Η Οδύσσεια του Διαστήματος – 2001: A Space Odyssey

Re: Απάντηση: Re: Η Οδύσσεια του Διαστήματος – 2001: A Space Odyssey

"Ο Stanley Kubrick δεν ήταν ποτε ένας πρωτότυπος δημιουργός." Εκεί σταμάτησα να διαβάζω. Τι παπαριές είναι αυτές; Ποιος τρόμπας τα γραφει αυτά; Γιατί χάνεις το χρόνο σου με σαχλαμάρες; Γιατί χάνεις το χρόνο μας με σαχλαμάρες;

αν δεν μείνει κάποιος στην αρχή, και ολοκληρώσει την ανάγνωση του κείμενου, θα έχει μια συνολική εικόνα του τί ήθελε να πει με το παραπάνω κείμενο.
Το αν συμφωνεί ή διαφωνεί κάποιος ειναι απόλυτα θεμιτό.
 
εντάξει το έχουμε δει πολλές φορές.
Κάθε μεγάλο, όλο και κάποιος μικρός θα βρεθεί να τον αμφισβητήσει όχι για την τέχνη του, αλλά για την ηθική του, το τί έτρωγε, με ποιούς σύχναζε, αν ήταν παντρεμένος, αν ήταν χωρισμένος, αν έκανε παιδιά, γιατί έκανε παιδιά, γιατί δεν έκανε παιδιά, γιατί ήταν αριστερόχειρας, γιατί δεν ήταν βέγκαν...κ.α.π.
 
Παρασυρθηκες ... ως ΜΗ ωφειλες.
Εγω βρισκομαι απο την μερια των παθοντων (απο απαιτητικους και τελειομανεις, ευτυχως που τους ξεφορτωθηκα
και ξερω ακριβως τι να κανω και με τους επομενους ευφυεις και ανηθικους) ... ΟΜΩΣ ετσι λειτουργει αυτος ο κοσμος !
Ειναι θεμα νομοτελειας (οσο ειναι η βαρυτητα και η σκονη). Η ιδιοτητα που σπανιζει (ευφυια) ΥΠΕΡΤΙΜΑΤΑΙ ΠΑΝΤΑ γιατι
σπανιζει. Εφοσον υπερτιμαται, θα παρεισφρυσουν και αναλγητες επιπλεον ιδιοτητες. Οχι επειδη με βολευει αλλα επειδη
... ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ ! Προσφορα και ζητηση. Ο υπερτιμημενος οριζει το πλαισιο αποδοχων, συνθηκων και ... συμπεριφορων.

Τωρα, βεβαια, για σενα ... μπορει να ισχυουν ονειρικες καταστασεις (που βρισκονται μπροστα, στο ενδοξο μελλον μας).

Οσον αφορα το νημα, η μεγιστη βαρυτητα δοθηκε στην ταινια που ονομαστηκε Οδυσσεια 2001, και οχι ΚΥΡΙΩΣ στον Stanley.
Αν θελετε ανοιξτε ενα νημα με προσωπικοτητες σκηνοθετων και παραγωγων .... να τα χωσετε σωστα και "παθιασμενα".
Μεσα σ'αυτην την υποδειξη περιλαμβανονται και τα κατεβατα για το Stalker. Το φορουμ δινει απλετο χωρο για νηματα.
Δεν ειναι λιγο κριμα να χουμε τσοντες αναφορες για τετοια κοσμηματα .... αλλου και αλλου ? ....

Μα ακριβώς εδώ ειναι η παγίδα.. όσο θα υπάρχουν άνθρωποι που δεν σέβονται τον ευατό τους, είτε έχουν μεγάλη (κυρίως οικονομική) ανάγκη,
τόσο θα υπεριτμάτε και θα αποδίδονται αυτές οι "τιμές"

Σκέψου οτι ένας που κλοτσάει αριστουργηματικά ενα τόπι και μπορεί να ειναι ανεγκέφαλος και ανήθικος, ή ενας/μια με όμορφο παρουσιαστικό και μια μέτρια φωνή, εχει μεγαλύτερες αποδοχες απο εναν επιστήμονα, φιλόσοφο ή οτι αλλο, που ανάγει την σκέψη, τα συναισθήματα ή που μας αλλάζει πρακτικά την καθημερινή ζωή.

