Κατασκευή μικρού ταχύπλοου ξύλινου σκάφους

Στροφή 180 μοιρών....

Ηλεκτρολογικές εργασίες και λοιπές καλωδιώσεις :rolleyes:


Τα καλώδια που θα χρησιμοποιηθούν είναι επικασσιτερωμένα, ειδικά για χρήση σε θαλάσσιο περιβάλλον.

Για να υπολογιστούν οι διαδρομές και τα μήκη των καλωδίων, τοποθέτησα την εξωλέμβια πάνω στο σκάφος


IMG20230120145624.jpgIMG20230120163225.jpgIMG20230120163255.jpg

Ο υπολογισμός της διατομης των καλωδίων γίνεται με βάση τη μέγιστη αποδεκτή πτώση τάσης, η οποία δεν πρέπει να ξεπερνά το 3-4%.

Για μεγαλύτερη ασφάλεια όρισα στο excel την μέγιστη αποδεκτή τάση στο 2%.

Η πτώση τάσης για DC γραμμή (συνεχές ρεύμα) υπολογίζεται με βάση το τύπο:

ΔU=ρ*(L/S)*(P/V)<=2%, οπου ρ η ειδική αντίσταση του αγωγού, L το μήκος σε μ, W το φορτίο σε watt, S η διατομή του αγωγού σε mm2, V η τάση του αγωγού που στη περίπτωση μας είναι 12 volt.

Σύμφωνα με τον υπολογισμό όλα τα καλώδια μπορούν να έχουν διατομή 2,5 mm2. Ωστόσο, για τις δύο αντλίες αποφάσισα να βάλω καλώδια διατομής 4 mm2 και για το κεντρικό καλώδιο 6 mm2.

πίνακας 1.jpg

επιλεγμένα καλώδια.jpg

Για επαλήθευση των μετρήσεων βρήκα τους παρακάτω πίνακες που επιβεβαιώνουν την αντοχή των καλωδίων σε σχέση με τη διατομή τους.

Screenshot 2023-01-24 215534.jpgScreenshot 2023-01-24 215602.jpg

Πρώτη εργασία για την εγκατάσταση είναι η τοποθέτηση των οργάνων στο ταμπλό. Πρώτα τοποθετήθηκε ο κλωβός και το τιμόνι και στη συνέχεια τα υπόλοιπα όργανα. Έγινε μια πρωτη δοκιμή για το που πρέπει να τοποθετηθεί το χειριστήριο αλλα δεν κατέληξα ακόμα στη θέση. Παρακάτω οι πρώτες φωτογραφίες

IMG20230124180202.jpgIMG20230124182545.jpgIMG20230124185246.jpg
 
καλησπέρα. Μια μικρή πρόοδος. (Πολυ δουλειά που δε φαίνεται εύκολα)
Μερικές φωτογραφίες απο τις καλωδιώσεις.
IMG20230128194029.jpgIMG20230128151124.jpgIMG20230128222625.jpg

Αφού ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση των καλωδίων έγινε έλεγχος για να δω ότι δουλεύουν σωστα.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Στη συνέχεια αφαιρέθηκαν όλα και για να συνεχιστούν οι επόμενες εργασίες.

Μία εργασία ακόμα είναι η κατασκευή κουτιού για την μπαταρία του σκάφους. Θα επιλεχθεί μπαταρία λιθίου για να μειωθεί το βάρος στο ελάχιστο

IMG20230204202537.jpgIMG20230204190257.jpg

Επόμενη εργασία η εγκατάσταση του χειριστηρίου. Για να βρεθεί η καλύτερη θέση του τοποθετησα προσωρινά μαξιλάρια στο καθισμα ώστε να βρίσκομαι όσο το δυνατόν στην πιο σωστή θέση και δοκίμασα που με βολεύει το χειριστήριο. Διαπίστωσα ότι θα πρέπει να εγκατασταθεί πάνω στα coamings και όχι απο κάτω όπως είχα υπολογίσει και φτιάξει το κατάλληλο πρόσθετο ξύλο. Έτσι ανοίχθηκε η τρύπα που φαίνεται στις φωτογραφίες. Τα 3/4 της τρύπας είναι στο coaming και η υπολοιπη στο πρόσθετο ξυλο, το οποίο διαμορφώθηκε κατάλληλα. Αυτο για να μην χάσει αντοχή ο σκελετός του σκάφους

IMG20230204175353.jpg

IMG20230204190229.jpg

Πίσω από το coaming, επειδή αφαιρέθηκε αρκετό ξύλο κολλήθηκε ενισχυτικό κόντρα πλακέ 6mm.

IMG20230206192453.jpgIMG20230206192506.jpg

Περάστηκε δύο χέρια ρητίνη το κουτί του ντεπόζιτου και εποξικό αστάρι, η περιοχή που θα βρίσκεται απο κάτω του, με εξαίρεση τα σημεία κόλλησης. Στη συνέχεια θα περαστεί και χρώμα

IMG20230206114321.jpg
 
Γιωργο, πολυ ωραια ολα αυτα που φτιαχνεις, αλλά για την καλωδιωση εχω ενστασεις
Εχεις βαλει πολλους "κλεφτες" ... σε τουλαχιστον 3 καλωδια βλεπω οτι σε αποσταση πρ 30cm εχεις 3 ενωσεις. ή τουλαχιστον να χρησιμοποιησεις θερμοσυστελλομενο με κολλα.
Στους 'κλεφτες" να βαζεις και ενα κομματι θερμοσυστελλομενο πχ 5cm μετα την ενωση, ωστε να μην ανοιγει το θερμοσυστελλομενο της ενωσης.
Να κανεις καλυτερη διευθετηση/ ματσαρισμα καλωδιων
 
  • Like
Reactions: ggeorge
Φαντάζομαι οτι οι καλωδιώσεις αυτές είναι πρόχειρες, δοκιμαστικές.
Εκτεθειμένες καλωδιώσεις στη θάλασσα απαγορεύονται.
 
  • Like
Reactions: ggeorge
Καλησπέρα. Έτσι το έχω κάνει. Ένωση με καλάι. Θερμοσυστελομενο με κόλλα.
Αυτά είναι τα καλώδια των οργάνων. Μόνο εκεί το έχω κάνει. Σκέφτηκα να πηγαίνει ένα καλωδιο ανά όργανο αλλά δεν το έκανα γιατί θα μαζευόταν πολύ καλώδιο.

Όλα αυτά θα τυλιχτούν και θα μπουν σε κανάλι.
Σε ευχαριστώ για το σχόλιο. Να προλάβουμε λάθη. Αυτό με το θερμοσυστελομενο μετά την ένωση θα το εφαρμόσω. Έξυπνο
Να 'σαι καλά!!!
 
Υφασμάτινη στη θάλασσα λίγο επικίνδυνο.
Πολύ προσοχή θέλουν οι ενώσεις, χρειάζονται κολλήσεις παντού για να μην οξειδώνονται και μετά προστασία με θερμοσυστελόμενο.

Ο ένας πάνω στον άλλον γράφουμε… :D
 
  • Like
Reactions: ggeorge
Στη βάρκα που είχα δεν θυμάμαι να είχα δει κάπου ενώσεις με καλάϊ.
Όταν χρειαζόταν να γίνει ένωση έβαζα ένα "συνδετικό" καλωδίων πρεσαριστό που εξωτερικά είχε ενσωματωμένο θερμοσυστελόμενο.
Στα είδη σκαφών τα έχουν όλοι.

Αλήθεια τα καλώδια είναι επικασσιτερωμένα;
 
Η κολληση δινει την καλυτερη επαφη, και δεν διατρεχουν κανενα κινδυνο
Τα φισακια μπαινουν για λογους ευκολιας.
Ναι τα καλωδια θα πρεπει να ειναι marine, αλλά ο Γιωργος (τουλαχιστον) θα βγαζει το σκαφος εξω απο το νερο.
Κατι αλλο πολυ σημαντικο ... θα πρεπει να γινει σημανση των καλωδιων με αριθμους
 
καλημερα. Ναι τα καλωδια είναι επικασσιτερωμένα (marine).
Η βαρκα θα πεφτει και θα βγαινει το αργοτερο μετα απο δυο μερες εξω.
BabisK σε ευχαριστω πολυ. Οταν επιστρεψω στα ηλεκτρολογικά το βλεπουμε. Να 'σαι καλα.
 
Καλημέρα.
Θέλω να κάνω μια ερώτηση για τη μπαταρία γιατί βλέπω ότι υπάρχει εμπειρία. Θα ρωτήσω και σε συνεργεία yamaha, αν και στο πρώτο που ρώτησα δεν είχαν ιδέα....
Το manual της εξωλεμβιας γράφει ότι η μπαταρία πρέπει να εχει κάποιες προδιαγραφές. Το ρεύμα εκκίνησης το καταλαβαίνω. Χρειάζεται για να πάρει μπροστά. Δεν καταλαβαίνω γιατί μου λέει ότι πρέπει να έχει χωρητικότητα 40Ah. Οι καταναλώσεις που έχω είναι ελάχιστες και θα γίνονται με αναμμένη τη μηχανή. Σκεφτόμουνα για πολύ ελαφριά μπαταρία λιθίου με τα ελάχιστα Ah.
Μήπως έχει να κάνει με τη φόρτισή της; Θα "κουραζεται" από τη μηχανή με αποτέλεσμα να φουσκώσει;

Σκέφτομαι για κάτι σαν την παρακάτω μπαταρια Πρέπει να ελαττώσω το βάρος όσο μπορω ειδικά στο πίσω μέρος που θα την εγκαταστήσω.


Ή



Μέλος αμερικανικού φόρουμ με κατασκευές σκαφών, έχει βάλει σε αντίστοιχη μηχανή μπαταρία λιθίου με 5Αh και δεν έχει κανένα προβλημα εδώ και δύο χρονια.
Τι λέτε;


f13e8a5bc85aeb11e4667f711380724f.jpg
 
Last edited:
έχω την εντύπωση ότι είναι για "λόγους ασφαλείας". Μια 5 Ah θα δώσει κάποιες χ λίγες εκκινήσεις.
Αν μείνεις στο μέσω του πελάγους και προσπαθείς να ξαναβάλεις την μηχανή μπροστά, θα χρειαστείς τα παραπάνω Ah.
Άσχετα αν εσύ δεν ανοιχτείς με αυτή τη βάρκα.
 
  • Like
Reactions: ggeorge
Αν η μηχανή έχει κορδόνι τότε θα είναι το plan b (με ελαφριά γυμναστική :)). Επίσης μπορείς να έχεις μαζί ένα jump starter.

Για τη συγκεκριμένη περίπτωση και χρήση και εγώ λιθίου θα έβαζα
 
  • Like
Reactions: ggeorge
Όχι δυστυχώς δεν έχει κορδόνι.
Ήταν ένας από τους λόγους που σκεφτόμουν να την απορρίψω. Οι 20αρες των άλλων κατασκευαστών είχαν όλες.
 
έχω την εντύπωση ότι είναι για "λόγους ασφαλείας". Μια 5 Ah θα δώσει κάποιες χ λίγες εκκινήσεις.
Αν μείνεις στο μέσω του πελάγους και προσπαθείς να ξαναβάλεις την μηχανή μπροστά, θα χρειαστείς τα παραπάνω Ah.
Άσχετα αν εσύ δεν ανοιχτείς με αυτή τη βάρκα.
Σκοπεύω να πάω από Αθήνα κυπαρίσσι Λακωνίας.
Μετά την πρώτη μέρα του στρωσιματος της μηχανης.
Άλιμος Αίγινα Ύδρα Σπέτσες Λεωνίδιο Κυπαρίσσι.... Θα έχω κάνει διαθήκη πρώτα.

Η μηχανή όσο δουλεύει όμως δε φορτίζει; Γιατί να πέσει;
Και άντε τα πέντε είναι λίγα. Μπορεί να πέσει λιγο Τα 40 δεν είναι υπερβολικά;

Αν είναι μόνο αυτό το θέμα νομίζω ότι δε θα έχω πρόβλημα.
 
  • Like
Reactions: osatosa
Η μηχανή όσο δουλεύει όμως δε φορτίζει; Γιατί να πέσει;
όσες ώρες και να δουλεύει η μηχανή η μπαταρία δεν θα πάρει περισσότερα από 5 αμπερώρια που είναι η προδιαγραφή της. Πρόβλημα μπορεί να παρουσιαστεί σε περίπτωση που χρειαστούν πολλές μιζιές για να πάρει εμπρός - μάλλον απίθανο βέβαια για καινούργια μηχανή.

Σε κάθε περίπτωση θα είναι μια επιπλέον ασφάλεια να υπάρχει και ένα jump starter μαζί, ιδίως σε πιο μακρινές διαδρομές
 
  • Like
Reactions: ggeorge
Η μπαταρία πρέπει να μπορεί να τροφοδοτεί και τα αξεσουάρ όταν η μηχανή είναι σβηστή.

5Ah είναι πάρα πολύ λίγα για αυτό. Λίγη μουσικούλα να ακούς για λίγη ώρα με τη μηχανή σβηστή θα αρκεί για να την "ρίχνεις".