Και λίγη ορθογραφία....

Re: Απάντηση: Re: Και λίγη ορθογραφία....

Πιστεύω πώς η κατάργηση τού πολυτονικού ήταν η απαρχή τής θεωρίας τής ήσσονος προσπάθειας...Δήθεν γιά να διευκολυνθούν τά παιδιά....
Ηταν εγκληματική απόφαση,δείγμα τού πώς θεωρούσαν μερικοί ´προοδευτικοί´τήν εξέλιξη τής κοινωνίας...
Καί όποιος τολμήσει καί τούς επικρίνει εμφανίζοντια λαύροι εναντίον τών ´συντηρητικών´.
Δυστυχώς η μεταπολίτευση κυριαρχήθηκε από έναν άκρατο λαϊκισμό..
Ολα αυτά τα πληρώνουμε διαρκώς...
Αλήθεια οι Γάλλοι σκέφτηκαν ποτέ να καταργήσουν τά αξάν γκράβ και τά αξάντ εγκί..???..Μπάαααααα.Μονον εδώ γίνονται αυτά...
Αθλιοι ´διανοούμενοι´πού μισούν ότι έχει νά κάνει μέ Ελλάδα...

Η απάντηση ενός υπέρμαχου του μονοτονικού απέναντι στο ενδεχόμενο επαναφοράς του πολυτονικού :
"Το γλωσσικό ζήτημα είναι πριν από όλα κοινωνικό. Κάθε μεταρρύθμιση της γραμματικής που συμμορφώνεται με την ομιλούμενη γλώσσα συμβάλλει στην αντιμετώπιση του αναλφαβητισμού (σημειωτέον ότι η Ελλάδα έχει το υψηλότερο ποσοστό αναλφάβητων - χωρίς να αναφερθώ στους λειτουργικά αναλφάβητους- στην Ευρώπη). Το κίνημα αποκατάστασης του πολυτονικού συστήματος είναι ένα αντιδραστικό κίνημα που αποσκοπεί, συνειδητά ή ασυνείδητα, να δυσκολέψει την πρόσβαση των παιδιών στη μόρφωση, ιδίως των παιδιών μεταναστών. <---------- ο πόνος του...
 
Ποιστεύω ένα κρεμασματάκι των υπευθύνων από τη γλώσσα στο Σύνταγμα και άναμα φωτιάς από κάτω θα ήταν μιά καλή αρχή...
 
Απάντηση: Re: Και λίγη ορθογραφία....

Ποιστεύω ένα κρεμασματάκι των υπευθύνων από τη γλώσσα στο Σύνταγμα και άναμα φωτιάς από κάτω θα ήταν μιά καλή αρχή...

Τελικά διαπιστώνω ότι μερικές φορές λές αυτά πού δέν μού ´επιτρέπω´ευθέως να πώ εγώ..:smile:
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Και λίγη ορθογραφία....

Η απάντηση ενός υπέρμαχου του μονοτονικού απέναντι στο ενδεχόμενο επαναφοράς του πολυτονικού :
"Το γλωσσικό ζήτημα είναι πριν από όλα κοινωνικό. Κάθε μεταρρύθμιση της γραμματικής που συμμορφώνεται με την ομιλούμενη γλώσσα συμβάλλει στην αντιμετώπιση του αναλφαβητισμού (σημειωτέον ότι η Ελλάδα έχει το υψηλότερο ποσοστό αναλφάβητων - χωρίς να αναφερθώ στους λειτουργικά αναλφάβητους- στην Ευρώπη). Το κίνημα αποκατάστασης του πολυτονικού συστήματος είναι ένα αντιδραστικό κίνημα που αποσκοπεί, συνειδητά ή ασυνείδητα, να δυσκολέψει την πρόσβαση των παιδιών στη μόρφωση, ιδίως των παιδιών μεταναστών. <---------- ο πόνος του...

Ο Θεόδωρος Καρζής μήπως τά γράφει???
Γιατί αυτός τσαμπουνάει κάτι τέτοια...Οχι μονον φυσικά αυτός.....
 
Re: Απάντηση: Re: Και λίγη ορθογραφία....

Πιστεύω πώς η κατάργηση τού πολυτονικού ήταν η απαρχή τής θεωρίας τής ήσσονος προσπάθειας...Δήθεν γιά να διευκολυνθούν τά παιδιά....
Ηταν εγκληματική απόφαση,δείγμα τού πώς θεωρούσαν μερικοί ´προοδευτικοί´τήν εξέλιξη τής κοινωνίας...
Καί όποιος τολμήσει καί τούς επικρίνει εμφανίζοντια λαύροι εναντίον τών ´συντηρητικών´.
Δυστυχώς η μεταπολίτευση κυριαρχήθηκε από έναν άκρατο λαϊκισμό..
Ολα αυτά τα πληρώνουμε διαρκώς...
Αλήθεια οι Γάλλοι σκέφτηκαν ποτέ να καταργήσουν τά αξάν γκράβ και τά αξάντ εγκί..???..Μπάαααααα.Μονον εδώ γίνονται αυτά...
Αθλιοι ´διανοούμενοι´πού μισούν ότι έχει νά κάνει μέ Ελλάδα...



Οι θεωριες συνομωσιας που κυκλοφορουν, διαδιδουν πως ,η ελευση του μονοτονικου που γινεται ατονικο.....ειναι η αιχμη του δορατος της καταστροφης της ελληνικης γλωσσας και παραδοσης και της ορθοδοξης συνειδησης.:worshippy:
 
Εγώ δέν βλέπω καμιά συνωμοσία.
Είναι γεγονός.Το επιβεβαιώνει και η κυρία Διαμαντοπούλου μέ τίς προτάσεις της στάς Ευρώπας...
Οπως και δέν είναι τυχαίο πού οι φανατικοί τού μονοτονικού συμπορεύονται σέ όλα τα διεθνή θέματα..
Ανάν,Μακεδονικό,Βομβαρδισμοί Ιράκ,Σερβίας,Μεγάλη Αλβανία ,Ελληνοτουρκική φιλία χωρίς όρους...
Μεγάλη σύμπτωση μού μοιάζει...
Τό ευτράπελο είναι πώς μιλάνε γιά συνωμοσίες όλοι οι επιδοτούμενοι...
 
Σπύρο,τα παιδιά μου πηγαίνουν στην 3η Δημοτικού.
Για να τελειώσουν τα μαθήματά τους,διαβάζουΜΕ έως τις 8 το βράδυ και σε ημέρα που έχουν Αγγλικά,έως και τις 9.
Δεν ξέρω μέχρι τι ώρα θα έπρεπε να διαβάζουΜΕ αν είχαμε πολυτονικό...
 
Σωκράτη εμείς πού μάθαμε πολυτονικό πώς και διαβάζαμε λιγότερο??
Kαί δέν νομίζω ότι τά σημερινά παιδιά διαβάζουν περισσότερο λόγω μεγαλύτερης παροχής γνώσεων...
Μάλλον οφείλεται σέ ένα δαιδαλώδες σύστημα απαιτήσεων δήθεν γνώσεως παρά ουσίας...
Επίσης εάν το παιδί ξεκινήσει από τά 5 του να μαθαίνει γλώσσα πολυτονική δέν θά χρειάζεται περισσότερο χρόνο...
Τα παιδιά στήν κατάλληλη ηλικία έχουν ταχύτατες προσλαμβάνουσες.
 
Παιδιά,... το πράγμα είναι απλό... Μπορεί το μονοτονικό να είναι απλούστερο και βολικό, αλλά το πολυτονικό, κακά τα ψέματα, ήταν τροφή γιά το μυαλό...
Οσοι μεγαλώσαμε με πολυτονικό και "αυγό" αντί γιά "αβγό" ή "Σάββατο" αντί γιά "Σάβατο" δεν θυμάμαι να είχαμε μαθησιακές δυσκολίες που να οφείλονται σε αυτό... Αντίθετα, ήμασταν πιό συγκεντρωμένοι, και ρίχναμε και μιά 2η ματιά στο γραπτό μας γιά εύρεση πιθανού λάθους... Πολλές φορές θυμάμαι την κλασσική ερώτηση π.χ. "Ρε συ το "υπεύθυνος" παίρνει ψιλή, ή δασεία?"... Το μυαλό δούλευε όταν γράφαμε...
 
