Macro

Εχει δικιο ο Απολλων γιατι χρησιμοποιησα τοπικα στα ανθη το dodge tool που δινει φωτεινοτητα,και ηθελε πιο πολυ προσοχη.

Ευχαριστω παντως παιδια για τα σχολια,ειναι επικοδομητικα παντα.Η παραπανω Απολλων δεν ειναι κακη αλλα προτιμω την αποχρωση του μπλε και του κιτρινου που εχω δωσει λιγο καλυτερα.
Μπορουσε να βγει πιο ωραια σιγουρα,τοσο σε επεξεργασια,αλλα και σαν ληψη αρχικη/φωτισμο.
 
Ο φωτισμός πάνω στα λουλούδια
Φαίνεται σαν να έγινε επεξεργασία και ξέφυγε εκτός περιφερειακά
Σημειώστε δεν έπαιξα με την πρωτότυπη φωτό μα με μερικά kb
Να υποθέσω ότι λόγω της δουλειάς μου έχω γίνει παράξενος και θέλω να είναι η επεξεργασία ομοιόμορφη με όμορφες σκιές;
Ακόμη και αν δεν επενέβει με φωτισμό πάνω στα άνθη το τελικό αποτέλεσμα αυτό δείχνει κοιτώντας τα άκρα απ τα πέταλα
Δεν έκρινα την φωτογραφία που δήλωσα ότι μου αρέσει μα την επεξεργασία για να δίνουμε λίγο περισσότερο προσοχή.
Το έχω δει και αλλού πχ σε sarpen να ξεφεύγει από την περιφέρεια. Μα εδώ είναι έντονο

πολυ καλη δουλεια!εχει λεπτομερεια απο τα ακρα ως τα πεταλα!
 
da f*ck is this ?

4.jpg
 
χιλιοποδο μαλλον Scutigera coleoptrata (σαν σαρανταποδαρουσα με μεγάλα πόδια :flipout:)
 
Καλησπέρα παιδιά.
Σ αυτό το νήμα και όχι εκεί που έγραψα θα μιλήσουμε για macro που ενδιαφέρομαι.
Στο νήμα για την sony a7r έκανα ερώτηση για τον Tamrom 90mm και μου προτάθηκε ο sony 100mm.
Τον φακό τον θέλω για λεπτομέρεια σε ζουζούνια και λουλούδια, σ αυτή τη περίπτωση δεν θέλουμε να πλησιάζει κοντύτερα ο φακός στο θέμα μας;
 
Δεν έχει ιδιαίτερη σημασία ΙΜΗΟ το 90 με το 100 είναι πολύ κοντά ειδικά εφόσον μιλάμε για 1:1 magnification. O tamron εστιάζει στα 30cm(με αυτόν είναι σχεδόν ολες οι δικές μου) ο sony δεν τον ξέρω αλλα θα είναι λογικά στα 33-35 η διαφορα για ζουζούνια είναι μικρή ενώ τα λουλούδια είναι ετσι και αλλιώς ακίνητα. Πάντως σε κροπ είναι για μένα το ιδανικό εστιακό μήκος για γενικής χρήσης εντομα (αλλιώς αντιδρά η πεταλούδα αλλιώς το σκαθάρι αλλά αν μιλάμε για 1 φακο κάνει για όλα). Σε ff ας πουν καλύτερα κάποιοι που έχουν δουλέψει σε τέτοια μήκη. Αν είναι κυρίως για λουλούδια δεν εχει σημασία και με 35ρη που λέει ο λόγος. Από εκεί και πέρα το μακρο θέλει φως πολύ φως , θέλει diffuser, θέλει υπομονή και επιμονή
Για πάνω από 1:1 ας μιλήσουν καλύτερα κάποιοι που δουλεύουν σε τετοιες μεγενθύσεις
 
Διαβάζω όλο το νήμα μα ως να βγάλω νόημα θα φύγει η Άνοιξη
Ευχαριστώ Ντιν, παρακαλώ τα παιδιά που έχουν δουλεψει ff να μου δώσουν τα φώτα τους
Φυσικά θα δουλέψω αντάπτορα της Sony γιατι fe macro αργεί πολύ ακόμη.
 
Μου αρέσει ο Tamrom που εχω δει απο σενα και σε αλλους φιλους
Φοβάμαι μονο αν συνεργαστει με την σονυ μου και τον ανταπτορα της
 
Καλησπέρα παιδιά.
Σ αυτό το νήμα και όχι εκεί που έγραψα θα μιλήσουμε για macro που ενδιαφέρομαι.
Στο νήμα για την sony a7r έκανα ερώτηση για τον Tamrom 90mm και μου προτάθηκε ο sony 100mm.
Τον φακό τον θέλω για λεπτομέρεια σε ζουζούνια και λουλούδια, σ αυτή τη περίπτωση δεν θέλουμε να πλησιάζει κοντύτερα ο φακός στο θέμα μας;

Γενικά, για μαμούνια και ζουζούνια στη φύση ζητούμενο είναι να επιτυγχάνεται η μεγέθυνση 1:1 σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη απόσταση από το θέμα σου, ώστε αυτό να μην ταράζεται και φεύγει. Άρα θέλεις το μακρύτερο φακό που αντέχεις να πληρώσεις. Επειδή τα εστιακά μήκη 90-100mm κινούνται σε "γήινες" τιμές είναι και τα πιο διαδεδομένα για αυτές τις δουλειές. Όπως και να το κάνουμε όμως, ένας 200άρης f/4 Macro Nikkor ή ο εξαιρετικός Sigma 180mm f/2.8 είναι ιδανικότερες επιλογές για έντομα σε φυσικό περιβάλλον (να αναφέρω συμπληρωματικά ότι είχα τον Sigma 180mm f/3.5 και σε ff το dof είναι απειροελάχιστο ακόμα και με f/11 ή f/16, οπότε εκτός από πολύ φως, όπως λέει και ο Γιώργος, χρειάζεται και πολύ καλή τεχνική).
Για το σύστημα της Sony δεν έχω ιδέα τι ισχύει σχετικά.
 
Σ ευχαριστώ Nasso
Δεν εχω τη γνώση και για αυτό ρωτώ.
Τη διαφορά εχει ενας macro φακος απο έναν prime;
 
Last edited:
Σ ευχαριστώ Nasso
Δεν εχω τη γνώση και για αυτό ρωτώ.
Τη διαφορά εχει ενας macro φακος απο έναν prime;

Prime είναι και ο macro φακός που έχει σταθερό εστιακό μήκος ( focal length ) όπως π.χ. ο 200άρης f/4D της Nikon.

Η διαφορά των Macro από τους κανονικούς φακούς είναι ότι είναι σχεδιασμένος για να δίνει τουλάχιστον 1:1 reproduction ratio ( δεν ξέρω πως το λένε στα ελληνικά αυτό, ούτε μπορώ να το εξηγήσω :D )
 
οι prime 1:1 ειναι για αυτο δεν καταλαβαινω τη διαφορα

Δεν είναι 1:1 reproduction ratio

Κάτι μου λέει πως το μπερδεύεις με τον τρόπο που γράφουνε το maximum aperture τους.

Ο 50mm f/1.8G Nikon ( prime είναι προφανώς ) έχει 1:6.7 reproduction ratio.
Ο Canon EF 85mm f/1.2 L II USM έχει 1:9.1 reproduction ratio.

κλπ κλπ.
 
Ένας φακός ( Macro ή μη ) επιτυγχάνει διάφορα reproduction ratios ( σχέσης αναπαραγωγής ? ) ανάλογα την απόσταση από το θέμα μας.

Αν έχουμε έναν Macro φακό που max rep. ratio έχει το 1:1, αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να βγάλουμε μια κεφαλή καρφίτσας π.χ. και στο 1:1 rep. ratio η καρφίτσα θα "αποτυπωθεί" στον σένσορα της κάμερας στο ίδιο μέγεθος με το πραγματικό.
1:2 ratio π.χ. σημαίνει ότι πάνω στον σένσορα η καρφίτσα θα είναι στο μισό από το πραγματικό της μέγεθος κλπ κλπ.