Μάστορες τα φώτα σας!!

Μπορείς ν το νοικιασεις τ μηχάνημα αν θες εκτός αν θέλεις να το χρησιμοποιήσεις και αλλού.

Στάλθηκε από το Redmi Note 3 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 
Καλησπερίζω.

Θα κάνω πρόλογο. Σε κάθε ταξίδι που πηγαίνουμε με τη σύζυγο, ως αναμνηστικό παίρνουμε χιονόμπαλες. Έτσι σκέφτομαι να φτιάξω κάτι για τον τοίχο, πάνω στο οποίο θα βάλω τις χιονόμπαλες. Πέρα από αποθηκευτικός χώρος θα είναι και χώρος επίδειξης. Τι προτείνετε να φτιάξω? Σαν διαστάσεις θα είναι κάπου 60cm με 35-40cm.
 
Χιονομπαλες; Μαλλον κατι δεν πιανω...
Οι μονες χιονομπαλες που ξερω εγω λιωνουν το πολυ σε λιγα λεπτα με το που τις πιανεις. Σιγουρα κατι εχω χασει...

Στάλθηκε από το Lenovo A5500-H μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 
Απάντηση: Re: Μάστορες τα φώτα σας!!

Χιονομπαλες; Μαλλον κατι δεν πιανω...
Οι μονες χιονομπαλες που ξερω εγω λιωνουν το πολυ σε λιγα λεπτα με το που τις πιανεις. Σιγουρα κατι εχω χασει...

Στάλθηκε από το Lenovo A5500-H μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

97-97-thickbox.jpg
 
Ενημέρωση για το σκαπτικό (απλά πληροφοριακά!)
Του είχα πεί χτές να το μαζέψει να το πάρω.
Μου είχε πεί προχτές ότι αν θέλω να το πάρω να του δώσω 20 γιατί "τον ήπιαμε και οι δύο"!

Πάω σήμερα με το αγροτικό και μου λέει άκυρο.
Βρήκε χτές ένα 2ο βολάν και ηλεκτρονική και το πάλεψε και βρήκε ότι είχε θέμα το καλώδιο της μπουζόπιπας και το έκοψε 10εκατοστά και έφτιαξε. Το έβαλε και μπροστά μου και το δούλεψε σε ψηλές στροφές χωρίς πρόβλημα.
(Έπρεπε όμως να βρώ βολάν!)

Του λέω θα το πάρω και πάρε τα 20 τα οποία έγιναν πλέον 80 αφού το "έφτιαξε".
Όντως το αρχικό κόστος ήταν 80 αλλά μετά το σπάσιμο του βολάν είχε πεί το 20άρικο.

Φωνάξαμε λίγο, όχι για τα χρήματα που του είπα απο τη πρώτη στιγμή ότι θα του τα δώσω αλλά για την κοροϊδία.

Το παίρνω πάω στο εργοστάσιο παραγωγής στο Ηράκλειο (σε πιάνει ένα δέος να βλέπεις μία παλιά βιοτεχνία ακόμα στα πόδια της με τα τεράστια μηχανήματα)
μου κολλάνε τα μαχαίρια με 5 και παίρνω τιμή 330 με τον subaru με το "κλειδί στο χέρι".

Φεύγω και ψάχνω βολάν σε άλλο συνεργείο, μου λέει ότι έχει απλά πρέπει να το ψάξει και θα με πάρει τηλέφωνο. Τιμή 40 περίπου.
Με ρωτάει πώς έσπασε, του εξηγώ το αρχικό πρόβλημα και είπε δύο πράγματα που με δικαίωσαν (για εμένα και μόνο) για τις φωνές μου.
1) το βολάν δε σπάει/ραγίζει εύκολα
2) δε χρειαζόταν να βγεί το βολάν για να τσεκάρει τα ρεύματα ή αλλιώς το βολάν είναι το τελευταίο που πρέπει να αγγίξει!

Έπειτα άκουσα και άλλα κακά λόγια πάλι για σπασίματα και πολλαπλές ζημιές με αυξημένο κοστολόγιο.
Αφού με 40 διορθώνω το λάθος του μικρό το κακό.

