Macro

Προσωπικά όταν έχω ορεξη για κουβάλημα προτιμώ το φλας σε βραχίονα με ένα difuser (10x15) και ασυρματους trigger, διαφορετικά και μόνο με το difuser είναι 99% OK αν εξοικειωθείς με την ενταση του φλας σε manual
 
Προσωπικά όταν έχω ορεξη για κουβάλημα προτιμώ το φλας σε βραχίονα με ένα difuser (10x15) και ασυρματους trigger, διαφορετικά και μόνο με το difuser είναι 99% OK αν εξοικειωθείς με την ενταση του φλας σε manual

Ναι σκεφτομουν κ εγω την λυση του Nissin di700a για off camera flash αλλα δεν ειχα υποψην την δυνατοτητα χρησης βραχιονα. Σκεφτομουν που να κρατας με το ενα χερι την μηχανη κ το μπαζουκα φακο κ με το αλλο το φλας.. Εχεις καποιο σχετικο λινκ με βραχιονα ή πως να το ψαξω;
 
L-bracket ονομάζεται πχ http://www.ebay.co.uk/itm/301845037735
εννοείται ότι μπορεί να μπουν και προεκτάσεις ακόμα και μεγάλες πχ http://www.ebay.co.uk/itm/11-Alloy-...Arm-for-DSLR-Camera-LCD-Monitor-/131948037904

αλλά αυξάνεται αρκετά ο ογκος της μηχανής

πχ με μικρότερο βραχίονα και 30χ20 difuser

8730147122_51ff6e339b_b.jpg


--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Το setup δεν είναι δικό μου είναι "συναγωνιστή". Για τις δικές μου ανάγκες πάντως (1:1 ή και λίγο λιγότερο) το difuser είναι πια αρκετό
 

Ουοου!! Το έχω δει αυτό του Fong και φαίνεται πολύ καλό αλλά 66 ευρώ!!! Πάντως πρέπει να κάνει καλή δουλειά κ σε πορτραίτο Βασίλη. Έχεις δει διαφορά σε σχέση με ένα απλό soft box;
 
Υπάρχει και πιο οικονομικά στο εξωτερικό.
Το δουλεύω σε πορτραίτο η δουλειά του είναι πολύ καλύτερη από το καρτελάκι του φλας και από soft box σε φλας πάνω στη κάμερα.
 
Το setup δεν είναι δικό μου είναι "συναγωνιστή". Για τις δικές μου ανάγκες πάντως (1:1 ή και λίγο λιγότερο) το difuser είναι πια αρκετό

Στο setup της φωτογραφιας που εβαλα πιο πριν, σκεφτομαι οτι θα ειναι προβληματικο να κανεις ληψεις απο σκετικα ορθη γωνια. Αν κρατας δηλ την καμερα καθετα κ το θεμα βρισκεται κατω, το φλας θα φεξει πιο πολυ προς τα πανω σου. Δεν θα μπορεις να του δωσεις κλιση. Ενω σε αυτο που εχει ο συναγωνιστης, μπορεις να του δινεις οτι γωνια θελεις...εκει ομως δεν θα εχουμε μονοπλευρα φωτισμο κ σκιες στη αντιθετη μερια απο οπου θα βρισκεται το φλας;; Εκτος βεβαια κ αν μπορεις να δωσεις την ιδια γωνια οπως αυτο που ειναι πανω απο τον φακο κ να αλλαζεις κατα περιπτωση
 
Μιλάω πάντα για φωτογράφηση εξω που υπάρχει και φυσικό φως. Με το μεγάλο difuser-softbox αυξάνεται πολύ η επιφάνεια διάχυσης και γίνεται πιο "μαλακό" το φως (δοκιμάζω και με εξτρα χαρτί μέσα) και από την στιγμή που δεν με απασχολεί αν υπάρχουν και κάποιες σκιες στο θέμα (ειδικά στην πίσω άκρη αν το φλας είναι πάνω στο hotshoe της μηχανής) είναι για μένα αρκετό. Η γωνία είναι ορθή αλλά η επιφάνεια είναι μεγάλη και το θέμα κοντά για αυτό τα μικρότερα τύπου fog είναι καλύτερα για πορτρέτα που το θέμα είναι πιο μακρυά. Αντίθετα με το βραχιονα του συναγωνιστή έχεις τη δυνατότητα φωτίζοντας από πιο χαμηλά εστω και πλάγια να μηδενίσεις σχεδόν τις σκιές (απλά το πίσω μέρος είναι λιγότερο φωτεινό αλλά έτσι και αλλιώς είναι συνήθως out of focus). Σαφώς και υπάρχουν και λύσεις με διπλούς βραχίονες που πια φωτίζεις το θέμα σου από παντού είτε με διπλό φλας είτε με 1 φλάς και reflector αλλά για το στυλ φωτογράφησης μου που συνδιάζεται και με περπάτημα είναι ακόμα περισσότερο ογκώδες και αβολο. Βέβαια επειδή έχω βρει κάποιες μικρές περιοχές που είναι την άνοιξη παράδεισοι σε ποικιλία εντόμων σκέφτομαι να δοκιμάσω να φτιάξω και κάτι τέτοιο έστω για 2 αποκλειστικές βόλτες το χρόνο

