Μαύρα Διαμάντια: Καλές ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής σε βινύλιο.

η baroque ειναι παραμελημενη.

ιταλικη

R-150-1376137-1214204941.jpeg


καταπληκτικη κοπια της erato/rca


γαλλικη

albertfuller461544.jpg



γερμανικη

6e8631ce-55b2-4b8e-b1ef-ccfb57470a05-0.JPG
 
Το έργο του Rameau αν και γράφτηκε για τσέμπαλο τα ακούω από το πιάνο της Marcelle Meyer.
Η εγγραφή έγινε μονοφωνικά τον Οκτώβρη του 53 από την Pathe Marconi. O εικονιζόμενος δίσκος είναι του 1954 και ακούγεται περίφημα. Αιτία είναι ο διασημος μηχανικός ήχου Antre Charlin (την ύπαρξη του έμαθα από τον Κ. Ζαγγογιάννη).
Η Γαλλίδα πιανίστρια Marcelle Meyer γεννήθηκε το 1897 και πέθανε το 1958 πριν προλάβει την αμερικάνικη περιοδία της σαν καλεσμένη του Δημήτρη Μητρόπουλου.
Σπούδασε στην τάξη του Alfred Cortot. (Μαθήματα με τον Cortot είχαν κάνει και άλλοι μεγάλοι πιανίστες όπως ο Solomon, η Haskil, ο Lipatti και η Bachauer)
Έπαιξε με σπουδαίους μαέστρους όπως ο Mengelberg, Boult, Beecham, Ansermet, Monteux, Munch.
Ήταν συνδεδεμένη με την ομάδα των 6 (Honegger, Μileau, Poulenc...). μάλιστα σε μια ηχογράφηση που έχω παίζει μαζί με τον Francis Poulenc έργα του Chabrier.

rameau.jpg
 
ο λουλι που πεθανε χτυπωντας το ποδι του με το μπαστουνι του ηταν ο πρωτος που το ξεκινησε, τουλαχιστον ετσι θελει ο μυθος.
O Λουλι ήταν και δάσκαλος χορου... αν θυμάμαι καλα αυτοτραυματίστηκε με το μπαστουνι που χρησιμοποιουσε στην διδασκαλία χορου!
 
χτυπουσε το μπαστουνι στο πατωμα για να δινει τον ρυθμο. μια μερα χτυπησε το ποδι του, το τραυματισε και με δεδομενη την ελλειψη υγιεινης και βεβαια των αντιβιοτικων επαθε γαγγραινα και πεθανε απο σηψη.

το μπαστουνι με τον καιρο μικρυνε και εγινε μπακετα στα χερια του μαεστρου. δεν υπαρχει κινδυνος για αλλο λουλι
 
Ακούει κανείς Benjamin Britten; Είναι ένας από τους αγαπημένους μου συνθέτες και καλός μαέστρος όχι μόνο των δικών του έργων. Έχω στη δισκοθήκη μου μάλλον όλα του τα έργα βασικά με τον ίδιο να διευθύνει. Μου αρέσουν πάρα πολύ οι όπερές του. Έχω επισκεφτεί τον τόπο διαμονείς του δύο φορές, τα Maltings όπου παρακολούθησα συναυλίες με την Britten-Pears Orchestra αλλά και άλους καλλιτέχνες όπως το Borodin String Quartet. Το πλέον συγκινητικό ήταν το διόροφο μικρό κτίριο όπου διαδραματίζεται η όπερα Peter Grimes, υπέγραψα στο βιβλίο επισκεπτών, είδα και το αυθεντικό βιβλίο του Crumb, Peter Grimes. To τοπικό Δημοτικό Συμβούλιο συνεδριάζει εθυμοτυπικά στον χώρο αυτό που κάποτε ήταν 'το καφενείο του χωριού', τόπος συνάντησης τωνν ψαράδικων οικισμών της περιοχής. Λ.Σ.
 
Η σύμπτωση είναι τρομερή. Πριν καθήσω στο pc για να τσεκάρω τα "νέα ποστ" του avclub έβαλα αυτό το δίσκο να παίζει:

giulini.britten-four-sea-interludes-.sax-2555-3006-p.jpg


Πολύ καλή εγγραφή, ακόμα καλύτερη ερμηνεία από τον Carlo Maria Giulini.


To ίδιο έργο έχω και με τον παραγνωρισμένο (ή μήπως θα έπρεπε να πω ξεχασμένο;) Eduard van Beinum

van-beinum.britten-four-sea-interludes-.lxt-2886-9112-p.jpg


H μονοφωνική Decca είναι (όπως πάντα) πολύ καλή, αλλά για συγκρίσεις θα γράψω άλλη φορά-το kitchen listening δεν ενδείκνυται για να σχηματίσεις τεκμηριωμένη γνώμη.

Τέλος έχω στη συλλογή μου και το magnum opus του Britten (μαζί με την όπερα Peter Grimes), το συγκλονιστικό War Requiem, στην πρώτη ηχογράφηση υπό τη διεύθυνση του ίδιου του συνθέτη,με σολίστες τον Dietrich Fischer-Dieskau, τον Peter Pears και τη Gallina Vishnevsakaya.

4184.jpg


H έκδοση που έχω είναι ακριβώς αυτή η γερμανική, τυπωμένη ευτυχώς με εγγλέζικες μήτρες.Ένα από τα διαμάντια του καταλόγου της Decca, από τις πλέον αγαπημένες δουλειές του θρυλικού παραγωγού John Culshaw.
 
Κι' εγώ σήμερα το πρωινό μου το πέρασα ακούγοντας Britten. Το War Requiem είναι το άλλο, το διαφορετικό, από τα άλλα Requiem που υπάρχουν, τόσο μουσικά αλλά περισσότερο λόγω του ότι χρησιμοποιεί, παράλληλα με το σύνηθες εκκλησιαστικό κείμενο της δυτικής εκκλησίας, την ποίηση του Wilfred Own ο οποίος έγραφε ποίηση *επι τόπου* στο πεδίο των μαχών. Έχω μεταφράσει ένα μεγάλο μέρος της ποίησής του και επρόκειτο να εκδώσω ένα βιβλίο για το War Requiem το οποίο παραμένει ημιτελές από 2003. Ελπίζω να τα καταφέρω, όπως και να εκδώσω και όλη την αντιπολεμική του ποίηση. Λ.Σ.
 
ο britten μουσικος εχει αφησει μια υπεροχη arpeggione sonata μαζι με τον ροστροποβιτς. υπεροχη μουσικη, καλη ηχογραφηση

DEC_SXL6426.jpg
 
Με τους Άγγλους συνθέτες δεν τα πάω καλά. Ίσως πρέπει να ξαναδοκιμάσω.
Ποιά είναι η γνώμη σας για την spring symphony? Με διεύθυνση Britten ή Previn? έχω ακούσει ότι ο Previn είναι καλύτερος από τον συνθέτη.

Το requiem το έχω με τον Rattle αλλά νομίζω ότι η αναφορά είναι με τον συνθέτη στο δίσκο του Κώστα Ζαγγογιάννη. Το είχα παρακολουθήσει πριν πάρα πολλά χρόνια όταν ζούσα στην Γερμανία στον καθεδρικό ναό του Βύρτσμπουργκ. Η παράσταση δινόταν σε ανάμνηση της καταστροφής του ναού στο τέλος του πολέμου από τους συμμαχικούς βομβαρδισμούς, σε αντιστοιχία με την καταστροφή του Λονδρέζικου καθεδρικού από τους Γερμανικούς βομβαρδισμούς.
Θυμάμαι ακόμη ότι στο τέλος της παράστασης απαγορεύονταν το χειροκρότημα. Οι διοργανωτές το είχαν θεωρήσει κάτι σαν λειτουργία.

Πως έχει υποχωρήσει ο ευρωπαικός πολιτισμός σε τόση βαρβαρότητα?. Μήπως εγώ το αντιλαμβάνομαι σαν βαρβαρότητα επειδή ζω στις παρυφές, δεν νομίζω. Ούτε μπορεί ότι υπήρξε να έχει χαθεί.
 
Παιδιά, μπράβο.... έχετε εξελίξει το νήμα σε ένα από τα καλύτερα της μουσικής κατηγορίας ... και αυτό ευτυχώς χάρη στα πολύ ωραία, διαφωτιστικά και επεξηγηματικά/ πληροφοριακά σχόλια σας και όχι (ευτυχέστερα) στα πλαίσια και μόνον της βινυλιολαγνείας ...
 
Κωστα, καπου σε εχασα. βαραβαροτητα θεωρεις το WAR REQUIEM μεσα σε εκκλησια η την σημερινη καθημερινοτητα ?
 
Φίλοι μου εντυπωσιάστηκα για το ότι οι Γερμανοί χρησιμοποίησαν σε ανάμνηση των δικών τους δεινών από τον πόλεμο ένα έργο που γράφτηκε για την τραγωδία του Αγγλικού λαού, που αυτοί προκάλεσαν.
Αυτό είναι δείγμα πολιτισμού.
Είναι σε μικρογραφία το πνεύμα του Αισχύλου στους Πέρσες. Ο Αισχύλος πρώτος στην ιστορία του πολιτισμού αφηγήθηκε τα δεινά των ηττημένων στους νικητές και μάλιστα πολύ εντονώτερα αφού οι νικητές ήταν οι δικοί του, το αίμα του.
Η βαρβαρότητα αφορά τις ημέρες μας. Την ανέχεια που οδηγούνται λαοί, ανεξάρτητα από τα λάθη τους, από μια προστεντατική ηθική της τιμωρίας. Όμως το πνεύμα της εκδήλωσης που σαν νέος ειδικευόμενος παρακολούθησα δεν μπορεί να χάθηκε. Πιστεύω ότι τίποτε δεν χάνεται.
 
