Καινούρια ελαστικά;

Oute egw, eivai oti leve episnma n etairia dromwv tns Soundias kai eidika n etairia asfaleias dromwv!Kati 3erouv autoi!
www.vv.se
av 3ereis Soundika, yparxouv kai merika pragmatakia sta Agglika kai alles glwsses, alla dev 3erw akribws auto omws!
Spiros
 
Απάντηση: Re: Καινούρια ελαστικά;

konnos said:
Τα μπροστινα ελαστικα πρεπει να βρισκονται σε καλυτερη κατασταση διοτι ειναι αυτα που εκτελουν την αλλαγη της διευθυνσης και ειναι και οι κινητηριοι τροχοι στα προσθιοκινητα αυτοκινητα. Τα πισω απλως ακολουθουν. Αν βεβαια το αυτοκινητο ειναι πισωκινητο τα πισω ελαστικα ειναι και αυτα πολυ σημαντικα σε περιπτωση σπασιμου της προσφυσης λογω υπερβολικου γκαζιου.

PETRAN μαλλον βιωσες μια δυνατη υδρολισθηση. Τυχερος...

Φίλε κανεις λαθος και προσεξε το πριν βρεθεις προ εκπληξεως!!!
Οπως ειπε και ο Σπυρος δεν ειναι δικα μας συμπεράσματα αλλα ανθρώπων που ειναι η δουλειά τους και το εχουν ψαξει καλα το θέμα!
 
Παιδιά έβαλα τελικά τα BRIDGESTONE ER300 TURANZA. Το μόνο που με ανησυχεί λίγο είναι ότι ο τύπος μου που τα έβαλε είπε να κάνω ζυγοστάθμιση όχι αμέσως, αλλά μετά από 300-400 km για να "στρώσουν" λίγο τα λάστιχα. Και δε με ανησυχεί αυτό καθεαυτό σαν δήλωση, αλλά το γεγονός ότι πάνω από 100km/h ένιωσα κάποια "τρέμουλα" στο αυτοκίνητο, που δεν τα ένιωθα πριν (προφανώς λόγω μη ζυγοστάθμισης). Λέτε να τα πάω αμέσως για ζυγοστάθμιση ή να περιμένω λίγο όπως είπε κι ο λαστιχάς; Υπάρχει κίνδυνος αν το αφήσω έτσι για λίγο;
 
Απάντηση: Re: Καινούρια ελαστικά;

konnos said:
Τα μπροστινα ελαστικα πρεπει να βρισκονται σε καλυτερη κατασταση διοτι ειναι αυτα που εκτελουν την αλλαγη της διευθυνσης και ειναι και οι κινητηριοι τροχοι στα προσθιοκινητα αυτοκινητα. Τα πισω απλως ακολουθουν. Αν βεβαια το αυτοκινητο ειναι πισωκινητο τα πισω ελαστικα ειναι και αυτα πολυ σημαντικα σε περιπτωση σπασιμου της προσφυσης λογω υπερβολικου γκαζιου.

PETRAN μαλλον βιωσες μια δυνατη υδρολισθηση. Τυχερος...

Δυστυχώς δεν βίωσα μια δυνατή υδρολίσθηση...έχασα τελείως την μπάλα!
Αν και δεν κράτησε παρα μόνο μερικά δευτερόλεπτα πρόλαβα να σκεφτώ πολλά εκείνη την ώρα...
Και όταν διαπίστωσα οτι δεν είχα τον έλεγχο του αυτοκινήτου-αλλά ούτε υπήρχε περίπτωση να τον ανακτήσω μέχρι να ακινητοποιηθεί-παράτησα το τιμόνι και κάλυψα-αγκάλιασα το κεφάλι μου με τα χέρια μήπως και το σώσω σε περίπτωση σύγκρουσης......

