Μαστορευω με Ασφαλεια!

Οι παραπανω μπαταριες ειναι λιθιου οπου η χημεια τους δεν εχει πληρως 'εξημερωθει' και ειναι ακομα ασταθεις κατω απο καποιες συνθηκες, ιδιως σε no name στοιχεια (after market etc.).

H μπαταρια του τηλεκοντρολ ομως ηταν αλκαλικη και αυτο μου εκανε μεγαλη εντυπωση!
 
  • Like
Reactions: vlad66
Για τις μπαταρίες Li-ion ήταν γνωστα τα προβλήματα, με πολλές αναφορές συνηθως σε κινητά τηλέφωνα λόγω μπαταριών/φορτιστών αγορασμένα στο 1/10 της τιμής των γνήσιων, αλλά και λόγω κατασκευαστικών προβλημάτων τόσο από επώνυμες εταιρείες (θυμηθειτε το note 7 της SAMSUNG), όσο και από κατασκευαστές με ελλιπή ποιοτικό ελεγχο. Φυσικά δεν έλειπαν και ατυχήματα, όπου για Χ λόγους είχαμε συμπίεση ή διάτρηση της μπαταρίας με το ίδιο αποτέλεσμα, δηλαδή την φωτιά με μορφή ηπιας έκρηξης.
Αυτά τα προβλήματα, αλλά κυρίως η αδυναμία αποτελεσματικής κατάσβεσης, έγιναν ευρέως γνωστά με την έλευση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ο λόγος της ανάφλεξης είναι ο εύφλεκτος ηλεκτρολύτης ανάμεσα σε άνοδο και κάθοδο, αλλά αυτή η προσέγγιση είναι απλουστευμένη. Κάποιος χημικός θα μπορούσε να μας το αναλύσει πολύ καλύτερα και κατανοητά.

https://elipyka.org/antimetwpisi-kindinou-pyrkagias-se-chorous-apothikeusis/




Για τις αλκαλικές μπαταρίες, η διαρροή υγρών είναι κάτι συνηθισμένο. Όσες φορές αναφέρθηκε έκρηξη, υπήρχαν υπόνοιες για προσπάθεια φόρτισης.

Μιχάλη, μπορείς να κάνεις ένα κοντινό εδώ; Φαίνεται σαν να περιέχει μπαταριες κουμπιά. Η GP είναι γνωστή εταιρεία στον χώρο.
1725979495829.png
 
  • Like
Reactions: vlad66
Νομίζω ότι είναι κουμπιά.
Κάποια στιγμή στο πολύ παρελθόν είχα πάρει από μια παρόμοια μπαταρία κουμπιά για άλλη συσκευή.

Όπως και η εννιάβολτη, έχει μέσα 6 μπαταρίες 1.5V, πιο μικρές από τις AAA. Και αυτές τις έχω χρησιμοποιήσει σε ώρα ανάγκης.
 
  • Like
Reactions: newbie
Ναι Στελιο, ειναι μπαταριες κουμπια, ειχα ανοιξει μια απο περιεργεια πριν καιρο και ειχα ποσταρει φωτογραφιες εδω στο φορουμ, ετσι για τη χαρα.

Οποτε την συγκεκριμενη δεν την ανοιξα γιατι ηξερα τι εχει μεσα.
 
  • Like
Reactions: vlad66 and newbie
Ναι Στελιο, ειναι μπαταριες κουμπια, ειχα ανοιξει μια απο περιεργεια πριν καιρο και ειχα ποσταρει φωτογραφιες εδω στο φορουμ, ετσι για τη χαρα.

Οποτε την συγκεκριμενη δεν την ανοιξα γιατι ηξερα τι εχει μεσα.

Αυτές οι μπαταρίες σε πολύ μεγάλες θερμοκρασιες μπορει να σκάσουν.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Wow
  • Like
Reactions: vlad66 and nikfor
Αυτές οι μπαταρίες σε πολύ μεγάλες θερμοκρασιες μπορει να σκάσουν.
Στέλιο, οι μπαταρίες που δείχνουν τα βίντεο (CR2032) είναι λιθίου, ενώ οι μπαταρίες που έχει μέσα η 12βολτη (Α23) του Μιχάλη είναι αλκαλικές. Μπαταρίες-κουμπιά είναι και οι δύο στην μορφή, αλλά άλλη χημεία.
Για τις μπαταρίες λιθίου είναι γνωστό ότι μπορεί να σκάσουν/πάρουν φωτιά αν τις τρυπήσεις ή τις ζεστάνεις πολύ. Για αλκαλική μπαταρία πρώτη φορά ακούω για σκάσιμο και μου έκανε εντύπωση.
 
