Jean Hiraga's class A amplifier

Έναν αγωγό όταν τον τσαλακώσεις και παραμορφωθεί το σχήμα του αλλάζουν τα χαρακτηρίστηκα του αγωγού σε εκείνο το σημείο και αυξάνετε η αντίσταση του . Ίσος να μην είναι σημαντικές και καθοριστικές αυτές οι αλλαγές στα χαρακτηριστικά του αγωγού στην τελική απόδοση του ενισχυτή αλλά καλό είναι να αποφεύγονται .
 
Εξαρτάται, το τι σήμα μεταφέρει.
Αυτό είναι κανόνας στα ψηφιακά, όπου point to point, μεγάλες διαδρομές και ορθές γωνίες είναι αυτοκτονία.
Όμως εάν "γωνιάσεις" το καλώδιο, δίχως να τσακίσεις τη γωνία αλλά τη γωνιάσεις με στρογγύλεμα της γωνίας, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, ακόμα και στα ψηφιακά.

Εντούτοις, το συμμάζεμα της καλωδίωσης έχει δύο λόγους ύπαρξης, αισθητική πλευρά αλλά και ηλεκτρική με κύρια σημεία: να μη τρέχουν παράλληλα σήματα με τάσεις και να μη βρίσκονται μαζί υψηλής τάσης με χαμηλής τάσης.
Εάν αυτά τα μαζέψεις σωστά, μπορείς να πετύχεις το ίδιο αποτέλεσμα είτε η κατασκευή σου είναι χάρμα οφθαλμού ή θυμίζει μακαρονάδα.
 
Τα παιδιά εδώ αποφάσισαν ότι οι καλωδιώσεις είναι καλύτερα να είναι όπως τις βλέπετε στις φωτογραφίες, οπότε κι εγώ μαζί τους.
Σημασία έχει ότι η μουσική, η μελωδία και η λεπτομέρεια που βγάζει αυτός ο ενισχυτής είναι πάρα πολύ κοντά στην ζωντανή μουσική, ώστε τα υπόλοιπα θέματα που υπάρχουν φαίνονται πολύ μικρά κι ασήμαντα.
Γι αυτό τον λόγο άλλωστε φτιάχτηκε η κατασκευή με αυτό τον τρόπο.
Αν ακολουθούσαμε τον εύκολο δρόμο θα φτιάχναμε κάτι άλλο ή θα φτιάχναμε την υλοποίηση του diyaudio, που θα μας ήταν και πιο εύκολο.
Δεν θέλαμε όμως να φτιάξουμε άλλο ένα ενισχυτή της σειράς.
Γι αυτό ακολουθήσαμε τις οδηγίες του Hiraga και το αποτέλεσμα μας δικαίωσε πέρα για πέρα.
 
Τα παιδιά εδώ ...
φιλε ποια ειναι τα"παιδια" ?
Οσον αφορα την μακαροναδα... μια ψυχη που ξερω, σχεδον τα παντα μακαροναδα τα κανει, και οτι εχω ακουσει απο τα χερακια του κελαιδαει πραγματικα... οι δικες μου μακαροναδες πχ ειναι απο χαλια εως αισχρες.. :BDGBGDB55:
 
Δεν θέλαμε όμως να φτιάξουμε άλλο ένα ενισχυτή της σειράς
Δηλαδη τα καλοφτιαγμενα μηχανηματα εναι της σειρας, ενω αυτο ειναι ξεχωριστο. Συμφφνω και εγω ειναι παραδειγμα προς αποφυγη.
 
Εμένα η απορία μου είναι γιατί δεν ρωτάει κανένας για ποιόν λόγο φτιάχτηκε ο ενισχυτής με αυτό τον τρόπο και όχι με τον κλασικό, γιατί ξοδέψαμε τόσο κόπο και χρόνο, πως παίζει τελικά αυτή η μακαρονάδα. Κανείς δεν αναρωτήθηκε;
 
καλά θα παίζει.
Απλά λέμε ότι σίγουρα θα έπαιζε και θα έδειχνε καλύτερα.
(και δεν νομίζω ότι ξοδεύτηκε ο χρόνος για να γίνει επι τούτου η μακαρονάδα).
Συνήθως ο χρόνος ξοδεύεται στο αντίθετο αφού ολοκληρωθεί σύμφωνα με τις βασικές προδιαγραφές το σχέδιο.
 
Ε δε νομιζω να φτιαχνεται ποιο γρηγορα και ευκολα, απλα συναρμολογοντας μια πλακετα κτλ... Σιγουρα το hardwired θελει περισσοτερο χρονο , με οποιον τροπο , καλο η κακο, και να φτιαχτει..
Εγω εχω την απορια, δεν εχεις εναν φοβο μη τυχον βραχυκυκλωσει κατι? Και αντε κλαιν μαιν να καψεις τον ενυσχητη, τα ηχεια ποιο πολυ σκεφτομαι...
 
Ε δε νομιζω να φτιαχνεται ποιο γρηγορα και ευκολα, απλα συναρμολογοντας μια πλακετα κτλ... Σιγουρα το hardwired θελει περισσοτερο χρονο , με οποιον τροπο , καλο η κακο, και να φτιαχτει..
Εγω εχω την απορια, δεν εχεις εναν φοβο μη τυχον βραχυκυκλωσει κατι? Και αντε κλαιν μαιν να καψεις τον ενυσχητη, τα ηχεια ποιο πολυ σκεφτομαι...

