Μηχανές μεσαίου φορμά με φιλμ

Θα ηθελα να αγορασω ενα σκανερ που να καλυπτει και 6Χ6,δεν εχω ποτε ασχοληθει και ζητω τη βοηθεια σας.Βλεπω το coolscan 9000 Nikon αλλα ακριβο ρε παιδια.
 
Αυτό ακριβώς θέλω και εγώ φίλε geovar,
είχα ρωτήσει και το Βασίλη όταν είχαμε βρεθεί και πράγματι το coolscan μοιαζει μονόδρομος για ένα καλό σκάνερ.
Επειδή όμως κοστίζει αρκετά σκέφτομαι σαν εναλλακτική λύση ένα epson v700, καμία σχέση με το coolscan βέβαια. Το epson το βρίσκεις γύρω στο 500αρικο...

Για coolscan μεταχειρισμένο στο ebay έχει κοιτάξει κανένας πόσο πάει;
 
Τέλειωσα και ένα Ilford HP5 400αρι σήμερα, λέω να το εμφανίσω άυριο. Με τα χημικά τα ίδια που πήρα για τα Tmax θα το κάνω, φαντάζομαι δεν θα υπάρχει κανένα πρόβλημα έτσι? Χρόνους είχε στο κουτάκι.
Γρήγορα τελείωνουν τα άτιμα, 12 καρέ και πάπαλα... Σε αυτό έχω ακόμα μεγαλύτερο άγχος, καθώς τις περισσότερες τις πήρα χωρίς καν φωτομέτρηση (το ξέχασα σπίτι...). Μαντεψειά και άγιος ο θεός!

Όσο κοίταγα τα σκάνερ στο ebay, για Coolscan οι τιμές δεν ήταν και ιδιέτερα χαμηλότερες απο τα καινούργια. Για το 9 πάντα που κάνει και 120 φιλμ. Παλαιότερα μοντέλα υπάρχουν (πάλι οι τιμές δεν είναι και οι καλύτερες) αλλα η μεταφορά είναι το μεγάλο πρόβλημα. Μόνο οι Γερμανοι στέλνουν και αυτοί δεν δίνουν πολλά Nikon.
Εγώ μετά απο αρκετή αναμονή, μάλλον θα καταλήξω στο Canon 8800F που μου είχε προτείνει ο Βλάσσης στην αρχή. Έχω δεί πολύ καλά δείγματα, που καλύπτουν τις ανάγκες μου δλδ.
Το V500 επίσης που έχει και ICE αλλά δεν ξέρω αν αξίζει τα 100Ε παραπάνω για μένα. Δλδ αν θα καταλάβω ουσιαστική διαφορά εγώ, όχι αν αξίζει γενικότερα...
 
Το V500 επίσης που έχει και ICE αλλά δεν ξέρω αν αξίζει τα 100Ε παραπάνω για μένα. Δλδ αν θα καταλάβω ουσιαστική διαφορά εγώ, όχι αν αξίζει γενικότερα...

Το ICE αξίζει και με το παραπάνω την χρηματική διαφορά. Η σκόνη είναι τεράστιο πρόβλημα στο σκανάρισμα και το ice καταφέρνει να την ξεχωρίζει και να την αφαιρεί αποτελεσματικά. Θα σε γλυτώσει από πολύ δουλειά στο photoshop όπου θα αφαιρούσες με το χέρι την σκόνη.
 
Για δειτε αυτο για τα σκανερς
http:www.kenrockwell.com/minolta/mp.htm

avoid! avoid!!!!

είνεια εντελώς προβληματικό στη διαχείριση του πράσινου χρώματος. Δεν έρχεται το χρώμα με τίποτε.

Αλλά τα σκάνερς θα τα πάω αύριο στο posgt processing όπου ανήκουν. Συνεχίζουμε τη συζήτηση εκεί.
 
Δεν είναι να παίρνουμε τοις μετρητοίς τα λεγόμενα του φίλου μας του Ken για πολλά θέματα και όχι μόνο τα scanners.
Eιδικά όταν λέει πώς προτιμά το συγκεκριμένο minolta έναντι των σκάνερς τυμπάνου..........έ! οι απόψεις του είναι υπο αναθεώρηση!:nounder::nounder:
 
Σήμερα έβγαλα για πρώτη φορά βόλτα την PENTACON SIX με ένα φακό, τον 50άρη Flektogon (δηλ. 28άρη). Επειδή δεν έχω εξωτερικό φωτόμετρο, πήρα μαζί μου και την NIKON F501 φορτωμένη με Α/Μ φιλμ. Η PENTACON φορούσε 100άρη VELVIA.

