Αξιολογήθηκε ο προβολέας Epson QB1000 4K HDR
Πρόσφατα έκανα ένα ταξίδι στο Ρότσεστερ της Νέας Υόρκης για να δοκιμάσω ένα από τα πρώτα 40 QB1000 λιανικής που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στις ΗΠΑ. Η AV Science κατάφερε να βάλει στα χέρια τους 10 από αυτά, με ένα από αυτά να έχει στηθεί στον εκθεσιακό τους χώρο για να περάσει και να δει οποιοσδήποτε στην περιοχή. Καθώς ήμουν εκεί όλη την ημέρα, μπόρεσα να βαθμονομήσω τον προβολέα, να κάνω μερικές μετρήσεις και να αναπαράγω κάποιο οικείο περιεχόμενο βίντεο για να αποκτήσω μια αίσθηση νέου αυτού του συναρπαστικού μοντέλου προβολέα από την Epson.
Από πολλές απόψεις, το QB1000 μπορεί να θεωρηθεί ως ο μεγάλος αδερφός του LS12000 της Epson που κυκλοφόρησε πριν από μερικά χρόνια. Ενώ φαίνεται φυσικά σχεδόν ίδια και μοιράζεται πολλά από τα ίδια εξαρτήματα και χαρακτηριστικά, το QB1000 ξεχωρίζει από το LS12000 με πολλούς βασικούς τρόπους. Σύμφωνα με την Epson, οι αξιοσημείωτες αναβαθμίσεις περιλαμβάνουν επιπλέον 600 lumen απόδοσης φωτός, αυξημένη απόδοση αντίθεσης και μια νέα λύση επεξεργασίας βίντεο που έχει σχεδιαστεί για να χειρίζεται βίντεο HDR μέσω αυτοματοποιημένης δυναμικής χαρτογράφησης, κάτι εντελώς νέο για την Epson.
Κάτω από την κουκούλα, το QB1000 διαθέτει τρεις από τις εγγενείς οθόνες LCD 0,74” 1080p της Epson, επαυξημένες από τον ιδιόκτητο κινητήρα «PRO-UHD» της εταιρείας με αλλαγή pixel 4 κατευθύνσεων για την ανάλυση 4K στην οθόνη. Αυτό το σύστημα συμπληρώνεται από τον ίδιο, πλήρως μηχανοκίνητο, πλήρως γυαλινό κινηματογραφικό φακό VRX 15 στοιχείων που χρησιμοποιούνται στο LS12000 και διαθέτει έναν μακράς διαρκείας κινητήρα φωτός λέιζερ/φωσφόρου που η Epson ισχυρίζεται ότι θα διαρκέσει έως και 20.000 ώρες.
Η τυπική υποστήριξη βίντεο παραμένει η ίδια, με το QB1000 να έχει τη δυνατότητα να δέχεται και να εμφανίζει βίντεο HDR10, HDR10+ και HLG HDR έως ανάλυση 4K.
Η συνδεσιμότητα παραμένει η ίδια, αλλά αυτό είναι καλό. Οι ιδιοκτήτες θα βρουν ένα ζεύγος θυρών HDMI 2.1 40 Gbps που υποστηρίζουν αναλύσεις έως και 4K120p, μία σκανδάλη 12v, ένα ζευγάρι θύρες USB για την τροφοδοσία συνδεδεμένων συσκευών, καθώς και θύρες RS-232 και ethernet για έλεγχο του συστήματος.
Θα βρείτε επίσης την Πιστοποίηση ISF που επιτρέπει σε έναν τεχνικό με πιστοποίηση Το ISF να βαθμονομεί επαγγελματικά τον προβολέα στο υψηλότερο επίπεδο προτύπων ποιότητας εικόνας, εάν το αποτέλεσμα. Το QB1000 συνοδεύεται επίσης με τυπική περιορισμένη εγγύηση 3 ετών, με πλήρη αντικατάσταση μονάδας 2 εργάσιμων ημερών, συμπεριλαμβανομένης της δωρεάν αποστολής και διατίθεται στις ΗΠΑ με MSRP 7.999 $. Οι ιδιοκτήτες
εγκαταστάσεων
θα θεωρήσουν ότι η ρύθμιση του QB1000 είναι μια σχετικά απλή διαδικασία χάρη στον κεντρικά τοποθετημένο πλήρως μηχανοκίνητο φακό του προβολέα. Ο φακός έχει ευρεία αναλογία ρίψης 1,35 έως 2,84 προς 1 και επιτρέπει μεγάλη μετατόπιση φακού, την οποία η Epson καθορίζει ως ±47 τοις εκατό οριζόντια και ±96 τοις εκατό κάθετη. Αυτό δίνει στους κατόχους μεγάλη ευελιξία στο πού μπορεί να τοποθετηθεί ο προβολέας σε σχέση με την οθόνη.
