

Να πω κάτι ακόμη...Το κάθε ηχείο, είναι σχεδιασμένο να παίζει
και να κινεί τον αέρα από συγκεκριμένα κυβικά και πάνω..

Για την Alexia τώρα, να προσθέσω πως στις κατάλληλες συνθήκες βάσει της φυσικής
και των προδιαγραφών του κατασκευαστή, είναι ένα ηχείο που μπορεί να σου κόψει την ανάσα..Αρκεί να δουλέψει
για εκεί, που έχει σχεδιαστεί να δουλέψει, και βέβαια, με τα κατάλληλα συνοδά....