Προς το παρόν δεν αλλάζω κινητήρα αφού πλέον έχω πεντακάθαρο καρμπυρατέρ, καινούργια ρουλεμάν κινητήρα με καινούργιες γλάτζες και τα ηλεκτρικά δουλεύουν σωστά.
Έμαθα σε ποιό συνεργείο δεν πρέπει να πηγαίνω και έχω και μαχαίρια που δουλεύουν!

Αν και το έχω ξαναπεί,
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΟΛΟΥΣ για όλες τις συμβουλές :SFGSFGSF:
 
εγώ πάλι δεν καταλαβαίνω πως με ένα μπουζοκαλώδιο 10εκ πιο μικρό είναι τα ρεύματα σωστά...εάν είχε πρόβλημα το μπουζοκαλώδιο και προκαλούσε διάφορα με τα ρεύματα έπρεπε με ένα καινούργιο να λειτουργήσει σωστά...και όχι με ένα πιο κοντό εκτός προδιαγραφών...δηλαδή θέλει να μας πει πως με το κοντό καλώδιο όλο το σύστημα λειτουργεί σωστά....τότε να το στείλει με ένα email στην κατασκευάστρια να το ενσωματώση στην παραγωγή της μηχανής να κάνει και οικονομία...τι να πω...εκτός και εάν δεν κατάλαβα σωστά...
 
Εδειχνε απο τα συμπτωματα, για τα οποια δεν μπορεις, να εισαι σιγουρος οταν στα περιγραφει τριτος, οτι μαλλον ειναι ρευματα.
Τα βολλαν δεν σπανε οταν τα βγαζεις με τον τροπο που πρεπει. Ειμαι σχεδον σιγουρος οτι δεν ειχε (και δεν μπηκε στον κοπο να φτιαξει) το εργαλειο που κραταει κοντρα το βολλαν για να λυσει το παξιμαδι (ΑΑ 35), και εβαλε κατσαβιδι - λεβιε - λοστο για να κοντραρει και να λυσει ή δεν ειχε τον εξολκεα που θα "ξεφρακαρε" το βολλαν απο το κωνικο του στροφαλου (εκεινο το κολοκυθι με τα αντιβαρα) και την σφηνα, οποτε χρησιμοποιηθηκε η μεθοδος "κοντρα λεβιεδες, σφυριες". Να θεωρεις εαυτον πολυ τυχερο που δεν στραβωσε στροφαλος (εαν δεν στραβωσε).
Τωρα αν ειχε ηδη "ρηγμα" στο σπασιμο επανω θα φαινοταν αν ειναι ολο "φρεσκο".
Μπορει οντως σε καποια προηγουμενη εξαγωγη βολαν με την παραπανω μεθοδο να ειχε γινει. Αν και πιστευω οτι αυτο επειδη δεν ειχε λυθει ποτε ειχε κολλησει και ετιμωρήθει γι αυτο απο τον τεχνικο.
Ψαξε και εσυ μην βρεις βολλαν με τον κωδικο του ή ολοκληρο σκαφτικο για ανταλλακτικα σε κανενα car.gr.

Επισης και αναλογα που ειναι το σπασιμο και το υλικο του βολλαν, κοιτα σε εναν καλο μηχανουργο, για "γεμισμα" και ζυγισμα.

Οι "Γλάτζες" τι ειναι;;;;; Χα, χα, χα, χα, χα, χα, χα, χα, χα
 
Ενημέρωση για το σκαπτικό (απλά πληροφοριακά!)
Του είχα πεί χτές να το μαζέψει να το πάρω.
Μου είχε πεί προχτές ότι αν θέλω να το πάρω να του δώσω 20 γιατί "τον ήπιαμε και οι δύο"!

Πάω σήμερα με το αγροτικό και μου λέει άκυρο.
Βρήκε χτές ένα 2ο βολάν και ηλεκτρονική και το πάλεψε και βρήκε ότι είχε θέμα το καλώδιο της μπουζόπιπας και το έκοψε 10εκατοστά και έφτιαξε. Το έβαλε και μπροστά μου και το δούλεψε σε ψηλές στροφές χωρίς πρόβλημα.
(Έπρεπε όμως να βρώ βολάν!)

