Η Fitness γωνιά του AVClub

Διευκρινίζω ότι οι παρατηρήσεις/προτάσεις/συμβουλές εκ μέρους μου, αφορούν ασκούμενους κατά βάση υγιείς, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορούν να έχουν ισχύ σε άτομα με διάφορες παθολογίες.
=================================================================================================
...ο ουσιαστικός στόχος είναι να πέσει κοντά στο 15% το συνολικό μου λίπος
15%, είναι εξαιρετικά φιλόδοξος στόχος. Μακάρι να επιτευχθεί βέβαια!

- Μου πρότεινε να μειώσω τη συχνότητα του τρεξίματος που έκανα στο Άλσος Συγγρού.
Αν θυμάμαι καλά, δεν έκανες και τόσα πολλά km. Γιατί σου τα έκοψε;

Το δύσκολο θα είναι όταν θα φτάσω εκεί που θέλω, να παραμείνω εκεί.
Ο πολύς κόσμος αγνοεί ακριβώς αυτό: ότι τα κιλά, εύκολα ή δύσκολα χάνονται! Το μετά είναι το πιο δύσκολο κομμάτι της υπόθεσης. Οι περισσότεροι επιστρέφουν, αργά ή γρήγορα, στις κακές διατροφικές συνήθειες, οπότε παίρνουν, συνήθως με τόκο, τα κιλά που έχασαν.

Είμαι σίγουρος ότι θα πρέπει να χάνω αρκετές θερμίδες μέσω άσκησης...
Άλλο ένα στρατηγικό λάθος που κάνει πολύς κόσμος.
Η πολλή έως υπερβολική άσκηση, μπορεί να καταστεί αντιπαραγωγική σε πρακτικό, ψυχολογικό, και βιολογικό επίπεδο.
Οι πρακτικές και ψυχολογικές προεκτάσεις είναι προφανείς. Πχ καθημερινό περπάτημα 1-2 ωρών, είναι υπερβολικός χρόνος άσκησης για τον μέσο άνθρωπο ο οποίος έχει κι άλλες υποχρεώσεις στην καθημερινότητά του, και δεν είναι επαγγελματίας αθλητής.
Σε βιολογικό επίπεδο, σύμφωνα με την θεωρία της ενεργειακής αντιστάθμισης (δεν ξέρω αν αυτή είναι η επίσημη απόδοση), [Energy compensation], οι θερμίδες που πραγματικά καταναλώνονται κατά την άσκηση, είναι περίπου 30% λιγότερες από το αναμενόμενο, διότι το σώμα μειώνει το μεταβολικό κόστος από αλλού (βασικό μεταβολισμό, μεταβολισμό κατά τον ύπνο, μέσω ορμονικών οδών, συμπεριφορικά κλπ). Το ποσοστό αυτό μπορεί να είναι μεγαλύτερο σε συνθήκες μεγάλου θερμιδικού ελλείμματος. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Ότι μια προπόνηση τρεξίματος που αντιστοιχεί σε ενεργειακή δαπάνη 100 kcal, στην πράξη κοστίζει 70 kcal διότι το σώμα εξοικονομεί 30 θερμίδες από αλλού.

Η παρέμβαση στη διατροφή παραμένει ως ο πιο καθοριστικός παράγοντας, με την άσκηση να έχει επικουρικό ρόλο.


Ιδέες για ασκήσεις ενδυνάμωσης στο σπίτι; Υπάρχει δυστυχώς και περιορισμός χρόνου. Για ασκήσεις ενδυνάμωσης κλπ πιο πιθανό το πρωί για 20-25 λεπτά μαξ. Το βράδυ μόνο γρήγορο περπάτημα ή ξανά χαλαρό τρέξιμο (τώρα που τελείωσαν τα παιδιά σχολείο στο γήπεδο της γειτονιάς).
Θα σε παραπέμψω στο post#120.
 
  • Like
Reactions: billpeppas
Ευχαριστώ σε όλους για τις προτάσεις!

