NIKON D200

Εχω καταλάβει κάπως το τι συμβαίνει τωρα.
Το θέμα είναι να είσαι πλούσιος και υγιής παρά φτωχός και ασθενής!
Συνήθως φωτογραφίζω φύση, πορτρέτο, κόντρα ήλιο, νύχτα σε τρίποδο, θαλασσινά και φθινοπωρινά θέματα.
Γρήγορα κινούμανα θέματα, αν και μ'ενδιαφέρουν, δεν αποτελούν πρώτη προτεραιότητα για μένα.
Για το θέμα των φακών τώρα, νιώθω να με περιορίζει πολύ το εύρος 17-50. Θα ήθελα κατι αποδεκτό ποιοτικά σε 17-70και πάνω, αν υπαρχει.
Όσο για τηλεφακό, κάπου διάβασα για Nikkor 55-200 4.0-5.6 VR που ειναι και οικονομικός. Τι γνώμη εχεις;
Διαφορετικα οδεύω για Nikkor 18-200 VR που θα με βολευε τελεια.
Θα ήθελα λιγη βοήθεια εδώ.
 
Όσο για τηλεφακό, κάπου διάβασα για Nikkor 55-200 4.0-5.6 VR που ειναι και οικονομικός. Τι γνώμη εχεις;
Διαφορετικα οδεύω για Nikkor 18-200 VR που θα με βολευε τελεια.
Θα ήθελα λιγη βοήθεια εδώ.

Από όσο ξέρω χωρίς να τους έχω χρησιμοποιήσει,
ο 18-200 είναι καλύτερος φακός, αν μπορείς να τον πλήρώσεις θα έχεις καλύτερα αποτελέσματα
αν δεν σε ενδιαφέρει τόσο ο τηλεφακός κοίτα και τον 18-70,
πάντως οι 18-55 και 55-200 είναι και κατασκευαστικά είναι κατώτεροι ποιότητας φακοί

ρίξε και μια ματιά εδώ
 
Από όσο ξέρω χωρίς να τους έχω χρησιμοποιήσει,
ο 18-200 είναι καλύτερος φακός, αν μπορείς να τον πλήρώσεις θα έχεις καλύτερα αποτελέσματα
αν δεν σε ενδιαφέρει τόσο ο τηλεφακός κοίτα και τον 18-70,
πάντως οι 18-55 και 55-200 είναι και κατασκευαστικά είναι κατώτεροι ποιότητας φακοί

ρίξε και μια ματιά εδώ

Εχω χρησιμοποιήσει όλους τους φακούς που αναφέρθηκαν με εξαίρεση τον φθηνό 18-55. Κανένας από αυτούς δεν ωθεί τις 10άρες ΝΙΚΟΝ στα όριά τους. Όλοι είναι υποδεέστεροι.

Αν δεν θέλεις να αλλάζεις φακούς ο 18-200 της ΝΙΚΟΝ είναι η καλύτερη λύση, αλλά είπαμε κι αυτός έχει τα όριά του, ειδικά στο πορτρέτο, διότι είναι φακός με διάφραγμα 4.2 ήδη από το 24 άρα πολύ κλειστό για να θολώσει το φόντο και να αναδείξει το θέμα σε οποιαδήποτε εστιακή απόσταση. Θα πρότεινα μαζί με τον 18-200 και έναν AFD 50 1.8 που στοιχίζει ελάχιστα. Φυσικά στο τρίποδο κλείνουμε το VR του φακού.

Α και κάτι ακόμα. Οι σύγχρονες μηχανές είναι κανονικά εργοστάσια. Για να μάθουμε την βέλτιστη λειτουργία της μηχανής σε κάθε περίπτωση πρέπει να περάσει χρόνος, αρκετός χρόνος. Τουλάχιστον 4 μήνες. Εγώ άρχισα να νιώθω άνετα με τη μηχανή μετά από 6 μήνες και τουλάχιστον 3000 φωτογραφίες και πολύ διάβασμα και παίξιμο με τα μενού. Και φυσικά όταν άρχισα να βελτιστοποιώ την κάθε φωτογραφία στον ΗΥ.

