Καλιμπράρισμα Οθονών & Συσκευών εκτύπωσης

Re: HP z24x Dreamcolor Calibration

Δεν νομιζω οτι το spectroradiometer ειναι απαραιτητο για μη επαγγελματικη χρηση.

Διάβασε σε παρακαλώ την προηγούμενη σελίδα, το link από το review συγκεκριμένα που αναφέρει πως το calibration με colorimeter δεν επέφερε σχεδόν την παραμικρή αλλαγή στην συγκεκριμένη οθόνη.

Και γενικότερα αν θες να κάνεις color correction, colorimeter άλλο από παρεχόμενο από τον κατασκευαστή της οθόνης για το συγκεκριμένο μοντέλο δεν θα το πρότεινα ποτέ, πεταμένα λεφτά.
 
Re: HP z24x Dreamcolor Calibration

Διάβασε σε παρακαλώ την προηγούμενη σελίδα, το link από το review συγκεκριμένα που αναφέρει πως το calibration με colorimeter δεν επέφερε σχεδόν την παραμικρή αλλαγή στην συγκεκριμένη οθόνη.

Και γενικότερα αν θες να κάνεις color correction, colorimeter άλλο από παρεχόμενο από τον κατασκευαστή της οθόνης για το συγκεκριμένο μοντέλο δεν θα το πρότεινα ποτέ, πεταμένα λεφτά.
Μπορει στη συγκεκριμένη οθόνη να μην εκανε τίποτα, γιατί απ'οτι βλέπω ηταν σε καλα επίπεδα εργοστασιακά. Παίζει ρολο και το correction matrix που θα χρησιμοποιηθεί. Αρκετες φορες είναι κοντά στο σωστο για τη συγκεκριμένη οθονη, αλλες παλι οχι.

Γενικά, δεν θα το έλεγα άχρηστο το colorimeter απο μονο του, ειδικα αν το κοστος του σπεκτρο ξεπερνάει κατα πολύ το κοστος της οθονης. Εισαγωγικά σπεκτρο τύπου Colormunki Photo, έχουν βρεθεί συχνα χειρότερα απο uncorrected i1D3. Ενδιαφέρον άρθρο με κάποια συγκριτικά http://www.drycreekphoto.com/Learn/Calibration/MonitorCalibrationHardware.html . Υπαρχουν κι αλλες αναφορες, οπου ακριβότερα σπεκτρο όπως το i1 pro 2, δεν έδωσε καλυτερα αποτελεσματα απο i1D3.
 
Απάντηση: Re: HP z24x Dreamcolor Calibration

Την προταση μου να φωνάξει ενα ανθρωπο που εχει τα καταλληλα (ακριβα) εργαλεία, προγραμματα και γνωσεις να το κανει γιατι δεν την σκέφτεται ? εναλλακτικά αν και αυτο το κοστος φαινεται μεγάλο η αγορά και η χρήση ενός colorimeter είναι μονόδρομος , αλλες λυσεις δεν νομιζω να υπαρχουν εφόσον τα χρήματα είναι περιορισμένα.

Προσωπικα χρησιμοποιω περιοδικά ενα colorimeter Xrite i1 display2 στο 27'' Dell 2711 (σε αναλυση 2560Χ1440 με ξεκλείδωμα του HDMI) και σίγουρα βλέπω διαφορές απο τις εργοστασιακές ρυθμίσεις για φωτό, δεν ξέρω πόσο καλύτερο θα γινόταν το συγκεκριμένο με την χρήση Spectro αλλα γιαυτο που το θέλω εγω (ερασιτεχνική χρήση) πιστευω πως ειναι μια χαρά.
 
Re: Απάντηση: Re: HP z24x Dreamcolor Calibration

kbouk την σκεφτομαι και αυτην την προταση αλλα μενω σε νησι και ειναι καπως δυσκολο να ερθει ανθρωπος με εξοπλισμο να μεινει μια μερα (φανταζομαι) και να φυγει την επομενη. Σε ευχαριστω για την σκεψη!
 
Απάντηση: HP z24x Dreamcolor Calibration

Φίλε Νικόλαε, για να τα ξεμπερδέψουμε λιγάκι...

