Ενδιαφέροντα όλα αυτά. Ποιό όμως είναι το λεπτό εκείνο σημείο που φέρνει το καλλιτεχνικό δημιούργημα στον πολυπόθητο θρόνο της καθολικής αποδοχής δίχως αντιδράσεις και αμφισβήτησεις ένθεν και ένθεν ; Για τις ταινίες του Μπέργκμαν , π.χ. δεν μπορεί να βρεθεί κάποιος που να ισχυρισθεί ότι δεν βλέπονται γιατί είναι χαζομάρες . Ομως από την άλλη θυμάμαι την βραδιά που είχα πάει να δω τους Τεμπέληδες της Εύφορης κοιλάδας . Λιγοστός ο κόσμος στην βραδινή προβολή . Στην αρχή ακούστηκαν ορισμένες αποδοκιμασίες που αμέσως προκάλεσαν την αντίδραση ενός σεβαστού μέρους του κοινού . Περίπου στην μέση της ταινίας είχαν καμφθεί οι αντιδράσεις , είχαν πέσει οι μάσκες της κουλτούρας και όλο το φιλοθεάμον κοινό , σύσσωμο γελούσε και χαχάνιζε με τα επί σκηνής δρώμενα .
Ποιός αμφισβητεί πλέον τον Πολίτη Κέην ;
Η ακόμα να αντιστρέψουμε το ερώτημα και να φτάσουμε στο παράδοξο του Τζέρυ Λιούις . Πόσοι εκ των θεατών του , που αρέσκονται πράγματι στην παρακολούθηση τους αντιμετωπίζουν τις ταινίες του ως "παιδικές" κωμωδίες , ενώ ταυτόχρονα τα Cahiers du cinema πραγματοποιούν τον ένα αφιέρωμα μετά το άλλο στην λιουισιανή κινηματογραφική γλώσσα ;
Ποιός , με σώας τας φρένας , θα κακοχαρακτηρίσει τον Φράνσις Μπέϊκον ή θα τον χλευάσει , αλλά από την άλλη πόσοι εκ των εκστασιαζομένων μπροστά σε έναν πίνακα του Jack the dripper , θεωρούν ότι αυτό που βλέπουν έχει πραγματικά σχέση με την ζωγραφική , ότι είναι πράγματι Τέχνη ( τι διάολο είναι πάλι αυτό ; ).
Και πόσες φορές ένας πραγματικός ατάλαντος αγύρτης , όπως ο Scott Walker , ενδύεται τον μανδύα του πρωτοποριακού για να κρύψει την γύμνια του "έργου" του και τα καταφέρνει πολύ καλά με την κριτική , αλλά συναντά - ορθώς - την παγερή αδιαφορία του κοινού ;
Ποιός αμφισβητεί πλέον τον Πολίτη Κέην ;
Η ακόμα να αντιστρέψουμε το ερώτημα και να φτάσουμε στο παράδοξο του Τζέρυ Λιούις . Πόσοι εκ των θεατών του , που αρέσκονται πράγματι στην παρακολούθηση τους αντιμετωπίζουν τις ταινίες του ως "παιδικές" κωμωδίες , ενώ ταυτόχρονα τα Cahiers du cinema πραγματοποιούν τον ένα αφιέρωμα μετά το άλλο στην λιουισιανή κινηματογραφική γλώσσα ;
Ποιός , με σώας τας φρένας , θα κακοχαρακτηρίσει τον Φράνσις Μπέϊκον ή θα τον χλευάσει , αλλά από την άλλη πόσοι εκ των εκστασιαζομένων μπροστά σε έναν πίνακα του Jack the dripper , θεωρούν ότι αυτό που βλέπουν έχει πραγματικά σχέση με την ζωγραφική , ότι είναι πράγματι Τέχνη ( τι διάολο είναι πάλι αυτό ; ).
Και πόσες φορές ένας πραγματικός ατάλαντος αγύρτης , όπως ο Scott Walker , ενδύεται τον μανδύα του πρωτοποριακού για να κρύψει την γύμνια του "έργου" του και τα καταφέρνει πολύ καλά με την κριτική , αλλά συναντά - ορθώς - την παγερή αδιαφορία του κοινού ;
Last edited: