Κεφαλές κινητού μαγνήτη, κινητού σιδήρου και κινητού πηνίου

επειδη αλλαξα κεφαλη και πηγα απο MM σε Μc δινωντας βεβαια τα διπλασια χρηματα θα πω τις εντυπωσεις μου.
με την MM σε ορισμενους δισκους κυριως ροκ-πανκ του στυλ social distortion και stiff little fingers το σιγμα ακουγοταν μεταλλικο σε σημειο να αρχισει να με ενοχλει και γενικα ο ηχος καποιες φορες ακουγοταν πιο γυαλισμενος λιγο υπερβολικος.αυτο το διαπιστωσα σε τετοιο στυλ μουσικης
με την mc καταρχας η βελονα διαπιστωσα οτι εχει μεγαλυτερη ευαισθησια και γινονται αντιληπτα καποια τσικ που πριν δεν το ειχα παρατηρησει.τωρα μειωθηκε παρα πολυ το παραπανω σημειο ενοχλησης και ο ηχος ειναι πιο γλυκος λιγοτερο γυαλισμενος.
χαλαρα η mc μου βγαζει καλυτερο αποτελεσμα απο την mm, δεν χωραει αμφιβολια φανηκε κατευθειαν.
για mm εχω την 2m blue της ortofon και Μc την rondo red παλι της ortofon.

για ροκ μεταλ πανκ κτλπ θα τολμησω να πω οτι η mc αποτελει μονοδρομο. δεν ξερω βεβαια καποιες ακριβες MM τι ηχο μπορουν να βγαλουν οποτε εκει παω πασο
 
καλησπερα

εαν εχεις την καλοσυνη, μπορεις να μας πεις στα ποσα ωμ εχεις φορτωσει την rondo red ?
 
Οταν ο σκοπος ειναι να βρεις μια ΜΜ που θα ανταγωνιζεται μια MC, αυτο ειναι ενα πραγμα που θελει λιγο ψαξιμο.

Το να συγκρινεις μια ΜΜ και μια MC υπερδιπλασιας τιμης της ιδιας εταιρειας ειναι αλλο πραγμα και ουτε λιγο ουτε πολυ το αποτελεσμα της συγκρισης αναμενομενο.
 
το δικο μου σκεπτικο ειναι πως αν η ΜΜ δεν ειναι σωστα φωρτομενη μπορει να ακουγεται μεταλικη ενω η MC μπορει ευκολα να γινει πιο γλυκια σε ενα κατα τ αλλα "διαφανες" συστημα εαν της εχει βαλει καποια ohm λιγοτερα απο το "ιδανικο".

εαν μας πει ο φιλος στα ποσα ohm εχει την rondo..
 
καλησπερα

εαν εχεις την καλοσυνη, μπορεις να μας πεις στα ποσα ωμ εχεις φορτωσει την rondo red ?

αν σε πιανω ακριβως η rondo red εχει recommended load resistance 10-200 ohms και το phono stage μου input impendance 100Ω

η ουσια ειναι οτι η ΜΜ σε καποιους δισκους ηταν οκ αλλα σε καποιους αλλους δεν μ αρεσε ο ηχος ενω η MC με αφηνει ικανοποιημενο. διατηρω μια επιφυλαξη για δισκους οχι και τοσο καλης καταστασης οπου η ευαισθησια της ακιδας της MC να προκαλει ενοχληση στο αφτι.

αν την συγκεκριμενη ΜΜ την βαθμολογω με 6,0 η mc παιρνει 7,6:music-smiley-004: ε να βαλω και μια βαθμολογια μονο οι συντακτες των περιοδικων να εχουν αυτο το προνομιο?
 
οποτε μαλλον εχει δικιο ο συνονοματος, η συγκεκριμενη συγκριση ειναι οικονομικα ανιση...

οπως εχω πει και παλαιωτερα η μπλε ειναι οτι χειροτερο εχει περασει ποτε απο τα χερια μου, γενικα ειναι μαλλον ευκολο να βρεις καλυτερο ηχο..

θα ειχε ενδιαφερον να συγκρινεις στο συστημα σου μια ΜΜ της ταξης των 300 ευρω με την ροντο.

αν την συγκεκριμενη ΜΜ την βαθμολογω με 6,0 η mc παιρνει 7,6 ε να βαλω και μια βαθμολογια μονο οι συντακτες των περιοδικων να εχουν αυτο το προνομιο?

χαχαχα, μην νομιζεις πως οι συντακτες ξερουν και τοσα.. καποιοι γκουρου ειναι απλα γραφικοι
 
Εγώ πάλι πιστεύω ότι αν δεν ματώσεις δεν μαθαίνεις.
Μέχρι πρόσφατα πίστευα ότι μόνο οι Grado παίζουν μουσική, ειδικά αυτές οι ξύλινες.
Έχω αγοράσει και το Phono ph-1 του Grado.
Αν λοιπόν έχεις Grado πάρε το ή φτιάξε το. Εδώ:http://www.vinylengine.com/turntable_forum/viewtopic.php?t=15078 θα τα βρεις όλα για να το φτιάξεις.
Εγώ και το αγόρασα αλλά και το έφτιαξα. Με αυτό θα πάρεις τα μέγιστα από όποια Grado έχεις , Ξύλινη, πλαστικιά, υψηλής εξόδου ή χαμηλής όλες φυσάνε με αυτό το phono, να είσαι σίγουρος.
Δεν κάνει όμως για όλες τις καφαλές. H nagaoka jt555 ακούγεται χωρίς μπάσο και αρκετά σκληρή. Δεν πα να βάνεις – βγάνεις πυκνωτές και αντιστάσεις στην είσοδο, ο ήχος δεν γίνεται ποτέ, μακροχρόνια, ευχάριστος και αποδεκτός από το αυτί σου. Με λίγη διαφορά τα ίδια ισχύουν και για τον συνδυασμό Shelter201-Jico sas. Καλό αποτέλεσμα αλλά όχι το πρέπον, όχι το άριστο.
Έφτιαξα λοιπόν αυτό:http://www.datasheetcatalog.com/datasheets_pdf/L/T/1/0/LT1028.shtml το phono (σελιδα 15 - με κάποιες βελτιώσεις). Το δοκίμασα με την nagaoka και πραγματικά σάλταρα. Αν είναι δυνατόν βγάζει η Nagaoka (με βελόνα tonar) αυτήν την μουσική, αυτόν τον ισορροπημένο ήχο; Αυτό το σχεδόν τέλειο αποτέλεσμα. Και λέω σχεδόν τέλειο γιατί, εν τάξη, γούστα είναι αυτά. Και στο κάτω - κάτω ότι πιο ακριβό έχω ακούσει είναι η Grado Master 1 που κάνει 1.200 ευρώ νομίζω.
Δεν είχα την πολυτέλεια να αγοράσω εξωτικά φρούτα 1.500-10.000 ευρώ…
Και η Master πολύ μου έπεσε…
Πάντως το αποτέλεσμα με αφήνει άφωνο. Δεν μπορώ ούτε να κλέισω το πικ απ και να δοκιμάσω την Shelter-jico. Τόσο γουστάρω.
Όσοι έχουν κολλήσει με τις Grado (και μιλάμε για κόλλημα 20 χρόνων και βάλε, εθισμός πραγματικός) καταλαβαίνουν πόσο δύσκολο είναι να ξεκολλήσεις από αυτές.
Τώρα θα μου πείτε είναι δυνατόν μια κεφαλή – βελόνα και ένα προ DIY 5-6 υλικών να κοντράρει πανάκριβα μηχανάκια;
Είναι και παρά είναι. Τα υλικά είναι ίδια. Απλά έχουν αλλάξει οι συνθήκες αγοράς. Κάποτε σε κάθε σπίτι υπήρχε ένα πικ απ. Αφάνταστη ζήτηση σε βελόνες που έπαιζαν και έλιωναν κάθε μέρα. Πολλές σίγουρα έσπαζαν από τους απρόσεκτους (όχι εμείς, όχι). Είχε κατανάλωση το πράγμα. Τώρα ποιος παίρνει βελόνες κτλ. Σε σχέση με πριν 30 χρόνια είμαστε ελάχιστοι αυτοί που το κάνουμε ακόμα. Πως θα βγάλει λεφτά ο κάθε κατασκευαστής βελόνων;
Έχει δυο επιλογές:
α) κλείνει, ή παράγει και άλλα πράγματα,
β) ακριβαίνει αυτό που παράγει.
Κάποτε το ακριβότερο μοντέλο της Grado ήταν η Gold, (λεγόταν όμως F-1 ή κάπως έτσι – μια βόλτα στο site θα μας διαφωτίσει). Τουλάχιστον αυτοί έχουν το φιλότιμο και δεν απόσυραν εντελώς αυτά τα μοντέλα (Prestige Series) από την αγορά και παράγουν βελόνες γι αυτά (elliptical 0.3 X 0.7). Τις καλές βελόνες όμως (nude elliptical, special κτλ) τις βάζουν στα ακριβότερα μοντέλα πάνω του χιλιάρικου…
Γιατί σταμάτησε η Empire EDR.9 και δεν βρίσκεις ούτε βελόνα πια για αυτόν τον θρύλο; Γιατί η Shure v15III δεν παράγεται πια;
Γιατί την βρίσκεις μόνο στο ίντερνετ;
Γιατί η Jico βγάζει βελόνες sas για αυτήν και για κάποιους άλλους θρύλους;
Μήπως γιατί όσοι έχουν αυτές τις κεφαλές στρέφονται στον Ιάπωνα άρα θα έχει κάποια δουλίτσα που του επιτρέπει να τις πουλάει σχετικά φτηνά ακόμα;
Γιατί η Tonar παράγει την jt555 αν δεν είναι τόσο καλή και την ψάχνουν κάποιοι ακόμα;
Περισσότερα θα γράψω όταν καταφέρω και ξεπεράσω το σοκ με την μεταμόρφωση της Nagaoka.
Μπορεί και να μην ακούσω όλους (1.600) τους δίσκους μου με αυτήν…
Τα κουρέλια τραγουδάνε ακόμα….
Υ.Γ.
Γιατί όλο αυτό το κατεβατό;
Γιατί δεν υπάρχει περίπτωση ένα phono να
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Κεφαλές κινητού μαγνήτη, κινητού σιδήρου και κινητού πηνίου

Υ.Γ.
Γιατί όλο αυτό το κατεβατό;
Γιατί δεν υπάρχει περίπτωση ένα phono να

Να.... τι ????? :laugh:

Εγω,περιμενω και καποια αλλα σχολια σου λιαν συντομως :ernaehrung004:
 
Last edited:
Υ.Γ.
Γιατί όλο αυτό το κατεβατό;
Γιατί δεν υπάρχει περίπτωση ένα phono να κάνει για όλες τις κεφαλές. Ειδικά αν είναι διαφορετικής τεχνολογίας. (MI, MC, MI κλτ).


Ο δαίμον του τυπογραφείου...

Τα άλλα σχόλια όταν θα μου έρθει η αφορμή:ernaehrung004:
 
Re: Απάντηση: Κεφαλές κινητού μαγνήτη, κινητού σιδήρου και κινητού πηνίου

Εγώ πάλι πιστεύω ότι αν δεν ματώσεις δεν μαθαίνεις.
Μέχρι πρόσφατα πίστευα ότι μόνο οι Grado παίζουν μουσική, ειδικά αυτές οι ξύλινες.
Έχω αγοράσει και το Phono ph-1 του Grado.
Αν λοιπόν έχεις Grado πάρε το ή φτιάξε το. Εδώ:http://www.vinylengine.com/turntable_forum/viewtopic.php?t=15078 θα τα βρεις όλα για να το φτιάξεις.
Εγώ και το αγόρασα αλλά και το έφτιαξα. Με αυτό θα πάρεις τα μέγιστα από όποια Grado έχεις , Ξύλινη, πλαστικιά, υψηλής εξόδου ή χαμηλής όλες φυσάνε με αυτό το phono, να είσαι σίγουρος.
Δεν κάνει όμως για όλες τις καφαλές. H nagaoka jt555 ακούγεται χωρίς μπάσο και αρκετά σκληρή. Δεν πα να βάνεις – βγάνεις πυκνωτές και αντιστάσεις στην είσοδο, ο ήχος δεν γίνεται ποτέ, μακροχρόνια, ευχάριστος και αποδεκτός από το αυτί σου. Με λίγη διαφορά τα ίδια ισχύουν και για τον συνδυασμό Shelter201-Jico sas. Καλό αποτέλεσμα αλλά όχι το πρέπον, όχι το άριστο.
Έφτιαξα λοιπόν αυτό:http://www.datasheetcatalog.com/datasheets_pdf/L/T/1/0/LT1028.shtml το phono (σελιδα 15 - με κάποιες βελτιώσεις). Το δοκίμασα με την nagaoka και πραγματικά σάλταρα. Αν είναι δυνατόν βγάζει η Nagaoka (με βελόνα tonar) αυτήν την μουσική, αυτόν τον ισορροπημένο ήχο; Αυτό το σχεδόν τέλειο αποτέλεσμα. Και λέω σχεδόν τέλειο γιατί, εν τάξη, γούστα είναι αυτά. Και στο κάτω - κάτω ότι πιο ακριβό έχω ακούσει είναι η Grado Master 1 που κάνει 1.200 ευρώ νομίζω.
Δεν είχα την πολυτέλεια να αγοράσω εξωτικά φρούτα 1.500-10.000 ευρώ…
Και η Master πολύ μου έπεσε…
Πάντως το αποτέλεσμα με αφήνει άφωνο. Δεν μπορώ ούτε να κλέισω το πικ απ και να δοκιμάσω την Shelter-jico. Τόσο γουστάρω.
Όσοι έχουν κολλήσει με τις Grado (και μιλάμε για κόλλημα 20 χρόνων και βάλε, εθισμός πραγματικός) καταλαβαίνουν πόσο δύσκολο είναι να ξεκολλήσεις από αυτές.
Τώρα θα μου πείτε είναι δυνατόν μια κεφαλή – βελόνα και ένα προ DIY 5-6 υλικών να κοντράρει πανάκριβα μηχανάκια;
Είναι και παρά είναι. Τα υλικά είναι ίδια. Απλά έχουν αλλάξει οι συνθήκες αγοράς. Κάποτε σε κάθε σπίτι υπήρχε ένα πικ απ. Αφάνταστη ζήτηση σε βελόνες που έπαιζαν και έλιωναν κάθε μέρα. Πολλές σίγουρα έσπαζαν από τους απρόσεκτους (όχι εμείς, όχι). Είχε κατανάλωση το πράγμα. Τώρα ποιος παίρνει βελόνες κτλ. Σε σχέση με πριν 30 χρόνια είμαστε ελάχιστοι αυτοί που το κάνουμε ακόμα. Πως θα βγάλει λεφτά ο κάθε κατασκευαστής βελόνων;
Έχει δυο επιλογές:
α) κλείνει, ή παράγει και άλλα πράγματα,
β) ακριβαίνει αυτό που παράγει.
Κάποτε το ακριβότερο μοντέλο της Grado ήταν η Gold, (λεγόταν όμως F-1 ή κάπως έτσι – μια βόλτα στο site θα μας διαφωτίσει). Τουλάχιστον αυτοί έχουν το φιλότιμο και δεν απόσυραν εντελώς αυτά τα μοντέλα (Prestige Series) από την αγορά και παράγουν βελόνες γι αυτά (elliptical 0.3 X 0.7). Τις καλές βελόνες όμως (nude elliptical, special κτλ) τις βάζουν στα ακριβότερα μοντέλα πάνω του χιλιάρικου…
Γιατί σταμάτησε η Empire EDR.9 και δεν βρίσκεις ούτε βελόνα πια για αυτόν τον θρύλο; Γιατί η Shure v15III δεν παράγεται πια;
Γιατί την βρίσκεις μόνο στο ίντερνετ;
Γιατί η Jico βγάζει βελόνες sas για αυτήν και για κάποιους άλλους θρύλους;
Μήπως γιατί όσοι έχουν αυτές τις κεφαλές στρέφονται στον Ιάπωνα άρα θα έχει κάποια δουλίτσα που του επιτρέπει να τις πουλάει σχετικά φτηνά ακόμα;
Γιατί η Tonar παράγει την jt555 αν δεν είναι τόσο καλή και την ψάχνουν κάποιοι ακόμα;
Περισσότερα θα γράψω όταν καταφέρω και ξεπεράσω το σοκ με την μεταμόρφωση της Nagaoka.
Μπορεί και να μην ακούσω όλους (1.600) τους δίσκους μου με αυτήν…
Τα κουρέλια τραγουδάνε ακόμα….
Υ.Γ.
Γιατί όλο αυτό το κατεβατό;
Γιατί δεν υπάρχει περίπτωση ένα phono να

Εγώ δεν κατάλαβα τι έφτιαξες... το λινκ παραπέμπει σε datasheet ολοκληρωμένου... κατά τα άλλα συμφωνώ...:a0210: ... άργησα και εγώ να τα μάθω...
 
Κατι αναλογο που συμβαινει με μερικες κεφαλες χαμηλου κοστους,συμβαινει και με μερικα phono preamps imo.

Ειπα πολλες φορες εδω την εμπειρια μου με το TONAR Vinyline mm/mc phono pre καθως και μερικες κεφαλες ,καλωδια κλπ...

Δεν ειναι λιγες οι φορες που βαζω το TONAR για να "ελεγξω" ακριβοτερα pre.

Oxi πως ειναι κατ´αναγκη καλυτερο παντα,αλλα ειναι ενα πολυ καλο και αξιοπιστο εργαλειο για μενα.

Τετοια μηχανηματα η κεφαλες κλπ υπαρχουν εκει εξω , και περιμενουν να "ανακαλυφθουν".

Στην πορεια προκυπτουν και μερικοι συνδιασμοι που απλα δεν παιζονται με τιποτα,ανεξαρτητως τιμης,φημης κλπ....
 
Last edited:
μην νομιζεις πως οι συντακτες ξερουν και τοσα.. καποιοι γκουρου ειναι απλα γραφικοι[/QUOTE]
Σέβομαι τις απόψεις όλων των συνφορουμιτών και κυρίως τις ακουστικές εμπειρίες που πάντα συνοδεύονται από μάτωμα στα οικονομικά,όμως εδώ θα ήθελα να επισημάνω ότι υπάρχουν συντάκτες και reviewers ,που αλλάζουν και δοκιμάζουν τις κεφαλές σαν τα φανελλάκια..έχω έρθει σ επαφή και γνώρισα κάποιον απ αυτούς που ο ήχος που έπαιρνε απ το σύστημά του ακουγόταν απλά άπιαστος και όχι με εξωτικές κεφαλές και phono .
Έχουν και μερικοί γκουρού τις ανησυχίες 'του λόγου τιμής προς απόδοση',που απασχολεί όλους μας σ αυτήν την ενότητα και λόγω της πρόσβασης σε μεγάλη γκάμα προϊόντων λόγω της ιδιότητάς τους αυτής,οι ακουστικές εμπειρίες είναι αρκετά ακριβείς...
 
Έχουν και μερικοί γκουρού τις ανησυχίες 'του λόγου τιμής προς απόδοση',που απασχολεί όλους μας σ αυτήν την ενότητα ...

Σε καποιο σταδιο ολους θα επρεπε να απασχολει αυτο.

Δεν μπορει κανενας "κατασκευαστης" να ερχεται και να ζητα 10000 ευρω για μια κεφαλη πικαπ οταν με τετοια λεφτα παιρνεις ας πουμε ενα αυτοκινητο......... η να αγοραζει μια κεφαλη απο την Ιαπωνια ας πουμε για 15 ευρω το πολυ, να αλλαζει την βελονα και να ζητα 1000 ευρω ,οταν μια jico SAS οπως ειπαμε παμπολλες φορες κοστιζει $ 135 και ειναι κλασεις ανωτερη απο την δικη του............

Eδω ειναι που χρειαζεται η μαγκια του guru / reviewer να πει τα πραγματα με το ονομα τους.............και δεν μιλω μονο για σχεση αποδοσης/τιμης αλλα και για καθαρη ανωτεροτητα μιας "φτηνης" σε σχεση με μια πολυ ακριβη κεφαλη.
 
Last edited:
Νομίζω υπάρχουν εξαιρέσεις στο θέμα βαθμολόγησης και κρίσης αναλογικών μηχανημάτων και εδώ θα αναφέρω για άλλη μια φορά το περιοδικό Hi-Fi World και τους συντάκτες του πρώην και νυν,που απ το πρώτο τεύχος (Φεβρουάριος 1992) νομίζω συνέβαλαν τα μέγιστα στην επιστροφή του βινυλίου και αν κοιτάξει κανείς τις προτάσεις τους στα classic ,αλλά και standars προϊόντα ,θα δει κανείς τι προτείνουν,τι tweaks εφαρμόζουν ,ποιες κεφαλές είναι οι αναφοράς τους αλλά και που θέλουν να απευθυνθούν.
Δεν είναι όλοι το ίδιο και αναφέρομαι σε ξένο περιοδικό γιατί υπάρχει και Έλληνας γκουρού που ακούει με νθρώπινεςκεφαλές και μηχανήματα και ακούει πολύ καλά χωρίς να έχει δώσει αμύθητα ποσά.
 
υπάρχει και Έλληνας γκουρού που ακούει με νθρώπινεςκεφαλές και μηχανήματα και ακούει πολύ καλά χωρίς να έχει δώσει αμύθητα ποσά.

Και καλα κανει. :ernaehrung004:
 
Nα αναφέρω και τα σχόλια για μια κεφαλή που αναφέρθηκε αρκετά την Audia Technica AT-95E,που τη θεωρεί old time 'forever' classic :"Great starter cartridge that's detailed and musical beyond it's price.Superglue the stylus in for better sound.'
 
Για 25-30 ευρω ποιος θα ειχε περισοτερες απαιτησεις;

Βεβαια μεχρι εκει σαν "starter" οπως λεει, και βεβαια ξυλοφορτωνει ουκ ολιγες ακριβοτερες.

Για "superglueing" της βελονας δεν θα το συζητησω.Δεν θα γινει και "no compromise" κεφαλη με δυο σταγονες γομα,ασε που πλεον το πλεονεκτημα του vfm παει περιπατο γι'αυτον που εχει σημασια στην κατηγορια αυτη.
 
Last edited:
Αυτές τις μέρες ακούω σχεδόν αποκλειστικά με ΑΤ95e... σίγουρα δεν είναι σε επίπεδο των άλλων που μιλάμε αλλά δεν μου στερεί μουσική απόλαυση...

Η μόντα, για να κάνω ανακεφαλαίωση είναι... κόβουμε προσεκτικά το πλαστικό της βελόνας και αφήνουμε μόνο όσο περιβάλει την βελόνα για να μπεί στην γεννήτρια,

Ξεβιδώνουμε την πλαστική βάση και μένει μόνη της η γεννήτρια χωρίς το μαύρο πλαστικό που βιδώνει στον βραχίονα,

Αγοράζουμε ένα αλουμινένιο κέλυφος για Denon http://www.ebay.co.uk/itm/SOUND-IMP...rntable_Parts_Accessories&hash=item4abf57c3e0

Σφηνώνουμε την γεννήτρια στο κέλυφος... αν δεν μπαίνει πολύ σφηνωτά βάζουμε πολύ προσεκτικά μια σταγόνα logο ανάμεσα στην βάση του κελύφους και στην γεννήτρια με προσοχή να μην πέσει μέσα στην τρύπα που ήταν η βίδα.

midasat%252520001.jpg


Αυτή η κεφαλή με συνολικό κόστος κάτω από 100 ευρώ... πιστέψτε με κατατροπώνει πολλές άλλες κόστους 500 και βάλε... και όποτε χαλάσει η βελόνα την αλλάζετε με κόστος 20 ευρώ...
 
πολυ καλη προταση.

και για να συμπληρωσω την σχετικη μοντα, εαν καποιος εχει ορεξη μπορει να βαλει και 2 σταγονες εποξικη κολλα αναμεσα στο generator και το αλλουμινενιο κελυφος η το ξυλινο. δενει καλυτερα και βελτιωνετε η εικονα.

εχω ακουσει αλλα δεν εχω δοκιμασει και το κολυμα της βελονας στο generator (τυπου στιγμης πχ logo).. η γνωστη γερμανικη εταιρεια που πουλαει την κεφαλη 10 φορες απανω κολαει την βελονα.. (ισως να το κανει για να μην μπορει ο καθενας να την αλλαξει με την μαμησια παμφθηνη ΑΤ)