  • Like
Reactions: foukan
Το War Requiem δεν γράφτηκε για τα δεινά του Βρετανικού λαού, αλλά για όλους τους λαούς που υπέφεραν από τον πόλεμο και μάλιστα για τους τρεις λαούς που υπέφεραν περισσότερο, γιαυτό και η επιλογή των τριών σολιστών, ενός Βρετανού, ενός Γερμανού και μιας Σοβιετικής γυναίκας, έγινε με αυτό τον γνώμονα. Βασικά είναι Αντι-Πολεμικό. Λ.Σ.
 
Re: Απάντηση: Μαύρα Διαμάντια: Καλές ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής σε βινύλιο.

Με τους Άγγλους συνθέτες δεν τα πάω καλά.

Δεν είσαι ο μόνος γιατρέ μου. Όσες φορές θέλησα να εξερευνήσω το έργο Άγγλων συνθετών απογοητεύτηκα. Κανένας τους δε φαίνεται να έχει πάνω από ένα ή δύο έργα που να τραβάνε τον ακροατή που δεν γεννήθηκε στο νησί. πάρτε για παράδειγμα τον Holst.

sxl2305s.jpg


Πόσοι από εμάς έχουν στη συλλογή τους κάτι άλλο πέρα από τους πανταχού παρόντες Πλανήτες; και ακόμα και αν κάποιος από εμάς έχει την Perfect Fool Suite ή τον Hymn of Jesus, πόσο συχνά τα ακούει; Αλλά η ώρα είναι προχωρημένη και θα επανέλθω.
 
Re: Απάντηση: Μαύρα Διαμάντια: Καλές ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής σε βινύλιο.

Δεν είσαι ο μόνος γιατρέ μου. Όσες φορές θέλησα να εξερευνήσω το έργο Άγγλων συνθετών απογοητεύτηκα. Κανένας τους δε φαίνεται να έχει πάνω από ένα ή δύο έργα που να τραβάνε τον ακροατή που δεν γεννήθηκε στο νησί. πάρτε για παράδειγμα τον Holst.

sxl2305s.jpg


Πόσοι από εμάς έχουν στη συλλογή τους κάτι άλλο πέρα από τους πανταχού παρόντες Πλανήτες; και ακόμα και αν κάποιος από εμάς έχει την Perfect Fool Suite ή τον Hymn of Jesus, πόσο συχνά τα ακούει; Αλλά η ώρα είναι προχωρημένη και θα επανέλθω.
Δεν γεννήθηκα στο νησί, αλλά έζησα εκεί για τέσσερα χρόνια κάνοντας μεταπτυχιακά σε δυο πανεπιστήμια και παρότι έχω δικαιώματα πλην του εκλέγειν-εσθαι ποτέ δεν μου άρεσε να ζω εκεί, ούτε και στην Κάθριν που είναι Αγγλίδα. Όμως η μουσική των Βρετανών συνθετών του
20ού αι. παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Είμαι πιθανόν από τους λίγους που θα έχω σχεδόν κάθε δίσκο των συνθετών αυτών, όπως Ralph Vaughan Williams, B.Britten, M.Tippett, M.Arnold [τον οποίο γνώρισα και συνομίλησα μαζί του. Έχω τις φωτογραφίες που του έχω βγάλει, αλλά δεν βρίσκω καμία μαζί του], F.Delius, Elgar, G.Lloyd, H.Brian, G.Holst, G.Finzi, W.Walton, H.Howell .....
Έχω αρκετές εκτελέσεις των πλανητών και αυτήν που έχεις μου αρέσει ιδιαίτερα. Θυμάμαι πριν πολλά χρόνια που με κάποιον φίλο την ακούγαμε και ξαφνικά νοιώσαμε ότι βρισκόμασταν κάπου στο διάστημα. Καθόλου υπερβολή. Λ.Σ.
 
τι μου θυμισες. πολυ καλη ηχογραφηση και περιτα τα λογια για την ερμηνεια

661.jpg
 
Όντως καλός δίσκος είτε σε αυτή την έκδοση ή στην ποιο πρώιμη σε δύο διαφορετικούς δίσκους μαζί με άλλα έργα. Φυσικά οι δίσκοι εκείνοι κοστίζουν πολύ περισσότερο από αυτόν που έχεις.
Η ετικέτα του έχει τον έγχρωμο λογότυπο σε σχήμα γραμματοσήμου; Το οπισθόφυλλο έχει το διπλό άνω και κάτω δίπλωμα [flip back];
Αν ναι, τότε το αντίτυπό σου θα είναι καλύτερο από ένα μεταχρονισμένο με τον ασπρόμαυρο λογότυπο ή ένα ακόμη πιο μεταχρονισμένο με τον δεύτερο έγχρωμο λογότυπο, ΑΛΛΑ με τον λευκό δακτύλιο στην περίμετρο της ετικέτας. Λ.Σ.
 
ετικετα μισος νιππερ ενχρωμος, αγγλιας. οχι πως με νιαζει και πολυ να πω την αληθεια. αυτο που μετραει ειναι πως το πηρα καινουργιο..