Εντυπώσεις:
Η αρχική αίσθηση είναι και τώρα τί κάνω; Μήπως είμαι ή δείχνω ηλίθιος; Μήπως κάνω βλακεία; Όμως παραγνωρίζοντας τον αρχικό φόβο βλέπει κανείς ότι μπορεί να δουλέψει σχετικά εύκολα το θηρίο. Πώς;
Κάνω μια φωτομέτρηση με την ΝΙΚΟΝ, π.χ. 1/250 με f8 (τραβώ και τη φωτογραφία) και μετά βάζω 1/125 στην PENTACON με το ίδιο διάφραγμα διότι ο FLEK έχει διάφραγμα 4.0 ενώ ο 28άρης ΝΙΚΟΝ έχει 2.8. Καδράρουμε, εστιάζουμε (πολύ εύκολα, εγώ τουλάχιστον με βάση τα μέτρα πάνω στο φακό, κι όχι το σκόπευτρο) και τραβούμε.
Γιατί όχι με το σκόπευτρο; Διότι το πρίσμα της PENTACON είναι πολύ σκοτεινό, ενώ δεν δείχνει κι όλο το πλαίσιο. Καμιά σχέση με τα πρίσματα της CANON/NIKON. Τέλος πάντων για να καδράρω προτιμώ να ανοίξω το διάφραγμα πάνω στο φακό, να καδράρω (φωτίζει αρκετά έτσι) και μετά να κλείσω το διάφραγμα.
Κλακ μπουμ, ο καθρέπτης. Γυρίζουμε το διακόπτη και προχωρούμε στο επόμενο καρέ. Όμως γυρίζουμε το διακόπτη πολύ προσεκτικά και μέχρι τέλους, διότι αν δεν το τερματίσουμε ή αν το αφήσουμε και μας φύγει πίσω, τότε μάλλον θα αρχίσει να βγάζει τη μια φωτογραφία πάνω στην άλλη.
Και συνεχίζουμε....

Τί μου έλλειψε; Τα πολλά καρέ. Τα 12 καρέ του φιλμ τελειώνουν γρήγορα. Το φωτεινό πρίσμα. Τί μου άρεσε; Δεν ξέρω ακόμα, περιμένω να πάρω το φιλμ για να δω την ποιότητα των φωτογραφιών και φυσικά αν κάνει overlapping η μηχανή ή τα καρέ είναι χωριστά το ένα από τα άλλα.

Πάντως η όλη διαδικασία μου φάνηκε πιο εύκολη σε σχέση με αυτό που περιγράφεται στο Ιντερνετ.

Α, και το αστείο της υπόθεσης ήταν ότι κάποιος με μια ψηφιακή μηχανή με παρατηρούσε. Μετά από λίγο τον βλέπω, κατεβάζει το backpack, βάζει μέσα την ψηφιακή και βγάζει μια HASSELBLAD 500 C. Του χαμογέλασα... και μου λέει ότι η HASSY μένει στην τσάντα, διότι δεν αντέχω τα βλέμματα των άλλων και τα γελάκια.
-Πολλά;;
-Μέχρι και σούργελο με είπαν. Συνήθως λέει ο ένας στον άλλον "ο μπάρμπας, το πουρό, το γκαβό" κάτι τέτοια.
-Και τώρα;
-Τώρα είμαστε δυο.
 
Σήμερα έβγαλα για πρώτη φορά βόλτα την PENTACON SIX με ένα φακό, τον 50άρη Flektogon (δηλ. 28άρη). Επειδή δεν έχω εξωτερικό φωτόμετρο, πήρα μαζί μου και την NIKON F501 φορτωμένη με Α/Μ φιλμ. Η PENTACON φορούσε 100άρη VELVIA.