Προσωπικά το μεγάλο μου πρόβλημα είναι το φως του ήλιου
 
Last edited:
Μιλάω πάντα για φωτογράφηση εξω που υπάρχει και φυσικό φως. Με το μεγάλο difuser-softbox αυξάνεται πολύ η επιφάνεια διάχυσης και γίνεται πιο "μαλακό" το φως (δοκιμάζω και με εξτρα χαρτί μέσα) και από την στιγμή που δεν με απασχολεί αν υπάρχουν και κάποιες σκιες στο θέμα (ειδικά στην πίσω άκρη αν το φλας είναι πάνω στο hotshoe της μηχανής) είναι για μένα αρκετό. Η γωνία είναι ορθή αλλά η επιφάνεια είναι μεγάλη και το θέμα κοντά για αυτό τα μικρότερα τύπου fog είναι καλύτερα για πορτρέτα που το θέμα είναι πιο μακρυά. Αντίθετα με το βραχιονα του συναγωνιστή έχεις τη δυνατότητα φωτίζοντας από πιο χαμηλά εστω και πλάγια να μηδενίσεις σχεδόν τις σκιές (απλά το πίσω μέρος είναι λιγότερο φωτεινό αλλά έτσι και αλλιώς είναι συνήθως out of focus). Σαφώς και υπάρχουν και λύσεις με διπλούς βραχίονες που πια φωτίζεις το θέμα σου από παντού είτε με διπλό φλας είτε με 1 φλάς και reflector αλλά για το στυλ φωτογράφησης μου που συνδιάζεται και με περπάτημα είναι ακόμα περισσότερο ογκώδες και αβολο. Βέβαια επειδή έχω βρει κάποιες μικρές περιοχές που είναι την άνοιξη παράδεισοι σε ποικιλία εντόμων σκέφτομαι να δοκιμάσω να φτιάξω και κάτι τέτοιο έστω για 2 αποκλειστικές βόλτες το χρόνο

Πολυ χρησιμη η εμπερια σου! :firstprize:
 
Αμα δεις πιο παλιές σελίδες ο Τάσος (send) φώτιζε εξαιρετικά το θέμα απλά με Α4 σελίδα διπλωμένη και προσαρμοσμένη στο φλας πάνω στη μηχανή
 
Αμα δεις πιο παλιές σελίδες ο Τάσος (send) φώτιζε εξαιρετικά το θέμα απλά με Α4 σελίδα διπλωμένη και προσαρμοσμένη στο φλας πάνω στη μηχανή

θα προσπαθησω να τις βρω.. στην πραξη πιστευεις οτι παιζει ρολο αν ειναι ψηλο το φλας ή κοντο; ειμαι αναμεσα στο nissin i40 και το di700a. To i40 ναι μεν ειναι ιδανικο για mirroless λογω compact μεγεθους, αλλα σκεφτομαι μηπως το ψηλοτερο di700A κατσει καλυτερα για αυτες τις περιπτωσεις, μιας κ απο βαρος εχουν μολις 80γρ διαφορα
 
To ψηλό κοντό περισσότερο έχει να κάνει με τους φακούς (μήκος τους με το hood) που χρησιμοποιείς. Εφόσο βάλεις μεγάλο difusser-softbox ίσως σε πολύ κοντό να μην προσαρμόζεται ευκολα
 
To ψηλό κοντό περισσότερο έχει να κάνει με τους φακούς (μήκος τους με το hood) που χρησιμοποιείς. Εφόσο βάλεις μεγάλο difusser-softbox ίσως σε πολύ κοντό να μην προσαρμόζεται ευκολα

Αυτο σκεφτομουν κ εγω! Thanks!
 
Απάντηση: Re: macro

Πολυ σημαντικό είναι το φλας αν δεν είναι ειδικό macro flash να μπορει να τοποθετηθεί υπο γωνια και πιο μακριά απο τον φακό μηχανή οπότε το πρώτο και πιο χρήσιμο αξεσουαρ είναι ένα καλώδιο επιμϋκυνσης απο το hot shoe ή μια καλή ασύρματη σύνδεση αν το φλας και το σώμα το υποστηρίζουν, αν τωρα δεν χρησιμοποειται τριποδι και υπαρχει καλή σταθεροποίηση στο φακό ή στο σώμα η στήριξη του φλας δεν εϊναι απαραιτητη, μπορεί κανεϊς να το κρατά στο χέρι και να πειραμίζεται με τις γωνίες (ειδικά αν δεν έχει στάσιμη σκηνη-θεμα), το φλας εκτος του ότι φωτίζει την σκηνή στα πολύ κλειστά διαφράγματα που συνήθως χρησιμοποιοϋνται στο macro, βοηθά με την διάχυσή του αν είναι στοχευμένη σωστά, να δώσει ένα 3D look στη σκηνή και αυτό μερικές φορές επιτυγχάνεται και με τις σκιές αλλά εφόσον δεν είναι macro flash θέλει καλό diffuser για να μην υπερφωτίσει την σκηνή.

