Διευκρινίζω ότι οι παρατηρήσεις/προτάσεις/συμβουλές εκ μέρους μου, αφορούν ασκούμενους κατά βάση υγιείς, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορούν να έχουν ισχύ σε άτομα με διάφορες παθολογίες.
=================================================================================================
Η πολλή έως υπερβολική άσκηση, μπορεί να καταστεί αντιπαραγωγική σε πρακτικό, ψυχολογικό, και βιολογικό επίπεδο.
Οι πρακτικές και ψυχολογικές προεκτάσεις είναι προφανείς. Πχ καθημερινό περπάτημα 1-2 ωρών, είναι υπερβολικός χρόνος άσκησης για τον μέσο άνθρωπο ο οποίος έχει κι άλλες υποχρεώσεις στην καθημερινότητά του, και δεν είναι επαγγελματίας αθλητής.
Σε βιολογικό επίπεδο, σύμφωνα με την θεωρία της ενεργειακής αντιστάθμισης (δεν ξέρω αν αυτή είναι η επίσημη απόδοση), [Energy compensation], οι θερμίδες που πραγματικά καταναλώνονται κατά την άσκηση, είναι περίπου 30% λιγότερες από το αναμενόμενο, διότι το σώμα μειώνει το μεταβολικό κόστος από αλλού (βασικό μεταβολισμό, μεταβολισμό κατά τον ύπνο, μέσω ορμονικών οδών, συμπεριφορικά κλπ). Το ποσοστό αυτό μπορεί να είναι μεγαλύτερο σε συνθήκες μεγάλου θερμιδικού ελλείμματος. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Ότι μια προπόνηση τρεξίματος που αντιστοιχεί σε ενεργειακή δαπάνη 100 kcal, στην πράξη κοστίζει 70 kcal διότι το σώμα εξοικονομεί 30 θερμίδες από αλλού.
Η παρέμβαση στη διατροφή παραμένει ως ο πιο καθοριστικός παράγοντας, με την άσκηση να έχει επικουρικό ρόλο.
=================================================================================================
15%, είναι εξαιρετικά φιλόδοξος στόχος. Μακάρι να επιτευχθεί βέβαια!...ο ουσιαστικός στόχος είναι να πέσει κοντά στο 15% το συνολικό μου λίπος
Αν θυμάμαι καλά, δεν έκανες και τόσα πολλά km. Γιατί σου τα έκοψε;- Μου πρότεινε να μειώσω τη συχνότητα του τρεξίματος που έκανα στο Άλσος Συγγρού.
Ο πολύς κόσμος αγνοεί ακριβώς αυτό: ότι τα κιλά, εύκολα ή δύσκολα χάνονται! Το μετά είναι το πιο δύσκολο κομμάτι της υπόθεσης. Οι περισσότεροι επιστρέφουν, αργά ή γρήγορα, στις κακές διατροφικές συνήθειες, οπότε παίρνουν, συνήθως με τόκο, τα κιλά που έχασαν.Το δύσκολο θα είναι όταν θα φτάσω εκεί που θέλω, να παραμείνω εκεί.
Άλλο ένα στρατηγικό λάθος που κάνει πολύς κόσμος.Είμαι σίγουρος ότι θα πρέπει να χάνω αρκετές θερμίδες μέσω άσκησης...
Η πολλή έως υπερβολική άσκηση, μπορεί να καταστεί αντιπαραγωγική σε πρακτικό, ψυχολογικό, και βιολογικό επίπεδο.
Οι πρακτικές και ψυχολογικές προεκτάσεις είναι προφανείς. Πχ καθημερινό περπάτημα 1-2 ωρών, είναι υπερβολικός χρόνος άσκησης για τον μέσο άνθρωπο ο οποίος έχει κι άλλες υποχρεώσεις στην καθημερινότητά του, και δεν είναι επαγγελματίας αθλητής.
Σε βιολογικό επίπεδο, σύμφωνα με την θεωρία της ενεργειακής αντιστάθμισης (δεν ξέρω αν αυτή είναι η επίσημη απόδοση), [Energy compensation], οι θερμίδες που πραγματικά καταναλώνονται κατά την άσκηση, είναι περίπου 30% λιγότερες από το αναμενόμενο, διότι το σώμα μειώνει το μεταβολικό κόστος από αλλού (βασικό μεταβολισμό, μεταβολισμό κατά τον ύπνο, μέσω ορμονικών οδών, συμπεριφορικά κλπ). Το ποσοστό αυτό μπορεί να είναι μεγαλύτερο σε συνθήκες μεγάλου θερμιδικού ελλείμματος. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Ότι μια προπόνηση τρεξίματος που αντιστοιχεί σε ενεργειακή δαπάνη 100 kcal, στην πράξη κοστίζει 70 kcal διότι το σώμα εξοικονομεί 30 θερμίδες από αλλού.
Η παρέμβαση στη διατροφή παραμένει ως ο πιο καθοριστικός παράγοντας, με την άσκηση να έχει επικουρικό ρόλο.
Θα σε παραπέμψω στο post#120.Ιδέες για ασκήσεις ενδυνάμωσης στο σπίτι; Υπάρχει δυστυχώς και περιορισμός χρόνου. Για ασκήσεις ενδυνάμωσης κλπ πιο πιθανό το πρωί για 20-25 λεπτά μαξ. Το βράδυ μόνο γρήγορο περπάτημα ή ξανά χαλαρό τρέξιμο (τώρα που τελείωσαν τα παιδιά σχολείο στο γήπεδο της γειτονιάς).