Αγαπητέ Σώφρον, αν διάβασες προσεκτικά τις προηγούμενες αναρτήσεις μου, θα είδες ότι αναφέρω για το ενδεχόμενο αλλαγής των υφιστάμενων καλωδίων της μικρής Helix από 2Χ1,3 μέτρα και διατομής 12mm2 που είναι τώρα, σε 2Χ2 μέτρα διατομής 16mm2 για τους λόγους που λεπτομερώς παράθεσα. Αν θεωρείς ότι με 70 πόντους επέκταση στο μήκος καλωδίων χάνεται η φορητότητα, πάω πάσο...
Από κει και πέρα, σίγουρα γνωρίζεις/αντιλαμβάνεσαι ότι τα καλώδια σε οποιαδήποτε μηχανή (τροφοδοτικό κατ' ουσίαν), ακολουθούν τα χαρακτηριστικά των IGBT κι εν γένει του κυκλώματος της μηχανής, και δεν τα καθορίζουν. Με άλλα λόγια, αν τα χαρακτηριστικά κύκλου λειτουργίας, μέγιστου ρεύματος κλπ της μηχανής έτσι όπως δηλώνονται είναι πλασματικά (που δεν αντιλέγω εν γένει), αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι με καλύτερα/χονδρότερα καλώδια, που επιπλέον είναι κι 70 πόντους μακρύτερα, η μηχανή θα ζοριστεί πέραν των ορίων της και γιαυτό ο κατασκευαστής "σοφά" προνόησε κι έβαλε κοντά και λεπτότερα του αναμενόμενου καλώδια (όπως αφήνεις να εννοηθεί). Το αν και πόσο θα ζοριστεί η μηχανή, η συγκεκριμένη, όπως και κάθε μηχανή, εξαρτάται, βασικά, από: το πόση ώρα συνεχόμενα θα κολλάμε, τι θερμοκρασία θα έχει το περιβάλλον εκεί που θα κολλάμε (άλλο με 15-20 βαθμούς κι άλλο με 30-40) και φυσικά με πόσα (ονομαστικά έστω) αμπέρ, ήτοι τι ρύθμιση ρεύματος θα έχουμε στο μηχάνημα τα Χ λεπτά που κολλάμε συνεχόμενα.
Οποιαδήποτε μηχάνημα κι αν έχουμε, αν οι ανάγκες ή/και οι απαιτήσεις της δουλειάς μας είναι τέτοιες που πρέπει συχνά να το λειτουργούμε, είτε μεμονωμένα, είτε -ακόμα χειρότερα- σωρευτικά, με κάποια ή με όλες αυτές τις παραμέτρους (πολύχρονη συνεχής λειτουργία, υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος, υψηλά -στα όρια του μέγιστου του μηχανήματος- αμπέρ) θα το ζορίζουμε με κίνδυνο να το κάψουμε, και φυσικά αυτό δεν έχει να κάνει με το να έχουμε βάλει μεγαλύτερης διατομής ή/και μήκους (μέχρι τουλάχιστον ένα λογικό νούμερο, που σίγουρα τα 2 ή και τα 3 μέτρα μήκους εμπίπτουν μέσα σε αυτό) καλώδια.
Τουναντίον, καλώδια μεγαλύτερης διατομής διευκολύνουν τη δουλειά του μηχανήματος καθώς τα ονομαστικά αμπέρ που ρυθμίζουμε είναι πολύ πιο εύκολο να "φτάσουν" στο σημείο συγκόλλησης.
Σύμφωνα με τη λογική σου περί καλωδίων, είναι περίπου σαν να μου λες ότι αν προσπαθούσαμε να βάλουμε μπροστά ένα αμάξι που δεν παίρνει λόγω πεσμένης μπαταρίας μέσω "μετάγγισης" ρεύματος με καλώδια από ένα άλλο αυτοκίνητο, θα ήταν φρόνιμο να μην χρησιμοποιήσουμε ιδιαίτερα μεγάλης διατομής καλώδια (πχ να χρησιμοποιήσουμε 16άρια και όχι 25άρια ή 35άρια) ώστε το αμάξι που θα "δώσει" το ρεύμα να μην "ζοριστεί" και υποστεί ζημία η μπαταρία του ή και το δυναμό/κύκλωμα φόρτισής του...