Εχω δοκιμασει και το ψευδό ring flash (εχω το original Ray ring flash) και ασύρματο ή με καλώδιο μονό flash με diffuser όπως του Βασίλη και σταθερή στήριξη βραχίονα ή στο χέρι και τέλος τις tween macro κεφαλές με κεντρική μονάδα , όλα έχουν τα υπερ και τα κατά αλλά πιστευω ότι η πλεον σωστή λύση είναι η τελευταία αν κανείς ασχολείται σοβαρά με την macro φωτογραφία (αλλά είναι και η πιο ακριβη),

το εξωτερικό φορετό ring ακόμη και σε ειδικό macro flash ring δινει μονοδιάστατο κυκλικό φως που προσωπικά δεν με ικανοποιεί σε σχέση με την προηγοϋμενη λύση (καποιες φορες βοηθά ειδικα αν μπορεις να κλείσεις πλευρά κάτι που γινεται μόνο σε macro ring όπως το MS1 της Metz που είναι και ασύρματο), αντϊθετα το πρόσθετο φορετό ring σε flash μπορεί να χρησιμοποιηθεί με αρκετά καλά αποτελέσματα σε fashion photography.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Re: macro

Πολυ σημαντικό είναι το φλας αν δεν είναι ειδικό macro flash να μπορει να τοποθετηθεί υπο γωνια και πιο μακριά απο τον φακό μηχανή οπότε το πρώτο και πιο χρήσιμο αξεσουαρ είναι ένα καλώδιο επιμϋκυνσης απο το hot shoe ή μια καλή ασύρματη σύνδεση αν το φλας και το σώμα το υποστηρίζουν, αν τωρα δεν χρησιμοποειται τριποδι και υπαρχει καλή σταθεροποίηση στο φακό ή στο σώμα η στήριξη του φλας δεν εϊναι απαραιτητη, μπορεί κανεϊς να το κρατά στο χέρι και να πειραμίζεται με τις γωνίες (ειδικά αν δεν έχει στάσιμη σκηνη-θεμα), το φλας εκτος του ότι φωτίζει την σκηνή στα πολύ κλειστά διαφράγματα που συνήθως χρησιμοποιοϋνται στο macro, βοηθά με την διάχυσή του αν είναι στοχευμένη σωστά, να δώσει ένα 3D look στη σκηνή και αυτό μερικές φορές επιτυγχάνεται και με τις σκιές.
Εχω δοκιμασει και το ψευδό ring flash (εχω το original Ray ring flash) και ασύρματο ή με καλώδιο μονό flash με diffuser όπως του Βασίλη και σταθερή στήριξη βραχίονα ή στο χέρι και τέλος τις tween macro κεφαλές με κεντρική μονάδα , όλα έχουν τα υπερ και τα κατά αλλά πιστευω ότι η πλεον σωστή λύση είναι η τελευταία αν κανείς ασχολείται σοβαρά αλλά είναι και η πιο ακριβη, το ring δινει μονοδιάστατο κυκλικό φως (καποιες φορες βοηθά ειδικα αν μπορεις να κλείσεις πλευρά που γινεται μόνο σε macro ring όπως το MS1 της Metz που είναι και ασύρματο)

χρησιμα αυτα που λες Κωστα για ολους, αλλα στην δικη μου περιπτωση δεν θα εχω σταθεροποιηση ουτε στο σωμα ουτε στον φακο για αυτο κ θελω να παρω φλας με hss ωστε να πετυχω υψηλοτερες ταχυτητες απο 1/160 που δινει η μηχανη με ενα απλο φλας. Αυτο ειναι το σκεπτικο μου κ ελπιζω να μην κανω λαθος. Αντε στη καλυτερη να χρησιμοποιησω το τριποδο μου σαν μονοποδο ως βοηθεια
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: macro

Ενα μονόποδο είναι καλή λυση ειδάλως κανεις χρήση τρίποδου και το φλας ασύρματο σε HSS (κάτι που δεν μπορεί παντα να δουλέψει σωστά) στο χέρι και ντεκλασερ ενσύρματο ή στο κινητό προγραμματάκι ελέγχου.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: macro

Ενα μονόποδο είναι καλή λυση ειδάλως κανεις χρήση τρίποδου και το φλας ασύρματο σε HSS (κάτι που δεν μπορεί παντα να δουλέψει σωστά) στο χέρι και ντεκλασερ ενσύρματο ή στο κινητό προγραμματάκι ελέγχου.

Ομολογω οτι χρειαστηκε να γκουγκλαρω την λεξη ντεκλασερ :ernaehrung004:

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Βεβαια το setup που περιεγραψες ειναι για στατικα θεματα κ οχι για ζουζουνια. Εκει μαλλον ενδεiκνυται η λυση που αναφερθηκε πιο πανω με το L bracket