Ηχείων διαρκής και συνεχιζομένη αναβάθμιση!

Mπορεις να δωσεις εναν ορισμο της "φυσικοτητας" οπως τον αντιλαμβανεσαι και ζητας ?

Πιστευω οτι αυτο που εννοεις δεν σχετιζεται κατ'αναγκη με τονικοτητα, "ταχυτητα" , "ελεγχο", "ουδετεροτητα" κλπ.......
Σε εισαγωγικα οι νυν και αει και εις τους αιωνας των αιωνων αμφιλεγομενοι/αμφισβητουμενοι οροι βεβαια.....

Ρεαλιστικές μεσαίες με φυσική ροή, καθαρότητα και τονική ισορροπία & ηρεμία....( πάντα σε συνδυασμό φυσικά σε ενισχυτικά που θα προφέρουν τις προηγούμενες λέξεις, ενισχυτικά (με μηδενικό noise floor) που θα προάγουν αυτή την "φυσικότητα"....

**Επιπλέον να σας πώ ενα μικρό story με την λέξει Noise floor.... πάω μια μέRα στο σπίτι κρατώντας ένα καλωδιάκι XLR για δοκιμή ακριβώς το ίδιο μεντέλο με το RCA μου..

[Λοιπόν ξεκινάω με το RCA...ΟΚ όλα γνώριμα και φρέσκα στα αυτιά, οπότε σηκώνομαι γρήγορα και βάζω το XLR μου (**το DAC ήταν trully balanced, o ενισχυτής όχι), ε λοιπόν δεν πίστευα στα αυτια μου, έκανα 2-3 λεπτά να σκεφτώ, αυτό που άκουγα μου άρεσε πολύ περισσότερο... υπήρχε ενα deep black πίσω στα σταματήματα της φωνής ή των οργάνων, μια "ομαλότητα" μια "φυσικότητα" που το RCA μπήκε στο ντουλάπι για σκόνισμα....]

Πως τα λέω έτσι ρε π@θστh μου... κουράζω μήπως ή ψάχνω το άπιαστο....
 
Πως τα λέω έτσι ρε π@θστh μου... κουράζω μήπως ή ψάχνω το άπιαστο....

Μια χαρα τα πας :laugh:

Εισαι ετοιμος μαλλον να "περασεις στην απεναντι οχθη" που ειναι η ουσια της μουσικης -bye-
 
Δηλαδή για πες για πες...

Πιστευω απο ολα τα σχολια σου μεχρι τωρα,οτι αυτο που μαλλον θα καταληξεις θα ειναι ενα ηχειο που εκτος των πολλων καλων που ισως κανει,επιπλεον δεν θα κανει μερικα κακα που "ακυρωνουν" ακουστικα τα καλα του και χαλανε την συνολικη απολαυση της μουσικης.

Πες μας ενα απο τα ηχεια που ακουσες ως τωρα που σε εφερε κοντα στο ζητουμενο.

Να τολμησω να μαντεψω και να πω ας πουμε το ruark ?
 
Ποια η γνώμη σας για την φυσικότητα και το παρακάτω ηχείο στην ενεργή του έκδοση ώστε να μην ασχοληθώ με την οδήγηση του καθόλου??

http://www.atcloudspeakers.co.uk/hi-fi/loudspeakers/tower-series/scm50asl/

ATC-SCM-50T-pair_zpsa971eca5.png
Καλά, αφού επιμένεις, θα σε βάλω στην ...πρίζα!

Ά! Ξέχασα...

Η τιμή αφορά τεμάχιο, όχι ζεύγος! :flipout: :flipout: :flipout:
 
Καλά, αφού επιμένεις, θα σε βάλω στην ...πρίζα!

Ά! Ξέχασα...

Η τιμή αφορά τεμάχιο, όχι ζεύγος! :flipout: :flipout: :flipout:

όχι βρε αναφέρει ζεύγος... ούτοσι άλλος κάτι παρόμοιο πουλάει ο καλός φίλος Νίκος στην Sound Gallery, αλλά είναι παθητικό... Εγω αναφέρομαι σε ενεργοκατάσταση....
 
