Nikon D7200

Απάντηση: Re: Nikon D7200

Το εάν θα το κάνω στο ταξίδι είναι άλλη υπόθεση (πιθανολογώ πως όχι).
Και θα το αποδώσω στην τεμπελιά. Ένας πολύ καλός φίλος (που συχνά απευθύνομαι για συμβουλές στα φωτογραφικά) ασχολείται με φωτογραφία και θεωρώ ότι γνωρίζει πράγματα. Σε όσα ταξίδια έχουμε πάει μαζί, δεν είδα ποτέ μαζί του την ακριβοθώρητη dslr με τους καλούς φακούς, παρά μια κόμπακτ των 300 ευρώ. Και παρότι έχω την κάνον πάντα μαζί, πάλι στο αυτόματο καταλήγουμε. Για παράδειγμα, στο cistern στην Κωνσταντινούπολη δεν είδα διάθεση να την πάρει και να βγάλουμε μια καλύτερη φωτογραφία από το αυτόματο, η να μην βγούμε με φλας.

Τωρα χτυπησες το καρφί στο πέταλο, ξέρεις πόσοι αγοραζουν πανακριβο εξοπλισμο και σκονιζει στις τσαντες αφου δεν τον κουβαλουν εκει που πρεπει? γιαυτο καλυτερη μηχανη ειναι αυτη που κουβαλας παντα μαζι σου και όταν την χρειαστείς δεν θα είναι στο σπίτι ή στο ξενοδοχείο....

ειδικα στα ταξιδια χρειαζεσαι ελαφρυ οσο το δυνατον εξοπλισμό που πρωτα απολα να ειναι λειτουργικος και ευχρηστος, δεν θα ειναι απαραιτητα ο καλυτερος σε καποιον τομέα π.χ. σε low light καταστασεις ή σε οξυτητα,μποκε, απουσια CA και ενα σωρο αλλα που εμεις βγαζουμε τα ματια μας, γιαυτο σου ειπα μεταξυ αλλων ότι διαφωνω με την επιλογη του φακου που έκανες (λογω βαρους σε συνδιασμό με το περιορισμένο ευρος εστιακων) απο την στιγμη που δεν θα παρεις αλλον φακό μαζι σου, αφου επελεξες συγχρονο σωμα με δυνατοτητες υψηλων ISO και δεν θελεις το βαρος αλλου φακου μαζί γιατι δεν ευρισκες ενα καλο ζουμ με λογικο ευρος και καλη σταθεροποιηση να σε καλυψει (σχεδόν) παντου ?

απο τα λεγόμενα σου πάντως τεμπέλης δεν εισαι εσύ μιας και κουβαλας τον εξοπλισμο που έχεις αλλα ο φίλος σου, αφου λοιπον κανεις τόσο κόπο και τον κουβαλας γιατί δεν δικαιολογείς και την μεταφορά του ωστε στην τελική να βγαλει πολυ καλυτερες φωτογραφιες απο την compact του φιλου σου (και μερικες compact της 1" βγαζουν απιθανες ταξιδιωτικες φωτογραφιες )?

Δεν συνδέεται καθόλου με την επιλογή του iso.
και όμως συνδεεται εκτος και αν η φωτομετρηση δεν σε ενδιαφέρει...

Αλλά ακόμα και αν η μηχανή έχει την τάση για υψηλά iso (που είναι αλήθεια για τις προκαθορισμένες ρυθμίσεις), είναι εύκολο να το περιορίσεις, αφού μπορείς να διαλέξεις το μέγιστο iso από τα μενού της μηχανής.
αυτο απαιτει δικες σου κινήσεις που αν οντως εισαι τεμπελης δεν θα κανεις
 
Last edited:
Δεν είναι το βάρος του φακού το πρόβλημα, είναι ότι δεν θέλω να αλλάζω φακούς. Στην κάνον δεν έχω αποσυνδέσει ποτέ τον φακό της, και στην νικόν καθόμουν και κοίταζα μισή ώρα τα υλικά, μέχρι να βγάλω την τάπα του φακού και τις μηχανής και να τα ενώσω.

Η αλήθεια είναι ότι για το σώμα αποφάσισα νωρίς, για τον φακό άλλαζα μέχρι την τελευταία στιγμή. Ο άλλος ήταν ο Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS HSM.
Επηρεάστηκα από πολλούς παράγοντες: από την γνώμη του φίλου μου, από το γεγονός ότι είναι εξαιρετικός φακός, από το ότι θα έμπαινε επίσης σε δόσεις αν τον αγόραζα μαζί με το σώμα (όλο το πακέτο το αγόρασα σε 12 άτοκες), από το ότι ήθελα να δοκιμάσω έναν καλό φακό, από το ότι ήταν πολύ γρήγορος.
(Το ας πάρω έναν καλό με δόσεις, ενώ τον φθηνό μπορώ να τον αγοράσω οποτεδήποτε, έπαιξε ένα βασικό ρόλο).
Εξέτασα και το ενδεχόμενο να πάρω και την μηχανή με τον κτι φακό και τον φακό, και να επιλέξω. Τελικά επέλεξα να αγοράσω μόνο τον 18-35.
(Βασικό ρόλο έπαιξε ότι τον τελευταίο 1-1,5 χρόνο άρχισαν να πληθαίνουν οι καταστάσεις που απέτυχα να φωτογραφήσω, και ήθελα μια δραστική αλλαγή. Δεν μπορείς να πεις, την πέτυχα στον ψυχολογικό τομέα. Μένει να δω και το πρακτικό κομμάτι... :smile:)

Το πόσο θα μου λείψει αυτό το 35-55, δεν το ξέρω ακόμα. Έκανα πρόβες με την κάνον, και αποφάσισα ότι ίσως δεν θα μου λείψει.
Κυρίως επειδή τραβάω τοπία. Είχα και την περιέργεια να δω και την διαφορά ενός γρήγορου φακού, πιο γρήγορου από το f/3.5 (και το 2.8 μου φάνηκε μικρή διαφορά...)

Στο θέμα της φωτομέτρησης, λέω ότι δεν εξαρτάται από το iso, γιατί την τάση για μεγαλύτερη έκθεση στην νίκον σε σχέση με την κάνον την έχω δει και στο iso 100, και στο 400, και στο 1600, και στο 25Κ. Είναι χαρακτηριστικό της μηχανής. Και από μια μικρή έρευνα που έκανα, είναι κάτι που συζητιέται για διάφορα μοντέλα.
 
Απάντηση: Re: Nikon D7200

Βασικό ρόλο έπαιξε ότι τον τελευταίο 1-1,5 χρόνο άρχισαν να πληθαίνουν οι καταστάσεις που απέτυχα να φωτογραφήσω
η μια δόση έπρεπε να παει σε μαθηματα φωτογραφιας πριν αλλάξεις εξοπλισμό:ADFADF1:αλλα ποτέ δεν ειναι αργά :idea:

Καλη συνέχεια....
 
Αμέσως φταίω εγώ... :flipout: Απλά χρειάζεται εξοπλισμός με περισσότερα στοπ από αυτό που είχα (αφού τρίποδο δεν παίζει).
 
Αμέσως φταίω εγώ... :flipout: Απλά χρειάζεται εξοπλισμός με περισσότερα στοπ από αυτό που είχα (αφού τρίποδο δεν παίζει).
Η συνήθης λύση αυτού του συνηθισμένου προβλήματος πάντως, είναι να αγοράζεις τρίποδο σχεδόν αμέσως μετά τη μηχανή. Όχι να περιμένεις 1,5 χρόνο για να πάρεις άλλη μηχανή!
 
Μα τρίποδο έχω. Μόνιμα στην αποθήκη... :flipout:
Την μηχανή την έχω 5 χρόνια, τα πρώτα 4 μου φαινόταν μια χαρά. Μετά άρχισε να με ενοχλεί κάτι...
(Γενικά δεν αγοράζω συχνά πράγματα. Εδώ για την αλλαγή του ενισχυτή home cinema το σκευτόμουν 3-4 χρόνια - είχα τον ίδιο 13 χρόνια. 1,5 χρόνος είναι τσακ-μπαμ... :flipout:)
 
Αγόρασα χθες το focal, και έκανα μερικές αρχικές δοκιμές χθες. Έβαλα τον στόχο σε ένα τοίχο, και την μηχανή σε σταθερή απόσταση από αυτόν, με τον sigma 18-35, στα 1,8μ, όπως υπολόγισε το πρόγραμμα.

Έκανα διάφορες μετρήσεις, και πήρα και διάφορα αποτελέσματα... :frown:

Focal LengthAF Fine Tune
18 mm-1, 0, +1, 0, -2
20 mm+3
24 mm+9, +7
25 mm+3
28 mm+6, +4
35 mm+3, +2

Δεν βλέπω να υπάρχει μια τιμή. Και αυτή που είχα υπολογίσει μόνος μου, ήταν το +8.
 
Last edited:
Με τα ελαττωματικά πίξελ που εμφανίζονται στις φωτογραφίες, τι κάνουμε;
Έβγαλα μερικές φωτογραφίες νύχτα, και βλέπω αρκετά "φωτεινά" σε διάφορα χρώματα.
Με το καπάκι του φακού, σε iso 3200 και ταχύτητα κλείστρου 1/1000, μετράω 4, 2 "πράσινα", 1 "κόκκινο" και 1 "μπλε".

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Βέβαια αν στην φωτογραφία εφαρμόσω +2 eV, βλέπω 8-9 πίξελ, ενώ η κάτω αριστερή μου γωνία έχει "θόρυβο".


DSC_3016 by George Petasis, on Flickr
 
Να πω την αλήθεια, δεν είναι δικό μου θέμα. Την άφησα το πρωί στο service της nikon.
(Δεν ξέρω πως γίνεται το pixel mapping. Πάντως με την D500 δεν είχα τέτοια θέματα, και είναι ψιλο-απαράδεκτο που έχω τέτοιο θέμα σε μηχανή που κάνει τα τριπλάσια χρήματα...
Για να μην πω για τις 200+ φωτογραφίες που έβγαλα και έχουν όλες τις φωτεινές κουκκίδες. Ανάλογα την φωτογραφία βλέπω από 1-2 μέχρι και 6.)
 