Η γιατρός δεν μου έκοψε το τρέξιμο, απλά μου είπε ότι θα ήταν πιο χρήσιμο σε αυτή τη φάση να κάνω ασκήσεις ενδυνάμωσης για να βοηθήσω το σώμα μου να ανταπεξέλθει καλύτερα στην απότομη μείωση βάρους και να μην "κρεμάσει". Πρακτικά μου είπε αν γυμνάζεσαι 2 ώρες την εβδομάδα, κάνε τις για ενδυνάμωση, αν θες να συνεχίσεις να τρέχεις, κάνε το αλλά όχι σε βάρος της ενδυνάμωσης σε αυτή τη φάση.

Όντως δεν έτρεχα πολύ μεγάλες αποστάσεις, ~3 κμ τη φορά κατά ελάχιστο 3 φορές την εβδομάδα, κατά μέγιστο 4. Πάντως ήδη και με μόνο τα 10+ κιλά χαμένα και τη φυσική κατάσταση που είχα βελτιώσει με αυτό το τρέξιμο, τώρα που παώ και για περπάτημα ακόμη και σε ανηφόρες είμαι μια χαρά, χωρίς ιδιαίτερη αλλαγή στον τρόπο που αναπνέω και απλά μια μικρή αύξηση των καρδιακών παλμών.
 
Διονύση θέλουμε ασκήσεις Καλλισθενικης !!!!

Αν διαφωνείς με την Geminoula δώσε βοήθεια

Επισης εαν θες κανουμε τα video μαζι ( εγω στην camera και εσυ με Δημοκηδή τα set και τα ανεβαζουμε στο Avclub)


Καλλισθενική γυμναστική (calisthenics) βασίζεται στη χρήση του βάρους του ίδιου του σώματος για την ανάπτυξη δύναμης, αντοχής και ευλυγισίας, χωρίς την ανάγκη για βάρη. Οι ασκήσεις χωρίζονται σε κατηγορίες ανάλογα με το επίπεδο και τις μυϊκές ομάδες που στοχεύουν.
1. Βασικές Ασκήσεις (Για Όλα τα Επίπεδα)
  • Κάμψεις (Push-ups): Γυμνάζουν στήθος, ώμους και τρικέφαλους.
  • Έλξεις (Pull-ups): Η κορυφαία άσκηση για δυνατή πλάτη και δικέφαλους.
  • Βυθίσεις (Dips): Εκτελούνται σε παράλληλες μπάρες για στήθος και τρικέφαλους.
  • Καθίσματα (Squats): Η βασικότερη άσκηση για πόδια και γλουτούς.
2. Ασκήσεις για Αρχάριους (Εισαγωγικές)
Αν δεν μπορείτε να εκτελέσετε τις βασικές ασκήσεις, ξεκινήστε με τις παραλλαγές τους:
  • Κάμψεις στα γόνατα: Μειώνουν το βάρος που σηκώνετε.
  • Αυστραλιανές έλξεις (Inverted rows): Έλξεις σε χαμηλή μπάρα με τα πόδια στο έδαφος.
  • Προβολές ποδιών (Lunges): Εξαιρετική εναλλακτική για την ενδυνάμωση των ποδιών.
  • Σανίδα (Plank): Στατική άσκηση για το χτίσιμο της δύναμης του κορμού.
3. Ασκήσεις για τον Κορμό (Abs & Core)
  • Άρσεις ποδιών σε μονόζυγο (Leg raises): Για δυνατούς κάτω κοιλιακούς.
  • L-Sit: Στατική στήριξη σε δίζυγο ή έδαφος με τα πόδια τεντωμένα μπροστά.
  • Ροκανίσματα (Crunches): Κλασική άσκηση για την ενεργοποίηση του ορθού κοιλιακού.
4. Προχωρημένες Ασκήσεις (Skills)
Απαιτούν μήνες ή και χρόνια προπόνησης για να επιτευχθούν:
  • Muscle-up: Συνδυασμός εκρηκτικής έλξης και βυθίσεως πάνω από τη μπάρα.
  • Κατακόρυφο (Handstand push-ups): Κάμψεις σε θέση κατακόρυφου για ώμους.
  • Human Flag: Στατική κράτηση του σώματος παράλληλα με το έδαφος σε κατακόρυφη μπάρα.
  • Front Lever: Στατική κράτηση σε μονόζυγο με το σώμα σε οριζόντια θέση με το πρόσωπο προς τα πάνω.