Το θέαμα υπερτιμάται.
 
εντάξει το έχουμε δει πολλές φορές.
Κάθε μεγάλο, όλο και κάποιος μικρός θα βρεθεί να τον αμφισβητήσει όχι για την τέχνη του, αλλά για την ηθική του, το τί έτρωγε, με ποιούς σύχναζε, αν ήταν παντρεμένος, αν ήταν χωρισμένος, αν έκανε παιδιά, γιατί έκανε παιδιά, γιατί δεν έκανε παιδιά, γιατί ήταν αριστερόχειρας, γιατί δεν ήταν βέγκαν...κ.α.π.

Μπα καμία σχέση με τα παραπάνω...
αν ποτε δεις το filmworker θα καταλάβεις.
Ο Leon Vitali (filmworker) ειναι κυριολεκτικά ενας πιστός μεχρι μυελού οστέων εργάτης του Κιουμπρικ.
Αλλος δεν του έδωσε τίποτα...
 
Μπα καμία σχέση με τα παραπάνω...
αν ποτε δεις το filmworker θα καταλάβεις.
Ο Leon Vitali (filmworker) ειναι κυριολεκτικά ενας πιστός μεχρι μυελού οστέων εργάτης του Κιουμπρικ.
Αλλος δεν του έδωσε τίποτα...

δεν γνωρίζω τον άνθρωπο και την ιστορία του. (λίγα που είδα μου φτάσανε να τον αντιπαθήσω ακόμα περισσότερο)
Και δεν με ενδιαφέρει.
Ο κόσμος είναι απίστευτα σκληρός και σκληρές και άδικες ιστορίες υπάρχουν δισεκατομύρια στον πλανήτη, όρεξη νάχει κανείς να διηγείται.
Πάντα ένας εργάτης θα είναι ένας εργάτης και ένας αρχιτέκτων, σκηνοθέτης, συνθέτης θα είναι αυτός που θα μείνει για να συνοδεύει το έργο.
 
δεν γνωρίζω τον άνθρωπο και την ιστορία του. (λίγα που είδα μου φτάσανε να τον αντιπαθήσω ακόμα περισσότερο)
Και δεν με ενδιαφέρει.
Ο κόσμος είναι απίστευτα σκληρός και σκληρές και άδικες ιστορίες υπάρχουν δισεκατομύρια στον πλανήτη, όρεξη νάχει κανείς να διηγείται.
Πάντα ένας εργάτης θα είναι ένας εργάτης και ένας αρχιτέκτων, σκηνοθέτης, συνθέτης θα είναι αυτός που θα μείνει για να συνοδεύει το έργο.

Αντιθέτως...
Ο Leon Vitali βλέπει τον Κιουμπικ σαν θεό
Παράτησε μια σίγουρη καριέρα ηθοποιό για να υπηρετήσει πίστα τον αφέντη του.

για να το πούμε απλα...

Αν δεν ηταν ο Leon Vitali, ΔΕΝ θα έβλεπε ποτέ, κανένας τα έργα του Κιουμπικ σε restoration,
ειδικά τις εκδόσεις για home use (dvd/bluray)

Κάθε φίλος του Κιουμπικ, ωφείλει να το γνωρίζει αυτο.

Δεν λέω να μείνει το όνομα του Vitali στην ιστορία... αλλά για την μεγαλειώδης εκμετάλλευση του από τον Κιούμπρικ.
 
Last edited:
Μα ακριβώς εδώ ειναι η παγίδα.. όσο θα υπάρχουν άνθρωποι που δεν σέβονται τον ευατό τους, είτε έχουν μεγάλη (κυρίως οικονομική) ανάγκη,
τόσο θα υπεριτμάτε και θα αποδίδονται αυτές οι "τιμές"

Σκέψου οτι ένας που κλοτσάει αριστουργηματικά ενα τόπι και μπορεί να ειναι ανεγκέφαλος και ανήθικος, ή ενας/μια με όμορφο παρουσιαστικό και μια μέτρια φωνή, εχει μεγαλύτερες αποδοχες απο εναν επιστήμονα, φιλόσοφο ή οτι αλλο, που ανάγει την σκέψη, τα συναισθήματα ή που μας αλλάζει πρακτικά την καθημερινή ζωή.

