NanoLED: LED is dead!

Που το θυμηθηκες αυτο ρε θηριο?:p

Αληθεια ο Underdog που ειναι? Καιρο εχουμε να τον δουμε.

Μόλις γύρισα από τις άκρως απόρρητες εγκαταστάσεις της LG!

Οι άνθρωποι έχουν πραγματικά ξεφύγει Γιάννη. Είδα εικόνα από άλλο πλανήτη!

Σκέψου : Χρησιμοποιούν τον όρο Νάνο που παραπέμπει σε διαστημική προηγμένη τεχνολογία, απίστευτες ρομποτικές μικροκατασκευές που εργάζονται πυρετωδώς για την βελτίωση της εικόνας, νανοτεχνολογία, Σταρ Τρεκ, βάζουν το μυαλό όλων των γκατζετάκηδων να πάρει φωτιά και να φαντάζεται μικροσκοπικά ρομπότ στο μέγεθος αιμοσφαιρίου να βελτιώνουν το μαύρο και την αντίθεση, ενώ στην πραγματικότητα αυτό που κάνει είναι να τοποθετεί ένα φύλλο για την καλύτερη διάχυση του φωτός από side LED ώστε να προσομοιώσει το αποτέλεσμα των full LED διατάξεων με πολύ μικρότερο κόστος!

Είναι ή δεν είναι διαπλανητικό το μάρκετινγκ της LG;
 
Ναι, γιατί εμείς μόλις διαβάσαμε για νανο-πασαλείμματα, αμέσως πιστέψαμε... :flipout:
Και περιμένουμε εναγωνίως το θαύμα του δεκαπλασιασμού της αντίθεσης... :flipout:
 
Όταν ακούνε τα Τρέκια για νανοτεχνολογία, το πρώτο πράγμα που τους έρχεται στο μυαλό είναι η Seven και όχι η LG!!!:D:D


seven-of-nine_288x288.jpg
 
Ίσα-ίσα, η απορρόφηση έχει μεγίστη σημασία στο εγγενές contrast ενός πάνελ LCD.

Για παράδειγμα, ένα πάνελ IPS έχει χειρότερο μαύρο από ένα S-PVA, κυρίως γιατί λόγω μεγαλύτερης απορρόφησης χρειάζεται ισχυρότερο οπίσθιο φωτισμό για να δείξει το ίδιο λευκό.

Ένα εικονοστοιχείο LCD, στην πράξη δεν είναι δυνατόν να "μαυρίσει" απολύτως, με το είδος πόλωσης και την απαιτούμενη ισχύ οπίσθιου φωτισμού, που χρησιμοποιούνται. Το μεγαλύτερο μέρος της διαρροής, συνεπώς, προέρχεται από τα ίδια. Άρα πρέπει να μειώσουμε το φως που έχουμε από πίσω τους, για να δείξουν πιο μαύρα και για να το κάνουμε αυτό, διατηρώντας ταυτόχρονα καλό λευκό, πρέπει να μειωθεί η απορρόφηση του πάνελ. Μία κατεύθυνση προς αυτό τον στόχο είναι τα διαβόητα QLED, τα οποία, αν καταφέρουν να περάσουν από το εργαστήριο στην παραγωγή, θα επιτρέψουν το "ξήλωμα" των χρωματικών φίλτρων, που είναι υπεύθυνα για ένα σεβαστό ποσό της απορρόφησης.

Η μάσκα δεν θα βελτιώσει καθόλου αυτού του είδους τη διαρροή και ίσως αυξήσει και την αίσθηση του κοτετσοσύρματος. Άλλωστε, τα τμήματα που δεν αποτελούν μέρος εικονοστοιχείου, δεν είναι ούτως ή άλλως αδιαφανή;


ΙΔΕΑ !!! :idea::idea:

Ενα φθηνό δεύτερο πάνελ 1920χ1080 "κολλητά" πίσω απο το μπροστινό, χωρις χρωματικά φιλτρα και με ελάχιστο κοντραστ (π.χ. 16/1 και 64 διαβαθμίσεις) που ο ρόλος του θα είναι να διορθώνει την αδυναμία μπλοκαρίσματος του φωτός απο το κύριο πάνελ αντισταθμίζοντας την καμπύλη απόκρισης στα σημεία που αρχίζει να γίνεται προβληματική - μη γραμμική.

Στις φωτεινές περιοχές οπου δουλεύει καλά το κύριο πάνελ το διορθωτικό θα είναι διαφανές. Στις καρασκοτεινές θα δίνει εως και 16 φορές πιό μαύρο.

