My Little Pony , my little pony .....

Kosh

AVClub Fanatic
7 September 2006
101,027
Εκεί ψηλά.....
Είναι λοιπόν αλήθεια; Θα ξαναδούμε το θρυλικό ελληνικό Pony, το επονομαζόμενο και «τζιπ των φτωχών», να κυκλοφορεί στους δρόμους, όπως φημολογείται έντονα τα τελευταία χρόνια από τους λάτρεις της αυτοκίνησης;



Εάν τα αποτελέσματα των δοκιμών στις οποίες υποβάλλεται αυτό το διάστημα το αυτοκίνητο της εταιρείας NAMCO της οικογένειας Κοντογούρη από τη Θεσσαλονίκη είναι θετικά, είναι εξαιρετικά πιθανό. Σύμφωνα με πληροφορίες, το νέο Pony βρίσκεται σε διαδικασία έγκρισης τύπου από το ΕΒΕΤΑΜ, το πολυτεχνολογικό κέντρο εργαστηριακών ελέγχων και πιστοποίησης βιομηχανικών και καταναλωτικών προϊόντων. Εάν όλα πάνε καλά, ο φάκελος θα μεταβιβαστεί στο υπουργείο Μεταφορών και το όχημα θα υποβληθεί στις προβλεπόμενες από το κράτος διαδικασίες για την τελική του έγκριση. «Είμαστε στην τελική ευθεία» αναφέρουν χαρακτηριστικά οι άνθρωποι της NAMCO, χωρίς ωστόσο να επιθυμούν να πουν περισσότερα. (Σημειώνεται ότι στην αρμόδια Διεύθυνση του υπουργείου Μεταφορών δεν έχει υποβληθεί προς το παρόν αίτημα έγκρισης οχήματος από την εταιρεία.)

Σε κάθε περίπτωση, είναι η πρώτη φορά μετά πάρα πολλά χρόνια που ελληνικό αυτοκίνητο υποβάλλεται σε διαδικασία έγκρισης τύπου. Μετά την περίοδο δόξας του ’60, του ’70 και του ’80, ο σκληρός ανταγωνισμός -μεταξύ άλλων- είχε σβήσει τις μηχανές της ελληνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ολα αυτά μέχρις ότου -σύμφωνα με τον μύθο που συνοδεύει την επανεμφάνιση του Pony- ο 80χρονος σήμερα ιδιοκτήτης της εταιρείας, Πέτρος Κοντογούρης, πείσμωσε όταν άκουσε Γερμανό αξιωματούχο να δηλώνει ότι «δεν μπορεί να φτιάχνει αυτοκίνητα κάθε χώρα» και βάλθηκε να τον διαψεύσει.

Ταιριαστό στην ιστορία της οικογένειας: τη δεκαετία του ’50, στη Γερμανία, οι αδερφοί Κοντογούρη είχαν επιχειρήσει να βγάλουν στην παραγωγή ένα φορτηγό με το όνομα «Hellas». Το 1961, ιδρύουν στη Θεσσαλονίκη την εταιρία FARCO και ξεκινούν την παραγωγή ενός οχήματος πολλαπλών χρήσεων με κινητήρες BMW, χωρίς μεγάλη επιτυχία. Δεν το βάζουν όμως κάτω. Το 1972 δημιουργούν τη NAMCO (National Motor Company of Greece), ξεκινούν συνεργασία με τη Citroën και παρουσιάζουν στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης ένα «τετραγωνισμένο» αυτοκίνητο που χρησιμοποιούσε ως βάση τα μηχανικά μέρη του 2CV. Ηταν το Pony, ένα αυτοκίνητο «τόσο άσχημο που είναι ωραίο» όπως είχε γραφτεί τότε στον γερμανικό Τύπο.


ponis-thumb-large.jpg


Εμελλε να είναι το πιο επιτυχημένο ελληνικό αυτοκίνητο στην ιστορία (πωλήθηκαν πάνω από 30.000 κομμάτια με εξαγωγές σε 14 χώρες). Με κόστος λειτουργίας και συντήρησης υποπολλαπλάσιο αυτού ενός «κανονικού» τζιπ και τιμή πώλησης εξίσου χαμηλή, έγινε ανάρπαστο τόσο από τις κρατικές και στρατιωτικές υπηρεσίες όσο απ’ όλους όσοι είχαν δικαίωμα χρήσης «επαγγελματικού». Το εργοστάσιο «έβγαζε» 8-10 αυτοκίνητα ημερησίως, με το 67% των εξαρτημάτων να είναι ελληνικής προέλευσης. Η παραγωγή του Pony σταμάτησε το 1983, λόγω κυρίως των αλλαγών στο δασμολογικό καθεστώς και της κατάργησης του προστατευτισμού, που σήμανε η είσοδος της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ενωση.Το νέο Pony θυμίζει έντονα το παλιό, καλό Pony: κλασική όψη, ευθείες γραμμές, κάτι μεταξύ τζιπ και pick-up. «Είναι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με μηχανικά μέρη τελευταίας τεχνολογίας, σχεδιασμένο με βάση την αρχή της εταιρείας για κλασικό styling», αναφέρει το σάιτ της NAMCO, όπου το Pony εμφανίζεται σε διάφορες εκδόσεις, από μικρά βανάκια και κάμπριο μέχρι ελαφριά ασθενοφόρα. Στόχος είναι η ημερήσια παραγωγή να ανέρχεται σε 24 κομμάτια και το κόστος του αυτοκινήτου να κυμαίνεται γύρω στα 7.000 ευρώ.

Η προοπτική της επανακυκλοφορίας του Pony ξυπνά ευχάριστες αναμνήσεις στους ρομαντικούς των τεσσάρων τροχών. «Pony... Φοβερό αυτοκίνητο, με τρία μοναδικά, ακόμα και σήμερα, χαρακτηριστικά. Δεν μπορούσες να το “κάψεις”, δεν μπορούσες να το “σπινιάρεις” και δεν μπορούσες να το βγάλεις από τον δρόμο ή να το τουμπάρεις» διαβάζουμε σε ειδικό φόρουμ. «Θυμάμαι πόσο έκανα κέφι να ταπεινώνω κοντράροντας τις τότε 320i αλλά και κάποιες Porshe αν τύχαινε ευκαιρία, στο ελαφρά ανηφορικό φανάρι της Συγγρού με την Αμφιθέας. Δεν χρειαζόταν να κάνεις πολλά, γκάζωνες προκλητικά λίγο πριν το πράσινο, άφηνες τις στροφές να ανέβουν στον “θεό” και τη μεγάλη στιγμή άφηνες τον συμπλέκτη κρατώντας με όλη σου τη δύναμη τον λεβιέ για να μην σου πετάξει το σασμάν την “πρώτη”. Στα 100 μ. έριχνες καρφωτή τη “δευτέρα” χωρίς να αφήσεις το πόδι σου από το γκάζι και κοίταγες πίσω σου χαζεύοντας τα απορημένα πρόσωπα».





http://www.kathimerini.gr/766252/ar...liko-pony-etoimo-na-epistreyei-stoys--dromoys
 
Το Pony πέρναγε την Porsche στην εκκίνηση ? :blink: Θα την σπάσω την boxter μου...... :smash:

oh yes... έχουν γίνει αρκετά ευτράπελα σε εκείνο το κομμάτι της Συγγρού !!!

Υπάρχει ακόμα και λειτουργεί σε φιλικό σπίτι (σε νησί πλέον). Σήμα κατατεθέν ο θόρυβος του κινητήρα και το ξεβαμένο αμάξωμα σαν Πασχαλιάτικο αυγό !!!
 
Απ´το πρώτο Pony θυμάμαι μια ιστορία που μου είχε πεί ο αντιπρόσωπος της NAMCO στην Αθήνα (ταυτόχρονα, στον ίδιο χώρο, αντιπροσώπευε και τα Γαλλικά φουσκωτά Bombard).
Όταν ήρθαν οι Γάλλοι απ´τη Citroen να δούν το αυτοκίνητο έπαθαν ένα μικρό σοκ. Ένας απ´αυτούς, όταν τον ρώτησε πως το βλέπει, του είπε:
"- Ίσως το μόνο αυτοκίνητο στον κόσμο που είναι επικίνδυνο εν στάσει".
"- Δηλαδή;"
"-Δηλαδή, με την κατασκευή και τις γωνίες που έχει η καρότσα, αν δεν προσέξεις, μπορεί να γρατσουνιστείς και να πεθάνεις από τέτανο". :flipout:
 
Στην Άρτα οικογενειακός φίλος ο αντιπρόσωπος το είχε φέρει για επίδειξη σε off road για να δούμε οτι δεν τουμπαρει. Τουμπαρε.
 
Ας επικεντρωθουμε (τουλαχιστον) στο οτι μοιαζει με ... αυτοκινητο :laugh:
Ποιος ξερει .... σε μερικες δεκαετιες μπορει να φτασει το zastava !!!!
 
Για ποιό λόγο άραγε η νεκρανάσταση του Πόνι; Βρήκαν καμιά άκρη για να πάρουν καμιά δυνατή επιδότηση και προσπαθούν να δημιουργήσουν θετική δημοσιότητα;
 
Για ποιό λόγο άραγε η νεκρανάσταση του Πόνι; Βρήκαν καμιά άκρη για να πάρουν καμιά δυνατή επιδότηση και προσπαθούν να δημιουργήσουν θετική δημοσιότητα;

O Κοντογούρης ποτέ δεν πήρε χρήματα για το εργοστάσιό του από το κράτος. Αντίθετα το κράτος τον έκλεισε. Και ήθελε να ξαναφτιάξει ΠΟΝΥ τουλάχιστον από το 1993. Φαίνεται γι αυτόν είναι το νόημα της ζωής.
 
Θα έχει κινητήρες renault και θα δέχεται διάφορους κινητήρες αφού ο χώρος και η λειτουργία του θα το επιτρέπει αυτό.
Όπως και τα εξαρτήματα μετάδοσης θα είναι εισαγωγής νομίζω από Ford .
Το σκάφος και ο σχεδιασμός θα είναι Ελληνικός.
Για αντικατάσταση κάποιων ελαφριών αγροτικών αυτοκινήτων και για επαγγελματίες χωρίς πολλά εργαλεία πιστεύω είναι πολύ καλό.
Αν στην τιμή μπορέσουν και περάσουν και απόσυρση και πέσει και άλλο τότε με πιθανή τιμή κοντά στα 5.500 πιστεύω θα είναι "εργαλείο" για αυτούς που ψάχνουν κάτι σχετικό.
 
http://www.namco.gr/el/

προδιαγραφές
ENGINE Capacity (cc) 1300-1400
Max Power (HP) 70 – 90
Fuel Supply System Injection
GEAR BOX No. of Gears 5 front + 1rear
BRAKE SYSTEM Type Dual circuit hydraulic with vacuum assistance
ELECTRICAL SYSTEM System Voltage 12 Volts Negative Earth
Battery 12 Volts EF 70
Alternator Capacity (Am) 65
WHEELS & TYRES Tyres 175/70R14, 185/65R15
FUEL TANK Capacity (lit) 50
PERFORMANCE Maximum grade ability 75%
Maximum speed km/h 150
Turning Radius 5.45o
DIMENSIONS
Wheelbase (mm) 2420
Length (mm) 3810
Width (mm) 1670
Height (mm) 1630
Track Front (mm) 1405
Track Rear (mm) 1385
WEIGHTS
Gross weight (kg) 1650
Curb weight (kg) 850
Max. Payload (kg) 800
Trailer load with brakes (kg) 600
Trailer load without brakes (kg) 400

Namco%20international%20AG%20PONY%204.jpg


Namco%20international%20AG_MG_6569.jpg


Namco%20international%20AG%20_MG_6487.jpg
 
Απάντηση: Re: My Little Pony , my little pony .....

Για διανομες νερoμπουκαλων σε ψυκτες .... καλο ειναι :p

(... και εντος πολης, ΟΧΙ παραεξω ... :laugh:)

Κι ομως εκεινο το Πονυ ηταν ο βασιλιας του χωματοδρομου.
Περναγε απο...χαραδρες και ο οδηγος νομιζε οτι οδηγουσε στην Εθνικη Οδο.
Δεν ειναι τυχαιο-2CV αναρτηση ηταν αυτη.
Και αυτο ηταν το προτερημα του Πονυ.
Για το καινουριο,δεν ξερω αλλα μακαρι να εχει εκεινη την αναρτηση.