Και λίγη ορθογραφία....

Διαβάζω τα πάντα απ'όπου κι αν προέρχονται...Τους ξεφεύγουν καμμιά φορά μερικά καλά...lol...Μ'αρέσει ν'ακούω τις αντίθετες απόψεις...
 
Σε ένα πρόσφατα εκδοθέν βιβλίο, Τα χαμένα μας παιδιά, της Νατάσσας Πολονύ, περιγράφονται οι ανεπάρκειες του γαλλικού εκπαιδευτικού συστήματος ,που ελάχιστα διαφέρουν από τις ημέτερες. Γράφει η Πολονύ:

'Το νεώτερο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών «είναι υπεύθυνο για τις ολέθριες επιπτώσεις του στη γνωσιακή-γλωσσική επάρκεια των νέων, την ηθική τους ανάπτυξη, τη συναισθηματική τους ωριμότητα και την έλλειψη κατοχής σε ικανοποιητικό βαθμό των απαραιτήτων κοινωνικών και τεχνικών-επαγγελματικών δεξιοτήτων». Επιπλέον, «το μετανεωτερικό εκπαιδευτικό σύστημα της Γαλλίας δεν αποβλέπει στη διαμόρφωση ενεργών, υπεύθυνων και συνειδητοποιημένων πολιτών διά της γενικής παιδείας, αλλά αποσκοπεί στο να τα προετοιμάσει να ενταχθούν στην αγορά εργασίας. Είναι υπεύθυνο για την παραμέληση της διαμόρφωσης ιστορικής συνείδησης. Το μίσος για το παρελθόν είναι κυρίαρχο στο όνομα της λατρείας του “καινούργιου”. Επιχειρείται μια μεθοδευμένη αποβολή της ιστορικής συνέχειας, της αλληλουχίας των γεγονότων. Η λέξη “κληρονομιά”, με ό,τι αυτή συνεπάγεται για το σήμερα και το αύριο, το παρόν και το μέλλον, έχει αντικατασταθεί από το θολό λεκτικό μόρφωμα “κοινή κουλτούρα”, που εξοβελίζει την ιστορική συνείδηση περιορίζοντας τον Γάλλο μαθητή στα όρια του παρόντος και οδηγώντας τη γαλλική κοινωνία σε αυτοκτονία». '

Συμβαίνουν καί εις Παρισίους....
Μόνον πού αυτοί αρχίζουν καί τό παίρνουν ´χαμπάρι´...........
 
Ο Άλντους Χάξλεϋ, προφητικός: Ο Θαυμαστός Καινούργιος Κόσμος είναι προ των πυλών: «Την παλιά κακή εποχή οι γέροι συνήθιζαν να αποσύρονται, να παραιτούνται απ’ τη ζωή. Το ’ρίχναν στη θρησκεία, διάβαζαν και σκεφτόντουσαν – σκεφτόντουσαν.

Σήμερα –τι πρόοδος- οι γέροι δουλεύουν, ζευγαρώνουν, δεν προφταίνουν απ’ την πολλή ηδονή, δεν έχουν καιρό ούτε ένα λεπτό να κάτσουν και να σκεφτούν… Από σεξοθέαμα σε σεξοθέαμα και από κορίτσι σε πιο έξυπνο κορίτσι κι από Ηλεκτρομαγνητικό Γκολφ σε…»15.

Η προφητεία του για την κατασκευή τριών κατηγοριών ανθρώπων επαληθεύεται.

»Τα σχολεία μας ετοιμάζουν τις Διευθύνουσες Ευφυΐες, που θα είναι ικανοί να σκέφτονται. Τους Πιστούς, όργανα των πρώτων, οι οποίοι θα κινούν και θα κατευθύνουν το πλήθος, κομμάτι τους και οι εκπαιδευτικοί που θα διαμορφώνουν την τρίτη κατηγορία ανθρώπων, την Αγέλη, τα αμέτρητα εκατομμύρια όσων στερούνται ευφυΐας και έχουν πεισθεί πως δεν υπάρχει ευτυχία παρά μόνο στη δουλειά και την υπακοή».