Ο νέος επεξεργαστής εικόνας QZX προσφέρει πολλές από τις δυνατότητες επεξεργασίας βίντεο που προσφέρουν τα παλαιότερα μοντέλα Epson, όπως δυναμική αντίθεση, μείωση φωτισμού με λέιζερ, παρεμβολή πλαισίου ομαλή κίνησης, μνήμες φακού και μια πληθώρα διαθέσιμων επιλογών έξυπνης ευκρίνειας, εάν αισθάνεστε ότι η εικόνα χρειάζεται κάποια απορρόφηση.
Ένα νέο χαρακτηριστικό που έχει το QB1000 που πιστεύω ότι θα καλωσορίσουν οι περισσότεροι είναι η δυναμική τονική χαρτογράφηση (DTM). Με το DTM ενεργοποιημένο, οι ιδιοκτήτες δεν χρειάζεται πλέον να παίζουν με το ρυθμιστικό χειροκίνητο ρυθμίσεις στο σύστημα μενού για κάθε ταινία, προκειμένου να επιτευχθεί μια καλή ισορροπία μεταξύ φωτεινότητας εικόνας, λεπτομέρειας σκιάς και λεπτομέρειας φωτεινών επισημάνσεων κατά την αναπαραγωγή βίντεο HDR .
Με το DTM, ο προβολέας προσάρμοσε αυτόματα την τονική χαρτογράφηση του προβολέα με βάση το βίντεο που αποστέλλεται στον προβολέα με παρόμοιο τρόπο με τους τρέχοντες προβολείς JVC και Sony που κυκλοφορούν σήμερα. Αν και δεν είχα τόσο χρόνο όσο συνήθως κατά την ανασκόπηση των προβολέων για να δοκιμάσω τη σχετική απόδοση, αυτό που παρέχεται στο DTM του QB1000 είναι σαφώς ένα βήμα προς τα εμπρός στον τρόπο με τον οποίο τα μοντέλα οικιακού κινηματογράφου Epson χειρίζονται το βίντεο HDR. Από ταινία σε ταινία και από σκηνή σε σκηνή, το βίντεο HDR είναι πλέον πιο συνεπές, χωρίς σημαντικά προβλήματα με τις σκηνές να εμφανίζονται υπερβολικά σκοτεινές ή χωρίς λεπτομέρεια σε φωτεινά σημεία της εικόνας. Το μόνο μου παράπονο είναι ότι δεν υπάρχει καμία προσαρμογή εάν προτιμάτε η εικόνα να είναι πιο φωτεινή από αυτή που επιλέγει ο προεπιλεγμένος αλγόριθμος DTM. Με αυτά τα λόγια, θα συνιστούσα να κάνετε το DTM απλώς και μόνο λόγω του πόσο πιο αυτοματοποιημένη καθιστά την παρακολούθηση βίντεο HDR.
Σκάβοντας στο σύστημα μενού του προβολέα, θα βρείτε τις συνήθεις βασικές επιλογές ρύθμισης εικόνας, καθώς και πιο προηγμένες, όπως ένα πλήρως εξοπλισμένο σύστημα διαχείρισης χρωμάτων, χειριστήρια ισορροπίας λευκού, χειροκίνητη επιλογή χρωματικής γκάμα, διόρθωση σύγκλισης λογισμικού και αναμορφωτικές λειτουργίες τεντώματος χρήσιμες για όσους σχεδιάζουν να συνδυάσουν τον προβολέα με έναν αναμορφικό φακό. Υπάρχουν επίσης λειτουργίες επεξεργασίας εικόνας Fine και Fast για εναλλαγή μεταξύ τους, με το Fast να προσφέρει χαμηλότερη καθυστέρηση εισόδου για όσους σχεδιάζουν να παίξουν με τον προβολέα. Η Epson διεκδικεί λιγότερο από 20 ms στη γρήγορη λειτουργία, η οποία πρέπει να είναι αρκετά γρήγορη για όλους εκτός από τους πιο ανταγωνιστικούς παίκτες εκεί έξω.