Τό πρώτο ευχάριστο είναι πού μάς αποκαλείς ´Παιδιά´.Καί τόν εαυτόν σου βεβαίως -βεβαίως...:ADFADF1::ADFADF1:
Δέν είναι μόνον η άσκηση τού μυαλού,που μέ βρίσκει σύμφωνο..
Είναι και η λογική αλληλουχία στίς λέξεις...
Γιατί κάποιος λέγεται Ανθέλληνας και όχι Αντέλληνας ???Μονοτονικά αποτελεί μή-κανόνα αλλά έθιμο...Το παιδί παλαβώνει..
Το οδοντικό Τ πρό δασυνομένης λέξεως πού αρχίζει μέ φωνήεν μετατρέπεται στό οδοντικό Θ.Οπως καί τό ´ανθίσταται´.Βεβαια αυτό είναι συνολικά απαγορευμένο.Εγινε ´αντιστέκεται´διά ροπάλου...
Πού είναι τώρα η δασεία πού δημιουργούσε τον κανόνα???
Υ.Γ
Η μάνα μου ήταν δασκάλα από τό 1960 έως τό 1995.Πάντα έλεγε ότι τα παιδιά μέ το πού επιβλήθηκε τό μονοτονικό άρχισαν να ´παρατονίζουν´πολύ περισσότερο από πρίν..
 
Μα είμαστε παιδιά... Εστω και 40+...

Δεν είναι μόνο το μονοτονικό... το εκπαιδευτικό σύστημα στην εποχή μου,

Θεωρούσε δεδομένο οτι ο μαθητής του Δημοτικού πχ. ήξερε οπωσδήποτε τους 12 άθλους του Ηρακλή, τους ήρωες του '21, την έκταση της Ιαπωνίας, 10 παραδοσιακά τραγούδια κλπ. Κάποια φωτεινά μυαλά θεώρησαν ότι τα παραπάνω δεν είναι κρίσιμες γνώσεις στην διαπαιδαγώγηση του παιδιού, και θα μπορούσαν να παραληφθούν προς χάρη άλλων γνώσεων, μόνο που ποτέ δεν μας είπαν ποιές είναι αυτές... Θυμάμαι σαν παράδειγμα, στο βιβλίο ιστορίας της 3ης δημοτικού του γιού μου, στα κεφάλαια του Ηρακλή, αυτός δεν αναφέρετο με το όνομά του, "Ηρακλής", αλλά "ο ήρωας"... Επρεπε να ανατρέξεις στην επικεφαλίδα του κεφαλαίου για να δεις γιά ποιόν μιλούσε...

Θεωρούσε δεδομένο τον σεβασμό του μαθητή προς τον δάσκαλο και η σχέση γονιού-μαθητή σταματούσε έξω από την πόρτα του σχολείου όπου αναλάμβανε η σχέση δάσκαλου-μαθητή... Ποτέ δεν μου άρεσε ο θεσμός της βέργας και του "ανοιξε το χέρι σου". αλλά οφείλω να αναγνωρίσω ότι έστω και έτσι επικρατούσε μια σχετική τάξη και σεβασμός απέναντι στον δάσκαλο... Αυτό το χάος και η παρακμή που επικρατεί σήμερα, και η ανυποληψία στην οποία έχει περιέλθει ο δάσκαλος στα μάτια των μαθητών, των γονιών αλλά και των υπευθύνων, στρέφει τον δάσκαλο σε ακόμα μεγαλύτρη αποστασιοποίηση από τους μαθητές... Οταν δεν μπορεί ούτε το αυτί ενος παιδιού να τραβήξει ο δάσκαλος γιατι θα τον καταγγείλει η μητέρα του παιδιού (και θα δικαιωθεί), αναγκάζει τον δάσκαλο να φήσει τα παιδιά στην τύχη τους και "όποιο θέλει να μάθει γράμματα, ας μάθει"...

Ασε που τότε ο άλλος γινόταν δάσκαλος γιατί το επιζητούσε και έδινε εξετάσεις στην Παιδαγωγική Ακαδημία, ενώ τώρα γίνεται γιατί δεν κατάφερε να μεράσει στο Χημικό ή στην σχολή Ικάρων...
 
Last edited:
Συμφωνώ απολύτως....
Ποτέ οι γονείς δέν έσκουζαν σέ τιμωρία τού παιδιού τους...Το πολύ-πολύ νά τού τάχωναν και αυτοί:'Γιά νά σέ τιμωρήσει ο δάσκαλος κάτι θάκανες´ήταν η επωδός..
Επίσης τώρα έχει επικρατήσει η ´διαθεματικότης´...
Από τόν Ηρακλή φτάνεις στά Γρεβενά..Μέ αποτέλεσμα νά μήν μαθαίνεις ούτε τόν Ηρακλή,αλλά ούτε κατά πού πέφτουν τά Γρεβενά..
Διδάσκεσαι Καβάφη(λέμε τώρα)καί αντί να ασχοληθείς μέ τό ποίημα ασχολείσαι μέ αποσπάσματα ,πού σε οδηγούν σέ επεξεργασία ´'αλλων θεμάτων´...
Τρία πουλάκια κάθονται...
 
Ασε που τότε ο άλλος γινόταν δάσκαλος γιατί το επιζητούσε και έδινε εξετάσεις στην Παιδαγωγική Ακαδημία, ενώ τώρα γίνεται γιατί δεν κατάφερε να περάσει στο Χημικό ή στην σχολή Ικάρων...

Η όλη κατάσταση στην γλώσσα και στην εκπαίδευση γενικότερα με κάνει να πιστεύω ότι δεν είναι τυχαία όλα αυτά... Είναι προιόν καλά μελετημένου σχεδίου που χρησιμοποιεί τον ναρκισισμό των ψευτοπροοδευτικών προς όφελος άλλων κέντρων...
 
Μπορεί νά είναι μελετημένο,αλλά μπορεί να είναι καί η ´αφέλεια´ορισμένων πού νομίζουν ότι έτσι γινόμαστε ´ένα μέ τούς Ευρωπαίους´..Μόνον πού οι ´Κουτόφραγκοι´δέν επιτρέπουν νά τούς πειράξεις ούτε ´τρίχα´από τίς παραδόσεις τους....Αυτά τά υιοθετούν καθυστερημένοι ´διανοούμενοι´τής περιφέρειας γιά νά παραστήσουν τούς Λουξεμβούργειους..Υπ´όψιν ότι πρόσφατα οι Ιταλοί διαπίστωσαν πώς οι ´καινοτομίες´στήν Παιδεία τους είχαν μετατρέψει τά παιδιά τους σέ αγράμματα και επέστρεψαν σέ πιό ´παραδοσιακές´θεωρήσεις...Το ίδιο και ο Πούτιν πού ανέτρεψε όλα τά εκπαιδευτικά προγράμματα τού γελοίου τού Γέλτσιν

Είναι και θέμα μιμητισμού μερικών νομίζω.Πού θεωρούν ότι έτσι γίνονται πιό ´σημαντικοί´...Φοράνε φράκο καί εκστασιάζονται μέ τόν Ντεριντά....
Γιά ορισμένους πάντως είμαι βέβαιος ότι δέχονται μηνιαίες επιταγές...
Αλλως τε μιά βόλτα στό διαδίκτυο σέ πείθει γιά τά ιδρύματα τού Σόρος..
Φανερά πράγματα...Οι άνθρωποι τά λένε ξεκάθαρα...
 
Last edited:
Σπύρο,το τι μάθαμε εμείς τότε,δεν έχει ΚΑΜΙΑ σχέση με το τι προσπαθούν να μάθουν στα παιδιά μας σήμερα.
Η εκπαίδευσή τους μου θυμίζει τον τρόπο που ταΐζουν τις γαλοπούλες.
Τους χώνουν στο στόμα ένα χωνί και τους αδειάζουν μέσα την τροφή.

Η δασκάλα τους,είπε στη γυναίκα μου επί λέξη:
"Θέλω να ξέρουν το μάθημα ΑΚΡΙΒΩΣ όπως το γράφει στο βιβλίο.Να μη τους ξεφεύγει ούτε μία λέξη".
Όταν η σύζυγός μου της είπε ότι αυτό είναι "παπαγαλία",της απάντησε πως έτσι θέλει να μαθαίνουν το μάθημα.
Οι περισσότερο σκληρά εργαζόμενοι Έλληνες σήμερα είναι οι μαθητές.
 
Σπύρο,το τι μάθαμε εμείς τότε,δεν έχει ΚΑΜΙΑ σχέση με το τι προσπαθούν να μάθουν στα παιδιά μας σήμερα.
Η εκπαίδευσή τους μου θυμίζει τον τρόπο που ταΐζουν τις γαλοπούλες.
Τους χώνουν στο στόμα ένα χωνί και τους αδειάζουν μέσα την τροφή.

Η δασκάλα τους,είπε στη γυναίκα μου επί λέξη:
"Θέλω να ξέρουν το μάθημα ΑΚΡΙΒΩΣ όπως το γράφει στο βιβλίο.Να μη τους ξεφεύγει ούτε μία λέξη".
Όταν η σύζυγός μου της είπε ότι αυτό είναι "παπαγαλία",της απάντησε πως έτσι θέλει να μαθαίνουν το μάθημα.
Οι περισσότερο σκληρά εργαζόμενοι Έλληνες σήμερα είναι οι μαθητές.

Ακριβώς.Τό ίδιο λέμε..Εχω πάθει πλάκα .Αρχίζουν φροντιστήρια από τό Δημοτικό..
 
Παιδιά,... το πράγμα είναι απλό... Μπορεί το μονοτονικό να είναι απλούστερο και βολικό, αλλά το πολυτονικό, κακά τα ψέματα, ήταν τροφή γιά το μυαλό...
Οσοι μεγαλώσαμε με πολυτονικό και "αυγό" αντί γιά "αβγό" ή "Σάββατο" αντί γιά "Σάβατο" δεν θυμάμαι να είχαμε μαθησιακές δυσκολίες που να οφείλονται σε αυτό... Αντίθετα, ήμασταν πιό συγκεντρωμένοι, και ρίχναμε και μιά 2η ματιά στο γραπτό μας γιά εύρεση πιθανού λάθους... Πολλές φορές θυμάμαι την κλασσική ερώτηση π.χ. "Ρε συ το "υπεύθυνος" παίρνει ψιλή, ή δασεία?"... Το μυαλό δούλευε όταν γράφαμε...

+1

Iσως και γι'αυτο στα γραπτα εδω μεσα δυσκολα θα δεις καραμπινατα λαθη απο τις φουρνιες που μεγαλωσαμε με το πολυτονικο.......
 
Πριν πάνε τα παιδιά μου σχολείο,όταν άκουγα να λένε κάποιοι ότι πληρώνουν δασκάλους στο σπίτι για να βοηθούν τα παιδιά τους στο Δημοτικό,τους χλεύαζα.
Σήμερα τους καταλαβαίνω απόλυτα.
Δεν το κάνουν από ψώνιο.
Το κάνουν είτε γιατί δεν προλαβαίνουν να τα διαβάσουν,είτε γιατί δεν έχουν τις γνώσεις.
 
Απάντηση: Re: Και λίγη ορθογραφία....

Οχι... Το δανείστικα από εδώ, οπου υπάρχει μια ωραία συζήτηση...
http://anorthografies.blogspot.com/feeds/3039115605728659523/comments/default

Oντως ενδιαφέρουσα η συζήτηση.Τό μπλογκάκι πάντως είναι τού ´πολυπολιτισμικού´.
Οπως καί οι παραπομπές σέ όμορα blogs..
Μερικά απ´αυτά είναι εντελώς ´φιλελληνικά´.