Για τους μη εντάξιμους στις παραπάνω κατηγορίες θα έλεγε ο Χάξλεϋ: «Όχι, δεν βλέπω άλλο χώρο για σένα από την κάμαρα του θανάτου»σ.16
 
Ίσως off-topic, ίσως όχι:

1. Γιατί αρκετοί αντικαθιστούν τον κροκόδειλο και τη δικτατορία, με τον κορκόδειλο και τη δικτακτορία; Υποψία δυσλεξίας, ή κάτι άλλο; Τα έχετε ακούσει;

2. Πολλές φορές, ιδιαίτερα "στη tv", ακούω σπαρταριστές φράσεις με κομμένο το "ν". Χαρακτηριστική φράση φαντάρου: "Πάω στη πύλη". Ξεχωρίζει στον προφορικό λόγο από το σωστό/συνηθισμένο άκουσμα.. "στη μπύλη".
Επίσης, "στη πόλη", "στο προπονητή" και πάει λέγοντας. Εδώ ίσως υπάρχει θέμα εντοπιότητας/καταγωγής.
 
το άλλο που κόβουν ολόκληρα άρθρα το ξέρεις ?
...της συζήτησης της επόμενης εβδομάδας = της συζήτησης 'ς επόμενης εβδομάδας = της συζήτησης επόμενης εβδομάδας....
Ολόκληρος πρωθυπουργός το είχε συνήθειο επί χρόνια...
 
Re: Απάντηση: Και λίγη ορθογραφία....

Σπύρο,το τι μάθαμε εμείς τότε,δεν έχει ΚΑΜΙΑ σχέση με το τι προσπαθούν να μάθουν στα παιδιά μας σήμερα.
Η εκπαίδευσή τους μου θυμίζει τον τρόπο που ταΐζουν τις γαλοπούλες.
Τους χώνουν στο στόμα ένα χωνί και τους αδειάζουν μέσα την τροφή.

Η δασκάλα τους,είπε στη γυναίκα μου επί λέξη:
"Θέλω να ξέρουν το μάθημα ΑΚΡΙΒΩΣ όπως το γράφει στο βιβλίο.Να μη τους ξεφεύγει ούτε μία λέξη".
Όταν η σύζυγός μου της είπε ότι αυτό είναι "παπαγαλία",της απάντησε πως έτσι θέλει να μαθαίνουν το μάθημα.
Οι περισσότερο σκληρά εργαζόμενοι Έλληνες σήμερα είναι οι μαθητές.

σε αυτό πραγματικά δεν υπάρχει άλλος τρόπος αντίδρασης, από το να πείσεις, δυστυχώς, το παιδί σου ότι πολλά από αυτά που τους διδάσκουν είναι ΑΗΔΙΕΣ και να προσπαθήσεις ο ίδιος να του μάθεις σωστά 5 πράγματα. Εάν τα ξέρει αυτά τα 5, την τάξη την περνάει σίγουρα. Βέβαια καταλύεται η σχέση δασκάλου-μαθητή, αλλά η σχέση αυτή είναι το μέσο προς τη μάθηση, όχι αυτοσκοπός. Από το να μου βγει τούβλο, θα το δεχθώ ως παράπλευρη απώλεια.

Βέβαια και οι εκπαιδευτικοί δεν βλέπω να αντιδρούν ιδιαίτερα για τις νέες εκπαιδευτικές μεθόδους. Μου είναι αδιανόητο η διδασκαλία της νέας ελληνικής να γίνεται πολυπλοκότερη από τη διδασκαλία των αρχαίων. Μια γραμματική και ένα συντακτικό είναι, για όνομα πια. Δεν είναι άλλη γλώσσα η "νέα" ελληνική.
 
Συγχαρητήρια στον Δημήτρη για το άνοιγμα του θέματος.
Οι κοινωνίες αυτοοργανώνονται ακόμα και για τα γράμματα πλέον, εκεί φτάσαμε...
 
το άλλο που κόβουν ολόκληρα άρθρα το ξέρεις ?
...της συζήτησης της επόμενης εβδομάδας = της συζήτησης 'ς επόμενης εβδομάδας = της συζήτησης επόμενης εβδομάδας....
Ολόκληρος πρωθυπουργός το είχε συνήθειο επί χρόνια...
Αυτό νομίζω είναι θέμα ορθοφωνίας και όχι ορθογραφίας.
 
Kαι μετά μιλάμε γιά τήν ορθογραφία στό διαδίκτυο...
Η παμμέγιστη κυρία Διαμαντοπούλου γνωστή ξενομανής εδήλωσε ότι ´Δέν θά ΜΕΜΨΕΙ τόν κύριο Χατζηγάκη´...
Αντε τώρα νά τής εξηγήσεις πώς κλινεται τό μέμφομαι ,τί σημαίνει παθητική φωνή κ.λ.π.,κ.λ.π.,κ.λ.π.
Λίγες λεξούλες από ορισμένους δήθεν μεγαλόσχημους που πουλάνε´Ευρωπαϊκό λούστρο´αρκούν ............................
 
Kαι μετά μιλάμε γιά τήν ορθογραφία στό διαδίκτυο...
Η παμμέγιστη κυρία Διαμαντοπούλου γνωστή ξενομανής εδήλωσε ότι ´Δέν θά ΜΕΜΨΕΙ τόν κύριο Χατζηγάκη´...
Αντε τώρα νά τής εξηγήσεις πώς κλινεται τό μέμφομαι ,τί σημαίνει παθητική φωνή κ.λ.π.,κ.λ.π.,κ.λ.π.
Λίγες λεξούλες από ορισμένους δήθεν μεγαλόσχημους που πουλάνε´Ευρωπαϊκό λούστρο´αρκούν ............................

Η αγραμματοσύνη των πολιτικάντηδων δεν έχει όρια Σπύρο.
Δεν θα ξεχάσω τον ομόσταυλό της κυβερνητικό εκπρόσωπο (μακαρίτης τώρα) ο οποίος δήλωνε κάποτε με στόμφο: "Δεν θα επιτρέψουμε με κανένα τρόπο ξένους τηλ.δορυφόρους να μολύνουν τον ελληνικό ουρανό. Εν ανάγκη θα τους καταρρίψουμε με αντιαεροπορικά πυρά......"

_______
Αη Βασίλης
 
Re: Απάντηση: Και λίγη ορθογραφία....

σε αυτό πραγματικά δεν υπάρχει άλλος τρόπος αντίδρασης, από το να πείσεις, δυστυχώς, το παιδί σου ότι πολλά από αυτά που τους διδάσκουν είναι ΑΗΔΙΕΣ και να προσπαθήσεις ο ίδιος να του μάθεις σωστά 5 πράγματα. Εάν τα ξέρει αυτά τα 5, την τάξη την περνάει σίγουρα. Βέβαια καταλύεται η σχέση δασκάλου-μαθητή, αλλά η σχέση αυτή είναι το μέσο προς τη μάθηση, όχι αυτοσκοπός. Από το να μου βγει τούβλο, θα το δεχθώ ως παράπλευρη απώλεια.

Δυστυχώς έχεις δίκιο σε αυτά που λές και δίκιο έχει και ο Σπύρος. Θύτης είναι η σχολική εκπαίδευση που συνεχίζει να παράγει ηλίθιους και παπαγάλους, άβουλους εξειδικευμένους εργάτες.

Θύτης είναι όμως και ο αδιάφορος γονιός που αφήνει το παιδί του να το διαπαιδαγωγήσει η τηλεόραση και πιστεύει πως με το να πληρώνει φροντιστήρια και να μαζεύει πιστοποιήσεις καθάρισε. Που μπλέκει την παιδία με την επαγγελματική κατάρτιση και τη μόρφωση με το πτυχίο.

Έχω όμως και εμπειρία αντίθετου παραδείγματος για την παπαγαλία. Να βάζω διαγώνισμα με ερωτήσεις κρίσεως και ανοιχτά βιβλία και να αντιδρούν οι μαθητές επειδή προτιμούν την παπαγαλία και δε θέλουν να χαλάσουν τους βαθμούς τους. "Εγώ κύριε χτες διάβασα τρεις ώρες και το έμαθα νερό το μάθημα και τώρα δεν μπορώ να απαντήσω σε καμιά ερώτηση. Δεν είναι άδικο;"

"Εγώ δεν περιμένω να μάθω αυτά που ξέρετε εσείς. Θέλω απλά πράγματα και μόνο αυτά που γράφει το βιβλίο".

Επίσης κάποιου συνάδελφοι αντέδρασαν θεωρώντας ότι πρέπει να επιβραβεύουμε τους μαθητές που διαβάζουν περισσότερο και όχι αυτούς που είναι πιο έξυπνοι. Το αντίθετο είναι "αντιπαιδαγωγικό".

Όπως τους έβαλα ομαδική εργασία την οποία τελικά την έκανα μόνος μου γιατί όταν τους έβαζα να ψάχνουν στο Internet αυτοί κατέβαζαν ringtones και όταν τους έστειλα στη βιβλιοθήκη αντέγραψαν κατα λέξη κατεβατά από βιβλία.