Το QB1000 διαθέτει τέσσερις λειτουργίες εικόνας για να διαλέξετε -- Dynamic, Vivid, Cinema και Natural. Οι δύο πρώτες επικεντρώνονται στη μεγιστοποίηση της απόδοσης φωτός, ενώ οι δύο τελευταίες επικεντρώνονται στην αναπαραγωγή χρωμάτων και στην ακρίβεια της εικόνας. Εάν δεν σκοπεύετε να βαθμονομήσετε τον προβολέα, η φυσική λειτουργία προσφέρει την καλύτερη εικόνα εκτός συσκευασίας και θα ήταν η εικόνα που θα συνιστούσα να χρησιμοποιήσετε, εκτός εάν χρειάζεστε την επιπλέον φωτός που προσφέρουν αυτές οι άλλες λειτουργίες .
Οι ιδιοκτήτες μπορούν να συντονίσουν τα πράγματα από εκεί μέσω της δυνατότητας Scene Adaptive Gamma του QB1000, των παραμετρικών χειριστηρίων γάμμα και των χαρακτηριστικών δυναμικής αντίθεσης, εάν πιστεύουν ότι η εικόνα χρειάζεται περαιτέρω αλλαγές. Επέλεξα το Scene Adaptive Gamma που έχει οριστεί σε 1 στο μενού και διαπίστωσε ότι έκανε την εικόνα λίγο πιο πρόσθετη όσον αφορά τον κορεσμό των χρωμάτων και την αίσθηση της ικανοποιητικής αντίθεσης στην εικόνα, με ελάχιστα τεχνουργήματα που δεν εισάγονται στην εικόνα.
Απόδοση
Το πρώτο πράγμα που μου κόλλησε κατά την επίδειξη του QB1000 ήταν η ευκρίνεια της εικόνας. Αυτό, αναμφίβολα, οφείλεται εν μέρει στον εξαιρετικό φακό VRX από γυαλί της Epson. Τα μεμονωμένα pixel αναλύθηκαν καλά σε ολόκληρη την οθόνη και αυτή η συγκεκριμένη μονάδα είχε σχεδόν τέλεια σύγκλιση εκτός συσκευασίας που δεν απαιτούσε πρόσθετες τροποποιήσεις με το λογισμικό διόρθωσης σύγκλισης στο σύστημα μενού. Αυτό, σε συνδυασμό με την εξαιρετική μετατόπιση pixel 4 κατευθύνσεων της Epson, απέδωσε εύκολα την πιο ευκρινή και την υψηλότερη ανάλυση εικόνας που έχω δει ποτέ από έναν προβολέα οικιακού κινηματογράφου Epson.
Κείμενο ξυραφιού
(Κάντε κλικ για μεγαλύτερη εικόνα)
Αν και δεν ισχυρίζεται ότι η μετατόπιση εικονοστοιχείων της Epson μπορεί να ταιριάζει με ό,τι ένας πραγματικός εγγενής προβολέας 4K μπορεί να βάλει στην οθόνη όσον αφορά την καθαρή λεπτομέρεια, από ό,τι έχω δει προσωπικά, σας φέρνει πολύ κοντά. Με άλλα λόγια, ενώ παρακολουθούσα πραγματικό περιεχόμενο βίντεο, ποτέ δεν σκέφτομαι ότι η εικόνα έλειπε σε λεπτομέρειες ή ότι κάτι έλειπε από την εικόνα. Αυτό που παρέχει η Epson με την πιο πρόσφατη τεχνολογία μετατόπισης pixel είναι ένα σαφές βήμα προς τα πάνω σε σχέση με τα 1080p, ενώ ταυτόχρονα προσεγγίζει αυτό που σας προσφέρει έναν εγγενή προβολέα 4K Sony ή JVC τις περισσότερες φορές.
Καθώς είχα μόνο λίγες ώρες με τον προβολέα, δεν μπόρεσα να δοκιμάσω και να μετρήσω κάθε λειτουργία εικόνας που προσφέρει το QB1000. Ωστόσο, γνωρίζοντας ότι η δυναμική λειτουργία προσφέρει την καλύτερη αντίθεση απόδοσης (όπως με το LS12000), επέλεξα να βαθμονομήσω αυτήν τη λειτουργία και να χρησιμοποιήσω το εάν για την αξιολόγησή μου όταν παρακολουθούσα μερικά από τα δοκιμαστικά βίντεο που έφερα μαζί μου.
Έξω από το κουτί, η δυναμική λειτουργία προσφέρει επίσης τη μεγαλύτερη απόδοση φωτός. Στην πραγματικότητα, μέτρηση 3.259 lumens, λίγο λιγότερο από τα καθορισμένα 3.300 lumens, όπως ισχυρίζεται η Epson, ότι αυτός ο προβολέας μπορεί να κάνει. Αλλά η ισορροπία λευκού είναι πολύ μακριά σε αυτήν τη λειτουργία ανέγγιχτη (όπως φαίνεται στην παραπάνω εικόνα κειμένου από την κάμερα του ZFold5 μου), τοποθετώντας ένα διακριτικό πράσινο cast πάνω από την εικόνα. Ευτυχώς, υπάρχει αρκετός έλεγχος στο σύστημα μενού για τη βαθμονόμηση της ισορροπίας λευκού. Μετά τη βαθμονόμηση, η απόδοση φωτός μειώθηκε στα 2.359 lumens, κάτι που εξακολουθεί να είναι μια πολύ αξιόπιστη και ανταγωνιστική τιμή για μια προβολέα υψηλής αντίθεσης σε αυτό το σημείο.
Ενώ η ισορροπία λευκού μπορεί να εξημερωθεί στη δυναμική λειτουργία, θα χρειαστούν κάποιες προσαρμογές για να είναι τέλεια σε όλα τα IRE. Είχα μόνο λίγες ώρες με τον προβολέα, επομένως είναι σίγουρα δυνατό να δει κανείς ακόμη χαμηλότερα σφάλματα, αν αφιερώσει κανείς περισσότερο χρόνο για να τροποποιήσει τη βαθμονόμηση.
Αυτό είναι περίπου 400 lumens περισσότερα από ό,τι μέτρηση από το υποβαθμισμένο μοντέλο LS12000 της Epson. Αυτό θα δώσει στους ιδιοκτήτες με μεγαλύτερες οθόνες λίγο περισσότερο χώρο για τα πόδια τους όσον αφορά τα φωτεινά σημεία στο βίντεο HDR και ένα μεγαλύτερο πλεονέκτημα με το βίντεο SDR. Αυτό θα πρέπει να έχει αρκετό φως για να οδηγεί με ευκολία οθόνες προβολής μεσαίου έως μεγάλου μεγέθους, ας πούμε μέχρι περίπου 150”.
Η απόδοση χρώματος είναι πολύ αξιοσέβαστη, αν και όχι η πιο ανταγωνιστική σε αυτό το τμήμα τιμών. Τα σφάλματα Δέλτα ήταν κατά μέσο όρο 4,1 πριν και 1,6 μετά τη βαθμονόμηση, πολύ κάτω από το ανιχνεύσιμο όριο του 3. Μετά τη βαθμονόμηση, μέτρηση 85% κάλυψη P3 εντός του REC2020. Αυτό είναι ακριβώς σύμφωνο με τα περισσότερα από τα τρέχοντα μοντέλα 4K JVC, αλλά λίγο πίσω από τα μοντέλα 4K της Sony, τα οποία τείνουν να καλύπτουν κάπου στο χαμηλό έως μεσαίο εύρος του 90% και όχι τόσο καλά όσο τα μοντέλα UST DLP που μπορούν να αποδώσουν σχεδόν το σύνολο της γκάμα REC2020. Με αυτά τα λόγια, τα χρώματα εξακολουθούσαν να εμφανίζονται καλά κορεσμένα και αποχρώσεις με την αναπαραγωγή περιεχομένου βίντεο.