Πήρα πίσω την μηχανή σήμερα. Έκαναν "CCD Defect". Στα ελληνικά το είπαν "επαναπρογραμματισμό του αισθητήρα".
Σε φωτογραφίες με το καπάκι του σώματος, δεν είδα κάτι τραγικό (1 μπλε εμφανίστηκε σε μια φωτογραφία, αλλά όχι στις υπόλοιπες).
Μένει να τσεκάρω σε πραγματικές φωτογραφίες.
 
μην ανησυχείς, είναι πολύ σύνηθες φαινόμενο τα hot pixel σε όλες τις ψηφιακές. Στις περισσότερες δεν το παρατηρούμε καν, γιατί κάνουν μόνες τους re-mapping.
Όταν πούλησα την Sony A7s μου έστειλε μήνυμα ο αγοραστής μετά από μερικές μέρες και μου λέει: "είναι χαλασμένη η μηχανή που μου πούλησες! έχει βγάλει 2 τεράστια μπλε καμμένα πίξελ!" (είναι και τεράστια τα άτιμα στην Α7ς)
Έντρομος το έψαξα λίγο στο google και διάβασα ότι αυτά είναι hot pixel και όχι dead pixel και αλλάζοντας την ημερομηνία από το μενού (βάζεις μια τυχαία ημερομηνία 1 μήνα μετά) η μηχανή κάνει αυτόματα remapping. κι έτσι λύθηκε οριστικά το πρόβλημα...
 
Σύνηθες μπορεί να είναι (αν και με την προηγούμενη δεν είχα θέμα), αλλά έχω 400+ φωτογραφίες που όλες έχουν χρωματιστές κουκκίδες στα ίδια σημεία.
Και δεν είναι και δίπλα τα μέρη να πεταχτώ... :frown:
 
μήπως πιάνει και στη νίκον το κόλπο με την αλλαγή της ημερομηνίας?

λίγο που το έψαξα λένε στο φόρουμ του dpreview ότι στην D600 το κόλπο είναι να κάνεις 2 φορές συνεχόμενα sensor clean
http://www.dpreview.com/forums/post/51985241
ίσως να πιάνει και στη δικιά σου
λέει ότι δουλεύει και στην D800 & D4
 
Last edited:
Σύνηθες μπορεί να είναι (αν και με την προηγούμενη δεν είχα θέμα), αλλά έχω 400+ φωτογραφίες που όλες έχουν χρωματιστές κουκκίδες στα ίδια σημεία.
Και δεν είναι και δίπλα τα μέρη να πεταχτώ... :frown:

RAW ή jpeg ??.

Σε RAW αντιμετωπίζεται εύκολα νομίζω ..
 
Να ρωτήσω κάτι; Αυτό έπρεπε να βλέπω στο 100% μιας φωτογραφίας;


DSC_0915-crop by George Petasis, on Flickr

Στο spoiler την έχω αναρτήσει στο πραγματικό μέγεθος.

Δεν είναι θολή; Δεν θα έπρεπε στο 100% να ήταν πιο εστιασμένη; :chinscratch:

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Αν την δω σε μικρότερη κλίμακα, δείχνει καλούτσικη:


DSC_0915 by George Petasis, on Flickr

Αλλά στο 100% δεν πρέπει να βλέπω πιο καθαρά;
 
Δέν ανεβάζεις και το RAW να δούμε, γιατι μοιάζει σαν jpg smoothing αυτό εκτός και άν εστίασε στα γρασίδια του foreground.

Tώρα που την είδα μεγάλη στο flickr μάλλον έχει εστιάσει στη θάλασσα σε κάποιο σημείο, άν τα θέλεις όλα στο καρέ net χρειάζεται μικρότερο διάφραγμα, μεγαλύτερη ευαισθησία και πιο αργή ταχήτητα.
 
Last edited:
Σε επισκόπηση 100% μην περιμένεις σε Bayer αισθητήρα να είναι η εικόνα "κρύσταλλο".

Ευκρίνεια σε επίπεδο πίξελ μόνο σε Foveon αισθητήρα έχω χαρεί. Δες δείγματα στο αντίστοιχο νήμα ή στο flickr από Sigma DP Quattro σε πλήρες μέγεθος.
 
Re: Απάντηση: Nikon D7200

Δέν ανεβάζεις και το RAW να δούμε, γιατι μοιάζει σαν jpg smoothing αυτό εκτός και άν εστίασε στα γρασίδια του foreground.

Εδώ είναι το nikon raw: http://www.ellogon.org/~petasis/Images/D7200/DSC_0915.NEF

Πάντως και στο capture-nx το ίδιο βλέπω.
Το σημείο εστίασης είναι στα βράχια (στο άπειρο δηλαδή).