Έτσι Hlias θα πρέπει να αποδεχθείς το γεγονός ότι η συμπεριφορά της D300 στη φωτογράφηση δεν είναι συγκρίσιμη της F3 που χρησιμοποιούσες ως τώρα. Πρέπει να βρεις τα χούγια αυτής της μηχανής. Αν τα βρεις, τότε δεν θα σε απασχολεί ούτες η υπέρ, ούτε η υποέκθεση. Καλές προσπάθειες με το εργοστάσιό σου.... και σε όλους όσους αποκτήσουν ένα τέτοιο στο μέλλον.
 
Σκέψεις:
Με τις αναλογικές μηχανες, έστω κι ένα απλό και φτηνό σώμα μ'έναν αξιοπρεπή φακό βγάζει φωτογραφίες εφάμιλες με τα πανάκριβα F5 κλπ, με αντίστοιχο φακό, αρκεί να μη βιάζεσαι πολύ. Ο καταγραφέας, το φίλμ, το slide είναι το ίδιο και στις δύο.
Στις ψηφιακές ο αισθητήρας και ο επεξεργαστής, καμία σχέση δεν έχουν μεταξύ πχ D40 και D200. Αρα μπαίνει το θέμα τελείως διαφορετικά.
 
Δεν θα συμφωνήσω, δεν είναι δα και χαοτικές οι διαφορές στην ποιότητα εικόνας σε μία D40x και σε μία D200, όπως δεν είναι και σε μία Canon 400D και σε μία 40D. Οι διαφορές εντοπίζονται κυρίως στην ακρίβεια της φωτομέτρησης, στην ταχύτητα και την ακρίβεια εστίασης, στην ταχύτητα λήψης. Εάν τραβάει κανείς σε raw, μπορεί να βγάλει εξίσου καλές φωτογραφίες από τις παραπάνω μηχανές, εννοώ σε σημείο να είναι δύσκολο να ξεχωρίσεις τι τραβήχθηκε με ποια.

Πάντως και η αργή ή λάθος εστίαση και η λάθος φωτομέτρηση μπορούν να καταστρέψουν μία φωτογραφία. Δεν μπορούμε να κρίνουμε μόνο από τα -καλά- αποτελέσματα τα οποία μας παρουσιάζονται.
 
Εχω χρησιμοποιήσει όλους τους φακούς που αναφέρθηκαν με εξαίρεση τον φθηνό 18-55. Κανένας από αυτούς δεν ωθεί τις 10άρες ΝΙΚΟΝ στα όριά τους. Όλοι είναι υποδεέστεροι.

Εγώ αποφεύγω τους ζουμ φακούς, όσες φορές χρησιμοποίησα τα αποτελέσματα ήταν εμφανώς κατώτερα από τους φακούς σταθερής εστιακής απόστασης,
ειδικά στα σλαιτς που η μεγέθυνση είναι μεγάλη η διαφορά είναι ορατή αμέσως.

Ο μόνος που αγόρασα είναι ο MF 35-105, ο οποίος λέγεται ότι είναι από τα καλά φτηνά ζουμ της ΝΙΚΟΝ. Παρολα αυτά δε με ικανοποίησε. Έχει και cose up δυνατότητα αλλά η διαφορά σε σχέση με τον 55αρη macro, φωτό του οποίου έστειλα πριν, είναι τεράστια. Θα τον βάλω πάνω να τραβήξω κάτι να δείτε και μόνοι σας.

Όσο για τον 50/1.8, τα λέγαμε και σε άλλο θρεντ, νομίζω ότι πρόκειται για έναν από τους καλύτερους φακούς της ΝΙΚΟΝ μαζί με τον 28/2.8. Αυτοί οι δύο φακοί είναι must για όσoυς έχουν σώματα ΝΙΚΟΝ, δε θα μετανοιώσετε για την αγορά τους.

ΥΓ Βλάση, φυσικά έχει δίκιο για τα περί ... εργοστασίου :smile: :ernaehrung004:
 
Λοιπόν φιλοι, προσανατολίζομαι πρός D200, αφού διάβασα αρκετά για σωματα και φακούς σε αρκετά σημεία του AVCLUB.
Σας λέω οτι έχω απο χρόνια εναν Nikkor 35-105 AF 3.5-4.5 έναν Tokina AF 75-300, 4.5-5.6 και έναν Tokina AF 20-35, 3.5-4.5.
Θα με καλύψουν σε κατι αυτοί, η θέλουμε ''όλα καινούρια'';
Λαμβάνοντας υπ'οψιν οτι είμαι πιο πολυ του τηλαφακού και οχι του ευρυγώνιου, ποιόν [έναν] φακό θα μου προτείνατε ν'αγοράσω μαζί με τη μηχανή για αρχή;
Δαπανη 1500 -1700Ε
 
Δυστυχώς κανένας φακός από αυτούς που ανέφερες δεν εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες τις μηχανής, χώρια που όλοι τους θα έχουν και χρωματικές εκτροπές, δηλ. σε φόντο λευκό με θέμα σκούρο, το θιέμα θα έχει ένα περίβλημα μωβ 1-3 πίξελς. Ρευστοποίηση πρώτα ο τηλεφακός.

Για τηλεφακό θα σου πρότεινα τον NIKΚOR AFS 70-300 3.5-5.6 VR. Καινούριος έχει 550-600 ευρώ. Όμως υπάρχει εδώ υπάρχει http://www.dpgr.gr/forum/index.php?topic=30085.0 ένας προς πώληση με 380 ευρώ.

Αλήθεια το σώμα πόσο το βρήκες καινούριο;
 
Σ'ευχαριστώ Βλαση για τις πληροφορίες.
Στις δοκιμες των D-SLR ως τώρα και αφού μεγεθύνω αρκετά τη φωτογραφία στο PC, στα σκούρα θέματα με φωτεινό φόντο, πραγματικά το φαινόμενο που λες είναι έντονο και απεράδεκτο!
Αρχικά αναρωτήθηκα μήπως οφείλεται στους αισθητήρες αλλά σύντομα κατέληξα οτι πρόκειται για χρωματική εκτροπή, δεδομένου οτι πρός το έξω μέρος του κάδρου βρίσκεται πάντα το ίδιο χρώμα πχ πρασινοκίτρινο ενώ προς το εσωτερικό, το μωβ. Διαφορά δείκτη διαθλασης του φακού για κάθε χρώμα.
Και αυτά, οχι με τους δικούς μου φακούς αλλά με τον NIKKOR 18-135 και τον 24-120 νομίζω.
Ο nikkor 18-200 VR, δεν παρουσιάζει κάτι τέτοιο όπως έχεις γράψει, αν έχω καταλάβει καλά;
"Ρευστοποίηση πρώτα ο τηλεφακός." Τι εννοείς εδώ; πούλημα;
Την D200 την έχω βρεί 1200Ε αλλά μου έχουν πει και για 1100Ε τηλεφωνικά Τώρα θα πάω να δω κι από κοντά.
 
Σ'ευχαριστώ Βλαση για τις πληροφορίες.
Στις δοκιμες των D-SLR ως τώρα και αφού μεγεθύνω αρκετά τη φωτογραφία στο PC, στα σκούρα θέματα με φωτεινό φόντο, πραγματικά το φαινόμενο που λες είναι έντονο και απεράδεκτο!
Αρχικά αναρωτήθηκα μήπως οφείλεται στους αισθητήρες αλλά σύντομα κατέληξα οτι πρόκειται για χρωματική εκτροπή, δεδομένου οτι πρός το έξω μέρος του κάδρου βρίσκεται πάντα το ίδιο χρώμα πχ πρασινοκίτρινο ενώ προς το εσωτερικό, το μωβ. Διαφορά δείκτη διαθλασης του φακού για κάθε χρώμα.
Και αυτά, οχι με τους δικούς μου φακούς αλλά με τον NIKKOR 18-135 και τον 24-120 νομίζω.
Ο nikkor 18-200 VR, δεν παρουσιάζει κάτι τέτοιο όπως έχεις γράψει, αν έχω καταλάβει καλά;
"Ρευστοποίηση πρώτα ο τηλεφακός." Τι εννοείς εδώ; πούλημα;
Την D200 την έχω βρεί 1200Ε αλλά μου έχουν πει και για 1100Ε τηλεφωνικά Τώρα θα πάω να δω κι από κοντά.

