Μαύρα Διαμάντια: Καλές ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής σε βινύλιο.

Σε CD είχε γίνει 24 KT Gold από την Classic records, κατηργημένο εδώ και πολλά χρόνια. Με αυτόν τον δίσκο ξεκινά ο δεύτερος τόμος του βιβλίου μου που αφορά την Decca. Εξαιρετικός δίσκος όπως το αναφέρεις. Μπορείς να βάλεις μια φωτό του οπισθόφυλλου: Είναι Blue Back; έχει δηλαδή την γαλάζια μπορντούρα στο περιθώριο;
Επίσης πολύ καλή είναι η ηχογράφηση σε Mercury με τον Dorati, όπως επίσης με τον F.Reiner σε RCA, αλλά χωρίς κανόνια κλπ. Λ.Σ.
 
Κώστα την έχω σε Wide Band Grooved!!!:BDGBGDB55:
Την πουλάω για δύο "ίσια δόντια".
 
Γεια σου Κώστα.Πλάκα έκανα για να πειράξω τον κοινό μας φίλο και συνονόματό σου. Δεν ξέρω καν αν υπάρχει όπως την περιγράφω.-bye-
 
Σήμερα απόλαυσα τα 9 Bachianas Brasileiras του Βραζιλιάνου συνθέτη Heitor Villa-Lobos καθώς και μερικά Choros. Πρόκειται για έναν από τους αγαπημένους μου συνθέτες του 20ού αι. Αυτά από ένα κουτί 10 δίσκων Γαλλικής HMV EMI που περιέχει και άλλα έργα του τα οποία διευθύνει ο ίδιος. Οι ηχογραφήσεις δυστυχώς μονοφωνικές, αν και τότε που έγιναν στη Γαλλία μεταξύ 1954 και 1958, θα μπορούσαν σχεδόν όλες να είναι στερεοφωνικές. Παρά ταύτα ακούγονται πάρα πολύ καλά. Η έκδοση του κουτιού έγινε το 1976. Η δισκοθήκη μου τελικά έχει 27 δίσκους του συνθέτη που δύσκολα βρίσκονται, αν λάβει κανείς υπόψιν του ότι πρέπει να συνέθεσε πάρα πολλά έργα, τότε οι δίσκοι είναι λίγοι.
Ποια η γνώμη σας για τον συνθέτη και το έργο του; Ελπίζω να έχετε δίσκους όπως το Uirapuru που μάλιστα είχε εκδοθεί και σε βαρύ βινύλιο από την DCC και περιείχε και την Modinha από την πρώτη Bachiana ή πάλι το Τρενάκι της Καϊπίρα [από τη δεύτερη Bachiana] από έναν από τους τελευταίους δίσκους της Classic records. Ή πάλι το ποιο πιθανό να έχει κάποιος το Κοντσέρτο για Κιθάρα και Ορχήστρα που όλο και θα υπάρχει με κάποιο Aranjuez του Rodrigo. Λ.Σ.
 
αυτο εχει υπεροχη μουσικη..
και καλο ηχο...
images
 
Έχω αυτό, μάλλον απο τη σειρά που αναφέρει ο Λουκάς, γαλλική ηχογράφηση με τη Vittoria de Los Angeles. Ήχος κάπως "παλιακός", αλλά ερμηνεία αναφοράς. Την περίφημη 5η Bachiana Brasileira θα ήθελα να την ακούσω κάποτε και με την πρώτη διδάξασα Bidu Sayao...

701429.jpg
 
Ας μιλήσουμε για Wagner. Μέγιστος συνθέτης, αλλά δύσκολα προσβάσιμος. Οι Όπερές του είναι γιγάντια αριστουργήματα με μπερδεμένη πλοκή που για να την παρακολουθήσεις πρέπει οπωσδήποτε να ξέρεις γερμανικά. Απαιτούν μεγάλη αυτοσυγκέντρωση αν είναι να τις ακούσεις στο σπίτι, χρόνο και...εργένικο σπίτι ή πολύ υπομονετική σύζυγο! Εγώ ας πούμε το καλοκαίρι αγόρασα το Lohengrin, σχεδόν συμπλήρωσα τη συλλογή με το οπερατικό του έργο (μου λείπει μόνο ο Parsifal), αλλά δεν κατάφερα ακόμα να το ακούσω ολόκληρο. Θυσία στην οικογενειακή γαλήνη. Πάντως έχω καταφέρει να ακούσω όλες τις όπερες από μία φορά, ακόμα και το γιγάντιο Δαχτυλίδι, κάτι που θα ήθελα να επαναλάβω ευκαιρίας δοθείσης.
Εναλλακτικές επιλογές είναι η παρακολούθηση ζωντανά, στο θέατρο (όπου και ανήκουν τα έργα, εδώ που τα λέμε) ή οι συλλογές με διάφορα αποσπάσματα.
Εδώ πρώτη επιλογή είναι πάντα ο Klemperer:

51625.jpg


H συλλογή αυτή περιλαμβάνει ορχηστρικά μέρη από διάφορες όπερες, μεταξύ αυτών όλα τα γνωστά (Καλπασμός των Βαλκυριών, Πένθιμο εμβατήριο για τον Siegfried, κλπ) αλλά και μερικά σχετικά άγνωστα όπως η εισαγωγή στην Γ΄πράξη του Tannhäuser, ή η εισαγωγή στον Parsifal (αλλά όχι η Μουσική της Μεγάλης Παρασκευής).
Ο ήχος είναι εξαιρετικός, με υπέροχη ανάλυση, απαλές χροιές και εκπληκτική περιγραφή της σκηνής, αν και όχι με μεγάλες δυναμικές (ένας φίλος παραπονέθηκε ότι τα πιατίνια στην εισαγωγή του Tannhäuser σχεδόν δεν ακούγονται)αλλά αυτό μάλλον είναι άποψη του μαέστρου. Ο οποίος μαέστρος μάλλον αντιμετωπίζει τα κομμάτια όχι ως αποσπάσματα, αλλά ως αυτοτελή συμφωνικά ποιήματα με δική τους δομή και ουχί ενταγμένα σε ένα μεγαλύτερο σύνολο. Στη συγκεκριμένη περίπτωση καλά κάνει, πάντα επιστρέφω στην αυστηρή ερμηνεία του Klemperer με τη γρανιτένια, στιβαρή δομή, ότι άλλο και να ακούσω.
 
  • Like
Reactions: christos56
Για audiophile καταστάσεις συνιστάται πάντα ο Georg Solti.
c956ddbb-caf0-445e-95ae-d83dbcab11b0-0.JPG


Εδώ έχουμε τον εκπληκτικό ήχο της Decca, τη Φιλαρμονική της Βιέννης και μερικά από τα πιό δημοφιλή ορχηστρικά έργα του Wagner. Υπέροχη ανάλυση (και δυναμικές) συν την ορχηστρική κουλτούρα των βιεννέζων που έπαιζαν αυτά τα κομμάτια και στον ύπνο τους.
 
Πρόκειται για τις μοναδικές παραγωγές του John Culshaw με την εφαρμογή της ηχογράφησης ηχητικής σκηνής, ["Sonic stage technik"] όπου οι καλλιτέχνες κινούνται επί σκηνής όπως σε μια θεατρική παράσταση, χωρίς να είναι καρφωμένοι σε ένα σημείο. Επίσης ηχογραφήσεις κεραυνών ή ξιφομαχίας κλπ. που μιξάρονται στην τανία ηχογράφησης. Υπάρχει κίνηση όπου απαιτείται αυξάνοντας το δράμα. Λ.Σ.
 
Ο Klemperer δεν μου λέει και πολλά στον Wagner, αν και είμαι θαυμαστής του. Είχα κάποτε το κουτί που αναφέρει ο Κώστας Ζ. Το μόνο που έχω κρατήσει σε Wagner με Klemperer είναι ο Ιπτάμενος Ολλανδός [ολοκληρη η όπερα].
Εξαιρετική είναι η ηχογράφηση, στερεοφωνική του 1954 στο Μπαιρόιτ με τον Kleiberth σε Decca του έργου αυτού. Λ.Σ.
 
Καμμία συλλογή Wagner δεν είναι πλήρης αν δεν περιέχει κάποια ηχογράφηση του Wilhelm Furtwängler. Αυτή η συλλογή με εισαγωγές είναι εξαιρετικό παράδειγμα.
FurtwanglerWagnerOverture.jpg

Ο Klemperer δεν αφήνεται ποτέ να τον κυριεύσει η έκσταση της βαγκνεριανής μουσικής με τις ατέλειωτες ορχηστρικές κορυφώσεις, ελέγχει τα πάντα με σιδερένιο χέρι, τίποτε δεν ξεφεύγει από τον έλεγχό του. Ο Furtwängler κυνηγάει την έκσταση, θέλει την κορύφωση όσο πιό έντονη γίνεται, πέρα από κάθε έλεγχο και συμβατικότητα. Ερμηνευτικά κατ' εμέ αξεπέραστος δίσκος, αλλά ήχος μέτριος (μονοφωνικός). Εμένα πάντως δε με ενοχλεί καθόλου.
 
klemperer δεν εχω αλλα απο τους υπολοιπους ολο και κατι υπαρχει..

vZoV.jpg


$T2eC16d,!)8E9s4l8iHtBQWLUKFl1w~~60_35.JPG


τις Walkyrie της εχω και στην πρωτη Decca sonicstage (μωβ ετικετα)

SET312.jpg
 
Ας αφήσουμε τα ορχστρικά αποσπάσματα και ας πάμε λίγο στο τραγούδι. Η Kirsten Flagstad ήταν ίσως η μεγαλύτερη προπολεμική ερμηνεύτρια Wagner, η Ιζόλδη της στην ηχογράφηση του Τριστάνου και Ιζόλδη με τον Furtwängler θεωρείται αξεπέραστη. Αυτή την όπερα δεν την έχω σε βινύλιο (είναι πανάκριβη), μόνο σε CD, οπότε δε θα την αναφέρω εδώ, έχω όμως ένα δίσκο με αποσπάσματα από το Λυκόφως των Θεών, το τελευταίο μέρος από την Τετραλογία του Δαχτυλιδιού.
WAG10.jpg

H Flagstad ερμηνεύει εδώ το Θάνατο της Brunnhilde, τελευταία σκηνή του δράματος, όπου η ηρωίδα ανεβαίνει, μαζί με το άτι της, τον Granne, στην επιθανάτια πυρά του εραστή (και ανηψιού της) Siegfried για να καεί μαζί του, να μεταδόσει πεθαίνοντας τη φωτιά στη Valhalla, την κατοικία των θεών, και μετά σε όλη την οικουμένη. Η σκηνή είναι αρκούντως δύσκολη, αλλά η Flagstad και ο μαέστρος μας χαρίζουν μιά υπέροχη ερμηνεία, παρόλο το προχωρημένο (τότε) της ηλικίας της τραγουδίστριας και το γεγονός ότι έπασχε ήδη τότε από καρκίνο.
 
Ο δίσκος αυτός υπάρχει μόνο στην φθηνή σειρά Privilege της DG. Η εγγραφή στο έργο του Prokofiev εκπλήσσει για την ποιότητα της. Ο λόγος είναι ότι η εγγραφή έγινε από τον εκπληκτικό μηχανικό ήχου της Ανατολικογερμανικής Eterna, Claus Struben. Ο δίσκος της φωτογραφίας είναι επανέκδοση της DG από την Eterna.
Όλες οι εκτελέσεις είναι πρώτης τάξεως

Masur1.jpgMasur 2.jpg

Η πρώτη συμφωνία του Prokofiev (Δρέσδη-Masur) είναι ένα έργο πρωτότυπο παρά την ευκολία πρόσληψης του. Χαρακτηρίζεται από μελωδικό αυθορμητισμό, αδιάλειπτη αρμονική ροή και από ένα χαρούμενο φινάλε με δεξιοτεχνική γραφή. Έργο γεμάτο αγάπη για την μουσική του 18ου αιώνα. Ένα κοίταγμα προς τους παλιούς δασκάλους γεμάτο αγάπη αλλά και με μια ελαφρά και ευγενικά εκπεφρασμένη ειρωνική διάθεση.

Το έργο Overure on Hebrew themes (Monte Carlo-Fremaux) είναι πρώιμο έργο του Prokofiev για κλαρινέτο, κουαρτέτο εγχόρδων και πιάνο. Η ασυνήθιστη ενορχήστρωση και θεματολογία οφείλονταν σε μια παρέα μουσικών που τους γνώριζε από τα φοιτητικά του χρόνια και που είχαν μεταναστεύσει στην Αμερική δημιουργώντας το Jewish chamber ensemble με το όνομα Simro. Μετά 25 χρόνια μετέγραψε το έργο για μικρή ορχήστρα.

H σερενάτα για έγχορδα (Δρέσδη-Suitner) είναι ένα έργο του Tchaikovsky που προσδιορίζει τον ορισμό του λυρικού.

prokofiev box.jpg


Το πλέον πολύτιμο απόκτημα της δισκοθήκης μου με όλες τις συμφωνίες του Prokofiev είναι αυτό το πανόδετο κουτί της Melodia-Chant du Monde. Την Συμφωνική της Ραδιοφωνίας της U.R.S.S. διευθύνει ο Guennadi Rojdestvenski. O ήχος αυτής της ηχογράφησης, παρά την ηλικία της, θα ικανοποιήσει τον ακροατή.