Ιμάντας, τροχαλία, άμεση οδήγηση... ποιο πιστεύετε ότι είναι το σωστότερο και γιατί;

Το λαστιχο ομως εχει κακο ηχο ειτε σε idler ειτε σε ιμαντα
Γνωμη μου μεσα απο την εμπειρια μου και μετα απο αρκετες δοκιμες
Απλα στον ιμαντα εχεις αρκετες επιλογες
Ισως,αλλα στην περιπτωση των idler driven πικαπ υπαρχει μια επαφη σε ενα σημειο μονο.

Το καθε υλικο που χρησιμοποιειται ως ιμαντας εχει τον δικο του χαρακτηρα.Στην περιπτωση των πλειστων πικαπ με ιμαντα,αυτος ο ιμαντας/χαρακτηρας κανει επαφη τουλαχιστον στην μιση περιφερεια του πλατω η υποπλατω.

Δεν ξερω πιο ειναι πιο "ζημιογονο" αλλα αυτη ειναι η πραγματικοτητα.

Οι flat ιμαντες απο μη ελαστικα υλικα,μεταφερουν τον χαρακτηρα τους ταχυτερα απο εναν ελαστικο ιμαντα μικρης επιφανειας επαφης (square or round) στο πλατω/δισκο/βελονα

Σκεψου να ειχαμε μια τροχαλια με ακρυλικο ας πουμε
 
Last edited:
Οπότε Δημήτρη βγάλε το Cd/DVD από το σύστημα σου και σύνδεσε το MkII... άντε μπράβο...:flipout:

Κάτσε.. είπα ποια θα προτιμούσα από τις τεχνολογίες των πικάπ.. Δεν είπα ότι τα πικάπ παίζουν καλύτερα από τα CD.. :D
 
Το λαστιχο ομως εχει κακο ηχο ειτε σε idler ειτε σε ιμαντα
Υπάρχουν τροχαλίες με άλλο υλικό εκτός από λάστιχο;

Γνωμη μου μεσα απο την εμπειρια μου και μετα απο αρκετες δοκιμες
Απλα στον ιμαντα εχεις αρκετες επιλογες
το κακο ειναι οτι με ιμαντα δυσκολα μπορεις να παρεις την αμεσοτητα του idler
θελει τροπο , κοπο και χρημα

Δεν είναι δύσκολο, είναι αδύνατο.
 
Κατά το Jean Nantais το μόνο σέρβις που χρειάζεται το Lenco είναι λίγο λάδι στο πηγάδι κάθε ένα ή δυό χρόνια.Γιατί να χρειάζονται τα Garrard περισσότερη συντήρηση;
Οταν βρηκα και αγορασα το 401 σε μια αποθηκη,το πηρα σπιτι,αλλαξα το λαδι,καθαρισα τα βασικα και το χρησιμοποιησα αμεσως.

Περασαν δυο μηνες μεχρι να αποφασισω να το ξηλωσω για πληρες σερβις.

Τελικα μονο καθαρισμα ηθελε και λιγο λαδι στον αξωνα της τροχαλιας και στο μοτερ :a0210:

To μονο που προσθεσα απο τοτε ειναι ενα ματ(δυο μερη) απο φελλο/ινδικο λαστιχο/δερμα που του παει γαντι.
 
Last edited:
Ναι αλλα ο ιμαντας δεν εχει την μαζα τις τροχαλιας ωστε να αποθηκευει μεσα ενεργεια -μεταφερει
Η δε τροχαλια ειναι μηχανικα συνδευεμενη με το μοτερ
ενω το μοτερ το εξωτερικο το απομονωνεις με ενα flywheel + οτι μπορεις να επεμβεις και σε αυτο
απλα η αμεσοτητα δεν θα ερθει ευκολα η ας πουμε στο 100% του επιπεδου ενος με idler
 
Εγω βλεπω πιο αμεση επαφη μοτερ/πλατω σε ενα DD.Πιο αμεση δεν γινεται

Στα belt & idler γίνεται ολόκληρη ιστορία ώστε να απομονωθεί στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό το μοτέρ από το πλατώ επειδή το μοτέρ παράγει κραδασμούς.

Τη στιγμή που στα DD το μοτέρ δεν παράγει κραδασμούς, ποιο είναι το πρόβλημα;
 
Στα belt & idler γίνεται ολόκληρη ιστορία ώστε να απομονωθεί στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό το μοτέρ από το πλατώ επειδή το μοτέρ παράγει κραδασμούς.

