λαμπατος ενισχυτης

Απάντηση: Re: λαμπατος ενισχυτης

καλη χρονια και απο μενα.
επειδη εχω ακουσει μεμβρανες και επειδη ξεκινησα και εγω απο τρανζιστορ και μετα κατέληξα σε λαμπα...ας πω και εγω τη γνωμη μου.
τη μεσαια περιοχη της λαμπας δεν την πιάνει κανενας τρανζιστορατος. η λαμπα εχει ροη, φυσικοτητα, φυσικη μεσαια περιοχη, πολλεσ φορες υστερεί σε ακρα εκτος καποιον περιπτωσεων αλλα σε αποζημιώνει αλλου. δεν εχει τα γκαζια του τρανζιστορ αλλα σκεψου ποσες φορες θα ακουσεις με τερμα τα γκαζια τον ενισχυτη σου?. το παν ειναι το ματσαριμσμα και ο χωρος σου.
οτι και να παρεις οπου και να καταλήξεις παρε 2-3 μηχανικα σπιτι σου να τα ακουσεις. και μαλιστα να κανεις ευθεια αντιπαραβολή με τον δικο σου ενισχυτη., μονο τοτε θα καταλαβεις τισ διαφορες. το παν ειναι τι αρεσει σε σενα. ειχα και εγω τρανζιστορ αλλα ακουσα τυχαια εναν λαμπατο χωρις να ξερω τι ενισχυτης παιζει ( κατι σαν blind test) και κολλησα. και τα ηχεια μου δεν ειναι και τα πιο ευκολα... ολοι οι τρανζιατορατοι ( εκτος και αν μηλαμε για μηχανηματα που κανουν απο 10.000 και πανω ) εχουν τη λεγομενη ψιφιακιλα. αλλοι εντονότερη και αλλοι λιγοτερη..και σε ελαχιστες περιπτωσεις ...καθολου αλλα αυτες οι περιπτώσεις ειναι των πολλων χιλιάδων ευρο. υπαρχουν λαμπατοι με λιγα βατ που τα ρευματα τους ειναι υπεραρκετα...αλλο ρευμα αλλο βατ....
σε καθε περιπτωση ακου και κρινε.....

Yπάρχουν καλοί τρανζιστοράτοι και κακοί,όπως υπάρχουν καλοί λαμπάτοι και κακοί
Όσον αφορά τη μεσαία περιοχή εεεε πάμε σε τρανζίστορ τάξη Α και τελειώσαμε:BDGBGDB55:
 
Re: Απάντηση: Re: λαμπατος ενισχυτης

Yπάρχουν καλοί τρανζιστοράτοι και κακοί,όπως υπάρχουν καλοί λαμπάτοι και κακοί
Όσον αφορά τη μεσαία περιοχή εεεε πάμε σε τρανζίστορ τάξη Α και τελειώσαμε:BDGBGDB55:

Ακριβώς για την πρώτη πρόταση. Από κει και πέρα η σχεδίαση και τα υλικά είναι που κάνουν τις διαφορές στην ποιότητα του αναπαραγόμενου ήχου.
Πάντως ο καλός λαμπάτος κι ο καλός τρανσιστοράτος είναι πολύ κοντά στον ήχο.
Δεν είναι τόσο κραυγαλέες οι διαφορές όπως συμβαίνει μεταξύ φτηνού λαμπάτου και φτηνού τρανσιστοράτου.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: λαμπατος ενισχυτης

Ακριβώς για την πρώτη πρόταση. Από κει και πέρα η σχεδίαση και τα υλικά είναι που κάνουν τις διαφορές στην ποιότητα του αναπαραγόμενου ήχου.
Πάντως ο καλός λαμπάτος κι ο καλός τρανσιστοράτος είναι πολύ κοντά στον ήχο.
Δεν είναι τόσο κραυγαλέες οι διαφορές όπως συμβαίνει μεταξύ φτηνού λαμπάτου και φτηνού τρανσιστοράτου.

O λαμπάτος όσο καλός και να είναι δεν μπορέι να έχει τα δυναμικά,το εύρος και την ησυχία του τρανζίστορ
 
εχω ακουσει τρατζιστορατους "ανήσυχους" και λαμπατους που δεν κανουν ουτε κιχ... συμφωνω οτι καθε μηχανακι εχει την προσωπικότητα του... οσο καλυτερη η σχεδιαση τοσο καλυτερο το αποτελεσμα...αλλα και μεγαλυτερο το κοστος.....εγω εννουσα οτι στην ιδια πανω κατω περιοχη τιμης ενας λαμπατος υπερτερεί στη μεσαια περιοχη και στη ροη και φυσικότητα ενω ενας τρατζιστορατος σε δυναμικα και ακρα..,...διαλεγεις κανεις και περνει....
 
Απάντηση: Re: λαμπατος ενισχυτης

εχω ακουσει τρατζιστορατους "ανήσυχους" και λαμπατους που δεν κανουν ουτε κιχ... συμφωνω οτι καθε μηχανακι εχει την προσωπικότητα του... οσο καλυτερη η σχεδιαση τοσο καλυτερο το αποτελεσμα...αλλα και μεγαλυτερο το κοστος.....εγω εννουσα οτι στην ιδια πανω κατω περιοχη τιμης ενας λαμπατος υπερτερεί στη μεσαια περιοχη και στη ροη και φυσικότητα ενω ενας τρατζιστορατος σε δυναμικα και ακρα..,...διαλεγεις κανεις και περνει....

Oι λαμπάτες υλοποιήσεις σε γενικές γραμμές είναι απλές και κατ'επέκταση οικονομικές,οι τρανζίστορ υλοποιήσεις είναι πιο πολύπλοκες
 
Στο προηγουμενο μου συστημα επαιζα το Martin Logan Request με διυενυσχηση στα ψηλα με τον graaf GM100 με αριστα αποτελεσματα .Φιλε μου δεν εχεις ακουσει το πανελ σου εαν δεν του εχεις ριξει λαμπες επανω! Ουσιαστικα τα χαμηλα παιζουν ενεργα οποτε πας για τα ψηλα μονο σωστα ?
Τι ποσο θα διαθεσεις για τελικο στα πανελ ?
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: λαμπατος ενισχυτης

O λαμπάτος όσο καλός και να είναι δεν μπορέι να έχει τα δυναμικά,το εύρος και την ησυχία του τρανζίστορ

Κάνεις λάθος...Μπορεί να τα έχει όλα στον υπερθετικό βαθμό.

Απλά,η πολύ καλή λάμπα δεν είναι γι' όλους και ζητάει αφοσίωση,πολύ περισσότερα έξοδα,γνώσεις κι εμπειρία για να στηθεί και να την απολαύσεις,όπως της αξίζει...
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Re: λαμπατος ενισχυτης

διαφωνω...

Oι λαμπάτες υλοποιήσεις σε γενικές γραμμές είναι απλές και κατ'επέκταση οικονομικές,οι τρανζίστορ υλοποιήσεις είναι πιο πολύπλοκες
 
καλη χρονια και απο μενα.
επειδη εχω ακουσει μεμβρανες και επειδη ξεκινησα και εγω απο τρανζιστορ και μετα κατέληξα σε λαμπα...ας πω και εγω τη γνωμη μου.
τη μεσαια περιοχη της λαμπας δεν την πιάνει κανενας τρανζιστορατος. η λαμπα εχει ροη, φυσικοτητα, φυσικη μεσαια περιοχη, πολλεσ φορες υστερεί σε ακρα εκτος καποιον περιπτωσεων αλλα σε αποζημιώνει αλλου. δεν εχει τα γκαζια του τρανζιστορ αλλα σκεψου ποσες φορες θα ακουσεις με τερμα τα γκαζια τον ενισχυτη σου?. το παν ειναι το ματσαριμσμα και ο χωρος σου.
οτι και να παρεις οπου και να καταλήξεις παρε 2-3 μηχανικα σπιτι σου να τα ακουσεις. και μαλιστα να κανεις ευθεια αντιπαραβολή με τον δικο σου ενισχυτη., μονο τοτε θα καταλαβεις τισ διαφορες. το παν ειναι τι αρεσει σε σενα. ειχα και εγω τρανζιστορ αλλα ακουσα τυχαια εναν λαμπατο χωρις να ξερω τι ενισχυτης παιζει ( κατι σαν blind test) και κολλησα. και τα ηχεια μου δεν ειναι και τα πιο ευκολα... ολοι οι τρανζιατορατοι ( εκτος και αν μηλαμε για μηχανηματα που κανουν απο 10.000 και πανω ) εχουν τη λεγομενη ψιφιακιλα. αλλοι εντονότερη και αλλοι λιγοτερη..και σε ελαχιστες περιπτωσεις ...καθολου αλλα αυτες οι περιπτώσεις ειναι των πολλων χιλιάδων ευρο. υπαρχουν λαμπατοι με λιγα βατ που τα ρευματα τους ειναι υπεραρκετα...αλλο ρευμα αλλο βατ....
σε καθε περιπτωση ακου και κρινε.....

+100

Αλλά υπάρχουν και πολύ άξια τρανζίστορ όμως.
 
Re: Απάντηση: Re: λαμπατος ενισχυτης

Oι λαμπάτες υλοποιήσεις σε γενικές γραμμές είναι απλές και κατ'επέκταση οικονομικές,οι τρανζίστορ υλοποιήσεις είναι πιο πολύπλοκες

Δεν συμφωνώ ούτε εγώ.

Κάθε ποιοτική υλοποίηση κοστίζει.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: λαμπατος ενισχυτης

διαφωνω...

Πιό απλές είναι κι αυτό σημαίνει πιό γραμμικές σαν κατασκευές...

Αλλο θέμα άν είναι πιό φθηνές.Τα τροφοδοτικά τους,οι πολύ μεγάλοι κι ακριβοί μετασχηματιστές,η χειροποίητη κατασκευή point to point,μαζί με άλλα εξωτικά υλικά-μέταλλα-ακριβές λάμπες...δεν συνάδουν σε φθηνές υλοποιήσεις.Εννοείται,μιλάμε για πολύ καλή λάμπα κι όχι κινεζιές του κιλού ή απομιμήσεις κινέζικες...
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: λαμπατος ενισχυτης

συμφωνώ.....


Πιό απλές είναι κι αυτό σημαίνει πιό γραμμικές σαν κατασκευές...

Αλλο θέμα άν είναι πιό φθηνές.Τα τροφοδοτικά τους,οι πολύ μεγάλοι κι ακριβοί μετασχηματιστές,η χειροποίητη κατασκευή point to point,μαζί με άλλα εξωτικά υλικά-μέταλλα-ακριβές λάμπες...δεν συνάδουν σε φθηνές υλοποιήσεις.Εννοείται,μιλάμε για πολύ καλή λάμπα κι όχι κινεζιές του κιλού ή απομιμήσεις κινέζικες...
 
Στο προηγουμενο μου συστημα επαιζα το Martin Logan Request με διυενυσχηση στα ψηλα με τον graaf GM100 με αριστα αποτελεσματα .Φιλε μου δεν εχεις ακουσει το πανελ σου εαν δεν του εχεις ριξει λαμπες επανω! Ουσιαστικα τα χαμηλα παιζουν ενεργα οποτε πας για τα ψηλα μονο σωστα ?
Τι ποσο θα διαθεσεις για τελικο στα πανελ ?

Κανά 3500 εκεί με βλέπω !! Αλλά απο οτι κατάλαβα για να ακούσω διάφορες απο τον bryston πρέπει να πάω πάνω απο τα 5000!
 
Κανά 3500 εκεί με βλέπω !! Αλλά απο οτι κατάλαβα για να ακούσω διάφορες απο τον bryston πρέπει να πάω πάνω απο τα 5000!

Δες αν υπάρχει κανένα demo ή μεταχειρισμένο AYON Triton. Aλλιώς δες και κανένα Korato.

Aν μπορείς άκου τον Cary V12. Πολύ δυνατός τελικός. Είναι εδώ στη σελίδα λίγο χαμηλά.http://www.nexusacoustics.com/page6.htm

Αν ψάξεις για μεταχειρισμένο στα 3500 είναι σαν να ψάχνεις μηχάνημα των 5000-5500 καινούριο. Αν φυσικά δεν σε πειράζει το μεταχειρισμένο.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: λαμπατος ενισχυτης

Κάνεις λάθος...Μπορεί να τα έχει όλα στον υπερθετικό βαθμό.

Απλά,η πολύ καλή λάμπα δεν είναι γι' όλους και ζητάει αφοσίωση,πολύ περισσότερα έξοδα,γνώσεις κι εμπειρία για να στηθεί και να την απολαύσεις,όπως της αξίζει...

Πώς γίνεται η λαμπάτη υλοποίηση να έχει μεγαλύτερο εύρος,περισσότερα δυναμικά και ικανότητα οδήγησης;Είναι θέμα φυσικής
 
Re: Απάντηση: λαμπατος ενισχυτης

Οι λαμπάτοι σε γενικές γραμμές,έχουν πολύ καλή μεσαία περιοχή και σχεδόν καθόλου άκρα,προτιμώ τον Bryston

και για λαμπατους preamps ισχυει αυτο???
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: λαμπατος ενισχυτης

και για λαμπατους preamps ισχυει αυτο???

Όχι,εγώ προσωπικά προτιμώ τον συνδυασμό λάμπα στην προενίσχυση και τρανζίστορ στο τελικό στάδιο,εκτός και μιλήσουμε για τρανζίστορ σε τάξη Α και για προ και για τελικό
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: λαμπατος ενισχυτης

Πώς γίνεται η λαμπάτη υλοποίηση να έχει μεγαλύτερο εύρος,περισσότερα δυναμικά και ικανότητα οδήγησης;Είναι θέμα φυσικής

Ποιά φυσική τα λέει αυτά;Λίνκ;

Προφανώς και δεν ισχύει κάτι τέτοιο.


Η βασική διαφορά μεταξύ των ενισχυτών λυχνιών και αυτών με στοιχεία στερεάς κατάστασης, είναι η αναλογία των αρμονικών που παράγονται στην περιοχή της υπερφόρτωσης.

Οι ενισχυτές με τρανζίστορ εκθέτουν ισχυρά την παρουσία της τρίτης αρμονικής . Αυτή η αρμονική δίνει ένα «καλυμένο» ήχο, δίνοντας στην εγγραφή ή στην αναπαραγωγή περιορισμένη ποιότητα. Αντιθέτως οι λυχνίες παράγουν ολόκληρο φάσμα από αρμονικές . Ειδικά , έχουν αισθητή παρουσία η δεύτερη , η τρίτη , η τέταρτη και η πέμπτη , δίνοντας ήχο χάλκινου πνευστού. Όσο ένας ενισχυτής μπαίνει στην περιοχή του κορεσμού ,τόσο οι υψηλότερες αρμονικές ενισχύονται, δίνοντας ένταση στον ήχο.

Φέρνοντας σε κορεσμό έναν ενισχυτή με τελεστικούς , παράγει τόσο απότομη αύξηση των ακραίων αρμονικών , που γίνεται δυσάρεστος ο ήχος σε εύρος 5dB.Οι ενισχυτές με τρανζίστορ εκτείνουν αυτή την περιοχή του κορεσμού στα 10 dB και οι ενισχυτές με λυχνίες στα 20dB. Βασικά οι τελεστικοί παράγουν ,τρίτη ,πέμπτη και έβδομη αρμονική όταν οδηγηθούν σε κορεσμό & με μόνο μερικά dB . Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ένα μεταλλικό ήχο, με πολύ σκληρές άκρες, που το αυτί τον αντιλαμβάνεται σαν παραμόρφωση. Εφόσον αυτός ο ήχος δεν είναι διακριτικός ,ηχεί σαν καθαρό σήμα προειδοποίησης κορεσμού. Συνεπώς οι τελεστικοί δεν δουλεύουν στην περιοχή του κορεσμού,με αποτέλεσμα ένα καθαρό ενισχυμένο ήχο με κανένα χρωματισμό .
Οι ενισχυτές με τρανζίστορ σημειώνουν ένα βόμβο ή λευκό θόρυβο και έλλειψη δύναμης. Ο βόμβος σχετίζεται με τις αιχμές που παράγονται & με την στιγμιαία υπερφόρτωση. Η υποψία του λευκού θορύβου είναι συνέπεια του φαινομένου ,ότι πολλές υψηλές αρμονικές δεν σχετίζονται μουσικά με την θεμελιώδη.

Το αυτί ακούει αυτές τις παραφωνίες σαν είδος θορύβου συνοδεύων σε κάθε ξεκίνημα .Η έλλειψη «δύναμης» είναι συνέπεια της ύπαρξης ισχυρής τρίτης ,που είναι καλυμένος & μη ακουόμενος ήχος .

Τέλος οι ενισχυτές με λυχνίες διαφέρουν από τους άλλους ενισχυτές γιατί μπορούν να οδηγηθούν στο κορεσμό και να λειτουργήσουν χωρίς να προσθέσουν αισθητή παραμόρφωση.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: λαμπατος ενισχυτης

Ποιά φυσική τα λέει αυτά;Λίνκ;

Προφανώς και δεν ισχύει κάτι τέτοιο.


Η βασική διαφορά μεταξύ των ενισχυτών λυχνιών και αυτών με στοιχεία στερεάς κατάστασης, είναι η αναλογία των αρμονικών που παράγονται στην περιοχή της υπερφόρτωσης.

Οι ενισχυτές με τρανζίστορ εκθέτουν ισχυρά την παρουσία της τρίτης αρμονικής . Αυτή η αρμονική δίνει ένα «καλυμένο» ήχο, δίνοντας στην εγγραφή ή στην αναπαραγωγή περιορισμένη ποιότητα. Αντιθέτως οι λυχνίες παράγουν ολόκληρο φάσμα από αρμονικές . Ειδικά , έχουν αισθητή παρουσία η δεύτερη , η τρίτη , η τέταρτη και η πέμπτη , δίνοντας ήχο χάλκινου πνευστού. Όσο ένας ενισχυτής μπαίνει στην περιοχή του κορεσμού ,τόσο οι υψηλότερες αρμονικές ενισχύονται, δίνοντας ένταση στον ήχο.

Φέρνοντας σε κορεσμό έναν ενισχυτή με τελεστικούς , παράγει τόσο απότομη αύξηση των ακραίων αρμονικών , που γίνεται δυσάρεστος ο ήχος σε εύρος 5dB.Οι ενισχυτές με τρανζίστορ εκτείνουν αυτή την περιοχή του κορεσμού στα 10 dB και οι ενισχυτές με λυχνίες στα 20dB. Βασικά οι τελεστικοί παράγουν ,τρίτη ,πέμπτη και έβδομη αρμονική όταν οδηγηθούν σε κορεσμό & με μόνο μερικά dB . Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ένα μεταλλικό ήχο, με πολύ σκληρές άκρες, που το αυτί τον αντιλαμβάνεται σαν παραμόρφωση. Εφόσον αυτός ο ήχος δεν είναι διακριτικός ,ηχεί σαν καθαρό σήμα προειδοποίησης κορεσμού. Συνεπώς οι τελεστικοί δεν δουλεύουν στην περιοχή του κορεσμού, & με αποτέλεσμα ένα καθαρόενισχυμένο ήχο με κανένα χρωματισμό .
Οι ενισχυτές με τρανζίστορ σημειώνουν ένα βόμβο ή λευκό θόρυβο και έλλειψη δύναμης. Ο βόμβος σχετίζεται με τις αιχμές που παράγονται & με την στιγμιαία υπερφόρτωση. Η υποψία του λευκού θορύβου είναι συνέπεια του φαινομένου ,ότι πολλές υψηλές αρμονικές δεν σχετίζονται & μουσικά & με την θεμελιώδη.

Το αυτί ακούει αυτές τις παραφωνίες σαν είδος θορύβου συνοδεύων σε κάθε ξεκίνημα .Η έλλειψη «δύναμης» είναι συνέπεια της ύπαρξης ισχυρής τρίτης ,που είναι καλυμένος & μη ακουόμενος ήχος .

Τέλος οι ενισχυτές & με λυχνίες διαφέρουν από τους άλλους ενισχυτές γιατί & μπορούν να οδηγηθούν στο κορεσμ;ό και να λειτουργήσουν χωρίς να προσθέσουν αισθητή παραμόρφωση.

Καλημέρα και καλή χρονιά
Όλα αυτά που περιγράφεις δεν έχουν να κάνουν με τη φυσική;;