Nikon D700.

Re: Νέα Nikon D700.

Αυτό που μου έκανε βέβαια εντύπωση και εμένα είναι το απαράδεκτα χαμηλό δυναμικό εύρος της D700 σε jpeg. Μόλις 7 στοπ σε iso100????
Στη βασική ευαισθησία -iso200- ανεβαίνει βέβαια σε 7.8, αλλά και αυτό πάλι είναι χαμηλό,

Mήπως παιζει ρολο οτι το βασικο της iso ξεκιναει απο τα 200? Και αυτες οι επιλογες Lo και Hi στα iso με ποιον τροπο λειτουργουν? Ειναι κατι σαν "ψηφιακο" υποκαταστατο? Σαν το ψηφιακο ζουμ πχ οποτε λογικο το δυναμικο ευρος να μην ειναι και το καλυτερο σε αυτες τις ευαισθησιες?

Επισης τα 8,7 στοπ της ΕΟS 450d στα 100iso ειναι "αμεσα" συγκρισιμα με τα 7,8 στα 200iso της D700 ? Μπορουμε να πουμε δηλαδη, οτι η 450D εχει μεγαλυτερο και καλυτερο δυναμικο ευρος απο την D700 ? :BXVZCBXZ6:
 
Last edited:
Re: Νέα Nikon D700.

Δεν είναι ακριβώς έτσι.
Εξαιρουμένων των επαγγελματιών και μάλιστα των επαγγελματιών εκείνων που τραβούν πραγματικά μεγάλο πλήθος φωτογραφιών, για πολλούς η μεγάλη διαφορά raw/jpeg είναι αδιάφορη, γιατί ούτως ή άλλως φωτογραφίζουν σε raw. Αλλά ακόμη και η πρώτη κατηγορία δεν είναι απαραίτητο ότι αντιμετωπίζει πρόβλημα σήμερα, δεδομένης της γεωμετρικής αύξησης στις χωρητικότητες των καρτών και την κυκλοφορία "έξυπνων" μετατροπέων raw, που εντάσσουν τη διαδικασία σε ένα βολικό workflow.


Εμείς οι υπόλοιποι, ειδικώς σε δύσκολες σκηνές θα πρέπει αυτονόητα να φωτογραφίζουμε σε raw, μας δίνει πολλά περιθώρια ακόμη και όταν το jpeg που βγάζει η μηχανή είναι κατά γενική ομολογία "καλό". Υπάρχουν βέβαια και μηχανές που το Jpeg από raw και αυτό που βγάζει η μηχανή είναι η μέρα με τη νύχτα, πχ Pentax K10D.

Αυτό που μου έκανε βέβαια εντύπωση και εμένα είναι το απαράδεκτα χαμηλό δυναμικό εύρος της D700 σε jpeg. Μόλις 7 στοπ σε iso100????
Στη βασική ευαισθησία -iso200- ανεβαίνει βέβαια σε 7.8, αλλά και αυτό πάλι είναι χαμηλό, χώρια που πχ σε φωτογραφίες τοπίου που θα θελήσουμε πιο αργές ταχύτητες για κάποιο λόγο, δεν χρησιμοποιούμε iso200. Σημειωτέον η 5D (παλαιά και νέα) κατεβαίνει μέχρι 50.
Η D3 φτάνει σε εύρος (jpeg) τα 8.6 στοπ, και μάλιστα είναι μισό στοπ πιο ψηλά στα φωτεινά. Γιατί τέτοια διαφορά σε δύο μοντέλα με πανομοιότυπα χαρακτηριστικά? Βέβαια η μετατροπή από raw των 14bit δίνει εντυπωσιακά αποτελέσματα. 11.6 στοπ! Βέβαια με τρομερή υποέκθεση, τα παραδείγματα που δίνει το Dpreview δεν γνωρίζω κατά πόσο είναι αξιοποιήσιμα. Πάντως σίγουρα υπάρχει τεράστια διαφορά από το jpeg της μηχανής.

Γιατί έχω την εντύπωση ότι γι αυτή διαφορά είναι υπεύθυνο το D-ligthing? Ένα σύστημα που "μαζεύει" το εύρος ώστε να μην καούν τα φωτεινά και φωτίζει τα σκοτεινά. Λογικά, λέω λογικά δεν έχω αξιόπιστη πληροφόρηση, το7,6 στοπ μδετριέται με το D-LIGHTING ανοιχτό άρα το φωτεινά διατηρήθηκαν και τα σκοτεινά άνοιξαν, ενώ στο raw που δεν είναι on (πρέπει να ενεργοποιηθεί από το nikon capture nx2) το δυναμικό εύρος είναι το original.

Κάνω λάθος;
 
Re: Νέα Nikon D700.

Γιατί έχω την εντύπωση ότι γι αυτή διαφορά είναι υπεύθυνο το D-ligthing? Ένα σύστημα που "μαζεύει" το εύρος ώστε να μην καούν τα φωτεινά και φωτίζει τα σκοτεινά. Λογικά, λέω λογικά δεν έχω αξιόπιστη πληροφόρηση, το7,6 στοπ μδετριέται με το D-LIGHTING ανοιχτό άρα το φωτεινά διατηρήθηκαν και τα σκοτεινά άνοιξαν, ενώ στο raw που δεν είναι on (πρέπει να ενεργοποιηθεί από το nikon capture nx2) το δυναμικό εύρος είναι το original.

Κάνω λάθος;

Δεν νομίζω να είναι ακριβώς έτσι Βλάση... Γιατί το jpeg της D700 υπολείπεται ειδικώς εκεί, στα φωτεινά. Στα 100 iso μιλάμε για μόλις 2.5 στοπ εύρος στα φωτεινά (3.4 στα 200iso). Σαφώς χειρότερη επίδοση και από εισαγωγική slr, μην πω και κόμπακτ. Εάν συνέβαινε αυτό που λες, θα κοβόταν πράμα από τα σκοτεινά, αλλά εκεί διατηρείται καλό εύρος (4.5 στοπ). Εδώ όμως βλέπω τα φωτεινά καμμένα από νωρίς, και εκεί είναι η μεγάλη διαφορά με τη μετατροπή από raw, αλλά με γερή "ψηφιακή" υποέκθεση (3 στοπ ή και παραπάνω). Εκεί είναι φοβερό το πώς επανέρχονται λεπτομέρειες από τα καμμένα! Αλλά οι φωτό δεν είναι έτσι αξιοποιήσιμες (τραγικά υποφωτισμένες), μάλλον θα χρειάζονται και κάποιου είδους tone mapping ώστε να ανοίξουν και να συμπιεστεί λιγάκι όλο αυτό το εύρος, διατηρουμένων των λεπτομερειών στα φωτεινά. Είναι λιγάκι ζόρικο το πράγμα, κάποιος που ξέρει βέβαια θα τα καταφέρει, φαντάζομαι.
 
Re: Νέα Nikon D700.

Παράθεση από Dpreview.

Conclusion - Cons
Lower resolution than the competition (the price you pay for brilliant high ISO performance)
Very steep default tone curve can lead to clipped highlights in JPEGs
Unreliable auto white balance in artificial light


Μήπως όλη η ουσία κρύβεται στο δεύτερο Point και όχι εκεί που την ψάχνουμε; ;)
 
Re: Απάντηση: Νέα Nikon D700.

.........ενώ τα αρχεία nef της ΝΙΚΟΝ μετατρέπονται καλύτερα με το NIKON CAPTURE NX και μάλιστα η διαφορά είναι οφθαλμοφανής.

Βλάσση...σε σχέση με την μετατροπή που κάνει το Lightroom;

(Ή όποιος άλλος έχει πειραματιστεί)
 
Re: Νέα Nikon D700.

Τα διαγράμματα δεν είναι ψεύτικα, αλλά ο ισχυρισμός είναι ανακριβής:
Μιλάμε πάντα για δυνατότητες δυναμικού εύρους, αναφερόμενοι στο τι μπορούμε να ξεζουμίσουμε από τη μηχανή. Τα διαγράμματα απλώς αναφέρονται στο τι βγάζει η μηχανή με δεδομένο ...αποχυμωτή.
 
Απάντηση: Νέα Nikon D700.

Δεν διαφωνώ απλώς στο συγκεκριμένο τομέα με τις συγκεκριμένες συνθήκες έτσι είναι τα πράματα.
 
Re: Απάντηση: Νέα Nikon D700.

Δεν διαφωνώ απλώς στο συγκεκριμένο τομέα με τις συγκεκριμένες συνθήκες έτσι είναι τα πράματα.


Και;

Είναι αυτό από μόνο του στοιχείο και παράγοντας επιλογής φωτογραφικής μηχανής;
 
Re: Απάντηση: Νέα Nikon D700.