Ο λόγος της ανάφλεξης είναι ο εύφλεκτος ηλεκτρολύτης ανάμεσα σε άνοδο και κάθοδο, αλλά αυτή η προσέγγιση είναι απλουστευμένη. Κάποιος χημικός θα μπορούσε να μας το αναλύσει πολύ καλύτερα και κατανοητά.

https://elipyka.org/antimetwpisi-kindinou-pyrkagias-se-chorous-apothikeusis/
τα βασικα που πρεπει να καταλαβουμε σαν χρηστες ειναι 2:
1. οτι τα αερια που βγαινουν ειναι τοξικα
2. οτι οταν αρπαζει φωτια μια μπαταρια, η φωτια αυτη γινεται γρηγορα φωτια μεταλλου. Ναι καιγονται και τα μεταλλα.
Μονο που η φωτια αυτη ειναι αυτοτροφοδοτουμενη επειδη υπαρχει ηδη οξυγονο στο συστημα.
Δεν σβηνει με κανενα συμβατικο μεσο, θελει να περιμενεις να εξαντληθει το οξυγονο, ή ριχνοντας την θερμοκρασια με ΠΟΛΥ νερο.
(στην Αμερικη υπολογισαν οτι ενα μεσο ηλεκτρικο αυτοκινητο χρειαζεται 20 τονους νερου, περιπου οσοσκουβαλαν 4-5 πυροσβεστικα)

αρα θελει και αναλογο χειρισμο αν υχει στα χερια μας
 
H μπαταρια του τηλεκοντρολ ομως ηταν αλκαλικη και αυτο μου εκανε μεγαλη εντυπωση!
μου εχουν παρει 2 φορες φωτια μπαταριες ΑΑ. Οταν τις ανοιξα για να παρω τον θετικο πολο.
Αυτο γινεται παντα οταν το "καρβουνο" εκτεθει στον αερα...
 
το τσουνι...για να το μεταμοσχευσω σε μπαταρια 18650...

το καρβουνο ειναι η επικλαυψη ενος μεταλλικου πλεγματος στο εσωτερικο...μετα απο τυλιγεται σε ρολο...
ΜΗΝ σουν μπαινου ιδεες!

1726038592281.png
 
Στέλιο, οι μπαταρίες που δείχνουν τα βίντεο (CR2032) είναι λιθίου, ενώ οι μπαταρίες που έχει μέσα η 12βολτη (Α23) του Μιχάλη είναι αλκαλικές. Μπαταρίες-κουμπιά είναι και οι δύο στην μορφή, αλλά άλλη χημεία.
Για τις μπαταρίες λιθίου είναι γνωστό ότι μπορεί να σκάσουν/πάρουν φωτιά αν τις τρυπήσεις ή τις ζεστάνεις πολύ. Για αλκαλική μπαταρία πρώτη φορά ακούω για σκάσιμο και μου έκανε εντύπωση.
Καλησπέρα Δημήτρη
έχεις δίκιο για τις 2032 (κεκτημένη ταχύτητα :( ). Όμως και οι αλκαλικές μπαταρίες κουμπιά σκάνε (χωρίς φλόγα) σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες, όπως αυτή του φλόγιστρου. Σε καμία περίπτωση όμως σε θερμοκρασίες περιβάλλοντος, όπως στην περίπτωση του Μιχάλη, η οποία είναι μάλλον σπάνια.

Και αφού μιλάμε για μπαταρίες κουμπιά, όσοι έχουν μικρά παιδιά θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί. Δυστυχώς υπάρχουν πολλές περιπτωσεις που το παιδί κατάπιε την μπαταρία, η οποία κόλλησε στον οισοφάγο δημιουργώντας σοβαρά και ανεπανόρθωτα προβλήματα λόγω εγκαύματος.
https://www.onmed.gr/ygeia/story/37...ynos-gia-to-stomaxi-oi-thanatifores-epiplokes
 
  • Like
Reactions: vlad66 and dk31
ta booster δεν εχουν liion αλλα lifepo4 για να μπορουν να αντεχουν την καταπονηση (πολυ μεγαλα ρευματα στην εκκινηση). η lifepo4 είναι πολύ πιο σταθερη χημεία και δεν πιανει φωτια (αλλα εχει μικροτερη ενεργειακη πυκνοτητα και ειναι πιο ογκωδης)
 
ta booster δεν εχουν liion αλλα lifepo4 για να μπορουν να αντεχουν την καταπονηση (πολυ μεγαλα ρευματα στην εκκινηση). η lifepo4 είναι πολύ πιο σταθερη χημεία και δεν πιανει φωτια (αλλα εχει μικροτερη ενεργειακη πυκνοτητα και ειναι πιο ογκωδης)
Πολυ καθησυχαστικη η απάντηση σου με χαροποιει ιδιαιτερα.

Νικο μαζι το εχω πάντα απλα οταν το παρκαρα στον ηλιο μεσημερι το επαιρνα μαζι.
 
και εκει που λες, ποσο πιο επικινδυνος να γινει ενας γωνιακος τροχος

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Wow
Reactions: vespas
Ε ναι...με αυτά τα τσιπικα και αυτοκτονικα εξαρτηματα που χρησιμοποιουν κάποιοι λογικό είναι..
 
και εκει που λες, ποσο πιο επικινδυνος να γινει ενας γωνιακος τροχος

Ε ναι...με αυτά τα τσιπικα και αυτοκτονικα εξαρτηματα που χρησιμοποιουν κάποιοι λογικό είναι..

Κάποια μπορεί να είναι επικίνδυνα, κάποια μπορεί να θέλουν χαμηλότερες στροφές. Καλό είναι να βλέπεις μερικά βιντεάκια πριν αγοράσεις κάποιο περίεργο εξάρτημα. Ευτυχώς υπάρχουν τύποι που έχουν δοκιμάσει τα πάντα και τα εξηγούν καλά.

Εδώ το kickback στο 2:49.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Like
Reactions: newbie and nikfor
Κάποια μπορεί να είναι επικίνδυνα, κάποια μπορεί να θέλουν χαμηλότερες στροφές. Καλό είναι να βλέπεις μερικά βιντεάκια πριν αγοράσεις κάποιο περίεργο εξάρτημα. Ευτυχώς υπάρχουν τύποι που έχουν δοκιμάσει τα πάντα και τα εξηγούν καλά.

Εδώ το kickback στο 2:49.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Διαφωνώ καθετα Δημήτρη...
Είναι από τα εξαρτηματα που από τύχη και ενδεχομενος σωστό χειρισμο θα γλυτώσειςσ από κάποιο ατύχημα...Αυτο μως δεν το καθιστά σωστό επειδή κάποιος το δούλεψε διαφορετικά...
Δεν υπάρχει περίπτωση να χρησιμοππιησω εξαρτημα που βάζει σε κίνδυνο την ασφάλεια μου...
Υπάρχουν τσ καταλληλα εκείνα εργαλεία που θα κανεις σωστά και κυριος ασφαλές την δουλεια σου..
 
  • Like
Reactions: dk31
Διαφωνώ καθετα Δημήτρη...
Είναι από τα εξαρτηματα που από τύχη και ενδεχομενος σωστό χειρισμο θα γλυτώσειςσ από κάποιο ατύχημα...Αυτο μως δεν το καθιστά σωστό επειδή κάποιος το δούλεψε διαφορετικά...
Δεν υπάρχει περίπτωση να χρησιμοππιησω εξαρτημα που βάζει σε κίνδυνο την ασφάλεια μου...
Υπάρχουν τσ καταλληλα εκείνα εργαλεία που θα κανεις σωστά και κυριος ασφαλές την δουλεια σου..
Κωστή, δεν το έγραψα καλά - μιλούσα γενικά για εξαρτήματα γωνιακού. Για το συγκεκριμένο έχω δει να γράφονται πολλά περί επικινδυνότητας, οπότε απέχω. Αλλά υπάρχουν και πάρα πολλά άλλα εξαρτήματα για γωνιακό - κάποια αρκετά "εξωτικά" (πχ αυτό που συζητάμε, αυτά που μετατρέπουν τον γωνιακό σε σατινιέρα, σε ταινιολειαντήρα...). Γενικά θέλει ψάξιμο για το ποιά από αυτά είναι προς αποφυγή και ποιά θέλουν προσοχή με τις στροφές που θα δουλεύονται.
 
  • Like
Reactions: enduras1