Και λίγη ορθογραφία....

Re: Απάντηση: Και λίγη ορθογραφία....

Δημήτρη,
προσυπογράφω το κείμενό σου!

Τι άλλο να πω ρε φίλε και τι άλλο να κάνω δεν ξέρω!....

Αχρηστεύουν την εκπαίδευση κι αυτό αχρηστεύει κι εμάς με την σειρά του.
Τα δημόσια σχολεία θα καταντήσουν "πάρκινγκ" κι εμείς ...παρκαδόροι.

μα... άλλωστε το είπαν και οι Floyd...
και από τότε όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις κατήργησαν τα πάντα, από πνεύματα, από τόνους, από τιμωρίες από εργασίες, από όλα..
 
Θα ήθελα να ρωτήσω τον Δημήτρη (Αντωνόγλου) όπως και τον Βαγγέλη (Fuse) επειδή είναι εκπαιδευτικοί,ποιό είναι το επίπεδο της ορθογραφίας στα σημερινά γραπτά των μαθητών τους ?
Ετσι για να μπούμε λίγο on topic πάλι.
Με ενδιαφέρει πολύ !!
 
Re: Απάντηση: Και λίγη ορθογραφία....

Θα ήθελα να ρωτήσω τον Δημήτρη (Αντωνόγλου) όπως και τον Βαγγέλη (Fuse) επειδή είναι εκπαιδευτικοί,ποιό είναι το επίπεδο της ορθογραφίας στα σημερινά γραπτά των μαθητών τους ?
Ετσι για να μπούμε λίγο on topic πάλι.
Με ενδιαφέρει πολύ !!

Εγώ που είμαι σε ΕΠΑΛ ψάχνω να βρώ μια ορθογραφημένη λέξη σε πρόταση. Αλλά δεν είναι μόνο η ορθογραφία. Δε βγαίνει νόημα από τα γραπτά τους. Γράφουν προτάσεις χωρίς ρήματα, ενώ μοναδικό σημείο στίξης είναι η τελεία.
Οι μαθητές αγνοούν την ετυμολογία των ενώ το λεξιλόγιο τους είναι τόσο φτωχό, ώστε σε κάθε μάθημα έχουμε άγνωστες λέξεις.

Πρότεινα στο σύλλογο των καθηγητών να οργανώνουμε ένα δεκαπενθήμερο σεμινάριο σε βασικά Ελληνικά και Μαθηματικά στην αρχή της κάθε σχολικής χρονιάς, αλλά έβαλαν τα γέλια. "Δεν έμαθαν τόσα χρόνια, σιγά μη μάθουν σε 2 εβδομάδες".
 
Το μέσο επίπεδο των παιδιών που βρίσκεται στην εκπαίδευση σήμερα στο λύκειο έχει πιο χαμηλό επίπεδο κατανόησης και έκφρασης σε σχέση με ότι ίσχυε πριν 25 χρόνια.

Όμως η κατάσταση αντιστρέφεται άρδην αν υπολογίσουμε στη μέτρηση και το ποσοστό εκείνων που εγκαταλείπουν την εκπαίδευση πριν το Λύκειο. Έτσι αν συνυπολογίσουμε και τα άτομα που πριν 25-30 χρόνια εγκατέλειπαν το σχολείο στην ηλικία των 14-15 ετών, τότε σήμερα το επίπεδο γλωσσομάθειας και έκφρασης είναι αρκετά καλύτερο, ειδικά στις ημιαστικές και αγροτικές περιοχές.
 
Εδώ και αρκετό καιρό ακόμα και καταξιωμένα έντυπα έχουν χονδροειδέστατα συντακτικά, γραμματικά και ορθογραφικά λάθη που φυσιολογικό είναι να λειτουργούν αρνητικά στο υποσυνείδητο όλων των αναγνωστών και να "δημιουργού" λανθασμένα πρότυπα.
Παράδειμα τρανό οι 4Τ που επί χρόνια τα πήγαιναν πολύ καλά έως άριστα.
Το τι φρικτά λάθη έχω εντοπίσει τα τελευταία δυό χρόνια δεν λέγεται.

Γιά τον ίδιο λόγο ξεκίνησα και το παρόν θέμα.
Ως φόρουμ με μεγάλη κίνηση θεωρώ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ τον σωστό γραπτό λόγο....
 
συμφωνώ, αλλά είναι λίγο άκομψο να διορθώνουμε απευθείας τους συνομιλητές μας εδώ, τουλάχιστον ψυχραίνει μία σχέση ήδη ζεστή. Αλλά πάλι, και να επισημαίνονται εμμέσως τα λάθη, υπό μορφή παράθεσης γενικών κανόνων... πόσες φορές θα πρέπει να γραφεί για παράδειγμα ότι το τρίτο ενικό μέσης φωνής είναι με -αι και όχι με -ε;
 
Αυτή τη στιγμή καταχωρώ βαθμολογίες πρώτου τριμήνου.

Το έντυπο βγαίνει απο το σύστημα μηχανογάφησης γνωστό και σαν δ-βάση.

Μετά την λίστα των μαθητών βάζουμε την υπογραφή μας μετά την ημερομηνία.

Μόνο που εκτός απο την ημερομηνία γράφει το εξής:

ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΤΗΚΕ, :bang::bang::bang: ΜΟΥΔΡΟΣ (ημερομηνία)


Και το χειρότερο, όταν το επισημαίνω στον διευθυντή και τους συναδέλφους (μέσα και οι φιλόλογοι), είμαι ο περίεργος που ψάχνει τις λεπτομέρειες...
:furious3::furious3::furious3:
 
Re: Απάντηση: Και λίγη ορθογραφία....

Εγώ που είμαι σε ΕΠΑΛ ψάχνω να βρώ μια ορθογραφημένη λέξη σε πρόταση. Αλλά δεν είναι μόνο η ορθογραφία. Δε βγαίνει νόημα από τα γραπτά τους. Γράφουν προτάσεις χωρίς ρήματα, ενώ μοναδικό σημείο στίξης είναι η τελεία.
Οι μαθητές αγνοούν την ετυμολογία των ενώ το λεξιλόγιο τους είναι τόσο φτωχό, ώστε σε κάθε μάθημα έχουμε άγνωστες λέξεις.

Πρότεινα στο σύλλογο των καθηγητών να οργανώνουμε ένα δεκαπενθήμερο σεμινάριο σε βασικά Ελληνικά και Μαθηματικά στην αρχή της κάθε σχολικής χρονιάς, αλλά έβαλαν τα γέλια. "Δεν έμαθαν τόσα χρόνια, σιγά μη μάθουν σε 2 εβδομάδες".

Μέχρι το καλοκαίρι ήμουν κι εγώ σε ΤΕΕ (ΕΠΑΛ τώρα) για 10 χρόνια.
Το επίπεδο είναι όπως το περιγράφει ο Δημήτρης και όχι μόνο στην ορθογραφία. Πάμφτωχο λεξιλόγιο,δυσκολία να συντάξουν σωστά μια πρόταση και σημείο στίξης μόνο η τελεία.
Ενδεικτκά αναφέρω ότι χρησιμοποιούν λανθασμένες προθέσεις στα ρήματα που δηλώνουν κατεύθυνση και προέλευση δηλαδή καταλήγω από και ξεκινάω στο.
Όποτε επεχείρησα να ανοίξω συζήτηση γενικότερου ενδιαφέροντος (τέχνη,μουσική,θρησκεία,επιστήμη) η έκβαση ήταν απογοητευτική.
Ο 10χρονος γιος μου θα μπορούσε να σταθεί καλύτερα στις συζητήσεις αυτές.
Και να σκεφτεί κανείς ότι έκανα μάθημα στις θεωρούμενες ευγενείς ειδικότητες (του Τομέα Υγείας Πρόνοιας). Αν πάμε σε άλλες ειδικότητες η απογοήτευση μεγαλώνει.
Ένα άλλο στοιχείο που θέλω να αναφέρω είναι η συσχετισμός οικογενειακού και κοινωνικού background με το επίπεδο των παιδιών αυτών.
Όταν βλέπαμε (πράγμα σπάνιο) τους γονείς, ελάχιστες ήταν οι φορές όπου βλέπαμε κάτι διαφορετικό από αυτό που φανταζόμασταν.
Καλώς ή κακώς υπάρχει ευθεία αναλογία επιπέδου γονέων και επιπέδου τέκνων. Τα παιδιά αυτά ξεκινάνε από μειονεκτική θέση και πρέπει να συνηγορήσουν πολλοί παράγοντες για να κάνουν την υπέρβαση. Πιστεύω ότι ο Δημήτρης δεν θα διαφωνεί σε αυτό με βάση την εμπειρία του.
 
Re: Απάντηση: Και λίγη ορθογραφία....

Καλώς ή κακώς υπάρχει ευθεία αναλογία επιπέδου γονέων και επιπέδου τέκνων. Τα παιδιά αυτά ξεκινάνε από μειονεκτική θέση και πρέπει να συνηγορήσουν πολλοί παράγοντες για να κάνουν την υπέρβαση. Πιστεύω ότι ο Δημήτρης δεν θα διαφωνεί σε αυτό με βάση την εμπειρία του.

Τα πεθερικά μου τελείωσαν δυστυχώς ("δυστυχώς" γιατί ήθελαν το παραπάνω) μόνο το δημοτικό, αλλά και τα τρία παιδιά τους είναι πτυχιούχοι ΑΕΙ, τα δύο με μεταπτυχιακό (μάλιστα το ένα αυτή τη στιγμή κάνει το διδακτορικό της).

Υπάρχει ενδεχομένως ευθεία αναλογία εκτίμησης που έχουν οι γονείς στη μόρφωση και επιπέδου των τέκνων.
 
Re: Απάντηση: Και λίγη ορθογραφία....

Τα πεθερικά μου τελείωσαν δυστυχώς ("δυστυχώς" γιατί ήθελαν το παραπάνω) μόνο το δημοτικό, αλλά και τα τρία παιδιά τους είναι πτυχιούχοι ΑΕΙ, τα δύο με μεταπτυχιακό (μάλιστα το ένα αυτή τη στιγμή κάνει το διδακτορικό της).

Υπάρχει ενδεχομένως ευθεία αναλογία εκτίμησης που έχουν οι γονείς στη μόρφωση και επιπέδου των τέκνων.

Προφανώς και δεν είναι ο μόνος παράγων που βαρύνει αλλά είναι στατιστικά σημαντικός.
Υπάρχουν βέβαια και τα αντίθετα παραδείγματα με γόνους "καλών" οικογενειών.
 
Re: Απάντηση: Και λίγη ορθογραφία....

Υπάρχει ενδεχομένως ευθεία αναλογία εκτίμησης που έχουν οι γονείς στη μόρφωση και επιπέδου των τέκνων.

Τα είπες όλα σε μια γραμμή.
Όταν ο γονιός λέει "Ποιο διάβασμα ρε τεμπέλη; Έλα να με βοηθήσεις στο μαγαζί", εν μέρει καταδικάζει το παιδί.
Όταν όμως λέει "Κοίτα να σπουδάσεις, να πας λίγο παραπέρα απ' ό,τι εμείς", τότε το βοηθούν σημαντικά.

Και οι δικοί μου γονείς, μόνο το δημοτικό έχουν βγάλει.
 
Έχω φίλους ανώτερης και ανώτατης εκπαίδευσης, που δεν έχουν βιβλιοθήκη στο σπίτι τους. Πείτε μου τώρα τι σας λέει αυτό για την προσέγγιση που θα έχουν τα παιδιά τους στο θέμα της μόρφωσης, υπό ευρεία εννοία. Προφανώς δεν είναι (μόνο) θέμα πτυχίου των γονέων.
 
Απάντηση: Re: Και λίγη ορθογραφία....

Έχω φίλους ανώτερης και ανώτατης εκπαίδευσης, που δεν έχουν βιβλιοθήκη στο σπίτι τους. Πείτε μου τώρα τι σας λέει αυτό για την προσέγγιση που θα έχουν τα παιδιά τους στο θέμα της μόρφωσης, υπό ευρεία εννοία. Προφανώς δεν είναι (μόνο) θέμα πτυχίου των γονέων.

Για συναδέλφους χωρίς βιβλιοθήκη στο γραφείο τους τι έχεις να πείς ; ( και για να σε προλάβω πριν την νέα τεχνολογία )
 
Kαι μετά μιλάμε γιά τήν ορθογραφία στό διαδίκτυο...
Η παμμέγιστη κυρία Διαμαντοπούλου γνωστή ξενομανής εδήλωσε ότι ´Δέν θά ΜΕΜΨΕΙ τόν κύριο Χατζηγάκη´...
Αντε τώρα νά τής εξηγήσεις πώς κλινεται τό μέμφομαι ,τί σημαίνει παθητική φωνή κ.λ.π.,κ.λ.π.,κ.λ.π.
Λίγες λεξούλες από ορισμένους δήθεν μεγαλόσχημους που πουλάνε´Ευρωπαϊκό λούστρο´αρκούν ............................

Μα όπου βλέπεις τέτοιους ψευτοπροοδευικούς, ψευτοαριστερίζοντες, εκσυγχρονιστήρια κλπ. η ουσία είναι ότι θέλουν να κρύψουν την ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣΥΝΗ τους και ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ.
 
Δεν είναι καιρός πολύς που άκουσα το εξής "άπαιχτο" απο κοριτσόπουλα 14-15 ετών στη γειτονιά του χωριού:
"Πάμε πλατεία, έχει κοψίδια tonight"
'Οταν απο περιέργεια τα ρώτησα άν πεινάνε μου απάντησαν ειρωνικά:
Εειι, κοψίδια είναι τα αγόρια.........:speechless-smiley-0


________
Βασίλης
 
Τι άλλο να προσθέσω εγώ; Οι συνάδελφοι τα είπαν όλα!

Πολλοί μαθητές αδυνατούν να διαβάσουν τα σχολικά βιβλία όχι από τεμπελιά αλλά γιατί ...δεν ξέρουν επαρκή ανάγνωση!

Πως να καταλάβει ένας μαθητής τον έρμο νόμο του Ωμ όταν όλη του η ενέργεια καταναλώνεται στην προσπάθειά του να "βγάλει" τις λέξεις.

Δεν είναι όλα τα παιδιά έτσι. Υπάρχουν και αστέρια. Στο σύμπαν όμως των ΤΕΕ ΕΠΑΛ και κυρίως της "μαύρης" επαρχίας, όπου και έχω προσωπική εμπειρία, ο ουρανός είναι μαύρος και λίγα μόνον αστέρια τρεμοπαίζουν το ασταθές τους φως. Ελπίζω αλλά και ξέρω οτι στα "Γενικά" η κατάσταση είναι καλύτερη.

Και πάντα είμαι περίεργος να δω τι θα συναντήσω σε 10 ή 20 χρόνια από τώρα.
 
Re: Απάντηση: Και λίγη ορθογραφία....

Δεν είναι καιρός πολύς που άκουσα το εξής "άπαιχτο" απο κοριτσόπουλα 14-15 ετών στη γειτονιά του χωριού:
"Πάμε πλατεία, έχει κοψίδια tonight"
'Οταν απο περιέργεια τα ρώτησα άν πεινάνε μου απάντησαν ειρωνικά:
Εειι, κοψίδια είναι τα αγόρια.........:speechless-smiley-0


________
Βασίλης

:flipout::flipout::flipout:
Και τα εκλεκτά κομμάτια είναι τα φιλέτα, ε;
 
ας μην παρεξηγηθούν τα μέλη που πιθανόν να "φωτογραφίζονται" με την παρατήρηση αυτή, αλλά νομίζω ότι είναι καιρός να προσέχουμε λίγο πως γράφουμε εδώ μέσα, γιατί σύντομα θα ξεχάσουμε τα λίγα ελληνικά μας:

Λοιπόν τα πιό συνηθισμένα λάθη που γίνονται και είναι εξαιρετικά κουραστικά και αποπροσανατολιστικά γιά τον αναγνώστη είναι τα εξής:

1. Το αόριστο τρίτο πρόσωπο ενικού με το δεύτερο πληθυντικού:

λέγετε παρακαλώ.... (εσείς)

λέγεται ότι στο φεγγάρι έχει νερό.... (γενικώς)

τι παίζετε τώρα ? (εσείς)

αυτός δεν παίζεται... (γενικώς)

2. τα διγενή και δικατάληκτα επίθετα:

ο πλήρης κατάλογος
η πλήρης αίθουσα
το πλήρες γεύμα

ποιό είναι το πλήρες (όχι πλήρη) όνομά σας ?


ο προφανής λόγος
η προφανής αιτία
το προφανές αποτέλεσμα


ο διαφανής χάρτης
η διαφανής επιφάνεια
το διαφανές τζάμι

θα προτιμήσω το διαφανές (όχι το διαφανή) χαρτί


3. Το τρίτο πρόσωπο αορίστου μέσης φωνής

συνέβη (όχι συνέβει)
συνελήφθη (όχι συνελήφθει)


(οι φιλόλογοι εδώ μέσα, μπορούν να με διορθώσουν αν κάτι μου ξέφυγε)
καλή συνέχεια

Δ. Παναγιωτίδη, το είδα πολύ αργά το thread. Ως φιλόλογος, σε συγχαίρω για την πρωτοβουλία σου!