μας προκαταλαμβάνει το όνομα του καλλιτέχνη πριν την ακρόαση; - Blind test

Re: Απάντηση: μας προκαταλαμβάνει το όνομα του καλλιτέχνη πριν την ακρόαση; - Blind t

Η ιστορικά πρώτη - πεσκέσι από ταξίδι θειάς στη Βουδαπέστη τη δεκαετία του '80 που της είχα φορτωθεί να μου φέρει δίσκους - ηχογράφηση που έχω του BWV 1052, μου είναι και η πιο αγαπητή.

Βινυλιάκι ουγκαροτόν του 1976 με το νεαρό - και τεκνό τότε - Ζόλταν Κότσις να συνοδεύεται από την ορχήστρα του Ωδείου Λιστ της Βουδαπέστης, υπό τη διεύθυνση του Άλμπερτ Σίμον. Η άρθρωση - το φραζάρισμα, πως το λέτε εσείς εδώ... - του, η ισορροπία του, η φρεσκάδα του και η δεξιοτεχνία του με μαγεύουν ακόμη. Δεν είναι τυχαίο που οι ηχογραφήσεις του εκείνης της εποχής στα κονσέρτα του Μπαχ μνημονεύονται από το Ρίχτερ στα σημειωματάρια του.
μια και το ανεφερες οι hugaroton - supraphone τι εχουν γινει? ξερει κανεις?
 
Άντε βρε παλιόπαιδα, παρότι βρήκα φόρτο μετά τόσες μέρες εκτός γραφείου, πρώτα πρώτα ασχολήθηκα με την πάρτη σας, μπας και μας ξανασυμπαθήσει ο Ιωάννου ή σταματήσει τα δηκτικά σχόλια ο Θεσσαλονικεύς νομικός.

Λοιπόν για μένα 3-1-4-2

Θεωρώ, σε αντίθεση με τον Σπύρο, ότι ο Μπαχ (ακαδημαικώς μιλώντας ) πρέπει (με την έννοια ότι εκτιμώ ότι και ο ίδιος έτσι θα ήθελε) να ακούγεται όπως η πρώτη, που μου κάνει για όργανα εποχής και προσήλωση στο πνεύμα του τότε. Ωστόσο, για ταραγμένες ψυχές η 3 είναι ότι πρέπει.

Οι άλλες δύο δεν μου πολυείπαν κάτι,

Αν πέσουμε έξω, doesn't mind, we' ll blame the pc 's terrible sound .... :flipout:
 
1. ***** Η ...παιχνιδιάρα
Παρ' ότι γρήγορη για τα γούστα μου την θεωρώ κορυφαία για τα ζεστά ηχοχρώματα της ορχήστρας (πρέπει κάποια όργανα να είναι εποχής), για το τσέμπαλο και για τις αυξομοιώσεις δυναμικών της ορχήστρας και το παιχνιδιάρικο ύφος. Μου θυμίζει Harnoncourt..
2-4. ****1/2 ...Οι μεγαλοπρεπείς
Δεν μπορώ να τις ξεχωρίσω σε ποιότητα παρά μόνο σε ότι αφορά το τέμπο. Μου αρέσουν για τη μεγαλοπρέπεια, την επιβλητικότητα, το αυστηρό ύφος και τον όγκο τους.
3. ** ...Η προτεινόμενη (για αποχώρηση)
Απαράδεκτη ηχογράφηση, νιώθεις ότι ακούς μέσα στα αυτιά σου τα όργανα, θολούρα, μπέρδεμα και φασαριατζίδικη εκτέλεση. Δεν μπόρεσα να την ακούσω ολόκληρη μετά το άκουσμα του 1...
 
Στο σημείο αυτό θα ήθελα να πω κι εγώ δυο λόγια σχετικά με τα αποσπάσματα θυμίζοντας ότι το έργο είναι πάντα πάνω από την οποιαδήποτε εκτέλεση.

Μην ξεχνάμε ότι οι δικές μου εκτιμήσεις δεν βασίζονται σε blind ακρόαση , οπότε ίσως υποσυνείδητα να υπάρχει μια έλλειψη αντικειμενικότητας αν και γράφω τα σχόλια ακούγοντας μόνο αυτά τα αποσπάσματα ξανά και ξανά.

Και οι τέσσερις εκτελέσεις είναι αποδεκτές και έχουν να πουν κάτι. Θα ήθελα να τις έχω όλες στη δισκοθήκη μου (όπως και τις έχω :coool: ).
Από εκεί και πέρα τα σχόλιά μου (σύμφωνα με τ'αυτιά μου πάντα):

1. Υπερ του δέοντος χαρούμενη (έως και ελαφρώς χαζοχαρούμενη) και κάπως γλυκερή όπως είπαν κάποιοι.

