Nikon D7200

Δεν ξερω, μαθητευομενος ειμαι ακομη :grinning-smiley-043


Ειχα καταλαβει οτι η τιμη του διαφραγματος ισχυει για FF.

Οταν παμε σε Crop, ο λογος του διαφραγματος πολλαπλασιαζεται με τον λογο του crop. (1.3 στην προκειμενη).

Επιπλεον, το extender, "επιβαρυνει" περαιτερω 1,7 (το συγκεκριμενο). Με βαση αυτα εγραψα τα παραπανω...

Δεν ξερω ποσα πολλα εχω ανακατεψει μαζι, πιθανον να τα εχω κανει σαλατα σε όλο το σκεπτικο -bye-


Προφανως εννοεις οτι δεν ισχυουν αυτα (?)
 
Δεν ξερω, μαθητευομενος ειμαι ακομη :grinning-smiley-043


Ειχα καταλαβει οτι η τιμη του διαφραγματος ισχυει για FF.

Οταν παμε σε Crop, ο λογος του διαφραγματος πολλαπλασιαζεται με τον λογο του crop. (1.3 στην προκειμενη).

Επιπλεον, το extender, "επιβαρυνει" περαιτερω 1,7 (το συγκεκριμενο). Με βαση αυτα εγραψα τα παραπανω...

Δεν ξερω ποσα πολλα εχω ανακατεψει μαζι, πιθανον να τα εχω κανει σαλατα σε όλο το σκεπτικο -bye-


Προφανως εννοεις οτι δεν ισχυουν αυτα (?)


η τιμη του διαφραγματος δεν αλλαζει ειναι η ιδια σε dx και ff το ιδιο φως θα περασει αλλα σε διαφορετικο εμβαδον...

Υ.Γ. που βρήκες την d7100 με 500 ευρώ??? βγήκε τέτοια αγγελία και την έχασα?

ebay.de, ηθελα να την παρω για τον ξαδελφο, αλλα δεν δεχοταν paypal και εκανα πισω
τελικα πουληθηκε 512 και 7 μεταφορικα....
 
Δεν ξερω, μαθητευομενος ειμαι ακομη :grinning-smiley-043


Ειχα καταλαβει οτι η τιμη του διαφραγματος ισχυει για FF.

Οταν παμε σε Crop, ο λογος του διαφραγματος πολλαπλασιαζεται με τον λογο του crop. (1.3 στην προκειμενη).

Επιπλεον, το extender, "επιβαρυνει" περαιτερω 1,7 (το συγκεκριμενο). Με βαση αυτα εγραψα τα παραπανω...

Δεν ξερω ποσα πολλα εχω ανακατεψει μαζι, πιθανον να τα εχω κανει σαλατα σε όλο το σκεπτικο -bye-


Προφανως εννοεις οτι δεν ισχυουν αυτα (?)

αυτό αφορά το βάθος πεδίου. Το φως που πέφτει σε ένα αισθητήρα μέσα από ένα φακό είναι ίδιο ανάλογα με το διάφραγμα που χρησιμοποιούμε τη συγκεκριμένη στιγμή. Π.χ. αν έχουμε πάνω σε ένα αισθητήρα FF ένα φακό 50 1.4 το ίδιο και σε έναν APSC το ίδιο και σε έναν Μ4/3 το τελικό φως που πέφτει στον αισθητήρα ανά μονάδα επιφάνειας είναι ίδιο.

Εκείνο που αλλάζει είναι, όπως είπαμε το βάθος πεδίου, δηλ. η ικανότητα να τα έχουμε όλα φλου ή νετ, και δεν είναι μόνο ποσοτικό αλλά και ποιοτικό χαρακτηριστικό, καθώς και η απαιτούμενη ταχύτητα που χρειάζεται ο κάθε αισθητήρας για να βγάλει καθαρή φωτογραφία (χωρίς oss/is/vr) που είναι 1 Χ εστιακή απόσταση στο FF 1,5Χεστιακή απόσταση στο APSC και 2Χεστιακή απόσταση στο Μ4/3. Αυτά χονδρικά και χωρίς να εμπλέκουμε τα συστήματα οπτικής σταθεροποίησης.

Το tc είναι άλλη υπόθεση, καθώς εκεί για να αυξήσουμε την εστιακή απόσταση χρησιμοποιούμε γυαλί, έναν ακόμα ατελή (δηλ. όχι αυτόνομο) φακό. Επομένως από τη στιγμή που θα βάλουμε γυαλί μπροστά στο φακό, τότε αυξάνεται το εμπόδιο στο φως, άρα συμβαίνει αυτό που λές.

Η ΝΙΚΟΝ έχει τρία σύγχρονα TCs to 1.4, 1.7, 2.0. Αν θυμάμαι καλά αυτό που ξεχωρίζει είναι το τελευταίας εσοδείας 2,0 αλλά με σημαντικό κόστος.
 
Καταλαβα.
Δεν εννοω οτι αλλαζει καπου σαν αριθμος το f.
Για το DOF εννουσα.
 
Αυτό που λέμε μονολεκτικά διάφραγμα (το f/xx) λέγεται κανονικά "σχετικό διαφραγμα" και εκφράζει την έκθεση δηλ. το φως ανα μονάδα επιφανείας.

Το φως οταν κροπάρουμε είναι ιδιο ανα μονάδα επιφανείας του αισθητήρα αρα αφου η επιφάνεια γίνεται μικρότερη γινεται μικρότερη και η συνολική ποσότητα φωτός. Αρα επηρεάζει και τον θόρυβο αφου αυτός εξαρτάται απο την συνολική ποσότητα φωτός.

O teleconverter 1,4Χ απλώνει το φως (κανει δηλ. μεγένθυση του ειδώλου) σε 1,4Χ1,4=2Χ περιοχή (φυσικά αυτο το φως πουπάει έξω απο τα ορια του κροπ χάνεται) και παίρνουμε το μισό φως ανα μονάδα επιφανείας. Γιαυτο λέμε οτι ο 1,4Χ TC κλέινει 1 στοπ το διάφραγμα, και ο 2Χ το κλέινει 2 στοπ (2Χ2 = 4 = 2 στοπ)

Τελικά απο τον συνδυασμο APS-C + crop 1.3 + TC1.4 είναι σαν να τραβάμε με αισθητήρα 4/3 και με 1 stop πιο κλειστό διάφραγμα.
Τυχαίνει (?? !!) επίσης το συνολικό crop factor 1.5X1.3X1.41 = 2,73 να βγαίνει ακριβώς όσο το crop factor των αισθητήρων 1" (RX10/100 - FZ1000 - Nikon 1 - Canon G7 X ) ;)

Οι ισοδυναμία* είναι 300mm/f4.0 + APS-C + 1.3crop + 1.4X TC = 820mm/f11.0 + FF ... ή αλλιώς ακριβώς σαν να είχαμε μια υποθετική FZ2000 με 300mm/f4.0 (300X2.73 = 820) αντι του 146/f4.0 της FZ1000 (146x2.73=400)

* Με το ισοδυναμία ενοούμε ίδιο FOV, DOF, προοπτική, diffraction, θόρυβο .. η ευκρίνεια εξαρτάται απο την ποιότητα των οπτικών και την ποσότητα/ποιότητα των πίξελ που χρησιμοποιούνται στο τελικό κροπ.
Το παραπάνω με την παραδοχή οτι συγκρίνουμε σε ίδιο μέγεθος .. π.χ. σε εκτυπωση Α3 όλα ..
 
Απίστευτο και όμως αληθινό: πρώτα αγόρασα την μηχανή, και μετά αναρωτήθηκα αν υπάρχει νήμα... :frusty:

Το ξέρετε βέβαια ήδη, αλλά έχουμε κάτοχο.



Στο εγχειρίδιο όλα απλά φαίνονταν. Στην πράξη, ακόμα μου φαίνεται βουνό. :ADFAD2:

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Α, επίσης η τσάντα "δώρο" της νίκον είναι, πώς το πω το άθλια με άλλα λόγια; Φτωχή; :smash:
Αίσθηση φτηνού πλαστικού. Μου έδωσαν και ένα φακελάκι που στην αρχή νόμιζα είχε μέσα σιλικόνη για την υγρασία, αλλά τελικά μοιάζουν με λαστιχωτά καραμελάκια, σε σχήμα φωτογραφικής μηχανής.
 