Μέχρι να καταλάβω που βρίσκομαι και πως έχουν τα πράγματα δεινοπάθησα.
Δεινοπάθησαν όμως και οι μαθητές γιατί για αυτούς ήμουν αδικαιολόγητα απαιτητικός αφού αυτά δεν τους τα είχε κάνει κανείς άλλος.

Συνάδελφος με συμβούλεψε να κάνω "τα συνηθισμένα" γιατί οι μαθητές "είναι ζώα" και τσάμπα σκάω και άσε που μπορεί να αντιμετωπίσω και πρόβλημα αν διαμαρτυρηθούν. "Τι τα θες και μπλέκεις. Νέος είσαι θα μάθεις". Δυστυχώς και οι δάσκαλοι είμαστε παράγωγα του ίδιου εκπαιδευτικού συστήματος.

Τότε αγανάκτησα, αλλά σήμερα καταλαβαίνω πως δε γίνεται να το κάνω αυτό ξαφνικά σε παιδιά της τρίτης Λυκείου. Η εκπαίδευση χρειάζεται "γκρέμισμα και ξαναχτίσιμο" από το νηπιαγωγείο.

Κάποιες φορές που τόλμησα να θέσω θέματα κοινωνικού προβληματισμού ή να μιλήσω για την τέχνη και τον πολιτισμό τράκαρα σε τοίχο. "Εμεις αυτά ξέρουμε και αυτά πιστεύουμε και δε θέλουμε να αλλάξουμε άποψη ακόμα και αν έχετε δίκιο. Επίσης σε οποιαδήποτε διαφωνία κερδίζει πάντα η τηλεόραση ως μοναδικός φορέας της αλήθειας.

Λυπάμαι που το λέω αλλά στην τάξη μου σχεδόν κανείς δεν ήξερε ποιοι είναι ο Παπαδιαμάντης, ο Θεοδωράκης, ο Χατζιδάκις, ο Ελύτης και ο Θεόφιλος ενώ ήξεραν το Ρουβά, την Ειρήνη Μερκούρη (την Μελίνα δεν την ήξεραν) και τον Σφακιανάκη.

Σε πρόταση μου να οργανώσουμε μια σειρά από προβολές, ακροάσεις, αναγνώσεις κτλ οι μαθητές δέχτηκαν μόνο με τον όρο να γίνει σε ώρα μαθήματος, παρότι υπάρχουν πολιτιστικά προγράμματα εκτός διδακτικών ορών στα πλαίσια τέτοιων δραστηριοτήτων. Κάτι που φυσικά δε δέχτηκα, όχι γιατί θα χάνονταν ώρες αλλά επειδή οι μαθητές θα το έκαναν όχι με σκοπό να μάθουν αλλά να αποφύγουν το διάβασμα.

Πλέον έχω χάσει κάθε ελπίδα και είμαι έτοιμος να σηκώσω τα χέρια ψηλά.
 
Δημήτρη θεωρώ τό κείμενό σου υποδειγματικό γιά δύο λόγους...
Πρώτον περιγράφεις επακριβώς τήν κατάσταση
Καί δεύτερον και πιό σημαντικό περιγράφεις τό πώς νοιώθει ένας ευσυνείδητος,´ανοικτός´καί καλλιεργημένος(επί τής ουσίας)εκπαιδευτικός όταν ´τρώει πόρτα´.
Ελπίζω τό κείμενό σου να μήν εκληφθεί ως ´ομολογία´αδυναμίας τών εκπαιδευτικών γενικώς και αρχίσουν τα γνωστά περί ωρών εργασίας κ.λ.π.,κ.λ.π.αλλά ως μιά προσωπική ´εξομολόγηση´ενός ανθρώπου πού ´πάσχει´γιά τό καλύτερο(και γιά μένα είναι εμφανές εδώ και πολύ καιρό ότι δίνεις τόν ´αγώνα τόν καλό´......).
Eίναι θέμα και τών γονέων(και μήν πεί κανείς ότι δέν έχουν χρόνο οι γονείς,γιατί τό θέμα δέν είναι ποσοτικό)αλλά και όλης τής δομής τής εκπαίδευσης...
Και έχω καταντήσει να θεωρούμαι τουλάχιστον ξεροκέφαλος όταν επιμένω ότι η Μεταπολίτευση υπήρξε η πιό μεγάλη χαμένη ευκαιρία γιά την Ελλάδα..Τάχω ζήσει προσωπικά όλα αυτά...
Δυστυχώς ορισμένοι πίστεψαν ότι η ´πρόοδος´συνδυάζεται μέ τήν ´πλέρια αγραμματοσύνη´....Και καταλήξαμε στήν σημερινή κατάσταση τών μαθητών ρομπότ μέ επιδράσεις -παλιότερα-Νίτρο και τώρα τηλεόρασης και espresso..
Eχω καταλήξει εδώ και χρόνια γιά το ποιοί είναι οι βασικοί υπεύθυνοι τής κατάντιας..
Αυτά πού λένε οι σημερινοί μαθητές τά λέγανε οι αγράμματοι ´ψευτομαρξιζοντες´προοδευτικοί τού κώλου από τό 1981 καί μετά,μέ διαφορετικό αλλά επί τής ουσίας ίδιον τρόπο.
 