Του λέω θα το πάρω και πάρε τα 20 τα οποία έγιναν πλέον 80 αφού το "έφτιαξε".
Όντως το αρχικό κόστος ήταν 80 αλλά μετά το σπάσιμο του βολάν είχε πεί το 20άρικο.

Φωνάξαμε λίγο, όχι για τα χρήματα που του είπα απο τη πρώτη στιγμή ότι θα του τα δώσω αλλά για την κοροϊδία.

Το παίρνω πάω στο εργοστάσιο παραγωγής στο Ηράκλειο (σε πιάνει ένα δέος να βλέπεις μία παλιά βιοτεχνία ακόμα στα πόδια της με τα τεράστια μηχανήματα)
μου κολλάνε τα μαχαίρια με 5 και παίρνω τιμή 330 με τον subaru με το "κλειδί στο χέρι".

Φεύγω και ψάχνω βολάν σε άλλο συνεργείο, μου λέει ότι έχει απλά πρέπει να το ψάξει και θα με πάρει τηλέφωνο. Τιμή 40 περίπου.
Με ρωτάει πώς έσπασε, του εξηγώ το αρχικό πρόβλημα και είπε δύο πράγματα που με δικαίωσαν (για εμένα και μόνο) για τις φωνές μου.
1) το βολάν δε σπάει/ραγίζει εύκολα
2) δε χρειαζόταν να βγεί το βολάν για να τσεκάρει τα ρεύματα ή αλλιώς το βολάν είναι το τελευταίο που πρέπει να αγγίξει!

Έπειτα άκουσα και άλλα κακά λόγια πάλι για σπασίματα και πολλαπλές ζημιές με αυξημένο κοστολόγιο.
Αφού με 40 διορθώνω το λάθος του μικρό το κακό.

Προς το παρόν δεν αλλάζω κινητήρα αφού πλέον έχω πεντακάθαρο καρμπυρατέρ, καινούργια ρουλεμάν κινητήρα με καινούργιες γλάτζες και τα ηλεκτρικά δουλεύουν σωστά.
Έμαθα σε ποιό συνεργείο δεν πρέπει να πηγαίνω και έχω και μαχαίρια που δουλεύουν!

Αν και το έχω ξαναπεί,
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΟΛΟΥΣ για όλες τις συμβουλές :SFGSFGSF:

Κάτι ήξερε από τήν αρχή ο Πάνος γιά τόν μάστορα.
Επειδή τά έχει φάει τά ψωμιά της η φρέζα,στό επόμενο χοντρό πρόβλημα ακολούθησε τήν λύση τού Nίκου (Τoasted) καί πάρε ένα Honda.

Κοίτα και τη λύση να αλλάξεις μάστορα...
 
Re: Απάντηση: Μάστορες τα φώτα σας!!

Εδειχνε απο τα συμπτωματα, για τα οποια δεν μπορεις, να εισαι σιγουρος οταν στα περιγραφει τριτος, οτι μαλλον ειναι ρευματα.
Τα βολλαν δεν σπανε οταν τα βγαζεις με τον τροπο που πρεπει. Ειμαι σχεδον σιγουρος οτι δεν ειχε (και δεν μπηκε στον κοπο να φτιαξει) το εργαλειο που κραταει κοντρα το βολλαν για να λυσει το παξιμαδι (ΑΑ 35), και εβαλε κατσαβιδι - λεβιε - λοστο για να κοντραρει και να λυσει ή δεν ειχε τον εξολκεα που θα "ξεφρακαρε" το βολλαν απο το κωνικο του στροφαλου (εκεινο το κολοκυθι με τα αντιβαρα) και την σφηνα, οποτε χρησιμοποιηθηκε η μεθοδος "κοντρα λεβιεδες, σφυριες". Να θεωρεις εαυτον πολυ τυχερο που δεν στραβωσε στροφαλος (εαν δεν στραβωσε).
Τωρα αν ειχε ηδη "ρηγμα" στο σπασιμο επανω θα φαινοταν αν ειναι ολο "φρεσκο".
Μπορει οντως σε καποια προηγουμενη εξαγωγη βολαν με την παραπανω μεθοδο να ειχε γινει. Αν και πιστευω οτι αυτο επειδη δεν ειχε λυθει ποτε ειχε κολλησει και ετιμωρήθει γι αυτο απο τον τεχνικο.
Ψαξε και εσυ μην βρεις βολλαν με τον κωδικο του ή ολοκληρο σκαφτικο για ανταλλακτικα σε κανενα car.gr.