Καλοκλικοτη!
Ένα από τα κτηνακια ;-)
Με τι φακούς θα χρησιμοποιήσεις τις δυνατότητες της;
 
Ένα φακό έχω μόνο, αυτόν που φαίνεται στην φωτογραφία. Sigma 18-35mm, f 1.8.
 
Μιας και νύχτωσε, είπα να κάνω μια σύγκριση της νέας με την προηγούμενη. Η προηγούμενη ήταν μια canon D500, με τον κιτ φακό της (18-55, f 3.5-5.6).
Και το ζητούμενο, το αυτόματο πρόγραμμα χωρίς φλας. Με την μηχανή στο χέρι, καθιστός σε ένα πεζούλι, ο δρόμος έξω από το σπίτι.

Ξεκίνησα με την canon, και έβγαλα 7 φωτογραφίες, με το ζουμ στο 18. Από τις 7, μια κατάφερε να μην βγει κουνημένη. Αυτή:


IMG_8348 by George Petasis, on Flickr

Οι υπόλοιπες 6 ήταν κουνημένες.

Δοκίμασα με λίγο ζουμ ή να κουνήσω την μηχανή κατακόρυφα, βγάζοντας ένα μεγάλο μέρος του ουρανού, αλλά ήταν απλά αδύνατο, η canon δεν μπορούσε να εστιάσει καθόλου.

Μετά δοκίμασα με την D7200, βγάζοντας 9 φωτογραφίες. Από αυτές 6 ήταν εστιασμένες, και 2 ήταν αποδεκτές. Η μετατροπή σε jpeg έγινε με το πρόγραμμα τις nikon, χωρίς δική μου παρέμβαση.


DSC_0042 by George Petasis, on Flickr

DSC_0046 by George Petasis, on Flickr

Με το ζουμ δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα (με αυτό τον φακό βέβαια επόμενο είναι), αν και τις έβγαλα βιαστικά:


DSC_0037 by George Petasis, on Flickr

DSC_0057 by George Petasis, on Flickr

Τέλος, με την δοκιμή που δεν κατάφερα να βγάλω τίποτα με την canon (προς τον ουρανό), η nikon δεν είχε πρόβλημα:


DSC_0038 by George Petasis, on Flickr

Ελαφρώς κουνημένη, αλλά καλύτερη από το τίποτα.

Πάντως η εστίαση στην d7200 είναι γρήγορη (γρηγορότερη από την d500) και δεν βλέπω κάποιο πρόβλημα με την συνεργασία με τον σίγμα φακό.
Κάτι που είναι διαφορετικό στην νικον (και πρέπει να συνηθίσω) είναι η διαφορετική ανάδραση στο κουμπί λήψης, που δεν είναι τόσο σκληρό όσο στην κάνον.
Δηλαδή πολλές φορές τράβηξα φωτογραφία χωρίς να το θέλω, ενώ εστίαζα. :smash:
Επίσης χρωματικά οι δύο μηχανές είναι διαφορετικές.
 
Απάντηση: Re: Nikon D7200

ο φακος της νέας μηχανης ειναι πολυ πιο φωτεινος και στο αυτόματο Προγραμμα η μηχανη στα σκοτεινα θα επιλέγει λογικα τα πιο ανοιχτα διαφραγματα, άρα και πιο χαμηλα ISO , άρα και καλυτερο δυναμικο ευρος, χαμηλότερο θορυβο με οτι αυτο συνεπάγεται, αν ειχες αναλογο φακο και στην παλια σου μηχανη τοτε θα μπορούσες να κανεις συγκριτικά τεστ και να βγάλεις ασφαλή συμπερασματα τι σε βοηθά περισσοτερο σε σκηνές σαν κι αυτη, ο φακος ή η μηχανη και πόσο..
Δεν γεννάται αμφιβολία οτι η 7200 ειναι πιο σύγχρονη και πιο καλη μηχανη αλλα για να την αξιοποιήσεις περιςςοτερο απο την παλια πρεπει να την δουλέψεις εκτος αυτόματου.
 