Σήφη, από ότι είδα στο προφίλ σου, έχεις τα basic bassΙΙ του Μανώλη, σωστά;
 
Για πες μας, η επιλογή της σταθερής τροφοδοσίας με LM των VAS ήταν στην αρχική υλοποίηση του κατασκευαστή ή αποτελεί δική σας προσέγγιση επί του αρχικού σχεδίου;

Ευχαριστούμε για το σχέδιο.
 
Νομίζω ότι το έχω εξηγήσει από πριν ότι είναι δική μας προσέγγιση. Ένας τρόπος για να ρυθμίζουμε πιο εύκολα το ρεύμα ηρεμίας και το dc offset.
 
Έχει καιρό που τρέχει το νήμα και το είχα ξεχάσει.
Με το που είδα το σχήμα, μου ήρθε η φλασιά...και είναι μια λύση που έχει συζητηθεί αρκετά (αναφέρομαι για τη σταθεροποιημένη τροφοδοσία του VAS).
 
Re: Απάντηση: Jean Hiraga's class A amplifier

Για πες μας, η επιλογή της σταθερής τροφοδοσίας με LM των VAS ήταν στην αρχική υλοποίηση του κατασκευαστή ή αποτελεί δική σας προσέγγιση επί του αρχικού σχεδίου;

Ευχαριστούμε για το σχέδιο.

Κανεις λαθος , απ' οτι βλεπω στο σχεδιο , η σταθεροποιηση ειναι για το σταδιο εισοδου ! .
 
Βλέποντας πιο προσεκτικά το σχηματικό στο μήνυμα #2, η αλλαγή βρίσκεται στο IPS και όχι στο VAS το οποίο φαίνεται αναλλοίωτο.
Έχεις δίκιο.
 
Ναι ,επισης η σταθεροποιηση δινει καθαροτερη ταση πολωσης στα τρανζιστορ του δευτερου σταδιου ( VAS ) μεσω των δυο 82Κ αντιστασεων .
Εμενα παντως δεν μου αρεσουν οι " μακαροναδες " , απο πλακετα μπορεις να πετυχεις πολυ καλο ηχο με το καταλληλο layout , παχος χαλκου κ.τ.λ .
 
Πολύς ο λόγος περί μακαρονάδας τελευταία οπότε ορίστε η συνταγή που μου αρέσει :-p

Ο πρώτος ενισχυτής του hiraga που έφτιαξα εγώ με την βοήθεια του Γιάννη (GIANNIS SAITIS) ήταν αυτός
σε πλακέτα και έπαιζε λίγο καλύτερα από ένα ενισχυτή του ‛’εμπορίου’’ …
Μετά πάντα με την βοήθεια του Γιάννη (καταλήξαμε μετά από πολλές δοκιμές-πειράματα στα υλικά και πάντα κατά γράμμα όσο μπορούσαμε στα κρίσιμα σημεία με αυτά που γράφει ο Jean hiraga ) φτιάξαμε το 2014 για μένα το ίδιο σχέδιο που ανάρτησε ο Βασίλης (vasilis11).
Δεν παίζει απλά καλά, παίζει απερίγραπτα καλά !!!
Αυτό που είπε ο Βασίλης << η μουσική, η μελωδία και η λεπτομέρεια που βγάζει αυτός ο ενισχυτής είναι πάρα πολύ κοντά στην ζωντανή μουσική >> είναι η καλύτερη ίσως περιγραφή του τι ακούμε από τον ενισχυτή αυτό !

Όποιος , ίσως λόγο έλλειψης εμπειρίας, πιστεύει ότι πρέπει να υπάρχει άμεση σχέση με το μόντελινγκ στην εμφάνιση - κατασκευή ενός ενισχυτή για να απολαύσει μουσική κάνει λάθος !
Όποιος και πάλι ίσως λόγο έλλειψης εμπειρίας πιστεύει ότι είναι επικίνδυνη η κατασκευή στον αέρα και δεν παίζει κάνει λάθος !
Δείτε τι αναφέρει ο Jean hiraga για τον αέρα - πλακέτες εδώ στην παράγραφο ''Printed circuit''
plaketa vs aeras.jpg

Ο σκοπός που έγινε αυτό το ‛’νήμα’’ δεν είναι για να δημιουργηθούν εντυπώσεις, ούτε και έχει κάποιος προσωπικό ή άλλο όφελος !
Έγινε για να γνωρίζει στο μέλλον κάποιος που ενδιαφέρεται – ψάχνει να απολαύσει μουσική μεσώ του DIY (και ενδεχομένως να έχει ταλαιπωρηθεί κιόλας με διάφορες κατασκευές) ότι υπάρχουν λύσεις !
 
Όποιος , ίσως λόγο έλλειψης εμπειρίας, πιστεύει ότι πρέπει να υπάρχει άμεση σχέση με το μόντελινγκ στην εμφάνιση - κατασκευή ενός ενισχυτή για να απολαύσει μουσική κάνει λάθος !
Όποιος και πάλι ίσως λόγο έλλειψης εμπειρίας πιστεύει ότι είναι επικίνδυνη η κατασκευή στον αέρα και δεν παίζει κάνει λάθος !

κανείς αγαπητέ μου δεν ισχυρίστηκε ότι έπρεπε να κάνετε modelling ή ότι η κατασκευή στο αέρα δεν παίζει.
Το μόνο που είπαμε ήταν απ το να κάνετε χύμα μακαρονάδα στον αέρα, αν κάνατε τακτοποιημένη αυστηρά μακαρδονάδα θα είχατε ακόμα καλύτερο αποτέλεσμα.