Οσο μεγαλώνω έχω όλο και λιγότερο χρόνο -και διάθεση- για αυτού του είδους το Σινεμά.
Είμαι λάτρης του κινηματογράφου και τον αγάπησα σε μιά εποχή που πολλοί από τους μεγάλους μαιτρ ήταν ακόμα ενεργοί.
Αυτό δεν με εμπόδισε να λατρέψω και ταινίες που δεν θα τις δεί ποτέ κανείς σε κινηματογραφικές λέσχες ούτε θα καταλάβουν
κάποια περίοπτη θέση στο πάνθεο των μεγάλων δημιουργιών: ήμουνα "και του σαλονιού και του λιμανιού" κοντολογής: ο Παζολίνι
πήγαινε χέρι χέρι με τον Πέκινπα, ο Μιζογκούτσι με τον Τζον Μίλιους, ο Τζον Χιούστον με τον Σέρτζιο Λεόνε. Κι από κοντά οι δευτεράντζες
μερικοί απ τους οποίους έχουν δώσει b-movies Αριστουργηματικά με κάθε σημασία της λέξης.
Αυτό όμως που συμβαίνει τα τελευταία 20 πάνω κάτω χρόνια δυσκολεύομαι να το καταπιώ. Μιλάω για τη γενικότερη κατεύθυνση
της βιομηχανίας του κινηματογράφου όπου πλέον το θέαμα έχει πάρει τα σκήπτρα πανηγυρικά και βασιλεύει πάνω σε όλα τα άλλα.
Σκέφτομαι πως κάτι τέτοιο έγινε με τις εικαστικές τέχνες, κύρια με τη ζωγραφική, όταν εμφανίσθηκε η φωτογραφία. Η ζωγραφική σαν
τέχνη απεικόνισης είχε φτάσει πιά στα όριά της. Τι να φτιάξει κανείς μετά από τον Γκόγια; Γι αυτό η επόμενη γενιά γύρισε τα πάνω-κάτω
και τα λαμπρά παιδιά της έγιναν πιο υπαινικτικά, πιο αφηρημένα, έμαθαν να βλέπουν το αντικείμενο από πολλές οπτικές γωνίες ταυτόχρονα,
έμαθαν να μιλούν στην ψυχή, συχνά περισσότερο κι απ όσο μιλούσαν στο μάτι.
Δεν ξέρω αν το μέλλον μας επιφυλάσσει κάτι ανάλογο και για την 7η Τέχνη: κάτι διαφορετικό από αυτό το Faster-Bigger-Louder που φαίνεται
να ηγεμονεύει σχεδόν ολοκληρωτικά στις μέρες μας - ταινίες εντυπωσιακές με τρομαχτικό budget από πίσω τους, που όμως ανήκουν στην
κατηγορία "τσίχλα για τα μάτια" (και για το μυαλό θα προσέθετα εγώ) και που τις ξεχνάς με το που βγαίνεις από την αίθουσα.
Αν όχι, θα αντιμετωπίσω με περιφρόνηση το μέλλον. Καλώς ή κακώς ποτέ δεν είδα το Σινεμά σαν ένα μέσο για να περάσω 2
ξεκούραστες, ευχάριστες ωρίτσες (sic).
Επί του προκειμένου: θεωρώ τον Νόλαν "πληρωμένο πιστόλι" (αν και Καλό, ομολογουμένως).
Κάθε σύγκριση ή αναλογία με τον Κιούμπρικ ή τον Ταρκόφσκυ που έσπευσαν να γράψουν κάποιοι αδαείς στις εφημερίδες είναι σκέτη βλαστήμια:
Εκείνοι ήταν οραματιστές και ποιητές - Ενα είδος που εκλείπει στι μέρες μας.
Χασμουρήθηκα εξακολουθητικώς - "μέχρις εξαρθρώσεως της κάτω σιαγώνος".
Θα βγάλω να δώ την τριλογία του Μπέλα Ταρ μπας και έρθω στα ίσα μου.
Αυτο το "ποτε να γερασω να παινευτω" δεν το αντεχω πια απο οποια ηλικια και αν προερχεται. Μου θυμιζει το οτι ολοι οι παλιοι ποδοσφαιριστες ηταν οι σουπερ μπαλαδοροι που γαμουσαν ενω οι σημερινοι ειναι σκυβαλα....Οσο μεγαλώνω έχω όλο και λιγότερο χρόνο -και διάθεση- για αυτού του είδους το Σινεμά.
Είμαι λάτρης του κινηματογράφου και τον αγάπησα σε μιά εποχή που πολλοί από τους μεγάλους μαιτρ ήταν ακόμα ενεργοί.
Αυτό δεν με εμπόδισε να λατρέψω και ταινίες που δεν θα τις δεί ποτέ κανείς σε κινηματογραφικές λέσχες ούτε θα καταλάβουν
κάποια περίοπτη θέση στο πάνθεο των μεγάλων δημιουργιών: ήμουνα "και του σαλονιού και του λιμανιού" κοντολογής: ο Παζολίνι
πήγαινε χέρι χέρι με τον Πέκινπα, ο Μιζογκούτσι με τον Τζον Μίλιους, ο Τζον Χιούστον με τον Σέρτζιο Λεόνε. Κι από κοντά οι δευτεράντζες
μερικοί απ τους οποίους έχουν δώσει b-movies Αριστουργηματικά με κάθε σημασία της λέξης.
Αυτό όμως που συμβαίνει τα τελευταία 20 πάνω κάτω χρόνια δυσκολεύομαι να το καταπιώ. Μιλάω για τη γενικότερη κατεύθυνση
της βιομηχανίας του κινηματογράφου όπου πλέον το θέαμα έχει πάρει τα σκήπτρα πανηγυρικά και βασιλεύει πάνω σε όλα τα άλλα.
Σκέφτομαι πως κάτι τέτοιο έγινε με τις εικαστικές τέχνες, κύρια με τη ζωγραφική, όταν εμφανίσθηκε η φωτογραφία. Η ζωγραφική σαν
τέχνη απεικόνισης είχε φτάσει πιά στα όριά της. Τι να φτιάξει κανείς μετά από τον Γκόγια; Γι αυτό η επόμενη γενιά γύρισε τα πάνω-κάτω
και τα λαμπρά παιδιά της έγιναν πιο υπαινικτικά, πιο αφηρημένα, έμαθαν να βλέπουν το αντικείμενο από πολλές οπτικές γωνίες ταυτόχρονα,
έμαθαν να μιλούν στην ψυχή, συχνά περισσότερο κι απ όσο μιλούσαν στο μάτι.
Δεν ξέρω αν το μέλλον μας επιφυλάσσει κάτι ανάλογο και για την 7η Τέχνη: κάτι διαφορετικό από αυτό το Faster-Bigger-Louder που φαίνεται
να ηγεμονεύει σχεδόν ολοκληρωτικά στις μέρες μας - ταινίες εντυπωσιακές με τρομαχτικό budget από πίσω τους, που όμως ανήκουν στην
κατηγορία "τσίχλα για τα μάτια" (και για το μυαλό θα προσέθετα εγώ) και που τις ξεχνάς με το που βγαίνεις από την αίθουσα.
Αν όχι, θα αντιμετωπίσω με περιφρόνηση το μέλλον. Καλώς ή κακώς ποτέ δεν είδα το Σινεμά σαν ένα μέσο για να περάσω 2
ξεκούραστες, ευχάριστες ωρίτσες (sic).
Επί του προκειμένου: θεωρώ τον Νόλαν "πληρωμένο πιστόλι" (αν και Καλό, ομολογουμένως).
Κάθε σύγκριση ή αναλογία με τον Κιούμπρικ ή τον Ταρκόφσκυ που έσπευσαν να γράψουν κάποιοι αδαείς στις εφημερίδες είναι σκέτη βλαστήμια:
Εκείνοι ήταν οραματιστές και ποιητές - Ενα είδος που εκλείπει στι μέρες μας.
Χασμουρήθηκα εξακολουθητικώς - "μέχρις εξαρθρώσεως της κάτω σιαγώνος".
Θα βγάλω να δώ την τριλογία του Μπέλα Ταρ μπας και έρθω στα ίσα μου.
Οσο μεγαλώνω έχω όλο και λιγότερο χρόνο -και διάθεση- για αυτού του είδους το Σινεμά.
Είμαι λάτρης του κινηματογράφου και τον αγάπησα σε μιά εποχή που πολλοί από τους μεγάλους μαιτρ ήταν ακόμα ενεργοί.
Αυτό δεν με εμπόδισε να λατρέψω και ταινίες που δεν θα τις δεί ποτέ κανείς σε κινηματογραφικές λέσχες ούτε θα καταλάβουν
κάποια περίοπτη θέση στο πάνθεο των μεγάλων δημιουργιών: ήμουνα "και του σαλονιού και του λιμανιού" κοντολογής: ο Παζολίνι
πήγαινε χέρι χέρι με τον Πέκινπα, ο Μιζογκούτσι με τον Τζον Μίλιους, ο Τζον Χιούστον με τον Σέρτζιο Λεόνε. Κι από κοντά οι δευτεράντζες
μερικοί απ τους οποίους έχουν δώσει b-movies Αριστουργηματικά με κάθε σημασία της λέξης.
Αυτό όμως που συμβαίνει τα τελευταία 20 πάνω κάτω χρόνια δυσκολεύομαι να το καταπιώ. Μιλάω για τη γενικότερη κατεύθυνση
της βιομηχανίας του κινηματογράφου όπου πλέον το θέαμα έχει πάρει τα σκήπτρα πανηγυρικά και βασιλεύει πάνω σε όλα τα άλλα.
Σκέφτομαι πως κάτι τέτοιο έγινε με τις εικαστικές τέχνες, κύρια με τη ζωγραφική, όταν εμφανίσθηκε η φωτογραφία. Η ζωγραφική σαν
τέχνη απεικόνισης είχε φτάσει πιά στα όριά της. Τι να φτιάξει κανείς μετά από τον Γκόγια; Γι αυτό η επόμενη γενιά γύρισε τα πάνω-κάτω
και τα λαμπρά παιδιά της έγιναν πιο υπαινικτικά, πιο αφηρημένα, έμαθαν να βλέπουν το αντικείμενο από πολλές οπτικές γωνίες ταυτόχρονα,
έμαθαν να μιλούν στην ψυχή, συχνά περισσότερο κι απ όσο μιλούσαν στο μάτι.
Δεν ξέρω αν το μέλλον μας επιφυλάσσει κάτι ανάλογο και για την 7η Τέχνη: κάτι διαφορετικό από αυτό το Faster-Bigger-Louder που φαίνεται
να ηγεμονεύει σχεδόν ολοκληρωτικά στις μέρες μας - ταινίες εντυπωσιακές με τρομαχτικό budget από πίσω τους, που όμως ανήκουν στην
κατηγορία "τσίχλα για τα μάτια" (και για το μυαλό θα προσέθετα εγώ) και που τις ξεχνάς με το που βγαίνεις από την αίθουσα.
Αν όχι, θα αντιμετωπίσω με περιφρόνηση το μέλλον. Καλώς ή κακώς ποτέ δεν είδα το Σινεμά σαν ένα μέσο για να περάσω 2
ξεκούραστες, ευχάριστες ωρίτσες (sic).
Επί του προκειμένου: θεωρώ τον Νόλαν "πληρωμένο πιστόλι" (αν και Καλό, ομολογουμένως).
Κάθε σύγκριση ή αναλογία με τον Κιούμπρικ ή τον Ταρκόφσκυ που έσπευσαν να γράψουν κάποιοι αδαείς στις εφημερίδες είναι σκέτη βλαστήμια:
Εκείνοι ήταν οραματιστές και ποιητές - Ενα είδος που εκλείπει στι μέρες μας.
Χασμουρήθηκα εξακολουθητικώς - "μέχρις εξαρθρώσεως της κάτω σιαγώνος".
Θα βγάλω να δώ την τριλογία του Μπέλα Ταρ μπας και έρθω στα ίσα μου.
Εγώ πάλι ως αιρετικός, θα τολμήσω να πιστεύω ότι αν τις ίδιες ακριβώς δυο ταινίες τις είχαν γυρίσει τότε ο Νολαν και τώρα ο Κιούμπρικ, θα συζητούσαμε τώρα για το ότι καλός ο Κιούμπρικ αλλα δε θα φτάσει ποτέ τον Νολαν.
Χωρίς καμία διάθεση παρεξήγησης το παραπάνω, απλά θεωρώ εξαιρετικά σημαντικό το ¨placebo" στοιχείο όταν προσπαθούμε να βάλουμε στο ζύγι μια ταινία για την οποία μιλάμε 50 χρόνια τώρα με μια άλλη που βγήκε χτες.
Αντικειμενικά θα είναι ίσως τα παιδιά μας...
Αυτο το "ποτε να γερασω να παινευτω" δεν το αντεχω πια απο οποια ηλικια και αν προερχεται. Μου θυμιζει το οτι ολοι οι παλιοι ποδοσφαιριστες ηταν οι σουπερ μπαλαδοροι που γαμουσαν ενω οι σημερινοι ειναι σκυβαλα....
Βρε δε διαφωνώ. Το θέμα είναι ότι προσωπικά επιλέγω να μην κάνω συγκρίσεις, καθώς το μόνο κοινό σημείο των δύο ταινιών για μένα είναι το.... διάστημα. Δε θα κρίνω ποτέ τον Κιούμπρικ με τα ίδια κριτήρια που κρίνω τον Νόλαν. Αφενός γιατί οι εποχές είναι τόσο μακριά μεταξύ τους που δεν υπάρχει κανένα κοινό σημείο (Ο Κιούμπρικ σε μια εποχή που δεν ξέραμε τίποτα, δεν μπορούσαμε να δείξουμε τίποτα οπτικά, μπορούσε ελεύθερα να φιλοσοφήσει, τα budget ήταν διαφορετικής τάξης μεγέθους, και αντίστοιχα οι προσδοκίες από εισρπάξεις, κλπ κλπ κλπ), αφετέρου δίοτι το placebo όσο κι αν δεν το θέλουμε είναι αμείλικτο. Για τον ίδιο λόγο που προτιμώ πχ να κάνω διακοπές στο σκληρό άβολο κρεβάτι μου στο χωριό σε σχέση με το αναπαυτικότατο εργονομικό κρεβάτι ενός superlux ξενοδοχείου στο Miami, ακριβώς επειδή το πρώτο το έζησα 30 χρόνια και το ξέρω σαν τον εαυτό μου, για τον ίδιο λόγο που καμιά φορά επιλέγουμε να ακούσουμε την ίδια ηχογράφηση από πολυκαιρισμένο φθαρμένο βινύλιο σε σχέση με την 24 bit εκδοχή της που βγήκε χτες. Γενικά το μυαλό παίζει παιχνίδια που δε μας αφήνουν να είμαστε αντικειμενικοί.
Αντικειμενικά θα είναι ίσως τα παιδιά μας σε 20 χρόνια όταν θα δούνε μέσα στο ίδιο ΣΚ πιθανότατα αυτές τις δυο ταινίες σταθμούς της επιστημονικής διαστημικής φαντασίας, χωρίς να έχουν διαβάσει τις κουβέντες μας.
Βρε δε διαφωνώ. Το θέμα είναι ότι προσωπικά επιλέγω να μην κάνω συγκρίσεις, καθώς το μόνο κοινό σημείο των δύο ταινιών για μένα είναι το.... διάστημα. Δε θα κρίνω ποτέ τον Κιούμπρικ με τα ίδια κριτήρια που κρίνω τον Νόλαν. Αφενός γιατί οι εποχές είναι τόσο μακριά μεταξύ τους που δεν υπάρχει κανένα κοινό σημείο (Ο Κιούμπρικ σε μια εποχή που δεν ξέραμε τίποτα, δεν μπορούσαμε να δείξουμε τίποτα οπτικά, μπορούσε ελεύθερα να φιλοσοφήσει, τα budget ήταν διαφορετικής τάξης μεγέθους, και αντίστοιχα οι προσδοκίες από εισρπάξεις, κλπ κλπ κλπ), αφετέρου δίοτι το placebo όσο κι αν δεν το θέλουμε είναι αμείλικτο. Για τον ίδιο λόγο που προτιμώ πχ να κάνω διακοπές στο σκληρό άβολο κρεβάτι μου στο χωριό σε σχέση με το αναπαυτικότατο εργονομικό κρεβάτι ενός superlux ξενοδοχείου στο Miami, ακριβώς επειδή το πρώτο το έζησα 30 χρόνια και το ξέρω σαν τον εαυτό μου, για τον ίδιο λόγο που καμιά φορά επιλέγουμε να ακούσουμε την ίδια ηχογράφηση από πολυκαιρισμένο φθαρμένο βινύλιο σε σχέση με την 24 bit εκδοχή της που βγήκε χτες. Γενικά το μυαλό παίζει παιχνίδια που δε μας αφήνουν να είμαστε αντικειμενικοί.
Αντικειμενικά θα είναι ίσως τα παιδιά μας σε 20 χρόνια όταν θα δούνε μέσα στο ίδιο ΣΚ πιθανότατα αυτές τις δυο ταινίες σταθμούς της επιστημονικής διαστημικής φαντασίας, χωρίς να έχουν διαβάσει τις κουβέντες μας.
.... το Interstellar μπαινει (επαξια) σφηνα αναμεσα στο Contact και την Οδυσσεια 2001.
Δεν ειναι ανωτερο της Οδυσσειας αλλα ΣΙΓΟΥΡΑ ειναι ανωτερο της Επαφης !!!!
Το ποδόσφαιρο είναι ένα τεχνικό ομαδικό άθλημα που εξελίσσεται, όπου τα συστήματα πλέον πρωταγωνιστούν, η φυσική κατάσταση βελτιώθηκε, οι τεχνικές τελειοποιήθηκαν.Αυτο το "ποτε να γερασω να παινευτω" δεν το αντεχω πια απο οποια ηλικια και αν προερχεται. Μου θυμιζει το οτι ολοι οι παλιοι ποδοσφαιριστες ηταν οι σουπερ μπαλαδοροι που γαμουσαν ενω οι σημερινοι ειναι σκυβαλα....
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.