πάντως επειδή πριν έναν χρόνο είχα τον εν λόγω sigma με την D7100 (τώρα τον έχω μόνο στην 70D για video) αντιμετώπισα τεράστια προβλήματα focus.

Όταν έκανε focus σωστό, ήταν Α Σ Υ Λ Λ Η Π Τ Ο Σ φακός. Είχα πάρει και το dock, αγόρασα και calibration software .... όμως ότι και αν έκανα, πάνω από τα 3-4 μέτρα ποτε δεν έκανε σωστό και accurate focus.
 
@petasis

Αν μπορεις καποια στιγμη, βαλε την nikon στο Μanual , f3.5, iso 1600 και εκθεση στα 0,8", και βγαλε ακομα μια
 
Re: Απάντηση: Re: Nikon D7200

ο φακος της νέας μηχανης ειναι πολυ πιο φωτεινος και στο αυτόματο Προγραμμα η μηχανη στα σκοτεινα θα επιλέγει λογικα τα πιο ανοιχτα διαφραγματα, άρα και πιο χαμηλα ISO , άρα και καλυτερο δυναμικο ευρος, χαμηλότερο θορυβο με οτι αυτο συνεπάγεται, αν ειχες αναλογο φακο και στην παλια σου μηχανη τοτε θα μπορούσες να κανεις συγκριτικά τεστ και να βγάλεις ασφαλή συμπερασματα τι σε βοηθά περισσοτερο σε σκηνές σαν κι αυτη, ο φακος ή η μηχανη και πόσο..
Δεν γεννάται αμφιβολία οτι η 7200 ειναι πιο σύγχρονη και πιο καλη μηχανη αλλα για να την αξιοποιήσεις περιςςοτερο απο την παλια πρεπει να την δουλέψεις εκτος αυτόματου.

Αν κάνει κανείς κλικ στην κάθε φωτογραφία και μεταβεί στο flickr, υπάρχει ολόκληρο το EXIF. Από εκεί θα δει κανείς ότι η προτελευταία φωτογραφία είναι στο 12800 iso, ενώ η τελευταία στο 25600 iso. Αυτές οι τιμές είναι απλά επιστημονική φαντασία για την D500. Και στο iso 12K είναι και αξιοπρεπής η εικόνα...

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

πάντως επειδή πριν έναν χρόνο είχα τον εν λόγω sigma με την D7100 (τώρα τον έχω μόνο στην 70D για video) αντιμετώπισα τεράστια προβλήματα focus.

Όταν έκανε focus σωστό, ήταν Α Σ Υ Λ Λ Η Π Τ Ο Σ φακός. Είχα πάρει και το dock, αγόρασα και calibration software .... όμως ότι και αν έκανα, πάνω από τα 3-4 μέτρα ποτε δεν έκανε σωστό και accurate focus.

Κρίμα που αντιμετώπισες προβλήματα, γιατί δεν είναι και φτηνός φακός. Λες να βοηθά το βελτιωμένο σύστημα εστίασης της 7200, ή περιμένω προβλήματα που δεν έχω δει;
Σε όλες αυτές που τράβηξα, δεν αντιμετώπισα το παραμικρό θέμα. Έχεις κάποια δοκιμή που θα μπορούσα να δοκιμάσω για να το ελέγξω;

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

@petasis

Αν μπορεις καποια στιγμη, βαλε την nikon στο Μanual , f3.5, iso 1600 και εκθεση στα 0,8", και βγαλε ακομα μια

Θες να συγκρίνεις με την μοναδική που κατάφερε να βγάλει η canon, σωστά; :smile:
(Τι θα δούμε από αυτό; )
 
Re: Απάντηση: Re: Nikon D7200


Θες να συγκρίνεις με την μοναδική που κατάφερε να βγάλει η canon, σωστά; :smile:
(Τι θα δούμε από αυτό; )

