Η γωνιά της μετατροπής

Σταυρο μην μου στεναχωριεσαι... ολες οι κολλησεις μου ειναι γυαλιστερες...Και χρησιμοποιω και εξτρα σολντερινη...

Αλλα αν ειδικα στα Ρ60 τις ειδες θαμπες ειναι γιατι το εξτρα καλαι ειναι λιμαρισμενο ή φταίει η φωτο. πχ δες ποσο θαμπο ειναι το κατοπτρο στον Romisen
κολλητηρι εχω ενα ρυθμιζομενο σαν αυτο του Εργοτελη με αρκετα λεπτη μυτη αλλα για τα ψιλα εχω ενα αντεξ 25αρι με μια σειρα μυτες (βασικα χρησιμοποιω την Βελονα)
 
Last edited:
μου δημιουργησες την εντυπωση για το αντιθετο...Ευχαριστημενος με τις κολλησεις θα ειναι μονο οταν καταφερω να κανω μια συγκεκριμενη κολληση που εκανε ο darkzeo στο cpf.
Και μια που ειμαστε στο σωστο θεμα, για να πω κατι γενικα για αυτες.

Σπανια οι κολλησεις στους φακους ειναι ορθοδοξες.....Ειτε γιατι χρειαζεσαι 4 χερια για να την κανεις (πχ κολληση καλωδιου στο Λεντ -ενα χερι κρατα το module, ενα την τσιμπιδα με το καλωδιο στην σωστη θεση, ενα για το κολλητηρι και ενα για το καλαι) ειτε γιατι δεν βολευεουν τα πραγματα.
πχ στο Ρ60 που εκανα για μενα η πλακετα ηταν 0,5 χιλιοστο μικροτερη. Αυτο αφηνε κενο με το module!
Το οποιο για να κανεις καλη κολληση θελει προετοιμασια.
Εχει τοσο μεγαλη θερμικη μαζα που το καλαι δεν πιανει αν δεν ζεσταθει καλα το μεταλλο. Αλλα αν το φερεις στην σωστη θερμοκρασια για να εχεις καλη ροη θα εχεις καψει την πλακετα και πιθανον να εχεις ξεκολησεις και τα traces του PCB. Αυτο που κανω ειναι να γανωσω τα σημεια κολλησης πριν βαλω οτιδηποτε αλλο. Αλλα μετα θελει αφαιρεση με το χερι της κολλησης που εχει παει στο καναλι της πλακετας...Δηλαδη παμε για να κανουμε μια γραμμη σαν τριχα στη εσωτερικη κοψη της υποδοχης
Καμια φορα τα πραγματα ειναι πιο δυσκολα...πχ οι πλακετες με τσιπακια 7135 ειναι πιο παχιες απο την υποδοχη τους, και εξεχουν! Εκει θελει αλλη δουλεια...

Αλλο θεμα..δεν κολλαμε ΠΟΤΕ διακοπτη με την κλασσικη μεθοδο..θα λιωσουμε τα εσωτερικα εξαρτηματα του πριν καν προλαβουμε να βαλουμε το καλαι. Εκει θελει παστα ή... γανωμα των επαφων (και παλι γρηγορα με μεγαλη θερμοκρασια), εξτρα σολντερινη και μετα εξτρα καλαι στην μυτη του κολλητηριου.

Παντως το 90% των περιπτωσεων καλυπτεται με τον εξτρα κοπο του γανωματος και το υπολοιπο 10% με ζωγραφισμα -με σολντερινη- του σημειου που θελουμε να παει το καλαι

Τελος για τις μυτες, οντως πολυ ψιλη βολευει μονο στα smd των πλακετων....ακομα πειραματιζομαι με τροχισμενες μυτες αλλα πιστευω οτι για τις φακουδικες κολλησεις χρειαζεται μια μυτη σμιλη του 1 χιλιοστου μονο (δεν νομιζω να υπαρχει).

Σταυρο μπορεις να συνεχισεις με τα "ορθοδοξα" για να οφεληθουν και οι υπολοιποι.
 
Last edited:
Τοποθέτηση κόλλησης στις επαφές, γάνωμα των καλωδίων στις άκρες, λίγη κόλληση στη μύτη (ή χωρίς) και έτοιμο. 25W κολλητήρι 1-2sec χρόνος κόλλησης.
Το μυστικό είναι αυτό που είπες πιο πάνω, γάνωμα των σημείων επαφής.
"Επίσης ποτέ δεν ακουμπάω τη μύτη ολόκληρη πάνω στις επαφές. Ακουμπάω μόνο τη γωνία του κολλητηριού και εφαρμόζω την κόλληση πάνω στην υπόλοιπη μύτη. Όταν η κόλληση και μέσω αυτής πάρει τη θερμοκρασία που θέλει, τότε απο μόνη της μεταφέρεται στο σημείο της πλακέτας που θέλω. Μ' αυτό το τρόπο δεν μπορείς να κάψεις το PCD, ούτε κανένα στοιχείο του".
 
Last edited:
Το ρόλο των άλλων χεριών που λές το έχω λύση μια μια μικρή πλαστική μέγγενη. Ότι θέλω να έρθει στη θέση του δεν χρησιμοποιώ τσιμπίδες ή ότι άλλο. Μπορείς να δώσεις την κάμψη ή το σχήμα αν θέλεις στο καλώδιο που πρόκειται να κολλήσεις, πρίν το γανώσεις. Ύστερα απ' αυτό χρειάζεται μια απλή πίεση με το δάχτυλο.
 
