Μπαταρία αυτοκινήτου - πότε αλλάζουμε και με τι;

Ιασωνα, τι θερμοκρασιες εχεις στο μεγαλυτερο μερος του χρονου ?
Εκει στις ΗΠΑ !

Ψοφόκρυο το χειμώνα (συνήθως -10 με -5, αλλά κατεβαίνει ενίοτε και -25), κουφόβραση το καλοκαίρι (30-35 με 95% υγρασία), και tornadoes σε μουσώνες από Μάρτιο μέχρι Ιούλιο. Είμαστε "ευλογημένοι" γενικά από κλίμα. :cool:
 
Last edited:
Ανάλογα το αυτοκίνητο, χρειάζεται και η ανάλογη "φροντίδα".
Το δικό μου πχ (Peugeot) βάζεις βγάζεις μπαταρία μόνος σου, απροβληματιστα.
Σε άλλα θέλει ενημέρωση ο εγκέφαλος,γιατί αν δεν το κάνεις αρχίζει τα τρελλα του.
Αν η μπαταρία σου γυρνάει την μίζα και δεν παίρνει μπρος,τότε ΜΠΟΡΕΊ να μην έχει τα κατάλληλα volt να δουλέψει σωστά ο εγκέφαλος.
Μην αρχίσετε τα τρελλα σας τώρα,αυτό που γράφω ισχύει 200%,όχι φυσικά σε όλα τα αυτοκίνητα.
Ίσως αν την φορτίσεις να είσαι οκ για αρκετο καιρό .
ΌΜΩΣ επειδή οι νέας γενιάς μπαταρίες , παρουσιάζουν το φαινόμενο να σε αφήνουν μπαμ και κάτω , χωρίς καμμία προειδοποίηση, καλό θα είναι να την αλλάξεις.
Αν την πάρεις από έξω, εκτός από τα χαρακτηριστικά που πρέπει να είναι ίδια, πολλοί ζητάνε διαστάσεις και αν το + είναι αριστερά η δεξιά.
Έχε λοιπόν αυτές τις πληροφορίες πρόχειρες.
Εκεί δεν ξέρω τι μάρκες υπάρχουν αλλά εξαιρετικες μπαταρίες είναι οι yuasa, atlas ,hankook, GS.
 
Ψοφόκρυο το χειμώνα (συνήθως -10 με -5, αλλά κατεβαίνει ενίοτε και -25), κουφόβραση το καλοκαίρι (30-35 με 95% υγρασία), και tornadoes σε μουσώνες από Μάρτιο μέχρι Ιούλιο. Είμαστε "ευλογημένοι" γενικά από κλίμα. :cool:
Αρα η κινεζια που φοραω εγω (και χωρις να παθαινει καποιο "εγεκφαλικο" το αμαξι)
θα τα φτυνε ......................... σε 6 μηνες ....................... ΕΚΕΙ ΠΕΡΑ.

That's good to know ! :cool:
 
Και φυσικά θα πρέπει να κάνετε μια χάρη στον εαυτό σας,να αγοράσετε έναν εκκινητη αυτοκινήτου (όχι φορτιστή) που θα τον έχετε πάντα φορτισμένο (κάθε τέσσερις -πεντε μήνες μια φορά είναι αρκετό) στο πορτμπαγκάζ.
Οπως σας έγραψα οι καινούργιας γενιάς μπαταρίες,έχουν το κακό συνήθειο να παθαίνουν "ξαφνικό θάνατο" χωρίς καμμία πρότερη ειδοποίηση,με αποτέλεσμα αν είσαι σε κανά παράξενο μέρος, να τον πιείς κανονικότατα.
Την πάτησα και με έσωσε ένας φίλος που είχε αυτό το μαραφετι μαζί του.
Έκτοτε ,αφενός το έχω πάντα μαζί μου , αφετέρου το έχω πάρει σε όλους τους γνωστούς και συγγενείς μου.
Ήδη δύο από αυτούς με ευγνωμονούν.....τους υπόλοιπους τους περιμένω στην γωνία😄

Πάρτε μια ιδέα
 
Και φυσικά θα πρέπει να κάνετε μια χάρη στον εαυτό σας,να αγοράσετε έναν εκκινητη αυτοκινήτου (όχι φορτιστή) που θα τον έχετε πάντα φορτισμένο (κάθε τέσσερις -πεντε μήνες μια φορά είναι αρκετό) στο πορτμπαγκάζ.
Οπως σας έγραψα οι καινούργιας γενιάς μπαταρίες,έχουν το κακό συνήθειο να παθαίνουν "ξαφνικό θάνατο" χωρίς καμμία πρότερη ειδοποίηση,με αποτέλεσμα αν είσαι σε κανά παράξενο μέρος, να τον πιείς κανονικότατα.
Την πάτησα και με έσωσε ένας φίλος που είχε αυτό το μαραφετι μαζί του.
Έκτοτε ,αφενός το έχω πάντα μαζί μου , αφετέρου το έχω πάρει σε όλους τους γνωστούς και συγγενείς μου.
Ήδη δύο από αυτούς με ευγνωμονούν.....τους υπόλοιπους τους περιμένω στην γωνία😄

