Μπαταρία αυτοκινήτου - πότε αλλάζουμε και με τι;

Καλησπέρες. Επιτέλους (όχι πως ανυπομονούσα, αλλά κράτησε περισσότερο από όσο νόμιζα), με άφησε από μπαταρία το Audi A3 (2018), 6μιση ολόκληρα χρόνια μετά την αγορά του. Επειδή εδώ που είμαι τα πράγματα είναι άγρια (η τιμή που μου έδωσαν για αλλαγή ήταν... $600 🤡), ήθελα να σας ρωτήσω τα εξής:

Καταρχήν, πάμε για αλλαγή όπως είμαστε, ή μια και είναι η πρώτη φορά που κάνει κιχ (και μάλιστα έγινε μετά από κοντά 2 μέρες ακινησίας στους -8) το αφήνω λίγο ακόμα να δω; Δεν είχε πεθάνει τελείως, όλα φαίνονταν φυσιολογικά, άναβαν φώτα, ραδιόφωνα κλπ, απλά δεν μπορούσε να εκκινήσει.

Δεύτερον, αν πάμε για αλλαγή επιτόπου, και την αλλάξω μόνος μου για να γλιτώσω τα 2 κατοστάρικα των εργατικών, συν το καπέλο της Audi στο ίδιο ανταλλακτικό (άλλα 100-200$):

α. μια και αυτή που είχε OEM φαίνεται να μην υπάρχει πουθενά ακριβώς ίδια ως specs, πως ακριβώς επιλέγω αντικαταστάτρια; Πχ, τα CCA και τα Αh πρέπει να είναι ίδια ή μεγαλύτερα της προηγούμενης; Επίσης, αυτά τα H5, H6 κλπ?
β. αν κατάλαβα καλά πρέπει να τη δηλώσω στον εγκέφαλο με κάποιο OBD2 εργαλείο, διότι αλλιώς αρχίζει να στέλνει λάθος ρεύματα και πέφτει η ζωή της, κάνει trigger error codes κλπ. Δε θα με χάλαγε να πάρω ένα σκαννεράκι να υπάρχει, μια και το άλλο αμάξι είναι επίσης του ίδιου group (VW). Όμως, κάνει οποιοδήποτε scanner για αυτή τη δουλειά ή θέλει κάτι παραπάνω από απλό scanner; Γιατί βλέπω οι τιμές τους παίζουν μεταξύ 25 και 200$, χωρίς εμφανείς διαφορές στα specs.

Έρχομαι και Ελλάδα λίαν συντόμως, άρα θα μείνει κάνα μήνα ακούνητο σε μη θερμαινόμενο γκαράζ, οπότε έλεγα να το φτιάξω πριν φύγω.
 
Last edited:
  • Wow
Reactions: SR-71
Καταρχήν, πάμε για αλλαγή όπως είμαστε, ή μια και είναι η πρώτη φορά που κάνει κιχ (και μάλιστα έγινε μετά από κοντά 2 μέρες ακινησίας στους -8) το αφήνω λίγο ακόμα να δω; Δεν είχε πεθάνει τελείως, όλα φαίνονταν φυσιολογικά, άναβαν φώτα, ραδιόφωνα κλπ, απλά δεν μπορούσε να εκκινήσει.


Πας για αλλαγη αμεσα. Και οταν ερθεις Ελλαδα βγαλε τον εναν πολο και τον ξανακουμπωνεις οταν επιστρεψεις.

, αν την αλλάξω μόνος μου για να γλιτώσω τα 2 κατοστάρικα των εργατικών, συν το καπέλο της Audi στο ίδιο ανταλλακτικό (άλλα 100-200$

Εννοειται !!!το πολυ να ειναι σε κανα κουτι μεσα και να θελει λιγες βιδες να βγαλεις για να εχεις αμεση προσβαση. Ακου λεει 100-200 για να βαλουν μια μπαταρια.
 
  • Like
Reactions: Maestro
Τωρα αν εγω ψελλισω οτι δινω μονο 50 ευρω για μπαταρια (+ 0 ευρω τα εργατικα) στο ταπεινο Corsa
..... παω για λιθοβολισμο ? 😙😚🤪

(ναι, ειναι η πιο φθηνη κινεζικη ....... με αφηνει πανω στα δυο χρονια .... μερικες φορες πανω στον ενα χρονο
..... ΑΛΛΑ .... δεν μου καιγεται καρφακι 😊)

Ιασωνα ....... εκει στο service που πας, κραταει κανενος η σκουφια απο πριγκιπατο του Μονακο ? (με το συμπαθειο)
 
  • Like
Reactions: Maestro
Βρε σεις, ρητορική ήταν η ερώτηση του «μήπως να την αλλάξω μόνος μου»,προφανώς αυτό είναι το σχέδιο, γι’αυτο και ρωτάω τα υπόλοιπα από κάτω, μηπως κάποιος με φωτίσει αν γνωρίζει. Δεν είναι το βίδωμα που με τρομάζει προφανώς, όσο η επιλογή του σωστού ανταλλακτικού (που δεν υπάρχει το ίδιο), όπως και ο προγραμματισμός στον εγκέφαλο.

ΥΓ: σας το έχω ξαναγράψει, καλός ο διπλασιασμός του κατώτατου μισθού που όλοι θέλουμε, αλλά έχει αντίκτυπο σε όλα τα υπόλοιπα σε βάθος χρόνου, μεταξύ των οποίων και τα εργατικά.

ΥΓ2: 200 είναι μόνο τα εργατικά, το καπέλο της αντιπροσωπειας στην ίδια την μπαταρία δεν ξέρω πόσο θα είναι (αφού στο τηλέφωνο δε μου λένε τι μάρκα θα βάλουν, παρά μόνο «ο,τι μας στέλνει η Audi». Οι μπαταρίες που χάζευα σαν συγγενείς της παλιάς πωλούνται για 200-250 σκέτες, μέχρι τα 600 που ζητάνε υπάρχει πολύ λίπος πέραν των εργατικών!

ΥΓ3: το αυτοκίνητο έχει start-stop οπότε φαντάζομαι ότι αυτό επηρεάζει και το τι μπαταρία θα χρειάζεται.
 
Last edited:
Βρε σεις, ρητορική ήταν η ερώτηση του «μήπως να την αλλάξω μόνος μου»,προφανώς αυτό είναι το σχέδιο, γι’αυτο και ρωτάω τα υπόλοιπα από κάτω, μηπως κάποιος με φωτίσει αν γνωρίζει. Δεν είναι το βίδωμα που με τρομάζει προφανώς, όσο η επιλογή του σωστού ανταλλακτικού (που δεν υπάρχει το ίδιο), όπως και ο προγραμματισμός στον εγκέφαλο.

ΥΓ: σας το έχω ξαναγράψει, καλός ο διπλασιασμός του κατώτατου μισθού που όλοι θέλουμε, αλλά έχει αντίκτυπο σε όλα τα υπόλοιπα σε βάθος χρόνου, μεταξύ των οποίων και τα εργατικά.

ΥΓ2: 200 είναι μόνο τα εργατικά, το καπέλο της αντιπροσωπειας στην ίδια την μπαταρία δεν ξέρω πόσο θα είναι (αφού στο τηλέφωνο δε μου λένε τι μάρκα θα βάλουν, παρά μόνο «ο,τι μας στέλνει η Audi». Οι μπαταρίες που χάζευα σαν συγγενείς της παλιάς πωλούνται για 200-250 σκέτες, μέχρι τα 600 που ζητάνε υπάρχει πολύ λίπος πέραν των εργατικών!

ΥΓ3: το αυτοκίνητο έχει start-stop οπότε φαντάζομαι ότι αυτό επηρεάζει και το τι μπαταρία θα χρειάζεται.
fyi εμεινε απο μπαταρια το vw της συζυγου. Φωναξα ανθρωπο απο μαγαζι που ηρθε με σκουτερακι και την αλλαξε επιτοπου. Μια χαρα η μπαταρια, ολα δουλευαν καλα, αλλα... error codes. Πηγαμε το οχημα στο καταστημα τους, εβαλαν πανω obd, παλεψαν, δεν εβγαλαν ακρη. Το πηγα για το ετησιο σερβις στην αντιπροσωπεια, τους ειπα τι ειχε συμβει, το εφτιαξαν μπαμ-μπαμ. Απλα το λεω για να το εχεις υποψιν σου. Ισως δεν ηταν γνωστης ο τυπος με τις μπαταριες, ισως απαιτειται κατι συγκεκριμενο που δεν μπορει να κανει τριτος. Δεν γνωριζω.
 
  • Like
Reactions: Maestro
Θέλει ενημέρωση ο εγκέφαλος ότι έχει νέα μπαταρία. Γι' αυτό το 600άρι, δεν μπορείς να κάνεις αλλιώς...
 
  • Like
Reactions: Maestro
Αναλόγως το αυτοκίνητο μπορεί να είναι μπελαλίδικη η αλλαγή μπαταρίας, πλέον τις κρύβουν κάτω από στρώσεις υλικών με αποτέλεσμα να θες καμία ώρα προσεκτικών κινήσεων για να φθάσεις σε αυτή.

+ ότι πλέον θέλει προγραμματισμός της νέας μπαταρίας αλλιώς το καντράν σου θα είναι σαν Χριστουγεννιάτικο δέντρο.

Με το επίπεδο ζωής που έχετε, το πας στο συνεργείο και τελειώνεις.
 
  • Like
Reactions: Maestro and avpap
Οταν στα μπαταριαδικα αλλαζουν μπαταρια, πριν αποσυνδεσουν την παλια μπαταρια συνδεουν τους ακροδεκτες
με 12 volt μεσω καλωδιωσης ωστε να μην χαθουν οι ηλεκτρονικες ρυθμισεις του εγκεφαλου.
Απο εκει και περα θεωρω οτι οφειλουμε να βαζουμε μπαταρια με τα ιδια specs της εργοστασιακης.
Τελος η μπαταρια σου μετα απο 6,5 χρονια σαφως εχει φαει τα ψωμια της.
Για την δηλωση μεσω OBD2 δεν γνωριζω και πολλα πραγματα.
 
Σε vw troc,αλλαγή μπαταρίας και ενημέρωση εγκεφάλου σε συνεργείο seat 220 ευρώ,το καλοκαίρι
 
Η εμπειρία μου λέει μην ασχοληθείς με aftermarket. Οι αυθεντικές πάντα κρατάνε περισσότερο από το 90+% των aftermarket και επίσης το start/stop δουλεύει καλά.
Στο προηγούμενο Peugeot η εταιρία leasing μου έβαλε aftermarket. Τα specs ήταν ολόσωστα αλλά το start/stop δεν ξαναδούλεψε ποτέ.
Στο ford στα 11 χρόνια έχω κάνει 2 αλλαγές και οι 2 της ford και το start/stop σούπερ. Επίσης σε εξουσιοδοτημένο δωρεάν τοποθέτηση γιατί είχε σχεδόν 270 ευρώ το ανταλλακτικό.
 
Η εμπειρία μου λέει μην ασχοληθείς με aftermarket. Οι αυθεντικές πάντα κρατάνε περισσότερο από το 90+% των aftermarket και επίσης το start/stop δουλεύει καλά.
Στο προηγούμενο Peugeot η εταιρία leasing μου έβαλε aftermarket. Τα specs ήταν ολόσωστα αλλά το start/stop δεν ξαναδούλεψε ποτέ.
Στο ford στα 11 χρόνια έχω κάνει 2 αλλαγές και οι 2 της ford και το start/stop σούπερ. Επίσης σε εξουσιοδοτημένο δωρεάν τοποθέτηση γιατί είχε σχεδόν 270 ευρώ το ανταλλακτικό.

Μα και η αυθεντική δεν είναι Audi, Banner είναι. Απλά φαντάζομαι αυτή που θα βάζουν οι εξουσιοδοτημένοι θα είναι 100% συμβατή με τα πάντα όλα.

Ωχ βλέπω την 600άρα να φεύγει τελικά...
 
Ψάξε για τα ίδια σπεκ σε yuasa αν υπάρχει εκεί που είσαι... Ότι καλύτερο σε aftermarket. Αυτή τουλάχιστον είναι η δική μου εμπειρία και σε μηχανή και σε αυτοκίνητο.
ΥΓ:Βεβαιώσου ότι ΚΑΙ οι διαστάσεις είναι ίδιες με της μαμάς μπαταρίας...

Same Sh1t... Different Day
 
  • Like
Reactions: Kosh
για της διαστάσεις δεν συμφωνώ.
γνώμη μου να βάλει την μεγαλύτερη που μπορεί να χωρέσει η βάση του αυτοκινήτου (αν η εργοστασιακή επιλογή ήταν "μετριοπαθής")
 
Οταν στα μπαταριαδικα αλλαζουν μπαταρια, πριν αποσυνδεσουν την παλια μπαταρια συνδεουν τους ακροδεκτες
με 12 volt μεσω καλωδιωσης ωστε να μην χαθουν οι ηλεκτρονικες ρυθμισεις του εγκεφαλου.
πολύ σωστό αυτό
Απο εκει και περα θεωρω οτι οφειλουμε να βαζουμε μπαταρια με τα ιδια specs της εργοστασιακης.
όχι .. μπορούμε να βάλουμε μεγαλύτερη μπαταρία αν δεν το έχει κάνει ήδη το εργοστάσιο.
 
πολύ σωστό αυτό

όχι .. μπορούμε να βάλουμε μεγαλύτερη μπαταρία αν δεν το έχει κάνει ήδη το εργοστάσιο.

Ναι υπαρχει και αυτη η αποψη. Αλλα μετα υποφερει το δυναμο που πασχιζει να διατηρησει φορτισμενη
μια μεγαλυτερη μπαταρια, και το παιρνουμε στο χερι γρηγοροτερα απο το αναμενομενο.
Τα αμπερωρια της μπαταριας και τα αμπερ του δυναμο σχετιζονται μεταξυ τους και δεν βλεπω τον λογο να κανουμε
υπερβασεις εφ'οσον αναφερονται στα specs των manuals των αυτοκινητων.
 
  • Like
Reactions: chocbhed and SR-71
Με τρομάξατε, μου φαίνεται θα τα σκάσω για να'χω το κεφάλι μου ήσυχο. Εξάλλου, καλή μπαταρία μαζί με OBDEleven πάνε έτσι κι αλλιώς μια 450άρα μονα τους. Και αν γίνει καμιά στραβή, μετά θα μου κοστίσει ένα μηδενικό παραπάνω.
 
Με τρομάξατε, μου φαίνεται θα τα σκάσω για να'χω το κεφάλι μου ήσυχο. Εξάλλου, καλή μπαταρία μαζί με OBDEleven πάνε έτσι κι αλλιώς μια 450άρα μονα τους. Και αν γίνει καμιά στραβή, μετά θα μου κοστίσει ένα μηδενικό παραπάνω.
A γεια σου. Γι αυτό ζεις στην Αμερική, για να μπορείς να σκας 600 ντόλαρς αν χρειαστεί χωρίς να το πολυσκέφτεσαι.
 
Ναι υπαρχει και αυτη η αποψη. Αλλα μετα υποφερει το δυναμο που πασχιζει να διατηρησει φορτισμενη
μια μεγαλυτερη μπαταρια, και το παιρνουμε στο χερι γρηγοροτερα απο το αναμενομενο.
Τα αμπερωρια της μπαταριας και τα αμπερ του δυναμο σχετιζονται μεταξυ τους και δεν βλεπω τον λογο να κανουμε
υπερβασεις εφ'οσον αναφερονται στα specs των manuals των αυτοκινητων.
το δυναμό πάντα μπορεί εύκολα να φορτίζει μεγαλύτερη μπαταρία.. σε καμία περίπτωση δεν θα το πάρεις στο χέρι.
δεν λέμε να του βάλεις να φορτίσει μπαταρία φορτηγού.. λέμε να του βάλεις την μεγαλύτερη που χωράει στην βάση (της μπαταρίας) του αυτοκινήτου.
αν ο κατασκευαστής έχει ήδη βάλει μπαταρία που πιάνει όλο τον χώρο, φυσικά δεν αλλάζουμε κάτι.. αλλά συνήθως βάζουν μικρότερες για οικονομία