Dunkirk
την είδα σε προβολέα με την ένταση στο 0db (reference)
να πώ οτι δεν πέρασα καλά σαν οπτικοακουστικό θέαμα.. θα ηταν ψέμα..
σίγουρα δεν πέρασαν και πολύ καλά οι άλλοι ένοικοι.. τους οποιους θα κεράσω μελομακάρονα για την ανοχή τους.
το θεριό XTZ 3x12 έκανε την πολυκατοικία να σείεται..
(φυσικά ειναι overkill για το χώρο που το έχω)
αν σας αρέσει να σας καθοδηγούν, να δημιουργούν ένταση και αγωνία η μουσική να υπαγορεύει τι να αισθανθούμε, ίσως σας αρέσει.
προσωπικά, αυτος ο κινηματογράφος δεν με συγκινεί, όχι οτι δεν υπάρχουν αριστουργηματικές ταινίες φτιαγμένες με αυτον τον τρόπο..
το θέμα στο σύνθημα πατρίδα, θρησκεία, οικογένεια, δεν ειναι η αγάπη σε αυτά... αλλα στον διαχωρισμό και στην έχθρα που φέρνουν..
και στο dunkirk του Nolan εχουμε ξεκάθαρο διαχωρισμό καλών και κακών. οι καλοί στρατιώτες χειροκροτάνε οταν καταρρίπτουν τον εχθρό..
αντιθέτως στο πολύ όμορφο
Marriage Italian Style
o Vittorio De Sica κάνει φόρο τιμής στο αριστουργηματικό
Journey to Italy του Rosselini.
H τελευταία σκηνη του Marriage Italian Style εκτυλίσσεται στο Βεζούβιο οπου ειναι κυρίαρχο στοιχείο στο Journey to Italy..
στο Journey to Italy
η υπαρξιακή αγωνία και η αίσθηση της θνητότητας στην σκηνή της ανακάλυψης ενός ζευγάριού.
και η αντίδραση της εν ζωή γυναίκας.. -που σου κόβει κυριολεκτικά την ανάσα- ειναι κομβικό σημείο.
το παρελθόν αντικατοπτρίζεται στο παρόν και το μέλλον. ο φιλμικός χώρος διαστέλλεται, ο Ροσελίνι έχει επίγνωση του φιλμικού αλλα και του πραγματικού χρόνου καθώς και την επίγνωση οτι αυτό που κάνει, θα μείνει μέσα στο πέρασμα του χρόνο (οχι απαραίτητα σαν αριστούργημα αλλα κυριολεκτικά σαν έργο). και παρόλο που κλείνει την ιστορία του με χολυγουντιανό τέλος (επανένωση του ζεύγους, εδω μας δίνει ακομα μια αλήθεια καθώς οι 2 αυτοι ηθοποιοί εργαζόντουσαν στο hollywood, όλοι οι υπολοιπο ηταν απλά ερασιτέχνες..) η κάμερα του απομακρύνεται απο αυτούς και μας δείχνει το πλήθος.. απο το συγκεκρινένο πάει στο αφηρημένο το γενικό. Η ζωή συνεχίζεται.. πραγματικά αριστουργηματικό τέλος.
στο Marriage Italian Style
η Sophia Loren που ειναι πόρνη, (δηλαδή κάνει έρωτα με όλους δίχως να τους διαχωρίζει..) και έχει 3 παιδιά (ένα απο αυτα ειναι του Marcello) δείχνει στον Marcello Mastroianni με φόντο τον Βεζούβιο, οτι μια οικογένεια δεν μπορεί να υπάρξει, αν δεν βλεπουμε όλα τα παιδία του κόσμου, όπως βλεπουμε το εξ αίματος παιδί μας.. και ανάγει την οικογένεια ως παναθρώπινη αξία.
α ναι.. το θέμα μας ηταν το Dunkirk..