Και το κορυφαίο μοντέλο της Yamaha, RX-A8A στην τελευταία Aventage σειρά είναι ακόμα πιο ακριβό, ξεπερνάει τα 3.500 €.
Εγώ αυτό που παρατηρώ με τις τελευταίες αλλαγές σε εταιρίες που θεωρούνταν έως τώρα consumer, είναι μια στροφή προς μια περισσότερο audiophine κατεύθυνση για τους AV/R. Βελτιώσεις στο σασί, διαφορετική διάταξη στα κυκλώματα ενίσχυσης, καλούς DAC κλπ. σε συνδυασμό με νέο ντιζάιν.
Προφανώς είναι κάτι που δεν αποφασίστηκε τώρα, ίσως να πάει και πίσω καμία 5ετία η στρατηγική αυτή. Οι εταιρίες θα είδαν πως τα τελευταία χρόνια ο μέσος χρήστης AV-R, χρησιμοποιεί το μηχάνημα του σε μεγάλοι βαθμό και για να ακούει μουσική, πολλοί λίγοι πλέον διαθέτουν ξεχωριστά συστήματα. Θα έχουν κάνει έρευνες και θα έχουν δει π.χ. πως αυτός που παλιότερα ξόδευε 300-500 ευρώ για έναν AV-R, θα ήταν πιθανώς διατεθημένος να πλησιάσει το 1000ρικο αν ήταν πεπεισμένος πως το μηχάνημα του θα του πρόσφερε επιπλέον σημαντική βελτίωση στον μουσικό ήχο. Αντίστοιχα αυτός που ξόδευε κάπου στο 1000ρικο πιθανώς να μπορεί να φτάσει τα 1500€ κλπ.
Νομίζω πως για τους περισσότερους καταναλωτές είναι πλέον σημαντικότερο να μπορούν να συνδέσουν ένα ζευγάρι ποιοτικών ηχείων στον AV-R τους και να το οδηγήσουν σωστά, ώστε να ακούνε μουσική, παρά να στήσουν π.χ. ένα πολυκάναλο σύστημα με 12 ηχεία δορυφόρους για τις ταινίες, που έτσι και αλλιώς δεν έχουν τον χώρο και την δυνατότητα στα μικρομεσαία σαλόνια των διαμερισμάτων τους να κάνουν κάτι τέτοιο. Αντίστοιχα και το εξωτερικό μινιμαλιστικό ντιζάιν παίζει ρόλο πλέον για τον μέσο καταναλωτή που δεν θέλει να βλέπει μια κακόγουστη πλαστικούρα να δεσπόζει στο σαλόνι του.
Πάνω σε αυτή την λογική νομίζω πως κινήθηκαν οι μεγάλες αυτές εταιρίες με τις τελευταίες αλλαγές, και ίσως αυτός να είναι και ο λόγος που είδαμε εταιρίες με παλιότερα σημαντικό μερίδιο αγοράς στους AV-R, όπως Pioneer, Onkyo, Sony, Kenwood, Harman Kardon κλπ. που όμως προσανατολίζονταν περισσότερο στα home cinema features, παραμερίζοντας τον μουσικό ήχο και το ντιζάιν, είτε να εξαφανίζονται, είτε να περιορίζονται σημαντικά στην αγορά των AV-R τα τελευταία χρόνια.
Το πρόβλημα είναι πως οι αλλαγές αυτές συνέπεσαν σε μια κακή συγκυρία για την αγορά, σε δύσκολους καιρούς για τους περισσότερους καταναλωτές και πιθανώς το κόστος με τις αλλαγές αυτές τελικά να ανέβηκε πολύ περισσότερο από όσο αρχικά υπολογιζόταν. Πλέον με αυτές τις τιμές είναι πολύ πιο δύσκολο να προσελκύσουν την μερίδα των καταναλωτών στην οποία μέχρι τώρα απευθύνονταν.
Αντί να φέρουν το audiophine στα χαμηλά βαλάντια, αρχίζουν να μπαίνουν σε χωράφια άλλων πιο καθαρόαιμων audiophine εταιριών όπως, ARCAM, NAD, Rotel, Anthem κλπ. που έχουν και αυτοί παρουσιάσει τους δικούς τους AV-R τα τελευταία χρόνια.
Μένει να δούμε αν θα καταφέρουν να πείσουν το αγοραστικό κοινό, και να αποδειχτεί κερδοφόρα επιλογή ή αν θα επιστρέψουμε στην κυριαρχία των φτηνών πλαστικών AVR των 300-500 ευρώ και των ηχομπάρων. Το θεωρώ δύσκολο το εγχείρημα.