Κατασκευή μικρού ταχύπλοου ξύλινου σκάφους

Καλησπερα. Ευχαριστω για τα καλα σας λογια
Δε ξερω αν μπορουμε να το πουμε ετσι. Θα ντυθει με κοντρα πλακε και οχι με ξυλα.
Το προβλημα μου ειναι το κρυο.
Η ρυτινη που χρησιμοποιω θελει πανω απο 16 βαθμους κελσιου και αυτη τη στιγμη ειμαι κατω και μαλιστα ολο το 24ωρο. Μπορω να αγορασω τον γρηγορο καταλυτη που δουλευει με το κρυο αλλα κανω υπομονη γιατι μαλλον θα μου μεινει μετα...
Βρισκομαι σε αυτο το σταδιο και περιμενω για να κολλησω.
Οσο καθομαι φτιαχνω ενα μπουζουκι IMG_20220129_110141.jpg
 
καλησπερα.
Ίδια διαδικασία για την κόλληση των κόντρα πλακέ έγινε και για τα υπόλοιπα μέρη της γάστρας, συνολικά τέσσερα. Η ένωση έγινε με διαφορετικούς τρόπους κάθε φορά, για να βρω τον καλύτερο.
IMG_20220207_174749.jpg


Η θέρμανση είναι κάτι που προέκυψε τις τελευταίες μέρες του Ιανουαρίου και τις πρώτες του Φεβρουαρίου, καθώς το εργαστήριο λόγω παλαιότητας είναι πολύ κρύο. Η ρυτίνη της west system με τον αργό καταλύτη (206) έχει ως κατώτερη θερμοκρασία τους 16 βαθμούς Κελσίου και το εργαστήριο εφτασε μέχρι και 12.5. Σε όλες τις κολλήσεις που έγιναν χρησιμοποιήθηκαν δυο σόμπες αλογόνου και ένα αερόθερμο.


Αρχικά μορφοποιήθηκε το πλαινό κόντρα πλακε και πιαστηκε προσωρινά με βίδες πάνω στο υπο κατασκευή σκάφος. Διαπίστωσα ότι οι καμπύλες ήταν αρκετά έντονες μπροστά και πίσω και έτσι τα έβρεξα με πετσέτες είτε στο σκάφος, είτε εκτός. Οταν πήρε σχεδόν το σχήμα που έπρεπε, κόπηκε στις σωστές διαστάσεις με δυο περίπου εκατοστά περιθώριο.

IMG_20220113_105445.jpg

IMG_20220115_142004.jpg

Τα κόντρα πλακέ ΔΕΝ πρέπει να κολληθούν πάνω στους νομείς, αλλά μόνο στον σκελετό του σκάφους (shines και sheers, τα ξύλα που τρέχουν κατά μήκος δηλαδη). Αυτό φαίνεται περίεργο, αλλά μάλλον γίνεται για να μη μεταφέρονται κραδασμοί σε αυτούς. Επειδή στα σημεία κάτω απο τους νομείς δε θα μπορούν μετά την κόλληση να περαστούν με ρυτίνη, αλλά ούτε και εύκολα με μπογιά, πριν κολληθούν τα πέρασα δύο χέρια ρυτίνη για να στεγανοποιηθούν τα σημεία αυτά.

IMG_20220202_130228.jpg

IMG_20220202_130215.jpg

Το κόντρα πλακέ τοποθετήθηκε ξανά πάνω στο σκελετό με βίδες στην ακριβή θέση του. Το ταίριασμα στο σημείο της ένωσης μεταξύ πλαινού και κόντρα πλακέ του πάτου θα γίνει ως εξής: Μέχρι περίπου 70 εκατοστά απο την μύτη του σκάφους το κόντρα πλακέ του πάτου θα καβαλάει το πλαινό. Μετά θα γίνει αλλαγή και θα πρέπει να ταιριάξει εσωτερικά του και πάνω στο σκελετό. Δείτε την φωτογραφία που γίνεται η αλλαγή αυτή και στη συνέχεια όταν θα περιγραφεί η τοποθέτηση του πάτου θα γίνει κατανοητό με περισσότερες φωτογραφίες και βίντεο.

IMG_20220206_114015.jpg

Επειδή μπροστά πρέπει να ταιριάξει απόλυτα ο πάτος, έπρεπε και να ταιριάξει Το κόντρα πλακέ τοποθετήθηκε ξανά πάνω στο σκελετό με βίδες στην ακριβή θέση του. Το ταίριασμα στο σημείο της ένωσης μεταξύ πλαινού και κόντρα πλακέ του πάτου θα γίνει ως εξής: Μέχρι περίπου 70 εκατοστά απο την μύτη του σκάφους το κόντρα πλακέ του πάτου θα καβαλάει το πλαινό. Μετά θα γίνει αλλαγή και θα πρέπει να ταιριάξει εσωτερικά του και πάνω στο σκελετό. Δείτε την φωτογραφία που γίνεται η αλλαγή αυτή και στη συνέχεια όταν θα περιγραφεί η τοποθέτηση του πάτου θα γίνει κατανοητό με περισσότερες φωτογραφίες και βίντεο

IMG_20220115_115949.jpg
 
Last edited:
Μετά και απο αυτή την εργασία, τα πλαινά είναι έτοιμα για κόλληση ένα ένα, αφού ελεγχεί ο σκελετός για λάθη στο ταιριασμα.

IMG_20220204_112319.jpg

IMG_20220113_102036.jpg

IMG_20220204_124447.jpg


Για την κόλληση χρησιμοποιήθηκαν πλαστικές ροδέλες για δύο λόγους. Πρώτος για να μη πληγωθεί πολύ το κόντρα πλακέ απο το κεφάλι της βίδας και δεύτερον για να μειωθεί η πιθανότητα να κολλήσει η βίδα στο ξύλο (περιορίζοντας την ρυτίνη μόνο εσωτερικά του ξύλου) Στις 10 με 12 ώρες μετά την κόλληση γύρισα μισή βόλτα όλες τις βίδες για να ξεκολλήσουν (ξεσφιξα και έσφιξα κατευθείαν), πριν η ρυτίνη σκληρύνει πάρα πολύ. Είχα διαβάσει ότι μπορείς να βάλεις καποιο λιπαντικό (σαπούνι, κερί κλπ), είχα ρωτήσει και στο φορουμ για το πιο κατάλληλο, για να μην κολλήσουν και ότι καλό είναι να μπουν ανοξείδωτες αν γίνει το κακό, αλλά τίποτα απο αυτά δε χρειάζεται αν γυρίσουν λίγο οι βίδες στο 12ωρο.


Στη συνέχεια κόπηκε το περισσευούμενο μπροστινό κομμάτι για να ταιριάξει το δεύτερο πλαϊνό. Δεν είχε κοπεί απο την αρχή γιατί με βοήθησε να ακολουθήσω την καμπύλη με σφιχτήρα που ακούμπαγε πάνω του. Ανοίχτηκε τρύπα στο κόντρα πλακέ στο σημείο που μπαίνει η δέστρα. Η τρύπα στην καρίνα είχε ανοιχτεί παλαιότερα. Στη συνέχεια κλείστηκε με πλαστική σακούλα για να μη γεμίσει ρυτίνη.

IMG_20220206_092815.jpgIMG_20220206_093222.jpgIMG_20220206_093227.jpgIMG_20220206_100429.jpg
Ίδια διαδικασία έγινε και απο την άλλη μεριά. Μερικές φωτογραφίες ακόμα, πάλι με τον Στράτο
IMG_20220115_130205.jpg

IMG_20220206_132222.jpg
 
Last edited:
Όσο στέγνωνε η δεύτερη μεριά, κόψαμε στις σωστές διαστάσεις το πρώτο μισό του πάτου του σκάφους (πανω μέρος, όπως είναι στη βάση), αφού κόπηκαν πρώτα τα περισσευούμενα ξύλα του πλαινού και ακολούθησε αυτό τις κλίσεις του σκελετού.


Όπως γράφτηκε πιο πριν στο περισσότερο μερος του σκάφους το κόντρα πλακέ του πάτου θα καβαλάει αυτό του πλαινού, οπότε απο την εξωτερική μεριά δεν έχουμε πρόβλημα, απλά αφήνουμε ενα δυο εκατοστά να περισσεύει. Απο την εσωτερική μεριά μέχρι το σημείο που αρχίζει η καμπύλη της καρύνας είναι μια ευθεία, οπότε και εκεί δεν έχουμε πρόβλημα. Η δυσκολία βρίσκεται στο μπροστινό μόνο τμήμα εξωτερικά. Εσωτερικά μάλλον θα πρεπει να ακολουθησω την ευθεία η οποία χάνεται λόγω της καμπυλότητας της καρίνας. Παρακάτω μερικές φωτογραφίες με το ταίριασμα και ένα βιντεάκι με τον Στράτο και το ροκάνι. Μέχρι να κολληθεί σωστά το πλαινό και να αφαιρέσω τους σφιχτήρες βρέχτηκε με πετσέτες για να πάρει όσο γίνεται τις καμπύλες πιο εύκολα.

IMG_20220206_140329.jpgIMG_20220206_165336.jpgIMG_20220206_165340.jpg

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Μολις διαπιστωσα οτι λειπει ο τροπος ενωσης των κοντρα πλακε. Νομιζα οτι τον ειχα βαλει αλλα εκανα λαθος.

Αν μπορεί καποιος να μετακινησει το μηνυμα αυτο μπροστα απο τα υπολοιπα σημερινα καλο θα ήταν (πριν απο το 142) .

Η επόμενη εργασία είναι η κατασκευή της γάστρας. Θα χρησιμοποιηθούν κόντρα πλακέ marine okoume 6mm απο την εταιρία Μουρίκης, η ποιότητα των οποίων είναι εξαιρετική (και σε διπλάσια δυστυχως τιμή από άλλα εισαγωγής). Δυστυχώς, δεν παράγονται σε μήκος μεγαλύτερα των 2,5 μέτρων, επομένως πρέπει να ενωθούν κατά μήκος δύο φύλλα.

Για τα πλαινά της γάστρας χρειάζομαι μήκος 3,60m περίπου και πλάτος 48 εκατοστών. Για τον υπολογισμό αυτό κόπηκε πρόχειρα ένα κομμάτι απο χαρτόνι (hardboard) και πιαστηκε πανω στον σκελετό του σκάφους.
img_20211231_160526.jpgimg_20211231_175320-1.jpg

Η ένωση των κόντρα πλακέ έγινε με την τεχνική scarf joint. Η περιοχή της ένωσης πρέπει να έχει πάχος περίπου οκταπλάσιο απο το πάχος του υλικού που κολιέται. Ετσι για το πάχος 6mm του κόντρα πλακε, έκανα 5 εκατοστά το πλάτος της ένωσης (6Χ8=48mm). Τοποθέτησα τα κόντρα πλακέ το ένα πάνω στο άλλο με αποσταση 5 εκατοστών προς τα μέσα το καθε ενα απο το προηγούμενο και χρησιμοποίησα ένα μεγάλο ροκάνι για να κάνω την κλήση. Για να παίρνω την ευθεία χρησιμοποίησα και ένα ακομα κόντρα πλακε πάχους 18mm το οποίο το έπιασα με σφιχτήρες σε απόσταση 15 εκατοστών απο το τελευταίο κόντρα πλακέ. Η διαδικασία παρουσιάζεται στις φωτογραφίες παρακάτω.

271285300_1015564999304251_5817058240548922487_n.jpg269881679_897505940837270_149886805092915442_n.jpg
img_20211231_175710.jpg271063919_334361001840370_2885400162977220921_n.jpg271283895_337673017978392_8838084049561154649_n.jpg
 

Attachments

  • 271283369_1501592686908324_2675140206797935446_n.jpg
    271283369_1501592686908324_2675140206797935446_n.jpg
    39.9 KB · Views: 16
Last edited:
Όταν με το καλό τελειώσεις όλη αυτή η κατασκευή θα πρέπει να μείνει καρφιτσωμένη για να μπορεί να τη βρίσκει εύκολα όποιος θέλει και να παίρνει ιδέες και πληροφορίες.
Πιστεύω οτι αυτή η κατασκευή είναι η πιο όμορφη και η πιο απαιτητική κατασκευή που έχει γίνει εδώ μέσα!
 
  • Like
Reactions: vasilisp77
Δεν ξέρω αν σε ενδιαφέρει, υπάρχει κόντρα πλακέ Αφρικής εύκαμπτο 6 και 8 χιλιοστών.
 

Attachments

  • FB_IMG_1644309317368.jpg
    FB_IMG_1644309317368.jpg
    80.3 KB · Views: 11
καλησπερα. Ευχαριστω για το ενδιαφέρον. Το εχω δει, αλλα αυτο που χρησιμοποιώ είναι οκουμε ναυπηγικό (φανταζομαι με κολλες για εξωτερική χρήση και ελαφρύ)
Δυο είδη χρησιμοποιούνται απ' οτι εχω δει μονο. Οκουμε marine και sapeli marine. Το δευτερο ειναι πιο βαρυ και εχει διπλασια τιμή. Εγω που θα το βαψω (ο ήλιος είναι προβλημα για τη ρυτίνη και το λουστράρισμα βασανο) δε χρειαζομαι το πιο όμορφο sapeli.

Δε σας σύστησα τον Στράτο (φίλος απο το Λεωνίδιο που ήρθε για 10 μέρες για βοήθεια). Δείχνω αυτον συνέχεια γιατι είναι μικρότερος και ομορφότερος :ROFLMAO:
:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
ggeorge, πολύ ωραία δουλειά, ευχαριστώ που κάνεις τον κόπο να την μοιραστείς δημόσια!

Από τα λίγα που μπορώ να αντιληφθώ σχετικά, το σκάφος δείχνει ότι θα πλανάρει πολύ γρήγορα.
Σε ποια νερά θα αρμενίζει? Ρωτάω γιατί αυτό το σκαρί μου μοιάζει ότι θα δυσκολευτεί στο κοντό, κοφτό κύμα που έχουμε συνηθίσει στο αιγαίο.
 
Αυτά τα σκάφη είναι για λίμνες ή για λαδιές, δεν είναι ανοιχτής θάλασσας.
Μέσα στον κόλπο στο Κυπαρίσσι μια χαρά θα είναι, για έξω μόνο με πολύ καλό καιρό, απο 4 μποφώρ και πάνω έχει πρόβλημα.
Επίσης, λόγω πολύ μικρής γωνίας V θα έχει πολύ κοπάνημα.
 
Μολις κολληθηκε και το πρωτο πανω μερος.
Καλησπέρα,
Τα κολλήματα στα κοντραπλακέ τα κάνεις αποκλειστικά με την ρητίνη της westsystems (δηλ. σκέτη την εποξειδική ρητίνη)?
 
Καλησπερα. Οχι
Περναω και στις δυο επιφανειες την ρυτινη.
Και μετα στην μια απο τις δυο ρυτινη ανακατεμενη με microfiber. Ειναι μια σκονη που κανει το μιγμα πολυ πιο δυνατο και καλυπτει οτι κενο υπαρχει καθως γινεται σαν αλοιφη

Στο παρακατω βιντεακι δειχνει τις επιλογες
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Like
Reactions: ψάρι
Οκ, πολύ σωστά το κάνεις!
(Micro fibers ή cotton flocks χρειάζονται να μη στεγνώσει η κοληση, το ξύλο πιίνει την ρητινη). Σε όρθιο ή ανάποδο ”γαζί" βοηθάει και ένα θιξοροπικό.
 
Last edited:
τελος η γάστρα. Τουλάχιστον τα δυσκολα. Τωρα πρέπει να κλείσουν οι τρυπες να τρφτει κλπ...

Αφού κολλήθηκε το τρίτο κομμάτι μορφοποιήθηκε στο μπροστινό σημείο του. Η μέθοδος που ακολουθήθηκε είναι η εξής: Από την πλώρη μέχρι περίπου 70 εκατοστά απο αυτή, το δεύτερο μέρος του πάτου καβαλάει το πρώτο. Στη συνέχεια γίνεται αλλαγή και τα δύο κοντρα πλακέ τρέχουν παράλληλα. Το αντίθετο γίνεται μεταξύ του δεύτερου κομματιού του πάτου και το πλαινό. Στο μπροστινό μέρος του σκάφους ο πάτος ταιριάζει με το πλαινό ενώ στο υπόλοιπο τμήμα το καβαλάει. Το ταιριασμα του τέταρτου κομματιού ήταν και το πιο δύσκολο γιατί έπρεπε να διομορφωθεί και απο τις δύο μεριές σωστά. Μερικές φωτογραφίες απο το τέταρτο κόλλημα.
IMG_20220209_164403.jpgIMG_20220209_164430.jpgIMG_20220211_141755.jpgIMG_20220211_141758.jpgIMG_20220211_141802.jpgIMG_20220211_151016.jpgIMG_20220211_152254.jpgIMG_20220211_152303.jpgIMG_20220211_152254.jpgIMG_20220211_155834.jpg

Το κόλλημα τελείωσε αργά (κατά τις 16.00 το μεσημέρι. Είχα παρει άδεια σήμερα και ξεκινήσαμε κατά τις 10.00) Επομένως το αργά το βραδάκι θα πάω να ξεκολλήσω τις βίδες (σφιξιμο - ξεσφίξιμο). Μαλλον κατά τις 2.00 με 3.00 το βράδυ....:rolleyes::rolleyes::rolleyes::eek::eek::eek: Λογικά αν παω πολύ νωρίς το πρωι δε θα υπάρχει πρόβλημα αλλα δε το ρισκάρω....
 
Καλησπερα.
Ολα νομίζω πήγαν καλα. Βγήκαν οι βίδες εύκολα και προχωράμε στα υαλουφάσματα.
Πρώτα θα πρέπει να κλείσουν οι τρύπες απο τις βίδες με εποξική ρυτίνη, να τριφτεί με τριβείο και στη συνέχεια να περαστεί με υαλούφασμα.

Αρχικά ανοίχτηκε η τρύπα στα κόντρα πλακε που θα εγκατασταθεί η μπροστινή δέστρα. Να τονίσω ότι η τρύπα στην καρίνα είχε ανοιχτεί πριν κολληθεί στο υπόλοιπο σκάφος και πριν φυσικα κολληθούν τα κόντρα πλακε. Αυτό είχε φυσικά το θετικό ότι η εργασία έγινε στο δράπανο με πολυ σωστό αποτέλεσμα.

274221609_352422583416475_224856591814152357_n-1.jpg273862051_958437165044030_8036607871885855295_n-1.jpg273835191_502752274612219_6210326898650414159_n.jpg

Αφού έκλεισαν οι τρύπες με εποξική ρυτίνη και microfiber αλλά και εποξικό στόκο, το σκάφος τρίφτηκε με γυαλόχαρτο 80, 120 και 180.

Το σκάφος είναι έτοιμο για να περαστεί το υαλούφασμα. Επιλέχθηκε η στεγνή μέθοδος. Το υαλούφασμα θα τοποθετηθεί πάνω στο σκάφος χωρίς να έχει περαστεί αρχικα με ρυτίνη. Αρχικά επέλεξα ρυτίνη west system 742, η οποία είναι 200 gr/m2 και έχει πλάτος 150 εκατοστά. Ήθελα να βάλω δυο κομμάτια ρυτίνης, ένα αριστερά και ένα δεξιά της καρίνας με επικάλυψη αυτής (και ένα φυσικά στον καθρέφτη). Το μέγιστο πλάτος που θα χρειαζόμαι είναι 115 εκατοστά, οπότε τα περισσότερα υαλουφάσματα των 100 εκατοστών πλάτους απορρίφθηκαν. Δυστυχώς η ρυτίνη αυτή δεν ήταν ετοιμοπαράδοτη και έτσι συνέχισα το ψάξιμο. Κατέληξα στην Fiberglass fabric G213S, της εταιρίας FIBERMAX Ltd με βάρος 213 g / m2, πλάτους 120 εκατοστών και με τα παρακάτω στοιχεία:

Areal weight: 213 g / m2
Weaving style: Satin
Width: 1.20 meters
Warp: Glass EC9 68 fiber, 61%, 19 ends(threads) / cm
Weft: Glass EC9 68 fiber, 39%, 12 ends / cm
Tensile strength on yarn (N): 48

fiberglass-fabric-213-g-satin.jpg

Αρχικα τοποθετήθηκαν πάνω στο σκάφος τα υαλουφάσματα και κόπηκαν στο σχήμα που πρέπει. Πρωτα περάστηκε η ρυτίνη στη μία πλευρά και μετά στην άλλη. Στην καρίνα υπάρχει επικάλυψη των υαλουφασμάτων περίπου 10 εκατοστά δεξιά και αριστερά της. Οταν περάστηκε στην μια πλευρά είχε σηκωθεί απο την άλλη. Μου έκανε εντύπωση πόσο πολύ ρυτίνη χρειάστηκε στο πρώτο χέρι, για να καλυφθεί το υαλούφασμα. Χρησιμοποιήθηκαν περίπου 3.5 λίτρα, τα οποία απλώθηκαν με πλαστική σπάτουλα. Στο δεύτερο χέρι περάστηκαν 700ml με ρολό 18 εκατοστών της west system (κωδικός προιόντος 800), το οποίο είναι πολύ λεπτό για να μην κρατά πολυ ρυτινη πανω του. Μερικές φωτογραφίες απο τη διαδικασία

img20220225194000.jpgimg20220225194846.jpg274543686_667593927886599_1511130483063027191_n.jpg
img20220227081201.jpg

α επόμενα χέρια θα περαστούν αφου στεγνωσει η ρυτίνη. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να πλυθεί με νερό και σκληρό σφουγγάρι για να φύγει ο αμινικός χρωματισμός. Αυτή είναι μια κηρώδης μεμβράνη που δημιουργείται πάνω σε σκληρημένη εποξειδική επιφάνεια και αποτελεί παραπροϊόν της διεργασίας σκλήρυνσης. Είναι υδατοδιαλυτός και μπορεί να απομακρυνθεί εύκολα. Το σκάφος μετά την πλύση σκουπίζεται με καθαρό απορροφητικό χαρτί. Στη συνέχεια γυαλοχαρτίζεται με 80άρι γυαλόχαρτο και απομακρύνεται η σκόνη.

Μεταξύ πρώτου και δεύτερου χεριού δεν έγινε αυτή η διαδικασία γιατί δε χρειάζεται όταν η ρυτίνη δεν έχει ολοκληρώσει τη σκλήρυνσή της (το δεύτερο χέρι έγινε περίπου 8 ώρες μετά το πρώτο σε θερμοκρασία περίπου 18 βαθμών κελσίου). Το ίδιο θα γίνει και μεταξύ όλων των υπόλοιπων χεριών απο το τρίτο μέχρι το τελευταίο, το οποίο δε ξέρω ακόμα πιο θα είναι.

Αποφάσισα τα επόμενα χέρια ρυτίνης, η κατασκευή μιας μικρής καρίνας και το βάψιμο της γάστρας να γίνει σε επόμενο σταδιο. Αυτό πρώτον γιατί η θερμοκρασία είναι ακόμα αρκετά χαμηλή (ελάχιστη θερμοκρασία για την ρυτίνη 16 βαθμοί) και δεύτερον και σπουδαιότερο γιατί θα ήθελα πρώτα να μορφοποιήσω το πάνω μέρος του σκάφους περιμετρικά και μετά να βάψω, ωστε να μην πληγώσω τις βαμμένες επιφάνειες.
 
  • Like
Reactions: madvag
Το σκάφος επομένως είναι έτοιμο για να τουμπάρει. Για να γίνει αυτό έπρεπει να φτιαχτεί νέα βάση, η οποία θα κάτσει πάνω στην πρώτη, αφού αυτή κοντίνει λίγο. Μερικές φωτογραφίες απο τη δεύτερη βάση, η οποία φτιάχτηκε λίγο πριν περαστούν τα υαλουφάσματα, χωρίς να έχει σημασία φυσικά η σειρά
Επείδη τα παράλληλα μεγάλα ξύλα δεν είναι κάθετα στο επιπεδο της κάτω βάσης έπρεπε να μπουν σφήνες για να βιδωθούν στη σωστή κλίση. Για να γίνει αυτό μετρήθηκε η γωνία και κόπηκαν κατάλληλες σφήνες.


273836396_486187093139745_5755363107714369643_n.jpg273746111_530816301612563_6984699791235761526_n.jpg274049859_1479999472397320_4349866989865627207_n.jpg
273978135_1826517354213945_7313138579871025152_n.jpg273937144_348175470363165_7294419861801048074_n.jpg273839709_417471580156617_3990088092885572778_n.jpg274105185_667461291264718_3795709173994693496_n.jpg


Στην πρώτη βάση κόπηκαν τα κάθετα ξύλα ώστε να μειωθεί το ύψος της. Πανω της θα κάτσει η δεύτερη. Για να τουμπάρει η βάρκα είχα σκεφτεί να χρησιμοποιήσω καποιο στρώμα αλλα τελικά χρησιμοποίησα λάστιχα αυτοκινήτου. Το σκάφος μέχρι στιγμής είναι πολύ ελαφρύ και δύο άτομα δε δυσκολευτήκαμε καθόλου για να το τουμπάρουμε. Ευτυχώς δεν είχε κολλήσει απο τις ρυτίνες πάνω στην πρώτη βάση (οπου υπήρχε κίνδυνος είχα βαλει πλαστικές σακούλες πριν την κόλληση). Πανω στη δευτερη βάση τοποθετήθηκε χαρτόνι και απο πάνω αφρολέξ. Μερικές φωτογραφίες απο τη διαδικασία και απο τον έλεγχο αντοχής απο τον Στράτο.

274692718_333651568777339_9202766410631924835_n.jpg274721905_480401403697720_6482796439185419083_n.jpg274851815_404077358190896_6308183440214825000_n.jpg
 
Μία εργασία που πρέπει να γίνει σίγουρα είναι ο καθαρισμός εσωτερικά του σκάφους απο τις ρυτίνες που έχουν τρέξει. Επίσης, να ενισχυθεί στα κάθετα ξύλα που είναι κολλημένο το κόντρα πλακέ με ρυτίνη και microfiber.

Πολύ σημαντική εργασία είναι η διαμόρφωση της γάστρας στο πάνω μέρος της ώστε να μπορεί να κάτσει πάνω της το κόντρα πλακέ. Επίσης θα πρέπει να έχει διαμορφωθεί ώστε να ξέρω πως θα μπουν όλα τα υπόλοιπα ξύλα που θα αναφερθούν στη συνέχεια (deck beam, dash beam, aftdeck beams, coaming, deck battens κλπ)

Η διαδικασία ξεκινάει όπως και έγινε και στα κάθετα ξύλα του σκελετού του σκάφους (sheers και chines), διαμορφώνοντας το κόντρα πλακέ στα σημεία του καθρέφτη, και των νομέων.

274909508_5266883413335752_5849916027183526754_n.jpg275129576_924757491573323_6781920081062360609_n.jpg275166546_2987079808271630_2491311587869091121_n (1).jpg275238268_1071114563449608_2127170410430014163_n.jpg275360550_381123116776412_4423898831702704297_n (1).jpg
Αυτη τη στιγμή βρισκόμαστε εδω:
274999029_1050892235462849_5885132628293498633_n.jpg275101244_1166349240840583_2968753489652059577_n.jpg275102658_511639880320285_7491884569391124674_n.jpg

240 περίπου ώρες και 2800 ευρώ (εχω αγοράσει και καποια πραγματάκια για μετά ομως)
 
καλησπερα και χρόνια πολλά

Επομενες εργασίες εσωτερικά

Πρώτα λύγισαν τα διαμήκη ξύλα (coamings) για την εσωτερική διαμόρφωση του πίσω μέρους. Χρησιμοποιήθηκε ο ατμοποιητής. Το πάχος τους είναι 1,5 cm και το πλάτος τους 11 cm. Για να λυγίσει στην επιθυμητή καμπύλη χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος που φαίνεται στις παρακάτω φωτογραφίες. Όταν τα ξύλα στέγνωσαν τυλίχθηκαν με βρεγμένη πετσέτα. Επίσης κόπηκαν τακάκια που θα χρησιμοποιηθούν για την κόλλησή τους.
277687845_860290355367221_7377553487797390293_n.jpg277700656_3234057043539065_6444051881465171170_n.jpg277776539_479695397217691_2889481555975949211_n.jpg277693562_716557219755728_7874439426164655095_n.jpg277702228_729384008227318_6807324843620162825_n.jpg277762323_3189951797918891_5797569935968382792_n.jpg

277683386_289426496685237_320059995301632430_n.jpg