Εχουμε πιθανοτατα 2 διαφοροποιησεις στις προτασεις που εχει το ΠΝ :
(1)
Η Γαλλία επέστρεψε με πολύ “δυνατή” πρόταση, οι Belh@rra χτυπούν την πόρτα του ΠΝ
Η “νέα” γαλλική πρόταση αφορά την FDI (γαλλική έκδοση), με προσθήκη ενός ακόμη εκτοξευτή Α70 για μελλοντική τοποθέτηση SCALP Naval (ναι, oi SCALP παραμένουν), το πυροβόλο είναι πλέον STRALES, στο πίσω μέρος έχει τοποθετηθεί ένα RAM των 21 πυραύλων, ενώ πλέον η εταιρεία έχει αναλάβει και το κόστος της τοποθέτησης ενός κορυφαίου συστήματος ECM στο SETIS.
Φυσικά το πλοίο παραμένει οπλισμένο με 16 πυραύλους ASTER 30, απλά τώρα έχει την επιπλέον “κάλυψη” των 21 RAM αλλά ΚΑΙ το STRALES. Συνεπώς, αυτή τη στιγμή η Belh@rra είναι το μόνο πλοίο που μπορεί να προσφέρει ΚΑΙ Αεράμυνα Περιοχής αλλά ΚΑΙ δυνατότητα υποστρατηγικής κρούσης με πυραύλους SCALP Naval.
Την ίδια στιγμή, η εταιρεία προσφέρει και ισχυρό εκσυγχρονισμό στις φρεγάτες ΜΕΚΟ200ΗΝ, με συστήματα της THALES, αλλά χωρίς να έχουμε περισσότερες πληροφορίες για το θέμα. Είναι όμως λογικό, από κάθε άποψη, η Naval Group να συνεργαστεί με την THALES, και να προσφέρει έναν εκσυγχρονισμό βασισμένο στο TACTICOS, κάποιο προηγμένο ραντάρ όπως το NS50 ή NS100 (θα θέλαμε το NS200, μπορεί να είναι στην πρόταση, μην αρχίσουμε να εικοτολογούμε) και συστήματα ESM/ECM συμβατά με τις Belh@rra.
Ποιο είναι όμως το κόστος;
Η νέα γαλλική πρόταση, για 4 Belharra (με STRALES, 1 x A70 8cell, 2 x A50 16cell total με 16 πυραύλους ASTER 30, RAM x 21, 8 ΜΜ-40, προηγμένο ECM0, αλλά και αναβάθμιση των ΜΕΚΟ200ΗΝ, κοστολογήθηκε από τους Γάλλους κάτω από τα 4,5 δις ευρώ.
Στην πρόταση, που ετοιμάστηκε από την εταιρεία, δεν περιλαμβάνεται Ενδιάμεση Λύση, καθώς αυτή μπορεί να προσφερθεί μόνο από τη γαλλική κυβέρνηση.
Στην πρόταση περιλαμβάνεται αρχικός φόρτος βλημάτων ASTER 30 (32 πύραυλοι), αλλά και όλα τα υπόλοιπα όπλα σε αρχικό φόρτο (Exocet, RAM). H πρώτη μας εκτίμηση είναι πως το όλο “πακέτο” είναι αυτό που θέλει το ΠΝ, και πλέον η πρόταση από τη Γαλλία δεν αποκλείεται να βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην κορυφή από πλευράς των κριτηρίων (των απόρρητων κριτηρίων) που έχει θέσει το ΠΝ.
(2)
Τέσσερις φρεγάτες ΚΑΙ δυο υποβρύχια Type 214… οι Γερμανοί μπαίνουν στο “παιχνίδι” διεκδικώντας!
Έτσι, χθες Παρασκευή κατέφθασε στο Γενικό Επιτελείο Ναυτικού (ΓΕΝ) η γερμανική πρόταση. Πέραν σειράς άλλων ενδιαφερόντων παραμέτρων, το σοβαρότατο δέλεαρ στην ελληνική πλευρά είναι ότι στον προϋπολογισμό που η Ελλάδα έχει προβλέψει, οι Γερμανοί προσθέτουν και τη ναυπήγηση δυο ακόμα υποβρυχίων Type 214.
Η πρόταση περιλαμβάνει τρεις άξονες. Τις φρεγάτες, την αναβάθμιση των MEKO 200HN κατά προτίμηση με συστήματα που θα εξασφαλίσουν ομοιοτυπία, άρα οικονομίες κλίμακος στο κόστος συντήρησης και την “έκπληξη”-δέλεαρ των υποβρυχίων. Ενδιαφέρον έχει και το ότι η γερμανική πρόταση προσφέρει στην ελληνική πλευρά τη δυνατότητα συνδυαστικής ναυπήγησης των γνωστών πετυχημένων φρεγατών MEKO A200, μαζί με τις A300, ένα σχέδιο όμως που δεν έχει εξασφαλίσει εξαγωγική παραγγελία.
Οι A300 προσφέρονται ως δυνατότητα καθώς είναι επί της ουσίας μια μεγαλύτερη A200 με δυνατότητες να φέρει συστήματα που θα εξασφάλιζαν στο Πολεμικό Ναυτικό Ναυτικό αξιόλογες δυνατότητες αντιαεροπορικής άμυνας περιοχής, που είναι εκ των κορυφαίων επιχειρησιακών μειονεκτημάτων του ελληνικού Στόλου.
Για την “ενδιάμεση λύση“, η υποψήφια γερμανική προμηθεύτρια εταιρία είναι άλλη μια που μας παραπέμπει… στη γερμανική κυβέρνηση για τα περεταίρω, αναδεικνύοντας τα κενά της διαδικασίας που έχει επιλεγεί. Ως “θεραπεία” έχει επιλεγεί η αποστολή επίσημη επιστολή από τον Έλληνα υπουργό Εθνικής Άμυνας προς τους ομολόγους του των, χωρών από τις οποίες προέρχονται οι προτάσεις. Οι Γερμανοί λογικά θα διαθέσουν
κορβέτες K130, χωρίς να αποκλείεται και κάποια έκπληξη.
K130 Braunschweig Class Corvette