NIKON D200

Γκοοολ! 1-0:award: απο τα αποδυτηρια.
Αντε να δουμε που θα βρει στη Θεσσαλονικη ο Βλασης να βγαλει καλυτερη φωτογραφια με αγαλμα...



Εεεε, τι ακυρο?
Δε μπορει να γινει συγκριση με την d200 στο ιδιο θεμα? Ειναι και περσινη η φωτογραφια? Μας εφαγε η διαιτησια.:violent-smiley-008:

YΓ. Στεργιε εδω ειμαι τον περισσοτερο καιρο. Οποτε μπορεις παρε τηλεφωνο να κανονισουμε
 

Attachments

  • IMG_1540cropww.jpg
    IMG_1540cropww.jpg
    129.7 KB · Views: 72
Last edited:
Να και μερικά πρώτα δείγματα, λίγο πριν συναντηθούμε με το Γιάννη. NIKON D200/NIKKOR AFD 60 2.8 με διάφραγμα 3.2. Τελικά αρχεία από .nef με πλήρη επεξεργασία. Το ένα είναι πλήρης φωτο και το άλλο crop από 100%.
 

Attachments

  • DSC_0058_3.jpg
    DSC_0058_3.jpg
    117.8 KB · Views: 69
  • DSC_0058_4.jpg
    DSC_0058_4.jpg
    138.1 KB · Views: 52
Απάντηση: Re: NIKON D200

ΒΛΑΣΙΔΗΣ said:
Να και μερικά πρώτα δείγματα, λίγο πριν συναντηθούμε με το Γιάννη. NIKON D200/NIKKOR AFD 60 2.8 με διάφραγμα 3.2. Τελικά αρχεία από .nef με πλήρη επεξεργασία. Το ένα είναι πλήρης φωτο και το άλλο crop από 100%.


αψογα !!!!!!!!!!!!!!!!!! :music-smiley-005:
 
Εξαιρετικη η φωτο Βλαση. Πολυ καλυτερη απο τις φωτο που βγηκαν σε jpeg.
Η Νικον τελικα βγαζει πιο σοφτ απο την Κανον στις default ρυθμισεις σε jpeg?
Οι Νικον "αγαπουν" πιο πολυ τα raw απο τις Κανον?
Με ποιο προγραμμα επεξεργαστηκες τις φωτο?
Πες μας τι μαγικα :grandpa: εκανες!
 
Ναι, όσο πιο ψηλά πάει κανείς, τόσο περισσότερη επεξεργασία θέλει η αρχική λήψη. Η μετατροπή των .raw έγινε με το camera converter της Adobe. Εκεί παίζουμε με την έκθεση κλπ και τη χρωματική ισοροπία. Εδώ ήθελε μόνο λίγη διόρθωση στην έκθεση. Μετά στο PS πάμε στο Filters>Sharpen>Unsharp Mask και δίνω (για ΝΙΚΟΝ D200) 150% και 0,7 Pixels. H CANON θέλει 0,5 και 130%.
 
Τα παρακάτω αποτελούν το πρώτο μέρος των εντυπώσεων από τη μηχανή που άρχισα να χρησιμοποιώ εδώ και ενάμισι μήνα.

Κατασκευή:
Μεγάλη σε διαστάσεις (λίγο πιο μεγάλη από τις CANON 20D/30D), αρκετά βαριά (πιο βαριά από τις CANON), πολύ συμπαγής, με σώμα από μαγνήσιο, πλήρως αδιάβροχη, η μηχανή δείχνει καθαρά επαγγελματική, δηλαδή ότι μπορεί να συνεχίσει να δουλεύει για πολλά χρόνια κάτω από κανονικές ή δύσκολες συνθήκες. Όμως αυτό δε σημαίνει ότι η μηχανή θα δείχνει πάντα καινούρια. Είχα ένα μικρό ατύχημα (γλύστρησα και τσούλησα για 5-6 μέτρα σε σαθρό χώμα κατεβαίνοντας ένα βράχο, και παρότι προστάτευσα τη μηχανή και το φακό, ωστόσο η επαφή με το χώμα έφερε τις πρώτες εμφανείς γρατσουνιές στο σώμα της μηχανής.

Σκόπευτρο-Εστίαση:
Μεγάλο και πολύ φωτεινό χωρίς το φαινόμενο tunnel (σε πολλές εισαγωγικές ρεφλέξ, όταν κοιτούμε μέσα από το σκόπευτρο, όλα μοιάζουν σα να τα βλέπουμε μέσα από ένα στενό σωλήνα. Αυτό το καταλαβαίνουν αυτοί που έχουν δουλέψει στο παρελθόν με φιλμάτες ρεφλέξ μηχανές και όχι οι νέοι στο χώρο). Πολύ καλύτερο από αυτό των CANON 300D/350D/OLYMPUS E300, NIKON D50/70/100, και αρκετά καλύτερο από της CANON 20D, βοηθά πραγματικά στη σύνθεση σε σχέση με τα σκόπευτρα άλλων μηχανών. Παρατηρώ ότι με τη D200 βγάζω καλύτερες φωτο, όχι από τεχνικής, αλλά από αισθητικής άποψης, καθώς μου επιτρέπει να συνθέτω καλύτερες φωτο. Από τα κρυφά, αλλά πολύ σημαντικά ατού της μηχανής. Όμως οι CANON 5D/1D/1DS και οι μηχανές με φιλμ έχουν ακόμη καλύτερα σκόπευτρα.
Το σύστημα εστίασης έχει 11 σημεία εστίασης και δυνατότητες ίδιες με τις CANON. Η ταχύτητα εστίασης πολύ καλύτερη από όλες τις άλλες ΝΙΚΟΝ (πλην ΝΙΚΟΝ D2H, D2X), ειδικά με φακούς που δεν έχουν δικά τους μοτέρ εστίασης και βασίζονται σε αυτό της μηχανής. Όμως οι CANON παραμένουν –οριακά- ταχύτερες. Οι ενδείξεις του συστήματος εστίασης στην οθόνη είναι μαύρες και δεν αναβοσβήνουν. Εμφανείς αλλά όχι ενοχλητικές σε συνθήκες άπλετου φωτισμού. Όμως όσο οι φωτιστικές συνθήκες γίνονται χειρότερες, η επιλογή της CANON με κόκκινα σημεία που αναβοσβήνουν δείχνει καλύτερη.

Ευχρηστία:
Εδώ έχουμε μια κλασική περίπτωση Ιανού. Όλες οι βασικές ρυθμίσεις χρήσης (WB, ISO, QUALITY, κλπ.) υποστηρίζονται από ξεχωριστά κουμπιά μιας λειτουργίας και όχι διπλής όπως στις CANON. Πολύ καλύτερο και σαφώς πιο εύχρηστο. Όμως οι άλλες ρυθμίσεις που γίνονται μέσω των μενού είναι άπειρες (δεν έχω δει άλλη μηχανή που να μπορεί να ρυθμίσει τόσα πράγματα, μιλώ ειλικρινά), πάσχουν σοβαρά στο θέμα ευχρηστία, οργάνωση, λειτουργικότητα. Καμιά σχέση με την οργάνωση των μενού της CANON, όπου όμως οι ρυθμίσεις είναι λιγότερες. Η μηχανή μπορεί να κάνει όσα έχετε φανταστεί κατά καιρούς, όσο προχωρημένα και αν είναι, αλλά θέλει πολύ διάβασμα και μεγάλη ενασχόληση. Εγώ χρειάστηκα 8-10 ώρες για να σετάρω τη μηχανή και ακόμη θεωρώ ότι δεν την ξέρω.

Ποιότητα εικόνας:
Κι εδώ έχουμε 2 πρόσωπα. Ανάλυση ονομαστική και πραγματική, ευκρίνεια, χρώμα, μπορεί να είναι χάλια και εξαιρετικά έως άπιαστα. Τι σημαίνει αυτό; Όποιος θέλει φωτογραφίες χωρίς το πέρασμα από ΗΥ και χρησιμοποιεί μέτριους φακούς, δεν θα ικανοποιηθεί από το αποτέλεσμα. Όμως το πρόβλημα βρίσκεται σε αυτόν και όχι στη μηχανή. Η D200 είναι έτοιμη για την κορυφή, αλλά είναι πολύ απαιτητική από το φωτογράφο που τη χρησιμοποιεί. Οι μέτριοι φακοί απορρίπτονται. Όποιος θέλει να φθάσει εκεί ψηλά πρέπει να επενδύσει και σε φακούς. Από αυτούς που έχω δοκιμάσει και έχουν δώσει εξαιρετικά αποτελέσματα είναι οι
NIKKOR AFS 17-35 2.8
NIKKOR AFD 60 2.8 MIKRO
NIKKOR AFD 35 2.0
NIKKOR AFD 80-200 2.8
Αντίθετα μετριότατα αποτελέσματα είχα με τον AF 28-200 3.5-5.6 G.
Με πολύ περιέργεια περιμένω να δοκιμάσω τους
NIKON AFS 18-200 3.5-5.6 DX VR
SIGMA 70-200 2,8 HSM
TOKINA 80-200 2.8 ATX PRO
Επίσης αυτό που τη χρησιμοποιεί πρέπει να ξέρει να ρυθμίζει το χρώμα (softer, normal, vivid, portrait, vivid +, το οποίο και συστήνω για φωτογράφηση φύσης), την εστίαση και φυσικά να γνωρίζει καλά τη χρήση του PS.
Οι φωτογραφίες μετά το πέρασμα σε PS μεταμορφώνονται. Ειδικά αν έχετε τραβήξει σε .raw (.nef) και μετατρέψει σε .jpg με το Adobe Camera Converter 3.4 και έχετε τσεκάρει τη θερμοκρασία χρώματος που είχατε στη λήψη με αυτή της μετατροπής ή χρησιμοποιήσετε το WB στο Auto, τα πράγματα βελτιώνονται ακόμη περισσότερο. Αν πάτε στο Filters>Sharpen>Unsharp Mask και δώσετε 150% και 0,5-0,7 pixels, οι εικόνες ξυρίζουν αλλά ταυτόχρονα μοιάζουν φυσικές.
Ειδικά για λήψεις σε εσωτερικό χώρο με περίεργους φωτισμούς (π.χ. μουσεία και αίθουσες τέχνης) η μηχανή είναι άπαιχτη, καθώς κάνει την καλύτερη ρύθμιση στο WB με μεικτούς φωτισμούς, είτε αυτόματα, είτε μετά τη λήψη.
Στο θόρυβο όμως τα πράγματα δεν είναι εξίσου καλά. Οι nikonians θα βρουν τη μηχανή πολύ καλή, οι canonians για πέταμα. Το γεγονός είναι ότι πάνω από τα 800 iso, δεν μπορεί να συναγωνιστεί τις CANON 20D/30D/5D/1D. Τέλος.

Θα συνεχίσω…..
 
Μπραβο Μπραβο !!!!! καλυτερο τεστ δεν θα διαβαζα πουθενα !!!!!!!!!

πολυ αξολογη φαινεται !!!!
τωρα για τους ακριβους φακους ειναι το κολημα ...
 
Aντε να παίρνουμε και εμείς σειρά. Μέγια και καλές φωτογραφίες.
Η διαφορα με την D70 είναι τεραστια μιας και ρώτησε ένας φίλος. Και σίγουρα η 30D είναι μια κατηγορια ποιο κάτω από την D200. Γίαυτό πιστεύω πως η Canon θα βγάλει και άλλο μοντέλο για να κάλυψη το καινό. Το οποιο είναι ανάμεσα στην 30D και 5D που είναι η κατηγορια τις D200 ημιεπαγγελματική.
 
Είχα την ευκαιρία (δυστυχώς) να δω στην πράξη την αυτονομία της μπαταρίας της D200. Λοιπόν με .jpg fine (.raw μόνο 30) και σχεδόν καθόλου χρήση της οθόνης για review και καθόλου σβησίματα, τελικά τράβηξε μόνο 235 φωτογραφίες.
 
Πολύ λίγες οι 235 λήψεις. Όμως η τεράστια διαφορά με λήψεις σε raw μου φαίνεται περίεργη. Τα ενεργοβόρα μέρη της μηχανής (ο αισθητήρας και η οθόνη) πρέπει λογικώς να καταναλώνουν το ίδιο είτε σε jpeg είτε σε raw. Μόνο το σύστημα εγγραφής και οι επεξεργαστές δουλεύουν παραπάνω.
 
Edit: το κλούβιο μου κεφάλι... 235 λήψεις εκ των οποίων οι 30 σε raw... Και εγώ κατάλαβα ότι σε raw έβγαζε μόλις 30 καρέ! :violent-smiley-011:
 
Γειά σας φίλοι !
Είμαι στα πρόθυρα αγοράς μιας D-SLR και δεν σκέπτομαι να φύγω από τη Nikon για διάφορους λόγους.
Προβληματίζομαι μεταξύ D80 και D200, όσο και αν αυτό φαίνεται ανόητο λόγω διαφοράς κατηγορίας.
Θα έμενα στη D80 αλλά δοκιμάζοντάς την αρκετά διαπίστωσα ότι δεν μου άρεσαν τα μικρά και κάπως δύσχρηστα πλήκτρα (κυρίως το +/-). Επίσης διαβάζω σε κάποια τεστ ότι στην ποιότητα φωτογραφίας υστερεί αρκετά σε σχέση με τη D200.
Ομως διαβάζοντας παλιότερη κριτική του Βλασίδή, βλέπω ότι η D200 απαιτεί αρκετή επεξεργασία στο PC μετά, αν θέλεις ποιότητα, πράγμα που γενικά θα ήθελα να αποφεύγω.
Πόσο πραγματικά διαφέρουν στην ποιότητα φωτογραφίας αυτές οι δύο μηχανές (ας αφήσουμε κατά μέρος την κατασκευή) ;
Πόσο διαφέρουν στην ποιότητα στο ασπρόμαυρο ;
Επίσης θέλω να ρωτήσω πόσο πραγματικά επηρεάζεται η καθαρότητα του αισθητήρα όταν αλλάζεις φακούς, γιατί ως τώρα δεν έχω DSLR και έχω τρομάξει με αυτά που γράφουν.
 
Εγώ πάντως αλλάζω φακούς πιο συχνά και από πουκάμισα, και πλην του μάκρο, όπου τα διαφράγματα κλείνουν πολύ, μα πάρα πολύ (f32 ή και f45) δεν παρατηρώ τίποτα το ιδιαίτερο. Περιοδικώς φυσάω προσεκτικά τον αισθητήρα με ένα απλό πουάρ.

H D200 μπορεί -συν τοις άλλοις- να κάνει φωτομέτρηση με παλιότερους χειροκίνητης εστίασης Nikkor (Ai, Ais), οι χαμηλότερης κατηγορίας όχι.
 
Γειά σας φίλοι !
Είμαι στα πρόθυρα αγοράς μιας D-SLR και δεν σκέπτομαι να φύγω από τη Nikon για διάφορους λόγους.
Προβληματίζομαι μεταξύ D80 και D200, όσο και αν αυτό φαίνεται ανόητο λόγω διαφοράς κατηγορίας.
Θα έμενα στη D80 αλλά δοκιμάζοντάς την αρκετά διαπίστωσα ότι δεν μου άρεσαν τα μικρά και κάπως δύσχρηστα πλήκτρα (κυρίως το +/-). Επίσης διαβάζω σε κάποια τεστ ότι στην ποιότητα φωτογραφίας υστερεί αρκετά σε σχέση με τη D200.
Ομως διαβάζοντας παλιότερη κριτική του Βλασίδή, βλέπω ότι η D200 απαιτεί αρκετή επεξεργασία στο PC μετά, αν θέλεις ποιότητα, πράγμα που γενικά θα ήθελα να αποφεύγω.
Πόσο πραγματικά διαφέρουν στην ποιότητα φωτογραφίας αυτές οι δύο μηχανές (ας αφήσουμε κατά μέρος την κατασκευή) ;
Πόσο διαφέρουν στην ποιότητα στο ασπρόμαυρο ;
Επίσης θέλω να ρωτήσω πόσο πραγματικά επηρεάζεται η καθαρότητα του αισθητήρα όταν αλλάζεις φακούς, γιατί ως τώρα δεν έχω DSLR και έχω τρομάξει με αυτά που γράφουν.


Η D200 είναι ευαίσθητη στις αλλαγές φακών, δηλ. μαζεύει σκόνη και είναι ορατό. Όμως παίρνεις ένα φυσερό, και κάνεις καθαρισμό μόνος σου.

Από την άλλη όλες οι DSLR που έχουν επαγγελματικές βλέψεις θέλουν πολλή επεξεργασία στο PS. Όλες...
 
Σας ευχαριστω.
Θα μπορουσατε να μου πειτε κατι και για τη συγκριση με την D80, μονο σχετικα με την ποιοτητα φωτογραφιας, αφηνοντας κατα μερος την ποιοτητα κατασκευης και την ευχρηστια;
Αν κανεις δεν πολυεπεμβαινει μετα, εχει διαφορες σημαντικες;
 
Ποιότητα φωτογραφίας όταν φωτογραφίζεις τί;

Ράλλυ, γκραν πρι, στίβο, παρέλαση, μάκρο, φύση, πορτρέτο, κόντρα ήλιο, νύχτα σε τρίποδο με 30 δευτ. έκθεση, τί από όλα;

Βλέπεις σε μια μηχανή, όταν οι καταστάσεις δυσκολεύουν, τότε οι απειροελάχιστες διαφορές δείχνουν τεράστιες. Π.χ. τον Ιούνιο του 2007 με τη μεγάλη ζέστη ήμουν στην Αίγινα. 45 βαθμοί και υγρασία 92%. Σε γάμο. Η D80 που χρησιμοποιούσε ο φωτογράφος μετά την αρχή του μυστηρίου κόλλησε και σταμάτησε να λειτουργεί. Πήγα στο αυτοκίνητο και του έφερα τη D200. Τράβηξε 400 καρέ ίσως και περισσότερα.

Παρέλαση: Όταν περνά μπροστά σου ένα τμήμα παρέλασης, πόσα δευτ. έχεις για να τραβήξεις όσο το δυνατόν περισσότερα παιδιά πορτρέτο; Εγώ στα 5-7 δευτ. τράβηξα 23 πορτρέτα, δηλ. το καθένα χωριστά και από αυτά το ένα ήταν φλου.

Σε κόντρα φως επίσης έχουν διαφορά στη φωτομέτρηση οι δυο μηχανές. Αρκετή θα έλεγα.

Αλλά σε κάθε περίπτωση, αν δεν σκοπεύεις να ασχοληθείς με τις φωτο στον ΗΥ, δηλ. μετατροπή από raw>jpg> βελτιστοποίηση jpg, η παραπάνω συζήτηση είναι ανώφελη. Η διαφορά μεταξύ των φωτογραφιών κατευθείαν Jpg από τη μηχανή με φωτογραφίες που προήλθαν από τη ρουτίνα που σου περιγράφω, είναι μεγάλη. ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ. Για να μην πω ότι τώρα που άρχισα να δουλεύω το NIKON CAPTURE NX μου έρχεται να ξαναμετατρέψω όλα τα raw Που έχω τραβήξει με τις d100/d200 και επεξεργαστεί στο camera converter της ADOBE. Και μιλώ για 12.000 λήψεις.

Γίνε λίγο πιο συγκεκριμένος και τα ξαναλέμε....
 
Ευχαριστω για την αμεση απαντηση!
Θα επανελθω αργοτερα αφου το σκεφτω λιγο.
 
Aν υποθέσουμε ότι δεν ζητάς εξτρέμ συνθήκες φωτογράφησης, τότε θα πρότεινα μια D80 ή D40X και ένα σετ καλύτερων φακών. Δηλ. είναι προτιμότερο μια D80 με έναν TAMRON 17-50 2.8 + nikkor 70-300 4.5-5.6 VR σε σχέση με μια D200 με σετ βασικούς φακούς, ή έστω τον 18-200 VR της ΝΙΚΟΝ που στοιχίζει 700 ευρώ μόνος του.