 
Ευχαριστώ σε όλους για τις προτάσεις!

Η γιατρός δεν μου έκοψε το τρέξιμο, απλά μου είπε ότι θα ήταν πιο χρήσιμο σε αυτή τη φάση να κάνω ασκήσεις ενδυνάμωσης για να βοηθήσω το σώμα μου να ανταπεξέλθει καλύτερα στην απότομη μείωση βάρους και να μην "κρεμάσει". Πρακτικά μου είπε αν γυμνάζεσαι 2 ώρες την εβδομάδα, κάνε τις για ενδυνάμωση, αν θες να συνεχίσεις να τρέχεις, κάνε το αλλά όχι σε βάρος της ενδυνάμωσης σε αυτή τη φάση.

Όντως δεν έτρεχα πολύ μεγάλες αποστάσεις, ~3 κμ τη φορά κατά ελάχιστο 3 φορές την εβδομάδα, κατά μέγιστο 4. Πάντως ήδη και με μόνο τα 10+ κιλά χαμένα και τη φυσική κατάσταση που είχα βελτιώσει με αυτό το τρέξιμο, τώρα που παώ και για περπάτημα ακόμη και σε ανηφόρες είμαι μια χαρά, χωρίς ιδιαίτερη αλλαγή στον τρόπο που αναπνέω και απλά μια μικρή αύξηση των καρδιακών παλμών
οχι μονον αυτο αλλα να αρχισει ο οργανισμος αντι να καιει λιπος να "τρωει" μυς και να νοιωθεις ελλειψη δυναμης
 
Αύξηση πρόσληψης πρωτεΐνης (αν ήταν σε χαμηλά επίπεδα) και ασκήσεις με αντιστάσεις. Σωστή στρατηγική για ελαχιστοποίηση της απώλειας μυϊκής μάζας.
 
Θυμαμαι που σου εγραψα οτι θελω μια σχετικη ευλυγισία και δυναμη στα χερια (τενις) και επειδη μπαινω σε διατροδη πρωτεινης να χασω 5 κιλα μην "καψω" μυικη μαζα
τα βαρη τα φοβαμαι..(μαλλον εμενα φοβαμαι και την υπερβολη)
 
Τσάμπα τα γράφω μου φαίνεται...🧐

Ελάχιστοι δίνουν προσοχή στον coach!

coach, παίζει να δώσεις συνοπτικά ασκήσεις για πρόγραμμα τεσσάρων ωριαίων σετ πλήρους ενδυνάμωσης σε γυμναστήριο? Μήπως έχεις δώσει κάτι σε παραπάνω ποστ που μου ξέφυγε?
 
θέλω κυρίως ευλυγισία και βελτιωση στις εκρηξεις ταχυτητας σε 7 -10 μετρα μεσα σε 2 ωρες (λογω τενις)
Όπως είχαμε πει...
Πιο λογικό θα ήταν να κάνεις
i) ασκήσεις ευλυγισίας, είτε γενικές, είτε στοχευμένες (εκεί που υστερείς)
ii) drills ταχύτητας και εκρηκτικότητας, τενιστικά και μη.
Προσθέτω και τα παρακάτω, που είχαν αναφερθεί πριν ρωτήσεις (οπότε τζάμπα σε μάλωσα ότι δεν προσέχεις στο μάθημα 😄).

Κυκλοφορούν πολλά, δεν νομίζω να χρειάζεσαι κάτι εξεζητημένο.
Κάποιος που γυμνάζεται σε πλήρη τροχιά, δεν έχει τόσο ανάγκη επιπλέον ασκήσεις κινητικότητας εκτός από τα σημεία που ενδεχομένως υστερεί.
Ανάλογα με τον χρόνο που θέλεις να διαθέσεις, επιλέγεις.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Μιας και τό'φερε η κουβέντα.

Άλλη μια ρουτίνα από τον γενικά έγκυρο Jeff Cavalliere.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Και από το παρακάτω video με τις 7 δοκιμασίες, πολύ χρήσιμα είναι τα
#2 Wall splat test
#6 Old man test
Τα υπόλοιπα, λίγο ως πολύ, είναι hard core, ειδικά οι έλξεις (pull ups). Πολλά άτομα στο γυμναστήριο, με θητεία ετών, δεν καταφέρνουν να κάνουν ούτε μία!

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Επίσης, για την κινητικότητα της άρθρωσης του ώμου.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Θυμαμαι που σου εγραψα οτι θελω μια σχετικη ευλυγισία και δυναμη στα χερια (τενις) και επειδη μπαινω σε διατροφη πρωτεινης να χασω 5 κιλα μην "καψω" μυικη μαζα
τα βαρη τα φοβαμαι..(μαλλον εμενα φοβαμαι και την υπερβολη)
Η απορία μου πάντως παραμένει: γιατί έχεις λυσσάξει με την Καλλισθενική; Μήπως μας κρύβεις κάτι ;)

Όσον αφορά την "διατροφή πρωτεΐνης".
Η διατροφή που θα σε κάνει να χάσεις λίπος, είναι η υποθερμιδική, δηλαδή να προσλαμβάνεις λιγότερες θερμίδες από αυτές που καταναλώνει το σώμα σου.
Γενικά, όταν βρισκόμαστε σε θερμιδικό έλλειμμα, φροντίζουμε i) να παίρνουμε επαρκή ποσότητα πρωτεΐνης (>2 gr/kg σωματικού βάρους) και ii) να κάνουμε ασκήσεις με αντιστάσεις, για να ελαχιστοποιήσουμε την απώλεια μυικής μάζας.
Υπεμθυμίζω ότι με τον όρο αντιστάσεις, εννοούμε οτιδήποτε θα αναγκάσει την υπό εκγύμναση μυική ομάδα, να "ζοριστεί". Ελεύθερα βάρη, μηχάνημα, λάστιχο, το ανιψάκι μας, ένα σακί πατάτες κλπ. Ο μυς δεν γνωρίζει το είδος της αντίστασης την οποία προσπαθεί να υπερνικήσει. Αυτό που καταλαβαίνει είναι το πόσο ζορίζεται, και αυτό αποτελεί το ερέθισμα για ενδυνάμωση και υπερτροφία.
Για κάποιες μυικές ομάδες και αναλόγως του επιπέδου του ασκούμενο, μπορεί να είναι αρκετό το βάρος του σώματός, για κάποιες άλλες μυικές ομάδες ενδεχομένως να χρειάζεται εξωτερική αντίσταση (βάρη, μηχάνημα κλπ). Καταλαβαίνεις λοιπόν ότι αυτό που λες "φοβάμαι τα βάρη, και να μην υπερβάλλω", ουσιαστικά δεν έχει νόημα.
Παραδείγματα για έναν μέσο ασκούμενο
Για ενδυνάμωση τετρακεφάλων/γλουτιαίων, το squat με το βάρος του σώματος, πιθανότατα δεν είναι αρκετό. Υπάρχουν όμως παραλλαγές με το ένα πόδι, που μπορεί να δώσουν ικανοποιητική αντίσταση.
Για ενδυνάμωση μεγάλων θωρακικών/τρικεφάλων, τα push-ups και διάφορες παραλλαγές τους, μπορεί να δώσουν πολύ καλά αποτελέσματα.
Υπενθυμίζω ότι η ζώνη των επαναλήψεων πρέπει να είναι κάτω από τις 20 (2-3 επαναλήψεις πριν την πραγματική αποτυχία), διαφορετικά εκφυλίζεται η άσκηση ενδυνάμωσης, σε υβρίδιο αερόβιας+ενδυνάμωσης.

Επανέρχομαι στην διατροφή σου. Μέτριο θερμιδικό έλλειμμα (περίπου 10%), επαρκής ποσότητα πρωτεΐνης, άσκηση με αντιστάσεις, υπομονή, συνέπεια!
Μην βάζεις αριθμητικούς στόχους και χρονοδιαγράμματα. Αν βελτιώσεις την διατροφή σου, τα αποτελέσματα θα φανούν, είναι μαθηματικά βέβαιο!
Αν θέλεις δώσε τα σωματομετρικά στοιχεία σου (ηλικία, ύψος, βάρος) και το επίπεδο δραστηριότητας, ώστε να μιλήσουμε με συγκεκριμένα νούμερα.
 
coach, παίζει να δώσεις συνοπτικά ασκήσεις για πρόγραμμα τεσσάρων ωριαίων σετ πλήρους ενδυνάμωσης σε γυμναστήριο? Μήπως έχεις δώσει κάτι σε παραπάνω ποστ που μου ξέφυγε?
Μην ανησυχείς, δεν θα σε μαλώσω! 😄
Πλάκα κάνω στον Larry!