Το καλιμπράρισμα γίνεται με τους εξής δύο τρόπους:

Χειροκίνητα
Αυτόματα.

Και στις δύο περιπτώσεις χρειαζόμαστε αισθητήρα και λογισμικό που διαβάζει τις μετρήσεις. Στην πρώτη περίπτωση, όμως, χρειαζόμαστε και πλήρη ρυθμιστικά από την μεριά της συσκευής για να καλιμπράρουμε. Αν δεν τα διαθέτει, δεν κάνουμε τίποτα..ή μάλλον, πάμε στον δεύτερο τρόπο. Δίνουμε εντολή, το πρόγραμμα να ''μιλήσει'' με την κάρτα μας και να διορθώσει όσο το δυνατόν καλύτερα τα λάθη που έχουν προκύψει από τις μετρήσεις. Το πόσο καλά θα τα καταφέρει, δεν είναι θέμα αισθητήρα. Η δουλειά του αισθητήρα, τελειώνει με τις μετρήσεις. Από 'κει και πέρα δουλεύουν τα λογισμικά και βλέπεις (μετράς) το αποτέλεσμα.

Ο καλός αισθητήρας χρειάζεται για να διαβάσει σωστά τα χρώματα ώστε το αποτέλεσμα που θα προκύψει να είναι αξιόπιστο.
 
Monitor calibration

Καλησπέρα και καλή χρονιά σε όλους

Επεξεργάζομαι ένα βίντεο σε συνθήκες low light. Έχω λοιπόν το εξής ερώτημα. Στο μόνιτορ που δουλεύω (Dell 2416D), το movie player δείχνει το video πολύ σκοτεινό, το VLC αρκετά πιο φωτεινό, το MediaPlayerClassic (MPC-HC 64) ακόμα πιο σκοτεινο, το quickplayer φωτεινό κοκ. Ενα άλλο πιο παλιό μόνιτορ έχει επίσης της δική του άποψη.

Τελικά πως ξέρουμε πόσο ακριβώς φωτεινό ή σκοτεινό είναι το βίντεο μας ? Μήπως η πιο αξιόπιστη λύση είναι να βλέπουμε ότι μας δείχνει το Premiere Pro (ή avid ή FinalCut) στην οθόνη ? ή τουλάχιστον πιο κοντά στη πραγματικότητα ? Πως αντιμετωπίζεται αυτό το θέμα εσείς ?
 
Απάντηση: Monitor και calibration

Αν θέλεις να κάνεις καλιμπράρισμα για βίντεο υλικό, χρησιμοποίησε ως πηγή το μέσο που αναπαράγεις και όχι άλλο. Τέλος, το καλιμπράρισμα που θα κάνεις αφορά μόνον το δικό σου μέσο και όχι άλλο. Εν ολίγοις, το βίντεο που θα φτιάξεις μπορεί να είναι τέλειο σε σένα και απαράδεκτο σε κάποιον άλλο που έχει ακαλιμπράριστη συσκευή.
 
Re: Monitor και calibration

σωστο ειναι αυτο που δειχνουν τα προγραμματα επεξεργασιας, να κοιτας παντα τα scopes, και για τη φωτεινοτητα και για το χρωμα.
Αν εχεις Pc αυτο ωφειλεται κυριως σε διαφορετικες μεθοδους απεικονησης του καθε προγραμματος καθως και τυχον ρυθμισεις των προγραμματων.

καλο ειναι επισης το μονιτορ σου να καλιμπραιστει μεσω ειδικου software-hardware Πχ spyder datacolor κλπ
 
Re: Το Φωτογραφικό chat

Δεν ανοίγω νέο θέμα για να μην έχουμε γκρίνιες και έρθει πάλι σε δύσκολη θέση η διαχείριση.
Η φωτογραφία είναι από την οθόνη της Χ-Τ10 που είχα, αριστερά είναι το Lenovo yoga tablet που είχα και δεξιά το Laptop μου Lenovo G510.
Όπως μπορείτε να δείτε το laptop στα αριστερά είναι πιο πιστό στην οθόνη της μηχανής.
Ο προβληματισμός μου όμως είναι πόσο κοντά στην πραγματική πιστότητα της φωτογραφίας είναι η οθόνη της φωτογραφικής.
Ακόμη είμαι με ημίμετρα και οθόνη δεν έχω πάρει σωστή να βλέπω όπως πρέπει τις φωτογραφίες μου.
Τι λέτε;
 

Attachments

  • IMG_20161217_012629.jpg
    IMG_20161217_012629.jpg
    96.1 KB · Views: 140
Απάντηση: Re: Το Φωτογραφικό chat

Το θέμα που έθιξες δεν είναι απλό για να απαντηθεί στο πόδι , θέλει ειδικό νήμα (αν δεν υπάρχει ήδη) και μάλιστα στην κατηγορία τεχνικά ζητήματα. Εγώ το έχω λύσει εν μέρη στο γραφείο με συχνό καλιμπραρίσμα της καλής οθόνης DELL 2711 που έχω για επεξεργασία.στο χρωματικό χώρο που δουλεύει (Adobe RGB), ως αναφορά την οθόνη της μηχανής σου και το EVF θα πρέπει να τα φέρεις με τα ρυθμιστικά τους κοντά σε αυτό που βλέπεις με γυμνό μάτι στις περισσότερες φωτιστικές συνθήκες ή στην καλιμπραρισμένη σωστά οθόνη σου (που δεν έχεις). Και σε όλα αυτά βέβαια παίζει ρόλο και η τεχνολογία της οθόνης ή του ΕVF της μηχανής σου π.χ. Η ΕΜ5 που δεν είχε LCD τεχνολογίας οθόνη τα έδειχνε όλα πιο vivid από τις επόμενες μηχανές που είχαν.

Παρόμοιο πρόβλημα αντιμετωπίζω και εγώ στο tablet (ιpad pro 10.5") με το LR mobile (έχω κάνει και ερώτηση στο νήμα των iPad) , άλλο βλέπω μέσα στο προγραμμα και άλλο πιο φωτεινό μετά στην οθόνη του iPad όταν το σώνω (την ίδια χρονική στιγμή τα κοιτώ σε παράθυρο) , σαν να μην αναγνωρίζει ο εγγενής viewer του iPad τον χρωματικό χώρο που δουλεύει το LR mobile. Και ακόμη δεν τοχω δει στην κανονική μου οθόνη μιας και είμαι σε διακοπές.
 
Last edited:
Re: Το Φωτογραφικό chat

Αυτό συμβαίνει και στο Pc.
Στο asdsee υπάρχει μια μικρή διαφορά στην εικόνα ανάμεσα στο view και στο edit πιθανόν να να μπορείς στο view να κάνεις πιο εύκολο σκρολάρισμα μεταξύ των εικόνων.
 
Απάντηση: Re: Το Φωτογραφικό chat

Όχι στο pc είναι άλλος ο λόγος , κάποια προγράμματα διαβαζουν ICC profile και άλλα όχι, οπότε αν δουλεύεις με καλιμπραρισμενο μόνιτορ όπως εγώ θέλει πολύ προσοχή και τι viewer χρησιμοποιείς , στο iPad όμως δεν έχω τέτοιες επιλογές και το Lr mobile δεν με αφήνει να επιλέξω χρωματικό προφίλ αλλά είμαι σίγουρος ότι διαβάζει ότι του δώσει η μηχανή (jpeg RGB ή RAW Adobe rgb αν τέτοια έχεις ορίσει).
 
Re: Monitor και calibration

Για να δεις ποια είναι η σωστή οθόνη πάρε ένα Color checker πχ της xrite και τράβα λήψεις . Θα έχεις μπροστά σου το πραγματικό χρώμα και θα βλέπεις ποια οθόνη ξεφεύγει και προς τα πού.
 
Απάντηση: Re: Monitor και calibration

Για να δεις ποια είναι η σωστή οθόνη πάρε ένα Color checker πχ της xrite και τράβα λήψεις . Θα έχεις μπροστά σου το πραγματικό χρώμα και θα βλέπεις ποια οθόνη ξεφεύγει και προς τα πού.