Re: Απάντηση: Re: Ηχείων διαρκής και συνεχιζομένη αναβάθμιση!

Συμφωνω απολυτα. Γι' αυτο τον ρωτω αν μπορει να το περιγραψει καπως.

Πολλες φορες αυτο που ψαχνουμε ως φυσικοτητα δεν εχει να κανει τοσο με αυτα που κανει ενα ηχειο,αλλα με αυτα που ΔΕΝ κανει :music-smiley-004:
Πάνο (AUDIOLYTIC), ένας από τους καλύτερους ορισμούς που έχω δει!
Θα συμπληρώσω πως οι ηχολήπτες και οι επαγγελματίες των ηχογραφήσεων προτιμούν τον όρο transparency (=διαφάνεια). Ο όρος "διαφάνεια" κατά τη γνώμη μου είναι ακριβέστερος από τον όρο "φυσικότητα". Μολονότι αμφότεροι φαίνονται ταυτόσημοι υπάρχει διαφορά.

Ο όρος "διαφάνεια" δηλώνει πραγματική κατάσταση, δηλαδή το βαθμό ακρίβειας που έχει μία συσκευή, ώστε να μας δείξει τι υπάρχει πίσω από αυτήν, δηλαδή τα συνοδά μηχανήματα και πριν από αυτά την ίδια την ηχογράφηση.

Ο όρος "φυσικότητα" πηγαίνει πιο πέρα και δηλώνει ιδεατή κατάσταση. Δηλαδή όχι μόνο την πραγματικότητα, αλλά και την αντίληψη που έχουμε γι' αυτήν, την ιδέα που έχουμε για το πως είναι ή πως πρέπει να είναι τα πράγματα.

Θα δώσω ένα παράδειγμα για να γίνω κατανοητός.
Ηχογράφησα πριν καιρό μέσα στα πλαίσια ενός projcet που φτιάχνω, ένα παραδοσιακό βιολάτορα. Πολύ καλός, εξαιρετικά κομμάτια,ωραίο παίξιμο, αλλά... Το βιολί του, το όργανο που δεν ήταν και τίποτα σπουδαίο, ξύριζε τ' αυτιά! Αν καθόσουν κοντά δεν άντεχες το φύσημα, το ξύσιμο, πως να το πω, αυτή την υπερβολική λαμπρότητα. Δεν έφταιγε αυτός, ήταν σίγουρα το κακής ποιότητας όργανο που είχε. Αυτό πέρασε αυτούσιο και στην ηχογράφηση. Τα μηχανήματα μου (εξοπλισμός ηχογράφησης και monitoring) είχαν επαρκή διαφάνεια ώστε να αποδώσουν το ηχογραφημένο γεγονός όπως ήταν, αλλά και με όλη του την ενοχλητικότητα.

Εν συνεχεία κατά το στάδιο της επεξεργασίας έπρεπε ν' αφήσω -και ν' αναδείξω- όλες τις θετικές πλευρές της ηχογράφησης και ν' αφαιρέσω όλες τις ενοχλητικές. Αυτό προϋποθέτει μία σειρά αποφάσεις που για να ληφθούν απαιτείται ορισμένο κάποιο κριτήριο. Το κριτήριο αυτό προκύπτει από το σύνολο της εμπειρίας μας. Και αφορά την ιδέα που έχουμε σχετικά με το πως παίζει φυσικά, ή πως πρέπει να παίζει το συγκεκριμένο όργανο. Δηλαδή από την αντίληψη που έχουμε για τη φυσικότητα. Η οποία μας επηρεάζει, είτε το θέλουμε είτε όχι και όταν πρόκειται να κρίνουμε μηχανήματα.

Έτσι λειτουργεί η ανθρώπινη φυσιολογία και ψυχολογία. Δεν υπάρχει τίποτα μεμπτό σ' αυτό. Χρειάζεται όμως να ξέρουμε, ώστε να ξεχωρίζουμε τα πράγματα.
 
Καλά, αφού επιμένεις, θα σε βάλω στην ...πρίζα!

Ά! Ξέχασα...

Η τιμή αφορά τεμάχιο, όχι ζεύγος! :flipout: :flipout: :flipout:

όχι βρε αναφέρει ζεύγος... ούτοσι άλλος κάτι παρόμοιο πουλάει ο καλός φίλος Νίκος στην Sound Gallery, αλλά είναι παθητικό... Εγω αναφέρομαι σε ενεργοκατάσταση....
Ώπα! Ώ της αφηρημάδας, μου ξέφυγε... :frown:

Τα συγκεκριμένα πάντως είναι ενεργά :Banane0:
 
Re: Απάντηση: Re: Ηχείων διαρκής και συνεχιζομένη αναβάθμιση!

Πάνο (AUDIOLYTIC), ένας από τους καλύτερους ορισμούς που έχω δει!
Θα συμπληρώσω πως οι ηχολήπτες και οι επαγγελματίες των ηχογραφήσεων προτιμούν τον όρο transparency (=διαφάνεια). Ο όρος "διαφάνεια" κατά τη γνώμη μου είναι ακριβέστερος από τον όρο "φυσικότητα". Μολονότι αμφότεροι φαίνονται ταυτόσημοι υπάρχει διαφορά.

Ο όρος "διαφάνεια" δηλώνει πραγματική κατάσταση, δηλαδή το βαθμό ακρίβειας που έχει μία συσκευή, ώστε να μας δείξει τι υπάρχει πίσω από αυτήν, δηλαδή τα συνοδά μηχανήματα και πριν από αυτά την ίδια την ηχογράφηση.

Ο όρος "φυσικότητα" πηγαίνει πιο πέρα και δηλώνει ιδεατή κατάσταση. Δηλαδή όχι μόνο την πραγματικότητα, αλλά και την αντίληψη που έχουμε γι' αυτήν, την ιδέα που έχουμε για το πως είναι ή πως πρέπει να είναι τα πράγματα.

Θα δώσω ένα παράδειγμα για να γίνω κατανοητός.
Ηχογράφησα πριν καιρό μέσα στα πλαίσια ενός projcet που φτιάχνω, ένα παραδοσιακό βιολάτορα. Πολύ καλός, εξαιρετικά κομμάτια,ωραίο παίξιμο, αλλά... Το βιολί του, το όργανο που δεν ήταν και τίποτα σπουδαίο, ξύριζε τ' αυτιά! Αν καθόσουν κοντά δεν άντεχες το φύσημα, το ξύσιμο, πως να το πω, αυτή την υπερβολική λαμπρότητα. Δεν έφταιγε αυτός, ήταν σίγουρα το κακής ποιότητας όργανο που είχε. Αυτό πέρασε αυτούσιο και στην ηχογράφηση. Τα μηχανήματα μου (εξοπλισμός ηχογράφησης και monitoring) είχαν επαρκή διαφάνεια ώστε να αποδώσουν το ηχογραφημένο γεγονός όπως ήταν, αλλά και με όλη του την ενοχλητικότητα.

Εν συνεχεία κατά το στάδιο της επεξεργασίας έπρεπε ν' αφήσω -και ν' αναδείξω- όλες τις θετικές πλευρές της ηχογράφησης και ν' αφαιρέσω όλες τις ενοχλητικές. Αυτό προϋποθέτει μία σειρά αποφάσεις που για να ληφθούν απαιτείται ορισμένο κάποιο κριτήριο. Το κριτήριο αυτό προκύπτει από το σύνολο της εμπειρίας μας. Και αφορά την ιδέα που έχουμε σχετικά με το πως παίζει φυσικά, ή πως πρέπει να παίζει το συγκεκριμένο όργανο. Δηλαδή από την αντίληψη που έχουμε για τη φυσικότητα. Η οποία μας επηρεάζει, είτε το θέλουμε είτε όχι και όταν πρόκειται να κρίνουμε μηχανήματα.

Έτσι λειτουργεί η ανθρώπινη φυσιολογία και ψυχολογία. Δεν υπάρχει τίποτα μεμπτό σ' αυτό. Χρειάζεται όμως να ξέρουμε, ώστε να ξεχωρίζουμε τα πράγματα.

Οσον αφορα την διαφανεια,συμφωνω απολυτα με οσα λες.
Στον ορο φυσικοτητα διακρινω και την εννοια της ανεσης η αν προτιμας της αβιαστης αναπαραγωγης της μουσικης.
Πολλες φορες παρεξηγειται η ανεση αυτη ως ελλειψη ελεγχου,ταχυτητας,δυναμικων κλπ,και προτιμαται η πιο "καλουπωμενη" , "υπεραναλυτικη" ,"in-your-face" εκδοχη.

Οταν η αναλυση και η λεπτομερεια ειναι εκει,αλλα ταυτοχρονα και η ανεση/αβιαστη αποδοση της μουσικης,καπου εκει υπαρχει και η σωση/μετρημενη διαφανεια.

Ολα αυτα μαζι οταν συνυπαρχουν,απλα συμβαλλουν θετικα στην προσπαθεια να παμε ενα βημα πιο κοντα στην "ακουστικη τελειοτητα"
 
οχι βέβαια και το ξέρεις

ΟΚ :ernaehrung004:

Ομως, θα ελεγα οτι ολες οι συζητησεις εχουν νοημα για καποιους.

Καποιες ισως οχι για μενα η εσενα,αλλα για αλλους να εχουν,οπως και το αντιθετο.
 
εγώ το μόνο που έχω να πω για την διαρκή αναζήτηση ηχείων είναι οτι έιναι μέρος ενός συνολικού συστήματος που θα πρέπει να λάβουμε υπ οψιν
το πολύ μπλά μπλά σε αυτό αναφέρετε
 
Συμφωνοι,απλα το νημα του loudobic εχει μια ιδιαιτεροτητα,που μ'αρεσει.Ειμαι βεβαιος οτι καπου θα καταληξει θετικα για ολους.
Προσωπικα περασα απο αναλογες διαδικασιες με τα πικαπ,κεφαλες,βραχιωνες,phono,λαμπες κλπ...και απολαυσα καθε στιγμη.
 
Last edited:
Συμφωνοι,απλα το νημα του loudobic εχει μια ιδιαιτεροτητα,που μ'αρεσει.Ειμαι βεβαιος οτι καπου θα καταληξει θετικα για ολους.
Προσωπικα περασα απο αναλογες διαδικασιες με τα πικαπ,κεφαλες,βραχιωνες,phono,λαμπες κλπ...και απολαυσα καθε στιγμη.

Άμα μπορέσει κάποιος "ηρωας" να παρακολουθήσει, κάθε αλλάγη που κάνω έχει και ένα νοήμα αναζήτησης (σχολών ήχου κτλ... κτλ...).. Μάλλον Πάνο είσαι ένας απο αυτους που έχει την υπομονή να καταλάβει...

Καλες ακροάσεις σε όλους..και καλό βράδυ...

Η συνέχεια έπεται..
 
Άμα μπορέσει κάποιος "ηρωας" να παρακολουθήσει, κάθε αλλάγη που κάνω έχει και ένα νοήμα αναζήτησης (σχολών ήχου κτλ... κτλ...).. Μάλλον Πάνο είσαι ένας απο αυτους που έχει την υπομονή να καταλάβει...

Καλες ακροάσεις σε όλους..και καλό βράδυ...

Η συνέχεια έπεται..

Ωραία ποιό είναι το set up στα μηχανήματα που έχεις για να μπορούμε να συνεχίσουμε
 
Cayin H80A

Acoustic Zen Adagio

Stello da220 mkii DAC

Καλώδια όλα Acoustic Zen

To αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό, ειδικά μετα την προσθήκη τον ομόνυμων καλωδίων με το ηχείο..