Επισης και αναλογα που ειναι το σπασιμο και το υλικο του βολλαν, κοιτα σε εναν καλο μηχανουργο, για "γεμισμα" και ζυγισμα.

Οι "Γλάτζες" τι ειναι;;;;; Χα, χα, χα, χα, χα, χα, χα, χα, χα

φλάτζες ρε!
δίπλα είναι το φ με το γ και έκανα λάθος. Αμέσως τα γέλια :ernaehrung004:
Απο ότι έμαθα απο τον πατέρα μου στα 15 χρόνια το εργαλείο πήγε συνεργείο μόνο τα δύο τελευταία χρόνια...
Δεν είχε ξανα-ανοιχτεί απο κανέναν οπότε είτε είχε ράγισμα απο μόνο του είτε μας δουλεύει.
Εξωλκέα είχε και μου έκανε και μόστρα ότι κοστίζει 200 λες και με ενδιαφέρει.
Το θέμα είναι ότι το βολάν δεν είχε κανένα λόγο να το πειράξει.

Βολάν βρήκα απο ένα γειτονικό συνεργείο και περιμένω να το βρεί στην αποθήκη του να πάω να το πάρω να το βάλω μόνος μου.

εγώ πάλι δεν καταλαβαίνω πως με ένα μπουζοκαλώδιο 10εκ πιο μικρό είναι τα ρεύματα σωστά...εάν είχε πρόβλημα το μπουζοκαλώδιο και προκαλούσε διάφορα με τα ρεύματα έπρεπε με ένα καινούργιο να λειτουργήσει σωστά...και όχι με ένα πιο κοντό εκτός προδιαγραφών...δηλαδή θέλει να μας πει πως με το κοντό καλώδιο όλο το σύστημα λειτουργεί σωστά....τότε να το στείλει με ένα email στην κατασκευάστρια να το ενσωματώση στην παραγωγή της μηχανής να κάνει και οικονομία...τι να πω...εκτός και εάν δεν κατάλαβα σωστά...

Απο υγρασίες είχε μάλλον σκουριάσει η άκρη του καλωδίου.
Εκεί δεν έχω διαφωνία. Όντως τώρα με κοντύτερο καλώδιο (με την ίδια ηλεκτρονική) και το δανεικό βολάν δούλεψε τέλεια.
 
Κρίμα για την ταλαιπωρία. Και είχα γράψει για το μπουζοκαλώδιο όταν πρωτοπεριέγραψες το πρόβλημα, και μετά ρώτησες πώς να το ελέγξεις (σελ. 603) και δεν το προσέξαμε παραπάνω να επιμείνουμε σ' αυτό :-( τώρα όμως ξέρεις, κι εσύ κι εμείς! Και λογικά συνέβη αυτό που είπες, διαβρώθηκε η άκρη του καλωδίου και έτσι δημιουργήθηκε το πρόβλημα.
Καλοδούλευτο!
 
Κρίμα για την ταλαιπωρία. Και είχα γράψει για το μπουζοκαλώδιο όταν πρωτοπεριέγραψες το πρόβλημα, και μετά ρώτησες πώς να το ελέγξεις (σελ. 603) και δεν το προσέξαμε παραπάνω να επιμείνουμε σ' αυτό :-( τώρα όμως ξέρεις, κι εσύ κι εμείς! Και λογικά συνέβη αυτό που είπες, διαβρώθηκε η άκρη του καλωδίου και έτσι δημιουργήθηκε το πρόβλημα.
Καλοδούλευτο!

Τώρα έμαθα πολλά :)
Αλλά και πάλι, πώς τσεκάρουμε μπουζοκαλώδιο?
Με βολτόμετρο ή κάποιο ειδικό μηχάνημα?
 