Υ.Γ πέρυσι ο λαστιχάς μου πήγε σε σεμινάριο της michelin στην γαλλία και τους συμβούλεψαν να βάζουν τα καλά λάστιχα πίσω γιατί οι περισσότεροι οδηγοί την υποστροφή την παλεύουν.. την υπερστροφή όμως με τίποτα!
Απλό παράδειγμα? οι οδηγοί στο wrc ως γνωστόν πάνε συνέχεια μαλιά κουβάρια και δεν έχουν πρόβλημα. αυτό όμως γίνεται γιατί ΠΑΝΤΑ μα ΠΑΝΤΑ προκαλούν οι ίδιοι την απώλεια πρόσφυσης του αυτοκινήτου..
όταν όμως η υπερστροφή ή υποστροφή έρχεται απο μόνη της(μιλάμε βέβαια για πολλά χλμ),κοινώς όταν το χάνουν χωρίς να το περιμένουν, τότε δυστυχώς ούτε αυτοί μπορούν να τα μαζέψουν...
τρανό παράδειγμα η κατάργηση του group b που κυριολεκτικά "χάζεψε" πολύ κόσμο(θεατές) και έστειλε πολλούς οδηγούς στους ουρανούς...βέβαια στην περίπτωση του group b δεν έφταιγαν τα λάστιχα που καταργήθηκε αλλά το αποτέλεσμα ήταν οι οδηγοί να μην μπορούν να τα μαζέψουν!
 
Απάντηση: Re: Καινούρια ελαστικά;

Μάνος Σταυρόπουλος said:
Παιδιά έβαλα τελικά τα BRIDGESTONE ER300 TURANZA. Το μόνο που με ανησυχεί λίγο είναι ότι ο τύπος μου που τα έβαλε είπε να κάνω ζυγοστάθμιση όχι αμέσως, αλλά μετά από 300-400 km για να "στρώσουν" λίγο τα λάστιχα. Και δε με ανησυχεί αυτό καθεαυτό σαν δήλωση, αλλά το γεγονός ότι πάνω από 100km/h ένιωσα κάποια "τρέμουλα" στο αυτοκίνητο, που δεν τα ένιωθα πριν (προφανώς λόγω μη ζυγοστάθμισης). Λέτε να τα πάω αμέσως για ζυγοστάθμιση ή να περιμένω λίγο όπως είπε κι ο λαστιχάς; Υπάρχει κίνδυνος αν το αφήσω έτσι για λίγο;


Καλό θα ήταν να κάνεις κανονικά ζυγοστάθμιση και μετά απο 1000χλμ να πας να το ξαναδείς...
 
Απάντηση: Re: Καινούρια ελαστικά;

Μάνος Σταυρόπουλος said:
Παιδιά έβαλα τελικά τα BRIDGESTONE ER300 TURANZA. Το μόνο που με ανησυχεί λίγο είναι ότι ο τύπος μου που τα έβαλε είπε να κάνω ζυγοστάθμιση όχι αμέσως, αλλά μετά από 300-400 km για να "στρώσουν" λίγο τα λάστιχα. Και δε με ανησυχεί αυτό καθεαυτό σαν δήλωση, αλλά το γεγονός ότι πάνω από 100km/h ένιωσα κάποια "τρέμουλα" στο αυτοκίνητο, που δεν τα ένιωθα πριν (προφανώς λόγω μη ζυγοστάθμισης). Λέτε να τα πάω αμέσως για ζυγοστάθμιση ή να περιμένω λίγο όπως είπε κι ο λαστιχάς; Υπάρχει κίνδυνος αν το αφήσω έτσι για λίγο;


οταν βαριεται ο Μαστορας τετοια λεει ........:violent-smiley-030: :violent-smiley-030:
 
Θα συμφωνήσω με τους προγράψαντες

...τα ελαστικά πρέπει να αλλάζονται (και τα 4, ασχέτως φθοράς!) κάθε 2 χρόνια ή 30.000 χλμ. -όποιο έρθει πρώτο. Πέρα από τη φυσιολογική φθορά από την τριβή κύλισης, υπάρχουν ένα σωρό άλλες, που έχουν να κάνουν με χίλιους δυο παράγοντες, από το είδος και την κατάσταση των δρόμων που συνήθως κάνουμε τα περισσότερα χιλιόμετρα, μέχρι τη γεωμετρία των αναρτήσεων του αυτοκινήτου μας.

Όσο για την έκθεση στον ήλιο, και γενικότερα στις καιρικές συνθήκες, σαφώς επιταχύνει τη φθορά των εξωτερικών στιβάδων του ελαστικού. Ωστόσο, δεν είναι αυτός ο λόγος: ο αέρας της γήινης ατμόσφαιρας περιέχει, μεταξύ άλλων, και διοξείδιο του άνθρακα (CO2). Η καθημερινή επαφή του με το ελαστικό οδηγεί το καουτσούκ που βρίσκεται στις εσωτερικές στιβάδες (κάτω από τα λινά) σε σταδιακό πολυμερισμό, με αποτέλεσμα να χάσει τις ελαστικές του ιδιότητες και να γίνει το λάστιχο "κούτσουρο", κατά το κοινώς λεγόμενο.

Συνεπώς, φίλε Μάνο, μάλλον έχεις αμελήσει αρκετά το θέμα και καλό είναι να πας αμέσως σε ένα κεντρικό βουλκανιζατέρ, με τη λογική της μεγάλης ποικιλίας μαρκών και μοντέλων που θα διαθέτει, καθώς και της μεγάλης κίνησης, οπότε δε θα πέσεις σε ελαστικά 2 χρονών (μού έχει τύχει και αυτό, σε αναγκαστική αλλαγή ελαστικού σε βουλκανιζατέρ στην επαρχία).
Άκουσε και τους ανθρώπους εκεί: λόγω καθημερινής τριβής με το αντικείμενο, θα σού προτείνουν ίσως το καλύτερο για την περίπτωσή σου.
Και μην ανησυχείς, δεν θα "σπρώξουν" καμιά μάρκα περισσότερο, αφού τα ποσοστά μικτού κέρδους είναι περίπου ίδια σε όλες τις αντιπροσωπείες.

Τέλος, μια παρατήρηση στην "αντιδικία" spiros - konnos: δεν υπάρχει κανένας κανόνας που να λέει οτι τα εμπρός ή τα πίσω ελαστικά πρέπει να βρίσκονται σε καλύτερη κατάσταση.
Όπως έγραψα πιο πάνω, και τα πέντε (συνυπολογίζοντας τη ρεζέρβα) ελαστικά πρέπει να είναι στην ίδια κατάσταση, σωστά συντηρημένα, με τις ανάλογες πιέσεις, χωρίς φθορές και κοψίματα, γιατί αλλιώς ουδείς μπορεί να εγγυηθεί για τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε κατάσταση ανάγκης...//;-)
 
Φίλε Σπύρο περιγράφεις το ιδανικό.. αλλά δεν ξέρω κανένα αυτοκίνητο που να τρώει ομοιόμορφα και τα 4 λάστιχα όπως επίσης δεν ξέρω κανέναν που να ασχολείται κάθε μέρα με το μικρόμετρο στο χέρι για να μετράει την φθορά των ελαστικών... χώρια που οι καλοί μάστορες σπανίζουν..
και κάτι ακόμα.. βάλτε άζωτο στα λάστιχα σας..αξίζει!
 
Μια χαρά επιλογή έκανες, Μάνο

Ομοιογενές σε απόδοση ελαστικό, αρκούντως σκληροτράχηλο για να αντέχει τους ελληνικούς δρόμους και με καλή προϊστορία σε αξιοπιστία.
Στα "μείον", ο αυξημένος θόρυβος κύλισης και το γεγονός ότι αργούν κάπως να ζεσταθούν, οπότε το χειμώνα μην επιχειρείς "κόλπα" με το που ξεκινάς το πρωί.

Όσο για τη ζυγοστάθμιση, θα σού πρότεινα να πας το σαββατοκύριακο για καφέ στα Καμμένα Βούρλα ή στο Ναύπλιο, με σταθερή ταχύτητα (μέχρι 120 km/h) και επιστρέφοντας με το καλό τη Δευτέρα να τα ζυγοσταθμίσεις. Πρόσεξε, τώρα στην αρχή, να μη τα πιέσεις άσκοπα (απότομα φρεναρίσματα, επιταχύνσεις κ.ο.κ.) για να φαγωθεί η εξωτερική προστατευτική στιβάδα όσο πιο ομοιόμορφα γίνεται.

Και μη ξεχνάς: θα ελέγχεις πάντα τις πιέσεις, μια φορά την εβδομάδα.

Καλά χιλιόμετρα...//;-)
 
Εγω παντως αυτα θυμαμαι απο τα μαθηματα οδηγησης και αυτα θυμαμαι και απο τα περιοδικα αυτοκινητου που εχω διαβασει. Αν πραγματι θυμαμαι λαθος τοτε παω πασο.
Και βεβαια δεν ΠΡΕΠΕΙ να βρισκονται τα μπροστα ή πισω ελαστικα σε καλυτερη κατασταση. Απλως σε περιπτωση που καποιο ζευγαρι (εμπρος ή πισω) βρισκεται σε καλυτερη κατασταση συνισταται να μπαινει μπροστα - τουλαχιστον ετσι θυμαμαι). Και σε ενα προσθιοκινητο ειναι φυσικο να φαγωθουν πιο πολυ τα μπροστινα ελαστικα αφου αυτα δινουν την κινηση και αυτα δεχονται τiς μεγαλυτερες δυναμεις κατα το φρεναρισμα.

Παντως ειπα, αν θυμαμαι λαθος να με συγχωρεσετε :smile:
 
Last edited:
Ευχαριστώ πολύ για τις συμβουλές και το ενδιαφέρον! Έτσι κι αλλιώς πάνω από 120 σε καθημερινές συνθήκες (άντε και για καφέ λίγο πιο μακριά :-) ) δύσκολα πάω...
 
Έχεις δίκιο, Petran

Όντως, κανένα αυτοκίνητο δεν παρουσιάζει ομοιόμορφη φθορά και στα 4 ελαστικά του. Αυτός, όμως, δεν είναι λόγος για να αλλάζουμε μόνο εκείνα (εμπρός ή πίσω) που έχουν φθαρεί. Στον καθιερωμένο ετήσιο (εξαμηνιαίο, θα πρότεινα για τους πιο "ψείρες") έλεγχο, εκτός από τα βασικά (ευθυγράμμιση, ζυγοστάθμιση, έλεγχος ρεζέρβας) εξετάζουμε την κατάστασή τους και, αν διαπιστώσουμε μεγάλες φθορές, αλλάζουμε και τα τέσσερα λάστιχα.

Ποτέ δεν τα "σταυρώνουμε" (εμπρός - πίσω, η ακόμα χειρότερα, διαγώνια) γιατί είμαστε υποψήφιοι για ατύχημα στην πρώτη "στραβή".

Τρανό παράδειγμα το δικό μου (Octavia Combi 4x4), που στον πρώτο έλεγχο, 6 μήνες μετά την αγορά τους, είχε "φάει" τα πίσω Continental, λόγω ESP -εντάξει, και τρόπου οδήγησης...:blush:
Άλλαξα και τα τέσσερα υποχρεωτικά, έστω και αν τα μπροστινά ήταν σα καινούρια.

Υ.Γ. Για το άζωτο, οι απόψεις διίστανται. Δε λέω ότι δεν είναι καλό, αλλά όχι υποχρεωτικά σε όλα τα αυτοκίνητα και οδηγικές συνήθειες...//;-)
 
Αζωτο γιατι; Για να μην αλλαζει ο ογκος του αερα με τις αλλαγες θερμοκρασιας; Αλλιως τι αλλο προσφερει;
 
Δεν θυμάσαι λάθος, αγαπητέ Konnos

Απόλυτα σωστά αυτά που λες, όμως επέτρεψέ μου να πω ότι τα εφαρμόζουμε μόνο αν δε γίνεται αλλιώς.

Όσο κι αν στοιχίζει, το ιδανικό είναι να αλλάζουμε και τα τέσσερα (5, αν έχει περάσει τη διετία η ρεζέρβα) ελαστικά όταν έχει φθαρεί έστω και ένα.