Το θέαμα υπερτιμάται.

Μα δεν αντιλεγει κανεις (για υπερτιμησεις και συνοδες ανηθικοτητες).
Ομως ποσο ρεαλιστες ειμαστε ΑΝ περιμενουμε ολα αυτα να αλλαξουν στην 7η τεχνη ?
Κομματι της κοινωνιας δεν ειναι και η 7η τεχνη ?
 
Re: Απάντηση: Η Οδύσσεια του Διαστήματος – 2001: A Space Odyssey

Μα δεν αντιλεγει κανεις (για υπερτιμησεις και συνοδες ανηθικοτητες).
Ομως ποσο ρεαλιστες ειμαστε ΑΝ περιμενουμε ολα αυτα να αλλαξουν στην 7η τεχνη ?
Κομματι της κοινωνιας δεν ειναι και η 7η τεχνη ?

Mα δεν λέμε οτι η τέχνη ειναι άγια και εκτός κοινωνίας.
Η όλη συζήτηση γίνεται για την μεγαλομανία και την μυθική υπόσταση που δίνει το ευρύ κοινό στο θέαμα και στους εργαζόμενους του.

Στο filmwalker ακούγεται ισως πανω απο 30 φορες πόσο ιδιοφυία ηταν ο Κιουμπικ, χωρίς δευτερη σκέψη για κάτι αλλο, περά απο αυτό,
το οποιο δεν το αναιρεί κανεις.
 
Η κριτικη που παρεθεσες κυριε auter για τον Κιουμπρικ (δεν πρεπει να σταθουμε σε μια λεξη κυριε Ζαγογιαννη,πολλες τετοιες σιγουρα θα ειναι λανθασμενες με τα δικα μας κριτηρια) σε μενα ταιριαζει σε πολλα πραγματα, στην ουσια αναλυει τα αιτια της διαισθησης αλλα και της ενσυναισθησης που εχω για τις εικονες του Κιουμπρικ,συνηθως τις βλεπω τελειες, μαγικες αλλα ποτε δεν με αγγιζουν τοσο βαθεια σαν αυτες του Ταρκο π.χ
σε γενικες γραμμες,οχι απολυτα..
Επισης με την σειρα μου δεν συμφωνω για την κριτικη περι μεσαιωνα του Ραφαηλιδη στο Σταλκερ,δεν μου το βγαζει πουθενα αυτο,βεβαια η γνωμη μου δεν εχει βαρυνουσα σημασια γιατι ουτε πολυ διαβασμενος,ουτε εμπειρος θεατης ειμαι,επισης ξεχνω πολλα μερη μια ταινιας πολυ ευκολα ακομα και οταν με συναρπαζει και δυστυχως δεν βλεπω πολλες φορες την ιδια ταινια..για να παρω πιο πολλα απο αυτην..και εκφραστικα δεν μπορω να αποδοσω σωστα παντα αυτα που εισπρατω απο μια ταινια..
Κυριε Γαλεν παραγγειλα το πικνικ διπλα στο δρομο(σταλκερ) για να το διαβασω(εαν τα καταφερω) οχι για να το φερω σε αντιπαραθεση με την ταινια αλλα επειδη μου το προτεινατε ως πολυ αξιολογο και σας εμπιστευομαι..μονο για Ραμος μην μου μιλατε:beee:
 
Προσωπικα, τον Stanley, αρχισα να τον ψαχνω ... το 2010.
ΣΑΡΑΝΤΑ χρονια μετα !

Για μενα ειναι αυτος που πηρε ενα παζλ και το κανε εργο τεχνης.
Εκει αρχιζει και σταματα ο θαυμασμος μου.

Των υπολοιπων τον βηχα δεν μπορω να καταλαβω ....
Μηπως θελουν να μυριζουν οι μασχαλες του, λεβαντα ?
Γιατι εκει προβλεπω να φτανουμε στο τελος.
 
εσεις γιατι μυγιαζεστε κυριε εσαρ,ο μυγιακι ειστε?:tongue:
η ειστε δικτατωρ του νηματος που δημιουργησατε οπως ο παπαστελιος:ernaehrung004:
 
Δικτατωρ ? :blink:

Σε μουα ? :blink:

Απλα συνεστησα να μην κρινουμε ατομα αλλα δημιουργιες.
Moνο ενα αποτελεσμα μπορει να χει η στυλιτευση ενος δημιουργου (θανοντος πια).
Να εχω προβλημα (η να βλεπω με καχυποπτο ματι) το εργο του, την δημιουργια του.
Ποιος ειναι τοσο υπερανω που διαχωριζει αεροστεγως δημιουργο απο δημιουργια ?

Επισης συνεστησα, το Stalker να βρει ενα νημα που του αξιζει :smash:
 
Last edited:
πλακα κανω για το δικτατωρ, εβαλα μπαρμπαδακια..
 
1967 .... εξω απο τα set που γυριζοταν η Οδυσσεια.

SN6hv8O-1050x765.jpg


Εκτος απο τον Clarke ... ΟΛΟΙ οι υπολοιποι .... ειναι απο την NASA.
Νομιζω ο σικατος γκολφιστας ειναι ο Frederick Ordway (ΝASA advisor) και ο εξ αριστερων του ο Deke Slayton
(director of flight crew operations, NASA astronaut). O αριστερωθεν του Stan ειναι ο George Mueller
(senior NASA administrator, Apollo project). O πισω απο τον Clarke .... ντεν γκνωριζω :rolleyes:

Καποια στιγμη, ο Mueller του ζητησε την ρεπλικα του Discovery-1 .... στο γραφειο του στην NASA !!!!!
Αγνωστο, αν του δοθηκε :flute: .....
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Η Οδύσσεια του Διαστήματος – 2001: A Space Odyssey

Η κριτικη που παρεθεσες κυριε auter για τον Κιουμπρικ (δεν πρεπει να σταθουμε σε μια λεξη κυριε Ζαγογιαννη,πολλες τετοιες σιγουρα θα ειναι λανθασμενες με τα δικα μας κριτηρια) σε μενα ταιριαζει σε πολλα πραγματα, στην ουσια αναλυει τα αιτια της διαισθησης αλλα και της ενσυναισθησης που εχω για τις εικονες του Κιουμπρικ,συνηθως τις βλεπω τελειες, μαγικες αλλα ποτε δεν με αγγιζουν τοσο βαθεια σαν αυτες του Ταρκο π.χ
σε γενικες γραμμες,οχι απολυτα..

Επισης με την σειρα μου δεν συμφωνω για την κριτικη περι μεσαιωνα του Ραφαηλιδη στο Σταλκερ,δεν μου το βγαζει πουθενα αυτο,βεβαια η γνωμη μου δεν εχει βαρυνουσα σημασια γιατι ουτε πολυ διαβασμενος,ουτε εμπειρος θεατης ειμαι,επισης ξεχνω πολλα μερη μια ταινιας πολυ ευκολα ακομα και οταν με συναρπαζει και δυστυχως δεν βλεπω πολλες φορες την ιδια ταινια..για να παρω πιο πολλα απο αυτην..και εκφραστικα δεν μπορω να αποδοσω σωστα παντα αυτα που εισπρατω απο μια ταινια..
Κυριε Γαλεν παραγγειλα το πικνικ διπλα στο δρομο(σταλκερ) για να το διαβασω(εαν τα καταφερω) οχι για να το φερω σε αντιπαραθεση με την ταινια αλλα επειδη μου το προτεινατε ως πολυ αξιολογο και σας εμπιστευομαι..μονο για Ραμος μην μου μιλατε:beee:

ακριβώς!

βεβαια δεν εχω δει ολο το έργο του, ενω οταν ειχα δει την Οδύσσεια το ειχα βρεί πολύ μεγάλο αριστούργημα.

δυστυχώς ή ευτυχώς, κανείς δεν ειναι "διαβασμένος", καθώς αυτό απαιτεί μεγάλη αφοσιωση και ελεύθερο χρόνο που αν αναγκαστηκά πρεπει να δουλεψεις αρκετές ώρες ή εχεις οικογένεια ειναι λιγο δύσκολο.

Φαντάσου μετά απο 8+ ωρες, μεταφορά, προετοιμασία και χρόνος φαγητού, προετοιμασία για την επόμενη μερα, δουλειές-υποχρεώσεις σπιτιού κτλ
διαβάζεις τους τόμους του "αναζητώντας τον χαμένο χρόνο" του Προυστ, Χαιντεγκερ, Κάντ, Νίτσε, Σπινόζα κτλ
και φυσικά αυτα να ειναι μονο ενα μικρό μέρος του διαβάσματος, καθως πχ θα πρεπει να μελετηθούν και νέες μελέτες ειτε κινηματογραφικής αισθητικής, κοινωνιολογίας, ψυχολογίας, μουσικολογίας, θεωρία τέχνης κτλ. Οπως καταλαβαίνετε αυτο ειναι μια full time εργασία.

Οσο για τον Μεσαίωνα, κανεις δεν ειναι παντογνώστης, master, guru...νιντζας

Ο Ραφαηλίδης εχει γράψει εξαιρετικά κείμενα αλλα όπως όλοι μας, δεν ειναι αλάνθαστος και φυσικά εχει και αδύναμα κείμενα, που για διάφορους λόγους, δεν εχουν κάτι να προσθέσουν.. ή σωστότερα..καποιοι άλλοι μελετητες εχουν εντρυφήσει σε πολύ περισσοτερο απο αυτα που είδε (ή πιο ορθά απο αυτά που δεν ειδε) ο ίδιος. Μαλιστα σε ενα κείμενο του κάνει αυτοκριτική και αυτοσαρκασμό λέγοντας.. "υποτίθεται οτι ειμαι ειδικός στην κινηματογραφική αισθητική... ενω ενας καλός θεατής μπορεί να ειναι πολύ ειδικός απο εμένα"

Κανείς δεν ειναι ιδιαίτερα διαβασμένος ή έμπειρος θεατής, γιατί όλα συνεχώς αλλάζουν, εξελίσσονται, μεταβάλλονται, ειναι απίθανο να τα προλαβαίνουμε όλα.
ομως η ειλικρίνεια στην απάντηση σας, ειναι τουλάχιστον συγκινητική!

-bye-
 
Last edited:
Παντως, οι θεωριες συνομωσιας εστεκαν και παραεστεκαν (μεχρι να γινουν γνωστα εκεινα τα περιβοητα καθρεφτακια
που οι αστροναυτες των Apollo αφησαν πανω στην επιφανεια της σεληνης, καθρεφτακια που μπορουν να ανακλασουν
οποιαδηποτε ισχυρη δεσμη laser σταλθει απο την Γη) με την αληθοφανεια των πλανητων και της Γης σε μια ταινια που
κυκλοφορησε εναν χρονο πριν την πρωτη προσεδαφιση.

Ειναι σκανδαλωδως κοντα στην πραγματικοτητα. To πως δειχνει η Γη απο το διαστημα.

28.jpg


Αλλα ακομα περισσοτερο .... πως δειχνει η επιφανεια της Σεληνης. Με τις σκληρες, κοφτες, σκιες
πανω σε ενα απεραντο μωσαικο απο κρατηρες (και κρατηρακια). Ολα αυτα ... ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ ...
ενα χρονο πριν την προσεδαφιση. Κανεις δεν ειχε παει εκει !!!!!! Not just yet :rolleyes:

dd21880dfeac692137ef3e5fe9b919e6.png


Εκτος αν ... :flute:

.... ΚΑΝΕΙΣ δεν πηγε εκει ... τελικα ! :flute:
Και η Γη ... ΠΟΤΕ δεν εδειχνε ετσι απο το διαστημα. :flute:
Απλα εμεις βλεπουμε ... elaborate Stan sets .:flute:
Ουτε η σεληνη δειχνει ετσι .... ολα ειναι Stan sets !
..... μισον αιωνα μετα :flute:
 
Last edited:
Ξαναλεω ...

αν δεν ειχα πεισθει απο μεταπτυχιακο (που ερχοταν στον ομιλο φιλων αστρονομιας)
που πηγε σε πανεπιστημιο των ΗΠΑ και οντως στειλαν 1 megawatt δεσμη ... μετρωντας
χρονο και απορροφηση σηματος, ανακλωμενη πισω .... ακομα θα ημουν στους believers !