Micro Four Thirds system M43

Ευτυχώς που υπαρχουν κάποιοι που δεν ξέρουν πως να περάσουν τον χρόνο τους και πειραματίζονται.;)

Πάντα ήθελα να δω τι ψάρια πιάνουν σε ανάλυση και ποιότητα τα οπτικά θηρία της κατηγορίας SHG που είχε κατασκευάσει η Olympus τη δεκαετία που μεσουρανούσε το 4/3 σύστημα. Η κατασκευή των φακών αυτών σύμφωνα με την Olympus ικανοποιούσε εξαιρετικη απόδοση σε μελλοντικούς m43 αισθητήρες των 20Mpx , περίπου αντίστοιχους σε FF των 80-100Mpx .

Στο άρθρο που ακολουθεί το οποίο βάζω σε μεταφραση εχει γίνει προσαρμογή φακών 4/3 και m43 σε FF SONY A7R (με περιορισμούς χειροκίνητη εστίαση (όσοι υποστηρίζουν) , έλεγχο διαφράγματος που πρέπει να έχει γίνει σε m43 σώμα)

το άρθρο σε μεταφραση : https://info-xitek-com.translate.go...l=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=en&_x_tr_pto=wapp

για να δειτε τα δείγματα πρέπει να πάτε στο original κινεζικο αρθρο (εγώ δεν τα κατάφερα), στο κινεζικο forum αναφερονται και ποιοι ανταπτορες χρησιμοποιήθηκαν


1664693810838.jpeg1664694458285.jpeg


1664694322903.jpeg1664694476650.jpeg
 
Last edited:
Πολύ θα ήθελα να δω την όλη διαδικασία σε βιντεάκι, αν καταλαβαίνω καλά τι γινεται ακριβώς, λίγο μαζοχιστική ακουγεται.
 
Γράφει και για ένα κόλπο να πατήσει το DOF κουμπί όταν κλείνεις το ρεύμα στο m43 σώμα που εχεις στήσει το διάφραγμα, δεν ξέρω αν αυτό επιτρέπει αλλαγή του διαφράγματος στο σώμα της SONY (δεν νομίζω). Η εστίαση είναι χειροκίνητη και σίγουρα πιο ακριβής γίνεται με τρεις φακούς που είχαν μηχανική υποστήριξη 14-35/2, 12-60SWD, 50-200SWD. Σε mode APSC σίγουρα θα δουλεύουν καλύτερα (Βινιετα , άκρα κλπ…)
 
Το Wow πάει στις φωτογραφίες, τα υπόλοιπα είναι γνωστά στους περισσότερους εδώ, απλά ακούμε CanoNikon (+Sony εδώ και μερικά χρόνια) και δικαιολογούμαστε γενικώς...
 
Θα εχει ενδιαφέρον να δούμε τι θα κάνει η Panasonic. Εκτός και αν έχουν ήδη αναπτύξει pdaf στον 25άρη αισθητήρα της GH6.
Αλλιώς ίσως δούμε μοντέλα με διαφορετικούς αισθητήρες που θα συμπληρώνει το ένα το άλλο ανάλογα με την χρήση που θέλει ο καθένας.

Θα ήταν και το ιδανικότερο σενάριο.
 
Αναρωτιέμαι ποίοι να είναι οι third party manufacturers... ;)
Νομίζω DJI για τα Drones, έτσι και αλλιώς τα Drones πουλάνε πολλαπλάσια κομμάτια από ότι μηχανές, εκει είναι το χρήμα για τους αισθητήρες m4/3 πλέον.
 
Δεν συμφωνώ θεωρητικά μόνον αλλά και στην πράξη. Η GM5 είναι η μηχανή που θα μείνει... κληρονομιά στούς απογόνους μου :)

 
Δεν συμφωνώ θεωρητικά μόνον αλλά και στην πράξη. Η GM5 είναι η μηχανή που θα μείνει... κληρονομιά στούς απογόνους μου :)

Κάπως έτσι είναι. Δουλεύω για την ώρα αποκλειστικά Μ4/3 αλλά σύντομα θα μεταπηδήσω και σε FF αναγκαστικά.
Παρόλα αυτά όταν θέλω να βγω να πάρω φώτο για εμένα, να κάνω την βόλτα μου ή να έχω απλά μια μηχανη μαζί μου, συνήθως δεν θα πάρω καν το θηρίο την G9 αλλά μάλλον την olympus E-PL6 ή ακόμη την κομπακτ μου που είναι παλιά αλλά μάχιμη A650 Canon με τον 1/1.7 CCD σένσορα.

Ακόμη και να βρω κάποιο πολύ αξιόλογο θέμα, θα το πάρω με κάποια απο αυτές και αν χρειαστεί και δω πως με καλύτερη ανάλυση ή με άλλες λειτουργίες θα πετύχω καλύτερο αποτέλεσμα, τότε θα το σημειώσω για όταν θα βγω έξω με την μεγάλη.
Υπάρχει μεγάλη ελευθερία για δημιουργία στο να έχεις pocketable camera μαζί σου. Πρώτα απ' όλα δεν σε ρωτάει κανένας μπαρμπας σε χωριό "τι καν'ς αφτού;"
 
  • Like
Reactions: kbouk and cacau
Κάπως έτσι είναι. Δουλεύω για την ώρα αποκλειστικά Μ4/3 αλλά σύντομα θα μεταπηδήσω και σε FF αναγκαστικά.
Παρόλα αυτά όταν θέλω να βγω να πάρω φώτο για εμένα, να κάνω την βόλτα μου ή να έχω απλά μια μηχανη μαζί μου, συνήθως δεν θα πάρω καν το θηρίο την G9 αλλά μάλλον την olympus E-PL6 ή ακόμη την κομπακτ μου που είναι παλιά αλλά μάχιμη A650 Canon με τον 1/1.7 CCD σένσορα.

Ακόμη και να βρω κάποιο πολύ αξιόλογο θέμα, θα το πάρω με κάποια απο αυτές και αν χρειαστεί και δω πως με καλύτερη ανάλυση ή με άλλες λειτουργίες θα πετύχω καλύτερο αποτέλεσμα, τότε θα το σημειώσω για όταν θα βγω έξω με την μεγάλη.
Υπάρχει μεγάλη ελευθερία για δημιουργία στο να έχεις pocketable camera μαζί σου. Πρώτα απ' όλα δεν σε ρωτάει κανένας μπαρμπας σε χωριό "τι καν'ς αφτού;"
Αυτο ειναι ενα πολυ ενδιαφερον θεμα γιατι με την εξελιξη της τεχνολογιας οι καμερες εγιναν ακαθρεπτες αλλα δεν μικρυναν σε μεγεθος, τουλαχιστον στο φουλ φρειμ. Θα με ενδιεφερε κι εμενα μια μικρη καμερα με σκοπευτρο και 50αρη αναλογο φακο κι ας ηταν οτι μεγεθος ηθελε ο αισθητηρας, πανω απο μια ιντσα. Υπαρχει στο m4/3 καποιος τετοιος συνδυασμος ; Η φουτζι εχει πχ στο apsc την xe-4 που με τον 35 2 ( αντιστοιχο 50αρη) που ειναι ενας ελαφρυς συνδυασμος αλλα ο φακος παραειναι μεγαλος για την καμερα και η εστιαση ειναι σχετικως αργη.
 
Αυτο ειναι ενα πολυ ενδιαφερον θεμα γιατι με την εξελιξη της τεχνολογιας οι καμερες εγιναν ακαθρεπτες αλλα δεν μικρυναν σε μεγεθος, τουλαχιστον στο φουλ φρειμ. Θα με ενδιεφερε κι εμενα μια μικρη καμερα με σκοπευτρο και 50αρη αναλογο φακο κι ας ηταν οτι μεγεθος ηθελε ο αισθητηρας, πανω απο μια ιντσα. Υπαρχει στο m4/3 καποιος τετοιος συνδυασμος ; Η φουτζι εχει πχ στο apsc την xe-4 που με τον 35 2 ( αντιστοιχο 50αρη) που ειναι ενας ελαφρυς συνδυασμος αλλα ο φακος παραειναι μεγαλος για την καμερα και η εστιαση ειναι σχετικως αργη.
Για δες την Olympus penf με τον Olympus 25mmf1,8....όμορφο και μικρό σετάκι.
 
Την GM5 μόνο μεταχειρισμένη από 300€ και πάνω μόνο σώμα. Φακοί panasonic 25/1,7 και ο αντίστοιχος Olympus.
 
Αυτο ειναι ενα πολυ ενδιαφερον θεμα γιατι με την εξελιξη της τεχνολογιας οι καμερες εγιναν ακαθρεπτες αλλα δεν μικρυναν σε μεγεθος, τουλαχιστον στο φουλ φρειμ. Θα με ενδιεφερε κι εμενα μια μικρη καμερα με σκοπευτρο και 50αρη αναλογο φακο κι ας ηταν οτι μεγεθος ηθελε ο αισθητηρας, πανω απο μια ιντσα. Υπαρχει στο m4/3 καποιος τετοιος συνδυασμος ; Η φουτζι εχει πχ στο apsc την xe-4 που με τον 35 2 ( αντιστοιχο 50αρη) που ειναι ενας ελαφρυς συνδυασμος αλλα ο φακος παραειναι μεγαλος για την καμερα και η εστιαση ειναι σχετικως αργη.
Θεωρώ πως η καλύτερη μικροκαμωμένη κάμερα του συστήματος που όμως έχει φουλ δυνατότητες και σε τιμή αρκετά προσιτή, είναι η Lumix GX9
Αν θέλεις να είναι τόσο μικρή που να χωράει και σε μπροστινή τσέπη τζιν που λέει ο λόγος, τότε μεταχειρισμένη GM1 ή GM5
Για φακό δεν θέλω να σου προτείνω τον 25άρη f/1.7 της Panasonic, επειδή έχει focus shift σχεδόν σε όλα τα κομμάτια και μόλις το αντιληφθείς, μετά θα το βλέπεις συνέχεια!
Προτείνω να πας σε ένα κλικ κάτω στον εξαίσιο 20άρη f/1.7 της panasonic.

Αντίστοιχα έχει και η Olympus πολύ καλές μηχανές στον τυπο pen, αλλά δεν θα βρεις ίδιες δυνατότητες σε ίδιες τιμές σε σχέση με την Panasonic. Είναι ελαφρώς πιο τσιμπημένες κάπου 15-20% σε αντίστοιχων δυνατοτήτων μοντέλα.
Αν τις επιλέξεις όμως θα έχεις τα φανταστικά χρώματα της olympus στα sooc jpeg, που πολλοί (κι εγώ μεταξύ τους) τα θεωρούμε υπέροχα.
Εκεί κοιτάς κυρίως τον 17άρη f/1.8 και τον κορυφαίο 45άρη f/1.8.
Δεν θα βρεις όμως σώμα αντίστοιχα μικρό με την GM1

Τα παραπάνω τα προτείνω με βάση την οικονομία αλλά και το μικρό σχετικά μέγεθος για καλή όμως ποιότητα εικόνας.
Aν το οικονομικό δεν είναι πρόβλημα έχω και προτάσεις σε φακούς leica για τις lumix ή της σειράς pro για τις olympus. Αλλά εκει ανεβαίνει και η τιμή και το βάρος και ο όγκος.
Για εμένα το φτηνό διαμάντι του συστηματος είναι ο 45mm f/1.8 της olympus.
 
Το έχουμε πει και γράψει εκατοντάδες φορές για την σταθεροποίηση των m4/3 μηχανών άλλα κάθε φορά που τις χρησιμοποιώ εντυπωσιάζομαι σαν να είναι η πρώτη φορά. Δείγμα Video παρακάτω με τον Olympus 12-100. Σχεδόν όλο το Video είναι στα 200mm!! (σε FF), είμαι όρθιος με την μηχανή στο χέρι και όχι στο μάτι/σκόπευτρο, είχε αέρα και έφαγα και 2-3 σπρωξιές, το Video είναι λες και έχεις Gimbal και το ξαναλέω στα 200mm....κάτι τέτοια έχουμε στο M4/3 και άντε μετά να πας σε άλλη μηχανή/σύστημα....

Υ.Γ. Για τον Olympus 12-100 τι να πω που δεν έχει υποθεί ήδη, τον έχω περίπου 2,5 χρόνια και είναι με διαφορά ο καλύτερος και πιο ολοκληρωμένος φακός που είχα ποτέ....αν πρέπει να πάρετε έναν φακό στην ζωή σας και μόνο έναν, ο 12-100 είναι αυτός που θα αποκτήσετε.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Last edited:
  • Wow
  • Like
Reactions: toupia and cacau
Το έχουμε πει και γράψει εκατοντάδες φορές για την σταθεροποίηση των m4/3 μηχανών άλλα κάθε φορά που τις χρησιμοποιώ εντυπωσιάζομαι σαν να είναι η πρώτη φορά. Δείγμα Video παρακάτω με τον Olympus 12-100. Σχεδόν όλο το Video είναι στα 200mm!! (σε FF), είμαι όρθιος με την μηχανή στο χέρι και όχι στο μάτι/σκόπευτρο, είχε αέρα και έφαγα και 2-3 σπρωξιές, το Video είναι λες και έχεις Gimbal και το ξαναλέω στα 200mm....κάτι τέτοια έχουμε στο M4/3 και άντε μετά να πας σε άλλη μηχανή/σύστημα....



Δεν υπάρχει καλύτερο σύστημα για έναν ερασιτέχνη απο το Μ4/3 δεδομένων των χρημάτων που απαιτεί.
Τα κάνει όλα.
Σε φωτογραφία μπορείς να πειραματιστείς με ότι είδος θέλεις και ότι φακό θέλεις σε τιμή συστήματος που κάνει μονο ένα σώμα φτηνής FF μηχανής
Σε βίντεο η σταθεροποίηση αλλά και τα features που έχει είναι αρκετά ακόμη και για επαγγελματίες.
Σαφώς και οι FF δίνουν ποιοτικότερη εικόνα, αλλά στοιχίζουν σταθερά απο 2 έως και 3 φορές παραπάνω για να πάρεις παρόμοιο αποτέλεσμα.
Είναι η ποιότητα της εικόνας 2 και 3 φορές καλύτερη; Προσωπικά δεν το νομίζω. Μάλιστα σε καλές φωτιστικές συνθήκες πολλές φορές είναι πολύ πολύ κοντά.
Και το λέω σαν κάτοχος και των δύο συστημάτων.
 
  • Like
Reactions: toupia
Για μένα ένα μεγάλο ατού του συστήματος m43 είναι και ο όγκος και βάρος. Μπορείς να έχεις ότι μέγεθος σύστημα θέλεις, από πολύ μικρά σώματα και Pancakes φακούς έως γκουμούτσες. Οι FF μηχανές είναι σαφώς καλύτερες σε ποιότητα εικόνας, άλλα οι περισσότερες δεν έχουν IBIS σε αντίστοιχο επίπεδο και είναι και πιο βαριές και κυρίως σε άλλο κόστος σε σχέση με το m43. Επίσης μην ξεχνάμε ότι το m43 έχει και καταπλητική και πλήρης γκάμα φακών για όλα τα γούστα και όλα τα πορτοφόλια, δύσκολα δεν θα βρεις κάποιον φακό εκει που να καλλύπτει τις ανάγκες σου.
 
Για μένα ένα μεγάλο ατού του συστήματος m43 είναι και ο όγκος και βάρος. Μπορείς να έχεις ότι μέγεθος σύστημα θέλεις, από πολύ μικρά σώματα και Pancakes φακούς έως γκουμούτσες. Οι FF μηχανές είναι σαφώς καλύτερες σε ποιότητα εικόνας, άλλα οι περισσότερες δεν έχουν IBIS σε αντίστοιχο επίπεδο και είναι και πιο βαριές και κυρίως σε άλλο κόστος σε σχέση με το m43. Επίσης μην ξεχνάμε ότι το m43 έχει και καταπλητική και πλήρης γκάμα φακών για όλα τα γούστα και όλα τα πορτοφόλια, δύσκολα δεν θα βρεις κάποιον φακό εκει που να καλλύπτει τις ανάγκες σου.
Προσωπική μου άποψη είναι ότι στο m43 θα έπρεπε να δίνουν περισσότερη επιμέλεια και φροντίδα σε συσκευές διαστάσεων em10-em5 , εκεί πραγματικά έχει νόημα ο όρος φορητότητα. Και φυσικά με τιμές αυτών γύρω στα 800 ευρώ. Συνδυάζοντας τες με την σειρά φακών των 1.8 της Olympus η ότι αντίστοιχο έχει η Panasonic έχει κανείς ένα πραγματικό οπλοστάσιο με πολύ καλό IQ, το οποίο χωράει όλο σε μία τσάντα , δεν θα χρειάζεσαι φυσιοθεραπεία μετά απο μια φωτοβόλτα 3-4 ωρών και ταυτόχρονα δεν έχεις πουλήσει νεφρό για να το αποκτήσεις.

Ποιό το νόημα ύπαρξης μιας OM-1 όταν έχει διαστάσεις αντίστοιχες των Α7iii και 7iv και κοστολογείται ανάμεσά τους? εδώ ξέφυγαν οι δύο εταιρείες απο την λογική της φορητότητας και προσπαθούν να γίνουν "χαλίφης στην θέση του χαλίφη"
Ποιό το νόημα ύπαρξης της σειρά φακών pro 1.2 της Olympus όταν έχουν σημαντικό όγκο και κοστίζουν αντίστοιχα με την σειρά Sigma αλλά και μερικούς Sony για e-mount? Φυσικά και έχουν πολύ καλή ποιότητα εικόνας αλλά θα σου δώσουν ποτέ το "ξεφλουτάρισμα" μιας FF? μόνο υπό συνθήκες που γνωρίζουμε όλοι ενώ θα έχεις δώσει ένα 1300αρι για να τους αποκτήσεις.

Συμπερασματικά πιστεύω ότι το άνω όριο στις διαστάσεις των φακών στο m43 θα έπρεπε να είναι ο 12-40/2.8 , με εξαίρεση κάποιο μεγάλο zoom για κάθε εταιρεία. Δεν αρνούμαι αυτό που ειπώθηκε παραπάνω, ότι υπάρχει γκάμα για όλα τα βαλάντια-και καλά κάνουν φυσικά , εκτιμώ όμως ότι δίνεται μεγαλύτερο βάρος εξέλιξης στο κορυφαία μοντέλα πλέον και τους φακούς που τους αντιστοιχούν για να έχουν απόδοση. Απλά αθροίστε τις τιμές για ένα travel κιτ με 12-45/4 , 12-100/4 κτλ.....(sorry που μιλάω μόνο για Olympus- τα αντίστοιχα φυσικά ισχύουν και για την Panasonic)

και κάτι τελευταίο: εγώ προσωπικά με τις 4 mirrorless που έχω δουλέψει έως τώρα (em10ii , em1-2 ,Α7, A7iii) πρέπει να έχω τραβήξει αθροιστικά γύρω στις 200.000 φωτογραφίες και 3 λεπτά βίντεο. Γιατί να μην προσφέρουν οι εταιρείες -είτε m43 είτε ff- μία version κάθε μοντέλου όπου να έχει αφαιρεθεί ή απενεργοποιηθεί - και με δυνατότητα ενεργοποίησης-αυτή η λειτουργία ούτως ώστε να χαμηλώσουν την τιμή στον "ταγμένο" φωτογράφο όπως εγώ?
 
Προσωπική μου άποψη είναι ότι στο m43 θα έπρεπε να δίνουν περισσότερη επιμέλεια και φροντίδα σε συσκευές διαστάσεων em10-em5 , εκεί πραγματικά έχει νόημα ο όρος φορητότητα. Και φυσικά με τιμές αυτών γύρω στα 800 ευρώ. Συνδυάζοντας τες με την σειρά φακών των 1.8 της Olympus η ότι αντίστοιχο έχει η Panasonic έχει κανείς ένα πραγματικό οπλοστάσιο με πολύ καλό IQ, το οποίο χωράει όλο σε μία τσάντα , δεν θα χρειάζεσαι φυσιοθεραπεία μετά απο μια φωτοβόλτα 3-4 ωρών και ταυτόχρονα δεν έχεις πουλήσει νεφρό για να το αποκτήσεις.

Ποιό το νόημα ύπαρξης μιας OM-1 όταν έχει διαστάσεις αντίστοιχες των Α7iii και 7iv και κοστολογείται ανάμεσά τους? εδώ ξέφυγαν οι δύο εταιρείες απο την λογική της φορητότητας και προσπαθούν να γίνουν "χαλίφης στην θέση του χαλίφη"
Ποιό το νόημα ύπαρξης της σειρά φακών pro 1.2 της Olympus όταν έχουν σημαντικό όγκο και κοστίζουν αντίστοιχα με την σειρά Sigma αλλά και μερικούς Sony για e-mount? Φυσικά και έχουν πολύ καλή ποιότητα εικόνας αλλά θα σου δώσουν ποτέ το "ξεφλουτάρισμα" μιας FF? μόνο υπό συνθήκες που γνωρίζουμε όλοι ενώ θα έχεις δώσει ένα 1300αρι για να τους αποκτήσεις.

Συμπερασματικά πιστεύω ότι το άνω όριο στις διαστάσεις των φακών στο m43 θα έπρεπε να είναι ο 12-40/2.8 , με εξαίρεση κάποιο μεγάλο zoom για κάθε εταιρεία. Δεν αρνούμαι αυτό που ειπώθηκε παραπάνω, ότι υπάρχει γκάμα για όλα τα βαλάντια-και καλά κάνουν φυσικά , εκτιμώ όμως ότι δίνεται μεγαλύτερο βάρος εξέλιξης στο κορυφαία μοντέλα πλέον και τους φακούς που τους αντιστοιχούν για να έχουν απόδοση. Απλά αθροίστε τις τιμές για ένα travel κιτ με 12-45/4 , 12-100/4 κτλ.....(sorry που μιλάω μόνο για Olympus- τα αντίστοιχα φυσικά ισχύουν και για την Panasonic)

και κάτι τελευταίο: εγώ προσωπικά με τις 4 mirrorless που έχω δουλέψει έως τώρα (em10ii , em1-2 ,Α7, A7iii) πρέπει να έχω τραβήξει αθροιστικά γύρω στις 200.000 φωτογραφίες και 3 λεπτά βίντεο. Γιατί να μην προσφέρουν οι εταιρείες -είτε m43 είτε ff- μία version κάθε μοντέλου όπου να έχει αφαιρεθεί ή απενεργοποιηθεί - και με δυνατότητα ενεργοποίησης-αυτή η λειτουργία ούτως ώστε να χαμηλώσουν την τιμή στον "ταγμένο" φωτογράφο όπως εγώ?

Οι εταιρείες βγάζουν πολύ (?) χρήμα από τα μεγάλα/ακριβά μοντέλα και τους ακριβούς φακούς (όπως στα αυτοκίνητα). Αλλά βέβαια έχουν ξεχάσει - ή δεν έχουν βάλει τα τμήματα marketing να ψάξουν το κομμάτι μικρό/ακριβό: έχει μαλλιάσει η γλώσσα (εντάξει το πληκτρολόγιο) στα φόρουμ, φωτογράφων που θέλουν μηχανές τύπου GM1/5 με όλα τα σύγχρονα καλούδια, και είναι έτοιμοι να πληρώσουν αδρά γι αυτά!

Τώρα για το θέμα βίντεο τα έχουμε ξαναπεί, αφού οι εταιρείες πληρώνουν το κόστος για το R&D, το χρεώνουν σε όλους ανεξάρτητα αν το θέλουν οι χρήστες. Σε έναν ιδανικό κόσμο βέβαια, θα έπρεπε να έχεις την δυνατότητα να αγοράζεις το hardware με την βασική διαμόρφωση (όπως τα windows στα pc), και να πληρώνεις χώρια τις επιπλέον δυνατότητες.
 
  • Like
Reactions: Leventis Dimitris