Η αντίθεση απόδοσης ήταν γενικά εξαιρετική επίσης. Έφυγα βλέποντας το QB1000 με την σίγουρη εντύπωση ότι βρίσκεται σε αυτό το ανώτερο κλιμάκιο των προβολέων όσον αφορά το υποκειμενικό δυναμικό εύρος στην εικόνα με εξαιρετική απόδοση σε επίπεδο μαύρου. Ωστόσο, υπάρχει μια μικρή προειδοποίηση σε αυτό, καθώς πρέπει να χρησιμοποιήσετε τη λειτουργία Dynamic picture του QB1000 για να έχετε το πιο δυναμικό εύρος από τον προβολέα. Αυτή η λειτουργία αποκτά έναν πιο επιθετικό δυναμικό αλγόριθμο μείωσης της φωτεινότητας με λέιζερ που σκάβει λίγο βαθύτερα από αυτό που βρίσκεται στις άλλες λειτουργίες της εικόνας. Σε σύγκριση με τη λειτουργία της φυσικής εικόνας, η οποία προσφέρει την πιο ακριβή εικόνα από το κουτί, η αντίθεση είναι αισθητά καλύτερη, με το λέιζερ να σβήσει εντελώς κατά τις στιγμές ξεθωριάσματος σε μαύρο στις ταινίες. Θα ήθελα να δω η Epson να προσφέρει αυτό το λογισμικό μείωσης της φωτεινότητας με λέιζερ, ώστε όλες οι λειτουργίες εικόνας να έχουν πρόσβαση σε αυτό. Διαφορετικά, οι ιδιοκτήτες έχουν κολλήσει να δαμάσουν το πράσινο cast που έχει η δυναμική λειτουργία πάνω από την εικόνα για να το εκμεταλλευτούν.
(Κάντε κλικ για μεγαλύτερη εικόνα)
Μετά τη βαθμονόμηση, η εγγενής αντίθεση ενεργοποίησης/απενεργοποίησης μετρήθηκε σε 5.162 προς 1, η οποία είναι εξαιρετική απόδοση μόνο από μια μικρή χούφτα (κυρίως) πιο ακριβείς προβολείς. Η ενεργοποίηση του συστήματος δυναμικής μείωσης φωτισμού λέιζερ υψηλής ταχύτητας στο σύστημα μενού ανεβάζει τα πράγματα σε άλλο επίπεδο. Αν και φαίνεται να λέγεται αντιφατικά, καθώς δεν είναι πολύ αργή στην αλληλεπίδραση με το μεγαλύτερο μέρος του περιεχομένου (αν και είναι τεχνικά ταχύτερη από την Κανονική δύσκολη λειτουργία), γεγονός που καθιστά να δώσει κανείς ουσιαστικούς αριθμούς δυναμικής αντίθεσης που μπορεί κανείς να περιμένει να βγει από τον προβολέα ενώ παρακολουθεί περιεχόμενο βίντεο . Η Epson φαίνεται να έχει προγραμματίσει με αυτόν τον τρόπο επίτηδες, ώστε να μην παρατηρείτε συχνά ότι το λέει θαμπώνει όταν παρακολουθείτε μια ταινία. Ευτυχώς, υπάρχει αρκετή εγγενής αντίθεση διαθέσιμη, όπου η Epson μπορεί να εφαρμόσει έναν αργό αλγόριθμο μείωσης της φωτεινότητας με λέιζερ και να μην αποδίδει μια εικόνα με υψηλή αντίθεση με το μεγαλύτερο μέρος του περιεχομένου.
Χρειάστηκαν συνολικά 15 δευτερόλεπτα με μια δοκιμαστική εικόνα ενός λευκού εικονοστοιχείου για να μειωθεί το λέιζερ στη χαμηλότερη ρύθμιση εξόδου του, η οποία ήταν αρκετά σκοτεινή για να εξαντλήσει τη μετρητή Minolta CL200. Οι παρατεταμένες εξαιρετικά σκοτεινές σκηνές για τόσο μεγάλο διάστημα είναι αρκετά σπάνιες, γι' αυτό αποφάσισα να κάνω μέτρηση μετά από 5 πιο ρεαλιστικά δευτερόλεπτα για να έχω μια καλύτερη εικόνα του πώς αυτός ο προβολέας χειρίζεται πιο τυπική σκηνή σκοτεινής ταινίας. Κάπως έτσι, μπόρεσα να μετρήσω τη δυναμική αντίθεση στα 24.600 προς 1, που είναι ένας πολύ ανταγωνιστικός αριθμός που βοήθησε δραματικά το επίπεδο του μαύρου στα περισσότερα από τα πλάνα δοκιμών που είχα μαζί μου.
Υποκειμενική προβολή
όπως σημείωσα νωρίτερα, δεν είχα τον συνηθισμένο χρόνο με το QB1000 που έχω συνήθως όταν ελέγχω τους προβολείς. Με αυτά τα λόγια, έφερα αρκετό οικείο περιεχόμενο μαζί μου για να έχω μια αρκετά καλή γνώμη μαζί του πώς αυτός ο προβολέας χειρίζεται μια μεγάλη ποικιλία. Βρήκα ότι η εικόνα που ρίχνει το QB1000 είναι σχεδόν απαράδεκτη. Όπως δείχνουν οι παραπάνω αριθμοί, υπάρχουν λίγοι προβολείς εκεί έξω που προσφέρουν καλύτερη απόδοση συνδυασμού χρωμάτων, αντίθεσης και φωτός και αυτό ήταν ξεκάθαρο στο περιεχόμενο που παρακολούθησα.
(Κάντε κλικ για μεγαλύτερη εικόνα)
Μία από τις αγαπημένες μου ταινίες που χρησιμοποιήθηκαν για δοκιμή προβολέα είναι το 1917 (2019). Η πρώτη μισή ώρα αυτής της ταινίας σας μεταφέρει από έντονα φωτισμένα υπαίθρια γήπεδα και χαρακώματα, μέχρι τις νυχτερινές μάχες κατάμαυρες και υπόγεια καταφύγια σαν μπουντρούμια. Η μετάβαση από το φως της ημέρας στην τάφρο στο σκοτεινό καταφύγιο του στρατηγού, όπου οι πρωταγωνιστές μας λαμβάνουν την αποστολή τους, φωτισμένο μόνο από φανάρια αερίου, μπορεί να είναι δύσκολο να αποδοθεί. Ωστόσο, το QB1000 δεν απογοήτευσε. Καθώς ο στρατηγός έδινε διαταγές, θα μπορούσα να ξεκαθαρίσω να διακρίνω λεπτομέρεια σκιάς στις πίσω γωνίες του δωματίου, φωτεινές λεπτομέρειες από τα φανάρια και κάτι που έμοιαζε με μαύρες σιλουέτες των πρωταγωνιστών μας στο προσκήνιο, ακριβώς όπως ο φυσικός φωτισμός σε αυτή τη σκηνή κάλεσε για.
Αυτή η καλή απόδοση μεικτού φωτεινού και σκοτεινού περιεχομένου συνεχίστηκε για τον υπόλοιπο χρόνο μου με τον προβολέα, χειρουργικές ακολουθίες υψηλής αντίθεσης καλύτερα από τους περισσότερους προβολείς που έχω δοκιμάσει στην πρόσφατη μνήμη. Αρκεί να πούμε ότι αυτός ο προβολέας έχει υψηλή αντίθεση σε όλες εκτός από τις πιο σκοτεινές σκηνές, όπου μόνο μια Sony ή JVC υψηλής τιμής μπορεί να πάει καλύτερα.
(Κάντε κλικ για μεγαλύτερη εικόνα)
Μεταβαίνοντας σε κάτι λιγότερο ακραίο, έπαιξα μερικές σκηνές από το Jumanji: The Next Level (2019), που είναι ένας άλλος τίτλος που αξίζει να δοκιμάσω με προβολείς. Αυτή η άψογα καθαρή και εξαιρετικά λεπτομερής ταινία είναι μια εξαιρετική δοκιμή για την ανάλυση και τις δυνατότητες λεπτομέρειας ενός προβολέα. Η υψηλή απόδοση αυλού του QB1000, η υψηλή απόδοση αντίθεσης ANSI και η εξαιρετική οπτική ευκρίνεια πρόσθεσαν απίστευτο δύσκολο βάθος και φυσικότητα στην εικόνα που δεν περιγράφεται με λέξεις, κάνοντας μια από τις καλύτερες προβολές που έχω από αυτόν τον τίτλο εδώ και αρκετό καιρό. καιρός. Και ακόμη και με την κάπως περιορισμένη υποστήριξή του στη χρωματική γκάμα, τα χρώματα φαίνονται υπέροχα υποκειμενικά
Χαμηλοί πόντοι
Στα 7.999 $, το QB1000 έχει πολύ ανταγωνισμό κοντά στο σημείο τιμής του. Τα Sony XW5000ES (5.999 $) και JVC RS2200 (7.999 $) έρχονται στο μυαλό ως οι πλησιέστεροι ανταγωνιστές του. Ενώ το QB1000 είναι πολύ ανταγωνιστικό όσον αφορά την απόδοση και τις δυνατότητες, εξακολουθεί να χρησιμοποιείται μια εγγενής συσκευή απεικόνισης 1080p, ενώ οι προβολείς Sony και JVC έχουν προχωρήσει και οι δύο σε εγγενή ανάλυση 4K. Αν και πιστεύω ότι το σύστημα αλλαγής εικονοστοιχείων του QB1000 σας φέρνει πολύ κοντά στην απόδοση 4K, αναμφίβολα θα υπάρχουν περιπτώσεις κατά την αναπαραγωγή ταινιών ή βιντεοπαιχνιδιών 4K που έχουν τη δυνατότητα να φαίνονται πιο λεπτομερείς εάν χρησιμοποιούσε η Epson ένας εγγενής ελαφρύς κινητήρας 4K 3LCD.
Η φυσική αντίθεση και η απόδοση σε επίπεδο μαύρου δεν είναι επίσης τόσο ανταγωνιστικές σε αυτήν την τιμή, ειδικά σε σχέση με το RS2200. Τα καλά νέα είναι ότι το QB1000 διαθέτει υψηλής απόδοσης αντίθεσης ANSI και, στη λειτουργία Δυναμικής εικόνας, μια αρκετά επιθετική λύση δυναμικής αντίθεσης που μειώνει τη φωτεινότητα λέιζερ που συμβάλλει στον μετριασμό των κραυγαλέων διαφορών με το μεγαλύτερο μέρος του περιεχομένου. Με αυτά τα λόγια, με ιδιαίτερα σκοτεινό περιεχόμενο ταινιών, θα βρείτε καλύτερη απόδοση από ανταγωνιστικές επωνυμίες. Λάβετε, λοιπόν, αυτό κατά νου εάν παρακολουθείτε πολλές ταινίες και εκπομπές του Χολίγουντ, καθώς αυτές τείνουν να είναι πολύ σκοτεινές συνολικά.
Συμπέρασμα
Από πολλές απόψεις, το QB1000 μοιάζει με ένα πιο εκλεπτυσμένο LS12000, με υγιή ώθηση στη φωτεινότητα και πιο αυτοματοποιημένη εμπειρία θέασης HDR. Η εικόνα φαίνεται επίσης πιο ευκρινής, με πιο δυναμικό εύρος και με καλύτερο υποκειμενικό μαύρο πάτωμα.
Για όσους αναρωτιούνται αν το QB1000 αξίζει τον κόπο σε σχέση με την αποχώρηση της Epson από το LS12000, θα έλεγα ότι εξαρτάται από το μέγεθος της οθόνης σας και από το πόσο συχνά σκοπεύετε να παρακολουθήσετε βίντεο HDR. Όπως και να κάνετε, ωστόσο, ο QB1000 είναι ένας από τους καλύτερους προβολείς home theater που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην αγορά και σίγουρα αξίζει την προσοχή σας.