οχι ευκολα στην περιπτωση των Ρ60....το καλωδιο θα εχει ηδη 2 καμψεις πριν καν βγει εξω....Και επειδη συνηθως τα κραταμε σε εμγαλυτερο μηκς απο το απαιτουμενο εχει την ταση να καθεται σαν κεραια. Μετα θελει μια ακομα διπλη καμψη του γυμνου μερους (σαν S) για να περασει και το περιβλημα πανω απο το αστερακι του Λεντ αλλα και το καλωδιο να ακουμπησει στο pad. Διαφορετικα μπορεις να εχεις βραχυκυκλωμα αν γυμνο ακλωδιο ακουμπησει στην ακμη του αστρου.

Μ' αυτό το τρόπο δεν μπορείς να κάψεις το PCD, ούτε κανένα στοιχείο του".
ναι μεν αλλα εγω αναφερομουνα στην μεταφορα θερμοτητας απο το pill/module στην πλακετα. Παντως εχω κανει και τα δυο στους πρωτους μηνες..Σε σημειο να στραβωσει η πλακετα....

τελος, Σταυρο μπορεις να με βοηθησεις με τις φωτο?
 
Άσχετο με τα παραπάνω σκέφτηκα να ανεβάσω έναν οδηγό που αν μη τι άλλο μόνο χρήσιμο θα είναι.
Αν είναι σε λάθος μεριά ή πολλές φωτο ο moderator ας πράξει ανάλογα.

Τα υλικά είναι απο έναν φθηνό φακό zoom και του πήρα τα υλικά που χρειαζόμουν για την παρουσίαση.

P1.jpg
P2.jpg
P3.jpg
P4.jpg
P5.jpg
P6.jpg
P7.jpg
P8.jpg
View attachment 93076
 
Last edited:
ωραιος..χρειαζοτανε.
παντως εγω θα προτεινα να χρησιμοποιησει κανεις μακρυτερα καλωδια. Αν γινει μια στραβη (πχ κακη εστιαση συνεπως συνεχεις αφαιρεσεις/κολλησεις) θα χρειαστει να ανανεωθουν οι ακρες. οποτε ειτε τραβας περισοσοτερο καλωδιο απο μεσα ή ξεκινας απο την αρχη με νεα καλωδια στην πλακετα.

Γάνωμα τα καλώδια, γάνωμα στη πλακέτα και κολλάμε.
και πως στο καλο καταφερνει να εχει τοση λιγη κολληση με τοσο καλη ροη? (ποστ 334)
 
Κύριε, κύριε να πω;
Κρατάς το κολλητήρι στην βάση του γυμνού καλωδίου, βάζεις από την άλλη άκρη το καλάι και μόλις αρχίσει να λιώνει σέρνεις ταυτόχρονα και γρήγορα το κολλητήρι και το καλάι κατά μήκος του γυμνού σύρματος μέχρι να το ξεπεράσεις και γίνεται τζιτζί.
 
Αν βαλεις κοντα στο μονωτικο το κολλητηρι θα το λιωσεις σε χρονο dt.
Επισης στο τελειωμα της διαδρομης του κολλητηριου θα εχεις εστω και ελαχιστα μαζεμενο καλαι.
Στην αλλη φωτο κοιτα ποσο ομοιομορφα ειναι μαζεμενο το καλαι στα αημεια επαφης

Για αυτο και λεω μηπως χρησιμοποιει παστα και αερα
 
Last edited:
Κανενας διαχειριστης?
Μηπως να μαζεψουμε τα ποστ των κολλησεων σε νεο θεμα? Αξιζει για οσους αρχισουν τωρα τις μοντες.
 
Αν βαλεις κοντα στο μονωτικο το κολλητηρι θα το λιωσεις σε χρονο dt.
Επισης στο τελειωμα της διαδρομης του κολλητηριου θα εχεις εστω και ελαχιστα μαζεμενο καλαι.
Στην αλλη φωτο κοιτα ποσο ομοιομορφα ειναι μαζεμενο το καλαι στα αημεια επαφης

Για αυτο και λεω μηπως χρησιμοποιει παστα και αερα

Με το κολητήρι γίνεται αυτό. Είναι να βρεις την τεχνική για να πάει το χέρι σου και τον σωστό χρόνο. Και εγώ μετά από χιλιάδες κολήσεις (δεν έχω ανοίξει ποτέ φακό αλλά έχω κάνει πολλές άλλες κατασκευές), ελάχιστες φορές έχω λιώσει το μονοτικό και αυτό γιατί καθστέρησα λίγο την εφαρμογή. Αν προπονθείς θα σου βγει στο τέλος. Παίζει ρόλο και η πίεση που θα ασκήσεις πάνω στον αγωγό.
 
Last edited:
οι απαντησεις επιβεβαιωνουν τις υποψιες μου
http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?362111-What-is-the-soldering-method-behinds-this

"Even if you are very good with a solder iron you more often than not leave sent sort of evidence that their on was there."
"There should at least be a tiny dent where the tip was sitting on the pad. Hot air reflow makes sense. "

Γιωργο ελεγα πως μια που το αντικειμενο εχει ενδιαφερον αν καναμε ενα νεο θεμα με τιτλο κατι σαν: Τεχνικη Κολλησεων για φακους