Jean Hiraga's class A amplifier

Είχα και μια άλλη "μακροπαντελόνης" αλλά είπα ότι θα τρολάρω και δεν την έβαλα!

Δημήτρη, συμφωνώ μαζί σου...δυστυχώς τίποτα δεν χαρίζεται, ακόμα και στο diy!
Ηχείο προσιτό, άριστο, ευαίσθητο και θεο-άκουστο απλά δεν υπάρχει!
Τα μικρά σύνολα τάξης Α έχουν φτιαχτεί για πανάκριβα ευαίσθητα ηχεία ή για μουσική δωματίου με σόλο πιάνο και φωνή.
Όχι ότι δεν θα ακούσεις μουσική με ένα ηχείο της τάξης 90dB, αλλά πολλές φορές ένα μέτριο ηχείο θα αποδώσει καλύτερα με έναν σωστό ΑΒ παρά με έναν μικρό και άριστο ολιγόβατο τάξης Α.

Αλλά για να μη ξεφύγουμε και πάλι, ας αφήσουμε το vasills11 να επικεντρωθεί στη σχεδίαση του Hiraga.
 
Αυτό που υποστηρίζουν και ο Hiraga και ο salas έχουμε εφαρμόσει και εμείς. 88.000μF-Αντίσταση-235.000μF
 

Attachments

  • hiraga1fig10.gif
    hiraga1fig10.gif
    6 KB · Views: 341
  • hiraga3fig6b.gif
    hiraga3fig6b.gif
    29.3 KB · Views: 341
εγω ακομα δεν εχω καταλαβει τι προσπαθεις να κανεις,μειξη big cans με through hole?

Αν σε χαλάει στο μάτι ζητάω συγνώμη. Αν υπάρχει άλλος λόγος πες μας να μαθαίνουμε κι εμείς, ή τουλάχιστον εγώ που δεν τον ξέρω.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Jean Hiraga's class A amplifier

Μπαινει μονο για λογους ασφαλειας μην τυχον και βγαζει dc ο προενισχυτης.
Εγώ νόμιζα ότι έμπαινε πρωτίστως για φίλτρο.

Στην ουσία λειτουργεί ως διπλό φίλτρο.
Και ως φίλτρο dc αλλά και ως High Pass Filter λόγω CR.
 
Συμφορουμίτες χαιρετώ μετά από μακρά αποχή. Μπράβο για την κατασκευή και ιστορικής αξίας το κύκλωμα - έχω φτάσει μέχρι να εξομοιώσω την εκδοχή με τα 20 w - .
Όταν με το καλό μπει σε λειτουργία, θα είχε ενδιαφέρον να βλέπαμε αν κρατάει το dc στην έξοδο το ίδιο ζεστός όπως κρύος.

Υ.Γ 1: Πολύ ωραίες αυτές οι συζητήσεις περί μετρητικά σωστού vs ακουστικά αρεστού. Μου είχαν λείψει :chinese:
Υ.Γ 2: Χωρητικότητα στο τροφοδοτικό: Όσο μεγαλύτερη, τόσο καλύτερα (αρκεί να μπορεί να τους φορτίζει ο μετ/τής, δηλαδή να είναι τέρας). Μικρότερη εσωτερική αντίσταση.
Στην τάξη Α δεν είναι και για θάνατο, το ρεύμα είναι λίγο πολύ σταθερό. Θυμάστε όμως παλιά που σκίζανε τα ρούχα τους στο diyaudio για κάτι 1000μF ανα κανάλι στα gainclone?
Τους άρεσε λέει καλύτερα ο ήχος, όταν άκουγαν το "μια ωραία πεταλούδα" από κουαρτέτο με φλογέρες :flipout:
 
Βρε παιδιά, άμα ο ήχος μού κουράζει το αυτί και μετά από κάνα δίωρο λέω, ωραία παίζει, αλλά ας το κλείσουμε τώρα, τι να τις κάνω τις πολύ καλές μετρήσεις!
Ένα καλά εξασκημένο αυτί μπορεί να καταλάβει τι δεν πάει καλά.
Ένα αυτί που δεν είναι εξασκημένο, δέν θά το καταλάβει, αλλά παρ' όλα αυτά το κεφάλι θα βουίζει μετά από λίγη ή αρκετή ώρα.
Αυτή είναι με λίγα λόγια η άποψή μου.
 