Διαβάζω το ποστ του Δημήτρη και συνειδητοποιώ ότι δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά από την εποχή που ήμουν μαθητής.
Επίσης, κατάλαβα ότι ήμουν πολύ περισσότερο αποξενωμένος από τους συμμαθητές μου απ' όσο νόμιζα...

Μα καλά, είναι δυνατόν;
 
Δημήτρη,
προσυπογράφω το κείμενό σου!

Τι άλλο να πω ρε φίλε και τι άλλο να κάνω δεν ξέρω!....

Αχρηστεύουν την εκπαίδευση κι αυτό αχρηστεύει κι εμάς με την σειρά του.
Τα δημόσια σχολεία θα καταντήσουν "πάρκινγκ" κι εμείς ...παρκαδόροι.
 
πραγματικά με στεναχωρούν όσα γράφει -πράγματα τα οποία δεν χωρούν αμφισβήτησης- ο Αντωνόγλου.........

Θύτης είναι η σχολική εκπαίδευση που συνεχίζει να παράγει ηλίθιους και παπαγάλους, άβουλους εξειδικευμένους εργάτες.

καληνύχτα σε όλους μας, η κατρακύλα δεν έχει τελειωμό!!!:frown:
 
Re: Απάντηση: Και λίγη ορθογραφία....

Τότε αγανάκτησα, αλλά σήμερα καταλαβαίνω πως δε γίνεται να το κάνω αυτό ξαφνικά σε παιδιά της τρίτης Λυκείου. Η εκπαίδευση χρειάζεται "γκρέμισμα και ξαναχτίσιμο" από το νηπιαγωγείο.

Δυστυχώς έχεις δίκιο. Ακόμη και στο ότι οι ίδιοι οι γονείς τελικώς έχουν αποδεχθεί πλήρως την παπαγαλία και κοιτούν να πορευτούν με αυτή ως σταθερό άξονα. Και ακόμη χειρότερα, οι ίδιοι οι μαθητές αντιδρούν σε πιο "νεωτερικές" προσεγγίσεις (από πού και ως πού νεωτερική προσέγγιση η απλή απόκλιση από την παπαγαλία θα μου πεις).
Και αυτό επιχειρείται από την πρώτη δημοτικού. Το βλέπω στο πώς διδάσκεται ο μεγάλος μου. Έχει και άριστη μνήμη ο μπαγάσας και τον βλέπω πετάει όταν του λέω να μου κάνει ανάγνωση τα κεφάλαια. Τα έχει απομνημονεύσει όλα νερό, όχι πιεζόμενος, αλλά ασυναίσθητα κατά πώς πάει το σύστημα. Αναγκάζομαι και του βάζω να μου διαβάζει τυχαίες λέξεις και χωρία.



Λυπάμαι που το λέω αλλά στην τάξη μου σχεδόν κανείς δεν ήξερε ποιοι είναι ο Παπαδιαμάντης, ο Θεοδωράκης, ο Χατζιδάκις, ο Ελύτης και ο Θεόφιλος ενώ ήξεραν το Ρουβά, την Ειρήνη Μερκούρη (την Μελίνα δεν την ήξεραν) και τον Σφακιανάκη.

Γνωστός μου συνάδελφός σου σε λύκειο του νομού Θεσσαλονίκης, προ 10ετίας περίπου μου ανέφερε ότι άρχισε στους μαθητές του:
"Ο Δάντης..."
και τον κοιτούσαν έτσι.
"Όχι αυτός, ο παππούς του "

Και το τρομερό είναι ότι τον πίστεψαν!
:damnyou: