Macro

Re: διαφορετικά macro

τα γνωρίζω αυτά με τα S/N της Vivitar, νόμισα πως είχες τον πολύ καλό 70-210 Series 1 που είχε κατασκευάσει η Kiron για τη Vivitar.

Δεν το έψαξα καθόλου όταν πήρα τον συγκεκριμένο. Έτυχε τον είδα μπροστά μου και κάτι μου έκανε το κλικ προφανώς...

Πριν 30 χρόνια, δεν ήταν ακριβώς "μικρός ανεξάρτητος κατασκευαστής" η Vivitar... από ό,τι κατάλαβα, η "Series 1" της χτυπούσε στα ίσια τους μεγάλους.

Οι μικροί σε όγκο πωλήσεων ανεξάρτητοι κατασκευαστές (γενικώς) είτε σε καλύτερη τιμή θα ποντάρουν, είτε σε διαφορετική ειδική γκάμα, είτε σε καλύτερη ποιότητα. Μόνο που απ' ότι φαίνεται δεν υπάρχει πια αρκετός χώρος για μικρούς. Είδες τι κάνει η Vivitar σήμερα. Σχεδόν ότι κάνει και το Πλαίσιο με τις φωτογραφικές turbo-X και τόσοι άλλοι...
 
Re: διαφορετικά macro

Σήμερα έχουν μπει από ό,τι καταλαβαίνω άλλοι κανόνες στην αγορά, η οποία είναι πιο ελεγχόμενη, παρά το ότι έχει αυξηθεί πάρα πολύ ο αριθμός των ερασιτεχνών, οι οποίοι την τροφοδοτούν κατά κύριο λόγο (ακόμη και την αγορά των κάπως πιο καλών φακών).
Τουλάχιστον υπάρχουν πάρα πολλοί φακοί από το παρελθόν με τους οποίους μπορεί κανείς να παίξει, εάν θυσιάσει το AF και τους αυτοματισμούς...

Ο προαναφερθείς Vivitar (εξαιρετικής κατασκευής Komine, παρασάγγας ανώτερης και από σημερινές "καλές" κατασκευές) Series One 70-210/2.8-4.0 δίνει και πολύ καλά κοντινά (στο τελε άκρο εστιάζει στους μόλις 80 πόντους), έχει ακριβέστατη εστίαση, και φυσικά είναι γρήγορος (2.8 μέχρι τα 100mm περίπου, 4.0 στο τέλε). Εάν θυμάμαι καλά, τον πέτυχα γύρω στα 40-45 ευρώ. Εδώ ένα δείγμα, ανοικτός σε εστίαση στο 1 μέτρο:

attachment.php
 

Attachments

  • griniaris.jpg
    griniaris.jpg
    152.4 KB · Views: 137
Re: διαφορετικά macro

Σήμερα έχουν μπει από ό,τι καταλαβαίνω άλλοι κανόνες στην αγορά, η οποία είναι πιο ελεγχόμενη, παρά το ότι έχει αυξηθεί πάρα πολύ ο αριθμός των ερασιτεχνών, οι οποίοι την τροφοδοτούν κατά κύριο λόγο (ακόμη και την αγορά των κάπως πιο καλών φακών).
Τουλάχιστον υπάρχουν πάρα πολλοί φακοί από το παρελθόν με τους οποίους μπορεί κανείς να παίξει, εάν θυσιάσει το AF και τους αυτοματισμούς...

Μένω με την εντύπωση ότι καταναλώνουμε αγοράζοντας τόσο γρήγορα και συχνά, που δεν προλαβαίνουμε να χρησιμοποιήσουμε ότι αγοράσαμε. Σαν να μην προλαβαίνουμε να σκεφτούμε αλλά τρέχουμε να προλάβουμε...

Το πλήθος των φακών του παρελθόντος κάπου βολεύει, αλλά και κάπου ενοχλεί ότι δεν βγήκαν ακόμα φακοί καλύτεροι και φτηνότεροι που να μην μας κάνουν να ψάχνουμε στα παλιά. Δεν ξέρω, γερνάω μάλλον...

Ο προαναφερθείς Vivitar (εξαιρετικής κατασκευής Komine, παρασάγγας ανώτερης και από σημερινές "καλές" κατασκευές) Series One 70-210/2.8-4.0 δίνει και πολύ καλά κοντινά (στο τελε άκρο εστιάζει στους μόλις 80 πόντους), έχει ακριβέστατη εστίαση, και φυσικά είναι γρήγορος (2.8 μέχρι τα 100mm περίπου, 4.0 στο τέλε). Εάν θυμάμαι καλά, τον πέτυχα γύρω στα 40-45 ευρώ. Εδώ ένα δείγμα, ανοικτός σε εστίαση στο 1 μέτρο:

Κι ο δικός μου τόσο κοντά εστιάζει, αλλά από φωτεινότητα άλλο πράμα... Πρέπει να έχουμε και κάπως διαφορετικό bokeh απ' ότι βλέπω...
Αρχικά με βόλεψε το μοναδικό δαχτυλίδι ζουμ και εστίασης, αλλά όταν άρχισα τα μάκρο σε τρίποδο και γερμένος προς τα κάτω άρχιζε να ζουμάρει μόνος του ήταν ψιλοενοχλητικό! ;)
 
Re: διαφορετικά macro

Αρχικά με βόλεψε το μοναδικό δαχτυλίδι ζουμ και εστίασης, αλλά όταν άρχισα τα μάκρο σε τρίποδο και γερμένος προς τα κάτω άρχιζε να ζουμάρει μόνος του ήταν ψιλοενοχλητικό! ;)

Όχι ο Komine! Και μάλιστα παρά το ότι πρέπει να ξεπερνά τα 800 γραμμάρια.
Το συγκεκριμένο φαινόμενο πάντως (zoom creep όπως το καλούν) συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες (πχ σε έναν παλιό Nikkor 80-200/4.5). Η γενικότερη ποιότητα κατασκευής πάντως δεν έχει βελτιωθεί σε σχέση με καλούς κατασκευαστές του παρελθόντος. Βέβαια αυτό είναι μια άλλη συζήτηση.
 
Re: διαφορετικά macro

Όχι ο Komine! Και μάλιστα παρά το ότι πρέπει να ξεπερνά τα 800 γραμμάρια.
Το συγκεκριμένο φαινόμενο πάντως (zoom creep όπως το καλούν) συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες (πχ σε έναν παλιό Nikkor 80-200/4.5).

Ευτυχώς που συμβαίνει στο zoom κι όχι στην εστίαση! Εξάλλου παλιός κανόνας για καλύτερες φωτογραφίες λέει "πλησίασε περισσότερο στο θέμα"! ;)

Η γενικότερη ποιότητα κατασκευής πάντως δεν έχει βελτιωθεί σε σχέση με καλούς κατασκευαστές του παρελθόντος. Βέβαια αυτό είναι μια άλλη συζήτηση.

Η μόνη βελτίωση που μου έρχεται στο μυαλό σχετικά με τους φακούς είναι το aspherical. Οι οργανικοί-πλαστικοί φακοί κυρίως βάρος αφαίρεσαν δεν είδα άλλη εξέλιξη. Το ενδιαφέρον δείχνει να έχει στραφεί σε φακούς τύπου 28-300 και πώς θα τους εξελίξουν σε 24-400 την επόμενη χρονιά κλπ. Η εξέλιξη της ποιότητας δεν απασχολεί προφανώς αρκετά μεγάλη μερίδα του κοινού ώστε να ασχοληθεί η κάθε εταιρεία περισσότερο.

Τελευταία κάποιες μηχανές διορθώνουν τα προβλήματα των φακών τους με software, μετράει αυτό για εξέλιξη;
 
Απάντηση: Re: διαφορετικά macro

εννοείται με ανοικτό εστιάζεις. Και πάλι, ακόμη και με 2.8 σε μεγέθυνση 2x, θέλει λίγο φως για βοήθεια. Μετά κλείνουμε και τραβάμε στα τυφλά. Στο f11 αυτονόητο είναι πως δεν φαίνεται τίποτα!

Η Kiron ήταν εταιρία που την έφτιαξαν μηχανικοί της Nikon. Έφτιαχνε μεταξύ άλλων και για την Vivitar (η οποία δεν είχε δικά της εργοστάσια), πρέπει να έχεις τη 2η εκδοχή του περίφημου Series 1 70-210/3.5. Εγώ έχω την (όπως φημολογείται, ακόμη καλύτερη) τρίτη εκδοχή του, τον 70-210/2.8-4.0 φτιαγμένη από την Komine.

Κάποιους από τους φακούς που έφτιαχνε για την Vivitar, οι οποίοι υπό το όνομα της τελευταίας πωλούνταν αρκετά ακριβά (πλησίαζαν δηλαδή τους φακούς της μαμάς κάθε μοντούρας), τους πωλούσε και υπό τη δική της φίρμα, ίδια σχέδια με συχνά "κοτσουρεμένα" χαρακτηριστικά. Δηλαδή έκοβε λίγο από το διάφραγμα, τέτοια πράγματα. Ή μπορεί απλώς να ήταν το ίδιο και αντί για 2.5 να έγραφε, για παράδειγμα, 2.8 (ούτως ή άλλως το ακριβές άνοιγμα πάντα διαφέρει σε σχέση με το τυπικώς αναγραφόμενο). Παρόμοια η κατάσταση με τους Panagor... Ορισμένοι είναι κρυμμένα διαμάντια.

Panagor ειναι ο macro μου που ειχα στην κανον ΕΟΣ παλιωτερα ....

τον εχω ακομα και κριμα που δεν δουλευει με τις ψηφιακες ! με την αναλογικη εδινε αριστες φωτος και πολυ καλη ευκρινεια !

στην ψηφιακη ομως ειχε εκτροπες χρωματος ..... δοκιμη με CANON EOS 400d
 
Re: διαφορετικά macro

Ευτυχώς που συμβαίνει στο zoom κι όχι στην εστίαση! Εξάλλου παλιός κανόνας για καλύτερες φωτογραφίες λέει "πλησίασε περισσότερο στο θέμα"! ;)



Η μόνη βελτίωση που μου έρχεται στο μυαλό σχετικά με τους φακούς είναι το aspherical. Οι οργανικοί-πλαστικοί φακοί κυρίως βάρος αφαίρεσαν δεν είδα άλλη εξέλιξη. Το ενδιαφέρον δείχνει να έχει στραφεί σε φακούς τύπου 28-300 και πώς θα τους εξελίξουν σε 24-400 την επόμενη χρονιά κλπ. Η εξέλιξη της ποιότητας δεν απασχολεί προφανώς αρκετά μεγάλη μερίδα του κοινού ώστε να ασχοληθεί η κάθε εταιρεία περισσότερο.

Τελευταία κάποιες μηχανές διορθώνουν τα προβλήματα των φακών τους με software, μετράει αυτό για εξέλιξη;

Διαφωνώ.

Βλέπω ότι είμαστε μπροστά σε δυο νέες γενιές φακών:
1. Μια γενιά φακών που προορίζεται για το APSC και η οποία έχει εξαιρετικά καλύτερη συμπεριφορά σε σχέση με το παρελθόν (ανάλυση, βινιέτα και χρωματικές εκτροπές, κυρίως)
2. Μια γενιά φακών που προορίζονται να καλύψουν τις ανάγκες για ανάλυση σε όλο το καρέ του FF και χωρίς τα αρνητικά των προηγούμενων γενιών. Τέτοιοι είναι η σειρά ZF ZEISS, η σειρά ζουμ της NIKON (14-24, 24-70), ο νέος υπερευρυγώνιος της CANON 16-35, φακοί που στοιχίζουν αλλά είναι ικανοί να καλύψουν και πέρα από τα 25 μεγα σε FF. Φυσικά αυτοί οι φακοί κοστίζουν.
 
Re: διαφορετικά macro

Εγώ σε ποιότητα κατασκευής αναφερόμουν... γεγονός είναι ότι στην κατηγορία μέχρι 500 ευρώ (μην πω και αρκετά παραπάνω...) ΔΕΝ βρίσκεις πλέον την ποιότητα κάποιων παλιών κατασκευών. Φυσικά οι σχεδιάσεις έχουν προχωρήσει, αλλά όχι σε όλους τους τομείς, ούτε βλέπω να είναι η μέρα με τη νύχτα, εκτός εάν μιλάμε για πανάκριβους φακούς... αλλά εκεί χαίρω πολύ.
 
Re: διαφορετικά macro

Διαφωνώ.

Βλέπω ότι είμαστε μπροστά σε δυο νέες γενιές φακών:
1. Μια γενιά φακών που προορίζεται για το APSC και η οποία έχει εξαιρετικά καλύτερη συμπεριφορά σε σχέση με το παρελθόν (ανάλυση, βινιέτα και χρωματικές εκτροπές, κυρίως)

Νομίζω ότι εδώ έχουμε απλά επανασχεδίαση φακών για προσαρμογή στο APSC και φυσικά και την ανάλογη βελτίωση λόγω προσαρμογής. Νομίζω ότι τα ccd θέλουν το φως πιο κάθετο πάνω τους σε σχέση με το φιλμ και αυτή η επανασχεδίαση από μόνη της κάνει καλή διαφορά...

2. Μια γενιά φακών που προορίζονται να καλύψουν τις ανάγκες για ανάλυση σε όλο το καρέ του FF και χωρίς τα αρνητικά των προηγούμενων γενιών. Τέτοιοι είναι η σειρά ZF ZEISS, η σειρά ζουμ της NIKON (14-24, 24-70), ο νέος υπερευρυγώνιος της CANON 16-35, φακοί που στοιχίζουν αλλά είναι ικανοί να καλύψουν και πέρα από τα 25 μεγα σε FF. Φυσικά αυτοί οι φακοί κοστίζουν.

Στους ευρυγώνιους - υπερευρυγώνιους η διαφορά που ξέρω οφείλεται στην aspherical κατασκευή βελτιώνοντας γεωμετρία, βινιέτα και χρωματικές εκτροπές. Μάλλον όμως μιλάς για κάτι καλύτερο. Έχεις πρόχειρα παραδείγματα από κάποια τεστ ή συγκρίσεις να δω τις διαφορές;

Η ποιότητα πάντα κοστίζει, αλλά και είναι διαχρονική!
 
Re: διαφορετικά macro

Εγώ σε ποιότητα κατασκευής αναφερόμουν... γεγονός είναι ότι στην κατηγορία μέχρι 500 ευρώ (μην πω και αρκετά παραπάνω...) ΔΕΝ βρίσκεις πλέον την ποιότητα κάποιων παλιών κατασκευών. Φυσικά οι σχεδιάσεις έχουν προχωρήσει, αλλά όχι σε όλους τους τομείς, ούτε βλέπω να είναι η μέρα με τη νύχτα, εκτός εάν μιλάμε για πανάκριβους φακούς... αλλά εκεί χαίρω πολύ.

Ποιότητα κατασκευής σε σχέση με τιμή στην χαμηλή κατηγορία ε?
Κερδίσαμε σε zoom αλλά χάσαμε σε ανάλυση νομίζω... Παλιά "το κιτ" ερχόταν με 50mm 1.8, τώρα με 24-80 ή κάτι τέτοιο. Στο ίδιο κόστος κάτι θα λείψει...
 
Re: διαφορετικά macro

Πειραματιζόμενος, πήρα τα παρακάτω δείγματα με τον Nikkor 17-35 AF-S 2.8 ED, α)στη θέση 35, β) ανεστραμμένο στη θέση 17 και γ)ανεστραμμένο στη θέση 35, με μια αυτοσχέδια προέκταση 5cm περίπου χρησιμοποιώντας ένα καπάκι σώματος για προσαρμογή (τρυπώντας το πρώτα φυσικά). Το διάφραγμα που χρησιμοποίησα στις macro ήταν f16 με κλείστρο στη θέση bulb για 1 λεπτό (...ασπρόμαυρα μου άρεσαν περισσότερο!).

Επειδή είστε πολύ ψαγμένοι και εγώ τώρα ξεκινάω, θα ήθελα να ρωτήσω τα εξής:
Χρειάζομαι μια λύση σωστή όχι πλαστικά bayonet και μονωτικές ταινίες(!) αλλά δεν ξέρω αν έχει κάποιος εδώ μια τέτοια προέκταση και το κατάλληλο δαχτυλίδι αντιστροφής BR-2A, (ή δεν χρειάζεται με την προέκταση; ) όπως και step-up στα 77mm (έχω ρωτήσει μερικούς και δεν έχω βρεί). Αν όχι, ξέρετε κάποια online πηγή -κατά προτίμηση Ευρώπη που να τα έχει; Χρειάζεται ειδικό extension tube ή υπάρχουν πολλές επιλογές; (δεν έχω χρησιμοποιήσει μέχρι τώρα).

Επίσης θα ήθελα να χρησιμοποιήσω φλας για τη λήψη, (+ διαχυτή) αρκετά ισχυρό (...αλλά όχι ακριβό) ώστε να χρησιμοποιήσω διάφραγμα f22. Είναι ανέφικτο με μια φλασιά; Τι φλας θα προτείνατε;
 

Attachments

  • pencil-A.jpg
    pencil-A.jpg
    81.2 KB · Views: 40
  • pencil_B.jpg
    pencil_B.jpg
    86.7 KB · Views: 43
  • pencil-C.jpg
    pencil-C.jpg
    97 KB · Views: 51
Re: διαφορετικά macro

Εμ... να διορθώσω α)στη θέση 35, β) ανεστραμμένο στη θέση 35 και γ)ανεστραμμένο στη θέση 17.
 
Re: διαφορετικά macro

Δεν είμαι βάβαιος ότι κατάλαβα τι ακριβώς θέλεις να κάνεις...

Πάντως για step-up ή step-down είμαι σχεδόν σίγουρος ότι θα βρεις στο Γιαννάτο στην Εμμ. Μπενάκη. Δε θυμάμαι το νούμερο αλλά είναι χαμηλά, μεταξύ Σταδίου και Πανεπιστημίου. Είναι φτηνά, δε νομίζω να δώσεις περισσότερα από 10Ε για ένα step-up.

Ισως έχει και extension tube, ρώτα.

Όσο για το φλας, είναι σίγουρα ικανή μια φλασιά να σου δώσει f22.
Το θέμα είναι αν θα φωτίζει το φλας απευθείας το αντικείμενο που θα φωτογραφίζεις. Γατί, αν κατάλαβα καλά, αυτά που θα αφωτογραφίζεις θα είναι πολύ καντά στο φακό και ίσως το φλας να μην τα βλέπει.
 
Re: διαφορετικά macro

Δεν είμαι βάβαιος ότι κατάλαβα τι ακριβώς θέλεις να κάνεις...

Πάντως για step-up ή step-down είμαι σχεδόν σίγουρος ότι θα βρεις στο Γιαννάτο στην Εμμ. Μπενάκη. Δε θυμάμαι το νούμερο αλλά είναι χαμηλά, μεταξύ Σταδίου και Πανεπιστημίου. Είναι φτηνά, δε νομίζω να δώσεις περισσότερα από 10Ε για ένα step-up.

Ισως έχει και extension tube, ρώτα.

Ηλία ευχαριστώ για την απάντηση, ρώτησα σήμερα το πρωϊ στον Γιαννάτο αλλά έχει extension tubes για χρήση με τον φακό κανονικά. Αυτό που ενδιαφέρει εμένα είναι ένας απλός σωλήνας επέκτασης 4-5cm με βόλτες, ένα bayonet adapter για να κουμπώσει στο σώμα από τη μία μεριά και ένα step-up από την άλλη στα 77mm για να βιδώσει ανάποδα ο φακός. Προτιμώ αυτή τη λύση γιατί θα δώσει τη μεγέθυνση που θέλω -περίπου 8x του φυσικού στον αισθητήρα -3mm φουλ κάδρο (μήπως να τα παραγγείλω σε κανένα μηχανουργείο για να μη τρέχω απο δώ και από 'κει... Δεν μπορώ να καταλάβω, ένα τόσο απλό και χρήσιμο πράγμα και να μη το βρίσκει κανείς... :confused: )

Αυτό που μου είπε και θέλω να διασταυρώσω αν ισχύει είναι ότι με τους αντάπτορες που έχει και το φακό κανονικά θα έχει μεγαλύτερο βάθος πεδίου... ισχύει; Αμφιβάλλω λίγο... και δεν βρήκα χρόνο ακόμα να το ψάξω.

Όσο για το φλας, είναι σίγουρα ικανή μια φλασιά να σου δώσει f22.

Εννοείς για τη συγκεκριμένη χρήση; Γιατί η πραγματική μείωση του φωτός είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή που προκαλέι το κλείσιμο στο f22... απ' ότι έχω καταλάβει διαιρείται επιπλέον από το ποσοστό της γωνίας που βλέπει ο αισθητήρας σε σχέση με τη γωνία του ανεστραμμένου φακού. Γι' αυτό και όσο μακρύτερος ο σωλήνας επέκτασης τόσο χαμηλότερο το φως (και τόσο μεγαλύτερη η μεγάθυνση). Πρέπει να βρώ τον τύπο που το υπολογίζει...


Το θέμα είναι αν θα φωτίζει το φλας απευθείας το αντικείμενο που θα φωτογραφίζεις. Γατί, αν κατάλαβα καλά, αυτά που θα φωτογραφίζεις θα είναι πολύ καντά στο φακό και ίσως το φλας να μην τα βλέπει.

Αναφέρομαι σε εξωτερικό φλας με φωτισμό απ' ευθείας μέσω διαχυτή. Αλλά βέβαια θα προτιμούσα "ενδιαφέρον" φωτισμό... (όχι απλώς αναγνώριση του αντικειμένου) ένα ή δύο φλας + ανακλαστήρες...

Αν οι έτοιμες λύσεις είναι ακριβές, ίσως προχωρήσω σε κάποιο οικονομικό σύστημα δικής μου σχεδίασης (μια και τυχαίνει να είμαι ηλεκτρονικός) με ισχυρές λάμπες xenon (φλας)....

Ένας από τους στόχους είναι και αυτός: :smile: (υπερβολικά αισιόδοξος; )
http://photo.net/photodb/photo?photo_id=2589387


Επίσης κάπου είχα δεί μια φοβερή φωτογραφία αλατιού αλλά πρέπει να θέλει πάνω από 10x... ήταν πεντακάθαρη και τέλεια, έβλεπες καλοσχηματισμένους κύβους... Αυτό είναι εφικτό με την αναστροφή, και με αύξηση της ισχύος του φλας. Με την κανονική τοποθέτηση προφανώς αποκλείεται!

Προς το παρόν, το μεγαλύτερο πρόβλημα που βλέπω είναι το βάθος πεδίου, ειδικά για έντομα. Σε ακίνητα αντικείμενα θα δοκιμάσω να χρησιμοποιήσω διαδοχικό focus με χρήση λογισμικού.

Προς το παρόν είμαι στο ψάξιμο...
 
Re: διαφορετικά macro

Δακτυλίδι αναστροφής θα βρεις σχετικά εύκολα.
Σωλήνες προέκτασης (σε σετ των 3 συνήθως) κυκλοφορούν επίσης.
Αν καταφέρεις να βρεις φυσούνα προέκτασης με την κατάλληλη βάση θα σε βολέψει περισσότερο αν μπορεί να κινήσει τον φακό και στους 3 άξονες, θα σου δώσει διαφορετικό χειρισμό στα βάθος πεδίου.
Μιας και πιάνει το χέρι σου μπορείς να δοκιμάσεις και μόνος σου κάτι παρόμοιο κόβοντας λίγο λοξά (με 1-2mm διαφορά το πολύ) τον αυτοσχέδιο σωλήνα προέκτασης που χρησιμοποιείς, ή βάζοντας κάποιο ελαστικό δακτύλιο με κάποιο μικρό βαθμό ελευθερίας στην κίνηση και δοκιμάζοντας να δεις τι σε βολεύει. Δες αν μπορείς να κάνεις κάτι με σωλήνα αρμαφλέξ (αυτό το μαύρο μαλακό μονωτικό σωληνώσεων).

Για φωτισμό θα χρειαστείς κι άλλα φλας αλλά κυρίως ανακλαστήρες αυτοσχέδιους ανά περίπτωση συνήθως για να κρατήσεις χαμηλότερα το κόστος. Μια απλή ημιδιάφανη τσαλακωμένη σακούλα μπροστά απ' το φλας μπορεί να γίνει ο διαχυτής που θέλεις, ένα κομμάτι φελιζόλ ή ένα χαρτόνι διπλωμένο ανάλογα μπορεί να γίνει ανακλαστήρας ή και κατευθυντήρας στο φωτισμό σου.

Αν έχεις και κάποιο μεγαλύτερο τηλεφακό, δοκίμασε να βάλεις μπροστά σε αυτόν ανεστραμμένο τον ευρυγώνιό σου. Αν δουλέψει καλά μπορεί να δεις 15-20x.

Γενικά το μάκρο είναι αρκετά της πατέντας και του αυτοσχεδιασμού!
 
Re: διαφορετικά macro

Έχω την αίσθηση ότι τέτοιου είδους πατέντες χάνουν τόσο σε οξύτητα (ειδικώς στα άκρα!), που παραπλήσιο αποτέλεσμα μπορούμε να πάρουμε με κροπάρισμα και interpolation αρχείου πολύ μικρότερης μεγέθυνσης. Δηλαδή το 1:1 ενός αληθινού φακού μάκρο άνετα πιάνει (σε αληθινή ανάλυση και λεπτομέρειες) το 2:1 μιας πατέντας.
 
Re: διαφορετικά macro

Αν καταφέρεις να βρεις φυσούνα προέκτασης με την κατάλληλη βάση θα σε βολέψει περισσότερο αν μπορεί να κινήσει τον φακό και στους 3 άξονες, θα σου δώσει διαφορετικό χειρισμό στα βάθος πεδίου.

Κάτι τέτοιο ψάχνω, σε οικονομική τιμή...


Αν έχεις και κάποιο μεγαλύτερο τηλεφακό, δοκίμασε να βάλεις μπροστά σε αυτόν ανεστραμμένο τον ευρυγώνιό σου. Αν δουλέψει καλά μπορεί να δεις 15-20x.

Πριν καταλήξω στην αναστροφή με σωλήνα είχα χρησιμοποιήσει τον 24-120 3.5-5.6D AF αλλά βινιετάριζε απογοητευτικά. Με τη σωλήνα βγάζει φουλ κάδρο.

Γενικά το μάκρο είναι αρκετά της πατέντας και του αυτοσχεδιασμού!

Συνηθισμένα τα βουνά στα χιόνια! Οι πατέντες είναι η εναλλακτική του ..ξηλώματος! Το εργαλείο του φτωχού με άλλα λόγια! :smile:



Έχω την αίσθηση ότι τέτοιου είδους πατέντες χάνουν τόσο σε οξύτητα (ειδικώς στα άκρα!), που παραπλήσιο αποτέλεσμα μπορούμε να πάρουμε με κροπάρισμα και interpolation αρχείου πολύ μικρότερης μεγέθυνσης. Δηλαδή το 1:1 ενός αληθινού φακού μάκρο άνετα πιάνει (σε αληθινή ανάλυση και λεπτομέρειες) το 2:1 μιας πατέντας.

Τι γίνεται όμως σε 8-10x; Αν έχεις καμιά 30 megapixel ίσως... αλλά στα 6 της D70s δεν θα συμφέρει.

Μια ιδέα είναι η χρησιμοποίηση φακού μεγάλου φορμά (μεταχ και φθηνού βεβαίως) γιατί θα επέτρεπε το παραιτέρω κλείσιμο του διαφράγματος χωρίς απώλεια ευκρίνειας... άρα μεγαλύτερο βάθος πεδίου.
 
Last edited:
Re: διαφορετικά macro

.... ρώτησα σήμερα το πρωϊ στον Γιαννάτο αλλά έχει extension tubes για χρήση με τον φακό κανονικά. Αυτό που ενδιαφέρει εμένα είναι ένας απλός σωλήνας επέκτασης 4-5cm με βόλτες, ένα bayonet adapter για να κουμπώσει στο σώμα από τη μία μεριά και ένα step-up από την άλλη στα 77mm για να βιδώσει ανάποδα ο φακός.....

Μα ένα κανονικό extension tube δε θέλεις;
Και ένα reverse ring στα 77μμ γιαν να βάλεις ανάποδα το φακό και να τον κουμπώσεις στο extension. Κάτι τέτοιο δηλαδή,
η φυσούνα που λέει ο Ηλίας είναι καλύτερη λύση αλλά δεν έχω δει ποτέ φυσούνα φτηνή.

Φαντάζομαι πάντως ότι ένας ελαφρύς φακός θα είναι πιο βολικός από τον βαρύ 17-35 που θες (αν θυμάμαι καλά) να χρησιμοποιήσεις.

Όσο για το φωτισμό δεν έχω ιδιαίτερη πείρα,
αλλά να ρωτήσω όσους το έχουν χρησιμοποιήσει: ένα ring flash δεν είναι καλή λύση;
 
Re: διαφορετικά macro

Υπάρχουν φυσούνες m42 που πηγαίνουν και κάτω από 30 ευρώ. Με ένα ανταπτοράκι και έναν φθηνό m42 φακό (πχ Pentacon 50/1.8) γίνεται φθηνά η δουλειά
 
Re: διαφορετικά macro

Μα ένα κανονικό extension tube δε θέλεις;
Και ένα reverse ring στα 77μμ γιαν να βάλεις ανάποδα το φακό και να τον κουμπώσεις στο extension. Κάτι τέτοιο δηλαδή

Ίσως μπορώ να χρησιμοποιήσω ένα κανονικό extension tube όπως λες, δεν καταλαβαίνω όμως γιατί να πληρώνω 150 ευρώ για δυνατότητες κίνησης του διαφράγματος, autofocus κλπ που προορίζονται για νορμάλ τοποθέτηση του φακού αφού στην ανεστραμμένη είναι άχρηστοι; Μια απλή σωλήνα με βόλτες και ένα inversion ring θα ήταν αρκετό! (μήπως να φτιάχνω και να τα ..πουλάω; )

Φαντάζομαι πάντως ότι ένας ελαφρύς φακός θα είναι πιο βολικός από τον βαρύ 17-35 που θες (αν θυμάμαι καλά) να χρησιμοποιήσεις.

Τυχαίνει να έχω αυτόν τον φακό που είναι και πολύ wide zoom (μεγάλη μεγέθυνση), ποιοτικός και 35mm που σημαίνει ότι στο f22 δεν θα θολώνει λόγω διάθλασης όσο ένας DX φακός.

Υπάρχουν φυσούνες m42 που πηγαίνουν και κάτω από 30 ευρώ. Με ένα ανταπτοράκι και έναν φθηνό m42 φακό (πχ Pentacon 50/1.8) γίνεται φθηνά η δουλειά

Μακάρι, που τις βρίσκουμε όμως αυτές τις φυσούνες; Υπάρχουν καινούριες; (Για φακό θα επιμείνω σε αυτόν προς το παρόν).
 
Last edited: