Λάμπα σε βουβάλι...(απορίες)

αν ειναι αρκετα μεγαλος δεν κοψη αλλα μια μειωση στην ποιοτητα θα υπαρξη.

τόσο που να πει ο Κώστας "μην τυχόν.."
αυτό ακούγεται σχεδόν σαν να βραχυκυκλώσεις την έξοδο....-bye-
 
Τότε εδώ ο c1 είναι λάθος?

IMG_5143.jpg
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Λάμπα σε βουβάλι...(απορίες)

Κώστα, τί εννοείς ?


Ότι ΔΕΝ φτάνει μόνο ο πυκνωτής. Για current output, η αντίσταση εισόδου (grid της λάμπας) πρέπει να είναι το πολύ 50 ΩΜ. Για voltage output από της τάξης των >10ΚΩ.

Αν βέβαια η αντίσταση Ι/V είναι πάνω στο current output dac, τότε μπορεί να μπει στην είσοδο της λάμπας μια 30-50 ΚΩ και να μείνει εκεί, άσχετα του τι συνδέεται πάνω στο στάδιο.

Πυκνωτής ανάλογα το dac. Αν έχει dc στην έξοδο, είτε voltage είτε current output, τον θέλει (εκτός αν συνυπολογιστεί το dc οφφσετ του dac στην πόλωση και "αντισταθμιστεί" αλλάζοντας ανάλογα την αντίσταση καθόδου).
 
γιά να επανέλθουμε στο βουβάλι...
Λένε οι οδηγίες του
the diffferential output of the buffalo is 0.924X1.65 V+1.65DC bias and the series output resistance is nominally 195 Ohms at each output.

Αρα όσον αφορά το offeset bias 1.65 και το stage να δίνει μόνο δυό δυνατότητες να αναφέρονται οι έξοδοι του dac είτε σε 0 VDC είτε σε 2.5, να θεωρήσουμε οτι η πιό συμβιβαστική λύση είναι η επιλογή του 2.5? Βέβαια αυτή δίνεται μόνο σε συνδυασμό με 1ma πλήρη έξοδο, ενώ μου ακούστηκε καλά η 2ma πλήρης έξοδος, (άλλο κουφό αυτό, 2ma δεν σημαίνει περισσότερο ρεύμα στην έξοδο? εγώ άκουσα σαφώς υπεροδήγηση της λάμπας στο 1ma και όχι στο 2ma...)

Όσον αφορά την αντίσταση εξόδου του dac σε σχέση με το στάδιο τι να κάνω?
Αφ ενός επειδή δεν έχω το datasheet του βουβαλιού, (είναι σχετικά δυσεύρετο) και γνωρίζοντας το 195 να βρώ με βάση τα συνιστώμενα άλλα από τα δικά τους datasheets ποιό έχει 195 ή κοντά σ αυτό?
ή να προσαρμόσω με μιά αντίσταση?
η ecc88 είναι ευχαριστημένη με τα 195 ?

Μέχρι στιγμής παίζει πολύ ωραία, αλλά...ξέρετε τώρα, πάντα λες...μήπως....??
 
Last edited:
Ήρθε σήμερα ο δεύτερος πυκνωτής και αντικαταστάθηκαν οι μανίσιοι obligato με τους έξτρα.
Η διαφορά στους πυκνωτές είναι φανερή αμέσως στο χέρι. Ο έξτρα είναι κουρσούμι.
60 γραμμάρια έναντι κάπου 35...
Οι διαφορές δε στον ήχο σχεδόν αβυσσαλέες.
Απίστευτο μπάσο, ελεγχόμενο και καθαρές μεσσαίες και υψηλές.
Ποτέ δεν θα πίστευα ότι δυό πυκνωτές ακούγονται τόσο.

Νομίζω ότι δεν υπάρχει περίπτωση να ξαναγυρίσω στα counterpoints...
 

Attachments

  • IMG_0407s.JPG
    IMG_0407s.JPG
    91.8 KB · Views: 51
  • IMG_0408s.JPG
    IMG_0408s.JPG
    85.1 KB · Views: 53
  • IMG_0411s.JPG
    IMG_0411s.JPG
    86.3 KB · Views: 40
  • IMG_0412s.JPG
    IMG_0412s.JPG
    91.9 KB · Views: 53
Τί να το κάνεις το καλύτερο....
Βρε σεις...πως να το πω
ξεσκίζει.
Είμαι άφωνος.
Εχω κάνει upgrades σε διάφορα πράγματα τα τελευταία 15 χρόνια και κάθε φορά το πρώτο πράγμα που έρχεται είναι το χαμηλό και ο έλεγχός του.
Κάθε φορά μάλιστα αναρωτιέμαι "μα καλά που βρέθηκε τόσο μπάσο, ή άραγε υπάρχει κι άλλο κρυμένο"?
Αυτή τη φορά ομολογώ ήταν η πιό εντυπωσιακή προσθήκη, μόνο που ήταν και εξαιρετικά ποιοτική και συνοδεύονταν από τις ίδιες ή καλύτερες μεσσαίες και ρευστά καθαρά πρίμα.
Συγκλονιστικό.
Ετσι μούρχεται να αλλάξω ό,τι πυκνωτή βλέπω μπροστά μου.
Και γενικά δεν βλέπω να υπάρχει πρόβλημα προσαρμογής ούτε αυτά που λέγανε τα παιδιά. Εβαλα μιά αντίσταση στην έξοδο του dac τα 39Ω, και μάλλον βελτίωσε και αυτή, αλλά κυριολεκτικά παίζει.
Και στεναχωριέμαι ιδιαίτερα που θα πάνε τα counterpoints στην άκρη - ουσιαστικά δεν βλέπω να μπορούν να χρησιμοποιηθούν κάπου αλλού - γιατί παίζανε εξαιρετικά.
Μόνο που ποτέ δεν μπορούσα να διανοηθώ ότι μετά το εξαιρετικά μπορεί να έρθει κάτι άλλο όχι λίγο καλύτερο, αλλά εξαιρετικό.
Σκέφτομαι και πάρω κι άλλο.Δεν ξέρω τι θα το κάνω, αν θα κάνω balanced, αλλά θέλω να το έχω. Είναι εργαλείο.

Και χαίρομαι ιδιαίτερα που υπάρχει το φόρουμ που χάρη στο Βασίλη που το ανακάλυψε αλλά και τις συμβουλές όλων περνάμε καλά.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Λάμπα σε βουβάλι...(απορίες)

Τί να το κάνεις το καλύτερο....
Βρε σεις...πως να το πω
ξεσκίζει.
Είμαι άφωνος.
Εχω κάνει upgrades σε διάφορα πράγματα τα τελευταία 15 χρόνια και κάθε φορά το πρώτο πράγμα που έρχεται είναι το χαμηλό και ο έλεγχός του.
Κάθε φορά μάλιστα αναρωτιέμαι "μα καλά που βρέθηκε τόσο μπάσο, ή άραγε υπάρχει κι άλλο κρυμένο"?
Αυτή τη φορά ομολογώ ήταν η πιό εντυπωσιακή προσθήκη, μόνο που ήταν και εξαιρετικά ποιοτική και συνοδεύονταν από τις ίδιες ή καλύτερες μεσσαίες και ρευστά καθαρά πρίμα.
Συγκλονιστικό.
Ετσι μούρχεται να αλλάξω ό,τι πυκνωτή βλέπω μπροστά μου.
Και γενικά δεν βλέπω να υπάρχει πρόβλημα προσαρμογής ούτε αυτά που λέγανε τα παιδιά. Εβαλα μιά αντίσταση στην έξοδο του dac τα 39Ω, και μάλλον βελτίωσε και αυτή, αλλά κυριολεκτικά παίζει.
Και στεναχωριέμαι ιδιαίτερα που θα πάνε τα counterpoints στην άκρη - ουσιαστικά δεν βλέπω να μπορούν να χρησιμοποιηθούν κάπου αλλού - γιατί παίζανε εξαιρετικά.
Μόνο που ποτέ δεν μπορούσα να διανοηθώ ότι μετά το εξαιρετικά μπορεί να έρθει κάτι άλλο όχι λίγο καλύτερο, αλλά εξαιρετικό.
Σκέφτομαι και πάρω κι άλλο.Δεν ξέρω τι θα το κάνω, αν θα κάνω balanced, αλλά θέλω να το έχω. Είναι εργαλείο.

Και χαίρομαι ιδιαίτερα που υπάρχει το φόρουμ που χάρη στο Βασίλη που το ανακάλυψε αλλά και τις συμβουλές όλων περνάμε καλά.


Κάτσε τώρα να σε κάνω να φορτώσεις λίγο την κάρτα σου ...


ΔΙΑΛΕΕΕΕΧΤΕΕΕΕΕ
http://thetubestore.com/6dj86922types.html
thetubestore_2084_21084065
 
149649d1260323283-dac-end-andrea-ciuffoli-group-buys-iv-dac-end-c.jpg


Αυτό τι λέει???

Συνεχίζει πάντως να υπάρχει η απορία. Να αναμένω εξηγήσεις?


ΥΓ Το εικονιζόμενο είναι ένα κλασσικό srpp. Μπορεί να εξομοιωθεί αναλυτικά με το Tubecad (Αντίσταση εισόδου/ εξόδου/ bandwidth/ παραμορφώσεις κλπ)
Μπορώ να το κάνω σε κάποια στιγμή, αν σ ενδιαφέρει. Πάντως και θεωρητικά και στο "αυτί" το mu-follower είναι καλύτερο. Και η μετατροπή πολύ εύκολη. Συστήνεται ...
 
Συνεχίζει πάντως να υπάρχει η απορία. Να αναμένω εξηγήσεις?


ΥΓ Το εικονιζόμενο είναι ένα κλασσικό srpp. Μπορεί να εξομοιωθεί αναλυτικά με το Tubecad (Αντίσταση εισόδου/ εξόδου/ bandwidth/ παραμορφώσεις κλπ)
Μπορώ να το κάνω σε κάποια στιγμή, αν σ ενδιαφέρει. Πάντως και θεωρητικά και στο "αυτί" το mu-follower είναι καλύτερο. Και η μετατροπή πολύ εύκολη. Συστήνεται ...

Τι βοήθεια σου ψάχνω! 'Ενα καλό κύκλωμα για να δοκιμάσω κι εγώ λυχνίες! Και του supersonic θα δοκίμαζα αλλά θέλω το κύκλωμα με λεπτομέρεια ώστε να το αντιγράψω! Μόνο σε αυτό είναι καλός (ότι βλέπω φτιάχνω), στο να μάθω πως και τι άστο καλύτερα, μαύρα μεσάνυχτα.......
 
Τι βοήθεια σου ψάχνω! 'Ενα καλό κύκλωμα για να δοκιμάσω κι εγώ λυχνίες! Και του supersonic θα δοκίμαζα αλλά θέλω το κύκλωμα με λεπτομέρεια ώστε να το αντιγράψω! Μόνο σε αυτό είναι καλός (ότι βλέπω φτιάχνω), στο να μάθω πως και τι άστο καλύτερα, μαύρα μεσάνυχτα.......

Οκ .
Λοιπόν για το srpp tα είπαμε. Δουλεύω σε Μακ τώρα στο γραφείο . Το απόγευμα στο πισι ευχαρίστως να στο τubecadiάσω.


Για το κύκλωμα του Υπερηχητικού ανεβάστε το να το δούμε.


Γενικά, για Ι το Β, τα ντάκ, τα στάδια εξόδου, κλπ.

Η έξοδος ρεύματος ενός Ψ/Α μετατροπέα σύμφωνα με τις οδηγίες των κατασκευαστών τους πρέπει να βλέπουν ενα στάδιο με:

1. Τη μικρότερη δυνατή αντίσταση εισόδου
2. Το μεγαλύτερο δυνατό bandwidth

Λάβε υπόψη σου οτι έχω μεγαλύτερρη τρέλλα απ όλους σας εδώ και με τις λάμπες και με τα σίδερα. Τα τυλάω με το χέρι. Πιστεύω όμως οτι ο τελεστικός σ αυτή την περίπτωση είναι η καλύτερη λύση. Το σημείο αυτό είναι ακόμα "ψηφιακό" οι γνωστές παπαριές περί χροιών της λάμπας και λοιπά φούμαρα (δε λέω ψήνομαι και γω για τέτοια) παίζουν αφού μετατρέψεις το σήμα σε αναλογικό. Αφου το μετατρέψεις σωστά. Αν διαβάσεις τα application notes της BB, AD κλπ θα καταλάβεις οτι το στάδιο είναι πολύ κρίσιμο και φυσικά με λάθος επιλογές τι 24 και 32 buffalo και παπάρια μάντολες, την παραμόρφωση του σταδίου ρεύματος θ ακούς τελικά. Η Τεξας πχ προτέινει πολύ καλό και γρήγορα τελεστικό 627 στο Ρεύμα , εκεί δηλαδή που θεωρεί κρίσιμο το σημείο, ενω για το LPF , ένα διπλό 2134 ( ή 2604 άμα θες τίποτε λαμπάτες ιδιοσυγκρασίες:grinning-smiley-043)

Επίσεις δεν ψηνομαι με τίποτα για τα "διακριτά". Πέρα απο τις μπούρδες που μπορεί να γράφουν οι απανταχού αυτοδιορισμένοι διαδικτυακοί γκουρού, τεχνικά, αυτά που μπορεί να κάνει ο πιο σαβούρας απαρχαιωμένος τελεστικός, δεν τα βλέπει ουτε στο όνειρο του το καλύτερο "διακριτό " κύκλωμα.

Προτείνω λοιπόν, εαν σε ενδιαφέρει πράγματι, ψάξε κάποιον τελεστικό current feedback, αφου κατεβάσεις και διαβάσεις το αρθρο του Walt Yung "High Performance Audio Stages Using Transimpedance
Amplifiers" το οποίο βρίσκεται εδώ:
http://waltjung.org/Classic_Articles.html
Μπορείς να πειραματιστείς με τέτοια στάδια (η ΑΔ νομίζω δίνει ακόμα δείγμα τον 811-812 ) έχει λεπτομέρειες στο άρθρο που σου προτείνω. Φυσικά θέλει προσοχή η υλοποιήση με τέτοιους τελεστικούς.
Λάβε επίσεις υπόψη σου τα κορυφαία μοντέλα Ψηφιοαναλογικών Μετατροπέων των Μαρκ Λέβινσον, Παρασάουντ, Μπελκάντο κλπ χρησημοποιούν τέτοιους σούπερ γρήγορους βίντεο τελεστικούς για το κύκλωμα Ι-Β .
Και αν δε με απατά η μνήμη μου είναι κυρίως απο τη σειρά AD8xx της AD.

Για το στάδιο εξόδου ("λαμπάτο" μπάφερ:grinning-smiley-043), τώρα, μια καλή περίπτωση είναι η Ρωσίδα 6C19. Πολύ απλό κύκλωμα - φτηνή και καλή λάμπα (φτηνή, μέχρι να την πάρουμε κι αυτή χαμπάρι, όπως θα ´λεγε και ο Μορφέας:grinning-smiley-043) εύκολο στην υλοποιήση και μπορεί να σου δώσει πολλές λεπτομέριες ο audiomonitor. Επίσεις μπορώ να κανονίσω να το ακούσεις αν ενδιαφέρεσαι σοβαρά να το φτιάξεις.......