Πάρτε μια ιδέα
να φανταστώ ότι είμαι στους υπόλοιπους.......... :ROFLMAO::love:
 
Και φυσικά θα πρέπει να κάνετε μια χάρη στον εαυτό σας,να αγοράσετε έναν εκκινητη αυτοκινήτου (όχι φορτιστή) που θα τον έχετε πάντα φορτισμένο (κάθε τέσσερις -πεντε μήνες μια φορά είναι αρκετό) στο πορτμπαγκάζ.
Οπως σας έγραψα οι καινούργιας γενιάς μπαταρίες,έχουν το κακό συνήθειο να παθαίνουν "ξαφνικό θάνατο" χωρίς καμμία πρότερη ειδοποίηση,με αποτέλεσμα αν είσαι σε κανά παράξενο μέρος, να τον πιείς κανονικότατα.
Την πάτησα και με έσωσε ένας φίλος που είχε αυτό το μαραφετι μαζί του.
Έκτοτε ,αφενός το έχω πάντα μαζί μου , αφετέρου το έχω πάρει σε όλους τους γνωστούς και συγγενείς μου.
Ήδη δύο από αυτούς με ευγνωμονούν.....τους υπόλοιπους τους περιμένω στην γωνία😄

Πάρτε μια ιδέα

Επειδή ήμουν κωλόφαρδος και μου συνέβη στο parking του αεροδρομίου, ήρθε υπάλληλος με τέτοιο μαραφέτι για να με ξεκινήσει. Μάλιστα, δεν κατάφερε να το ανάψει, χρειάστηκε να φέρει και δεύτερο. Επειδή είχε -8 εκείνη την ώρα, ήταν μαύρα μεσάνυχτα και ήμουν κι εγώ ψόφιος από το ταξίδι, δεν είδα/κατάλαβα αν απλά άλλαξε το μηχάνημα ή πρόσθεσε άλλο ένα για περισσότερα "γκάζια".
 
να φανταστώ ότι είμαι στους υπόλοιπους.......... :ROFLMAO::love:
Εσύ στα θέματα αυτοκινήτου δεν χρειάζεσαι την βοήθεια μου.
Τα ξέρεις από μόνος σου.😄
Στα άλλα που την θες.... κεράκι αναμενο 😸
 
  • Haha
Reactions: vlad66
Επειδή ήμουν κωλόφαρδος και μου συνέβη στο parking του αεροδρομίου, ήρθε υπάλληλος με τέτοιο μαραφέτι για να με ξεκινήσει. Μάλιστα, δεν κατάφερε να το ανάψει, χρειάστηκε να φέρει και δεύτερο. Επειδή είχε -8 εκείνη την ώρα, ήταν μαύρα μεσάνυχτα και ήμουν κι εγώ ψόφιος από το ταξίδι, δεν είδα/κατάλαβα αν απλά άλλαξε το μηχάνημα ή πρόσθεσε άλλο ένα για περισσότερα "γκάζια".
Αυτά Ιάσωνα πρέπει να είναι φορτισμένα πλήρως ,για να είσαι σίγουρος.
Επίσης δεν νομίζω να αντέχουν πάνω από τέσσερις πέντε μιζιες.
Power bank είναι στην ουσία,με μεγάλη χωρητικότητα.
Εξάλλου το αναφέρουν ότι φορτίζουν κινητά κλπ,έχουν και θύρα usb ,γι' αυτή την δουλειά.
 
  • Like
Reactions: vlad66
Στο ΚΙΑ μου η μαμισια μπαταρια κρατησε 11 χρονια. Μαλιστα με προειδοποιησε (το ηλεκτρικο τιμονι ηταν καπως σκληρο στα πρωτα ημερησια χιλιομετρα μεχρι να τη φορτισει το δυναμο). Μαρκα μπαταριας ασιατικη (κρινοντας απο γραμματα πανω της), μαλλον κορεατικη. Αλλαξα μπαταρια χωρις καθολου "διατυπωσεις" (επανεκινησεις επαναπρογραμματισμους εγκεφαλου κτλ). Ο μπαταριάς επαθε πλακα οταν του εδειξα την αδεια κυκλοφοριας.
 
  • Like
Reactions: vlad66
Στο ΚΙΑ μου η μαμισια μπαταρια κρατησε 11 χρονια. Μαλιστα με προειδοποιησε (το ηλεκτρικο τιμονι ηταν καπως σκληρο στα πρωτα ημερησια χιλιομετρα μεχρι να τη φορτισει το δυναμο). Μαρκα μπαταριας ασιατικη (κρινοντας απο γραμματα πανω της), μαλλον κορεατικη. Αλλαξα μπαταρια χωρις καθολου "διατυπωσεις" (επανεκινησεις επαναπρογραμματισμους εγκεφαλου κτλ). Ο μπαταριάς επαθε πλακα οταν του εδειξα την αδεια κυκλοφοριας.

11 χρόνια είναι τρομερό ρεκόρ !

δεν νομίζω να το ξαναδείς ότι και να έχεις βάλει μετά....
 
  • Like
Reactions: skysound
Πάντως επειδή ακούγονται κατά καιρούς ότι οι εργοστασιακές μπαταρίες κρατάνε πάρα πολύ, πάντα το είχα απορία, που τις βρίσκουν τα εργοστάσια. Ακόμα και την ίδια μάρκα να βάλεις δεν θα κρατήσει το ίδιο. Βγάζουν ειδικά μοντέλα μπαταριών μόνο για τα εργοστασια; (τα οποία δεν μπορείς φυσικά να τα αγοράσεις ποτέ)
 
  • Like
Reactions: skysound
Παντως με το delivery μπαταριων (οπου υπαρχει) τα πραγματα γινανε αρκετα πιο απλα.
Την τελευταια μπαταρια την αλλαξα με αυτο τον τροπο. (Bosch μονο δυο ετων η συγχωρεμενη)
Επισης προσφατα φιλος που εμεινε απο μπαταρια στις 2 το βραδυ, ηρθε παλι ο ντελιβερας και του την αλλαξε.
 
  • Wow
Reactions: vlad66
Τάσο στο Peugeot 406 των γονιών μου η πρώτη μπαταρία κράτησε 8 έτη και η δεύτερη 7 πάλι η μαμά.
Στο focus η πρώτη έβγαλε 5μιση χρόνια και η δεύτερη 4μιση περίπου ford και οι δύο.

Και στις δύο περιπτώσεις οι μπαταρίες είχαν το logo της Peugeot και της Ford, δεν ήταν Bosch/Varta/κλπ.

Πάντως οι εργοστασιακές είναι κατά κανόνα πολύ ακριβότερες από τις OEM οπότε υπάρχει η εξήγηση της ανώτερης ποιότητας (αν δεν τα τσεπώνει απλά η εταιρία).
 
Πάντως μια καλή ένδειξη πως το τέλος πλησιάζει (αν και στο focus αυτό ήταν 1 ολόκληρο έτος μετά) είναι η μη ενεργοποιήση του start/stop. Στο 3008 ήταν 4 μήνες που το start/stop δούλευε σποραδικά πριν με αφήσει.
 
Αυτά Ιάσωνα πρέπει να είναι φορτισμένα πλήρως ,για να είσαι σίγουρος.
Επίσης δεν νομίζω να αντέχουν πάνω από τέσσερις πέντε μιζιες.
Power bank είναι στην ουσία,με μεγάλη χωρητικότητα.
Εξάλλου το αναφέρουν ότι φορτίζουν κινητά κλπ,έχουν και θύρα usb ,γι' αυτή την δουλειά.
Η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι το λιγότερο (φαντάσου ότι, χοντρικά, ειναι όσο 3 μεγάλα (oχι τέρατα) power banks)

Το ζουμί είναι στα κυκλώματα για τα υψηλά ρεύματα κλπ.
 
  • Like
Reactions: mdvq
Στην Ε46 που αγοράστηκε το 2002 δεν άλλαξα μπαταρία. Πωλήθηκε το 2011.
Στο Κλειώ αλλάχτηκε το 2007 και ξαναλλαχτηκε το 2019.
Αυτά είναι τα καλά παραδείγματα.
 
Η άποψη ενός άσχετου για το ότι οι εργοστασιακές κρατάνε περισσότερο είναι το ότι,δεν είναι μόνο η μπαταρία καινούρια,αλλά και όλα τα εξαρτήματα που αυτή τροφοδοτεί και τροφοδοτείται.Όλα δουλεύουν στο 100% (μίζα,δυναμό,καλωδιώσεις κτλ).
 
Ο κύβος ερρίφθη, το άφησα μόλις στον dealer, αφού μου υποσχέθηκε καλύτερη τιμή (~500), ουσιαστικά ελάχιστα πάνω από το να την αγόραζα μόνος μου μαζί με OBD11. Βέβαια το τελευταίο θα μου'μενε για άλλες χρήσεις, αλλά δε βαριέσαι, στην επόμενη κρίση.

Αν βγάλει κι αυτή 4-5 χρόνιια ευχαριστημένος θα'μαι, ειδικά σε τέτοιες συνθήκες καιρού.