Κάτι ήξερε αλλά εγώ χωρίς αποδείξεις τί να κάνω? :)

Τίποτα δεν μπορείς να κάνεις,απλά όταν πάθεις μαθαίνεις.Ολοι έτσι μαθαμε.
Έχω ένα δίχρονο 11 ίππους και έχω περάσει αρκετά.Ενα θα σου πω,όταν λιώσει και αυτός ο τετράχρονος που κοιτάς για αγορά,ο δίχρονος θα σκάβει ακόμα!!!
Συν του ότι η δύναμη του είναι μοναδική,για αυτό έκοψε και τα μαχαίρια!!!

Όταν λασκαρω λίγο (από κάγκελα και μινια...)θα σου γράψω μερικά πράγματα απλά,που θα σε βοηθήσουν.

Καλά σκαψιματα.
 
εγώ πάλι δεν καταλαβαίνω πως με ένα μπουζοκαλώδιο 10εκ πιο μικρό είναι τα ρεύματα σωστά...εάν είχε πρόβλημα το μπουζοκαλώδιο και προκαλούσε διάφορα με τα ρεύματα έπρεπε με ένα καινούργιο να λειτουργήσει σωστά...και όχι με ένα πιο κοντό εκτός προδιαγραφών...δηλαδή θέλει να μας πει πως με το κοντό καλώδιο όλο το σύστημα λειτουργεί σωστά....τότε να το στείλει με ένα email στην κατασκευάστρια να το ενσωματώση στην παραγωγή της μηχανής να κάνει και οικονομία...τι να πω...εκτός και εάν δεν κατάλαβα σωστά...

Σωτηρη δεν ειναι θεμα μηκους. Οι πιπες συνηθως σε αυτα πιανουν βιδωτες μεσα στο χαλκο, οποτε με το περασμα του χρονου και τα "μπασε-βγαλε" κοβονται τα συρματα του καλωδιου, και ή δεν παταει καλα το καλωδιο στην πιπα, ή δινει την υψηλη απο 1-2 συρματα, ή κανει σπινθιρισμο μεταξυ καλωδιου πιπας, ή τελος σε καποιες περιπτωσεις ακομα και "αρκ" στη γειωση.
Το κοψιμο που εκανε ηταν για να βρει "καθαρη" πλεξουδα χαλκου μετα την κατεστραμενη και να πατησει καλα η πιπα.

Δεν μπορει να αλλαξει συνηθως καλωδιο σε αυτα (βλεπε μηχανακια) γιατι ειναι ενσωματωμενο στον πολλαπλασιαστη, οποτε το κοψιμο ειναι η συνηθης τακτικη, γιατι ελαχιστοι ιδιοκτητες θα τον αλλαξουν μονο για την κατεστραμενη ακρη καλωδιου.

Τώρα έμαθα πολλά :)
Αλλά και πάλι, πώς τσεκάρουμε μπουζοκαλώδιο?
Με βολτόμετρο ή κάποιο ειδικό μηχάνημα?

Θα σου πω την πλακα πρωτα που μου εκαναν οταν ημουν μικρος σε συνεργειο.
Ειναι πολυ απλο.........βγαζουμε το καλωδιο και.......το φυσαμε....για να δουμε μηπως ειναι βουλωμενο και δεν περναει το ρευμα. Αν δεν ειναι βουλωμενο, βουλωνουμε την μια ακρη με το δακτυλο και ξαναφυσαμε για να δουμε αν εχει καπου τρυπα και φευγει το ρευμα......................