Και;

Είναι αυτό από μόνο του στοιχείο και παράγοντας επιλογής φωτογραφικής μηχανής;

Κοίταξε, συμφωνώ μαζί σου. Για εμένα είναι παντελώς αδιάφορη η επίδοση της μηχανής -ειδικώς στην κατηγορία αυτή- στο jpeg που βγάζει. Όπως όμως μου είναι παντελώς αδιάφορα τα 8fps και το σουπερ-ντούπερ AF tracking σύστημα για το οποίο κοκκορεύεται η Nikon. Όπως βάζω το χεράκι μου κατά τη μετατροπή του raw, το βάζω και κατά τη λήψη -εάν χρειαστεί.
 
Απάντηση: Νέα Nikon D700.

Για είναι σημαντικό καθώς το raw το χρησιμοποιώ ελάχιστα καθώς και τα χαμηλά iso αρκετά. Αλλά εγώ ίσως είμαι το 1% των περιπτώσεων και σαφώς δεν χαρακτηρίζει την μηχανή αρνητικά.
 
Απάντηση: Νέα Nikon D700.

Μήπως δεν πρέπει να βγάζουμε απόλυτα συμπεράσματα απο τα tests των διάφορων δοκιμαστών;
Μήπως χάνουμε την ουσία τελικά;
Μια μικρή μου ιστορία:
Πριν 10 ακριβώς χρόνια είχα κάνει μία έκθεση φωτογραφίας στη Στοά του Βιβλίου. Ανάμεσα σε αρκετούς «ειδικούς» που πέρασαν, μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση ένας. Με το που με βλέπει αυτομάτως με ρωτάει χωρίς να σχολιάσει τις φωτογραφίες ως φωτογραφίες:
-Αυτή με τι φακό είναι τραβηγμένη;
-Elmarit-R 28mm f/2,8 του απαντώ, γελώντας από μέσα μου γιατί κατάλαβα που το πήγαινε
Και αρχίζει έναν χειμαρρώδη μονόλογο για την φοβερή ποιότητα του φακού, το γράψιμο, το κοντράστ, την οξύτητα, το....το...το. βλέπεις εδώ, μου έλεγε, πώς φουσκώνουν τα φυλλώματα στα δέντρα, με άλλο φακό δεν θα είχε τέτοια πλαστικότητα..... οι σκιές είναι γραμμένες με ευκρίνεια.... μπλά μπλά μπλά....
Είχα αρχίσει να νυστάζω από τη λογοδιάρροια οπότε ψιλοεκνευρισμένος του λέω:
-Ξέρετε κάτι με Nikkor 28άρη είναι τραβηγμένη!
Ο τύπος μαράθηκε, έφυγε η γή κάτω απο τα πόδια του, ο ίδιος έφυγε σαστισμένος και απογοητευμένος. Έτοιμος ήταν να μου τις βγάλει όλες άχρηστες.

Όλα τα χρόνια που ασχολούμαι επαγγελματικά με το σπορ έχουν δει τα μάτια μου άθλιες, πανάθλιες φωτογραφίες από Leicas , Canons, Nikons, Hasselblads.....
Aλλά έχω δει και υπέροχες, έχω μείνει άφωνος, εκστασιασμένος! Και πιστέψτε με ποτέ δεν αναρωτήθηκα τι μηχανή χρησιμοποιήθηκε, προτίμησα να αποτυπωθεί η έκσταση στα βάθη του μυαλού μου και να μείνει εκεί σαν ανάμνηση.

Τα λέω όλα αυτά γιατί πιστεύω πώς μπροστά μας έχουμε δύο άριστες μηχανές.
Διαφορετικές μεταξύ τους αλλά άριστες.
Είναι μάλλον ότι καλύτερο έχει να επιδείξει η τεχνολογία των dSLR σήμερα, εξαιρουμένων των 1Ds και D3.
Και με τις δύο μπορούμε να βγάλουμε άθλιες φωτογραφίες όμως, είτε τεχνικά είτε αισθητικά!
Προσωπικά η τεχνολογιολαγνεία/μανία χωρίς νόημα λίγο με ενδιαφέρει, πόσο μάλλον όταν οι ίδιοι που κάνουν τα τεστ δείχνουν -στα μάτια μου τουλάχιστον- άσχετοι με τη σύνθεση και την αισθητική.

ΙMHO βέβαια:grinning-smiley-043
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Νέα Nikon D700.

Όλα τα χρόνια που ασχολούμαι επαγγελματικά με το σπορ έχουν δει τα μάτια μου άθλιες, πανάθλιες φωτογραφίες από Leicas , Canons, Nikons, Hasselblads.....
Aλλά έχω δει και υπέροχες, έχω μείνει άφωνος, εκστασιασμένος! Και πιστέψτε με ποτέ δεν αναρωτήθηκα τι μηχανή χρησιμοποιήθηκε, προτίμησα να αποτυπωθεί η έκσταση στα βάθη του μυαλού μου και να μείνει εκεί σαν ανάμνηση.


Πεστα αγορι μου.

η φωτογραφια ειναι και συναισθημα......δεν αρπαζεται με τον εξοπλισμο .....και μονο.

αν εδινα ενα ποσοστο συνυπευθυνοτητας στην ληψη μιας εκπληκτικης φωτογραφιας το μεγαλυτερο που θα φανταζομουνα θα ηταν το 25%.
 
Απάντηση: Νέα Nikon D700.

Μήπως δεν πρέπει να βγάζουμε απόλυτα συμπεράσματα απο τα tests των διάφορων δοκιμαστών;
Μήπως χάνουμε την ουσία τελικά;
Μια μικρή μου ιστορία
Πριν 10 ακριβώς χρόνια είχα κάνει μία έκθεση φωτογραφίας στη Στοά του Βιβλίου. Ανάμεσα σε αρκετούς «ειδικούς» που πέρασαν, μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση ένας. Με το που με βλέπει αυτομάτως με ρωτάει χωρίς να σχολιάσει τις φωτογραφίες ως φωτογραφίες:
-Αυτή με τι φακό είναι τραβηγμένη;
-Elmarit-R 28mm f/2,8 του απαντώ, γελώντας από μέσα μου γιατί κατάλαβα που το πήγαινε
Και αρχίζει έναν χειμαρρώδη μονόλογο για την φοβερή ποιότητα του φακού, το γράψιμο, το κοντράστ, την οξύτητα, το....το...το. βλέπεις εδώ, μου έλεγε, πώς φουσκώνουν τα φυλλώματα στα δέντρα, με άλλο φακό δεν θα είχε τέτοια πλαστικότητα..... οι σκιές είναι γραμμένες με ευκρίνεια.... μπλά μπλά μπλά....
Είχα αρχίσει να νυστάζω από τη λογοδιάρροια οπότε ψιλοεκνευρισμένος του λέω:
-Ξέρετε κάτι με Nikkor 28άρη είναι τραβηγμένη!
Ο τύπος μαράθηκε, έφυγε η γή κάτω απο τα πόδια του, ο ίδιος έφυγε σαστισμένος και απογοητευμένος. Έτοιμος ήταν να μου τις βγάλει όλες άχρηστες.

Όλα τα χρόνια που ασχολούμαι επαγγελματικά με το σπορ έχουν δει τα μάτια μου άθλιες, πανάθλιες φωτογραφίες από Leicas , Canons, Nikons, Hasselblads.....
Aλλά έχω δει και υπέροχες, έχω μείνει άφωνος, εκστασιασμένος! Και πιστέψτε με ποτέ δεν αναρωτήθηκα τι μηχανή χρησιμοποιήθηκε, προτίμησα να αποτυπωθεί η έκσταση στα βάθη του μυαλού μου και να μείνει εκεί σαν ανάμνηση.

Τα λέω όλα αυτά γιατί πιστεύω πώς μπροστά μας έχουμε δύο άριστες μηχανές.
Διαφορετικές μεταξύ τους αλλά άριστες.
Είναι ότι καλύτερο έχει να επιδείξει η τεχνολογία των dSLR σήμερα, εξαιρουμένων των 1Ds και D3.
Και με τις δύο μπορούμε να βγάλουμε άθλιες φωτογραφίες όμως, είτε τεχνικά είτε αισθητικά!
Προσωπικά η τεχνολογιολαγνεία/μανία χωρίς νόημα λίγο με ενδιαφέρει, πόσο μάλλον όταν οι ίδιοι που κάνουν τα τεστ δείχνουν -στα μάτια μου τουλάχιστον- άσχετοι με τη σύνθεση και την αισθητική.

ΙMHO βέβαια:grinning-smiley-043

:SFGSFGSF::SFGSFGSF:
 
Re: Νέα Nikon D700.

Στην συγχρονη ψηφιακή εποχή το κακό έχει παραγίνει, η φωτογραφικές μηχανές αντιμετωπίζονται σα gadget και βλέπουμε τεστ με απίστευτες συγκρίσεις και αποτελέσματα που μας κάνουν να αναρωτιώμαστε αν τελικά οι διαφορά στους αριθμούς (πχ fps..) μεταξύ των μοντέλων έχει καμία φωτογραφική αξία της μηχανής. Έχω την εντύπωση ότι παλιότερα δεν ήταν έτσι, ίσως να είναι ιδέα μου όμως.
Μπούρδες... καμία σχέση με την τέχνη της φωτογραφίας δεν έχουν όλα αυτά.
 
Re: Απάντηση: Νέα Nikon D700.

Μήπως δεν πρέπει να βγάζουμε απόλυτα συμπεράσματα απο τα tests των διάφορων δοκιμαστών;
Μήπως χάνουμε την ουσία τελικά;
Μια μικρή μου ιστορία:
Πριν 10 ακριβώς χρόνια είχα κάνει μία έκθεση φωτογραφίας στη Στοά του Βιβλίου. Ανάμεσα σε αρκετούς «ειδικούς» που πέρασαν, μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση ένας. Με το που με βλέπει αυτομάτως με ρωτάει χωρίς να σχολιάσει τις φωτογραφίες ως φωτογραφίες:
-Αυτή με τι φακό είναι τραβηγμένη;
-Elmarit-R 28mm f/2,8 του απαντώ, γελώντας από μέσα μου γιατί κατάλαβα που το πήγαινε
Και αρχίζει έναν χειμαρρώδη μονόλογο για την φοβερή ποιότητα του φακού, το γράψιμο, το κοντράστ, την οξύτητα, το....το...το. βλέπεις εδώ, μου έλεγε, πώς φουσκώνουν τα φυλλώματα στα δέντρα, με άλλο φακό δεν θα είχε τέτοια πλαστικότητα..... οι σκιές είναι γραμμένες με ευκρίνεια.... μπλά μπλά μπλά....
Είχα αρχίσει να νυστάζω από τη λογοδιάρροια οπότε ψιλοεκνευρισμένος του λέω:
-Ξέρετε κάτι με Nikkor 28άρη είναι τραβηγμένη!
Ο τύπος μαράθηκε, έφυγε η γή κάτω απο τα πόδια του, ο ίδιος έφυγε σαστισμένος και απογοητευμένος. Έτοιμος ήταν να μου τις βγάλει όλες άχρηστες.

Όλα τα χρόνια που ασχολούμαι επαγγελματικά με το σπορ έχουν δει τα μάτια μου άθλιες, πανάθλιες φωτογραφίες από Leicas , Canons, Nikons, Hasselblads.....
Aλλά έχω δει και υπέροχες, έχω μείνει άφωνος, εκστασιασμένος! Και πιστέψτε με ποτέ δεν αναρωτήθηκα τι μηχανή χρησιμοποιήθηκε, προτίμησα να αποτυπωθεί η έκσταση στα βάθη του μυαλού μου και να μείνει εκεί σαν ανάμνηση.

Τα λέω όλα αυτά γιατί πιστεύω πώς μπροστά μας έχουμε δύο άριστες μηχανές.
Διαφορετικές μεταξύ τους αλλά άριστες.
Είναι ότι καλύτερο έχει να επιδείξει η τεχνολογία των dSLR σήμερα, εξαιρουμένων των 1Ds και D3.
Και με τις δύο μπορούμε να βγάλουμε άθλιες φωτογραφίες όμως, είτε τεχνικά είτε αισθητικά!
Προσωπικά η τεχνολογιολαγνεία/μανία χωρίς νόημα λίγο με ενδιαφέρει, πόσο μάλλον όταν οι ίδιοι που κάνουν τα τεστ δείχνουν -στα μάτια μου τουλάχιστον- άσχετοι με τη σύνθεση και την αισθητική.

ΙMHO βέβαια:grinning-smiley-043

respect στον Βασίλη.
 
Re: Νέα Nikon D700.

και πριν τις ψηφιακες η ιδια τρελλα υπηρχε για το καλυτερο hardware ......


απλα τοτε ηταν μετρημενα κουκια οι μηχανικες δυνατοτητες.....