Κατασκευή μικρού ταχύπλοου ξύλινου σκάφους

Συγγνώμη για την άσχετη ερώτηση αλλά με έχει φάει η απορία.
Αυτά τα ξύλα πρέπει να τρώνε τρομερή πίεση για να «κάτσουν» και μου φαίνεται πολύ εύκολο να λασκάρουν και να ξεθηλυκώσουν
Στην αρχαιότητα που δεν είχαν τα δικά μας τα καλούδια (κόλλες, σφυγκτήρες κ.λ.π.), πως στο καλό τα συγκρατούσαν;
 
Ελα ντε...
Σφιχτηρες και καρφια είχαν σίγουρα.
Δες καποιους τρελους στα βιντεακια... :oops:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Σημερα καναμε τα ψωνια μας στη λαική.
90 λεπτά ο ένας.
Σώφρων μίλησες σώφρωνα
Είχες απολυτο δικαιο. Ειναι οτι καλυτερο εχω δει οχι μονο σε αυτη τη τιμη αλλα και 5 φορες πανω.

Προχωραμε αργα γιατι καθε μερα παρακαλαω τη γυναικα για βοήθεια και καθε μερα μου βρισκει μια διαφορετικη δικαιολογια. Ειναι μεγαλα τα ξυλα και χρειαζονται και αλλα χερια...

Για τους σφιχτηρες εχω κρατησει και τηλεφωνο αν ενδιαφερεται καποιος αλλος. Για μικρες ποσοτητες 1 ευρω τους δινει.IMG_20211022_131104.jpgIMG_20211022_131717.jpg
 
Ω ρε φιλε πραμα ... εσυ τα σηκωσες ολα
Σου εκανε και καλυτερη τιμη ο πωλητης, λογω ποσοτητας. Μολις του ειπες το νουμερο θα εμεινε καγκελο :ROFLMAO:
Αφου εισαι ικανοποιημενος ... ολα μια χαρα
 
Καλοριζικοι.....!!!
Με τοσους που πηρε δεν βλεπω να εχουν μεινει στις λαικες των περιχωρων κανενας..:ROFLMAO:
 
Θα ριξω καμια ματια οπου πετυχω λαϊκη, αλλα αν τυχον τα ξαναπετυχεις καποιου (ή καποιος αλλος) ας με εχει υποψη για καμια 10ρια (αν ειναι γυρω στο ευρω).
 
  • Like
Reactions: ggeorge
καλησπερα. Χθες κολληθηκαν τα δύο μεγάλα ξύλα (sheers). Δεξια και Αριστερά.
Πριν την κολληση στον μπροστινό νομέα πιαστηκαν προχειρα για να ελεγχθεί οτι ειναι συμμετρικα τα δυο καμπυλωμένα ξυλα. Με τη βοήθεια ενος σπάγκου τραβήχθηκε η ευθεια που χωριζει το σκάφος στη μεση. Κατα τον ελεγχο διαπιστώθηκε οτι ειναι σχεδον συμμετρική στον αξονα αυτο (χανει ενα με δυο χιλιοστα μονο που αυτα διορθωνονται κατα τη μορφοποιηση των ξυλων, είναι πολύ πιο παχια αποτι πρεπει) αλλα εχει προβλημα στον αξονα z. Το ενα ξυλο παρολο που κολληθηκε ακριβως με τον ιδιο τροπο με το αλλο βρισκεται πιο κοντα στο πατωμα.
Φαντάζομαι ότι θα φταίει το ξύλο γιατί είχε καποια προβλήματα με τα νερά του.
Η διαφορα με το δευτερο ειναι απο μηδεν (στον νομεα και στο τριγωνο μπροστα προφανως) και φτανει καπου στο μεσο στα 7 χιλιοστα. Το προβλημα ειναι σοβαρο, γιατι κατα τη μορφοποιηση των ξυλων, αυτα κοβονται με γωνια και καταλήγουν να ειναι τριγωνα. Αν το ενα ειναι σε πιο χαμηλο επιπεδο στο τελος θα εχουμε ενα καταστρωμα οχι συμμετρικο. Εστω κατα ενα εκατοστο, το οποιο ομως θα φαινεται εξαιτιας του σχηματος των τελευταιων ξυλων με τις λωριδες.
Θα προσπαθησω αφου κολλησω και τη δευτερη σειρα ξυλων να τα μορφοποιησω και κατα τους τρεις αξονες, μετρωντας ανα καποια εκατοστα (15 ή 20) την αποσταση απο το πατωμα και απο τον αξονα συμμετριας. Αν κατα τη μορφοποιηση αφαιρεθει περισσοτερο ξυλο απο την χαμηλη μερια θα πρεπει να κολληθει και τριτο ξυλο απο πανω για να ενησχυθεί.
Αφου γινει αυτο θα ξεκινησω την μορφοποιηση για την κολληση των κοντρα πλακε.
Υπαρχει και αλλη λυση που διορθώνει το προβλημα οπτικα η οποια θα εφαρμοστει αν δε παει καλα η ανωτερω εργασια. Ουσιαστικα, στο τελος αν τελικα δε βγει συμμετρικο κολλιεται εντελως συμμετρικα το κοντρα πλακε και τα ξυλα με τις λωριδες στο πάνω μέρος και μπαινει απο κατω περιμετρικά φιλετο ξυλου κατα μηκος. Στο σημειο που προεξεχει το κοντρα πλακε το φιλετο μενει λιγο πιο χοντρο. Θα το εξηγησω καλυτερα οταν παρουσιαστει το προβλημα (εχει παρουσιαστει στους περισσοτερους που εχουν φτιαξει το σκαφος, δε νομιζω να το γλυτωσω παρ’ οτι ξερω το προβλημα)

IMG_20211024_140103.jpgIMG_20211024_140107.jpgIMG_20211024_140217.jpg
 
αλλα εχει προβλημα στον αξονα z. Το ενα ξυλο παρολο που κολληθηκε ακριβως με τον ιδιο τροπο με το αλλο βρισκεται πιο κοντα στο πατωμα.
Φαντάζομαι ότι θα φταίει το ξύλο γιατί είχε καποια προβλήματα με τα νερά του.
Η διαφορα με το δευτερο ειναι απο μηδεν (στον νομεα και στο τριγωνο μπροστα προφανως) και φτανει καπου στο μεσο στα 7 χιλιοστα. Το προβλημα ειναι σοβαρο...
Καλησπέρα
Πώς μέτρησες την διαφορά στο ύψος?
Ως προς το δάπεδο? Αν ναι, έχε υπόψη ότι 7χιλ ενδέχεται να χάνει το ίδιο το δάπεδο. (Όπου έτυχε να τσεκάρω, ουδέποτε βρηκα δάπεδο πραγματικά επίπεδο, πόσο μάλλον δε απολύτως οριζόντιο). Μήπως στήσεις ένα λέιζερ.? - αν δεν το έχεις κάνει ήδη λέω...
Πολύ ενδιαφέρουσα δουλειά!
ΣΥΓΧΑΡΙΤΗΡΙΑ!
 
  • Like
Reactions: ggeorge
Καλησπερα. Σε ευχαριστω για το ενδιαφερον σου !!!
Την μετρησα απο το δαπεδο πραγματι.

Μετρησα ομως και στον νομεα που ειναι κοντα στα δυο σημεια που ενωνεται το ξυλο (παλι απο δαπεδο) και στο τριγωνακι μπροστα δεξια και αριστερα και εκει εχουν ιδια αποσταση. Απο την αρχη προσπαθησα να τοποθετησω τους νομεις πανω στη βαση οσο πιο καθετα μπορουσα. Οχι ως προς το δαπεδο αλλα με αλφαδια.

Το προβλημα φαινεται και με το ματι αν το δεις απο χαμηλα.

Αυτο που σκεφτομαι ειναι το δευτερο ξυλο να το κολλησω λιγο πιο ψηλα πανω στο πρωτο. Να ακολουθησει τη σωστη καμπυλη και στο κατω μερος του πρωτου να μη κολληθει. Στη συνεχεια να κολλησω ενα τριτο στο σκαλοπατι που θα δημιουργηθει στο πανω μερος. Το σκαλοπατι του κατω μερους θα αφαιρεθει οταν γυρισει αναποδα.

Ολα αυτα ειναι σκεψεις... Θα εξαρτηθει βεβαια και απο το πως θα κολληθει το δευτερο ξυλο απο τη σωστη μερια.IMG_20211026_192508.jpg
 
Επομενη εργασια η κολληση των τελευταιων ξυλων του σκελετου του σκαφους (chines). Ειχα υπερεκτιμήσει τις δυνατοτητες του βραστήρα μου και ειχα σκοπο να κολλησω ενα ξυλο απο καθε μερια παχους 2,5 εκατοστων. Μετα απο μια ωρα το ξυλο λυγιζε σχετικα ευκολα αλλα επρεπε να στρεψει ταυτοχρονα και κατα το διαμήκη αξονα και μαλιστα πολυ και αντιθετα σε διαφορετικα σημεια του. Δεν τα καταφερα.

img_20211031_165551.jpg
Τελικα εκοψα τα ξυλα στη μεση στην κορδελα. Καθαρά ξύλα έμειναν περιπου δυο κομματια των 1,1 εκατοστων. Αν σε καποια σημεια χρειαστει πιο χοντρο θα κολληθει και τριτο.

Διαπιστωσα οτι η επιφανεια κολλησης ετσι οπως λενε τα σχεδια θα ειναι παρα πολυ μικρη. Δεν ειναι λογικο να κολληθουν πανω στην καρινα με γωνια μονο τα σοκκορα. Ετσι αποφασισα να φτιαξω ενα βοηθητικο ξυλο αντιστοιχο αυτου που επιασαν τα ξυλα του καταστρωματος (sheers). Ειδα περιπου τη γωνια που ερχονται τα ξυλα και την αντεγραψα στο βοηθητικο. 36 μοιρες απο καθε πλευρα. Επισης 12 μοιρες απο την καθετο (μεγάλο λάθος οι 12 μοίρες, διαβάστε παρακάτω)

IMG_20211108_185423.jpg

Κολληθηκαν πρωτα τα σημεια στον καθρέφτη και στον πρωτο νομεα που δε χρειαζοταν ιδιαιτερο λυγισμα.Στη συνεχεια ζεσταθηκαν με τη συσκευη και κολληθηκαν στο δεύτερο νομεα.Επελεξα να κολλησω στο τελος στο μπροστινο σημειο για να δω σε πιο σημειο θα πρεπει να κολληθει το βοηθητικο ξυλο. Ενα προβλημα που μπορει να παρουσιαστει ειναι τα ξυλα αυτα να βρισκονται πιο χαμηλα απο την επιφανεια που σχηματιζει το κοντρα πλακε που ενωνει το ξυλο του καταστρωματος και της καρινας. Αν συμβει αυτο (συνέβει φυσικά) θα χαλασει η μορφη του σκαφους μπροστα (V). Όσο πιο ψηλα (οπως ειναι αναποδα η βαρκα) τοσο πιο ψηλα ανεβαινει το ξυλο απο την επιφανεια αλλά δυσκολευει καθως η φυσικη του συνεχεια ειναι να παει προς τα κατω (πρεπει να καμπυλωσει με τη θέρμανση). Τα σχεδια δεν αναφερουν που πρεπει να πιαστουν. Λενε οτι δεν εχει ιδιαιτερη σημασια.
img_20211107_103758.jpg

Υστερα απο την τελική καμπύλωσή του, βρήκα το κατάλληλο σημείο για να κολλήσει το βοηθητικό. Κόπηκε το ξύλο στο κατάλληλο σημείο για να είναι έτοιμο για κόλληση και κολλήθηκε και το βοηθητικό
img_20211108_192022 (1).jpg
Αφού κολλήθηκαν και τα δύο ξύλα διαπιστώθηκε ότι η κλήση τους είναι λάθος. Βρήκα την παρακάτω φωτογραφία απο άλλη κατασκευή για να κατανοηθεί το πρόβλημα. Η κλήση που παρουσιάζεται με την κόκκινη γραμμή είναι το πρόβλημα. Η κόκκινη γραμμή θα έπρεπει να βγαίνει έξω απο την άσπρη, ώστε να μπορεί να φαγωθεί το ξύλο με τέτοια κλήση που να μπορεί να κολληθεί το κόντρα πλακε.
capture.jpg


Για να πετύχω αυτη τη κλήση θα έπρεπε ή να ξεκολλήσω και να ξανακολλήσω τα ξυλα, πραγμα που είναι πολύ δύσκολο, λόγω την εποξικής ρυτίνης ή να κολληθούν απο πανω νέα και να δωθεί νέα κλήση. Αυτο είναι ένα λάθος που όπως διαπίστωσα έχει γίνει σχεδόν στο σύνολο των κατασκευών του συγκεκριμένου σκάφους. Δεν εχω τραβήξει φωτογραφία απο την τελική μορφή του σκελετού, θα ανεβάσω αυριο μία. Παρακατω μια φωτογραφία χωρίς τα επιπλέον ξυλα.
Capture 2.JPG
 
Last edited:
Επιτέλους αλλαγή εργασίας. Διαμμόρφωση του σκελετού.
Η διαμμόρφωση του σκελετού είναι απαραίτητη εργασία, ωστε να δημιουργηθούν οι επιφάνειες που θα κολληθούν τα κόντρα πλακέ της γάστρας. Η διαδικασία ξεκινάει με τη διαμμόρφωση στα σημεία του καθρεφτη και των νομέων.
IMG_20211201_135214.jpg
IMG_20211201_142013.jpg
IMG_20211201_144817.jpg
IMG_20211201_144824.jpg
Στη συνέχεια με τη βοήθεια ενός χάρακα σημαδεύω την καμπύλη που πάνω απο αυτή θα πρέπει να αφαιρεθεί υλικό.
IMG_20211201_145243.jpg
IMG_20211201_145301.jpg
Η όλη διαδικασία θα γίνει με ροκάνι, ράσπα και γυαλόχαρτα και είναι μια δύσκολη, κουραστική αλλα κυρίως αγχωτική εργασία. Αγχωτική γιατί σε καποια σημεία αφαιρείται πολύ υλικο. Το ξύλο που απομένει είναι λίγο και ανάλογα το τελικό αποτέλεσμα ίσως ενισχυθεί εσωτερικά. Δείτε πόσο ξύλο θα αφαιρεθεί κοντά στον δεύτερο νομέα....
Δειτε επίσης πόσα ξύλα έχουν προστεθεί για να φτιάξω την κλήση που έλεγα στο προηγούμενο μήνυμα. Ολα αυτα θα μορφοποιηθούν και δε θα μείνουν ούτε τα μισά. ...
 
Και ενα τελευταιο μηνυμα με ξυλουργικες διαπιστωσεις...

1. Οταν θες τα ξυλα να πανε ισια αυτα στραβωνουν

2. Οταν θες τα ξύλα να στραβωσουν αυτα πανε ισια.

3. Τελικα οι σφιχτηρες φτανουν.
(Παλιο ρητο: ποτε δε φτανουν οι σφιχτηρες)
1635502153153.jpg
 
Καλησπέρα
Αφού τελείωσα με τους νομείς συνέχισα με το πανω μερος του σκαφους οπως ειναι στη βαση, δηλαδη τον πατο της βαρκας. Το πισω μερος της ειναι το πιο ευκολο μερος καθως αποτελειται απο δυο ευθειες. Η εργασια ξεκιναει με το ροκανι για να φυγουν τα πολλα και στη συνεχεια με χοντρο γυαλοχαρτο το οποιο το εχω κολλησει σε μεγαλη ισια επιφανεια τριβοντας ολα τα ξυλα της μιας μεριας μαζι.

img_20211203_100351.jpg
img_20211203_094602.jpg

Συνεχεια με τα πλαινα μερη του πισω μερους του σκαφους. Εδω η διαδικασια ειναι λιγο διαφορετικη γιατι δεν εχουμε ευθειες αλλα καμπυλες που μαλιστα αλλαζουν οσο παμε προς τα εμπρος. Φαγωθηκαν τα ξυλα λιγο λιγο με ελεγχο με ενα κοντρα πλακε πλατους 30 εκατοστων.

img_20211211_095508.jpg
img_20211219_103227.jpg



Συνεχεια με το μεσαιο μερος του σκαφους. Ιδια διαδικασια περιπου. Εδω επρεπε να λεπτυνουν και τα ξυλα του πατου που δεν τερματιζουν στο δευτερο νομεα. Η διαδικασια ειναι λιγο διαφορετικη γιατι στο δευτερο νομεα δεν εχουμε ευθειες. Οποτε απο ευθεια που ειχα στον πρωτο νομεα και επομενως ετριβα ολα τα ξυλα μαζι, οσο πλησιαζα μπροστα κατεληγα σε καμπυλη. Μαλιστα για να μη χασω πολυ ξυλο απο τα δυο που δεν τερματιζουν στο νομεα τα ειχα πιεσει με σφιχτηρα προς τα κατω.


Τελευταια επεξεργασια το μπροστινο μερος που ηταν και το πιο δυσκολο λογω της μεγαλης καμπυλης.


Εδω εφαρμοστηκε η μεθοδος rabl.


Χωριζουμε την καρινα και τα δυο οριζοντια ξυλα του σκελετου σε ισα μερη αναλογα τα μηκη του καθενος. Και με πριονι χαραζουμε στα σημεια ακολουθωντας της ευθεια. Αφαιρουμε το ξυλο που εχει σημαδευτει και μετα το υπολοιπο αφου εχουμε βαλει σημαδια. Στο παρακατω λινκ αναλυεται η μεθοδος.


img_20211215_152829.jpg
img_20211215_154122.jpg
img_20211225_091246.jpg
 
Last edited:
Αφου τελειωσαν οι εργασιες αυτες εβαλα τις καροβιδες της καρινας. Επρεπε να γινει πρωτα η διαδικασια αυτη γιατι εφυγε αρκετο ξυλο και ξανασκαφτηκαν οι τρυπες που ειχα ανοιξει.

cebaceb1cf81cf8cceb2ceb9ceb4ceb5cf82.jpg


Τελευταία εργασία πρίν μπουν τα κόντρα πλακε της γάστρας είναι η ενίσχυση του καθρέφτη στο σημείο της ενωσης του καθρέφτη με τον σκελετό του σκάφους. Κόπηκαν τα δύο ενισχυτικά απο κόντρα πλακέ και κολλήθηκαν αφού πρώτα στη μεριά του καθρέφτη δημιουργήθηκε η γωνία που ακολουθεί αυτός. Η εργασία αυτή έγινε στο δισκοπρίονο με οδηγό. Αποφάσισα να βάλω κόντρα πλακέ και όχι σαπέλι ή σίπο γιατί στην μια απο τις δύο κατευθύνσεις θα ήταν λάθος τα νερα του ξύλου, με κίνδυνο ίσως να σπάσει αν δεχτεί μεγάλες δυνάμεις.

img_20211230_180510.jpg
img_20211230_180525.jpg
img_20211230_184654.jpg
img_20211230_191208.jpg
img_20211230_191219.jpg
img_20211230_191239.jpg


Η μορφοποίηση έχει τελειωσει στο 99% όσον αφορά την αφαίρεση ξύλου και στο 80% όσον αφορά το χρόνο. Θελω αρκετη δουλεια ακομα στις λεπτομέρειες για να τελειοποιηθεί η εφαρμογή
Συνολικές ώρες τον μήνα Δεκέμβριο 27 αλλα θα πάω και αυριο μαλλον
 
Τι να σου πώ;
Έχω τρελαθεί μ’αυτή τη ξατασκευή απ’την πρώτη μέρα που την ξεκίνησες. (y)
Γουστάρω πολύ τους μερακλήδες μάστορες!!!!!
 
  • Love
Reactions: ggeorge
Καλησπέρα,
Αγιασμο στο εργαστηρι με το σκαφος, δεν κανατε???
Με ανυπομονησια το λεω...