Για να το κάνεις σωστά αυτό που λέει ο ΒΛΑΣΣΗΣ θα πρέπει να τραβήξεις φωτό το color checker στο ίδιο ακριβώς φως που το βλέπεις στις άλλες οθόνες και καλύτερα την ίδια στιγμή και αφού πρώτα σετάρεις την μηχανή να το διάβασει σωστά ως wb κάνοντας cwb. Η κάρτα αυτή (όπως και κάθε αντικείμενο) έχει την ιδιότητα να <αλλάζει χρωμα> ανάλογα το που την τοποθετούμε και από τις φωτιστικές συνθήκες που υπάρχουν εκάστοτε. Εγώ το χρησιμοποιώ και για να φτιάξω χρωματικό προφίλ για μια μηχανή όταν το Lr ή το Adobe RAW δεν έχει ακόμη βγάλει νέα έκδοση ή θέλω να έχω πιο ακριβή προφίλ για την δική μου μόνο μηχανή που πιθανόν να έχει ιδιότροπο διάβασμα, αυτό γίνεται με ειδικό προγραμμα της Adobe με το color checker και πάντα σε 2 τουλάχιστον διαφορετικές φωτιστικές συνθήκες , μια έξω σε σκιά και μια σε τεχνητό φωτισμό για να βγάλει μέσο όρο.

Επιλογές για οθόνη Παναγιώτη μα καλό panel για φωτό θα βρεις από τα εξειδικευμένα review ανάλογα το budget που διαθέτεις και την max διάσταση που θες για απεικόνιση. Ότι και να πάρεις θα έρθει καλιμπραρισμενο από το εργοστάσιο (τα πιο ακριβά μάλιστα έχουν μέσα και αποδεικτικό του καλιμπραρίσματος) αλλά όταν το τοποθετήσεις κάπου και με την χρήση πρέπει κανονικά να το ξανακαλιμπραρεις περιοδικά και ανάλογα τις ιδιαίτερες συνθήκες που έχεις στο δωμάτιο αυτό (φυσικός / τεχνητός φωτισμός κλπ.), αλλιώς δεν θαχεις ακρίβεια σε αυτό που βλέπεις ειδικά αν επιλέξεις να κανεις χρήση ανώτερου χρωματικού χώρου από το RGB.
 
Re: Monitor και calibration

Σε όλα αυτά υπάρχει ένα παράδοξο. Τι νόημα έχει τελικώς πρακτικά να κάθετε κανείς να ασχολείται με καλιμπράρισμα στο μονιτορ του, όταν το υλικό του -αν ειναι βίντεο- προβληθεί τελικώς σε 100 διαφορετικές και ακαλιμπράριστές οθόνες ?
 
Απάντηση: Re: Monitor και calibration

Έχεις εν μέρη δίκιο αλλά εσυ οφείλεις να είσαι συνεπής σε αυτό που παράγεις ότι είναι το πιο σωστό, ακριβές (αν σε ενδιαφέρει) για θέαση (γιατί για εκτύπωση θέλει πιθανόν και άλλο προφίλ). Γιαυτο και όταν σώσεις υλικό για θέαση το σώνεις στο χαμηλότερο χρωματικό χώρο με τον οποίο εϊναι συμβατά σχεδόν όλα τα προγράμματα και οι οθόνες της αγοράς δηλ. σε RGB.
 
Re: Monitor και calibration

Για να μην ανοίγω νέο νήμα και γω, θα ήθελα να ρωτήσω αν έχετε πρόσφατη εμπειρία από κάποιο από τα τρέχοντα μοντέλα των x-rite και datacolor. Κινούμαι στη χαμηλή κατηγορία (ας πούμε μέχρι 150 ευρώ) και μια από τις λύσεις είναι πχ το datacolor spyder5 express το οποίο είναι γύρω στα 130 ευρώ από grey market (αλλά και από κάποια σκρουτζομάγαζα).

Προχωράω με αυτό ή θα πρέπει να εξετάσω και κάποιον ανταγωνιστή του στα χρήματα αυτά;

Ευχαριστώ.
 
Απάντηση: Re: Monitor και calibration

Και το νήμα αυτό θα αφορά τεχνικές, προτάσεις και προγράμματα για καλιμπράρισμα οθόνης για επεξεργασία φωτογραφιών. Στο παρόν έχουν προστεθεί και τυχόν παλιά νήματα με το ίδιο περιεχόμενο.