Σε τελική ανάλυση, η σωματική ακεραιότητα των αγαπημένων μας (και η δική μας) είναι ανεκτίμητες...//;-)
 
Ακριβώς

konnos said:
Αζωτο γιατι; Για να μην αλλαζει ο ογκος του αερα με τις αλλαγες θερμοκρασιας; Αλλιως τι αλλο προσφερει;

Αλλά, αυτά είναι "ψιλά γράμματα" για όποιον κινείται καθημερινά στους ελληνικούς "δρόμους". Ίσως να έχει εφαρμογή σε ειδικές συνθήκες (αγώνες σε πίστα, αναβάσεις, "κόντρες" κ.ο.κ.), αλλά, πιστέψτε με, είναι τόσες πολλές οι παράμετροι που παίζουν ρόλο στην καθημερινή οδήγηση, που αυτό είναι όντως "ψείρισμα της μαϊμούς"...//;-)
 
O syvovomatos mou apavtnse poly swsta ola ta erwtnmatika!
Opws egrapsa, koitas poio snmeio exei fagw8ei poio poly, auto to blepeis me to mati, ekei metras to ba8os pou exei meivei!
Apla, mporeis va to kaveis esy movos sou, dev xreiazetai kavevas mastoras!
Yparxouv malista kai kati eidikoi metrntes, kavouv 1 Eu peripou!
Spiros
 
Απάντηση: Re: Καινούρια ελαστικά;

Μάνος Σταυρόπουλος said:
Παιδιά έβαλα τελικά τα BRIDGESTONE ER300 TURANZA. Το μόνο που με ανησυχεί λίγο είναι ότι ο τύπος μου που τα έβαλε είπε να κάνω ζυγοστάθμιση όχι αμέσως, αλλά μετά από 300-400 km για να "στρώσουν" λίγο τα λάστιχα. Και δε με ανησυχεί αυτό καθεαυτό σαν δήλωση, αλλά το γεγονός ότι πάνω από 100km/h ένιωσα κάποια "τρέμουλα" στο αυτοκίνητο, που δεν τα ένιωθα πριν (προφανώς λόγω μη ζυγοστάθμισης). Λέτε να τα πάω αμέσως για ζυγοστάθμιση ή να περιμένω λίγο όπως είπε κι ο λαστιχάς; Υπάρχει κίνδυνος αν το αφήσω έτσι για λίγο;

χεχε.
Κανονικά κάθε φορά που ο λαστιχάς μας βάζει τετράδα λάστιχα πρέπει να τα ζυγοσταθμίζει.
Αυτό είναι τέχνασμα για να σου πάρει το 20ρικο, ντεμέκ να "πατήσουνε καλά τα λάστιχα στις ζάντες".

Μου το είπε φίλος λαστιχάς, πολλά χρόνια στο κουρμπέτι.
Όποτε έχω αλλάξει λάστιχα πάντα ζητάω και ζυγοστάθμιση, πριν καλά-καλά πατήσει το αυτοκίνητο στο δρόμο.

Και ποτέ δε ξαναχρειάστηκα ζυγοστάθμιση μετά από 300-400-1000 χιλιόμετρα κλπ κλπ.

Αθάνατε Έλληνα!
 
Απάντηση: Έχεις δίκιο, Petran

Σπύρος Κωστόπουλος said:
Όντως, κανένα αυτοκίνητο δεν παρουσιάζει ομοιόμορφη φθορά και στα 4 ελαστικά του. Αυτός, όμως, δεν είναι λόγος για να αλλάζουμε μόνο εκείνα (εμπρός ή πίσω) που έχουν φθαρεί. Στον καθιερωμένο ετήσιο (εξαμηνιαίο, θα πρότεινα για τους πιο "ψείρες") έλεγχο, εκτός από τα βασικά (ευθυγράμμιση, ζυγοστάθμιση, έλεγχος ρεζέρβας) εξετάζουμε την κατάστασή τους και, αν διαπιστώσουμε μεγάλες φθορές, αλλάζουμε και τα τέσσερα λάστιχα.