2η χρήση. Αν μπορεί να γίνει αρκετά γρήγορο (π.χ. 200Hz) θα μπορεί να κάνει το "σβήσιμο" της φωτεινότητας στο τέλος της περιόδου ώστε να ακυρώνει το sample and hold που χαλάει την κίνηση.
 
στην πραγματικότητα αυτό που κάνει είναι να τοποθετεί ένα φύλλο για την καλύτερη διάχυση του φωτός από side LED ώστε να προσομοιώσει το αποτέλεσμα των full LED διατάξεων με πολύ μικρότερο κόστος!

Είναι ή δεν είναι διαπλανητικό το μάρκετινγκ της LG;

FullLED είναι η LEX8. Σε μία συμβατική FullLED, είναι απαραίτητη η χρήση ανακλαστήρων και διαχυτών πίσω από τα LED, που καταλαμβάνουν κάποιο σεβαστό χώρο στη διάσταση του βάθους. Στο διαβόητο "νανο"-φιλμ, οι μικροσκοπικές τρύπες λειτουργούν ως μικροφακοί/κυματοδηγοί, όπως πολύ σωστά έγραψε ο Γιώργος, ώστε να αναλάβουν τον ρόλο αυτών των εξαρτημάτων, επιτρέποντας έτσι το backlight να έρθει σε επαφή με το πάνελ, περιορίζοντας το βάθος της συσκευής. Μένει βέβαια να δούμε και τη γωνία θέασης και το blooming, στο συγκεκριμένο πάνελ...

ΙΔΕΑ !!! :idea::idea:

Ενα φθηνό δεύτερο πάνελ 1920χ1080 "κολλητά" πίσω απο το μπροστινό, χωρις χρωματικά φιλτρα και με ελάχιστο κοντραστ (π.χ. 16/1 και 64 διαβαθμίσεις) που ο ρόλος του θα είναι να διορθώνει την αδυναμία μπλοκαρίσματος του φωτός απο το κύριο πάνελ αντισταθμίζοντας την καμπύλη απόκρισης στα σημεία που αρχίζει να γίνεται προβληματική - μη γραμμική.

Στις φωτεινές περιοχές οπου δουλεύει καλά το κύριο πάνελ το διορθωτικό θα είναι διαφανές. Στις καρασκοτεινές θα δίνει εως και 16 φορές πιό μαύρο.

2η χρήση. Αν μπορεί να γίνει αρκετά γρήγορο (π.χ. 200Hz) θα μπορεί να κάνει το "σβήσιμο" της φωτεινότητας στο τέλος της περιόδου ώστε να ακυρώνει το sample and hold που χαλάει την κίνηση.

Φαύλος κύκλος. Ένα δεύτερο πάνελ, θα αυξήσει την απορρόφηση, αναγκάζοντάς σε να χρησιμοποιήσεις πολύ ισχυρότερο backlight... ;)
 
Με μπερδεύεις ...

α) πόσο % είναι μια τυπική απορρόφηση χωρίς χρωματικά φίλτρα ??

β) η τυπική αυτή απορρόφηση θα ισχύει στο ακέραιο και για το εν λόγω πάνελ με το ελάχιστο απαιτούμενο κοντραστ ??. Είναι το ίδιο είτε στοχεύεις σε κοντραστ 1600/1 είτε σε 16/1 ??.

γ) Ανεξάρτητα απο τα α, β, ... γιατί φαύλος κύκλος ?? μιλάμε για 16/1 κοντραστ ... διαιρείς τα φωτεινά με 1 και τα μαύρα με 16.
 
Με μπερδεύεις ...

α) πόσο % είναι μια τυπική απορρόφηση χωρίς χρωματικά φίλτρα ??

β) η τυπική αυτή απορρόφηση θα ισχύει στο ακέραιο και για το εν λόγω πάνελ με το ελάχιστο απαιτούμενο κοντραστ ??. Είναι το ίδιο είτε στοχεύεις σε κοντραστ 1600/1 είτε σε 16/1 ??.

γ) Ανεξάρτητα απο τα α, β, ... γιατί φαύλος κύκλος ?? μιλάμε για 16/1 κοντραστ ... διαιρείς τα φωτεινά με 1 και τα μαύρα με 16.

α) 86-95% του φωτός που παράγεται από το backlight, απορροφάται από το πάνελ. Η αποδοτικότητα φωτός ενός LCD πάνελ, κυμαίνεται στο 5-14%.

β) Η απορρόφηση, δεν έχει να κάνει με την ικανότητα απεικόνισης grayscale. Το φως απορροφάται από τα χρωματικά φίλτρα, τα πολωτικά φίλτρα, τα διάφορα φιλμ σταθεροποίησης, τα ηλεκτρόδια και τα τρανζίστορ. Στο υποθετικό δεύτερο πάνελ χαμηλής αντίθεσης, που έχεις κατά νου, θα απουσιάζουν μόνο τα χρωματικά φίλτρα.

γ) Φαύλος κύκλος, γιατί τοποθετώντας το δεύτερο πάνελ, με το ίδιο backlight, θα έχεις μεν καλύτερο μαύρο, αλλά ταυτόχρονα θα μειωθεί κατά πολύ το λευκό. Αλλάζοντας το backlight με ένα άλλο, ισχυρότερο, ώστε να επαναφέρεις το λευκό στα προηγούμενα επίπεδα, ξαναχαλάς το μαύρο σου, ενώ την ίδια στιγμή έχεις στείλει και την κατανάλωση στα ύψη...
 
Eννοείς ότι πιο σωστό είναι το 95%; :p :flipout:

Aπό papers και πατέντες της τελευταίας 3ετίας προέρχονται τα νούμερα, Γιώργο...

Αλλά και αν "ξηλώσεις" ποτέ καμμιά οθόνη LCD, θα δεις πως το backlight είναι εκτυφλωτικό σε σχέση με το φως που βγάζει η οθόνη συνολικά...
 
Last edited:
Πάντως από τιμή μόνο NANO δεν είναι.:flipout:

Kυκλοφορεί !
http://www.fullhd.gr/lcd-tv/tv-fullhd/6140-lg-47lex8.html
47LEX8%20copy.jpg

Όπως έγινε με την σειρά S870 της Samsung, έτσι και με την LEX8 της LG έχει κάνει την εμφάνιση της στην κεντρική Ευρώπη με εξωπραγματικά χαρακτηριστικά αλλά και εξωπραγματική τιμή!


Η τελευταία αγγίζει τα 5000 (!)... όλως τυχαίως την ρίχνει πάνω στην 46C9000 της Samsung και εάν ισχύει τότε η σειρά LEX8 απευθύνεται σε λίγους και σε καιρό ύφεσης σε ελάχιστους.

Φυσικά το τεχνολογικό υπόβαθρο της είναι κορυφαίο. Ο νέος οπίσθιος φωτισμός με φωτοδιόδους τεχνολογίας 'NanoLED' σε συνδυασμό με την σάρωση στα 400Hz υπόσχονται πρωτόγνωρο έλεγχο της φωτεινότητας και υψηλή διαχείριση, αντίστοιχα.

Άλλα τόσα υπόσχονται τόσο ο τομέας των ρυθμίσεων, όσο και εκείνος του εξοπλισμού.

Στον τομέα του 3D, η LG πάντως λανθασμένα εξακολουθεί να απέχει από την μετατροπή 2D σε 3D.



Αναμένουμε...
 
Η τελευταία αγγίζει τα 5000 (!)... όλως τυχαίως την ρίχνει πάνω στην 46C9000 της Samsung και εάν ισχύει τότε η σειρά LEX8 απευθύνεται σε λίγους και σε καιρό ύφεσης σε ελάχιστους.

Μιλαει για υφεση το FullHD που εδωσε βραβεια σε οποιαδηποτε τηλεοραση ανω των 2,000 ευρω κυκλοφορει στην αγορα. Δηλαδη Ελιτισμος στην ακραια του μορφη.

Μονο η Samsung C750 απο οσες πηραν βραβειο ειναι προσιτο μοντελο.
 
α) 86-95% του φωτός που παράγεται από το backlight, απορροφάται από το πάνελ. Η αποδοτικότητα φωτός ενός LCD πάνελ, κυμαίνεται στο 5-14%.

β) Η απορρόφηση, δεν έχει να κάνει με την ικανότητα απεικόνισης grayscale. Το φως απορροφάται από τα χρωματικά φίλτρα, τα πολωτικά φίλτρα, τα διάφορα φιλμ σταθεροποίησης, τα ηλεκτρόδια και τα τρανζίστορ. Στο υποθετικό δεύτερο πάνελ χαμηλής αντίθεσης, που έχεις κατά νου, θα απουσιάζουν μόνο τα χρωματικά φίλτρα.

γ) Φαύλος κύκλος, γιατί τοποθετώντας το δεύτερο πάνελ, με το ίδιο backlight, θα έχεις μεν καλύτερο μαύρο, αλλά ταυτόχρονα θα μειωθεί κατά πολύ το λευκό. Αλλάζοντας το backlight με ένα άλλο, ισχυρότερο, ώστε να επαναφέρεις το λευκό στα προηγούμενα επίπεδα, ξαναχαλάς το μαύρο σου, ενώ την ίδια στιγμή έχεις στείλει και την κατανάλωση στα ύψη...

Γιάννη, πολύ ενημερωτική απάντηση, ευχαριστώ.

Εχω κάποια κενά που θα ήθελα να με βοηθήσεις να καλύψω.

β1) Οι υγροί κρύσταλοι δεν έχουν καμιά συνεισφορά στην απορρόφηση φωτός οταν είναι σε κατάσταση ηρεμίας ??. Το ότι θα είναι πιο "αραιοί" (λόγω μικρών απαιτήσεων κοντραστ) δεν επηρεάζει ??

β2) Το ποσοστό που απορροφούν τα χρωματικά φίλτρα είναι περίπου 67% (2/3) ??.

β3) Τα ηλεκτρόδια/τρανζιστορ λογικά θα είναι το 1/3 (και μάλλον αρκετά λιγότερα θα έλεγα λόγω μικρών απαιτήσεων...) του κύριου πάνελ αφου έχουμε 1/3 των πίξελ ... σωστά ??

β4) Το πολωτικό φίλτρο δεν αρκεί να μπεί 1 φορά και για τα 2 πάνελ ??.


γ) Νομίζω έβαλες σε λάθος θέση το "πολύ". Ακόμη και αν δεν ισχύουν οι "εκπτώσεις" που γραφω παραπάνω θα έχουμε Πολύ καλύτερο μαύρο και αρκετά μειωμένη φωτεινότητα.
Αν πάρουμε (για ευκολία) τελική αποδοτικότητα φωτός 11% (απο το 5-14 που ανέφερες) είναι σαν να λέμε οτι απο την δομή του πάνελ περνάει το 1/3 του φωτός και απο τα χρωματικά φίλτρα το 1/3 του 1/3 = 1/9.
Αν έχουμε 2 πάνελ ίδιας απορρόφησης (απίθανο) θα χρειαστεί 3Χ backlight (να πούμε 2Χ κατανάλωση επι του συνόλου ??) αλλα θα έχουμε 5,3Χ (16/3) καλύτερο μαύρο.

Πάντως είναι τόσο απλό σαν σύλληψη που αν ήταν βολικό θα το είχαν εφαρμόσει. Και είδικά στις μέρες μας η αυξημένη κατανάλωση είναι "τζιζζ".
 
Γιάννη, πολύ ενημερωτική απάντηση, ευχαριστώ.

Εχω κάποια κενά που θα ήθελα να με βοηθήσεις να καλύψω.

β1) Οι υγροί κρύσταλοι δεν έχουν καμιά συνεισφορά στην απορρόφηση φωτός οταν είναι σε κατάσταση ηρεμίας ??. Το ότι θα είναι πιο "αραιοί" (λόγω μικρών απαιτήσεων κοντραστ) δεν επηρεάζει ??

β2) Το ποσοστό που απορροφούν τα χρωματικά φίλτρα είναι περίπου 67% (2/3) ??.

β3) Τα ηλεκτρόδια/τρανζιστορ λογικά θα είναι το 1/3 (και μάλλον αρκετά λιγότερα θα έλεγα λόγω μικρών απαιτήσεων...) του κύριου πάνελ αφου έχουμε 1/3 των πίξελ ... σωστά ??

β4) Το πολωτικό φίλτρο δεν αρκεί να μπεί 1 φορά και για τα 2 πάνελ ??.


γ) Νομίζω έβαλες σε λάθος θέση το "πολύ". Ακόμη και αν δεν ισχύουν οι "εκπτώσεις" που γραφω παραπάνω θα έχουμε Πολύ καλύτερο μαύρο και αρκετά μειωμένη φωτεινότητα.
Αν πάρουμε (για ευκολία) τελική αποδοτικότητα φωτός 11% (απο το 5-14 που ανέφερες) είναι σαν να λέμε οτι απο την δομή του πάνελ περνάει το 1/3 του φωτός και απο τα χρωματικά φίλτρα το 1/3 του 1/3 = 1/9.
Αν έχουμε 2 πάνελ ίδιας απορρόφησης (απίθανο) θα χρειαστεί 3Χ backlight (να πούμε 2Χ κατανάλωση επι του συνόλου ??) αλλα θα έχουμε 5,3Χ (16/3) καλύτερο μαύρο.

Πάντως είναι τόσο απλό σαν σύλληψη που αν ήταν βολικό θα το είχαν εφαρμόσει. Και είδικά στις μέρες μας η αυξημένη κατανάλωση είναι "τζιζζ".

β1) Στην πραγματικότητα, για να δείξουν μαύρο, οι υγροί κρύσταλλοι, δεν μαυρίζουν. Απλώς πολώνουν το ήδη πολωμένο φως που δεχονται σε διαφορετική γωνία, ώστε αυτό να μην μπορεί να περάσει από το εμπρόσθιο πολωτικό φίλτρο. Η αντίθεση λοιπόν ενός πάνελ LCD δεν είναι θέμα πυκνότητας των κρυστάλλων, αλλά σχεδιασμού της πορείας πόλωσης, ποιότητας των πολωτικών φίλτρων και έντασης του οπίσθιου φωτισμού. Αν κατασκευάζαμε ένα πάνελ με πανάκριβα φίλτρα απόλυτης πόλωσης, θα μπορούσαμε να είχαμε τέλειο μαύρο, αλλά μετά η εικόνα μας θα ήταν σε μορφή δέσμης και η γωνία θέασης ανέκδοτο...

β2) Τα χρωματικά φίλτρα, ευθύνονται για περίπου 1/2-2/3 της συνολικής απόρρόφησης.

β3) Από το εναπομείνον 1/3-1/2, το μισό περίπου, οφείλεται στο οπίσθιο πολωτικό φίλτρο και το υπόλοιπο είναι τα λοιπά πολωτικά φιλτρά, φίλτρα σταθεροποίησης, αδιαφανείς δομές (ηλεκρόδια, τρανζίστορ και στηρικτικά τους) και οι ίδιοι οι κρύσταλλοι.

β4) Ίσως να μπορεί να μπει και μία φορά, αναλόγως της σχεδίασης, αλλά θα πρέπει να είναι ισχυρότερο (άρα μεγαλύτερη απορρόφηση).

γ) Χρησιμοποιώντας το δεύτερο πάνελ για να εφαρμόζεις ένα τρόπον τινά local dimming, όντως θα μπορούσες να επιτύχεις μεγαλύτερο κέρδος στο μαύρο από την απώλεια φωτός, αλλά η πολυπλοκότητα και η κατανάλωση θα ήταν δυσανάλογα μεγάλες, η ισχυρή πόλωση θα στένευε επιπλέον τη γωνία θέασης, ενώ και πάλι το μαύρο δεν θα γινόταν απόλυτα μαύρο.
 
β1+β4) Καλά τώρα μου βάζεις ιδέες για καθόλου πολωτικό. Εφόσον την πόλωση θα την κάνει το 1ο πάνελ ... χα χα .. local polarization. (γράφουμε και καμμια βλακεία εε)

β2 ) Χμμ εγώ είχα στο μυαλό μου οτι μάλλον παραπάνω απο 2/3** θα απορροφούν τα χρωματικά φίλτρα. Με λιγότερο (φανταζόμουνα ότι) τα χρώματα θα ήταν κουκουρούκου. Επικαλυπτόμενες μπαντες διέλευσης χρησιμοποιούνται στο R, G, B του Bayer στους αισθητήρες των φωτογραφικών αλλά εκει υπάρχει η ευχέρεια διόρθωσης (3χ3 ματριξ).
Αν το κατάφεραν με 1/2 απορρόφηση πρόκειται για μεγάλο επίτευγμα.

** οχι το 2/3 της συνολικής απορρόφησης, τα 2/3 του φωτός που φθάνει σε αυτά εννοώ. Για να έχουμε και μια σταθερά, εφόσον η συνολική απορρόφηση "παίζει".


Ευχαριστώ για τα σχόλια και ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ.
 
Last edited:
Με λιγότερο (φανταζόμουνα ότι) τα χρώματα θα ήταν κουκουρούκου.

Θέλεις να μου πεις πως δεν έχεις δει ποτέ καμμία LCD με χρώματα κουκουρούκου; :flipout: :flipout: :flipout:

Το έυρος της απορρόφησης αφορά όλα τα προϊόντα έγχρωμων LCD, από οθόνες κινητών μέχρι hi-end τηλεοράσεων...

Καλή Χρονιά, Ηλία !!! -bye-
 
Πολύ ενδιαφέρουσα τα posts από Γιαριμης Ηλίας και JL_?

Φαίνεται ότι γνωρίζουν από τεχνολογία.


Γιατί το να κανεις copy paste από διαφορα sites και μετά να μη θυμάσαι ούτε το ένα τοις εκατό είναι δώρων άδωρο.