Τώρα διάβασα ολόκληρο το θρεντ και ειλικρινά δεν κατάλαβα και πολλά πράγματα. Π.Χ. μέχρι σήμερα δεν ήξερα ότι για να είναι ένας λαικός τραγουδιστής (δηλαδή ταγουδαέι τραγούδια που έγιναν κτήμα του λαού του)
πρέπει να είναι rock! Κρίνεται τον Καζαντζίδη σήμερα, αλλά ξεχνάται ότι την 10ετία του 60 όλη η Μακεδονία είχε και απο ένα το λιγότερο παιδί στην Γερμανία και γενικότερα την ξενιτιά; πόσα νιόπαντρα ζευγάρια ζούσαν για τον μήνα της άδειας το καλοκαίρι; Υπήρχε ίδια μεταχείριση (έως και σήμερα) της Αθήνας με την υπόλοιπη Ελλάδα; Με ποιά ψυχολογία να ακούσει rigoletto κλπ. Ξέρετε πόσους αναλφάβητους είχε η Ελλάδα την 10ετία του Παναγιωτίδη; στην Επαρχία έως και 70%, ξέρετε πότε πήγε ρεύμα στην Λάρισα; το 1967, στα χωριά ξέρετε πότε; την 10ετία του 70, δεν συζητάμε για τηλέφωνο. Και απο την άλλη δηλαδή το τραγούδι είναι μόνο διαμαρτυρία, επανάσταση και κοινωνικά ανένταχτος; το μόνο που πρέπει να κάνει ο άνθρωπος είναι να ακούει για αντίδραη; Το "μανούλα θα φύγω" κύριοι δεν τον ανάγει σε "μανούλα", γιατί για σκεφτείτε πόσες χήρες απο τον πόλεμο έστελναν το μονάκριβο παιδί τους (και 20άχρονα) ακόμη στην ξενητειά γιατί η Ελλάδα είχε μόνο φτώχεια καταραμένηι! Το να διακωμωδείτε τα βάσανα ενός λαού επειδή είτε δεν τα ζήσατε είτε δεν σας αγγίζουν αυτόματα δεν ακυρώνει αυτούς που τα τραγούδησαν, ή επειδή δεν τα άκουσε απο μικρός δεν σημαίνει και τίποτα. Για ρωτήστε αν υπήρχε ένας Ελληνας στην Γερμανία που να μην είχε κασσέτα του Καζαντζίδη, (φυσικά και άλλων λαικών). Όταν δεν μπορούσες να πάς στο Πανεπιστήμιο επειδή δεν είχες τα παπία, τι θα έκανες θα τραγουδούσες morisson; στο ταβερνάκι κατέληγες και ξέδινες με Καζατζίδη γιατί σε έδερνε η μιζέρια. Πέρασε η 25ετία 55-80, τότε σταμάτησε και η επικαιρόττηα του παράπονου και της αδικίας στο Ελληνικό τραγούδι. Ολες οι χώρες δεν αποδέχτηκαν το rock, απλά η δική τους μουσική περιείχε στοιχεία που είχε και το rock, ε αυτό δεν σημαίνει ότι το rock είναι το αυθεντικό ή το μόνο και όλα τα υπόλοιπα στην χλεύη και στην πυρά. Δεν καταλαβαίνω τελικά τι διαπιστευτήρια πρέπει να πάρει και απο ποιοόν ένας τραγουδιστής για να είναι αποδεκτός, και απο ποιόν αποδεκτός; όταν έχει κάποιο κοινό και όταν αυτό το κοινό τυχαίνει να είναι ένα μεγάλο μέρος του λαού. Δηλ ο Tito Puente, o Astor Piazzola και πάει λέγονταςήταν ασήμαντοι; Συγνώμη βέβαια για το ύφος αλλά ειλικρινά κάποια πράγματα δεν τα κατάλαβα. Τώρα δεν βλέπω σύγκριση μεταξύ Μαρινέλας και Μοσχολιού, εντελώς διαφορετικό ρεπερτόριο, βιώματα κλπ. Δύο υπέροχες φωνές η κάθε μία με την διαδρομή της. Συγκρίσεις κατά την άποψή μου δεν πρέπει να γίνονται, εκτίμηση της διαδρομής και προσφοράς σαφώς και ναί.