Ποτέ δεν τα "σταυρώνουμε" (εμπρός - πίσω, η ακόμα χειρότερα, διαγώνια) γιατί είμαστε υποψήφιοι για ατύχημα στην πρώτη "στραβή".

Τρανό παράδειγμα το δικό μου (Octavia Combi 4x4), που στον πρώτο έλεγχο, 6 μήνες μετά την αγορά τους, είχε "φάει" τα πίσω Continental, λόγω ESP -εντάξει, και τρόπου οδήγησης...:blush:
Άλλαξα και τα τέσσερα υποχρεωτικά, έστω και αν τα μπροστινά ήταν σα καινούρια.

Υ.Γ. Για το άζωτο, οι απόψεις διίστανται. Δε λέω ότι δεν είναι καλό, αλλά όχι υποχρεωτικά σε όλα τα αυτοκίνητα και οδηγικές συνήθειες...//;-)


Θα διαφωνήσω... επειδή κάνω κάθε μέρα περίπου 150χλμ και επειδή αναγκαστικά φοράω run flat(ανάθεμα την ώρα και την στιγμή) έχω να πω τα εξής..
1)το να κάνεις τα λάστιχα μπρος πίσω δεν είναι κακό δεδομένου βέβαια οτι τα παρακολουθείς συχνά, τα συντηρείς σωστά και έχεις τον νου σου γενικότερα..
όταν τα πίσω ή τα εμπρός αρχίζουν να τρώγονται περισσότερο σε σχέση με τα λάστιχα το άλλου άξονα τα κάνεις μπρος πίσω και είσαι οκ ετσι ώστε να έχεις ομοιόμορφη φθορά παντού...
2)τα λάστιχα μου τα αλλάζω κάθε 15000χλμ διότι καθότι είναι run flat λιώνουν σε χρόνο μηδέν..
3)το άζωτο επειδή ακριβώς οι ελληνικοί δρόμοι είναι κ@λ@ς είναι απαραίτητο δεδομένου οτι και δεν μεταβάλεται η θερμοκρασία αλλά και γιατί μένει σταθερή η πίεση των ελαστικών..
4)αν συντηρούμε σωστά τα ελαστκά μας δεν θα χρειάζεται να τα αλλάζουμε κατα δυάδες..
 
Απάντηση: Έχεις δίκιο, Petran

PETRAN said:
Θα διαφωνήσω... επειδή κάνω κάθε μέρα περίπου 150χλμ και επειδή αναγκαστικά φοράω run flat(ανάθεμα την ώρα και την στιγμή) έχω να πω τα εξής..
1)το να κάνεις τα λάστιχα μπρος πίσω δεν είναι κακό δεδομένου βέβαια οτι τα παρακολουθείς συχνά, τα συντηρείς σωστά και έχεις τον νου σου γενικότερα..
όταν τα πίσω ή τα εμπρός αρχίζουν να τρώγονται περισσότερο σε σχέση με τα λάστιχα το άλλου άξονα τα κάνεις μπρος πίσω και είσαι οκ ετσι ώστε να έχεις ομοιόμορφη φθορά παντού...

και τι γινεται απο την ωρα που θα τα σταυρωσεις , ΜΕΧΡΙ να φθαρουν ομοιομορφα??

2)τα λάστιχα μου τα αλλάζω κάθε 15000χλμ διότι καθότι είναι run flat λιώνουν σε χρόνο μηδέν..
3)το άζωτο επειδή ακριβώς οι ελληνικοί δρόμοι είναι κ@λ@ς είναι απαραίτητο δεδομένου οτι και δεν μεταβάλεται η θερμοκρασία αλλά και γιατί μένει σταθερή η πίεση των ελαστικών..

καλο το αζωτο μεν, αλλα προτιμω να κανει τη δουλεια του το αμορτισερακι , παρα το λαστιχο. Ασε που αλλαζει τα φωτα στο προφιλ του και μαλακωνει τα μαλα.....

4)αν συντηρούμε σωστά τα ελαστκά μας δεν θα χρειάζεται να τα αλλάζουμε κατα δυάδες..

ΣΩΣΤΟ.