Για να καταλάβω καλύτερα, και να σε κατευθύνω καλύτερα.

Θέλεις να κάνεις 4 ωριαίες προπονήσεις σε γυμναστήριο.

Θα πηγαίνεις συγκεκριμένες μέρες; Έχει σημασία.
Ποιό είναι το ζητούμενο;
Θέλεις εκγύμναση όλου του σώματος;
Ποιό είναι το παρόν επίπεδό σου;
 
Δευτέρα, τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή. Υπάρχει πιθανότητα η τέταρτη να παίξει μπαλαντέρ για κάποια άλλη χαμένη λόγω υποχρεώσεων μέρα την εβδομάδα.
Σε επαναλήψεις 12χ3 βγάζω τα εξής (δεν έχω ασχοληθεί να βρω μέγιστες, θεωρώ ότι τα νούμερα είναι στο 80%)
Στήθος παγκο κάνω 50, αλτηρακια 17,5.
Καθίσματα με Μπάρα στην πλάτη 65, με Μπάρα μπροστά 55
Hip thrust 100
Deadlift 85
Δικέφαλο αλτηρακια 7,5 με ζόρι, αντίστοιχα και γαλλικό τρικέφαλο
Χοντρά χοντρά αυτά. Στόχος ενδυνάμωση. Ταυτόχρονα και δίαιτα με μέτρο και στόχο να χάσω την κοιλιά. Αλλά αυτά τα 2gr πρωτεϊνης δε βγαίνουν. Να είμαι στα 90 με 130gr με βάρος 82 κιλα.
 
Γενικά το θεωρώ δευτερεύον. Στόχος είναι να κάνω ποδήλατο προς τη δουλειά τις ημέρες που δε θα έχω πόδια και δε θα βρέχει. Pedelec 9+9 χλμ. Αλλά σε ζέσταμα πάντα θέλει και κάποιο αερόβιο ε;
 
Αλλά σε ζέσταμα πάντα θέλει και κάποιο αερόβιο ε;
Όχι απαραίτητα.

Σε ενδιαφέρουν εξίσου τα πόδια, όπως το υπόλοιπο σώμα;

Δεν γίνεται να χάσεις μόνο από την κοιλιά. Θα χάσεις από παντού, και αναλογικά από την κοιλιά.
 
Ναι. Τα πόδια είναι η βάση του μέλλοντος μου στα γεραματα και οι μεγαλύτερες μυϊκές ομάδες για τον έλεγχο του μεταβολισμού. Δεν είναι πάρεργο και το ξέρω.
Κατά τα άλλα το ξέρω ότι θα χάσω αναλογικά. Απλά η κοιλιά επιμένει περισσότερο. Έχει περισσότερη συσσώρευση.
Να επισημάνω περηφανα ότι μετά από έξι μήνες κατάφερα να κάνω τρεις έλξεις. Όταν ξεκίνησα δε μπορούσα να βγάλω ούτε μια. Και ότι ο λόγος που ξεκίνησα ήταν γιατί προπερσι είχα θέμα και χρειάστηκα ένεση στον δεξί ώμο. Φίλη φυσιοθεραπευτρια που με κουραρε μου είπε ότι είμαι λαπάς και ότι θα το ξαναπαθω μπορεί και στον άλλο ώμο. Πέρσυ έπαθα tennis elbow και είπα να την ακούσω...
25 χρόνια δουλειά γραφείου...
 
Last edited:
ΟΚ λοιπόν!
Μείνε συντονισμένος!

ΥΓ
Ακόμη και ο λαπάς, με την κατάλληλη επεξεργασία, γίνεται πιο στερεός! ;)
 
  • Like
Reactions: Panoramix