Αν θα πας στο Adorama ΔΕΝ επαναλαμβάνω ΔΕΝ θα κάνεις παραγγελία. Θα την πάρεις ΜΟΝΟ αν τη δεις ετοιμοπαράδοτη. Ακόμη κι αν φτάσει το κουτί στο ταμείο και σου πουν ότι αυτή είναι πουλημένη και ότι αύριο θα σου φέρουν άλλη, μην αφήσεις προκαταβολή. Ουσιαστικά τη μηχανή θα τη βρεις στα μαγαζιά στα 1300 ευρώ. Αν τη βρεις λιγότερο πές μου από που, να σου πω κάτι....

Και το λέω, διότι αν η μηχάνή έστω καινούρια παρουσιάσει κάποιο πρόβλημα, μπορεί να δηλώσουν αδυναμία να σου την αλλάξουν, τάχα, διότι έχει κλείσει η γραμμή παραγωγής.

Αντίθετα τα σοβαρά καταστήματα τέτοια προβλήματα δεν έχουν.

Ναι, για τους φακούς αυτό εννοώ. Αν σε ενδιαφέρει το τηλέ, διώξε πρώτα τον τηλεφακό. Ο ΝΙΚΚΟΡ που σου περιγράφω είναι πολύ καλός, έως εξαιρετικός. Αν ήταν και πιο γρήγορος..... (3.5 ή 2.8) αλλά τότε δεν θα μπορούσαμε να τον αγοράσουμε.
 
Εχεις δίκιο. Το είχα ψυλιαστεί κι εγώ. Μόνο αν δεν βρω τη μηχανή αλλού, ίσως το ξανακοιτάξω. Άσε που οι οδηγίες είναι φωτοτυπία του τεύχους της αντιπροσωπείας και σε βασανίζουν.
Την είχα βρεί στον Παπαδάκη στην Κάνιγγος πριν κανα εικοσαήμερο 1200Ε αλλά την έδωσε, μέχρι ν'αποφασίσω...
Τώρα περιμένω απάντηση απο άλλον την επόμενη βδομάδα και το βλέπω πάλι.
Ο nikkor 70-300VR κάνει περίπου 420-440Ε και ο 18-200VR 630-640E.
O SIGMA 18-200 με optical stabilazer λέει τίποτα; είναι καλύτερος ΟΠΤΙΚΑ απο τον απλό, μήπως γλιτώσουμε κανα ευρώ; Κάνει 400-420 Ε.
Τώρα τι να διώξω απο τον tokina 75-300... Ποιός τον πληρώνει; Άστον για κειμήλιο!
 
Εχεις δίκιο. Το είχα ψυλιαστεί κι εγώ. Μόνο αν δεν βρω τη μηχανή αλλού, ίσως το ξανακοιτάξω. Άσε που οι οδηγίες είναι φωτοτυπία του τεύχους της αντιπροσωπείας και σε βασανίζουν.
Την είχα βρεί στον Παπαδάκη στην Κάνιγγος πριν κανα εικοσαήμερο 1200Ε αλλά την έδωσε, μέχρι ν'αποφασίσω...
Τώρα περιμένω απάντηση απο άλλον την επόμενη βδομάδα και το βλέπω πάλι.
Ο nikkor 70-300VR κάνει περίπου 420-440Ε και ο 18-200VR 630-640E.
O SIGMA 18-200 με optical stabilazer λέει τίποτα; είναι καλύτερος ΟΠΤΙΚΑ απο τον απλό, μήπως γλιτώσουμε κανα ευρώ; Κάνει 400-420 Ε.
Τώρα τι να διώξω απο τον tokina 75-300... Ποιός τον πληρώνει; Άστον για κειμήλιο!

Πάρε έναν από τους δυο NIKKOR. Άσε τον SIGMA.

Μήπως είναι καλύτερα να δεις για μεταχειρισμένη D200? Άλλωστε πρόκειται για καθαρά επαγγελματική μηχανή που δεν παθαίνει τίποτε εκτός αν έχει φάει γκλομπς στις διαδηλώσεις. Ακόμη και στο νερό να πέσει δεν θα πάθει τίποτε (πλήρως αδιαβροχοποιημένη).
 
Θα προσπαθήσω για καινούρια D200 κι αν δε βρώ, βλέπουμε.
Το σκέφτηκα για μετεχειρισμένη αλλά φοβάμαι πιο πολύ την ενδεχόμενη ταλαιπωρία του αισθητήρα.Όχι μόνο το λέρωμα αλλά και το ενδεχόμενο γρατζούνισμά του από προσπάθειες καθαρισμού.
Είναι βάσιμος ο φόβος άραγε;
 
Θα προσπαθήσω για καινούρια D200 κι αν δε βρώ, βλέπουμε.
Το σκέφτηκα για μετεχειρισμένη αλλά φοβάμαι πιο πολύ την ενδεχόμενη ταλαιπωρία του αισθητήρα.Όχι μόνο το λέρωμα αλλά και το ενδεχόμενο γρατζούνισμά του από προσπάθειες καθαρισμού.
Είναι βάσιμος ο φόβος άραγε;

Δεν έχω ακούσει για παρόμοια περίπτωση. Το σίγουρο είναι ότι πριν αγοράσεις μηχανή μεταχειρισμένη θα τραβήξεις κάποιες λήψεις. Αν ο αισθητήρας έχει τέτοιο πρόβλημα, τότε το πρόβλημα θα φαίνεται και στην οθόνη της μηχανής, πόσο μάλλον και στον ΗΥ σε 100%.

Φυσικά για το κλείστρο δεν τίθεται θέμα, όταν έχει εγγύηση για 100.000 λήψεις, ούτε για εξωερικές φθορές όταν η μηχανή είναι από μαγνήσιο και αδιάβροχη.
 
Σε σχέση με το φακό Nikkor AF-S 70-300mm f/4.5-5.6 G IF-ED VR, πηγαίνοντας στο www.photozone. [που παραπέμπει και πιο πάνω ο Hlias], στο Analysis, βλέπω οτι η χρωματική εκτροπή- Chromatic Aberrations- είναι πολύ μεγάλη, ειδικά στα 300mm.
Αλλά και στα 200mm είναι υποδεέστερος του Nikkor AF-S 55-200mm f/4-5.6G IF-ED DX VR, σ´αυτόν τον τομέα.
Αν πάλι τους συγκρίνουμε και τους δυο με τον, παρόμοιας τιμής, Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS, στον ίδιο τομεα, τι να πω!
Βλάση, επειδή εσύ τον εχεις δουλέψει και μου τον προτείνεις, θα ήθελα να το δεις λίγο αυτό το θέμα και να μου πεις τη γνώμη σου.
Δυστυχώς σ´αυτό το φακό, δεν δίνουν δείγματα εικόνων, όπως σ άλλες περιπτώσεις ώστε μεγεθύνοντας να βγάλει κανείς κάποιο συμπέρασμα.
 
Σε σχέση με το φακό Nikkor AF-S 70-300mm f/4.5-5.6 G IF-ED VR, πηγαίνοντας στο www.photozone.de/ [που παραπέμπει και πιο πάνω ο Hlias], στο Analysis, βλέπω οτι η χρωματική εκτροπή- Chromatic Aberrations- είναι πολύ μεγάλη, ειδικά στα 300mm.
Αλλά και στα 200mm είναι υποδεέστερος του Nikkor AF-S 55-200mm f/4-5.6G IF-ED DX VR, σ´αυτόν τον τομέα.
Αν πάλι τους συγκρίνουμε και τους δυο με τον, παρόμοιας τιμής, Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS, στον ίδιο τομεα, τι να πω!
Βλάση, επειδή εσύ τον εχεις δουλέψει και μου τον προτείνεις, θα ήθελα να το δεις λίγο αυτό το θέμα και να μου πεις τη γνώμη σου.
Δυστυχώς σ´αυτό το φακό, δεν δίνουν δείγματα εικόνων, όπως σ άλλες περιπτώσεις ώστε μεγεθύνοντας να βγάλει κανείς κάποιο συμπέρασμα.
:AFADF0:
 
Δεν μπορείς να συγκρίνεις φακούς δύο διαφορετικών συστημάτων, το τονίζει και το photozone.de. Καταρχάς, οι δοκιμές του συστήματος Nikkon γίνονται σε μία D200 των 10mp ενώ του συστήματος Canon σε μία 350D των 8mp.
Έτσι για παράδειγμα, ο Tamron 90/2.8 SP macro, στο κέντρο του και ανοικτός δίνει 2082 γραμμές σε Nikkon, ενώ στο τεστ για Canon (ο ίδιος φακός!) δίνει μόλις 1795 γραμμές.

Έτσι νομίζω πως τελικώς οι 55-200 (τα σταθεροποιημένα μοντέλα εννοώ) των Nikkon-Canon δεν έχουν ιδιαίτερη διαφορά οπτικώς, τουλάχιστον σε ανάλυση. Πχ στα 55mm ανοικτοί ο μεν Canon πιάνει 1963 γραμμές, ο δε Nikkor 2203 γραμμές, δηλαδή διαφορές που δικαιολογούνται και μόνο από τη διαφορά μεταξύ συστημάτων. Εάν μετρήσουν τον Canon στην 40D, τότε θα φανεί εάν υπάρχει διαφορά.


edit: πρόσεξα πως μιλούμε για χρωματικές εκτροπές και όχι ανάλυση. Πάντως οι εκτροπές μπορούν να διορθωθούν, δεν είναι και τραγικό θέμα... το flare για παράδειγμα ενοχλεί αφάνταστα περισσότερο.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: NIKON D200


Εχω τον 70-300 και μπορώ αν θέλεις να σου στείλω ένα cd-rom με .raw και .jpgs προκειμένου να διαμορφώσεις μόνος σου άποψη. Τον 55-200 τον έχει ο Nilo. Από εκεί μπορείς να πάρεις δείγματα. Από ένα άλλο δείγμα που έτυχε να έχει γνωστός εδώ κοντά μου, βλέπω ότι τα δείγματα δεν είναι συγκρίσιμα όταν οι δυο φακοί είναι πάνω στην ίδια μηχανή και τραβά ο ίδιος φωτογράφος.

Στο διάστημα 105-200 η διαφορά στην ανάλυση είναι αισθητή και ακόμη πιο αισθητή στα άκρα. Επίσης με ανοιχτό διάφραγμα (όπως φωτογραφίζουμε με τους τηλεφακούς, ο 55-200 έχει ορατή βινιέτα, κάτι που δεν έχει ο 70-300, παρά μόνο στο 70-82 διάστημα και σε μικρότερη έκταση. Λογικό αφού είναι φακός full frame ενός ο άλλος είναι dx (μόνο για το μικρό καρέ APSC).

Επίσης τα χρώματα είναι πιο ζωηρά.

Για τη θρυλούμενη διαφορά του 1 στοπ μεταξύ των 2 φακών (υπέρ του 70-300) δεν έχω άποψη. Μπορεί να ισχύει, μπορεί και όχι.

Είπαμε ζήτα δείγματα αν θέλεις.

Α, και κάτι ακόμα. Για να απαλλαγείς από όλα τα προβλήματα στις ΝΙΚΟΝ χρειάζεσαι πολύ ακριβούς φακούς (ζουμ όλοι πάνω από 1500 ευρώ) και primes της Zeiss (από 800 ευρώ). Αλλιώς κάνεις συμβιβασμούς. Κι εγώ δεν ήμουν έτοιμος να πάρω 70-200 2.8 στα 1000-2000 ευρώ και γι αυτό έκανα την επιλογή μου.