Ειναι παρα πολυ απλο. ξεβιδωνεις το μπουζι (για να χανει συμπιεση και να γυρναει ευκολα) βαζεις ενα καινουργιο στην πιπα, και ακουμπας το μεταλλικο σωμα του πανω στην κεφαλη. Γυρνας και κοιτας αν σπινθιριζει και τι σπινθιρα βγαζει στην ακιδα. Ο σπινθιρας πρεπει να ειναι "παχυς" και "μονοκοματος" (δεν μπορω να στο περιγραψω αλλιως). Αν δεν ειναι ετσι, ξεβιδωνεις την πιπα και κρατας το καλωδιο σε μια μικρη αποσταση (αποσταση ακιδας μουζι) απο τα μεταλλα της κεφαλης, και ξανακοιτας τον σπινθιρα.
Αν ειναι λεπτος στις στροφες που γυρναει η σχοινομιζα, φαντασου τι θα γινεται στις πιο υψηλες.
Με αυτο τον τροπο (ακομα και σφηνωμα του μπουζι απευθειας πανω στο καλωδιο σε λειτουργεια) ελεγχουμε πιπα, καλωδιο, βραχυκυκλωμενο μπουζι.
Ελεγχο της τασης και της κυματομορφης μπορεις να κανεις μονο με παλμογραφο που κανει αυτη την δουλεια αλλα στα σκαφτικα το θεωρω υπερβολη. Σιγουρα θα υπαρχουν και αλλοι τροποι και εργαλεια, και μια προσβαση στο service manual του κατασκευαστη, θα σου ελυνε πολλες αποριες.

Και μια και πιασαμε το φυσημα του μπουζοκαλωδιου, πιτσιρικας καπου στις αρχες της 10ετιας του 80, ημουν διπλα στο μαστορα που τσεκαρε το καπακι του διανομεα (ντιστριμπιτερ ελληνικα), βγαζοντας ενα - ενα τα καλωδια των κυλινδρων με την μηχανη σε λειτουργια.
Τον ζητανε στο τηλεφωνο, και εγω σκεφτομσι να συνεχισω, ενω μου εχει πει να μην πειραξω τιποτα. Πιανω το καλωδιο και το τραβαω, και νιωθω κατι δυνατα χτυπηματα. Αχριζω να φωναζω και να πηδαω σαν κατσικι μεσα στο συνεργειο (πιο πολυ απο την εκπληξη παρα απο το χτυπημα των 10-12 χιλλιαδων Volt), εχοντας τα χερια μου μαζεμενα μεσα στην μπλουζα.
8 ανρωποι με κοιτανε και ερχονται καταπανω μου φωναζοντας....τα χερια του.......τα δακτυλα ......ο ιμαντας.......τι επαθε...
Μετα ακολουθησε "κατεβασμα" ολου του ευαγγελιου, πολυ ξυλο (συνηθες απο τον μαστορα στα "παιδια" οταν γινοταν μαλακια, και εν μερη καλη τακτικη, γιατι σου εβαζε γρηγορα στο μυαλο πσοβαρα πραγματα), και οχι γιατι εβγαλα το καλωδιο, αλλα γιατι εκανα του κεφαλιου μου σε ενα χωρο που καραδοκουν μεγαλοι κινδυνοι και υπαρχει περιουσια αλλων ανθρωπων που σε εμπιστευονται, αλλα και επειδη τους ασπρισα τα μαλλια γιατι νομισαν οτι μου ειχε κοψει ο ιμαντας που γυρναγε λιγα εκατοστα απο τον διανομεα, τα δακτυλα.
Εχουν περασει 40 χρονια περιπου και εχω την εικονα μπροστα μου σαν να ηταν χτες.
 
Last edited:
Το πρόβλημα είναι ότι το ρεύμα περνούσε γιατί το σκαφτικό δούλευε στις χαμηλές στροφές (ρελαντί και λίγο παραπάνω) αρκετά για να σκάψει ελαφριά.
Στις ψηλότερες στροφές είχε το θέμα.

Θα έπρεπε να γυρίζει κάποιος τον κινητήρα και να μετράει παλμογράφος το μπουζοκαλώδιο.
Και άντε να το σκεφτείς!

Μόνο με δεύτερη ηλεκτρονική για να φανεί ότι το πρόβλημα είναι εκεί και μετά απο την εμπειρία να σκεφτείς να βγάλεις το καλώδιο να το δείς.

Τώρα βέβαια το έμαθα :)

Και όντως ο κινητήρας είναι απίστευτα απλός.
Αφού λέω να βάλω μόνος το βολάν!


Και δεν έχω κάποιο παράπονο για αυτό δίσταζα και πολύ να βάλω καινούργιο.


Ποιό είναι "το καλύτερο" λάδι που να καπνίζει και λιγότερο γιατί αυτό που έχω μπορεί να είναι και 10 χρονών...!