Ας εξηγήσουμε τι γίνεται εδώ. Χωρίζοντας την μίκα στα δυο, μειώνεται η απόσταση του μόσφετ από την ψήκτρα και έτσι μπορεί να μεταφερθεί μεγαλύτερο πόσο θερμότητας προς στην ψήκτρα.
Ενδεικτικά αναφέρω ότι σε δόκιμες που έχουμε κάνει στην κατασκευή του hiraga Le Monsre, σε θερμοκρασία περιβάλλοντος 25C με +- 13.2 V και ρεύμα ηρεμίας 1005mA.
Μετά από 1 ώρα λειτουργίας είχαν αναπτυχθεί οι παρακάτω θερμοκρασίες:
Πάνω στο φέτ 43.5 C
Δίπλα από το φέτ σε απόσταση 0.5 cm 39.4 C και πάνω στο ψυγείο 38.5 C
Αντίστοιχα σε δοκιμές που έχουμε κάνει στον Hiraga class A στην έκδοση 60 Watt με όλο το πάχος της μίκας, είναι 63.6 C στο φέτ και 48.7 C στην ψήκτρα.
 
Οπότε ακόμη και στην έκδοση με τα περισσότερα watt, δεν υπάρχει πρόβλημα θερμοκρασίας, άλλα πάνε με την ίδια θερμοκρασία περιβάλλοντος και 77-78 στη ψύκτρα!
 
Οπότε ακόμη και στην έκδοση με τα περισσότερα watt, δεν υπάρχει πρόβλημα θερμοκρασίας, άλλα πάνε με την ίδια θερμοκρασία περιβάλλοντος και 77-78 στη ψύκτρα!

Μανόλη πράγματι οι θερμοκρασίες είναι αυτές που αναφέρεις. Εγώ στο δικό μου έχω βάλει 3 ανεμιστηράκια να φυσουρίζουν τις ψύκτρες . Καλά κάνω ή όχι;;
 
Εάν αναφέρεσαι για καλοκαίρι, σωστά πράττεις, η πολύ ζέστη δεν υποφέρεται.
Με χρήση ανεμιστήρων πέφτει δραματικά η θερμοκρασία ψύκτρας, επίσης πέφτει και το ρεύμα ηρεμίας...το πόσο είναι σχετικό.

Για το χειμώνα, συνήθως είναι 10 βαθμούς κάτω οι ψύκτρες και φροντίζουν και για τη θέρμανση του χώρου...
Προσωπικά τον MF-A1 που τον κρατώ σε άριστη κατάσταση ακόμη, μόνο το χειμώνα τον βάζω σε λειτουργία, το περισσότερο καιρό ακούω με έναν Aaron No.3 Millennium
 
Εδώ είμαστε πάλι!
Στην πρώτη φωτογραφία βλέπουμε ότι το καλώδιο έχει κολληθεί πάνω στο μόσφετ για λιγότερες απώλειες.
Στην επόμενη θα δούμε ότι έχουμε βάλει το μονωτικό πλαστικό για τις βίδες από την κάτω πλευρά ώστε να μην ταλαιπωρείται πολύ από την υψηλή θερμοκρασία πάνω στο φετ.
Στις επόμενες δυο βλέπουμε την χωρητικότητα σε pf που εμφανίζει το μόσφετ με την ψήκτρα. Όσο μεγαλύτερη τόσο πιο κοντινή η απόσταση μεταξύ τους. Η διαφορά που έχουν, σημαίνει ότι το πάχος της μίκας δεν είναι ίδιο, άρα το ένα μόσφετ θα αργεί να ζεσταθεί σε σχέση με το άλλο. Είναι ένας τρόπος να ελέγξουμε αν όλα είναι εντάξει.
 

Attachments

  • exit1.jpg
    exit1.jpg
    103.5 KB · Views: 319
  • exit2.jpg
    exit2.jpg
    140.6 KB · Views: 320
  • exit3.jpg
    exit3.jpg
    138.6 KB · Views: 318
  • exit4.jpg
    exit4.jpg
    116.9 KB · Views: 318
Έξυπνες και σωστές συμβουλές προς ναυτιλόμενους, συνέχισε έτσι. :2thumb22sup:
 
Να διευκρινίσω ότι στο σημείο που είναι κολλημένο το καλώδιο πάνω στο μόσφετ, έχουμε ανοίξει τρύπα και το έχουμε βάλει μέσα στο σώμα, για καλύτερη επαφή.
Επίσης στις βίδες που σφίγγουν το μόσφετ πάνω στην ψήκτρα έχει περαστεί θερμοσυστελόμενο για να μην κάνουν επαφή με τοιχώματα της τρύπας.
 

Attachments

  • exit5.jpg
    exit5.jpg
    138.8 KB · Views: 257