Τη στιγμή που στα DD το μοτέρ δεν παράγει κραδασμούς, ποιο είναι το πρόβλημα;

ολα τα μοτέρ εχουν κραδασμούς αν δεν απατώμαι άλλωστε αυτούς θέλουμε να εξοντώσουμε χρόνια τώρα
 
Ναι αλλα ο ιμαντας δεν εχει την μαζα τις τροχαλιας ωστε να αποθηκευει μεσα ενεργεια -μεταφερει
Η δε τροχαλια ειναι μηχανικα συνδευεμενη με το μοτερ
ενω το μοτερ το εξωτερικο το απομονωνεις με ενα flywheel + οτι μπορεις να επεμβεις και σε αυτο
απλα η αμεσοτητα δεν θα ερθει ευκολα η ας πουμε στο 100% του επιπεδου ενος με idler

Aυτο προσπαθω να εξηγησω οτι στο 301/401 η τροχαλια ΔΕN ειναι συνδεδεμενη στο μοτερ αλλα τοποθετημενη σε δικο της ανεξαρτητο και απομονομενο μηχανισμο.

Ακουμπα ΜΟΝΟ σε ενα σημειο το πλατω και ΜΟΝΟ ενα σημειο το pulley του μοτερ. Δεν ειναι δηλαδη τοποθετημενη στον αξωνα του μοτερ οπως στο Teres.

Το δε μοτερ κανει επαφη με το πικαπ μονο μεσω των μικρων ελατηριων που το κρατουν.

Ειχαν αρκετη γνωση οι φυλακες ακομη και τοτε :a0210:

Κοιτα την τριτη φωτο στο ποστ 9.Φαινεται καθαρα το pulley του μοτερ και η τροχαλια στον δικο της μηχανισμο και το ελατηριο ελεγχου της πιεσης στο πλατω/μοτερ.
 
Last edited:
ολα τα μοτέρ εχουν κραδασμούς αν δεν απατώμαι άλλωστε αυτούς θέλουμε να εξοντώσουμε χρόνια τώρα

Κρίνοντας όμως από το παρόν νήμα, μάλλον πηγαίνουμε (τεχνολογικά) σε κύκλους.. ;)
 
Ναι αλλα ο ιμαντας δεν εχει την μαζα τις τροχαλιας ωστε να αποθηκευει μεσα ενεργεια -μεταφερει
Η δε τροχαλια ειναι μηχανικα συνδευεμενη με το μοτερ

Όχι δα!

ενω το μοτερ το εξωτερικο το απομονωνεις με ενα flywheel + οτι μπορεις να επεμβεις και σε αυτο
απλα η αμεσοτητα δεν θα ερθει ευκολα η ας πουμε στο 100% του επιπεδου ενος με idler

Ξαναανεβάζω εδώ μιά φωτογραφία του μηχανισμού του Lenco όπου φαίνεται καθαρά το σύστημα μετάδοσης. Νομίζω ότι δε μπορούμε να μιλάμε για μηχανική σύνδεση.

attachment.php
 
αν δεν κάνω λάθος υπάρχουν τουλάχιστον δυό τύποι.
Ο παραπάνω που δίνει στην επιφάνεια του πλατώ με τροχαλία κάθετη στην επιφάνειά του και
ο άλλος όπου ο άξονας της τροχαλίας, του μοτέρ και του πλατώ είναι παράλληλοι και η τροχαλία δίνει στην εσωτερική πλευρά κυλίνδρου που υλοποιείται από το πλατώ.
 
Ξαναανεβάζω εδώ μιά φωτογραφία του μηχανισμού του Lenco όπου φαίνεται καθαρά το σύστημα μετάδοσης. Νομίζω ότι δε μπορούμε να μιλάμε για μηχανική σύνδεση.

attachment.php

Και φαινεται επισης η αναρτηση του μοτερ αν σωστα καταλαβα; :a0210:
 
αν δεν κάνω λάθος υπάρχουν τουλάχιστον δυό τύποι.
Ο παραπάνω που δίνει στην επιφάνεια του πλατώ με τροχαλία κάθετη στην επιφάνειά του και
ο άλλος όπου ο άξονας της τροχαλίας, του μοτέρ και του πλατώ είναι παράλληλοι και η τροχαλία δίνει στην εσωτερική πλευρά κυλίνδρου που υλοποιείται από το πλατώ.
Ναι,και υπαρχει επισης το συστημα που ειχε η THORENS στο TD124/135 οπως και η Kenwood σε 1-2 μοντελα,οπου η τροχαλια κινειτο με ιμαντα :a0210:

http://www.soundfountain.com/amb/td124page.html
 
Last edited:
Ξαναανεβάζω εδώ μιά φωτογραφία του μηχανισμού του Lenco όπου φαίνεται καθαρά το σύστημα μετάδοσης. Νομίζω ότι δε μπορούμε να μιλάμε για μηχανική σύνδεση.

Όπως το δείχνει η φωτογραφία, όχι..

Αλλά όταν είναι σε λειτουργία, ο άξονας του μοτέρ (9) δεν ακουμπάει απ' ευθείας στο (3);

Επίσης, το (3) δεν ακουμπάει απ' ευθείας στο πλατό;

Πόσες ακόμα μηχανικές συνδέσεις χρειάζονται για να πούμε ότι υπάρχει μηχανική σύνδεση;
 
Όπως το δείχνει η φωτογραφία, όχι..

Αλλά όταν είναι σε λειτουργία, ο άξονας του μοτέρ (9) δεν ακουμπάει απ' ευθείας στο (3);

Επίσης, το (3) δεν ακουμπάει απ' ευθείας στο πλατό;

Πόσες ακόμα μηχανικές συνδέσεις χρειάζονται για να πούμε ότι υπάρχει μηχανική σύνδεση;
Μηχανικη σχεση ναι αλλα οχι αμεση συνδεση της τροχαλιας στο μοτερ οπως το Teres οπως ειπαμε πιο πανω.

Αν θυμαμαι καλα,πριν πολλα χρονια(βεβαια:flipout:),η strathclyde(αν το γραφω σωστα)ειχε ενα πικαπ που η κινηση του πλατω γινοταν με μαγνητες(τοποθετημενους στο plinth και περιφεριακα του πλατω !!!!!!!!!!!!!!!!! )
 
Αυτό ακούγεται πολύ πιο ενδιαφέρον.. ;)
Το ειδα και το ακουσα στον τοτε αντιπροσωπο οταν ημουν μαθητης αλλα δεν θυμαμαι τωρα πως μου φανηκε τοτε.Οντως ενδιαφερον.

Αν θυμαμαι καλα,σε καποια σχολια που ειχα διαβασει τοτε,καποτε το πλατω γυρνουσε αναποδα.............:laugh:
 
Ο λόγος που εγκαταλείφθηκαν αυτοί οι σχεδιασμοί είναι ότι στην εποχή τους δεν είχαν αντιληφθεί τους τρόπους βελτιστοποίησης του αρχικού σχεδιασμού...και φυσικά το πόσο καλός τελικά ήταν αυτός ο αρχικός σχεδιασμός...

Επάνω εκεί πάτησαν και οι επόμενοι σχεδιαστές... βλ. ιμάντας... να δώσουν επιχειρήματα κατά των παραπάνω βλ.τροχαλία... φυσικά να μην αναφέρω τα ΤΕΡΑΣΤΙΑ οικονομικά οφέλη των εταιριών που πρωτοέβαλαν ιμάντα και μπόρεσαν να έχουν καλό ήχο...

Κατόπιν μπήκαν στο παιχνίδι και άλλες εταιρίες αντιγράφοντας κατά κάποιο τρόπο τους πρώτους και έτσι βρεθήκαμε στο "μονόδρομο" του ιμάντα...

Αυτό μου θυμίζει την ιστορία του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκίνητου στην Αμερική του '60...το έθαψαν ενώ είχε όλα τα χαρακτηριστικά της επιτυχίας...(και τεχνολογικής/τεχνικής υπεροχής)

Για μένα λοιπόν δεν έχει κανένα νόημα τι πιστεύει ο ένας και ο άλλος διότι η πείρα μου έχει αποδείξει ότι καλοί σχεδιασμοί μπορεί να μην αποδίδουν τα μέγιστα (για τον οιονδήποτε λόγο) και λιγότεροι καλοί σχεδιασμοί να αποδίδουν τα μέγιστα (επίσης για πολλούς και διάφορους λόγους)...

Και δεν αναφέρομαι αμιγώς στον χώρο του ήχου... αλλά γενικά.

Το εάν ένα πικάπ έχει ιμάντα/DD ή τροχαλία δεν μου λέει απολύτως τίποτε για την ηχητική του συμπεριφορά, και ούτε βιάζομαι να βγάζω συμπεράσματα...

Μάλλον το αρχικό ερώτημα του νήματος θα έπρεπε να είναι "ιμάντας, τροχαλία και άμεση οδήγηση: συζήτηση περί πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων της κάθε κατηγορίας..."

και όχι πιο είναι σωστότερο... ο τρόπος που τίθεται το ερώτημα, τρέφει και συντηρεί κάποιες ιδεοληψίες, που όλοι έχουμε ή αποκτούμε με τον καιρό...