Κινητά vs φωτογραφικές, υπέρ και κατά

Αλλάζω venue και τροπο ληψης. Αυτη τη φορα, ακουμπαω την μηχανη πανω στο καγκελο του μπαλκονιου ωστε να ειναι οσο το δυνατον πιο σταθερη και τραβαω 2 σετ φωτος.
Η πρώτη με Handheld Twilight στην Sony (οπως στις παραπανω που η μηχανη αποφασιζει μονη της) ενω στο δευτερο set με AutoHDR οπου επιτρεπεται να επεμβεις στο διαφραγμα οπου επελεξα f.4 για να ερθει πιο κοντα με το iPhone. Σε αυτο ομως το προγραμμα η Sony τραβουσε πιο αργα τα καρε, οποτε θεωρω αδυνατον να μην εβγαινε κουνημενη αν την κρατουσα χειροκινητα.

1)

Sony/Sigma με Handheld Twilight:

Untitled by Tak Sot, on Flickr

iPhone/ Night mode:

Untitled by Tak Sot, on Flickr

Untitled by Tak Sot, on Flickr
 
Χρωματικα μ αρεσουν περισσοτερο της sony, αλλα πιο πολυ λεπτομερεια εχει το κινητο.

Να υπενθυμισω , Τακη δοκιμασε το κι εσυ επισης, οτι μπορεις να ρυθμισεις στο κινητο την εκθεση στο nighte mode.

Πατας πανω στην οθονη και τραβας πανω κατω τον δεικτη...ετσι κανω εγω συνηθως στα βραδυνα, μειωνω ελαφρα την εκθεση , για πιο ¨φυσικο" αποτελεσμα... το ιδιο εκανα και παλιοτερα με την gcam .
 
Απάντηση: Re: Κινητά vs φωτογραφικές, υπέρ και κατά

Χρωματικα μ αρεσουν περισσοτερο της sony, αλλα πιο πολυ λεπτομερεια εχει το κινητο.

Να υπενθυμισω , Τακη δοκιμασε το κι εσυ επισης, οτι μπορεις να ρυθμισεις στο κινητο την εκθεση στο nighte mode.

Πατας πανω στην οθονη και τραβας πανω κατω τον δεικτη...ετσι κανω εγω συνηθως στα βραδυνα, μειωνω ελαφρα την εκθεση , για πιο ¨φυσικο" αποτελεσμα... το ιδιο εκανα και παλιοτερα με την gcam .

To ξερω, απλα δεν ηθελα να επεμβω για να αφησω το iPhone να αποφασισει μονο του για τις παραμετρους της εικονας. Προφανως αν παιξεις λιγο με τις ρυθμισεις μπορεις να φερεις πολυ πιο φυσικο αποτελεσμα.
 
Τάκη σ'ευχαριστούμε για τον κόπο σου να μοιραστείς μαζί μας τα δείγματα


επειδή είχα ακριβώς τον ίδιο συνδυασμό μηχανής-φακού, προσωπικά είχα καταλήξει στο εξής όσον αφορά τα βραδυνά θέματα χωρίς τρίποδο

raw, IBIS on, f/1.4, όσο πιο μεγάλη ταχύτητα κλείστρου μπορώ να πετύχω (1/16, 1/8 ή ακόμη και 1/4) για να έχω όσο πιο χαμηλό iso γίνεται - σίγουρα κάτω από 3200 (ιδανικά 1600 αν όχι 800) με τις αντίστοιχες παραχωρήσεις βεβαίως στο βάθος πεδίου, στο ότι δε θα παγώσει την (όποια) κίνηση και στο ότι θα έχω κάποιες κουνημένες

μετά ένα πέρασμα από DxO Lab όπου κερδίζεις τουλάχιστον ένα στοπ στην αποθορυβοποίηση χωρίς να κάνει τη λεπτομέρεια πουρέ

εναλλακτικά βάζεις το autofocus continuous high-speed, τραβάς μια καλή ριπή με 6,8,10 καρέ και μετά merge σε software (photo

υπόψιν η ριπή σου εξασφαλίζει ότι θα έχεις κάποιες (αρκετές ίσως) που δε θα είναι καθόλου κουνημένες...


το συμπέρασμα που βγάζω είναι ότι για casual χρήση τα κινητά έχουν μπει πλέον δυνατά και στις βραδυνές - ένα από τα απόρθητα κάστρα των dedicated μηχανών
 
Απάντηση: Re: Κινητά vs φωτογραφικές, υπέρ και κατά

Τάκη σ'ευχαριστούμε για τον κόπο σου να μοιραστείς μαζί μας τα δείγματα


επειδή είχα ακριβώς τον ίδιο συνδυασμό μηχανής-φακού, προσωπικά είχα καταλήξει στο εξής όσον αφορά τα βραδυνά θέματα χωρίς τρίποδο

raw, IBIS on, f/1.4, όσο πιο μεγάλη ταχύτητα κλείστρου μπορώ να πετύχω (1/16, 1/8 ή ακόμη και 1/4) για να έχω όσο πιο χαμηλό iso γίνεται - σίγουρα κάτω από 3200 (ιδανικά 1600 αν όχι 800) με τις αντίστοιχες παραχωρήσεις βεβαίως στο βάθος πεδίου, στο ότι δε θα παγώσει την (όποια) κίνηση και στο ότι θα έχω κάποιες κουνημένες

μετά ένα πέρασμα από DxO Lab όπου κερδίζεις τουλάχιστον ένα στοπ στην αποθορυβοποίηση χωρίς να κάνει τη λεπτομέρεια πουρέ

εναλλακτικά βάζεις το autofocus continuous high-speed, τραβάς μια καλή ριπή με 6,8,10 καρέ και μετά merge σε software (photo

υπόψιν η ριπή σου εξασφαλίζει ότι θα έχεις κάποιες (αρκετές ίσως) που δε θα είναι καθόλου κουνημένες...


το συμπέρασμα που βγάζω είναι ότι για casual χρήση τα κινητά έχουν μπει πλέον δυνατά και στις βραδυνές - ένα από τα απόρθητα κάστρα των dedicated μηχανών

Ευχαριστώ Παύλο για τα tips. Θα τα δοκιμασω σε πρωτη ευκαιρια :)
 
Σε όλα τα σετ πιο όμορφα στο μάτι φαίνονται του iphone με εξαίρεση για μένα στο πρώτο σετ της πλατείας και σε εκείνο με το μαγαζάκι που το iphone κάνει αυτό που προσωπικά δεν μου αρέσει στο night mode. Φωτίζει υπερβολικά τη σκηνή σε σημείο που χάνεται η φυσικότητα και νομίζεις ότι έχεις φώτα από πίσω.. Το ίδιο κάνει αρκετές φορές με τον ουρανό που τον παρουσιάζει γκρι.. Δεν ξέρω αν είναι και θέμα ρύθμισης.
Πάντως πολύ καλό συγκριτικό


Sent from my iPhone xs max using Tapatalk
 
Αυτό με τον υπερβολικό φωτισμό το κάνουν και οι gcam με τις τυπικές ρυθμίσεις - ή είναι αδυναμία του λογισμικού, ή το πιο πιθανό έχουν ελέγξει τα γούστα των πολλών και έχουν προσαρμόσει ανάλογα τις σχετικές ρυθμίσεις...
 
Αυτό με τον υπερβολικό φωτισμό το κάνουν και οι gcam με τις τυπικές ρυθμίσεις - ή είναι αδυναμία του λογισμικού, ή το πιο πιθανό έχουν ελέγξει τα γούστα των πολλών και έχουν προσαρμόσει ανάλογα τις σχετικές ρυθμίσεις...

Δημητρη, (στα μάτια μου τουλαχιστον) η gcam εχει πολυ πιο φυσικο αποτέλεσμα. Το iphone μου φαίνεται πως βάζει "περιγράμματα" σε κατι τι υπαρχει στην φωτογραφία. Μαλλον αυξημενο υπερβολικα microcontrast.

Με την τελευταια (7.0). Και εδω πάντως εχει τσιμπημένο sharpness. Βασικα ολες αυτες οι καμερες, ειναι optimized για να βλέπεις τις φωτο στις hi-res οθονες κινητων.


IMG_20191030_205402 by sfortis1, on FlickrIMG_20191029_180323 by sfortis1, on Flickr
 
Πέραν των προεπιλεγμένων ρυθμίσεων, οι gcam προσφέρουν πάρα πολλές δυνατότητες παραμετροποίησης, και μερικές από αυτές τις σώζουν ως αρχεία .xml που μπορείς να ανακαλέσεις ανά πάσα στιγμή με διπλό ταπ πάνω στην μαύρη περιοχή. Αλλά αυτά ανήκουν στο άλλο νήμα https://avclub.gr/forum/showthread.php/160051-Κινητά-με-καλή-φωτογραφική-απόδοση/page192, εδώ είμαστε κινητά vs φωτογραφικές...
 
ενα μινι συγκριτικο μεταξυ iphone και sony a7 III και ΒΜ 6κ στο βιντεο...

Το εντυπωσιακο με το iphone ειναι οτι στην ουσια ειναι η μονη συσκευη αυτη τη στιγμη που μπορει να τραβηξει 4κ 120p και να κανει εσωτερικα το HDR στο βιντεο !
Γι αυτο και τα καταφερνει πολυ καλα σε σκηνες με εντονη αντιθεση.

https://www.youtube.com/watch?v=v6nkQNXbJ7s