Εντυπώσεις:
Η αρχική αίσθηση είναι και τώρα τί κάνω; Μήπως είμαι ή δείχνω ηλίθιος; Μήπως κάνω βλακεία; Όμως παραγνωρίζοντας τον αρχικό φόβο βλέπει κανείς ότι μπορεί να δουλέψει σχετικά εύκολα το θηρίο. Πώς;
Κάνω μια φωτομέτρηση με την ΝΙΚΟΝ, π.χ. 1/250 με f8 (τραβώ και τη φωτογραφία) και μετά βάζω 1/125 στην PENTACON με το ίδιο διάφραγμα διότι ο FLEK έχει διάφραγμα 4.0 ενώ ο 28άρης ΝΙΚΟΝ έχει 2.8. Καδράρουμε, εστιάζουμε (πολύ εύκολα, εγώ τουλάχιστον με βάση τα μέτρα πάνω στο φακό, κι όχι το σκόπευτρο) και τραβούμε.
Γιατί όχι με το σκόπευτρο; Διότι το πρίσμα της PENTACON είναι πολύ σκοτεινό, ενώ δεν δείχνει κι όλο το πλαίσιο. Καμιά σχέση με τα πρίσματα της CANON/NIKON. Τέλος πάντων για να καδράρω προτιμώ να ανοίξω το διάφραγμα πάνω στο φακό, να καδράρω (φωτίζει αρκετά έτσι) και μετά να κλείσω το διάφραγμα.
Κλακ μπουμ, ο καθρέπτης. Γυρίζουμε το διακόπτη και προχωρούμε στο επόμενο καρέ. Όμως γυρίζουμε το διακόπτη πολύ προσεκτικά και μέχρι τέλους, διότι αν δεν το τερματίσουμε ή αν το αφήσουμε και μας φύγει πίσω, τότε μάλλον θα αρχίσει να βγάζει τη μια φωτογραφία πάνω στην άλλη.
Και συνεχίζουμε....

Τί μου έλλειψε; Τα πολλά καρέ. Τα 12 καρέ του φιλμ τελειώνουν γρήγορα. Το φωτεινό πρίσμα. Τί μου άρεσε; Δεν ξέρω ακόμα, περιμένω να πάρω το φιλμ για να δω την ποιότητα των φωτογραφιών και φυσικά αν κάνει overlapping η μηχανή ή τα καρέ είναι χωριστά το ένα από τα άλλα.

Πάντως η όλη διαδικασία μου φάνηκε πιο εύκολη σε σχέση με αυτό που περιγράφεται στο Ιντερνετ.

Α, και το αστείο της υπόθεσης ήταν ότι κάποιος με μια ψηφιακή μηχανή με παρατηρούσε. Μετά από λίγο τον βλέπω, κατεβάζει το backpack, βάζει μέσα την ψηφιακή και βγάζει μια HASSELBLAD 500 C. Του χαμογέλασα... και μου λέει ότι η HASSY μένει στην τσάντα, διότι δεν αντέχω τα βλέμματα των άλλων και τα γελάκια.
-Πολλά;;
-Μέχρι και σούργελο με είπαν. Συνήθως λέει ο ένας στον άλλον "ο μπάρμπας, το πουρό, το γκαβό" κάτι τέτοια.
-Και τώρα;
-Τώρα είμαστε δυο.
Μη σε πτοουν κατι τετοια,θυμαμαι πριν 2 χρονια ειχα παει στο Α'Νεκροταφειο(φτου-φτου) της Αθηνας με τη Rollei sl66se και με κοιταζαν σαν να ειχα βγει απο το ταφο.
Οταν εμφανισεις και τυπωσεις ομως τα ξεχνας ολα τα πριν
Ειμαστε τρεις??
 
Απάντηση: Re: Μηχανές μεσαίου φορμά με φιλμ

Μη σε πτοουν κατι τετοια,θυμαμαι πριν 2 χρονια ειχα παει στο Α'Νεκροταφειο(φτου-φτου) της Αθηνας με τη Rollei sl66se και με κοιταζαν σαν να ειχα βγει απο το ταφο.
Οταν εμφανισεις και τυπωσεις ομως τα ξεχνας ολα τα πριν
Ειμαστε τρεις??

Τέσσερεις -bye-
 
Βλάσση όταν λές πρίσμα εννοείς οτι έχεις βάλει άλλο απο πάνω απο το waist level έτσι? Και μου κάνει εντύπωση που λές οτι σκοτεινιάζει. Δεν κρατάει ανοικτό το διάφραγμα η δικιά σου όταν κατεβαίνει ο καθρέπτης?

Μετά απο μία συζήτηση που είχαμε με μερικούς Pentacon Six χρήστες στο Pentacon Six forum στο flickr έγινε ένα τέστ απο έναν για το πόσο μέρος του τελικού κάδρου δείχνει ο οθόνη εστίασης. Το αποτέλεσμα ήταν περίπου 78% ποσοστό αρκετά μικρό, που σημαίνει οτι πρέπει να προσέχεις όταν καδράρεις γιατί μπορεί να δέις μετά πράγματα που δνε θυμάσαι να ήταν εκεί.... Το τέστ εδώ

Για το περίεργο του να κυκλοφορείς με την μηχανή, εγώ ώς τώρα δεν έχω δεί και πολύ σούσουρο, και πλέον κυκλοφορώ σχεδόν αποκλειστικά με αυτήν. Προχθές που βρήκα τον Τάσο στην παραλία αυτήν είχα και σχεδόν απαρατήρητς ήμουν. Επίσης επειδή μοιάζει με μία μεγάλη ρεφλέξ δεν καταλαβαίνει κανείς οτι βγάζεις φωτογραφίες μιας και δεν την φέρνεις στο ύψος του ματιού. Σαν να ρυθμίζεις είναι...

Πάντως τώρα που ήμουν επάνω έκανα τρείς 20χ20 εκτυπώσεις και ήταν εκπληκτικές. Δείχνει οτι σηκώνει πολύ μεγαλύτερες απο αυτό πριν αρχίσει να δείχνει άσχημα.

Βλάσση όταν σου έρθει ανέβασε κανένα δείγμα!

EDIT: Πέντε!!!
 
Βλάσση όταν λές πρίσμα εννοείς οτι έχεις βάλει άλλο απο πάνω απο το waist level έτσι? Και μου κάνει εντύπωση που λές οτι σκοτεινιάζει. Δεν κρατάει ανοικτό το διάφραγμα η δικιά σου όταν κατεβαίνει ο καθρέπτης?

Μετά απο μία συζήτηση που είχαμε με μερικούς Pentacon Six χρήστες στο Pentacon Six forum στο flickr έγινε ένα τέστ απο έναν για το πόσο μέρος του τελικού κάδρου δείχνει ο οθόνη εστίασης. Το αποτέλεσμα ήταν περίπου 78% ποσοστό αρκετά μικρό, που σημαίνει οτι πρέπει να προσέχεις όταν καδράρεις γιατί μπορεί να δέις μετά πράγματα που δνε θυμάσαι να ήταν εκεί.... Το τέστ εδώ

Για το περίεργο του να κυκλοφορείς με την μηχανή, εγώ ώς τώρα δεν έχω δεί και πολύ σούσουρο, και πλέον κυκλοφορώ σχεδόν αποκλειστικά με αυτήν. Προχθές που βρήκα τον Τάσο στην παραλία αυτήν είχα και σχεδόν απαρατήρητς ήμουν. Επίσης επειδή μοιάζει με μία μεγάλη ρεφλέξ δεν καταλαβαίνει κανείς οτι βγάζεις φωτογραφίες μιας και δεν την φέρνεις στο ύψος του ματιού. Σαν να ρυθμίζεις είναι...

Πάντως τώρα που ήμουν επάνω έκανα τρείς 20χ20 εκτυπώσεις και ήταν εκπληκτικές. Δείχνει οτι σηκώνει πολύ μεγαλύτερες απο αυτό πριν αρχίσει να δείχνει άσχημα.

Βλάσση όταν σου έρθει ανέβασε κανένα δείγμα!

EDIT: Πέντε!!!


την έχω αγοράσει με το πρίσμα που δεν φωτομετρά (και μάλιστα δεν πατά καλά από τη μια πλευρά και πρέπει να τη στείλω πάλι στο μάστορα). Επομένως εγώ την ανεβάζω στο ύψος του ματιού και μου σκεπάζει όλο το πρόσωπο.


Υστ
επτά με τον Τάσο που έχει την PENTAX 6X7 με τον 55άρη.
 
Last edited:
Τί το έχεις τότε το πρίσμα? Βγάλτο και μείνε με το ground glass μόνο! Εγώ και για πρίσμα που φωτομετρά δεν θα άλλαζα την εικόνα του να βλέπεις απο κεί...
Είναι απο τους κύριους λόγους που απολαμβάνω τόσο πολύ την κάμερα αυτή! Μου αρέσει τόσο που σκέφτομαι να χτυπήσω και καμία TLR αμα βρώ σε καλή τιμή!
 
Βλάσση όταν λές πρίσμα εννοείς οτι έχεις βάλει άλλο απο πάνω απο το waist level έτσι? Και μου κάνει εντύπωση που λές οτι σκοτεινιάζει. Δεν κρατάει ανοικτό το διάφραγμα η δικιά σου όταν κατεβαίνει ο καθρέπτης?

Μετά απο μία συζήτηση που είχαμε με μερικούς Pentacon Six χρήστες στο Pentacon Six forum στο flickr έγινε ένα τέστ απο έναν για το πόσο μέρος του τελικού κάδρου δείχνει ο οθόνη εστίασης. Το αποτέλεσμα ήταν περίπου 78% ποσοστό αρκετά μικρό, που σημαίνει οτι πρέπει να προσέχεις όταν καδράρεις γιατί μπορεί να δέις μετά πράγματα που δνε θυμάσαι να ήταν εκεί.... Το τέστ εδώ

Για το περίεργο του να κυκλοφορείς με την μηχανή, εγώ ώς τώρα δεν έχω δεί και πολύ σούσουρο, και πλέον κυκλοφορώ σχεδόν αποκλειστικά με αυτήν. Προχθές που βρήκα τον Τάσο στην παραλία αυτήν είχα και σχεδόν απαρατήρητς ήμουν. Επίσης επειδή μοιάζει με μία μεγάλη ρεφλέξ δεν καταλαβαίνει κανείς οτι βγάζεις φωτογραφίες μιας και δεν την φέρνεις στο ύψος του ματιού. Σαν να ρυθμίζεις είναι...

Πάντως τώρα που ήμουν επάνω έκανα τρείς 20χ20 εκτυπώσεις και ήταν εκπληκτικές. Δείχνει οτι σηκώνει πολύ μεγαλύτερες απο αυτό πριν αρχίσει να δείχνει άσχημα.

Βλάσση όταν σου έρθει ανέβασε κανένα δείγμα!

EDIT: Πέντε!!!
Παντα σκοτεινιαζει λιγο περισσοτερο οταν προσθετεις το πενταπρισμα.
Υ.Γ Ειμαστε δυοοο,ειμαστε τρειιιις,ειμαστε χιλιοι δεκατρειιιις??
 
το waist level στις μηχανές αυτές είναι ανεκτίμητο, συμφωνώ με τον με τον Αλεξ,
δυστυχώς στη δικιά μου (μαμιγια 645) είναι πολύ ακριβό, δεν το έχω βρει κάτω από 80$.

Από πρίσμα έχω αυτό που φωτομετρά και στα πρώτα φιλμ που τράβηξα δεν είχα κανένα πρόβλημα στη φωτομέτρηση. Μια χαρά φωτόμετρο είναι.
Αλλα νομίζω ότι αν τραβάς με τέτοιες μηχανές ένα εξωτερικό φωτόμετρο είναι απαραίτητο συμπλήρωμα του όλου εξοπλισμού.
 
Re: Απάντηση: Μηχανές μεσαίου φορμά με φιλμ

Μεγάλο φορμά κανείς??:ears:

μας κοροιδεύεις; -bye-
εδώ με το ζόρι μπήκαμε στο μεσαίο, δηλαδή εγώ ούτε στο μεσαίο είμαι καλά καλά, 6χ4,5... μικρομεσαίος είμαι ακόμα ....
 
Τί το έχεις τότε το πρίσμα? Βγάλτο και μείνε με το ground glass μόνο! Εγώ και για πρίσμα που φωτομετρά δεν θα άλλαζα την εικόνα του να βλέπεις απο κεί...
Είναι απο τους κύριους λόγους που απολαμβάνω τόσο πολύ την κάμερα αυτή! Μου αρέσει τόσο που σκέφτομαι να χτυπήσω και καμία TLR αμα βρώ σε καλή τιμή!

78% με το waist level? εξαιρετικά μικρό ποσοστό, πρέπει να εκπαιδεύσω το μάτι μου από την αρχή.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Μηχανές μεσαίου φορμά με φιλμ

μας κοροιδεύεις; -bye-
εδώ με το ζόρι μπήκαμε στο μεσαίο, δηλαδή εγώ ούτε στο μεσαίο είμαι καλά καλά, 6χ4,5... μικρομεσαίος είμαι ακόμα ....

Παροπλισμένη την έχω εδώ και χρόνια -Arca Swiss 10X12,5 και 4 φακούς ,3 Rodenstock και έναν Schneider-Kreuznach Super Angulon 65mm.
Eίχα και μια Plaubel-Makina 13x18 κάποτε....