Την διαφορα (χονδρικα) των δυο μηχανων στις ιδιες συνθηκες
 
Re: Απάντηση: Re: Nikon D7200

Κρίμα που αντιμετώπισες προβλήματα, γιατί δεν είναι και φτηνός φακός. Λες να βοηθά το βελτιωμένο σύστημα εστίασης της 7200, ή περιμένω προβλήματα που δεν έχω δει;
Σε όλες αυτές που τράβηξα, δεν αντιμετώπισα το παραμικρό θέμα. Έχεις κάποια δοκιμή που θα μπορούσα να δοκιμάσω για να το ελέγξω;


Νομίζω και συνεχίζω να πιστεύω ότι είναι πρόβλημα του φακού. Μακάρι να κάνω λάθος και εύχομαι πραγματικά η κόπια σου να είναι σούπερ, καθώς είναι εξαιρετικός.

Ακου τι θα κάνεις. Βάλε ένα διάφραγμα πχ 5.6+ και τράβα σε φως ημέρας κάποιον απο σχετικά μακριά (5+ μέτρα), εστιάζοντας το πρόσωπο. Σαν να είχες δηλαδή μια παρέα φίλων και ήθελες να τους τραβήξεις ολόσωμη φωτό. Μετά βάλε την φώτο στο pc και δες, έχει εστιάσει στο κεφάλι ή στο πουθενά και η φώτο είναι soft?
 
Επειδή έχω ένα πρόβλημα με το να ανεβάζω πρόσωπα στο διαδίκτυο, δεν μπορεί να γίνει με ένα δέντρο π.χ.;
Να δοκιμάσω σε μια κολόνα της ΔΕΗ π.χ.;
 
Επειδή έχω ένα πρόβλημα με το να ανεβάζω πρόσωπα στο διαδίκτυο, δεν μπορεί να γίνει με ένα δέντρο π.χ.;
Να δοκιμάσω σε μια κολόνα της ΔΕΗ π.χ.;

Βασικά το έλεγα για να κάνεις τις προσωπικές σου δοκιμές. Να δεις δηλαδή εσύ αν ειναι οκ με αυτό που σου είπα. Το δέντρο ή/και η κολώνα σαν μια πρώτη προσέγγιση ειναι οκ.
 
μια χαρά και τα δέντρα. προτίμησε προς την ρίζα ώστε να υπάρχουν χορτάρια μπρος και πίσω ώστε να φανεί εύκολα αν το φόκους έχει φύγει μπροστά ή πίσω από τον κορμό.

Μην πας σε κορμό από πλατάνι που γεμίζει την εικόνα έτσι;
 
Απάντηση: Re: Nikon D7200

παντως για τόσο φωτισμένη σκηνή (όπως δείχνει εσυ ξερεις πως ηταν στην πραγματικοτητα) και με f=1.8 που επελεξε στο αυτοματο η μηχανη θεωρω ότι μπορουσε να κανει και καλυτερη επιλογη ISO (πολυ υψηλες τιμες βλεπω οντως στο exif 3-4 στοπ επανω εκτος απο τα δυο στοπ του φακου που εχεις κερδος), μου φαινεται υπερφωτισμενη η όλη σκηνή σαν να έχει λαθεψει το φωτομετρο και βεβαια αφου ειναι στο αυτοματο εσυ δεν εχεις κανει τιποτε για να αυξησεις την εκθεση,
μπορεις να μας πεις αν η υποφωτισμενη μοναδικη φωτο της Canon ανταποκρινεται στην πραγματικοτητα ή αυτες της Nikon ?
 
Δύσκολη η απάντηση σε αυτό το ερώτημα. Εκτιμώ (όσο μπορώ δεν έχω μετρήσεις) ότι η φωτογραφία της canon είναι πιο σκοτεινή από την πραγματικότητα, και οι περισσότερες φωτογραφίες της nikon είναι πιο φωτεινές από την πραγματικότητα.
Ο δρόμος φωτίζεται μόνο από 2 λάμπες, την μια που φαίνεται, και μια άλλη 3-4 μέτρα από το σημείο που τράβηξα.
Και φυσικά δεν βλέπεις με το μάτι όλη αυτή την πράσινη απόχρωση που αποτυπώνουν και οι δύο μηχανές.