2. Μεγαλοπρεπής , αυστηρή όπως τη χαρακτήρισαν οι περισσότεροι από σας , ίσως ακαδημαϊκή και αποστασιοποιημένη. Ίσως πιο κοντά στον τρόπο που θεωρούμε (καλώς ή κακώς) ότι πρέπει να παίζεται ο Μπαχ. Το tempo της είναι το πιο ταιριαστό στ'αυτιά μου. Πολύ ενδιαφέρον το μέρος του πιάνου παρά τις ιδιαιτερότητες (ή ...λόγω αυτών ?) που ανέφερε ο Busoni.

3.Δεν σχολιάζω την κακή ηχογράφηση αν και για κάποιους μετράει και αυτό. Κάπως αργό tempo. Ενδιαφέρον το μέρος του πιάνου θα έλεγα ότι... καπελώνει την ορχήστρα.

4.Κάπως αργό tempo κι εδώ. Κατά τ'άλλα ενδιαφέρουσα ,συνολικά σε μικρή απόσταση από την 3.


Η σειρά προτίμησής μου:
2 , 3 , 4 , 1

Σπύρο -le docteur- όπως βλέπεις υπάρχει αρκετή ταύτιση απόψεων μεταξύ μας...:2thumb22sup:
 
Re: Απάντηση: μας προκαταλαμβάνει το όνομα του καλλιτέχνη πριν την ακρόαση; - Blind t

Διονύσιεεεεε.
Επειδή τον Κάντορα αυτοπροσώπως, χλωμό τον κόβω, γιά να εκφράσει την γνώμη του ,δέν αρχίζεις σιγά-σιγά να ´μολογάς´???:furious3::flipout::flipout::flipout:

Για Λύμπε χλωμό το κόβεις απ'ότι καταλαβαίνω έτσι;
 
Πάντως και οι δυό μας ´Τεταραγμένοι´είμαστε μιά καί επιλέξαμε τήν εκτέλεση 3.-bye-:flipout::flipout:

Εεεεε, δεν παίζετε μόνοι σας εδώ πέρα! :angry:


Η σούπραφον και η ουγκαροτόν υπάρχουν και μακροημερεύουν στην έκδοση cd πλέον. Μάλιστα από την πρώτη έρχονται συχνά κομμάτια στο Μετρόπολις.
 
Η σειρά προτίμησής μου:
2 , 3 , 4 , 1

Σπύρο -le docteur- όπως βλέπεις υπάρχει αρκετή ταύτιση απόψεων μεταξύ μας...:2thumb22sup:

περίεργο... με αυτή τη σειρά (τουλάχιστον στα 2 πρώτα) τα είχα κατατάξει...

Τελικώς ποιός παίζει τι;
 
Re: Απάντηση: μας προκαταλαμβάνει το όνομα του καλλιτέχνη πριν την ακρόαση; - Blind t

Aντε γιατί θά γεννήσουμε σέ λίγο.:BDGBGDB55::BDGBGDB55:

άτεγκτοι και ανάλγητοι αυτοί οι φανατικοί αντικαπνιστές.:grandpa:
2 μέρες τώρα τον παρακαλάμε και μας έχει πρήξει το συκώτι :damnyou:
εμείς είμαστε πιο χαλαροί :p
 
Τελικά αποδεικνύεται για μία ακόμη φορά ότι περί ορέξεως...

Από τις τέσσερις αυτές εκτελέσεις , αν εξαιρέσουμε την 4 η οποία πάτωσε, οι υπόλοιπες τρεις και κυρίως η 1 και η 3 ήταν οι πιο συχνά προτιμώμενες αλλά και οι πιο συχνά απορριπτέες (εξαιρουμένης της 4). Δηλαδή η 1και η 3 αν δεν ήταν στην πρώτη θέση προτίμησης ήταν από την τρίτη θέση και πίσω.
Η εκτέλεση 2 αποτέλεσε την χρυσή εφεδρεία αφού σχεδόν μονοπώλησε την δεύτερη θέση στις προτιμήσεις.

Αν βαθμολογούσαμε τις εκτελέσεις ανάλογα με τη θέση που πήραν (4 βαθμούς για πρώτη θέση, 3 για δεύτερη θέση κοκ) τότε η βαθμολογία έχει ως εξής (με δύο από τους γνωμοδότες να μην έχουν δώσει 2 τρίτες και μια τέταρτη θέση.-Send και Christos για σας χτυπάει η καμπάνα) :

2 , 3 με 31 βαθμούς
1 με 30 βαθμούς
4 με 14 βαθμούς

Η 3 έχει πέντε πρωτιές έναντι δύο της 2 αλλά και περισσότερες τριτιές και πίσω (η 30).

Bach%20results.jpg
 
Re: Απάντηση: μας προκαταλαμβάνει το όνομα του καλλιτέχνη πριν την ακρόαση; - Blind t

άτεγκτοι και ανάλγητοι αυτοί οι φανατικοί αντικαπνιστές.:grandpa:
2 μέρες τώρα τον παρακαλάμε και μας έχει πρήξει το συκώτι :damnyou:
εμείς είμαστε πιο χαλαροί :p

Αντικαπνιστής ΝΑΙ , φανατικός ΟΧΙ.
:smile: