Κινητά vs φωτογραφικές, υπέρ και κατά

Διάβασα κάποια άρθρα για το πως δουλεύει το deep fusion και παραθέτω εδώ το πιο συνοπτικό αλλά και "ζουμερό" κατά την άποψή μου (από εδώ https://www.imore.com/youll-need-disable-capture-outside-frame-use-deep-fusion-iphone-11):

"Deep Fusion is a new computational photography process specifically on the iPhone 11 line because of the A13 chip. It blends together multiple exposures at the pixel level in order to create a photograph with an even higher level of detail than standard HDR. This means even more detailed textures in things like skin, clothing, and foliage.

Unlike Night Mode, Deep Fusion will happen automatically and we won't even notice it. However, it will only activate in certain situations.

With the Wide (Normal) lens, Deep Fusion kicks in at just above the 10 lux floor that triggers Night Mode. Whether Night Mode or Deep Fusion activates depends on the lighting source for the current scene. On the Telephoto camera, Deep Fusion will be active in pretty much everything except the brightest situations, as that is when the Smart HDR goes into effect due to the abundance of highlights.

Essentially, Deep Fusion has the camera shoot a short frame at a negative EV value. This results in a darker image than you would normally like, but it just pulls sharpness from this frame. It also shoots three regular EV0 images and then a long EV+ frame, aligns everything together, and blends all of the images into one.

You end up with two 12MP images that are combined together in a single 24MP photo. The process to do this uses four separate neural networks, which account for all of the noise characteristics of the camera sensors, as well as the photo subject matter.

The machine learning process looks at every individual pixel before combining, and it only takes about one second to process everything. Deep Fusion will happen in the background, and you'll never really notice it until you see the images it produces."

Ακόμα πιο συνοπτικά, συνήθως τραβάει μια υποφωτισμένη (που ως γνωστόν εξασφαλίζει καλύτερο μικροκοντραστ), τρεις με κανονική έκθεση που δίνουν βαρύτητα σε διαφορετικές παραμέτρους η κάθε μια, και μια "αργή" (μάλλον υπερφωτισμένη). Μετά όλα αυτά τα μαγειρεύει το Α13 - που θα μπορούσε άνετα να στείλει το Apollo στο φεγγάρι το 1968 - σε συνδυασμό με το ειδικό λογισμικό της apple, και προκύπτουν 2 φωτό που συνδυάζονται άλλη μια φορά για να δώσουν ένα τελικό αρχείο 24mp.

Δηλαδή αν το κάναμε χειροκίνητα, θα έπρεπε να τραβήξουμε συνήθως 5 καρέ υπολογίζοντας (επιεικώς) μερικές χιλιάδες παραμέτρους, και μετά να τις επεξεργαστούμε και να τις ευθυγραμμίσουμε για να πάρουμε το τελικό αρχείο.

Άρα η σύγκριση με μεμονωμένα αρχεία - κατά την προσωπική μου πάντα εκτίμηση - δεν ευσταθεί από τεχνική σκοπιά, παρά μόνο ως κρίση για το τελικό αποτέλεσμα. Παραπλήσιες φωτογραφίες από κανονικές μηχανές μπορούμε - εν μέρει - να πάρουμε μόνο με τα scene modes ή άλλες προηγμένες μεθόδους όπως in camera stacking, hdr κ.λ.π.

Τα οποία όμως αν κρίνω εξ ιδίων, καθώς κι απ' ότι έχω δει εδώ (και στο gallery) ΔΕΝ χρησιμοποιούμε - τουλάχιστον ως κύρια μέθοδο, αφού τραβάμε raw, raw+jpeg ή άντε να παίξουμε με κάποιες προσομοιώσεις - κυρίως οι κάτοχοι Fuji και... pen!

Θέλω να πω... Από την μια βάζουμε ένα Χ κινητό που εκμεταλλεύεται έναν ισχυρό υπολογιστή + λογισμικό για το οποίο έχουν δουλέψει κι εγώ δεν ξέρω πόσοι και ποιοι (και με τι resources), κι από την άλλη τραβάμε ένα καρέ, προκύπτει ένα jpeg μηχανής και το πάμε για σύγκριση.

Ενδιαφέρον εκ πρώτης όψεως, αλλά μάλλον ατυχές θα έλεγα...

edit: το deep fusion και το iphone αναφέρεται ως μια περίπτωση, τα ίδια ισχύουν και για άλλα κινητά και το σχετικό λογισμικό.
 
ενδιαφέρουσα η περιγαρφή του cacau,
για εμάς που βαριόμαστε να διαβάσουμε περισσότερα.

απλά για την ώρα το αποτέλεσμα για μένα δεν έιναι τέτοιο για να αποχωριστώ τη μηχανή μου,
ακόμη και από περιπτώσεις που θα ήθελα να το κάνω,
όπως πχ το επερχόμενο αεροπορικό ταξίδι,
που θα ήθελα να εξοικονομήσω το χώρο που μου πιάνει η μηχανή


το λογισμικό στα κινητά θα βελτιώνεται χρόνο με το χρόνο, αυτό είναι σίγουρο,
αλλά το ίδιο θα γίνεται και με τις φωτογραφικές μηχανές,
αυτές οι νέες τεχνολογίες ή άλλες, θα περνάνε στις φωτογραφικές μηχανές,
όπου λόγω των καλύτερω οπτικών και αισθητήρων θα δίνουν καλύτερο αποτέλεσμα,

τώρα πόσο καλύτερο και κατά πόσο αξίζει το επιπλέον κόστος αυτό είναι μεγάλη κουβέντα,
αλλά έτσι ήτανε πάντα,
από την εποχή του φιλμ,
για τους πολλούς μία φθηνή κόμπακτ που έμπαινε στην τσέπη ήταν καλύτερη από μία SLR
και αν απλά πάταγες το κουμπάκι,
συνήθως έβγαζες και το ίδιο καλές φωτογραφίες ή και καλύτερες από ότι με την SLR
 
Μα δεν λέμε κάτι διαφορετικό ως αναφορά τον τρόπο λειτουργίας, το συμπέρασμα ότι η τεχνολογία δείχνει να κάνει πολλά βήματα μπροστά στα κινητά σε αντίθεση με της μηχανές που κινείται με αργούς ρυθμούς.

Με την πάροδο του χρόνου εκτιμώ ότι η πίτα θα μειωθεί κι άλλο για της μηχανές έναντι των κινητών.

Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε τον ηλικιακό παράγοντα, οι εταιρείες δεν πρόκειται να πάρουν το ρίσκο να επενδύσουν (φωτογραφικά) σε μια γενιά που το μεγαλύτερο της ποσοστό χρησιμοποιεί το κινητό του για να βγάζει φωτογραφίες, οπότε θεωρώ πολύ δύσκολο να δούμε τεχνολογίες αντίστοιχες με το deep fusion σε φωτογραφικές μηχανές.
 
Ήδη η Olympus και Fuji έχουν ανακοινώσει και πραγματοποιήσει τα πρώτα δείγματα, κι έρχονται κι αλλά...


Έχουμε να δούμε πολλά, αυτό είναι το μόνο σίγουρο.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
 
συμφωνώ μαζί σου, η εικόνα παραείναι soft, προφανώς από όχι καλή εστίαση ή κούνημα,
αλλοιώς πρόβλημα στο φακό,
ούτε μια παλιά κόμπακτ κάνον που είχα πάρει 150 ευρώ πριν 8 χρόνια δεν βγάζει τόσο soft αποτέλεσμα

f3,5 από τόσο κοντά σε τόσο πλατύ αντικείμενο βγήκε όλο θολό, η μηχανή εστίασε στην κουφάλα που αν δεις υπερέχει κατά κράτος της ''ψεύτικης'' εικόνας του iphone, το υπόλοιπο είναι απλά θολό και δεν μπορεί να κριθεί...τόσο απλά..αν δεν το καταλαβαίνουν κάποιοι δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι, βασικές αρχές φωτογραφίας, πάμε παρακάτω.....πρόχειρα να πω ότι και με το Iphone 11 pro Και με το Huawei p30 pro που τα είχα (το p30 pro αρκετά καιρό) δεν έμεινα ικανοποιημένος φωτογραφικά, δεν μπορούν να πλησιάσουν ούτε την compact lx10 που έχω που κάνει και πολύ περισσότερες δουλειές, από Macro, πορτραίτα και τηλεφακό, μέχρι αληθινά ρηχό βάθος πεδίου και φώτο με κινούμενα αντικείμενα ακόμα σε κακό φωτισμό. Χοντρικά πιο πολύ εντυπωσιάστηκα από δείγματα που είδα από το Note 8 pro και τα 64mb του παρά από αυτά τα 2....next year....προσωπικά αποχωρώ από αυτό το thread δεν βρίσκω κανένα νόημα πλέον στην συζήτηση με αυτά που γράφονται....
 
Ακόμα πιο συνοπτικά, συνήθως τραβάει μια υποφωτισμένη (που ως γνωστόν εξασφαλίζει καλύτερο μικροκοντραστ), τρεις με κανονική έκθεση που δίνουν βαρύτητα σε διαφορετικές παραμέτρους η κάθε μια, και μια "αργή" (μάλλον υπερφωτισμένη). Μετά όλα αυτά τα μαγειρεύει το Α13 - που θα μπορούσε άνετα να στείλει το Apollo στο φεγγάρι το 1968 - σε συνδυασμό με το ειδικό λογισμικό της apple, και προκύπτουν 2 φωτό που συνδυάζονται άλλη μια φορά για να δώσουν ένα τελικό αρχείο 24mp.

Δηλαδή αν το κάναμε χειροκίνητα, θα έπρεπε να τραβήξουμε συνήθως 5 καρέ υπολογίζοντας (επιεικώς) μερικές χιλιάδες παραμέτρους, και μετά να τις επεξεργαστούμε και να τις ευθυγραμμίσουμε για να πάρουμε το τελικό αρχείο.

Άρα η σύγκριση με μεμονωμένα αρχεία - κατά την προσωπική μου πάντα εκτίμηση - δεν ευσταθεί από τεχνική σκοπιά, παρά μόνο ως κρίση για το τελικό αποτέλεσμα. Παραπλήσιες φωτογραφίες από κανονικές μηχανές μπορούμε - εν μέρει - να πάρουμε μόνο με τα scene modes ή άλλες προηγμένες μεθόδους όπως in camera stacking, hdr κ.λ.π.

Τα οποία όμως αν κρίνω εξ ιδίων, καθώς κι απ' ότι έχω δει εδώ (και στο gallery) ΔΕΝ χρησιμοποιούμε - τουλάχιστον ως κύρια μέθοδο, αφού τραβάμε raw, raw+jpeg ή άντε να παίξουμε με κάποιες προσομοιώσεις - κυρίως οι κάτοχοι Fuji και... pen!

Θέλω να πω... Από την μια βάζουμε ένα Χ κινητό που εκμεταλλεύεται έναν ισχυρό υπολογιστή + λογισμικό για το οποίο έχουν δουλέψει κι εγώ δεν ξέρω πόσοι και ποιοι (και με τι resources), κι από την άλλη τραβάμε ένα καρέ, προκύπτει ένα jpeg μηχανής και το πάμε για σύγκριση.

Ενδιαφέρον εκ πρώτης όψεως, αλλά μάλλον ατυχές θα έλεγα...

edit: το deep fusion και το iphone αναφέρεται ως μια περίπτωση, τα ίδια ισχύουν και για άλλα κινητά και το σχετικό λογισμικό.

Καταρχήν μπράβο που μπήκες στον κόπο όχι μόνο να διαβάσεις αλλά και να εξηγήσεις με απλά λόγια πως λειτουργεί το deep fusion για όσους δεν γνωρίζουν (μερικοί μάλιστα νομίζουν πως απλά αποτελεί ένα είδος sharpening).
Όπως είπε και ο Γιάννης, τα συγκριτικά δείγματα δεν τα βάζουμε για να.. πετάξουμε τις αγαπημένες μας μηχανές και τους ακριβούς φακούς αλλά για να δείξουμε πως η χρήση software/hardware βοηθά τα κινητά να ξεπεράσουν τις εγγενείς αδυναμίες τους λόγω μικροσκοπικών σενσορων και φακών και να σταθούν αντάξια η και σε ορισμένες περιπτώσεις υπό συγκεκριμενες προϋποθέσεις να δώσουν καλύτερα αποτελέσματα από καλές μηχανές και φακούς χωρίς μάλιστα να χρειαστεί ο κάτοχος να ασχοληθεί με επιμερους ρυθμίσεις.
Όσον αφορά τα συγκριτικά δείγματα, θα επανέλθω αύριο με βραδινά πλάνα όπου στην Sony χρησιμοποίησα HDR προγράμματα κατά παραίνεση συνφορουμιτων.
 
Απάντηση: Re: Κινητά vs φωτογραφικές, υπέρ και κατά

f3,5 από τόσο κοντά σε τόσο πλατύ αντικείμενο βγήκε όλο θολό, η μηχανή εστίασε στην κουφάλα που αν δεις υπερέχει κατά κράτος της ''ψεύτικης'' εικόνας του iphone, το υπόλοιπο είναι απλά θολό και δεν μπορεί να κριθεί...τόσο απλά..αν δεν το καταλαβαίνουν κάποιοι δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι, βασικές αρχές φωτογραφίας, πάμε παρακάτω.....πρόχειρα να πω ότι και με το Iphone 11 pro Και με το Huawei p30 pro που τα είχα (το p30 pro αρκετά καιρό) δεν έμεινα ικανοποιημένος φωτογραφικά, δεν μπορούν να πλησιάσουν ούτε την compact lx10 που έχω που κάνει και πολύ περισσότερες δουλειές, από Macro, πορτραίτα και τηλεφακό, μέχρι αληθινά ρηχό βάθος πεδίου και φώτο με κινούμενα αντικείμενα ακόμα σε κακό φωτισμό. Χοντρικά πιο πολύ εντυπωσιάστηκα από δείγματα που είδα από το Note 8 pro και τα 64mb του παρά από αυτά τα 2....next year....προσωπικά αποχωρώ από αυτό το thread δεν βρίσκω κανένα νόημα πλέον στην συζήτηση με αυτά που γράφονται....

Μάλλον δεν βλέπεις καλα, δεν εξηγείται αλλιώς. Μια χαρά εστιασμένος είναι όλος ο κορμός αν κανείς τον κόπο να δεις την παραπάνω φωτό σε 100% ανάλυση (περίμενε μερικά δευτερόλεπτα να φορτώσει όμως).
Για τις «βασικές αρχές της φωτογραφίας» σε παραπέμπω στο παραπάνω post μου που σου εξηγώ γιατι το f3.5 είναι σωστό βάσει απόστασης, φακού, συνθηκών.
 
Απάντηση: Re: Κινητά vs φωτογραφικές, υπέρ και κατά

Ήδη η Olympus και Fuji έχουν ανακοινώσει και πραγματοποιήσει τα πρώτα δείγματα, κι έρχονται κι αλλά...


Έχουμε να δούμε πολλά, αυτό είναι το μόνο σίγουρο.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Τι να δούμε ακριβώς βρε Γιάννη εδώ και 4-5 χρόνια κάνουν αυτόματο stacking οι φωτογραφικές, παρε μια που το κάνει οτι ναναι μάρκα Panasonic , Sony, Olympus και κάνε τα συγκριτικά σου όπως είπε και ο Δημητρης για να υπάρχει και μια κοινή βάση στη σύγκριση

Τώρα αν το πρόβλημα σου είναι να το κάνει στο χερι να σου βρω μια ΕΜ1Χ που τραβάει 16 RaW στο χερι για ενωμα , απλά το τελικο αρχείο RAW είναι γάλα από θόρυβο (όπως λίγο πολύ αυτό που βγήκε στο συγκριτικό σου vs Fuji) και θέλει sharpness σε LR έως και 80% για να ζωντανέψει. Δεν το κάνει αυτόματα η μηχανή. Το jpeg θέλει λιγότερο sharpness. Της Panasonic είναι πιο κοντά στη φιλοσοφία του iPhone, δίνει έτοιμο οξύ αρχείο αλλά χωρίς artifacts. Σε Sony δεν έχω εμπειρία και γίνεται μόνο σε H/Y από όσο ξέρω.
 
Παρτε άλλη μια, από το ίδιο θέμα, σε f3.5/ Iso 1000


Η τελευταία φωτό είναι screenshot με τις πληροφορίες κάθε κάμερας, δεν είναι για να βγάλετε συμπέρασμα για την ανάλυση. Γι'αυτο κάντε κλικ στις φωτό όπως είπαμε:

Untitled by Tak Sot, on Flickr

Τακη εισαι σίγουρος οτι το συγκριτικο σου εχει γινει σε φουλ αναλυση?

κατέβασα την φωτο απο την sony, βλέπω αυτό στο ίδιο crop περίπου που ειναι ΠΟΛΥ πιο sharp και detailed απο το συγκριτικο που εβαλες, στα επίπεδα του φακού δλδ...

13naotU.jpg
 
Η δικιά μου σύγκριση στα γρήγορα, δείχνει σαφώς τσιτωμένο sharpness (μαλλον δεν θα το ελεγα sharpness, αλλα detail extraction) στο iphone και detail resolution της sony που σαφώς δεν φτάνει το iphone ...

Του iphone φαινεται επεξεργασμένη και καπως αφύσικη, σε σχέση με τους ωραίους smooth τονους της sony. Καπως σαν να υπερπροσπαθεί να αναδείξει λεπτομέρεια απο εκει που δεν έπρεπε να υπάρχει.

ps. Σε αυτό το crop είμαστε οριακά στο focus point, ο κορμος δεξιά αρχίζει και φεύγει απο την εστίαση.

Παρόλλα αυτα, η φωτο απο το iphone ειναι σούπερ για κινητο.


Iphone:
SzhTtva.jpg


Sony ILC:
GhItRLL.jpg
 
Τακη εισαι σίγουρος οτι το συγκριτικο σου εχει γινει σε φουλ αναλυση?

κατέβασα την φωτο απο την sony, βλέπω αυτό στο ίδιο crop περίπου που ειναι ΠΟΛΥ πιο sharp και detailed απο το συγκριτικο που εβαλες, στα επίπεδα του φακού δλδ...

13naotU.jpg

Αφού το έγραψα βρε, το screenshot είναι μόνο για να δείτε πληροφορίες καμερών. Και έγραψα 3 φορές να πατήσετε την φωτό στο flickr για να την δείτε σε πλήρη ανάλυση αφού περάσουν μερικά δευτερα για να φορτώσει :)
 
Τι να δούμε ακριβώς βρε Γιάννη εδώ και 4-5 χρόνια κάνουν αυτόματο stacking οι φωτογραφικές, παρε μια που το κάνει οτι ναναι μάρκα Panasonic , Sony, Olympus και κάνε τα συγκριτικά σου όπως είπε και ο Δημητρης για να υπάρχει και μια κοινή βάση στη σύγκριση

Τώρα αν το πρόβλημα σου είναι να το κάνει στο χερι να σου βρω μια ΕΜ1Χ που τραβάει 16 RaW στο χερι για ενωμα , απλά το τελικο αρχείο RAW είναι γάλα από θόρυβο (όπως λίγο πολύ αυτό που βγήκε στο συγκριτικό σου vs Fuji) και θέλει sharpness σε LR έως και 80% για να ζωντανέψει. Δεν το κάνει αυτόματα η μηχανή. Το jpeg θέλει λιγότερο sharpness. Της Panasonic είναι πιο κοντά στη φιλοσοφία του iPhone, δίνει έτοιμο οξύ αρχείο αλλά χωρίς artifacts. Σε Sony δεν έχω εμπειρία και γίνεται μόνο σε H/Y από όσο ξέρω.

Κώστα προφανώς και μιλάμε για χερατες καταστάσεις.... εσείς άλλωστε επιμένετε για την αναγκαιότητα των καλών jpg!
Δεν θέλετε ούτε ν ακούτε για raw κι επεξεργασία... και τώρα που τα κινητά την προσφέρουν με πολύ καλά αποτελέσματα, κάνετε πως δεν βλέπετε....

Τεσπα ...ο καθένας βγάζει τα συμπεράσματα του... τα δείγματα μένουν κι οποίος θέλει έχω κι αλλά στον υπολογιστή μου.

Προσωπικά, δεν βρίσκω πια κανένα λόγο να κουβαλάω εξοπλισμό ναζί μου καθημερινά.
Μόνο για ειδικές περιπτώσεις και για τη τρέλα μου..για καμία φωτογραφική εξόρμηση.
Και δε μιλάω και για βίντεο που ακόμα καμία μηχανή δεν έχει να μου προσφέρει αυτά που θέλω!


ΥΓ... Sony και Fuji έχουμε αυτή τη στιγμή, μ αυτές κάνουμε συγκρίσεις. Πολύ ευχαρίστως να δούμε και δικές σας δοκιμές με Panasonic, Olympus κλπ
 
f3,5 από τόσο κοντά σε τόσο πλατύ αντικείμενο βγήκε όλο θολό, η μηχανή εστίασε στην κουφάλα που αν δεις υπερέχει κατά κράτος της ''ψεύτικης'' εικόνας του iphone, το υπόλοιπο είναι απλά θολό και δεν μπορεί να κριθεί...τόσο απλά..αν δεν το καταλαβαίνουν κάποιοι δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι, βασικές αρχές φωτογραφίας, πάμε παρακάτω.....πρόχειρα να πω ότι και με το Iphone 11 pro Και με το Huawei p30 pro που τα είχα (το p30 pro αρκετά καιρό) δεν έμεινα ικανοποιημένος φωτογραφικά, δεν μπορούν να πλησιάσουν ούτε την compact lx10 που έχω που κάνει και πολύ περισσότερες δουλειές, από Macro, πορτραίτα και τηλεφακό, μέχρι αληθινά ρηχό βάθος πεδίου και φώτο με κινούμενα αντικείμενα ακόμα σε κακό φωτισμό. Χοντρικά πιο πολύ εντυπωσιάστηκα από δείγματα που είδα από το Note 8 pro και τα 64mb του παρά από αυτά τα 2....next year....προσωπικά αποχωρώ από αυτό το thread δεν βρίσκω κανένα νόημα πλέον στην συζήτηση με αυτά που γράφονται....

Και που να δεις ποσό θα εντυπωσιαστείς σε λίγο, όταν βάλουν αυτόν τον αισθητήρα ή και καλύτερους, σε λίγο οι μεγάλες εταιρείες....

Λίγο μεγαλύτερος αισθητήρας , σταθεροποίηση και καλύτερο software....έχουμε να δούμε πολλά!
 
Κώστα προφανώς και μιλάμε για χερατες καταστάσεις.... εσείς άλλωστε επιμένετε για την αναγκαιότητα των καλών jpg!
Δεν θέλετε ούτε ν ακούτε για raw κι επεξεργασία... και τώρα που τα κινητά την προσφέρουν με πολύ καλά αποτελέσματα, κάνετε πως δεν βλέπετε....

Γιαννη δεν υπάρχει αυτό το εσείς και εμείς και δεν θα ήθελα σε παρακαλώ να το ξαναδώ γραμμένο εδώ μέσα. Ξέρεις πολύ καλά ότι όλους μας ενδιαφέρουν οι καινοτόμες τεχνικές ανεξάρτητα που προέρχονται και που εφαρμόζονται αρκεί να βλέπουμε ότι αποδίδουν σωστά. Ειναι και ένας λόγος χρόνια τώρα που οι μικροί κατασκευαστές με συναρπάζουν και τους συμπαθώ πολύ περισσότερο γιατί αυτοί επενδυουν σε καινοτομίες και δεν κάθονται πάνω στα χρυσά αυγά. Εχω κινητό καθημερινά μαζί μου και (2) m43 μηχανές, μια υπέρυθρη και μια κανονική με φακούς. Το καθετί το χρησιμοποιώ εκεί που κρίνω ότι τα χρειάζομαι. Σε μια πολεοδομία θα βγαλω φωτό τα σχεδια με το κινητό, η ευκολία του και οι απαιτησεις μου υπερκαλυπτονται.

Δεν προσπαθεί κανείς να κάνει αντιπαράθεση όταν αναφέρει τι βλέπει. Και θέλω να πιστευω και όταν παρουσιάζει. Αλλη κατηγορία οι φωτό οι δικές σου και το πείραμά σου και τελείως αλλες οι φωτό του Τάκη. Εγραψα μεταξύ άλλων στο δικό σου VS ότι συμφωνώ με το γενικό σου συμπέρασμα άχετα αν συγκρινεις ανόμοια πράγματα (εχω κανει αλλωστε hires τεστ μεταξύ m43 και FF και ξέρω τα θετικά της τεχνικής) Εγραψα επίσης για τον Τάκη για κάθε σκηνή αναλυτικά. Και έχω πιστευω όπως και τα αλλα παιδιά εμπειρο μάτι να δώ πότε κάτι είναι εστιασμένο και πότε όχι και γιατί, πότε και που υπάρχει πληροφορία και τι είναι αφύσικα και φωτογραφικά άσχημο δοσμένο ως υπερκορεσμένο, υπεροξυμένο κλπ. Αν σε κάποιον αλλον αρέσει δεν θα τον κοροιδέψω ουτε θα τον μειώσω για την άποψή του.

Παρακολουθώ και εφαρμόζω τις τεχνικές του stacking εδώ και 4 χρόνια πολύ πριν υλοποιηθουν στο iphone. Ξέρω πολύ καλά σήμερα τα όριά τους και τα πεδία εφαρμογής τους και φαντάζομαι αυτά που θα κάνουν στο μέλλον.

Για έτοιμο χεράτα jpeg μίλησα και εγώ μέσα στην μηχανή, απο πολύ περισσότερα αρχεία (16). Ειδα ότι παιδιά που πιθανόν δεν είναι κάτοχοι μηχανών το αγνοούν. Η τεχνική συντοχρόνω θα βελτιωθεί σταδιακά και στις δυο κατηγορίες και λογικά θα μπεί και σε φθηνότερες υλοποιησεις, κάτω του χιλιάρικου στα κινητά και κάτω των 2500ευρω στις μηχανές. Και πιθανόν θα ζορίσει κατασκευαστές που οι μηχανές τους δεν έχουν σταθεροποίηση και δίνουν μονο τα κλασσικά καρέ. Θα δούμε.
 
Re: Απάντηση: Κινητά vs φωτογραφικές, υπέρ και κατά

Αφού το έγραψα βρε, το screenshot είναι μόνο για να δείτε πληροφορίες καμερών. Και έγραψα 3 φορές να πατήσετε την φωτό στο flickr για να την δείτε σε πλήρη ανάλυση αφού περάσουν μερικά δευτερα για να φορτώσει :)

αααααααααα..ΟΚ νομιζα πως ελεγες οτι πατα την να ανοιξει στο flickr. :D
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Κινητά vs φωτογραφικές, υπέρ και κατά

αααααααααα..ΟΚ νομιζα πως ελεγες οτι πατα την να ανοιξει στο flickr. :D

Ναι, δυστυχώς για να δεις όλη την ανάλυση χρειάζεται να μπεις στο Flickr και να να το αφήσεις να φορτώσει όλη τη φωτό. Και στο Lightroom comparison δεν μπορώ να βάλω 1:1 γιατί το Iphone είναι 12 mpixel και η Sony 24 όποτε το καρέ της Sony φαίνεται πιο μεγάλο.
By the way, τις φωτός τις τράβηξα με το Iphone mounted πάνω στην Sony:
48808f2a7c366b084f71f17a1b83de07.jpg
 
Πάμε λοιπόν και στα βραδινά δείγματα. Να επαναλάβω πως οποίος θέλει να δει την πλήρη ανάλυση, να πατήσει πάνω στην φωτό που τον πάει στο Flickr και να περιμενει εως να φορτωθει πληρως.
Το Lightroom screenshot ειναι για να δειτε τις πληροφοριες καθε καμερας.

Η φωτό αυτή τραβήχθηκε χειροκινητα σε συνθήκες σχεδον σκότους με οσο πιο σταθερο χερι μπορουσα. Το iPhone σε night mode και η Sony με τον Sigma 16 χρησιμοποιωντας το Hand-held Twilight HDR προγραμμα το οποιο δυστυχως δεν σε αφηνει να επεμβεις στις ρυθμισεις. Πως λειτουργει: "It shoots night scenes with less noise and blur without using a tripod. A burst of shots are taken, and image processing is applied to reduce subject blur, camera shake, and noise"

Sony/Sigma:

Untitled by Tak Sot, on Flickr

iPhone/night mode:
Untitled by Tak Sot, on Flickr

Untitled by Tak Sot, on Flickr
 
Από την ίδια πλατεία και αυτή η φωτό, έχει πλέον σχεδόν νυχτώσει (19:00) και το σημείο αυτό ήταν ίσως το πιο σκοτεινό της πλατείας (εννοείται στις φωτό φαίνεται πιο μέρα από ότι ήταν στην πραγματικότητα):

Sony/Sigma
Untitled by Tak Sot, on Flickr

Iphone/nightmode

Untitled by Tak Sot, on Flickr


Untitled by Tak Sot, on Flickr